abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_191870486
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 6 maart 2020 @ 20:22:37 #2
186611 Haags
pi_191870523
Wel lekker voor hem dat zijn gezicht nog even flink verbouwd is bij aanhouding. _O_
Zonder wrijving geen glans
pi_191870540
quote:
Nu:nl: OM: Betoog van advocaat Ridouan T. heeft hoog sensatiegehalte

Het Openbaar Ministerie (OM) heeft vrijdag met verbazing naar het verhaal van de advocaat van Ridouan T. in de rechtbank van Amsterdam geluisterd en spreekt van een "hoog sensatiegehalte". Het OM benadrukt dat zijn uitzetting uit Dubai volgens de regels is verlopen.

De advocaat van T., Inez Weski, herhaalde vrijdag nog maar eens dat haar cliënt in december vorig jaar op onrechtmatige wijze Dubai is uitgezet en dat Nederland hier nauw bij betrokken was. Ze sprak eerder zelfs van een ontvoering.

Weski vertelde tot in detail hoe T. was overgedragen aan de Nederlandse autoriteiten. Met een opgezwollen gezicht als gevolg van mishandeling en een blinddoek voor, zou hij niet meer te herkennen zijn geweest. Toch werd door de politie vastgesteld dat het om de voor liquidaties gezochte T. ging.

Eenmaal aan boord van het vliegtuig zou T. ondanks zijn pijn oordopjes en een koptelefoon opgezet hebben gekregen. Volgens Weski werkte die koptelefoon niet, het OM zegt dat deze juist op enig moment is afgezet toen de man aangaf hier last van te hebben. Net als dat zijn oordopjes toen zijn verwijderd.

T. wil beeld versterken dat uitzetting gepland was
T. zegt in ieder geval alles mee te hebben gekregen in het vliegtuig en volgens hem was er sprake van een feeststemming, werd er gedronken en de aanwezige stewardessen omschreven als "mokkels".

Uit alle gesprekken wist hij volgens zijn advocaat af te leiden dat de agenten aan boord al veel langer in Dubai waren. Dat zou het beeld versterken dat zijn uitzetting niet een spontane actie was.

OM: Ridouan T. is correct behandeld
Het OM mocht aan het einde van de zitting reageren op de woorden van Weski, maar hield het bij de constatering dat er sprake was van een hoog sensatiegehalte.

De officier van justitie maakte nog maar eens duidelijk dat T. is uitgezet op eigen initiatief van de Verenigde Arabische Emiraten (VEA). "Wij hebben geen juridische argumenten gehoord waaruit blijkt dat dat niet zo is", aldus de officier van jusititie.

Dat Weski vrijdag met het verhaal over de mishandeling van haar cliënt kwam, overviel het OM omdat zij dit juist niet hebben gemeld op uitdrukkelijk verzoek van de advocaat van T.

"En daarom reageren wij daar nu maar op". "Ridouan T. heeft in zijn verhoor laten weten dat hij na het overdragen heel correct en netjes is behandeld. Een arts heeft hem de hele vlucht gemonitord".

De zaak Marengo gaat waarschijnlijk in mei verder, al moeten de exacte zittingsdagen nog worden vastgelegd. Of T. hierbij is, weet Weski nog niet.
NRC: Taghi zwaar mishandeld in Dubai

Panorama: ‘Ridouan Taghi mishandeld door politie’

Panorama: 'Taghi schakelde moordmakelaar in voor liquidatie Wiersum'

De Telegraaf: Advocaat van Taghi mag geen gevoelige informatie meer delen

AD.nl: Teruglezen: zo verliep de formele openingsdag van het proces tegen Taghi

premium artikel AD: Taghi bouwde jarenlang imperium op in Holleeder-jaren en de politie merkte niks (zelf maar opzoeken)
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_191870771
Oh hij is mishandeld, arme jongen
  vrijdag 6 maart 2020 @ 21:54:23 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191872265
Holleeder was sowieso overrated.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_193519580
De finaciële man van Taghi is ook opgepakt, ook in Dubai.

https://nos.nl/artikel/23(...)gepakt-in-dubai.html
https://www.ad.nl/buitenl(...)t-in-dubai~ac59c4fb/

[ Bericht 0% gewijzigd door StateOfMind op 07-06-2020 11:48:13 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_194668250
NRC: Vertrouwensbreuk OM en advocaten Marengozaak
AD: Politie volgde advocaten in klopjacht op Taghi, advocatuur woedend
AD: CDA in Tweede Kamer ‘verbaasd’ dat OM-top niet wist van volgen advocaten in klopjacht Taghi
Telegraaf: Taghi-zaak is nu loopgravenoorlog

Het AD heeft onthuld dat het OM twee advocaten in het Marengo-proces heeft laten schaduwen. Dit heeft geleid tot hoogoplopende gemoederen en een discussie of het OM de regels van een goed strafproces wel naleeft. Hoe denk jij daarover?

@mods: Idee om TT te veranderen in Marengo-proces?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:08:24 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194668299
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 20:04 schreef Oostwoud het volgende:
NRC: Vertrouwensbreuk OM en advocaten Marengozaak
AD: Politie volgde advocaten in klopjacht op Taghi, advocatuur woedend
AD: CDA in Tweede Kamer ‘verbaasd’ dat OM-top niet wist van volgen advocaten in klopjacht Taghi
Telegraaf: Taghi-zaak is nu loopgravenoorlog

Het AD heeft onthuld dat het OM twee advocaten in het Marengo-proces heeft laten schaduwen. Dit heeft geleid tot hoogoplopende gemoederen en een discussie of het OM de regels van een goed strafproces wel naleeft. Hoe denk jij daarover?

@:mods: Idee om TT te veranderen in Marengo-proces?
Ik zou een nieuwe aanmaken.
Dit topic is maanden oud.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_198629109
Zware beveiliging rond rechtbank vanwege komst Ridouan Taghi
https://nos.nl/l/2373615

De start van de inhoudelijke behandeling van het proces tegen de groep rond Ridouan Taghi gaat gepaard met zware veiligheidsmaatregelen rond De Bunker, de extra beveiligde rechtbank in Amsterdam.

De zitting start om 10.00 uur. De beveiliging is nog uitgebreider dan bij eerdere zittingen, omdat een groot aantal verdachten tegelijk in de rechtszaal worden verwacht. De politie-eenheid die verantwoordelijk is voor het vervoer van de verdachten zegt tegen NU.nl dat de beveiligingsmaatregelen rond het proces de grootste ooit zijn.

Het is voor het eerst dat ook Taghi zelf in de rechtszaal verschijnt. Tot nu toe liet hij verstek gaan, maar zijn advocaat zei eerder tegen de NOS dat hij van plan is te komen omdat de rechtbank daar expliciet om heeft verzocht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aether op 22-03-2021 12:01:08 ]
Be curious, not judgmental
pi_198629560
Dat wordt vast een gezellig weerzien van een een grote groep oude vrienden :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198630299
Hebben ze geen betere rechtbank dan dit vervallen gebouw? :')
  maandag 22 maart 2021 @ 09:50:46 #12
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_198630400
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:42 schreef kurk_droog het volgende:
Hebben ze geen betere rechtbank dan dit vervallen gebouw? :')
Vind het juist wel een mooie locatie voor een dergelijke zaak. Heerlijk troosteloos en armoedig, net zoals de rest van hun leven hopelijk.
  maandag 22 maart 2021 @ 10:22:37 #13
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_198630827
Bouw lekker een rechtbank in Vught zou ik zeggen. Of doe het via video
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_198631137
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')