abonnement Unibet Coolblue
pi_191895836
Net is bekend dat Italiaanse artsen voorstellen om 70 plussers niet meer toe te laten op de intensive care van ziekenhuizen. Zij willen een leeftijdsgrens voor mensen die opgenomen moeten worden op de intensive care. Bovendien moeten mensen die meer kans hebben op overleven voorrang krijgen. Dit omdat de Italiaanse ziekenhuizen propvol zitten.
Wel begrijpelijk maar dit is gewoon een draconische maatregel. Leuk om te weten dat het aantal corona besmettingen ook in ons land zal exploderen.
Zelfs in China hebben ze niet zo'n draconische maatregel ingevoerd. Daar konden ze wel in twee weken tijd een nieuw noodziekenhuis uit de grond stampen.
Ik vind preventieve maatregelen zoals het tijdelijk sluiten van scholen, openbaar vervoer en alle publieke evenementen humaner dan het onthouden van noodzakelijke zorg.

Bron:

https://www.telegraaf.nl/(...)ieuwe-patienten-voor
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  zondag 8 maart 2020 @ 04:34:30 #2
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191895859
Linksom of rechtsom zal het onthouden moeten worden als het systeem het niet aankan. Wat niet kan, kan niet. Dat is verschrikkelijk, maar hoe kan het anders?

Overheden hebben gewoon verschrikkelijk gefaald met preventie en sterk ingrijpen.
  zondag 8 maart 2020 @ 04:48:44 #3
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_191895891
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 04:34 schreef Richestorags het volgende:

Overheden hebben gewoon verschrikkelijk gefaald met preventie en sterk ingrijpen.
En met het uithollen en overbelasten van de zorgsector.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_191895896
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 04:34 schreef Richestorags het volgende:

Overheden hebben gewoon verschrikkelijk gefaald met preventie en sterk ingrijpen.
Mee eens, ik denk dat de meeste overheden te naief zijn geweest. Er hadden al lang reisverboden van en naar China moeten komen. Nu is het te laat en zitten wij tgv de globalisering met een enorm gezondheidszorg- probleem opgezadeld. Grote aantallen zieken, dreigende tekorten aan medicijnen, mondkapjes en andere medische hulpmiddelen, want ALLES wordt in China gemaakt.


Daarom zeg ik altijd : "Weg met die globalisering! De meeste burgers krijgen er alleen maar grote ellende van al dat heen-en-weer reizen en het milieu lijdt er ook verschrikkelijk onder.
Het lijkt wel dat de middeleeuwse pestepidemie zal terugkomen.

[ Bericht 1% gewijzigd door paulgo op 08-03-2020 04:56:40 ]
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_191895939
quote:
Daar konden ze wel in twee weken tijd een nieuw noodziekenhuis uit de grond stampen.
Dit is er ook een voor de corona bingokaart

Verder, als dit waar is, is het natuurlijk een zeer kwalijke zaak. Kan mij voorstellen dat het ethische dilemma zich opdringt. Lastige keuzes.
  zondag 8 maart 2020 @ 05:20:44 #6
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191895951
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 04:48 schreef nixxx het volgende:

[..]

En met het uithollen en overbelasten van de zorgsector.
Dat vooral. Door "marktwerking" probeert men zo weinig mogelijk bedden onbezet te houden, waardoor er nauwelijks vrije bedden zijn als er een grotere vraag is. Gewoonlijk probeert men dat op te vangen door patiënten naar ander ziekenhuizen te verwijzen, maar als de ramp bovenregionaal is, gaat dat niet lukken, want die zijn dan ook vol.
  Redactie Frontpage zondag 8 maart 2020 @ 05:45:37 #7
38148 crew  Innisdemon
pi_191896001
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 04:21 schreef paulgo het volgende:
Net is bekend dat Italiaanse artsen voorstellen om 70 plussers niet meer toe te laten op de intensive care van ziekenhuizen. Zij willen een leeftijdsgrens voor mensen die opgenomen moeten worden op de intensive care. Bovendien moeten mensen die meer kans hebben op overleven voorrang krijgen. Dit omdat de Italiaanse ziekenhuizen propvol zitten.
Wel begrijpelijk maar dit is gewoon een draconische maatregel. Leuk om te weten dat het aantal corona besmettingen ook in ons land zal exploderen.
Zelfs in China hebben ze niet zo'n draconische maatregel ingevoerd. Daar konden ze wel in twee weken tijd een nieuw noodziekenhuis uit de grond stampen.
Ik vind preventieve maatregelen zoals het tijdelijk sluiten van scholen, openbaar vervoer en alle publieke evenementen humaner dan het onthouden van noodzakelijke zorg.

Bron:

https://www.telegraaf.nl/(...)ieuwe-patienten-voor
ja leuk. Zo'n ziekenhuis uit de grond stampen. Mark my words, Dat ding stort binnen enkele maanden in.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_191896508
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 05:45 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

ja leuk. Zo'n ziekenhuis uit de grond stampen. Mark my words, Dat ding stort binnen enkele maanden in.
Dat hotel in Quanzhou stond er trouwens al twee jaar, hoor. Dat hotel is wel te goedkoop gemaakt, maar ik denk niet dat je dit kunt koppelen aan de bouw van noodziekenhuizen.
pi_191896962
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 04:21 schreef paulgo het volgende:
Daar konden ze wel in twee weken tijd een nieuw noodziekenhuis uit de grond stampen.
Het gebouw is een ding, daar kan je vast wel iets op vinden. Maar hoe ga je medisch personeel vinden in grote hoeveelheden voor noodziekenhuizen?

BTW, het gaat alleen over IC verpleging, ze kunnen dus wel in het ziekenhuis terecht maar mogelijk geen IC.
pi_191898546
quote:
99s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:09 schreef qajariaq het volgende:

[..]

het gaat alleen over IC verpleging, ze kunnen dus wel in het ziekenhuis terecht maar mogelijk geen IC.
Maar waarom in hemelsnaam dan geen intensive care voor ouderen, maar wel intensive care bedden vrijhouden voor overlast-veroorzakende veelplegers, criminelen, mocromaffia leden, TBSers, fraudeurs , pedofielen, doodrijders in het verkeer, haatzaaiers, beroepswerkelozen, witteboorden criminelen,
en de vele andere aso's in ons land??

Al deze groepen zijn van nul en generlei waarde voor onze samenleving.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_191898762
Dit is tegen iedere vorm van mensenrechten in en ik geloof nooit dat dit mag gebeuren.
pi_191898820
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 11:33 schreef -river- het volgende:
Dit is tegen iedere vorm van mensenrechten in en ik geloof nooit dat dit mag gebeuren.
Deze stelling is nogal wereldvreemd. Als er geen bed is, is er geen bed. Het op straat laten creperen van een kind, omdat een man van 86 zich eerder heeft gemeld in het ziekenhuis, gaat ook weer in tegen de mensenrechten.
pi_191898841
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 05:45 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

ja leuk. Zo'n ziekenhuis uit de grond stampen. Mark my words, Dat ding stort binnen enkele maanden in.
En wat heb je aan een ziekenhuis als je geen personeel heb.
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
  zondag 8 maart 2020 @ 11:37:44 #14
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191898842
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 11:33 schreef -river- het volgende:
Dit is tegen iedere vorm van mensenrechten in en ik geloof nooit dat dit mag gebeuren.
Er zijn zat behandelingen met een leeftijdsgrens. Verder heeft het ook met overlevingskansen te maken..
Tot nooit .......
pi_191898881
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 11:36 schreef Confetti het volgende:

[..]

Deze stelling is nogal wereldvreemd. Als er geen bed is, is er geen bed. Het op straat laten creperen van een kind, omdat een man van 86 zich eerder heeft gemeld in het ziekenhuis, gaat ook weer in tegen de mensenrechten.
Onzin.
pi_191899077
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 11:36 schreef Confetti het volgende:

[..]

Deze stelling is nogal wereldvreemd. Als er geen bed is, is er geen bed. Het op straat laten creperen van een kind, omdat een man van 86 zich eerder heeft gemeld in het ziekenhuis, gaat ook weer in tegen de mensenrechten.
Falende logica is falend.
pi_191899078
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 11:39 schreef -river- het volgende:

[..]

Onzin.
Prachtig argument, jij wint.
pi_191899187
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 11:51 schreef trustychords het volgende:

[..]

Prachtig argument, jij wint.
Terecht.
pi_191899274
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 11:37 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Er zijn zat behandelingen met een leeftijdsgrens. Verder heeft het ook met overlevingskansen te maken..
Het gaat zeker over kwetsbaarheid, dat kan beter benoemd worden.
Ik weet niet hoe ze in Italië omgaan met planning over wensen bij ernstig ziek zijn. In Nederland wordt al langer besproken dat je met ernstig COPD vaak niet goed verbetert op de IC; in andere landen zijn ze er soms terughoudender mee om zo’n behandelgrens af te spreken.
Als dan mensen met slechte kansen toch op de IC komen, dan is dat voor geen enkele partij goed. Maar benoem dan de kwetsbaarheid en niet leeftijd AM dicht, sommige vijftigers zijn biologisch ouder dan andere 70+ers.
pi_191899379
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 11:39 schreef -river- het volgende:

[..]

Onzin.
Want we kunnen uiteraard bedden en personeel tevoorschijn toveren, en is het een natuurwet dat er nooit een tekort zal kunnen zijn van bedden en personeel. :')
pi_191899601
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 11:33 schreef -river- het volgende:
Dit is tegen iedere vorm van mensenrechten in en ik geloof nooit dat dit mag gebeuren.
Triage vindt doorgaans plaats i.v.m. oorlogen maar ik heb nimmer vernomen dat het in strijd zou zijn met de mensenrechten. Buiten dat zal het plaatsvinden zodra het zorgsysteem overbelast raakt. Rechten overstijgen de werkelijkheid nu eenmaal niet.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_191899633
Moet je eens opletten hoe het met de heilige mensenrechten verloopt als de situatie echt ernstig wordt.
pi_191899672
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 11:20 schreef paulgo het volgende:

[..]

