Hmmm, onderhoudsvrij is dus betrekkelijk. Want daar zit ik na 10 maanden al op.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:11 schreef Spanky78 het volgende:
Een rohloff gaat dacht ik wel 80.000 km mee ofzo. Maar je moet het huis dan elke 5000 spoelen met olie.
Thanks voor de tips, Zowel die Sensa als BMC zie er interessant uit. Wel 2 merken waar ik niet bekend mee ben.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:14 schreef Spanky78 het volgende:
Als je zo veel fietst is het sowieso handig hè fiets regelmatig onderhoud te geven. Slijtage is een feit. Hoe goedkoper de spullen, hoe harder het slijt. Zeker bij zaken als versnellingen.
Ook belangrijk; goede wielen die een beetje stijf zijn. Anders trap je alle energie in het zwabberen van die wielen. En het frame moet ook een beetje stijf. Nouja- je wilt een too fiets voor geen geld. Je bent een echte Hollander.
In jouw geval; goede fiets met rohloff 3000-5000 euro.
Goede fiets met deore xt: 1500 ongeveer
Maar:
https://www.12gobiking.nl/sensa-cintura-belt-drive-rohloff-2020
https://www.12gobiking.nl/koga-f3-6-0-2020
https://www.12gobiking.nl/stevens-avantgarde-2020
https://www.mantel.com/gazelle-marco-polo-travel
https://www.mantel.com/bmc-alpenchallenge-01-one
Die sensa cintura komt in de buurt van je budget. Met rohloff.
Ja, ik denk dat het op 25 km/uur het verschil zal zijn of je 24,3 of 25 rijdt, zoiets ongeveer. Is toch behoorlijk.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het verlies is ongeveer gelijk aan de hoeveelheid stroom die opgewekt moet worden als de verlichting is ingeschakeld.
Voor een fiets zal dat zo'n 3 Watt zijn incl. achterlampje.
Dat is dus wat je extra moet trappen als het licht is ingeschakeld, een dynamo draait zwaarder met ingeschakeld licht dan met uitgeschakeld licht (is logisch, energie is niet gratis).
Een wielrenner kan wel 400 Watt trappen bij een tijdrit, op lange koersen 200 tot 300 Watt.
Een normale fietser trapt misschien zo'n 80 Watt (afhankelijk van voor of tegenwind en hoe hard je fietst).
Dus met de verlichting ingeschakeld scheelt dat enkele procenten aan vermogen.
Ja, dat is op te lossen door verlichting op accu / batterij mee te nemen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:33 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat het op 25 km/uur het verschil zal zijn of je 24,3 of 25 rijdt, zoiets ongeveer. Is toch behoorlijk.
Niks is onderhoudsvrij natuurlijk. Maar een rohloff is wel heel onderhoudsarm, en ik durf er wel wat om te verwedden dat ie een stuk langer meegaat dan een nexus 8. Die zijn "onderhoudsvrij" want als je die de tiefus in rijdt zet je er voor een (relatieve) habbekrats een nieuwe op.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:49 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Hmmm, onderhoudsvrij is dus betrekkelijk. Want daar zit ik na 10 maanden al op.
Geldt dat ook voor een nexus 8 dat je weet?
Als je je auto nooit naar de garage brengt is die ook onderhoudsvrij.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:49 schreef ieniminimuis het volgende:
Je hebt ook e-bikes met een riem ipv een ketting die zijn onderhoudsvrij. En ik zou er ook een kiezen een
Als ik zo eens op marktplaats kijk, lijkt een rohloff ook wat waardevaster mocht ik overwegen de fiets op termijn te verkopen. Dat zet ik op het lijstje bij de voordelen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:47 schreef Farenji het volgende:
[..]
Niks is onderhoudsvrij natuurlijk. Maar een rohloff is wel heel onderhoudsarm, en ik durf er wel wat om te verwedden dat ie een stuk langer meegaat dan een nexus 8. Die zijn "onderhoudsvrij" want als je die de tiefus in rijdt zet je er voor een (relatieve) habbekrats een nieuwe op.
Echt? Hoeveel KM/uur fiets je ongeveer dan?quote:Op zondag 8 maart 2020 13:19 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Zomers haal ik op mijn oude stadsfiets met de wind in de rug regelmatig racefietsers i
Geen idee. Kan natuurlijk zijn dat het ongetrainde racefietsers zijn die een grote toer maken van honderden kms en aan het eind van hun latijn zijn als ik ze inhaal. Maar ik heb ook weleens het vermoeden dat ze teveel naar hun snelheidsmeter kijken, dus zich bij tegenwind het laplazerus trappen om snelheid te houden (en mij inhalen) en het voor de wind het rustig aan doen.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:07 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Echt? Hoeveel KM/uur fiets je ongeveer dan?
Ik zou nooit een Rohloff naaf nemen als ik jou was. Die dingen geven sowieso extra weerstand en zijn behoorlijk duur voor wat je er voor terugkrijgt. Als je voor een Nexus naaf gaat, dan geen Nexus 3 of 7, die trappen ook loeizwaar, zeker na een tijdje met minder onderhoud. Nexusa 8 kan weer wel.quote:Op zondag 8 maart 2020 10:12 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Als ik zo eens op marktplaats kijk, lijkt een rohloff ook wat waardevaster mocht ik overwegen de fiets op termijn te verkopen. Dat zet ik op het lijstje bij de voordelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |