abonnement Unibet Coolblue
pi_191895873
Net is bekend dat Italiaanse artsen voorstellen om 70 plussers niet meer toe te laten op de intensive care van ziekenhuizen. Zij willen een leeftijdsgrens voor mensen die opgenomen moeten worden op de intensive care. Bovendien moeten mensen die meer kans hebben op overleven voorrang krijgen. Dit omdat de Italiaanse ziekenhuizen propvol zitten.
Wel begrijpelijk maar dit is gewoon een draconische maatregel. Leuk om te weten dat het aantal corona besmettingen ook in ons land zal exploderen.....
Zelfs in China hebben ze niet zo'n draconische maatregel ingevoerd. Daar konden ze wel in twee weken tijd een nieuw noodziekenhuis uit de grond stampen.
Ik vind preventieve maatregelen zoals het tijdelijk sluiten van scholen, openbaar vervoer, stations vliegvelden en alle publieke evenementen enz. humaner dan het onthouden van noodzakelijke zorg.

Bron:

https://www.news1.news/u/(...)-intensive-care.html

In de Washington Post staat een goed artikel over de noodtoestand in Italiaanse ziekenhuizen:

https://www.washingtonpos(...)01e14e06d_story.html

Ik citeer daaruit:

"The lesson is that you have to intervene very, very fast and in a very tough manner," Rezza said. "Otherwise, you'll have a high burden of disease that will jeopardize the health system. We cannot compromise."

Helaas probeert onze overheid ons steeds gerust te stellen dat deze epidemie beheersbaar zal blijven en werden er niet meteen al drastische quarantaine maatregelen zoals China dat wel heeft gedaan.

[ Bericht 23% gewijzigd door paulgo op 08-03-2020 04:45:17 ]
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  zondag 8 maart 2020 @ 05:09:21 #2
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191895930
Ik lees op NOS Teletekst eerst dat er nu besmettingen zijn in alle regio's van Italië. En daarna lees je dat ze Lombardije willen afsluiten. Dan denk ik: te laat!

Verder is 70 jaar erg laag als grens. Hier in Nederland was het plan dat je pas met 72 met pensioen mag gaan, we hebben het dus over mensen in de kracht van hun leven die nog veel voor de maatschappij betekenen. En ze gaan makkelijk nog tien, twintig jaar mee.

En juist de bejaarden zijn kwetsbaar (altijd met griep), terwijl jongeren niet eens naar het ziekenhuis hoeven om het te overleven.

Ze zijn in Italië de weg kwijt.
pi_191895938
quote:
Daar konden ze wel in twee weken tijd een nieuw noodziekenhuis uit de grond stampen.
Dit is er ook een voor de corona bingokaart

Verder, als dit waar is, is het natuurlijk een zeer kwalijke zaak. Kan mij voorstellen dat het ethische dilemma zich opdringt. Lastige keuzes.
  zondag 8 maart 2020 @ 09:30:03 #4
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_191897173
Op zich wel begrijpelijk, laat die ouwe vellen maar uitsterven. Maatschappelijk gezien zijn ze meer tot last dan van nut.
Survival of the fittest, meteen het vergrijzingsprobleem verholpen ook.
pindazakje
pi_191897314
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:30 schreef Hyaenidae het volgende:
Op zich wel begrijpelijk, laat die ouwe vellen maar uitsterven. Maatschappelijk gezien zijn ze meer tot last dan van nut.
Survival of the fittest, meteen het vergrijzingsprobleem verholpen ook.
Dus de mens is alleen maar goed als ie nog kan werken en geld verdienen voor het grootkapitaal? Een resource die je weg kunt flikkeren als je er niks meer aan hebt?