Maar waarom in hemelsnaam dan geen intensive care voor ouderen, maar wel intensive care bedden vrijhouden voor overlast-veroorzakende veelplegers, criminelen, mocromaffia leden, TBSers, fraudeurs , pedofielen, doodrijders in het verkeer, haatzaaiers, beroepswerkelozen, witteboorden criminelen,
en de vele andere aso's in ons land??

Al deze groepen zijn van nul en generlei waarde voor onze samenleving.
Als ze 70+ zijn ondergaan ze dezelfde behandeling hoor.
pi_191899944
De voornaamste bron van dit verhaal is de Telegraaf, misschien is de soep niet zo heet..
  zondag 8 maart 2020 @ 14:59:09 #25
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_191902408
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 11:20 schreef paulgo het volgende:

[..]

Maar waarom in hemelsnaam dan geen intensive care voor ouderen, maar wel intensive care bedden vrijhouden voor overlast-veroorzakende veelplegers, criminelen, mocromaffia leden, TBSers, fraudeurs , pedofielen, doodrijders in het verkeer, haatzaaiers, beroepswerkelozen, witteboorden criminelen,
en de vele andere aso's in ons land??

Al deze groepen zijn van nul en generlei waarde voor onze samenleving.
Ik zou dit breder trekken. Wat dacht je van de horde aan communicatiedeskundigen en vrijetijdswetenschappers? Laten we medici, engineers en vaklieden voorrang geven, die zijn veel nuttiger in de opbouw, mocht die ooit gaan plaatsvinden.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 8 maart 2020 @ 15:03:23 #26
408813 crew  trein2000
pi_191902486
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 11:33 schreef -river- het volgende:
Dit is tegen iedere vorm van mensenrechten in en ik geloof nooit dat dit mag gebeuren.
Onzin. Wat niet kan kan niet. Als je moet kiezen tussen het redden van persoon A of persoon B mag je best selecteren.

Noem mij anders even een artikel wat dat zou verbieden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 8 maart 2020 @ 15:04:30 #27
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_191902516
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 11:36 schreef Confetti het volgende:

[..]

Deze stelling is nogal wereldvreemd. Als er geen bed is, is er geen bed. Het op straat laten creperen van een kind, omdat een man van 86 zich eerder heeft gemeld in het ziekenhuis, gaat ook weer in tegen de mensenrechten.
Kinderen zijn er genoeg en zijn in principe waardeloos. Ze zijn ook vrij makkelijk bij te maken schijnt het. Die 86-jarige heeft mogelijk een schat aan kennis en ervaring. Dat kind heeft dat per definitie niet.
  zondag 8 maart 2020 @ 15:20:16 #28
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191902817
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 11:33 schreef -river- het volgende:
Dit is tegen iedere vorm van mensenrechten in en ik geloof nooit dat dit mag gebeuren.
Twee patienten moeten naar de intensive care, maar er is nog maar 1 bed + machines.
Het is man van 83 en een jonge vrouw van 25. Welk criterium ga jij gebruiken om te kiezen!?

En nu komt ie: waarom druist een criterium, dat in het nadeel zal zijn van de 83-jarige, tegen de mensenrechten in en is een criterium dat hem het bed gunt prima!? (Als die bejaarde het bed krijgt gaat die 25-jarige dood!)
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zondag 8 maart 2020 @ 15:21:24 #29
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191902837
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:04 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Kinderen zijn er genoeg en zijn in principe waardeloos. Ze zijn ook vrij makkelijk bij te maken schijnt het. Die 86-jarige heeft mogelijk een schat aan kennis en ervaring. Dat kind heeft dat per definitie niet.
Kinderen gaan nog jaren geld opleveren. De bejaarde is met pensioen en kost alleen nog maar geld.
Tot nooit .......
pi_191902909
Ik zou eerder rijkdom bepalen.

Hoe meer je kan betalen voor zo'n bed, hoe groter de kans dat je er 1 krijgt
  zondag 8 maart 2020 @ 15:28:01 #31
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_191902954
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:24 schreef Belg het volgende:
Ik zou eerder rijkdom bepalen.

Hoe meer je kan betalen voor zo'n bed, hoe groter de kans dat je er 1 krijgt
Dan ga je maar naar een privé kliniek. :{w
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zondag 8 maart 2020 @ 15:29:01 #32
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191902979
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:24 schreef Belg het volgende:
Ik zou eerder rijkdom bepalen.

Hoe meer je kan betalen voor zo'n bed, hoe groter de kans dat je er 1 krijgt
Dat zou studenten de kop kosten, lijkt mij niet zo zinnig.
pi_191903025
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:21 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

De bejaarde is met pensioen en kost alleen nog maar geld.
Volgens mij gaan steeds meer beter opgeleide gepensioeneerden door met werkzaamheden na hun pensioen. Ik wil zelf indien mogelijk liever ook niet stoppen met werken na mijn pensioenleeftijd.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 8 maart 2020 @ 15:31:39 #34
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191903031
In oorlogssituaties en bij grote rampen waar tekorten zijn aan artsen en medicijnen, wordt geselecteerd: degene die de meeste kans heeft te overleven, wordt het eerst geholpen.

Dat zal hier ook gebeuren. 40 min heeft de grootste kans te overleven, 70 plus de kleinste kans. Ik wens de artsen en verpleegkundigen die de selectie gaan uitvoeren sterkte, ik benijd ze niks.
pi_191903033
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:29 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Dat zou studenten de kop kosten, lijkt mij niet zo zinnig.
Dat is ook weer waar en een oude taart met een groot erfenis kan veel meer betalen
  zondag 8 maart 2020 @ 15:34:09 #36
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191903068
Die 70 in de OP heeft TS zelf verzonnen, btw.

Beetje jonge afbreekgrens. Ik zou zeggen 75. Maar een grens op bijvoorbeeld 85 heeft weinig zin. Daar maak je nauwelijks capaciteit mee vrij.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zondag 8 maart 2020 @ 15:37:46 #37
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_191903106
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:21 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Kinderen gaan nog jaren geld opleveren. De bejaarde is met pensioen en kost alleen nog maar geld.
Dat eerste is nogal een aanname. Dat kind kan namelijk ook veel meer gaan kosten dan die bejaarde.
pi_191903138
Ik vind het een vrij logische stap...

Als je een X aantal bedden hebt en de vraag is vele malen groter dan de capaciteit is het gewoon boeren verstand gebruiken.

Dit is gewoon een situatie die je in geen enkel draaiboek had kunnen voorspellen. Ik kan het de algemene zorg niet eens kwalijk nemen eerlijk gezegd.

(Het niet inkopen van beschermende spullen voor de medewerkers overigens wel in Nederland!)
  zondag 8 maart 2020 @ 15:40:44 #39
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191903143
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 04:34 schreef Richestorags het volgende:
Linksom of rechtsom zal het onthouden moeten worden als het systeem het niet aankan. Wat niet kan, kan niet. Dat is verschrikkelijk, maar hoe kan het anders?

Overheden hebben gewoon verschrikkelijk gefaald met preventie en sterk ingrijpen.
Ik denk maar dat is denken natuurlijk dat binnen een democratisch systeem bepaalde maatregelen onmogelijk zijn. Het is hier gelukkig China niet. En vindt de gevolgen van het corona virus best mee vallen verder ook als is elke dode natuurlijk triest.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_191903164
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:31 schreef Zilverberk het volgende:
In oorlogssituaties en bij grote rampen waar tekorten zijn aan artsen en medicijnen, wordt geselecteerd: degene die de meeste kans heeft te overleven, wordt het eerst geholpen.

Dat zal hier ook gebeuren. 40 min heeft de grootste kans te overleven, 70 plus de kleinste kans. Ik wens de artsen en verpleegkundigen die de selectie gaan uitvoeren sterkte, ik benijd ze niks.
Ja maar het is toch volkomen logisch... als je beperkte capaciteit en voorraad hebt dan ga je die niet "verspillen" an mensen die toch weinig kans hebben.

Gewoon volkomen logisch. Als je net degene bent die wel geholpen had moeten worden maar geen hulp krijgt is het vrij lullig, maar nog schrijnender als er iemand dood met goede kansen en de spullen besteed worden aan iemand die het uiteindelijk niet ging halen.
pi_191903207
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:04 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Kinderen zijn er genoeg en zijn in principe waardeloos. Ze zijn ook vrij makkelijk bij te maken schijnt het. Die 86-jarige heeft mogelijk een schat aan kennis en ervaring. Dat kind heeft dat per definitie niet.
Kinderen zijn de toekomst. een 86 jarige met al z'n ervaring is waarschijnlijk toch binnen 10 jaar dood.

Hoe hard het ook is, dat is gewoon simpele logica
  zondag 8 maart 2020 @ 15:45:20 #42
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191903222
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:42 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Ja maar het is toch volkomen logisch... als je beperkte capaciteit en voorraad hebt dan ga je die niet "verspillen" an mensen die toch weinig kans hebben. keuzes

Gewoon volkomen logisch. Als je net degene bent die wel geholpen had moeten worden maar geen hulp krijgt is het vrij lullig, maar nog schrijnender als er iemand dood met goede kansen en de spullen besteed worden aan iemand die het uiteindelijk niet ging halen.
Gelukkig valt het nog erger mee allemaal binnen de EU en Nederland en zullen keuzes als triage on the battlefield denk ik achterwege blijven,
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 8 maart 2020 @ 15:46:36 #43
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191903243
Vrouwen en kinderen eerst roepen ze toch altijd!
Dat lijkt me nu ook.

Kinderen kunnen het land weer opbouwen. Vrouwen kunnen de huizen desinfecteren die zijn beter in poetsen.
Tot nooit .......
pi_191903244
Het smerige is, dat als de moeder van Mark Rutte straks iets krijgt er vast nog wel ergens een bed vrijgemaakt kan worden maar voor de rest gaat dat niet op.
  zondag 8 maart 2020 @ 15:47:09 #45
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191903250
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:44 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Kinderen zijn de toekomst. een 86 jarige met al z'n ervaring is waarschijnlijk toch binnen 10 jaar dood.

Hoe hard het ook is, dat is gewoon simpele logica
Zo logisch is dat nou ook weer niet zonder ouderen leren kinderen niks. Of denk ik nu verkeerd. _O-
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_191903266
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:47 schreef Megumi het volgende:

[..]

Zo logisch is dat nou ook weer niet zonder ouderen leren kinderen niks. Of denk ik nu verkeerd. _O-
Ja eerlijk gezegd mis ik de complete logica... Wat zou iemand van 86 nou aan informatie bij zich dragen waar de maatschappij absoluut niet zonder zou kunnen.
  zondag 8 maart 2020 @ 15:48:47 #47
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191903282
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:46 schreef smeerpijp. het volgende:
Het smerige is, dat als de moeder van Mark Rutte straks iets krijgt er vast nog wel ergens een bed vrijgemaakt kan worden maar voor de rest gaat dat niet op.
Op zich zou ik dat niet erg vinden. Maar denk dat Mark helaas meer voorrang krijgt. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 8 maart 2020 @ 15:49:40 #48
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191903290
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:47 schreef Megumi het volgende:

[..]

Zo logisch is dat nou ook weer niet zonder ouderen leren kinderen niks. Of denk ik nu verkeerd. _O-
Kinderen kunnen prima leren van hun ouders, leerkrachten, buren, ooms en tantes etc. (Over)grootvader of -moeder is niet meer echt nodig in dat verhaal.
  zondag 8 maart 2020 @ 15:50:26 #49
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191903301
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:47 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Ja eerlijk gezegd mis ik de complete logica... Wat zou iemand van 86 nou aan informatie bij zich dragen waar de maatschappij absoluut niet zonder zou kunnen.
Dat hangt er natuurlijk vanaf. Stel dat die persoon een wetenschapper is die niet dement is en eindelijk een energie bron bedenkt wat goedkoop en onbeperkt is bijvoorbeeld. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 8 maart 2020 @ 15:50:36 #50
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191903304
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:46 schreef Speekselklier het volgende:
Vrouwen en kinderen eerst roepen ze toch altijd!
Dat lijkt me nu ook.

Kinderen kunnen het land weer opbouwen. Vrouwen kunnen de huizen desinfecteren die zijn beter in poetsen.
Wat een bullshit, dat laatste. Mannen kunnen net zo goed poetsen (al voelen velen zich er te goed voor).
  zondag 8 maart 2020 @ 15:51:28 #51
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191903328
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:50 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat hangt er natuurlijk vanaf. Stel dat die persoon een wetenschapper is die niet dement is en eindelijk een energie bron bedenkt wat goedkoop en onbeperkt is bijvoorbeeld. :P
Gauw publiceren dan. :+ Zulke ontdekkingen doe je tegenwoordig in een vakgroep, niet solo.
  zondag 8 maart 2020 @ 15:51:49 #52
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191903342
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:49 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Kinderen kunnen prima leren van hun ouders, leerkrachten, buren, ooms en tantes etc. (Over)grootvader of -moeder is niet meer echt nodig in dat verhaal.
Ik ben dat niet helemaal met je eens. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 8 maart 2020 @ 15:53:24 #53
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191903361
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:46 schreef smeerpijp. het volgende:
Het smerige is, dat als de moeder van Mark Rutte straks iets krijgt er vast nog wel ergens een bed vrijgemaakt kan worden maar voor de rest gaat dat niet op.
Ik denk niet dat er voor haar een uitzondering gemaakt wordt. Wél voor leden van het koninklijk huis.
  zondag 8 maart 2020 @ 15:54:19 #54
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191903378
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:51 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Gauw publiceren dan. :+ Zulke ontdekkingen doe je tegenwoordig in een vakgroep, niet solo.
De namen van vakgroepen kom ik niet vaak tegen in de wetenschapshistorie. :o Een vakgroep is net als een commissie een hersenloos wezen met veel benen en waarvan de rapporten na een hoop geld in een bureaula verdwijnen. :o
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 8 maart 2020 @ 15:55:07 #55
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191903400
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:51 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik ben dat niet helemaal met je eens. :P
Mijn opa's en oma's zijn niet eens 86 geworden. Toch heb ik een prima opleiding, prima leven, mooi gezin en een uitstekende baan.

Veel mensen worden niet zo vreselijk oud, dat hoeft geen grote gevolgen te hebben voor hun kleinkinderen. Je hebt als kind vooral je ouders nodig, denk ik.
  zondag 8 maart 2020 @ 15:56:09 #56
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191903412
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:54 schreef Megumi het volgende:

[..]

De namen van vakgroepen kom ik niet vaak tegen in de wetenschapshistorie. :o Een vakgroep is net als een commissie een hersenloos wezen met veel benen en waarvan de rapporten na een hoop geld in een bureaula verdwijnen. :o
Boven al mijn artikelen staat niet alleen mijn naam, maar ook die van 3 of 4 collega's.
Publicaties met maar 1 naam wantrouw ik.

Tevens heb je een raar beeld van een vakgroep. Niks gaat in de la in de huidige publicatiedrift.
  zondag 8 maart 2020 @ 15:58:24 #57
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191903451
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:56 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Boven al mijn artikelen stond niet alleen mijn naam, maar ook die van 3 of 4 collega's.
Publicaties met maar 1 naam wantrouw ik.
Dat is wellicht verstandig. Maar zover ik weet heeft een vakgroep nog nooit de Nobelprijs gewonnen. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 8 maart 2020 @ 16:01:23 #58
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191903521
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:58 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat is wellicht verstandig. Maar zover ik weet heeft een vakgroep nog nooit de Nobelprijs gewonnen. :P
Wie kregen er ook alweer de nobelprijs voor de structuur van DNA? :P

Edit: ik keek net even op de wikipediapagina over nobelprijs voor de scheikunde, het wemelt werkelijk van de gedeelde nobelprijzen. :+
  zondag 8 maart 2020 @ 16:04:23 #59
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191903562
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 16:01 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Wie kregen er ook alweer de nobelprijs voor de structuur van DNA? :P
Twee personen maar dat is nog geen vakgroep natuurlijk. En eigenlijk wellicht een persoon maar dat was een vrouw en die komt natuurlijk in de jaren 50 en 60 nooit voor die prijs in aanmerking.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_191903574
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:50 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat hangt er natuurlijk vanaf. Stel dat die persoon een wetenschapper is die niet dement is en eindelijk een energie bron bedenkt wat goedkoop en onbeperkt is bijvoorbeeld. :P
Ja daar kan je natuurlijk echt geen beleid op maken...en daarbij is de kans dat een van de kinderen in de toekomst een dergelijke uitvinding zal gaan doen statistisch ook nog eens vele malen groter.
  zondag 8 maart 2020 @ 16:07:31 #61
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191903598
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 16:05 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Ja daar kan je natuurlijk echt geen beleid op maken...en daarbij is de kans dat een van de kinderen in de toekomst een dergelijke uitvinding zal gaan doen statistisch ook nog eens vele malen groter.
Afhankelijk van het land natuurlijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 8 maart 2020 @ 16:10:01 #62
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191903631
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 16:07 schreef Megumi het volgende:

[..]

Afhankelijk van het land natuurlijk.
We hebben het hier over Nederland. Echt, geef nou gewoon eens toe dat je ernaast zat ipv van zo hardnekkig volharden in onzin.
  zondag 8 maart 2020 @ 16:12:16 #63
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191903662
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 16:10 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

We hebben het hier over Nederland. Echt, geef nou gewoon eens toe dat je ernaast zat ipv van zo hardnekkig volharden in onzin.
Weet ik niet. Veel mensen die de leiding hebben in Nederland komen denk ik niet in aanmerking voor bijvoorbeeld een Nobelprijs. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 8 maart 2020 @ 16:14:30 #64
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191903701
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 16:12 schreef Megumi het volgende:

[..]

Weet ik niet. Veel mensen die de leiding hebben in Nederland komen denk ik niet in aanmerking voor bijvoorbeeld een Nobelprijs. :P
Sinds wanneer is er een nobelprijs voor leidinggeven dan?

Ik nomineer mijn leidinggevende bij deze :+
  zondag 8 maart 2020 @ 16:16:57 #65
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191903730
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 16:14 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Sinds wanneer is er een nobelprijs voor leidinggeven dan?

Ik nomineer mijn leidinggevende bij deze :+
Ik heb het meer over wat er in het parlement zit en dergelijke. Als jij en je baas iets bedenken wat een Nobelprijs waard is dan heb je me zegen natuurlijk. :)
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 8 maart 2020 @ 16:18:29 #66
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191903759
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 16:16 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik heb het meer over wat er in het parlement zit en dergelijke. Als jij en je baas iets bedenken wat een Nobelprijs waard is dan heb je me zegen natuurlijk. :)
Me??

Jij komt ook niet in aanmerking, gok ik zo. _O-
  zondag 8 maart 2020 @ 16:19:50 #67
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191903779
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 16:18 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Me??

Jij komt ook niet in aanmerking, gok ik zo. _O-
Dat ambieer ik niet. En neem FOK en wat ik post ook niet echt serieus verder. En gokken? Ken je mij persoonlijk dan?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 8 maart 2020 @ 16:33:16 #68
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191904006
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 04:48 schreef nixxx het volgende:

[..]

En met het uithollen en overbelasten van de zorgsector.
Dude... Er is de laatste 20 jaar 300% meer geld naar de zorg gegaan. Dat is niet uithollen, dat is een massieve budgetverhoging :')
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zondag 8 maart 2020 @ 16:45:40 #69
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191904265
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 04:50 schreef paulgo het volgende:

[..]

