abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7905687
Afegelopen zaterdag ontdekte ik bij m'n hond een gezwel onder aan de buik. Maandag naar de dierenarts geweest, deze constateerde dat het een tumor was in de melkklieren. Gisteren is deze operatief verwijderd, de dierenarts heeft -zover hij kon zien uiteraard- alles kunnen halen, er zijn nu een aantal melkklieren verwijderd. Gisteravond was ze nog aan het bijkomen van de operatie, ze heeft suf met een kruik en dekens in de mand gelegen, ze kon zichzelf moeilijk warm krijgen. Vannacht is verder alles goed gegaan, een beetje gedronken, vandaag mag ze weer proberen te eten. Ze licht daar nu met zo'n idiote kap om haar nek, zodat ze niet aan de hechtingen gaat zitten. Verder lijkt het erop dat ze pijn heeft, ik weet het niet zeker, maar ze ligt met opengesperde oogjes alles voortdurend in de gaten te houden, maar komt verder niet in beweging.

Wat kan ik verder voor haar doen, of moet ik haar met rust laten? Ze heeft nog niet eens een plas gedaan sinds 14.00 gistermiddag! Gisteravond nam ik mijn andere hond mee aan de riem, ze wilde mee, maar ze kon nog nauwelijks lopen dus dat kon niet. Vanmorgen heb ik de andere hond gewoon in de tuin laten doen, ik vond het zo zielig om haar zo achter te laten anders, zelfs voor een ommetje! Maar gewoon naar buiten en een plas doen, daar heeft ze geen trek in. En die kap zit haar ook danig in de weg, ze wil er niet echt mee lopen.

Iemand nog tips? Ik ben zo geschrokken van dit alles, heb er behoorlijk wat af lopen te grienen afgelopen dagen. Je wil zo graag wat doen, troosten kan je niet echt, een hond begrijpt dat niet, maar wat dan? Iets concreets ofzo....?

pi_7905732
Gewoon lekker met rust laten. En als ze moet plassen gewoon even in de tuin laten. Dat werkt het beste.
BlaBlaBla
  woensdag 15 januari 2003 @ 10:12:12 #3
29301 Bl00dy
Powered by my girl !
pi_7905799
Je moet de hond gewoon even laten bijkomen. Dit had mijn hond ook na een operatie. Het is gebruikelijk dat de hond geen zin heeft om andere dingen te doen.

Het om zich heen kijken is normaal bij honden. Honden houden graag alles in de gaten. Gewoon lekker laten gaan en een beetje in de buurt blijven, dat geeft de hond een veilig gevoel.

Age si quid agis!
pi_7905808
Nou, ik heb zojuist ff die idiote kap erafgehaald en in de tuin gelaten, eindelijk heeft ze nu een plas gedaan. Kap er weer op en in de mand. Tjonge jonge wat een treurnis om te zien zo.
pi_7905882
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 10:12 schreef fokje het volgende:
Nou, ik heb zojuist ff die idiote kap erafgehaald en in de tuin gelaten, eindelijk heeft ze nu een plas gedaan. Kap er weer op en in de mand. Tjonge jonge wat een treurnis om te zien zo.
Hè meis, zielig hoor...

Maar gelukkig heeft ze een plas gedaan, lucht vast op.
En na zo'n operatie en vooral narcose kan het een tijdje duren voor ze een beetje zichzelf is. En de wond is ook pijnlijk denk ik; plus die rare kap.
Blijf lekker bij d'r in de buurt, veel aandacht helpt altijd.

Je doet het goed, veel sterkte!

Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_7906278
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 10:17 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Hè meis, zielig hoor...

Maar gelukkig heeft ze een plas gedaan, lucht vast op.
En na zo'n operatie en vooral narcose kan het een tijdje duren voor ze een beetje zichzelf is. En de wond is ook pijnlijk denk ik; plus die rare kap.
Blijf lekker bij d'r in de buurt, veel aandacht helpt altijd.