[ Bericht 46% gewijzigd door Scarface88 op 08-03-2020 09:54:10 ]
Land of the free. Home of the brave.
pi_191897409
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:44 schreef Scarface88 het volgende:
Sommige users in dit topic :') Dus de mens is alleen maar goed als ie nog kan werken en geld verdienen voor het grootkapitaal? Een resource die je weg kunt flikkeren als je er niks meer aan hebt?
Een zeer Amerikaanse gedachte ja.
pi_191897413
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:53 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Een zeer Amerikaanse gedachte ja.
Onzin.
Land of the free. Home of the brave.
pi_191897448
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 05:09 schreef Lunatiek het volgende:
Ik lees op NOS Teletekst eerst dat er nu besmettingen zijn in alle regio's van Italië. En daarna lees je dat ze Lombardije willen afsluiten. Dan denk ik: te laat!

Verder is 70 jaar erg laag als grens. Hier in Nederland was het plan dat je pas met 72 met pensioen mag gaan, we hebben het dus over mensen in de kracht van hun leven die nog veel voor de maatschappij betekenen. En ze gaan makkelijk nog tien, twintig jaar mee.

En juist de bejaarden zijn kwetsbaar (altijd met griep), terwijl jongeren niet eens naar het ziekenhuis hoeven om het te overleven.

Ze zijn in Italië de weg kwijt.
Je kunt hier veel eerder met pensioen. Zonder aow uiteraard. Maar dat is een andere discussie. Maar Italië neemt bizarre maatregelingen als ik dit zou moeten geloven. Bovendien staat het land er economisch slecht voor.
  zondag 8 maart 2020 @ 10:03:58 #9
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_191897514
Welke behandelingen hebben de corona patiënten nodig dan?
pi_191897541
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 10:03 schreef Ciclon het volgende:
Welke behandelingen hebben de corona patiënten nodig dan?
Waarschijnlijk beademing en medicatie tegen verhoogde bloeddruk.
pi_191897546
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 10:03 schreef Ciclon het volgende:
Welke behandelingen hebben de corona patiënten nodig dan?
Dat vraag ik mij ook af. In dat geval kan ik mij voorstellen dat je niet iedereen op een intensive care kunt laten liggen.
  zondag 8 maart 2020 @ 10:10:02 #12
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191897577
Wat geven ze patienten in Italie eigenlijk voor medicatie, accuzuur?

In Korea doen ze het veel beter. Duitsland met 900 cases nog geen enkele dode. Of zijn het in Italie echt allemaal 70- en 80-plussers die de pijp uitgaan?
pi_191897628
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:44 schreef Scarface88 het volgende:

[..]


Dus de mens is alleen maar goed als ie nog kan werken en geld verdienen voor het grootkapitaal? Een resource die je weg kunt flikkeren als je er niks meer aan hebt?
Welkom in de grote mensen wereld waar de multinationals het voor het zeggen hebben. Dat er überhaupt nog mensen zijn die zich hier over verbazen. Dat vind ik eigenlijk heel erg naïef en zorgelijk
  zondag 8 maart 2020 @ 10:41:56 #14
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191898022
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:58 schreef Cherni het volgende:

[..]

