abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191863394
AD: VVD en CU: snel stappen tegen jodenhaat (06-05-19)

NIW: Naftaniel coördinator tegen Jodenhaat

quote:
Reformatorisch Dagblad
Oud-CIDI-directeur Ronny Naftaniel wordt de nieuwe Coördinator Antisemitismebestrijding van de Nederlandse overheid.

De nieuwe overheidspositie is het gevolg van een begin 2019 goedgekeurde motie van de leden Dilan Yesilgöz-Zegerius (VVD) en Gert-Jan Segers (ChristenUnie).

Naftaniel zal het antisemitisme in Nederland inventariseren en met voorstellen ter bestrijding daarvan komen.

Het is de bedoeling dat de Landelijk Coördinator Antisemitismebestrijding per 25 februari 2021 aantreedt.

De 71-jarige Naftaniel is op dit moment vicevoorzitter van het Centraal Joods Overleg waarin hij het Nederlands Verbond voor Progressief Jodendom vertegenwoordigd.

In een reactie tegen het Nieuw Israëlitisch Weekblad zegt Naftaniel lang genoeg aan de zijlijn gestaan te hebben.
Het is m.i. een slecht idee wanneer je zo'n bevooroordeelde, dubieuze lobbyist een overheidsfunctie (als deze) geeft. Ongetwijfeld krijgt Ronny centjes toe om Hasbara-trollen op de Nederlandse sociale media los te laten. Kortom: een pion van Israël in dienst van Nederland. Daar zegt de Nederlandse grondwet iets over.

Het is nu ook wachten op andere minderheidsgroeperingen die een coördinator zullen eisen. Coördinator Herstelbetalingen Slavernijverleden, Gloria Wekker. :')
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 12:32:55 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191863794
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_191864255
Belachelijk, Naftaniel is zijn hele leven al zo'n figuur die antisemitisme roept bij kritiek op Israel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_191864275
Ben benieuwd hoe ze antisemitisme zullen definiëren
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_191864328
*O* *O* *O* Ronny *O* *O* *O*
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 13:08:31 #6
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_191864331
Serieus? Die vent heeft volgens mij een direct lijntje met Jeruzalem :')
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 6 maart 2020 @ 13:09:19 #7
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_191864342
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 12:06 schreef Oostwoud het volgende:
AD: VVD en CU: snel stappen tegen jodenhaat (06-05-19)

NIW: Naftaniel coördinator tegen Jodenhaat
[..]

Het is nu ook wachten op andere minderheidsgroeperingen die een coördinator zullen eisen. Coördinator Herstelbetalingen Slavernijverleden, Gloria Wekker. :')
Of Kuzu bij zo'n racisme meldpunt _O-
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_191867673
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 13:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Belachelijk, Naftaniel is zijn hele leven al zo'n figuur die antisemitisme roept bij kritiek op Israel.
Onzin: Naftaniel is zeer progressief en pleit al sinds de jaren 70 voor een tweestatenoplossing.
pi_191870400
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 13:09 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Of Kuzu bij zo'n racisme meldpunt _O-
Of Mohammed Faisal Enait die een commissie voorzit om verhoudingen tussen mohammedanen en Nederlanders te verbeteren.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 20:17:46 #10
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191870453
Hoog tijd ook.

Dat ranzige antisemitisme is en blijft een vergif.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_191870542
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 20:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hoog tijd ook.

Dat ranzige antisemitisme is en blijft een vergif.
Absoluut. Maar wat deze hoogbejaarde daar aan gaat doen, is mij een raadsel.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 20:43:52 #12
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191870922
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 20:15 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Of Mohammed Faisal Enait die een commissie voorzit om verhoudingen tussen mohammedanen en Nederlanders te verbeteren.
Die man had wel een geweldige woordenschat. O+

Judicium rusticorum
Contrahegemoniseren
Bipolaire conceptualisaties
Reactionair paleoconservatief

Hij moet terug op tv.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_191870936
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 20:43 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Die man had wel een geweldige woordenschat. O+

Judicium rusticorum
Contrahegemoniseren
Bipolaire conceptualisaties
Reactionair paleoconservatief

Hij moet terug op tv.
Je bedoeld terug in het ziekenhuis met een hersenvirus.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_191871250
Deze man :') Als een jood een scheet laat en je zegt het stinkt ben je al een antisemiet in zijn ogen.
Land of the free. Home of the brave.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 07:17:01 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191876656
Ik vind het om eerlijk te zijn ook wat raar om iemand specifiek voor een geloof aan te stellen. KOmt er dan ook een coordinator moslimhaatbestrijding of coordinator afrikanenhaatbestrijding. Aangezien daar toch heel wat meer van te merken is.
pi_191878908
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:10 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Onzin: Naftaniel is zeer progressief en pleit al sinds de jaren 70 voor een tweestatenoplossing.
En hij is sinds de jaren 80 regelmatig in de pers te vinden met zijn gehuichel over Israel. Huichelen mag en het was slechts een reden om het CIDI niet serieus te nemen.