Mee eens, ik denk dat de meeste overheden te naief zijn geweest. Er hadden al lang reisverboden van en naar China moeten komen. Nu is het te laat en zitten wij tgv de globalisering met een enorm gezondheidszorg- probleem opgezadeld. Grote aantallen zieken, dreigende tekorten aan medicijnen, mondkapjes en andere medische hulpmiddelen, want ALLES wordt in China gemaakt.

Daarom zeg ik altijd : "Weg met die globalisering! De meeste burgers krijgen er alleen maar grote ellende van al dat heen-en-weer reizen en het milieu lijdt er ook verschrikkelijk onder.
Het lijkt wel dat de middeleeuwse pestepidemie zal terugkomen.
Wat heb je aan een reisverbod naar China als het virus in nagenoeg alle landen zit :?

En weg met globalisering!? Dus jij wilt graag de productie van ultralowtech-shit zoals wattenstaafjes en mondkapjes terughalen naar Europa!? Of gelijk ook maar helemaal zelfvoorzienend worden en alles in Nederland terugtrekken!? (Want de EU is kut natuurlijk)

En electronica, vliegtuigbouw en auto's!? Ook allemaal in Nederland maken en ook alleen voor Nederland produceren!? (want als wij die dingen voor de rest van de wereld maken is het alsnog 'globaal')

Ik weet niet of ik het voor je moet uitspellen, maar dan hebben wij in Nederland dus geen smartfoon en geen vliegtuigen meer en een Trabant als auto. Een hoger level haal je niet als je alles zelf moet doen als klein land.
Een groter land haalt zeker een hoger ontwikkelingsniveau omdat ze met meer mensen zijn. Meer mensen voor de diversificatie van taken/werk en meer mensen om voor te produceren.
Maar hé, wat zeg ik!? Niet alleen groter zijn helpt natuurlijk, je zou ook kunnen gaan handelen met andere landen... O, wacht _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door Puntenjager op 08-03-2020 16:51:13 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zondag 8 maart 2020 @ 16:57:04 #70
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191904462
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 11:20 schreef paulgo het volgende:

[..]

Maar waarom in hemelsnaam dan geen intensive care voor ouderen, maar wel intensive care bedden vrijhouden voor overlast-veroorzakende veelplegers, criminelen, mocromaffia leden, TBSers, fraudeurs , pedofielen, doodrijders in het verkeer, haatzaaiers, beroepswerkelozen, witteboorden criminelen,
en de vele andere aso's in ons land??

Al deze groepen zijn van nul en generlei waarde voor onze samenleving.
Eens, maar gelukkig maken die verschillende categoriën een veel kleiner (véél kleiner) deel uit van de bevolking.

Daar komt bij dat je daar op voorhand nogal lastig criteria voor kunt opstellen. Maar een lagere prioriteit voor mensen die veroordeeld zijn en in de gevangenis zitten, vind ik niet per se een slecht idee.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zondag 8 maart 2020 @ 18:41:17 #71
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_191906675
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 16:33 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Dude... Er is de laatste 20 jaar 300% meer geld naar de zorg gegaan. Dat is niet uithollen, dat is een massieve budgetverhoging :')
Naar zorgverzekeraars, bemiddelingsbureautjes, casemanagers, en allerlei andere administratieve medewerkers om al het papierwerk voor de “marktwerking “ te regelen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_191907416
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:44 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Kinderen zijn de toekomst. een 86 jarige met al z'n ervaring is waarschijnlijk toch binnen 10 jaar dood.

Hoe hard het ook is, dat is gewoon simpele logica
Nou dat geldt ook niet voor alle kinderen. Als je de keuze hebt tussen een onverbeterlijke jeugdcrimineel en een sociale oudere kies ik voor die laatste. Sommige kinderen groeien op voor galg en rad en zullen geen nuttige bijdrage aan onze samenleving geven. De meeste kinderen zijn natuurlijk OK en ja als je dan moet kiezen, kies je voor de patient met de meeste kansen. Maar ouderen worden veel zieker en hebben vaker een iC nodig bij deze epidemie.
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:45 schreef Megumi het volgende:

[..]

Gelukkig valt het nog erger mee allemaal binnen de EU en Nederland en zullen keuzes als triage on the battlefield denk ik achterwege blijven,
Nou in Italie is het al helemaal uit de hand gelopen.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_191907450
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 19:19 schreef paulgo het volgende:

[..]

Nou dat geldt ook niet voor alle kinderen. Als je de keuze hebt tussen een onverbeterlijke jeugdcrimineel en een sociale oudere kies ik voor die laatste. Sommige kinderen groeien op voor galg en rad en zullen geen nuttige bijdrage aan onze samenleving geven. De meeste kinderen zijn natuurlijk OK en ja als je dan moet kiezen, kies je voor de patient met de meeste kansen. Maar ouderen worden veel zieker en hebben vaker een iC nodig bij deze epidemie.
[..]

Nou in Italie is het al helemaal uit de hand gelopen.
Ja maar je kan geen beleid maken op alle afzonderlijke gevallen (hoe oneerlijk dat soms ook is).

Daarbij kan je de toekomst ook nog eens niet voorspellen en kan die crimineel later wel een jeugdwerker worden oid.
pi_191907586
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 16:45 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Wat heb je aan een reisverbod naar China als het virus in nagenoeg alle landen zit :?
Reisverboden van en naar China hebben nu al lang geen zin meer, maar juist in het begin wel.
quote:
En weg met globalisering!? Dus jij wilt graag de productie van ultralowtech-shit zoals wattenstaafjes en mondkapjes terughalen naar Europa!? Of gelijk ook maar helemaal zelfvoorzienend worden en alles in Nederland terugtrekken!? (Want de EU is kut natuurlijk)

En electronica, vliegtuigbouw en auto's!? Ook allemaal in Nederland maken en ook alleen voor Nederland produceren!? (want als wij die dingen voor de rest van de wereld maken is het alsnog 'globaal')
Een groter land haalt zeker een hoger ontwikkelingsniveau omdat ze met meer mensen zijn. Meer mensen voor de diversificatie van taken/werk en meer mensen om voor te produceren.

ultralowtech-shit zoals wattenstaafjes en mondkapjes zou zeker in Europa dmv robotisering geproduceerd kunnen worden. Belangrijk is dat wij weer productie naar Europa toehalen voor zulke medische hulpmiddelen en medicijnen. Nu zijn wij veel te afhankelijk van China of die kan en wil leveren. Zie de uitzending laatst op Nieuwsuur daarover.
En vliegtuigbouw en auto's worden al succesvol in Europa geproduceerd vaak helemaal met robots. Hightech electronica zou ook beter terug kunnen komen. Wij moeten gewoon samenwerken met andere grote Europese landen zoals Airbus goed laat zien. Dat is beter voor de Europese economie
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_191907903
Alleen ouderen en zwakkeren zitten toch in de risico groep voor dit virus??
  zondag 8 maart 2020 @ 23:01:51 #76
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_191912870
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:44 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Kinderen zijn de toekomst. een 86 jarige met al z'n ervaring is waarschijnlijk toch binnen 10 jaar dood.

Hoe hard het ook is, dat is gewoon simpele logica
In een crisissituatie zijn beide tot last en is het beter om jonge vrouwen te redden die nieuwe kinderen kunnen baren als de crisis voorbij is.
  zondag 8 maart 2020 @ 23:04:41 #77
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_191912937
Aan elkaar gekoppelde bouwkeetjes met enkel bedden erin een noodziekenhuis noemen. _O- :')

Dat was gewoon een verzorgingstehuis.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  zondag 8 maart 2020 @ 23:38:35 #78
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191913674
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 23:01 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

In een crisissituatie zijn beide tot last en is het beter om jonge vrouwen te redden die nieuwe kinderen kunnen baren als de crisis voorbij is. zodat wij fokkertjes ook een keer aan de vrouw komen
Fixed _O-
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191913974
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 12:26 schreef Vasilevski het volgende:
Moet je eens opletten hoe het met de heilige mensenrechten verloopt als de situatie echt ernstig wordt.
Haha dit inderdaad. Zodra het écht serieuze vormen gaat aannemen zijn straks de mensen met geld als eerste aan de beurt en kan de rest de corona genieten.
As above, so below.
pi_191914168
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:46 schreef Speekselklier het volgende:
Vrouwen en kinderen eerst roepen ze toch altijd!
Dat lijkt me nu ook.

Kinderen kunnen het land weer opbouwen. Vrouwen kunnen de huizen desinfecteren die zijn beter in poetsen.
:D _O-
  maandag 9 maart 2020 @ 00:20:41 #81
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191914347
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 23:01 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

In een crisissituatie zijn beide tot last en is het beter om jonge vrouwen te redden die nieuwe kinderen kunnen baren als de crisis voorbij is.
Under his eye
  maandag 9 maart 2020 @ 00:38:58 #82
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191914519
quote:
6s.gif Op zondag 8 maart 2020 11:51 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Falende logica is falend.
Wat is er falend aan het laten zien dat je door het redden van een bejaarde een jonger persoon laat sterven!? Dus dat de bejaarde laten overleven net zo goed een mensenrechtenschending is (alleen van een jong persoon ipv een bejaarde).
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  maandag 9 maart 2020 @ 00:42:55 #83
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191914569
quote:
5s.gif Op maandag 9 maart 2020 00:38 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Wat is er falend aan het laten zien dat je door het redden van een bejaarde een jonger persoon laat sterven!? Dus dat de bejaarde laten overleven net zo goed een mensenrechtenschending is (alleen van een jong persoon ipv een bejaarde).
Dramatique. Echt hoor. Die jongere zal sowieso overleven dus help je de oudere, triage toch?
  maandag 9 maart 2020 @ 00:46:33 #84
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191914599
quote:
14s.gif Op maandag 9 maart 2020 00:42 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Dramatique. Echt hoor. Die jongere zal sowieso overleven dus help je de oudere, triage toch?
Triage ja.

Maar als de jongere patient sowieso zal overleven, dan is het geen triage-situatie natuurlijk.
Het gaat om die sitaties dat er 1 plek is voor 2 of meer patienten die allemaal accuut die medische zorg nodig hebben. Zo accuut dat ze zonder die zorg (en machines) met grote waarschijnlijkheid spoedig zullen overlijden.

Overigens zou ik fokkertjes bij voorbaat in categorie T4 indelen :7

Maar wacht rustig een paar weken. Dan zul je meemaken wat drama irl inhoudt :)
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191914614
Waarom is het geen idee om die arme oudjes desnoods naar een buurland te sturen, waar het system iets beter geregeld is en minder overbelast? Ik weet bijv dat Duitsland zich graag ontfermt over de mensenrechten in andere landen en vaak een leiderschapsrol op zich neemt.

De zieken kunnen natuurlijk in volledig afgegrendelde ambulances worden vervoerd die speciaal zijn ontworpen om quarantaine uit te voeren.
  maandag 9 maart 2020 @ 00:48:40 #86
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191914617
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2020 00:46 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Triage ja.

Maar als de jongere patient sowieso zal overleven, dan is het geen triage-situatie natuurlijk.
Het gaat om die sitaties dat er 1 plek is voor 2 of meer patienten die allemaal accuut die medische zorg nodig hebben. Zo accuut dat ze zonder die zorg (en machines) met grote waarschijnlijkheid spoedig zullen overlijden.

Overigens zou ik fokkertjes bij voorbaat in categorie T4 indelen :7
Drama dus ;) Zal zo'n vaart niet lopen
  maandag 9 maart 2020 @ 00:49:31 #87
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191914623
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 00:48 schreef KI1234 het volgende:
Waarom is het geen idee om die arme oudjes desnoods naar een buurland te sturen, waar het system iets beter geregeld is en minder overbelast? Ik weet bijv dat Duitsland zich graag ontfermt over de mensenrechten in andere landen en vaak een leiderschapsrol op zich neemt.

De zieken kunnen natuurlijk in volledig afgegrendelde ambulances worden vervoerd die speciaal zijn ontworpen om quarantaine uit te voeren.
Ja, natuurlijk zal dat gedaan worden. Zeker binnen de landsgrenzen. Echter de stront gaat overal de ventilator raken. Niet alleen op een paar plekken ofzo.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  maandag 9 maart 2020 @ 00:50:24 #88
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191914627
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 00:48 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Drama dus ;) Zal zo'n vaart niet lopen
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2020 00:46 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

<knip>

Maar wacht rustig een paar weken. Dan zul je meemaken wat drama irl inhoudt :)
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191914644
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:37 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Dat eerste is nogal een aanname. Dat kind kan namelijk ook veel meer gaan kosten dan die bejaarde.
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:40 schreef smeerpijp. het volgende:
Ik vind het een vrij logische stap...

Als je een X aantal bedden hebt en de vraag is vele malen groter dan de capaciteit is het gewoon boeren verstand gebruiken.

Dit is gewoon een situatie die je in geen enkel draaiboek had kunnen voorspellen. Ik kan het de algemene zorg niet eens kwalijk nemen eerlijk gezegd.

(Het niet inkopen van beschermende spullen voor de medewerkers overigens wel in Nederland!)
Jullie hebben van dit corona-onderwerp een filosofische discussie gemaakt over dwangmatig moeten selecteren op patiënten. Leuke inhoud wel, maar past hier niet helemaal hoor. Zouden jullie een apart topic kunnen openen?
  maandag 9 maart 2020 @ 00:53:37 #90
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191914650
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2020 00:50 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

[..]

Dan zitten we in de lente en dan is alles ineens wat zonniger/sneeuwvlokjes ;)
  maandag 9 maart 2020 @ 00:56:01 #91
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191914684
quote:
10s.gif Op maandag 9 maart 2020 00:53 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Dan zitten we in de lente en dan is alles ineens wat zonniger/sneeuwvlokjes ;)
Mjah. Langzaam oplossende huizencrisis. Vergrijzing die afneemt ^O^
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191914693
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2020 00:49 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk zal dat gedaan worden. Zeker binnen de landsgrenzen. Echter de stront gaat overal de ventilator raken. Niet alleen op een paar plekken ofzo.
Tja dat heet samenwerking boven de landsgrenzen. Waar dient die EU ook alweer voor? De samenwerking betreft blijkbaar enkel geld incasseren maar niets teruggeven. EU vandaag nog afschaffen aub.
  maandag 9 maart 2020 @ 00:58:03 #93
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191914703
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 00:52 schreef KI1234 het volgende:

[..]

[..]

Jullie hebben van dit corona-onderwerp een filosofische discussie gemaakt over dwangmatig moeten selecteren op patiënten. Leuke inhoud wel, maar past hier niet helemaal hoor. Zouden jullie een apart topic kunnen openen?
Kerel, exact dit onderwerp zijn artsen in Italië nu aan het bespreken. Door de corona-uitbraak. Niet omdat ze lid zijn van een filosofisch genootschap en graag discusiëren.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191914717
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:46 schreef Speekselklier het volgende:
Vrouwen en kinderen eerst roepen ze toch altijd!
Dat lijkt me nu ook.

Kinderen kunnen het land weer opbouwen. Vrouwen kunnen de huizen desinfecteren die zijn beter in poetsen.
Wtf? 🤣
  maandag 9 maart 2020 @ 00:59:56 #95
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191914728
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2020 00:58 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Kerel, exact dit onderwerp zijn artsen in Italië nu aan het bespreken. Door de corona-uitbraak. Niet omdat ze lid zijn van een filosofisch genootschap en graag discusiëren.
Beetje laat, filosofen zien dat van verre aankomen. Samenwerking zou gewenst zijn.

Geen geld voor, maar zo belangrijk, creatieve denkers ;)
pi_191914763
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2020 00:58 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Kerel, exact dit onderwerp zijn artsen in Italië nu aan het bespreken. Door de corona-uitbraak. Niet omdat ze lid zijn van een filosofisch genootschap en graag discusiëren.
Is het echt zo dieptriest geworden dan? En dat zó snel? Ik bedoel, hoe lang kampt Italië ook alweer met het virus? We hebben het over hoogstens 2-3 weken. Dat een relatief groot land zo ontzettend snel overbelast kan worden slaat nergens op. Ik kan het zelfs niet geloven. Zijn de Italianen echt zulke grote prutsers, net als in wo2 dat hun zorgstelselhet niet eens één maand uit kan houden in een crisis?
  maandag 9 maart 2020 @ 01:03:17 #97
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191914770
quote:
7s.gif Op maandag 9 maart 2020 00:59 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Beetje laat, filosofen zien dat van verre aankomen. Samenwerking zou gewenst zijn.
We hebben alleen een systeem hiervoor. De SCHOR GHOR =>

https://nl.wikipedia.org/(...)anisatie_in_de_Regio

quote:
Het gaat om de uitvoering van twee hoofdprocessen en deelprocessen.

Acute gezondheidszorg =>
Triage
Behandeling
Vervoer

Publieke gezondheidszorg =>
Psychosociale Hulpverlening
Gezondheidsonderzoek na rampen
Medische milieukunde
Infectieziektebestrijding
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  maandag 9 maart 2020 @ 01:07:07 #98
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191914793
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:03 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

We hebben alleen een systeem hiervoor. De SCHOR GHOR =>

https://nl.wikipedia.org/(...)anisatie_in_de_Regio

Het gaat om de uitvoering van twee hoofdprocessen en deelprocessen.

• Acute gezondheidszorg
Triage
Behandeling
Vervoer

• Publieke gezondheidszorg
Psychosociale Hulpverlening
Gezondheidsonderzoek na rampen
Medische milieukunde
Infectieziektebestrijding
I know, maar waar is de menselijkheid? Zal wel een roepende zijn, maar voor mij zijn de mensen om me heen belangrijk. Al die protocollen, die niet werken, tsja.
  maandag 9 maart 2020 @ 01:08:13 #99
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191914801
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:02 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Is het echt zo dieptriest geworden dan? En dat zó snel? Ik bedoel, hoe lang kampt Italië ook alweer met het virus? We hebben het over hoogstens 2-3 weken. Dat een relatief groot land zo ontzettend snel overbelast kan worden slaat nergens op. Ik kan het zelfs niet geloven. Zijn de Italianen echt zulke grote prutsers, net als in wo2 dat hun zorgstelselhet niet eens één maand uit kan houden in een crisis?
quote:
...

ROME - De situatie rondom het coronavirus is zo extreem geworden in Italië, dat een Italiaanse vereniging van anesthesie, analgesie, reanimatie en intensive care voorstelt om een leeftijdsgrens te stellen aan mensen die opgenomen moeten worden op de intensive care. Bovendien moeten mensen die meer kans hebben op overleven voorrang krijgen.

...
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191914821
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 00:07 schreef ijs. het volgende:

[..]

:D _O-
Die schreef gewoon een regel met onzin om zich vervolgens uit de discussie weg te trekken. Beetje mooi erfenis voor de rest. Die zien we niet meer.
  maandag 9 maart 2020 @ 01:14:38 #101
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191914850
quote:
7s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:07 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

I know, maar waar is de menselijkheid? Zal wel een roepende zijn, maar voor mij zijn de mensen om me heen belangrijk. Al die protocollen, die niet werken, tsja.
De menselijkheid is dat we die mensen moeten helpen/redden die de grootste kans op overleven hebben en waam je de meeste levensjaren mee wint.

Of zou jij de intensivecarebedden juist vullen met frêle opaatjes van 90!? Met de volledige capaciteit aan artsen, verpleegsters en machines alles op alles zetten om er voor te zorgen dat in ieder geval een paar hoogbejaarden het overleeft en pas volgend jaar van ouderdom zullen sterven!? Ten koste van vele jonge mensen die ondanks een veel kleinere statische kans toch levensbedreigend ziek zijn geworden door de corona...
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191914854
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:08 schreef Puntenjager het volgende:

[..]


[..]

Prutsers dus. En dan kritiek leveren op Turkije met zn allen. Vooralsnog heeft dat lang nog geen bekende gevallen. Toen ik laatst checkte althans, alweer een halve dag geleden.
pi_191914869
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:14 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

De menselijkheid is dat we die mensen moeten helpen/redden die de grootste kans op overleven hebben en waamee je de meeste levensjaren mee wint.

Of zou jij de intensivecarebedden juist vullen met frêle opaatjes van 90!? Met de volledige capaciteit aan artsen, verpleegsters en machines alles op alles zetten om er voor te zorgen dat in ieder geval een paar hoogbejaarden het overleeft en pas volgend jaar van ouderdom zullen sterven!? Ten koste van vele jonge mensen die ondanks een veel kleinere statische kans toch levensbedreigend ziek zijn geworden door de corona...
Jongere mensen sterven niet door deze griepvariant (snap dat deze benaming technisch niet juist is, maar gewoon voor de verbeelding). De ouderen daarentegen zijn een risicogroep. Dus de kans dat die '25 jarige vrouw' sterft is sowieso nihil.
pi_191914878
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:17 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Jongere mensen sterven niet door deze griepvariant (snap dat deze benaming technisch niet juist is, maar gewoon voor de verbeelding). De ouderen daarentegen zijn een risicogroep. Dus de kans dat die '25 jarige vrouw' sterft is sowieso nihil.
Ook een 25-jarige kan iets mankeren waardoor corona dodelijk is, denk aan CF.
  maandag 9 maart 2020 @ 01:20:08 #105
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191914881
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:14 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

De menselijkheid is dat we die mensen moeten helpen/redden die de grootste kans op overleven hebben en waam je de meeste levensjaren mee wint.

Of zou jij de intensivecarebedden juist vullen met frêle opaatjes van 90!? Met de volledige capaciteit aan artsen, verpleegsters en machines alles op alles zetten om er voor te zorgen dat in ieder geval een paar hoogbejaarden het overleeft en pas volgend jaar van ouderdom zullen sterven!? Ten koste van vele jonge mensen die ondanks een veel kleinere statische kans toch levensbedreigend ziek zijn geworden door de corona...
Ik ben een corona-ontkenner
pi_191914887
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:19 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ook een 25-jarige kan iets mankeren waardoor corona dodelijk is, denk aan CF.
Nogmaals je kan geen beleid maken op kleine uitzonderingsgevallen.

Waar heb ik dat alweer van? ;)

*en wie is CF alweer?
  maandag 9 maart 2020 @ 01:24:38 #107
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191914908
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:17 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Jongere mensen sterven niet door deze griepvariant (snap dat deze benaming technisch niet juist is, maar gewoon voor de verbeelding). De ouderen daarentegen zijn een risicogroep. Dus de kans dat die '25 jarige vrouw' sterft is sowieso nihil.
Okay, 0,2% klinkt niet als veel, maar reken het even om naar de Nederlandse bevolking.

12 miljoen mensen zijn niet bejaard en ook geen kind.
60%, ja misschien wel 80% zal besmet raken.
8 miljoen volwassen raken besmet
0,2% sterft van die 8 miljoen => 16.000 doden. Alleen in Nederland al!

25 keer zoveel als in het verkeer omkomt dus. Noem dat maar nihil.

[ Bericht 1% gewijzigd door Puntenjager op 09-03-2020 01:34:35 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191914915
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:20 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Nogmaals je kan geen beleid maken op kleine uitzonderingsgevallen.
Juist die “uitzonderingsgevallen” zijn er al genoeg om alle bedden te vullen.

quote:
*en wie is CF alweer?
“Wat” is CF...

cystic fibrosis
  maandag 9 maart 2020 @ 01:27:23 #109
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191914923
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:15 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Prutsers dus. En dan kritiek leveren op Turkije met zn allen. Vooralsnog heeft dat lang nog geen bekende gevallen. Toen ik laatst checkte althans, alweer een halve dag geleden.
Wacht nou maar een paar weken. Dan zul je zien hoe hard de stront de ventilator gaat raken. In Nederland, in Turkije, overal!
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  maandag 9 maart 2020 @ 01:30:35 #110
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191914946
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Juist die “uitzonderingsgevallen” zijn er al genoeg om alle bedden te vullen.
[..]

“Wat” is CF...

cystic fibrosis
Nee, man. Compact Flash _O_

I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  maandag 9 maart 2020 @ 01:30:43 #111
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191914947
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:27 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Wacht nou maar een paar weken. Dan zul je zien hoe hard de stront de ventilator gaat raken. In Nederland, in Turkije, overal!
Denk je dat of hoop je dat.
  maandag 9 maart 2020 @ 01:32:32 #112
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191914968
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:30 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Denk je dat of hoop je dat.
Ik acht dat zeer waarschijnlijk.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191914972
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:24 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Okay, 0,2% klinkt niet als veel, maar reken het even om naar de Nederlandse bevolking.

Reken even mee:
12 miljoen mensen zijn niet bejaard en ook geen kind.
60%, ja misschien wel 80% zal besmet raken.
8 miljoen volwassen raken besmet
0,2% sterft van die 8 miljoen => 16.000 doden. Alleen in Nederland al!

20 keer zoveel als in het verkeer omkomt dus. Noem dat maar nihil.

Noem het maar nihil.
Je slaat helemaal door in je berekeningen. Er bestaat ook iets wet van de natuur geheten die voorkomt dat hele bevolkingsmassa's uitsterven. Gelukkig kent het lichaam een nog steeds niet volkomen door de wetenschap begrepen mysterieuze werking afweer geheten die voorkomt dat allen gelijk het loodje leggen. Daarnaast verandert het virus ook. Je kijkt de zaken te statisch aan terwijl beide het virus en het menselijke lichaam dynamisch van aard zijn. Vooralsnog blijft de griep veel dodelijker qua aantallen en zal zo blijven. En de vroegere ziektes zoals Mexicaanse griep Ebola etc hebben niet tot zulke rampscenario's geleid. En die waren juist gevaarlijker.

*Toevoeging: ik zie dat je het over 16000 had. 16000 is helaas nog helemaal niks zo wreed als het klinkt. Er sterven ieder jaar 30000 mensen aan de gewone groep in de VS. Mensen gaan nou eenmaal dood, we kunnen niet iedere dood voorkomen. Al willen we dat wel.
  maandag 9 maart 2020 @ 01:34:40 #114
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191914977
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:32 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Ik acht dat zeer waarschijnlijk.
Dat is geen antwoord op mijn vraag
pi_191915010
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Juist die “uitzonderingsgevallen” zijn er al genoeg om alle bedden te vullen.
[..]

“Wat” is CF...

cystic fibrosis
Als dat geen standaardafkorting is dan ken ik het niet. En dan van een tot dan toe onbesproken onderwerp.

Uitzonderingsgevallen blijven juist dat. Als je niet eens de uitzonderingen aan kan, dan kon je het probleem überhaupt ook niet.

Oplossing:voorbereiding, planmatige aanpak
  maandag 9 maart 2020 @ 01:40:34 #116
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191915012
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:33 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Je slaat helemaal door in je berekeningen. Er bestaat ook iets wet van de natuur geheten die voorkomt dat hele bevolkingsmassa's uitsterven. Gelukkig kent het lichaam een nog steeds niet volkomen door de wetenschap begrepen mysterieuze werking afweer geheten die voorkomt dat allen gelijk het loodje leggen. Daarnaast verandert het virus ook. Je kijkt de zaken te statisch aan terwijl beide het virus en het menselijke lichaam dynamisch van aard zijn. Vooralsnog blijft de griep veel dodelijker qua aantallen en zal zo blijven. En de vroegere ziektes zoals Mexicaanse griep Ebola etc hebben niet tot zulke rampscenario's geleid. En die waren juist gevaarlijker.

*Toevoeging: ik zie dat je het over 16000 had. 16000 is helaas nog helemaal niks zo wreed als het klinkt. Er sterven ieder jaar 30000 mensen aan de gewone groep in de VS. Mensen gaan nou eenmaal dood, we kunnen niet iedere dood voorkomen. Al willen we dat wel.
WAT!?? _O- Aan de spaanse griep gingen ook niet minstens 50 miljoen mensen dood!?

En waar was die mysterieuze "wet van de natuur" toen in een paar jaar tijd 30% van de mensen in Europa de pijp uitging door de pest!? (1 op 3!!)

En waarom vergelijk je het aantal sterfgevallen in Nederland met die in de VS!? Daar wonen 20 keer zo veel mensen met al gauw 20 keer zo veel sterfgevallen (ceteris paribus)

Ja, virussen muteren, maar dat hoeft beslist niet in een voor ons positieve richting uit te vallen. Het kan net zo goed, dat het virus muteert in een nog besmettelijkere en dodelijkere variant

[ Bericht 2% gewijzigd door Puntenjager op 09-03-2020 01:45:41 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  maandag 9 maart 2020 @ 01:42:36 #117
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191915022
quote:
7s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:34 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag
Jawel. Wat ik schreef is min of meer synoniem voor 'denken'. Niet voor 'hopen'.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191915041
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:40 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

WAT!?? _O- Aan de spaanse griep gingen ook niet minstens 50 miljoen mensen dood!?

En waar was die mysterieuze "wet van de natuur" toen in een paar jaar tijd 30% van de mensen in Europa de pijp uitging door de pest!? (1 op 3!!)

En waarom vergelijk je het aantal sterfgevallen in Nederland met die in de VS!? Daar wonen 20 keer zo veel mensen met al gauw 20 keer zo veel sterfgevallen (ceteris paribus)
Die epidemiën uit een ver verleden zijn niet te vergelijken met die van vandaag de dag, met onze huidige stand van medische kennis en technologie. Destijds wist men niet eens over hygiëne en er bestonden niet eens desinfecterende producten.

Omdat ik gisteren naar een toespraak luisterde van Trump uit de CDC toen hij concrete getallen opnoemde.
  maandag 9 maart 2020 @ 01:46:07 #119
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191915044
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:42 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Jawel. Wat ik schreef is min of meer synoniem voor 'denken'. Niet voor 'hopen'.
Het voelde anders.
  maandag 9 maart 2020 @ 01:46:51 #120
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191915048
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:45 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Die epidemiën uit een ver verleden zijn niet te vergelijken met die van vandaag de dag, met onze huidige stand van medische kennis en technologie. Destijds wist men niet eens over hygiëne en er bestonden niet eens desinfecterende producten.

Omdat ik gisteren naar een toespraak luisterde van Trump uit de CDC toen hij concrete getallen opnoemde.
Ik zou voor je cijfers niet te rade gaan bij Oom Donald _O-
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  maandag 9 maart 2020 @ 01:47:30 #121
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191915054
quote:
12s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:46 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Het voelde anders.
Ik zal jou eens in je derrière nuecken. Dat voelt ook anders :*
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191915058
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:46 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Ik zou voor je cijfers niet te rade gaan bij Oom Donald _O-
Er stonden minstens drie wetenschappelijke vaklieden naast hem om hem mogelijk te corrigeren. Hij zal die dan ook van hen hebben gehad.

Verder kun je hier politieke puntjes mee winnen. Het is een serieus onderwerp.
  maandag 9 maart 2020 @ 01:51:58 #123
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191915074
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:48 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Er stonden minstens drie wetenschappelijke vaklieden naast hem om hem mogelijk te corrigeren. Hij zal die dan ook van hen hebben gehad.

Verder kun je hier politieke puntjes mee winnen. Het is een serieus onderwerp.
Hij wordt dan ook aan de lopende band gecorrigeerd _O-

" Binnen 3 tot 6 maanden hebben we een vaccin" => Nee, dat duurt minimaal 12 maanden en waarschijnlijk 18 maanden of langer (volgens de mensen die het vaccin moeten maken).

" De CFR ligt ver onder de 1%" => Nee, de WHO spreekt over 3,8%

En zo voort.

O ja, ook een mooie. Een paar dagen geleden vertelde hij op FOX doodleuk dat veel mensen het zo mild krijgen dat ze gewoon naar hun werk kunnen. Godverdomme zeg, wat een advies |:(

[ Bericht 7% gewijzigd door Puntenjager op 09-03-2020 01:58:51 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  maandag 9 maart 2020 @ 01:52:03 #124
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191915077
quote:
10s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:47 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Ik zal jou eens in je derrière nuecken. Dat voelt ook anders :*
Nou zeg
pi_191915085
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:51 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Hij wordt dan ook aan de lopende band gecorrigeerd _O-

" Binnen 3 tot 6 maanden zullen we een vaccin" => Nee, dat duurt minimaal 12 maanden en waarschijnlijk 18 maanden of langer.

" De CFR ligt ver onder de 1%" => Nee, de WHO spreekt over 3,8%

En zo voort.
Ik zeg niet dat hij in alles gelijk heeft of had. Ik zei alleen dat 30000 griepdoden per jaar in de VS kan wel kloppen.
  maandag 9 maart 2020 @ 01:53:49 #127
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191915086
quote:
8s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:52 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Nou zeg
_O-

:*
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  maandag 9 maart 2020 @ 01:56:35 #128
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191915099
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:53 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat hij in alles gelijk heeft of had. Ik zei alleen dat 30000 griepdoden per jaar in de VS kan wel kloppen.
Ja, sporadisch klopt het inderdaad, wat ie vertelt.

30k is 0,1% van de bevolking. Dat is idd ongeveer de jaarlijkse CFR voor de seizoensgriep.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191915109
quote:
Scrollen in de video naar 19:40. Begint de desbetreffende cijfers te quoten. Medici confirmeren door ja te knikken. 36000 trouwens.
pi_191915118
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:56 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Ja, sporadisch klopt het inderdaad, wat ie vertelt.

30k is 0,1% van de bevolking. Dat is idd ongeveer de jaarlijkse CFR voor de seizoensgriep.
Dus maak je eerder druk over de griep zou ik zeggen of is dat niet sensationeel genoeg? Omdat het al sinds het begin der tijd bijna bestaat? Bij wijze van spreken?
  maandag 9 maart 2020 @ 02:00:50 #131
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191915126
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:57 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Scrollen in de video naar 19:40. Begint de desbetreffende cijfers te quoten. Medici confirmeren door ja te knikken. 36000 trouwens.
Dude, dat is een show event _O- En als Trump de afgelopen drie jaar iets heeft gedaan, dan is het alle kritische mensen om hem heen vervangen door yesmen.

Maar ik ga lezen hier. Lator!
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  maandag 9 maart 2020 @ 02:04:03 #132
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191915148
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:59 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Dus maak je eerder druk over de griep zou ik zeggen of is dat niet sensationeel genoeg? Omdat het al sinds het begin der tijd bijna bestaat? Bij wijze van spreken?
Wat ik denk of vind is niet niet belangrijk.

Waar het hier om gaat is dat er waarschijnlijk meer dan 10 zo veel mensen aan dood zullen gaan dan aan de normale griep. En dat het virus NOG besmettelijker is.

Een zeer belangrijke complicerende factor hierbij is de capaciteit van onze gezondheidszorg, want zonder intensive care en beademingsmachines zullen nog veel meer mensen doodgaan.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191915173
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2020 02:04 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Wat ik denk of vind is niet niet belangrijk.

Waar het hier om gaat is dat er waarschijnlijk meer dan 10 zo veel mensen aan dood zullen gaan dan aan de normale griep. En dat het virus NOG besmettelijker is.

Een zeer belangrijke complicerende factor hierbij is de capaciteit van onze gezondheidszorg, want zonder intensive care en beademingsmachines zullen nog veel meer mensen doodgaan.
'10x zoveel...' Waar trek je dat cijfer dan vandaan? Uit je aars of zo? Als we het dan toch over aarzen hebben. Want zoiets blinkt nergens uit onze discussie tot nu toe. Nogmaals je berekingen slaan nergens op, zijn vergezocht en je kunt die niet staven. Doe dat maar eerst even eens wil je een productieve discussie met mij willen hebben.

Anders kan je best weggaan inderdaad en lees je er meer statistisch bronmateriaal.
pi_191915238
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2020 02:00 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Dude, dat is een show event _O- En als Trump de afgelopen drie jaar iets heeft gedaan, dan is het alle kritische mensen om hem heen vervangen door yesmen.

Maar ik ga lezen hier. Lator!
Dat kan wel een showevent zijn geweest maar ook dan had ik het over een specifiek cijfer wat niet noodzakelijkerwijs fout moet zijn. Deze discussie linkt wel verspilde moeite helaas met je hardnekkigheid.
  maandag 9 maart 2020 @ 07:45:11 #135
39581 Salvad0R
universal
pi_191916448
Fuck dat virus en fuck angstzaaiers.
pi_191916584
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 02:22 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Dat kan wel een showevent zijn geweest maar ook dan had ik het over een specifiek cijfer wat niet noodzakelijkerwijs fout moet zijn. Deze discussie linkt wel verspilde moeite helaas met je hardnekkigheid.
Dat laatste is wederzijds, lijkt mij.

30.000 doden in een heel seizoen is niet te vergelijken met zo'n zelfde getal in een paar weken, of in een enkele regio.

Als, en laten we het bij NL houden, 10% van de mensen ziek worden, dat zijn zo'n 1,8 MLN mensen.
Daarvan merkt 50% niet dat ze ziek zijn, dat zijn er dan 900.000. Die andere 900.000 worden ziek en krijgen symptomen.
80% hiervan krijgt "milde" symptomen (tot en met een longontsteking) en zieken het thuis uit, 20% moet naar het ziekenhuis, w.v. de helft ongeveer op een IC bed terecht komt.
20% van 900.000 = 180.000 mensen die in het ziekenhuis komen, w.v. 90.000 op een IC.

Stel dat het 10 weken zou duren, dan zou je al snel op die aantallen kunnen komen (zie onderstaande plaatje)



In het mooiste geval kan je die 90.000 dan delen door 10 (wat niet zo is, want in de eerste week heb je bijna niemand en in de laatste weken overspoelt het zich) en heb je 9.000 mensen per week die op de IC moeten liggen.

Gemiddeld liggen mensen die dood gaan of beter worden er 10-14 dagen, de rest heeft zo'n 3 tot 6 weken nodig.

Dus die 9.000 mensen liggen er minimaal 2 weken, dat zijn er dan al 18.000 per week.

Wij hebben ongeveer 2000 IC bedden, en zeg dat we die voor 70% vrij kunnen maken, want er zijn ten slotte ook andere ziekten die gewoon doorgaan, dan heb je 1400 bedden beschikbaar.

Zelfs als je het geheel door 10 deelt heb je nog niet genoeg bedden. En naast bedden heb je ook ECMO/beademing nodig, beschermingsmiddelen, ambulances, artsen/verplegers en bijvoorbeeld medicijnen.

In Italie is zo'n 10% van het verplegend personeel zelf ziek geworden, die vallen dus tijdelijk uit.

Dus hoe zou dit goed moeten komen, als er nu geen maatregelen getroffen worden? Wat als het morgen uitbreekt in een bejaardentehuis en er 110 patiënten tegelijk ziek worden in 1 stad. Allemaal oud, met onderliggende ziekten en met IC behoeftes? Is er dan gelijk een provincie verzadigd?

Van mij hoeft niemand in paniek te raken, maar de statistieken werken niet in jouw voordeel.
pi_191918380
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:40 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Als dat geen standaardafkorting is dan ken ik het niet. En dan van een tot dan toe onbesproken onderwerp.

Uitzonderingsgevallen blijven juist dat. Als je niet eens de uitzonderingen aan kan, dan kon je het probleem überhaupt ook niet.

Oplossing:voorbereiding, planmatige aanpak
Er is op dit moment geen tijd meer om zoiets voor te bereiden.
Je zal stuk lopen op personeel, bedden en geschikte ruimte.