Je kunt hier veel eerder met pensioen. Zonder aow uiteraard. Maar dat is een andere discussie. Maar Italië neemt bizarre maatregelingen als ik dit zou moeten geloven. Bovendien staat het land er economisch slecht voor.
Het punt is dat "men" in Nederland vindt dat je makkelijk tot je 72e kan werken.
In Italië ben je dan ten dode opgeschreven als je iets overkomt en je naar de IC zou moeten.
Berlusconi is overigens 83. Ik hoop dat hij gauw die kant op moet.
pi_191898093
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 05:09 schreef Lunatiek het volgende:
Verder is 70 jaar erg laag als grens. Hier in Nederland was het plan dat je pas met 72 met pensioen mag gaan, we hebben het dus over mensen in de kracht van hun leven die nog veel voor de maatschappij betekenen. En ze gaan makkelijk nog tien, twintig jaar mee.
Met deze beredenatie zijn alle mensen nog in huin kracht van hun leven, want het overgrote deel van de bevolking op deze aardkloot heeft helemaal geen pensioen of mogelijkheid daartoe. _O-
Maar goed, ik ben waarscijnlijk weer in een troll getrapt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_191898097
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:30 schreef Hyaenidae het volgende:
Op zich wel begrijpelijk, laat die ouwe vellen maar uitsterven. Maatschappelijk gezien zijn ze meer tot last dan van nut.
Survival of the fittest, meteen het vergrijzingsprobleem verholpen ook.
Ik heb liever een virus dat alle niet-witte en witte criminelen verdelgt 8-) Of al die naar vrouwen sissende hangtypes die op straat hangen en hele buurten onleefbaar maken.
Onbegrijpelijk vind ik dat op dit kwaliteitsforum zo demoniserend over ouderen mag worden gesproken. Is dat geen discriminatie en racisme? Als wij zo over niet-witte inwoners of asielzoekers zouden spreken zou daar terecht een hoop heibel over ontstaan.
Dus kiezen velen een andere doelgroep, de ze het leven zuur mogen maken en ongestraft mogen demoniseren.... :(
Het is tekenend voor een samenleving, die alle vormen van discriminatie krampachtig bestrijdt ( met weinig succes trouwens), maar één vorm van discriminatie juist stimuleert: leeftijdsdiscriminatie

Ik vind dat hypocriet en walg van die politiek correcte discriminatie.

En je bent voor sommige beroepen al met 30 jaar te oud. Leuk als je steeds hoort :"Voor jou halen wij 1000 man uit het buitenland..." In de meeste andere landen is die leeftijdsdiscriminatie nauwelijks een probleem en soms zelfs wettelijk verboden.

[ Bericht 15% gewijzigd door paulgo op 08-03-2020 11:16:08 ]
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_191898132
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 10:41 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het punt is dat "men" in Nederland vindt dat je makkelijk tot je 72e kan werken.
In Italië ben je dan ten dode opgeschreven als je iets overkomt en je naar de IC zou moeten.
Berlusconi is overigens 83. Ik hoop dat hij gauw die kant op moet.
Ik mag toch aannemen dat dit nu een tijdelijke maatregel is. Het lijkt mij ook onmogelijk om al die corona patiënten kwijt te komen, ongeacht de leeftijd op een intensive care. Als die epidemie voorbij is mag je hoop ik er vanuit dat dit niet meer nodig is. Is dat niet zo dan is dit natuurlijk te gek voor woorden.

Neemt niet weg dat men wel zorg moet krijgen. Maar het gaat mij om de intensive care.
pi_191898136
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 10:50 schreef Cherni het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat men wel zorg moet krijgen. Maar het gaat mij om de intensive care.
Dan zijn er wel in 1x heel veel mensen werkloos en ik betwijfel of onze economie dat aan kan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_191898241
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 10:50 schreef Cherni het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat men wel zorg moet krijgen. Maar het gaat mij om de intensive care.
Maar waarom in hemelsnaam dan geen intensive care voor ouderen, maar wel intensive care bedden voor overlastveroorzakende veelplegers, criminelen, mocromaffia leden, TBSers, fraudeurs , pedofielen, doodrijders in het verkeer, haatzaaiers, beroepswerkelozen, witteboorden criminelen,
en de vele andere aso's in ons land??

Al deze groepen zijn van nul en generlei waarde voor onze samenleving.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_191898312
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 10:59 schreef paulgo het volgende:

[..]

Maar waarom in hemelsnaam dan geen intensive care voor ouderen, maar wel intensive care bedden voor overlastveroorzakende veelplegers, criminelen, mocromaffia leden, TBSers, fraudeurs , pedofielen, doodrijders in het verkeer, haatzaaiers, beroepswerkelozen, witteboorden criminelen,
en de vele andere aso's in ons land??

Al deze groepen zijn van nul en generlei waarde voor onze samenleving.
Sneeuwvlokjes, SJW'ers, linkse lullo's, vakbondsleiders, antivaxxers, bakfietsmama's niet te vergeten!
Waarom ZIJ WEL en ONZE OUDEREN niet??
Kom er maar in, Fleur!
J’ai faim.
pi_191898318
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 10:59 schreef paulgo het volgende:

[..]

Maar waarom in hemelsnaam dan geen intensive care voor ouderen, maar wel intensive care bedden voor overlastveroorzakende veelplegers, criminelen, mocromaffia leden, TBSers, , pedofielen, doodrijders in het verkeer, haatzaaiers, beroepswerkelozen, witteboorden criminelen,
en de vele andere aso's in ons land??

Aldeze groepen zijn van nul; en generlei waarde voor onze samenleving.
Die zullen daar ook niet terecht komen. Tenzij je noodhospitaals gaat opzetten.
Begrijp mij niet verkeerd. Ongeacht leeftijd en afkomst etc moet iedereen recht op zorg krijgen. Maar het gaat hier om een epidemie. Als die ic vol ligt moet je keuzes gaan maken als je geen noodhospitaal voor handen hebt.

En inderdaad, ik ben blij dat ik die keuze voor iemand niet hoeft te maken. Want het is een bizarre maatregel.

[ Bericht 5% gewijzigd door Cherni op 08-03-2020 11:11:07 ]
pi_191898553
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 05:09 schreef Lunatiek het volgende:
Ik lees op NOS Teletekst eerst dat er nu besmettingen zijn in alle regio's van Italië. En daarna lees je dat ze Lombardije willen afsluiten. Dan denk ik: te laat!

Verder is 70 jaar erg laag als grens. Hier in Nederland was het plan dat je pas met 72 met pensioen mag gaan, we hebben het dus over mensen in de kracht van hun leven die nog veel voor de maatschappij betekenen. En ze gaan makkelijk nog tien, twintig jaar mee.

En juist de bejaarden zijn kwetsbaar (altijd met griep), terwijl jongeren niet eens naar het ziekenhuis hoeven om het te overleven.

Ze zijn in Italië de weg kwijt.
Ik vermoed overigens zomaar dat die 70 niet gaat gelden als de 83jarige Berlusconi ziek wordt.
pi_191898660
Je kunt de zaak ook omdraaien. Moet je iemand van de ic afhalen om plaats te maken voor een ander?

Zelfs hier in Nederland zonder een epidemie moeten patiënten naar een ander hospitaal omdat er geen plaatst is op de ic.

Schijnbaar is het in Italië zo uit de hand gelopen mbt dit virus dat er nu draconische maatregelingen worden genomen.
Maar wat ik dan niet snap is waarom geen noodhospitaal, of thuis de benodigde zorg leveren die nodig is.
pi_191898674
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 11:05 schreef Cherni het volgende:

[..]

Die zullen daar ook niet terecht komen. Tenzij je noodhospitaals gaat opzetten.
Begrijp mij niet verkeerd. Ongeacht leeftijd en afkomst etc moet iedereen recht op zorg krijgen. Maar het gaat hier om een epidemie. Als die ic vol ligt moet je keuzes gaan maken als je geen noodhospitaal voor handen hebt.

En inderdaad, ik ben blij dat ik die keuze voor iemand niet hoeft te maken. Want het is een bizarre maatregel.
En dan kunnen die artsen leuk hun god-complex in praktijk uitoefenen.

Wat dacht je gewoon van, 'wie het eerst komt ...'? Dan hoeven we onze grondwet ook niet te veranderen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_191898717
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 11:28 schreef probeer het volgende:

[..]

En dan kunnen die artsen leuk hun god-complex in praktijk uitoefenen.

Wat dacht je gewoon van, 'wie het eerst komt ...'? Dan hoeven we onze grondwet ook niet te veranderen.
Mijn idee. Helaas is dit in Italië compleet uit de hand gelopen mbt dit virus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')