quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
161 Besmettingen in Zweden, 21 nieuwe in Stockholm. 3000 getest.
https://www.expressen.se/(...)or-corona-i-sverige/![]()
Lekker. Moest ik eerst de Valpolicella al laten staan en nu kan ik ook geen Rioja meer drinken zeker.quote:![]()
De uitslag van die 4 wordt niet eens bekend gemaakt uit privacy overwegingen(Dat snap ik wel anders gaan ze aan de galg omdat ze zo idioot zijn geweest om naar Noord-Italie te gaan terwijl daar de meeste pleuris vandaan komt op dit moment) en hier op het forum is de hele groep al ziekquote:
Behandel een ander zoals jezelf ook behandeld wil worden.![]()
Zou het niet grappig zijn als we een stijging hadden van 900 en dat die besmettingen allemaal afkomstig zijn van Vindicat?
Ik gun trouwens niemand dat coronavirus, ook niet die studenten. Maar het zou op zijn minst enorm ironisch zijn.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.![]()
Jaquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:20 schreef Grishenko_ het volgende:
Zou het niet grappig zijn als we een stijging hadden van 900 en dat die besmettingen allemaal afkomstig zijn van Vindicat?
HahahahahahahahaVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
60 nieuwe patiënten, in totaal 188 positieve testen
Sinds gisteren zijn 60 nieuwe patiënten bij het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu gemeld. Hiermee komt het totaal aantal positief geteste patiënten op 188 waarvan 1 patiënt is overleden. De meeste nieuwe patiënten werden in Noord-Brabant gemeld: 26.
Het onderzoek naar de verspreiding van het virus in Noord-Brabant is ondertussen gestart. Begin volgende week verwacht het RIVM hier meer over te kunnen zeggen. Tot die tijd geldt voor Noord-Brabant het advies: ben je verkouden, hoest je of heb je koorts: blijf dan thuis en beperk de sociale contacten.
Van de 188 patiënten zijn er 112 in het buitenland geweest. Het merendeel (103) van deze patiënten is in (Noord-)Italië geweest. Hiernaast zijn 47 mensen besmet geraakt via een gediagnosticeerde patiënt. Van 29 mensen wordt nog onderzocht hoe zij besmet geraakt zijn.
Het grootste deel van de patiënten verblijft in thuisisolatie. Er zijn 24 patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis. Ook voor alle nieuwe patiënten starten de GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst ’en contactonderzoek."This is the first day of the rest of your life"![]()
Waar leest u dat?quote:"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Zat er maar 4 naast.. 188 tjeetje, gaat rap zo!Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
De site van het RIVM.quote:Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
quote:60 nieuwe patiënten, in totaal 188 positieve testen
Sinds gisteren zijn 60 nieuwe patiënten bij het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu gemeld. Hiermee komt het totaal aantal positief geteste patiënten op 188 waarvan 1 patiënt is overleden. De meeste nieuwe patiënten werden in Noord-Brabant gemeld: 26.
Het onderzoek naar de verspreiding van het virus in Noord-Brabant is ondertussen gestart. Begin volgende week verwacht het RIVM hier meer over te kunnen zeggen. Tot die tijd geldt voor Noord-Brabant het advies: ben je verkouden, hoest je of heb je koorts: blijf dan thuis en beperk de sociale contacten.
Van de 188 patiënten zijn er 112 in het buitenland geweest. Het merendeel (103) van deze patiënten is in (Noord-)Italië geweest. Hiernaast zijn 47 mensen besmet geraakt via een gediagnosticeerde patiënt. Van 29 mensen wordt nog onderzocht hoe zij besmet geraakt zijn.
Het grootste deel van de patiënten verblijft in thuisisolatie. Er zijn 24 patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis. Ook voor alle nieuwe patiënten starten de GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst ’en contactonderzoe![]()
188 gevallen van Corona https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirusJe kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
zat er dichtbijquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:20 schreef Jano9 het volgende:
https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirus
188!![]()
![]()
Dankuwel.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:22 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirus
Trouwens, het zijn er maar 188? Het klinkt veel, maar ik had wel veel meer verwacht als ik eerlijk ben."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Kijk die josties hier eens blij zijn dat ze er maar een paar naast zaten.
Trieste figuren.Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Ze wilden het wel heel graag, dat virusquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:20 schreef Grishenko_ het volgende:
Ik gun trouwens niemand dat coronavirus, ook niet die studenten. Maar het zou op zijn minst enorm ironisch zijn.![]()
Mwah, ze proberen de situatie een beetje te relativeren denk ik. Opzich is daar ook niets mis mee. Dat staat gewoon los van het feit dat ze josties zijn.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:22 schreef RubenSosa het volgende:
Trieste figuren."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Nu.nl weet ook al dat de studenten 'coronaklachten' hebben, dwz. 'ziekteverschijnselen, zoals luchtwegenklachten of koorts'. Lekker een beetje aanzetten. Ik snap het wel, het is ook saai als je verder de hele dag moet downplayen.
Dat is toch mooi, als ik maandag keelpijn heb heb ik ook 'coronaklachten'.![]()
Ze wilden het wel heel graag, dat virusquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:20 schreef Grishenko_ het volgende:
Ik gun trouwens niemand dat coronavirus, ook niet die studenten. Maar het zou op zijn minst enorm ironisch zijn.Haha. Toch dat dekselse wc papierquote:![]()
kuch dan ff in een andere sub forum.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:23 schreef Vasilevski het volgende:
Nu.nl weet ook al dat de studenten 'coronaklachten' hebben, dwz. 'ziekteverschijnselen, zoals luchtwegenklachten of koorts'. Lekker een beetje aanzetten. Ik snap het wel, het is ook saai als je verder de hele dag moet downplayen.
Dat is toch mooi, als ik maandag keelpijn heb heb ik ook 'coronaklachten'.Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Niet vreemdquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:23 schreef Za het volgende:
Nederland op Nr 5 in Europa van landen met hoogste aantal corona besmettingen.You're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
Ze blijven niet anoniem hoorquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:19 schreef utopia2.0 het volgende:
[..]
De uitslag van die 4 wordt niet eens bekend gemaakt uit privacy overwegingen(Dat snap ik wel anders gaan ze aan de galg omdat ze zo idioot zijn geweest om naar Noord-Italie te gaan terwijl daar de meeste pleuris vandaan komt op dit moment) en hier op het forum is de hele groep al ziek![]()
![]()
Oh op het werk hebben we elke dag een poultje.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:22 schreef RubenSosa het volgende:
Trieste figuren.
Tot nu toe is het nog niemand gelukt het precieze aantal van die dag te raden.![]()
Haha, ik ga maandag morgen naar mijn baas toe met de mededeling: "Ik heb coronaklachten!" Iedereen in paniek natuurlijk, omdat ik een kleine keelpijn heb.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:23 schreef Vasilevski het volgende:
Dat is toch mooi, als ik maandag keelpijn heb heb ik ook 'coronaklachten'.
Zeker. Heel Nederland bijna besmet. Zo maar wat extra toilet papier kopen denk ik!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:21 schreef PinkLow het volgende:
Zat er maar 4 naast.. 188 tjeetje, gaat rap zo!![]()
waarvan een medewerker van het mortuarium!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:23 schreef Jano9 het volgende:
Twee medewerkers ziekenhuis Amersfoort besmet:
https://www.dvhn.nl/binne(...)avirus-25433136.html
Die alleen met lijken contact heeft gehad. (of van ski vakantie terug komt dat kan ook)
Zijn alle overledenen met een longaandoening van de afgelopen 14 dagen getest op covid-19?
Ik denk het niet.."This is the first day of the rest of your life"![]()
Het zijn er 189
Ik heb al een paar dagen een kuchje zo een droge bah
En ik loop nu buiten. Vieze egoïst ben ik.![]()
Op een openbare locatie kwam een kennis bij ons staan om te vertellen dat ie in Italië op vakantie is geweest.
![]()
![]()
https://www.nu.nl/coronav(...)stand-van-zaken.html
Haha, Nederland probeert om het coronavirus in te dammen.
Ik probeer soms ook te vliegen, maar na minder dan een seconde beland ik ook gewoon op de grond."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
En babyvoeding! Niet dat ik het zelf nodig hebt, maar dat wordt lekker met winst doorverkopen als de paniek zo uitbreekt.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:26 schreef wjb033 het volgende:
[..]
Zeker. Heel Nederland bijna besmet. Zo maar wat extra toilet papier kopen denk ik!Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Gaat het nog ? Veel sterktequote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:27 schreef -Wereld- het volgende:
Op een openbare locatie kwam een kennis bij ons staan om te vertellen dat ie in Italië op vakantie is geweest.