Ik hoop dat het zover niet komt, tegelijkertijd lijken sommige mensen niet in te zien wat een virus als dit kan veroorzaken als het succesvol is.
pi_191918408
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 02:08 schreef KI1234 het volgende:

[..]

'10x zoveel...' Waar trek je dat cijfer dan vandaan? Uit je aars of zo? Als we het dan toch over aarzen hebben. Want zoiets blinkt nergens uit onze discussie tot nu toe. Nogmaals je berekingen slaan nergens op, zijn vergezocht en je kunt die niet staven. Doe dat maar eerst even eens wil je een productieve discussie met mij willen hebben.

Anders kan je best weggaan inderdaad en lees je er meer statistisch bronmateriaal.
Je hebt niet zoveel ernstig zieken nodig om de ziekenhuizen compleet vast te laten lopen.

Ziekenhuizen zijn berekend op een hoog percentage vulling, anders kan het economisch niet uit om een ziekenhuis te runnen. Personeelstekorten zijn er nu al.
pi_191918418
quote:
6s.gif Op maandag 9 maart 2020 07:45 schreef Salvad0R het volgende:
Fuck dat virus en fuck angstzaaiers.
En toch staat men in Italië nu al voor deze situatie, terwijl de piek daar nog niet bereikt is.
  maandag 9 maart 2020 @ 10:54:46 #140
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191918580
ze maken die keuzes nu daar al
pi_191918610
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 10:54 schreef THEFXR het volgende:
ze maken die keuzes nu daar al
Ja, als je 1000 IC bedden hebt en 1001 patiënten dan zit je.

Als je al eens op een IC bent geweest, dan weet je wat "Intensive Care" inhoudt. Men kan niet even alle apparatuur klonen, personeel opleiden, etc. in een paar weken.
pi_191918662
In Nederland heeft men in al hun wijsheid de afgelopen 10 jaar veel ziekenhuizen gesloten en kleine ziekenhuizen hebben hun IC op moeten geven, men wilde dat meer concentreren tot 52 ziekenhuizen omdat dat efficiënter is.

En dat is op zich ook zo maar op een moment van een crisis zou je de extra capaciteit wel kunnen gebruiken.
pi_191925709
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 11:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
In Nederland heeft men in al hun wijsheid de afgelopen 10 jaar veel ziekenhuizen gesloten en kleine ziekenhuizen hebben hun IC op moeten geven, men wilde dat meer concentreren tot 52 ziekenhuizen omdat dat efficiënter is.

En dat is op zich ook zo maar op een moment van een crisis zou je de extra capaciteit wel kunnen gebruiken.
Ja maar daar kan je toch geen dagelijks beleid op maken.

De zorgkosten rijzen nu al de pan uit. Allemaal roepen dat er extra capaciteit achter de hand gehouden had moeten worden maar geen mens die er extra voor wil betalen.

Kan best, gooien ze de zorgkosten gewoon met een X bedrag per maand omhoog om alle extra capaciteit te onderhouden.
  maandag 9 maart 2020 @ 19:04:53 #144
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191926473
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 02:08 schreef KI1234 het volgende:

[..]

'10x zoveel...' Waar trek je dat cijfer dan vandaan? Uit je aars of zo? Als we het dan toch over aarzen hebben. Want zoiets blinkt nergens uit onze discussie tot nu toe. Nogmaals je berekingen slaan nergens op, zijn vergezocht en je kunt die niet staven. Doe dat maar eerst even eens wil je een productieve discussie met mij willen hebben.

Anders kan je best weggaan inderdaad en lees je er meer statistisch bronmateriaal.
https://en.wikipedia.org/(...)_case_fatality_rates

quote:
Influenza A, typical pandemics < 0.1%
Coronavirus disease 2019 (COVID-19) ~3.7%
3,7 / 0,1 = 37

Echter ik wil best aannemen dat de CFR voor het huidige corornavirus uiteindelijk een stuk lager dan die 3,7% zal blijken te zijn* Daarom ging ik uit van 1%. En 1/0,1 = 10. QED.

Tot zover informatie uit mijn aars van Wikipedia.

* Als er nog een plekje voor je is aan de beademingsmachine in een ziekenhuis (indien nodig), dan kan de CFR lager uitvallen

[ Bericht 4% gewijzigd door Puntenjager op 09-03-2020 19:14:29 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191926793
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 11:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
In Nederland heeft men in al hun wijsheid de afgelopen 10 jaar veel ziekenhuizen gesloten en kleine ziekenhuizen hebben hun IC op moeten geven, men wilde dat meer concentreren tot 52 ziekenhuizen omdat dat efficiënter is.

En dat is op zich ook zo maar op een moment van een crisis zou je de extra capaciteit wel kunnen gebruiken.
Tijdens noodsituaties is het altijd fijn om een extra buffer achter de hand te hebben. De pest is dat die buffer aangelegd moet worden tijdens de normale situatie. En tijdens de normale situatie zal er nauwelijks draagvlak zijn voor zoiets.
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 18:19 schreef smeerpijp. het volgende:

Ja maar daar kan je toch geen dagelijks beleid op maken.
De zorgkosten rijzen nu al de pan uit. Allemaal roepen dat er extra capaciteit achter de hand gehouden had moeten worden maar geen mens die er extra voor wil betalen.

Kan best, gooien ze de zorgkosten gewoon met een X bedrag per maand omhoog om alle extra capaciteit te onderhouden.
Dat dus.

Experts waarschuwen al tijden dat we voorbereid moeten zijn op scenario’s als deze. Maar tot voor kort was een dergelijke epidemie nog een puur hypothetisch scenario. En dus een ver-van-mijn-bed show. Beleidsmakers en belastingbetalers hadden op dat moment wel dringender zaken aan hun hoofd. Zoals de stijgende zorgkosten. Die krijgen voorrang op een hypothetisch ‘wat als’ verhaaltje. Niemand zit erop te wachten om nog meer te betalen, de zorg is al duur genoeg!

Tot de noodsituatie daar was. Nu denken we ‘hadden we maar’. Maar nu zijn we te laat.

Het schijnt bijvoorbeeld ook dat vrijwel al onze moderne technologie niet is opgewassen tegen de elektromagnetische straling een fikse zonnevlam. Als zo’n vlam de aarde echt goed raakt zijn we in een keer terug in de middeleeuwen. Om dat te voorkomen moeten we al onze bestaande technologie aan gaan passen. In ons land alleen zou dat al miljarden kosten (gokje).

Zie maar eens tien miljard aan budget los te peuteren in een land dat razend druk in de weer is met de woningnood, de vergrijzing, de energietransitie en de stikstof crisis. _O-

Extra ironisch: Die dringende problemen, waar we nu mee worstelen, zijn ook (deels) veroozaakt doordat we jarenlang onze kop in het zand gestoken hebben. _O- _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Jake_Skywalker op 09-03-2020 19:30:20 ]
  maandag 9 maart 2020 @ 19:22:04 #146
240395 Greenpeas
Oppergroen
pi_191926989
oeps.
I see peas of green, red roses too....
pi_191927257
De hamvraag is. Worden Afrikaanse vluchtingen in Italie die jong zijn wel geholpen? In plaats van een 87 jarige Italiaan die zijn hele leven hard gewerkt heeft en heeft bijgedragen aan de maatschappij? Zoja waar zijn we dan mee bezig?
Land of the free. Home of the brave.
  maandag 9 maart 2020 @ 19:28:40 #148
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191927263
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:40 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Als dat geen standaardafkorting is dan ken ik het niet. En dan van een tot dan toe onbesproken onderwerp.

Uitzonderingsgevallen blijven juist dat. Als je niet eens de uitzonderingen aan kan, dan kon je het probleem überhaupt ook niet.

Oplossing:voorbereiding, planmatige aanpak
Je gaf 20 minuten voor deze post van je hierboven, al het antwoord. Zie hieronder =>

quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:20 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Nogmaals je kan geen beleid maken op kleine uitzonderingsgevallen.

Waar heb ik dat alweer van? ;)

*en wie is CF alweer?
Precies dat is de reden waarom ziekenhuizen het in een uitzonderingssituatie al heel snel niet meer aankunnen.
Simpeler geformuleerd: als er zich uitzonderlijk veel patiënten melden, dan raakt het systeem overbelast (om dat men daar geen rekening mee gehouden heeft).
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  maandag 9 maart 2020 @ 19:31:03 #149
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191927347
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 19:28 schreef Scarface88 het volgende:
De hamvraag is. Worden Afrikaanse vluchtingen in Italie die jong zijn wel geholpen? In plaats van een 87 jarige Italiaan die zijn hele leven hard gewerkt heeft en heeft bijgedragen aan de maatschappij? Zoja waar zijn we dan mee bezig?
Triage gaat inderdaad de grote grap worden binnenkort.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191927459
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2020 19:31 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Triage gaat inderdaad de grote grap worden binnenkort.
Ja het slaat nergens op. Je volk aan de kant gooien als oud vuil wanneer je "niets meer aan ze hebt". Wat een wereld leven we in.
Land of the free. Home of the brave.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 08:14:07 #151
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191934864
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 19:34 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ja het slaat nergens op. Je volk aan de kant gooien als oud vuil wanneer je "niets meer aan ze hebt". Wat een wereld leven we in.
Nee, triage is hier 'de schaarse middelen inzetten voor diegenen die de meeste kans hebben te overleven'.
pi_191935129
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 18:19 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Ja maar daar kan je toch geen dagelijks beleid op maken.

De zorgkosten rijzen nu al de pan uit. Allemaal roepen dat er extra capaciteit achter de hand gehouden had moeten worden maar geen mens die er extra voor wil betalen.

Kan best, gooien ze de zorgkosten gewoon met een X bedrag per maand omhoog om alle extra capaciteit te onderhouden.
De zorg hadden ze nooit de vrije markt op moeten gooien :N
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')