Het punt is dat hij van het verwarren van antisemitisme en Israel zijn levenswerk heeft gemaakt. De nationaal coordinator antisemitisme zou zich moeten beperken tot het probleem van de Nederlands joden en afstand moeten hebben tot Israel en diens invloed daarop. Dat kan niet meer, daarvoor is hij teveel Israel's spreekbuis geweest.
pi_191880065
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 11:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En hij is sinds de jaren 80 regelmatig in de pers te vinden met zijn gehuichel over Israel. Huichelen mag en het was slechts een reden om het CIDI niet serieus te nemen.

Het punt is dat hij van het verwarren van antisemitisme en Israel zijn levenswerk heeft gemaakt. De nationaal coordinator antisemitisme zou zich moeten beperken tot het probleem van de Nederlands joden en afstand moeten hebben tot Israel en diens invloed daarop. Dat kan niet meer, daarvoor is hij teveel Israel's spreekbuis geweest.
Het is niet zo dat als iemand jouw irrationele anti-Israëlstandpunt en bijbehorende vulgaire vocabulaire niet deelt, degene meteen huichelt. Naftaniel is links, nota bene een PvdA'er, en pleit al een halve eeuw voor een tweestatenoplossing. Bovendien wordt onder het mom van 'anti-zionisme' de meest ranzige antisemitische drek op internet gepleurd.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 16:47:10 #18
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_191883323
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:10 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Precies. Typisch geval van koste wat het kost iemand proberen te profileren om zijn boodschap maar onderuit te kunnen halen.
pi_191883889
[quote]0s.gif [b]Op zaterdag 7 maart 2020 16:47 schreef Qarrad het volgende:[
En in het echt is het ook nog eens een schat van een man. Ronnie, go for it :*

[ Bericht 19% gewijzigd door Stance op 07-03-2020 17:31:56 ]
pi_191884800
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:05 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Het is niet zo dat als iemand jouw irrationele anti-Israëlstandpunt en bijbehorende vulgaire vocabulaire niet deelt, degene meteen huichelt. Naftaniel is links, nota bene een PvdA'er, en pleit al een halve eeuw voor een tweestatenoplossing.
Ja, alleen kan die tweestatenoplossing er dan niet komen omdat de Israeliers niet met hun vijanden over vrede kunnen praten en ondertussen wordt het grondgebied van die staat steeds kleiner. Dat noem ik huichelen. Dat het verder een intelligente man is die sympathiek overkomt is dan natuurlijk heel handig, maar aan het begin van de jaren 90 had ik hem wel door.

quote:
Bovendien wordt onder het mom van 'anti-zionisme' de meest ranzige antisemitische drek op internet gepleurd.
Dat zal, maar dat maakt het zionisme nog niet OK en het antizionisme nog niet fout. Bovendien heb je voor een nationaal coordinator antisemitisme nou juist iemand nodig die Israel er buiten kan laten en die twee dingen consequent weet te scheiden. Daar is Naftaniel vanwege zijn verleden bij uitstek ongeschikt voor.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 18:41:28 #21
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_191885193
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 17:26 schreef Stance het volgende:
[quote][ afbeelding ] [b]Op zaterdag 7 maart 2020 16:47 schreef Qarrad het volgende:[
En in het echt is het ook nog eens een schat van een man. Ronnie, go for it :*
Wat moet ik hier nou weer mee? :?
pi_191885390
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 18:41 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Wat moet ik hier nou weer mee? :?
niks, foutje :P
pi_191918281
RonnyNaftaniel twitterde op zondag 08-03-2020 om 14:41:02 Hartelijk dank voor de vele felicitaties ivm mijn zgn ‘benoeming’ tot coordinator #antisemitisme bestrijding. Hoe hartverwarmend ook, het bericht was een Poeriem grap vh NIW. Laat de grap een stimulans voor de regering zijn om snel een coordinator te benoemen. Dat is hard nodig! reageer retweet
Had die jood een hoop mensen mooi bij de neus! _O-
pi_191919480
Poeriemgrapje ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')