Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
• Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Op vrijdag 6 maart 2020 15:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende: Jongens en meisjes de stijging valt enorm mee vandaag. Hoe gaan we dit nu verklaren? Geen 24u cijfers? RIVM houdt bewust achter? Niet genoeg testen beschikbaar?
Zeg t maar!
Misschien hierdoor: Op deze kaart missen nog enkele gevallen. Deze zullen zo snel mogelijk bijgevoegd worden.
Op een toename van ongeveer 0,6. Vóór gisteren klopte die aanname ook goed. Gisteren was wel een uitschieter.
Ja, ik denk dus dat dat was omdat Bruins toen de aantallen tot echt dat moment (donderdagmiddag) bekendmaakte, i.p.v. de cijfers t/m woensdagavond laat, zoals daarvoor gebruikelijk. Hij stond immers de 2e Kamer te informeren en die vinden het niet zo leuk als je dat niet goed doet. Ik denk dat we nu terug zijn naar 'de cijfers van gisteravond', als peilmoment.
Op vrijdag 6 maart 2020 16:02 schreef Blik het volgende: Wat mij opvalt, waarom niemand ziek in het noorden des lands? Die gaan toch ook op wintersport?
Op vrijdag 6 maart 2020 16:02 schreef Blik het volgende: Wat mij opvalt, waarom niemand ziek in het noorden des lands? Die gaan toch ook op wintersport?
Die hadden een week eerder vakantie, toen er in Italie nog niet zoveel aan de hand was.