![]()
Wel wanneer je bedenkt dat we lange tijd een van de weinige Europese landen waren waar nog geen besmettingen geconstateerd waren.quote:
In de tussentijd zijn we wereldwijd zo'n 50 landen waarin reeds corona besmettingen waren gepasseerd qua aantallen besmettingen pd.![]()
dat krijg je he:quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:27 schreef Grishenko_ het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)stand-van-zaken.html
Haha, Nederland probeert om het coronavirus in te dammen.
Ik probeer soms ook te vliegen, maar na minder dan een seconde beland ik ook gewoon op de grond.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:27 schreef -Wereld- het volgende:
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Was het noorden van het land tot nu toe nog virus vrij..
Dan komt vindicat terug om daar wat aan te doen."This is the first day of the rest of your life"![]()
Ja, en hoe dichtbevolkt zijn die landen in vergelijking met Nederland?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:28 schreef Za het volgende:
[..]
Wel wanneer je bedenkt dat we lange tijd een van de weinige Europese landen waren waar nog geen besmettingen geconstateerd waren.
In de tussentijd zijn we wereldwijd zo'n 50 landen waarin reeds corona besmettingen waren gepasseerd.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Meer. We staan al op de 12e plek van de 96.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:28 schreef Za het volgende:
[..]
Wel wanneer je bedenkt dat we lange tijd een van de weinige Europese landen waren waar nog geen besmettingen geconstateerd waren.
In de tussentijd zijn we wereldwijd zo'n 50 landen waarin reeds corona besmettingen waren gepasseerd.![]()
Ik heb het altijd al gezegd. Hopelijk wordt dit nu waarheid.quote:"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Simpele conclusie.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:28 schreef Za het volgende:
[..]
In de tussentijd zijn we wereldwijd zo'n 50 landen waarin reeds corona besmettingen waren gepasseerd.Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Hoe zit het met Limburg??quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:27 schreef Toefjes het volgende:
26 nieuwe besmettingen in noord-brabant. aldus ad.nl in de liveblog.
Nog de jurystemmen erbij en we staan in de top 5quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:29 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Meer. We staan al op de 12e plek van de 96.Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Maar er waren toen wij de eerste besmetting hadden geen 96 landen in de lijst.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:29 schreef Mammietje het volgende:
Meer. We staan al op de 12e plek van de 96.![]()
Wel respect dat ze zo'n kekke infographic in notime uit de grond hebben weten te stampen, dat doen die chinezen ons niet naquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:29 schreef -Wereld- het volgende:
Die 900 mensen van Vindicat zitten niet eens in quarantaine..
https://twitter.com/GGDGr(...)284200759296/photo/1![]()
Reageren we allemaal als Emma Wortelboer!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:30 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Nog de jurystemmen erbij en we staan in de top 5![]()
![]()
Chinesen besteden liever hun energie aan het zoveel beperken van besmettingenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:32 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Wel respect dat ze zo'n kekke infographic in notime uit de grond hebben weten te stampen, dat doen die chinezen ons niet na
https://twitter.com/GGDGr(...)284200759296/photo/1"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Zie het als ontwikkelingshulpquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Goed plan om je hightech regio (eindhoven/veldhoven) aan Belgie te geven...VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
heywoodu
![]()
Cyprus is de last man standing in de EU.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.nu.nl/coronav(...)88-besmettingen.html
Een eerste forse stijging van het aantal coronagevallen in Nederland werd donderdag zichtbaar. "Een bekend fenomeen", aldus RIVM-baas Jaap van Dissel. "Bij dit soort uitbraken zie je altijd na een initieel aarzelend begin plotseling een sterke toename van het aantal gevallen."
Nou, gelukkig zitten ze er bovenop.
Dichtbevolktheid van een land, feit dat we net een vakantieperiode hebben gehad waarin veel mensen op skivakantie zijn geweest in besmet gebied.quote:![]()
Het lijkt wel alsof ze nog nooit gehoord hebben van incubatietijd.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:32 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Wel respect dat ze zo'n kekke infographic in notime uit de grond hebben weten te stampen, dat doen die chinezen ons niet na
https://twitter.com/GGDGr(...)284200759296/photo/1
Net als die paar artsen die even de risicogebieden gingen opzoeken en besmet raakten.![]()
En, had ‘ie het leuk gehad?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:27 schreef -Wereld- het volgende:
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Carnavalquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Dichtbevolktheid van een land, feit dat we net een vakantieperiode hebben gehad waarin veel mensen op skivakantie zijn geweest in besmet gebied.![]()
twitter:GGDGroningen twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 14:29:23De studenten zijn inmiddels vertrokken en wij sluiten onze berichtgeving voor dit moment af. Wil je alle informatie nalezen? Dat kan hier: https://t.co/w9tDpiwjf0 Heb je nog vragen over #corona? Morgen is ons informatienummer (050 367 4000) geopend van 9.00uur tot 13.00uur. https://t.co/Ae5AC9tcNe reageer retweet
![]()
zijn Malta en Moldavië nu ook geraakt door het virus?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:33 schreef heywoodu het volgende:
Cyprus is de last man standing in de EU.![]()
![]()
Het is niet zo dat mensen elkaar op straat aansteken.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:29 schreef Drekkoning het volgende:
Ja, en hoe dichtbevolkt zijn die landen in vergelijking met Nederland?
Dus de afstand die men moet afleggen naar een supermarkt, school, de werkkring of event is minder relevant.![]()
heywoodu
![]()
Malta vandaag, Moldavië al een tijdje.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:34 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
zijn Malta en Moldavië nu ook geraakt door het virus?Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Malta een 12 jarig meisje dacht ik. Vanochtend bekend gewordenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:34 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
zijn Malta en Moldavië nu ook geraakt door het virus?"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
ai! Knap dat Cyprus het dan nog volhoudt.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Malta vandaag, Moldavië al een tijdje.![]()
Maar volgens Jaap van Dissel zijn kinderen niet besmettelijkquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:35 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Malta een 12 jarig meisje dacht ik. Vanochtend bekend geworden
Deze magische eigenschap heeft hij er zelf bij gedacht![]()
Plenty landen hebben dichtbevolkte gebieden, hebben een bevolking die op vakantie gaat naar Italië of China en hebben inkomende vluchten uit Italië, China of beide.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:33 schreef Blik het volgende:
Dichtbevolktheid van een land, feit dat we net een vakantieperiode hebben gehad waarin veel mensen op skivakantie zijn geweest in besmet gebied.![]()
Dit werkt niet meer.tegenwoordig zijn de “complottheorieën” meer op waarheid berust dan de mainstreammediaquote:![]()
Zou je wat kunnen? Wat een vage vraag.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:34 schreef kilon het volgende:
Wij 60 erbij. België 65. Zou het dan toch kunnen?![]()
Klopt, maar je komt er wel overheen hoop ik?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:37 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
dit topic niet. beetje verwarrend.![]()
heywoodu
![]()
Nee, aan het begin heette het (het virus dus) 2019-nCoVquote:
Logisch, want een definitieve naam komt pas later.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Er is waarschijnlijk om paniek te voorkomen via de officiële kanalen eerst gesproken over corona, covid en daarna pas sars.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:37 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
dit topic niet. beetje verwarrend.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2020 14:40:49 ]![]()
Oh, ben je zo gevoelig daarvoor dat dit al paniek voor je is? Heb je dat met meer prikkels?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:40 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Twitter en fok, de barometers van de samenleving![]()
Nee.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:36 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Dit werkt niet meer.tegenwoordig zijn de “complottheorieën” meer op waarheid berust dan de mainstreammedia![]()
daarom officiële kanalen niet te serieus nemen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:40 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Er is waarschijnlijk om paniek te voorkomen via de officiële kanalen eerst gesproken over corona, covid en daarna pas sars.![]()
quote:Trump alludes to 'natural ability' in medicine
US President Donald Trump has suggested he might have "a natural ability" in medical research, as his government fended off criticism of an inadequate response to the coronavirus outbreak.
On a tour of the Centers for Disease Control and Prevention in Atlanta, he told reporters: “I like this stuff. I really get it."
Mr Trump said he had had a “great, super-genius uncle” who taught at the Massachusetts Institute of Technology.
“People are really surprised I understand this stuff. Every one of these doctors said, ‘How do you know so much about this?’ Maybe I have a natural ability. Maybe I should have done that instead of running for president.”
https://www.bbc.co.uk/news/live/world-us-canada-51781573
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
Ik constateer de paniek, ik ervaar het niet. Wat zou dan een betere term zijn? Grote ophef?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:41 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Oh, ben je zo gevoelig daarvoor dat dit al paniek voor je is? Heb je dat met meer prikkels?![]()
Vergeet niet het geheel onafhankelijke preppers.nl. ofja een klein webshopje zit er dan toch wel aan vast. Maar alleen om demense te helpen hoorquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:40 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Twitter en fok, de barometers van de samenleving![]()
quote:14:42
Arts-microbioloog Marc Bonten van het UMC Utrecht: ,,Omdat we elke dag een toename zien van patiënten van wie we niet weten waar ze het hebben opgelopen, duidt dit erop dat de kans groot is dat er ook in Nederland verspreiding plaatsvindt. Dat is hoogstwaarschijnlijk de start van een epidemie in Nederland."![]()
Verontwaardigde verbijstering misschien?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:42 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ik constateer de paniek, ik ervaar het niet. Wat zou dan een betere term zijn? Grote ophef?![]()
Intussen neem ik geen enkele bron meer serieus. Incluis mezelfquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:42 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
daarom officiële kanalen niet te serieus nemen.![]()
is het nou zó moeilijk om wat informatie te geven
aan al diegenen die twijfelen of zij ook besmet zijn?
steeds opnieuw lees ik dezelfde nietszeggende tekst:
.....verblijven momenteel in thuisisolatie. Hun klachten zijn mild.
mild! verder niks! allemaal!
![]()
alweer n arts, nu in Amersfoort, een arts kan toch gewoon omschrijven waar zijn milde klachten precies uit bestaan?
-temp?
-hoe vaak hoesten?
-steeds vaker?
-iets opgehoest?
-diep inademen mogelijk?
-geluid bij ademhaling?uiteindelijk lukt altijd alles![]()
Als jij denkt dat een vakantieperiode, waarin relatief veel mensen naar besmet gebied gaan omdat het een populair wintersportgebied is, geen impact heeft op het aantal besmettingen in een land. Dan zijn we volgens mij snel klaar met de discussiequote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:36 schreef Za het volgende:
[..]
Plenty landen hebben dichtbevolkte gebieden, hebben een bevolking die op vakantie gaat naar Italië of China en hebben inkomende vluchten uit Italië, China of beide.
Snap best dat je de zwarte piet wilt uitdelen aan het rivm, maar sommige factoren hebben wel degelijk een bepalende factor. Al is het maar dat 65% vd besmettingen ook daadwerkelijk in het buitenland is geweest, geeft genoeg blijk van dat dat direct een grote bepalende factor is![]()
Neequote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:43 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Epstein heeft wel zelfmoord gepleegd?![]()
Ja jezus, moeten ze alles op gaan noemen waar ze geen last van hebben?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:43 schreef eigendeegcookie het volgende:
![]()
alweer n arts, nu in Amersfoort, een arts kan toch gewoon omschrijven waar zijn milde klachten precies uit bestaan?
-temp?
-hoe vaak hoesten?
-steeds vaker?
-iets opgehoest?
-diep inademen mogelijk?
-geluid bij ademhaling?![]()
Hoeveel zijn er al genezen? Die aantallen mogen ondertussen ook wel bekendgemaakt worden toch?The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list![]()
Dit is wel een paar keer aangegeven al? Verkoudheidsklachten / hoesten zonder koorts. Dat is in elk geval wat ik er onder versta. Daarna krijg je 'normale' griepklachten, met koorts dus tot laten we zeggen 39,5 graden C. Daarboven wordt het serieuzer,zeker icm stevige hoestbuienquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:43 schreef eigendeegcookie het volgende:
![]()
-temp?
-hoe vaak hoesten?
-steeds vaker?
-iets opgehoest?
-diep inademen mogelijk?
in nl of wereldwijd?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hoeveel zijn er al genezen? Die aantallen mogen ondertussen ook wel bekendgemaakt worden toch?![]()
Nog niemand?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hoeveel zijn er al genezen? Die aantallen mogen ondertussen ook wel bekendgemaakt worden toch?![]()
Gohquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:33 schreef Grishenko_ het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)88-besmettingen.html
Een eerste forse stijging van het aantal coronagevallen in Nederland werd donderdag zichtbaar. "Een bekend fenomeen", aldus RIVM-baas Jaap van Dissel. "Bij dit soort uitbraken zie je altijd na een initieel aarzelend begin plotseling een sterke toename van het aantal gevallen."
Nou, gelukkig zitten ze er bovenop.You're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
In Nederland. Van een boel andere landen zijn wel cijfers bekend.quote:De eerste paar met milde klachten zullen er toch al wel overheen zijn?quote:The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list![]()
We houden ons hier niet bezig met de andere, positievere kant van het verhaal. Dat doe je maar bij libelle.nl ofzoquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Jij hebt betere informatie. Houd mij op de hoogte, wil niets missen....quote:
Behandel een ander zoals jezelf ook behandeld wil worden.![]()
Oh mijn Godquote:
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Nee ik begreep bruine billen broekpoep.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:43 schreef eigendeegcookie het volgende:
![]()
-temp?