Je doet het goed, veel sterkte!

dank je Ja ik blijf in de buurt, ik wil niet eens weg zo.

Eerste anti-biotica pil heeft ze nu ook binnen en warempel heeft ze wat brood gegeten, dat doet me deugd! En nu laat ik 'r met rust.....

pi_7906333
a gos....

Je bent in ieder geval een super bazinnetje !

Kijk naar hoe je ander ehond zich gedraagt...
Laat hij/zij het teefje met rust, doe het dan zelf ook... en andersom...

Honden voelen goed aan van elkaar wat de ander wil en wat beter is.

Sterkte !
Morgen is ze vast al iets fitter !

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_7907235
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 10:51 schreef Mirage het volgende:
a gos....

Je bent in ieder geval een super bazinnetje !

Kijk naar hoe je ander ehond zich gedraagt...
Laat hij/zij het teefje met rust, doe het dan zelf ook... en andersom...

Honden voelen goed aan van elkaar wat de ander wil en wat beter is.

Dat is waar. De andere hond snuffelt af en toe, komt heel soms naast haar liggen/zitten, maar wel op een afstandje, niet tegen haar aan.

Ze is trouwens net pal voor m'n voeten gaan liggen. Ik heb snel de dekens voor m'n voeten neergegooid en daar ligt ze nu in/op. Eerst vroeg ze me of die kap eraf mocht, ik zág gewoon dat ze dat vroeg. Maar ja, dat truucje mag dan wel helpen om buiten een plas te kunnen doen, binnen kan ik er niet aan beginnen, ze moet er maar aan wennen helaas, als is het wel een koddig gezicht hoe ze ermee de kamer rondslingert en overal tegenaan stoot. Enfin, langzaam aan wordt ze steeds fitter.

woensdag 15 januari 2003 @ 22:26:39 #9
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_7919784
Mijn kat moet er binnenkort ook aan geloven Ze had al een tijdje een onderhuids gezwelletje onder haar kin maar na onderzoek door een oncoloog (ze heeft een lympfoom gehad) bleek het niets te zijn. Na controle bleek het toch een aantal mm. gegroeid te zijn dus maar het zekere voor het onzekere nemen en maar laten verwijderen was zijn advies. Ik hoop dat je hond imiddels weer een beetje de oude is
FourX Bitter
pi_7935448
Fokje: hoe gaat het nu?
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_7937884
Best wel goed, al is ze nog lang niet de oude. Ze houdt nog steeds alles in de gaten en je merkt ook dat ze graag wil dat er iemand is. Aanwezig zijn is voldoende. Vandaag voor het eerst met haar een stukje gelopen aan de lijn, dan vergeet ze alles en wil het liefst gewoon rennen of uren wandelen, dus ze moet dan in toom worden houden, ze kent haar grenzen niet. (terriër) Toch nog even de dierenarts gebeld want het litteken ziet er zo hobbelig uit, het lijkt net of er allemaal gezwellen zitten, al is het wel zacht. (voorzover ik weet, ze wil niet dat er iemand eraan zit) Maar het schijnt normaal te zijn, tis ook een jaap van een centimeter of 10 en er is veel weggehaald. (voor de zekerheid zijn meerdere klieren weggehaald) Eten en drinken gaat goed. Verder ligt ze de hele dag in de mand dus.... Ik denk dat ik morgen maar zo'n babyrompertje koop zodat ze niet constant die kap op hoeft, die blijft ze toch irritant vinden, eten en drinken blijft toch wel moeilijk zo. Al moet ze die kap toch wel op zolang niemand haar in de gaten houdt, haar kennende trekt ze het rompertje anders kapot.
Al met al heeft het een beetje tijd nodig, tis toch een flinke operatie geweest. Nu nog 8 dagen dan mogen de hechtingen eruit en controleert de dierenarts weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')