-hoe vaak hoesten?
-steeds vaker?
-iets opgehoest?
-diep inademen mogelijk?
Dat is alleen bij mensen die geen wc papier gehamsterd hebbenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:48 schreef wjb033 het volgende:
[..]
Nee ik begreep bruine billen broekpoep.![]()
heywoodu
![]()
Kim Jong-un is dan ook een alleskunner, net als zijn vader en opaquote:
Oh wacht.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Mild is alles tot aan ziekenhuisopname.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:43 schreef eigendeegcookie het volgende:
![]()
-temp?
-hoe vaak hoesten?
-steeds vaker?
-iets opgehoest?
-diep inademen mogelijk?
-geluid bij ademhaling?
Vanaf ziekenhuisopname nodig is ernstig.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja lachen ...quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:00 schreef Kekster het volgende:
0,0011% van Nederland nu besmet. Gaat die Harvard professor toch gelijk krijgen![]()
We staan pas aan het begin he. Over een half jaar nog eens kijkenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:00 schreef Kekster het volgende:
0,0011% van Nederland nu besmet. Gaat die Harvard professor toch gelijk krijgen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Je beschrijft 3 fasen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dit is wel een paar keer aangegeven al? Verkoudheidsklachten / hoesten zonder koorts. Dat is in elk geval wat ik er onder versta. Daarna krijg je 'normale' griepklachten, met koorts dus tot laten we zeggen 39,5 graden C. Daarboven wordt het serieuzer,zeker icm stevige hoestbuien
Is alleen de eerste fase mild?
Of de eerste 2?
Zijn er afwijkingen in het ziekteverloop onder degenen met de diagnose?uiteindelijk lukt altijd alles![]()
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:01 schreef vosss het volgende:
[..]
We staan pas aan het begin he. Over een half jaar nog eens kijken
paniek paniekquote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:00 schreef Kekster het volgende:
0,0011% van Nederland nu besmet. Gaat die Harvard professor toch gelijk krijgen![]()
Ik was met mijn man in de super en nieste in mijn sjaal.
Als ik nies komt daar best wat geluid bij vrij, ik kan dat niet zachtjes.
Mijn man, nuchter van aard en vind het allemaal niet zo spannend als ik, zegt vervolgens 'volgende keer graag in de elleboog'. De schuchtere blikken van omstanders waren best amusant.![]()
![]()
Klopt, maar hebben we over een half jaar 6,8-12 miljoen besmettingen denk je?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:01 schreef vosss het volgende:
[..]
We staan pas aan het begin he. Over een half jaar nog eens kijken![]()
Nou, jullie hebben humor zeg. Ik kom niet meer bij.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:04 schreef Tris het volgende:
Ik was met mijn man in de super en nieste in mijn sjaal.
Als ik nies komt daar best wat geluid bij vrij, ik kan dat niet zachtjes.
Mijn man, nuchter van aard en vind het allemaal niet zo spannend als ik, zegt vervolgens 'volgende keer graag in de elleboog'. De schuchtere blikken van omstanders waren best amusant."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Ik zou het niet weten.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:04 schreef Kekster het volgende:
[..]
Klopt, maar hebben we over een half jaar 6,8-12 miljoen besmettingen denk je?
Ik hoop van niet
vosss is de naam,
Maar als je in tig landen al hun zorgapparaat finaal vast ziet lopen dan heb ik er geen hele goeie hoop op dat dat beter gaat uitpakken hier in Nederland.
vosss is de naam,
Nee, ik beschrijf 3 vormen. Zelf verzonnen obv wat ik in het nieuws tegen kom. Ze hoeven elkaar niet op te volgen dus het zijn geen fasen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:02 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Je beschrijft 3 fasen.
Is alleen de eerste fase mild?
Of de eerste 2?
Zijn er afwijkingen in het ziekteverloop onder degenen met de diagnose?
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2020 15:07:20 ]![]()
Dat gaat niet gebeuren, omdat over er binnen nu en een week wel maatregelen genomen gaan worden.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:04 schreef Kekster het volgende:
[..]
Klopt, maar hebben we over een half jaar 6,8-12 miljoen besmettingen denk je?
Het verzoek om thuis te blijven aan de Brabanders was puur even een verzoek, of het goedschiks kan.
Als er helemaal niet ingegrepen gaan worden dan gaan we flinke aantallen zien. In elk geval tot aan het aantal beschikbare testkits.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: