abonnement Unibet Coolblue
pi_191872934
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 22:16 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Zeik niet man, je kunt uitstekend leven zonder die dingen. Telefoon heb je voor een tientje als het dan per se moet om bereikbaar te zijn. Ga gewoon eens een dagje uit met simpelweg 10 km lopen naar het volgende dorp.
Jij zit de hele tijd te kijken maar wat àndere mensen hebben, nooit kijk je naar wat je zelf hebt of kunt of zou kunnen bereiken. Tegelijkertijd faal je in te zien wat die mensen daarvoor moeten doen.
De maatschappij is zo vriendelijk om mensen als jij niet te laten creperen, maar jij wilt feesten van ons geld. Ja, doei dus.
Voorheen dronk ik nooit en kwam ik nooit in de kroeg. Daardoor heb ik mij op seksueel vlak ook nooit kunnen ontwikkelen en loop ik nu enorm achter op de concurrentie. Wat moet ik dan doen?

Ik wil dolgraag werken waar hoe kom je uit de Wajong aan werk? Er kleven nogal een hoop nadelen hieraan.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 22:30:22 #102
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191872972
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 22:28 schreef osodevo het volgende:

[..]

Voorheen dronk ik nooit en kwam ik nooit in de kroeg. Daardoor heb ik mij op seksueel vlak ook nooit kunnen ontwikkelen en loop ik nu enorm achter op de concurrentie. Wat moet ik dan doen?

Ik wil dolgraag werken waar hoe kom je uit de Wajong aan werk? Er kleven nogal een hoop nadelen hieraan.
Je zou eens kunnen zoeken naar ongeschoold werk
  Moderator vrijdag 6 maart 2020 @ 22:32:33 #103
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_191873023
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 22:28 schreef osodevo het volgende:

[..]

Voorheen dronk ik nooit en kwam ik nooit in de kroeg. Daardoor heb ik mij op seksueel vlak ook nooit kunnen ontwikkelen en loop ik nu enorm achter op de concurrentie. Wat moet ik dan doen?

Ik wil dolgraag werken waar hoe kom je uit de Wajong aan werk? Er kleven nogal een hoop nadelen hieraan.
Je zou kunnen beginnen door het te bespreken met een coach van het UWV?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_191873059
Wacht, ik maak uit je post op dat je minimumloon kan verdienen door 40 uur per week te gaan werken (bijvoorbeeld bij een supermarkt, tankstation, horeca, magazijn/logistiek) maar dat je dit niet wil omdat je niet kan doorgroeien. Vervolgens ga je lopen zeiken dat je het met 160¤ per maand moet doen?

Gast, echt waar gaat het mis _O- _O-
pi_191876462
Werken loont niet onder de wajong, dat is mijn bezwaar.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 06:49:47 #106
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191876551
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 06:23 schreef osodevo het volgende:
Werken loont niet onder de wajong, dat is mijn bezwaar.
Waarom niet?
  zaterdag 7 maart 2020 @ 07:02:44 #107
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191876594
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 06:23 schreef osodevo het volgende:
Werken loont niet onder de wajong, dat is mijn bezwaar.
Zo'n 30% van de relaties begint op het werk. Je laat kansen op seks liggen.
pi_191876613
Zeker loont het wel, ook met gewoon tredes maken stijgt je salaris.

Voorbeeld:
Mn broer had ook Wajong, hij werkt in de groenvoorziening.
Ondertussen is hij met de nieuwe regels uit de Wajong, maar dat is beter dan het alternatief erin blijven, want hij verdient prima en heeft een koopappartement, hij eet en drinkt wat ie wil en hij heeft een dikke gamekamer.
Dan kan je wel zielig blijven doen alsof werken in de Wajong niet loont, maar je kan ook gewoon gaan werken.
pi_191876619
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 06:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom niet?
Dat is wel gedeeltelijk waar. Je blijft dan namelijk werken met behoud van uitkering. Stel dat de werkgever zegt dat ze jou voor 60% van een normaal persoon waarderen, hoeven zij maar 60% van het minimumloon te betalen, waarbij UWV de overige 40% betaalt.

Het zou natuurlijk kunnen dat een werkgever je op een gegeven moment meer zou willen betalen dan minimumloon, waarna je dus uit de wajong gaat, maar dan kat komt niet heel vaak voor, want dan kun je ook gewoon een medewerker nemen die geen issues heeft.
pi_191876625
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 07:07 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zeker loont het wel, ook met gewoon tredes maken stijgt je salaris.

Voorbeeld:
Mn broer had ook Wajong, hij werkt in de groenvoorziening.
Ondertussen is hij met de nieuwe regels uit de Wajong, maar dat is beter dan het alternatief erin blijven, want hij verdient prima en heeft een koopappartement, hij eet en drinkt wat ie wil en hij heeft een dikke gamekamer.
Dan kan je wel zielig blijven doen alsof werken in de Wajong niet loont, maar je kan ook gewoon gaan werken.
Ligt aan de werkgever. Voor wajong bestaat er loondispensatie, waarbij het UWV je loon aanvult tot de minimumgrens.

Dan loont het dus niet echt natuurlijk
  zaterdag 7 maart 2020 @ 07:12:41 #111
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191876632
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 07:10 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Dat is wel gedeeltelijk waar. Je blijft dan namelijk werken met behoud van uitkering. Stel dat de werkgever zegt dat ze jou voor 60% van een normaal persoon waarderen, hoeven zij maar 60% van het minimumloon te betalen, waarbij UWV de overige 40% betaalt.

Het zou natuurlijk kunnen dat een werkgever je op een gegeven moment meer zou willen betalen dan minimumloon, waarna je dus uit de wajong gaat, maar dan kat komt niet heel vaak voor, want dan kun je ook gewoon een medewerker nemen die geen issues heeft.
Ik ken zn aandoening niet natuurlijk. Maar als hij werkervaring opbouwt is er natuurlijk een kans dat hij ooit ergens voor 100% wordt aangezien
pi_191876643
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 07:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik ken zn aandoening niet natuurlijk. Maar als hij werkervaring opbouwt is er natuurlijk een kans dat hij ooit ergens voor 100% wordt aangezien
Dat zou kunnen inderdaad
pi_191876663
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 07:10 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Dat is wel gedeeltelijk waar. Je blijft dan namelijk werken met behoud van uitkering. Stel dat de werkgever zegt dat ze jou voor 60% van een normaal persoon waarderen, hoeven zij maar 60% van het minimumloon te betalen, waarbij UWV de overige 40% betaalt.

Is de wajong dan 100% van het minimumloon? Nee de wajong is 75% van het minimumloon dus hij gaat er dan toch echt 100/75=33% op vooruit. ^O^
pi_191876676
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 07:11 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Ligt aan de werkgever. Voor wajong bestaat er loondispensatie, waarbij het UWV je loon aanvult tot de minimumgrens.

Dan loont het dus niet echt natuurlijk
Dat snap ik, maar tijdens het traject zal TS ook gewoon groeien naar de effectiviteit van een normale werknemer en met de treden meestijgen. Als je een beetje normale werkgever hebt, gebeurt dat ook wel.

Zonde dat TS gestopt is.
pi_191876705
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 07:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Is de wajong dan 100% van het minimumloon? Nee de wajong is 75% van het minimumloon dus hij gaat er dan toch echt 100/75=33% op vooruit. ^O^
Nee sorry. UWV vult aan tot de wajong-uitkering bedoel ik.
pi_191876708
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 07:21 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar tijdens het traject zal TS ook gewoon groeien naar de effectiviteit van een normale werknemer en met de treden meestijgen. Als je een beetje normale werkgever hebt, gebeurt dat ook wel.

Zonde dat TS gestopt is.
Tenzij het gewoon niet kan natuurlijk. Ik weet niet wat osodevo heeft, maar misschien kan hij nooit voor de 100% gaan werken.

Maar anders is dat wel waar inderdaad. Daar merk je op korte termijn echter maar weinig van
  zaterdag 7 maart 2020 @ 07:56:57 #117
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191876875
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 22:10 schreef osodevo het volgende:
Mij was ook nog eens aangeraden om een PGB aan te vragen om zo een soort van coach te krijgen voor mijn ASS problematiek. Ik kan alleen de administratie maar niet rond krijgen, zoveel formulieren en vaktermen waar ik geen moer vanaf weet. Elke keer laat ik het er dan maar bij zitten met het gevolg dat ik nog altijd in de shit zit.

De hulpverleners die ik nu heb kunnen mij daar ook niet bij hebben omdat ze zelf ook geen kaas gegeten hebben van financiën. Anderen vragen voor hulp en advies weer een uurprijs wat ik niet kan betalen. Natuurlijk begrijp ik dat advies geld kost maar zo blijf ik maar in die cyclus zitten wat leidt tot frustratie en boosheid.
Er moet echt wel iemand te vinden zijn die jou kan helpen om een PGB aan te vragen.

Als je hulpverleners dat zelf niet kunnen, kunnen ze je dan iemand (of een instantie) aanraden die dat wel kan?

Maatschappelijk werk is genoemd. Kijk of je een wijkteam hebt. Is er een MEE-organisatie?
The love you take is equal to the love you make.
pi_191876891
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 07:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Er moet echt wel iemand te vinden zijn die jou kan helpen om een PGB aan te vragen.

Als je hulpverleners dat zelf niet kunnen, kunnen ze je dan iemand (of een instantie) aanraden die dat wel kan?

Maatschappelijk werk is genoemd. Kijk of je een wijkteam hebt. Is er een MEE-organisatie?
Het is nu wel de vraag of het nog slim is pgb aan te vragen als hij in een zorg-in-natura instelling komt. Als er straks dingen door elkaar gaan lopen heb je een probleem.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 08:02:26 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191876919
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 07:58 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Het is nu wel de vraag of het nog slim is pgb aan te vragen als hij in een zorg-in-natura instelling komt. Als er straks dingen door elkaar gaan lopen heb je een probleem.
Valt zo’n beschermd-wonen-vorm daaronder? Ik vind het lastig om daar een beeld bij te krijgen, aangezien hij dus bijv. helemaal geen gezamenlijke activiteiten lijkt te hebben.
The love you take is equal to the love you make.
pi_191876946
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 08:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Valt zo’n beschermd-wonen-vorm daaronder? Ik vind het lastig om daar een beeld bij te krijgen, aangezien hij dus bijv. helemaal geen gezamenlijke activiteiten lijkt te hebben.
De invulling kan verschillen, maar het kan zijn dat hij WMO-zorg krijgt, dan kan je daarnaast nog pgb zorg krijgen, maar WLZ zou eventueel ook kunnen, dan kan pgb niet.
  Miss 200.000.000! zaterdag 7 maart 2020 @ 08:24:45 #121
367000 roos94
pi_191877014
Mja ik leef ook van zoiets want skere student. Gewoon zoveel mogelijk kijken naar aanbiedingen/bonus, savonds is bij de AH vaak het brood 35% korting omdat ze het anders weg moeten gooien. Zulke dingen leer je op letten.

Vervoer weet ik niet want reis gratis door studentenOV, maar met een goedkope fiets van marktplaats kom je al een heel eind. (Letterlijk)

Kleding hoef je niet elke maand te kopen, maar bij Primark is het leuk en erg goedkoop.

Kan echt prima hoor.

[ Bericht 1% gewijzigd door roos94 op 07-03-2020 08:30:36 ]
pi_191877083
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 22:10 schreef osodevo het volgende:

De hulpverleners die ik nu heb kunnen mij daar ook niet bij hebben omdat ze zelf ook geen kaas gegeten hebben van financiën.
Vraag bij hun bij wie je wel terecht kan. Lijkt mij dat ze als hulpverleners wel connecties / informatie hebben.

Sterkte verder TS. 40 euro is karig maar te doen. Succes.
pi_191878329
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 22:28 schreef osodevo het volgende:

[..]

Voorheen dronk ik nooit en kwam ik nooit in de kroeg. Daardoor heb ik mij op seksueel vlak ook nooit kunnen ontwikkelen en loop ik nu enorm achter op de concurrentie. Wat moet ik dan doen?

Ik wil dolgraag werken waar hoe kom je uit de Wajong aan werk? Er kleven nogal een hoop nadelen hieraan.
Ik denk als je eens heel eerlijk gaat onderzoeken en na gaat dat maar een klein percentage een relatie heeft opgedaan in de kroeg. En dat daar het grote succes ligt in daten, ervaring opdoen one night stands enz. er is nog een hele wereld buiten de kroeg.

Buiten de kroeg zijn er veel meer relaties ontstaan. Denk aan school, sportveld, werk, tijdens vakantie, bij het boodschappen doen, wandelingetje in het park, kerk/moskee bezoek in het ov, fok natuurlijk ;-), online dating wereld en zo kan ik nog even doorgaan.

Ik hoop dat je naast enkel een woonvorm en budgetbeheer ook hulp krijgt om je zelf te ontwikkelen. Als ik zo lees is dat ook een hulpvraag van je, leren omgaan met je zelf en de wereld beter leren begrijpen.
En dat je daarmee ook stappen kan zetten om je (sociaal) leven weer terug op te bouwen.
pi_191879157
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 22:28 schreef osodevo het volgende:

[..]

Voorheen dronk ik nooit en kwam ik nooit in de kroeg. Daardoor heb ik mij op seksueel vlak ook nooit kunnen ontwikkelen en loop ik nu enorm achter op de concurrentie. Wat moet ik dan doen?
Stop eens met jezelf te vergelijken met anderen en leer prioriteiten te stellen. Seks/relaties zijn niet zo belangrijk als je suggereert. Los eerst je eigen shit op voor je op de versiertour gaat.
Miata is always the answer
  zaterdag 7 maart 2020 @ 14:46:16 #125
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_191881579
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 22:28 schreef osodevo het volgende:

[..]

Voorheen dronk ik nooit en kwam ik nooit in de kroeg. Daardoor heb ik mij op seksueel vlak ook nooit kunnen ontwikkelen en loop ik nu enorm achter op de concurrentie. Wat moet ik dan doen?

Ik wil dolgraag werken waar hoe kom je uit de Wajong aan werk? Er kleven nogal een hoop nadelen hieraan.
Ik heb dat ook nooit gedaan hoor, was ook een laatbloeier qua relaties en heb nu een hartstikke leuk gezin.

Tip: Het gaat vrouwen er niet om hoe goed jij je hebt ontwikkeld op seksueel gebied en hoeveel wilde feestjes je hebt gehad, maar wat ze wel belangrijk vinden is dat je je leven voor elkaar hebt en stabiliteit kunt bieden.

Zoek een baan dus, en een (team)sport die je leuk vindt om te doen. Ga wat opbouwen. Dat brengt je echt een heel stuk verder dan doelloos feesten van een uitkering.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 7 maart 2020 @ 16:20:22 #126
477504 reconhellz
Inwoner v facisten samenleving
pi_191882960
Ik leef van ongeveer 3 euro per dag. Soms minder, soms meer.
Drink in principe altijd water.
Diepvriesgroenten/ bananen zijn goedkoop.
Sla massaal aanbiedingen in voor hetgene wat je gebruikt.

Dus zelfs met 20 euro per week moet je het kunnen redden qua puur eten dan.
Man can not make laws. There is a thing such as objective morality.
Kingship Rulership Government are all euphemisms for SLAVERY!
Scientism is a religion! One of white robes instead of black robes.
Current day scientists often amount to PRIESTS!
pi_191883343
good to go dingen kopen kun gerust paar dagen van eten
pi_191895876
Heb dit topic als oud wajonger vol belangstelling gevolgd en gelezen. Leef zelf van ongeveer 30-35 euro per week en kan daar naar mijn gevoel heel goed mijn boodschappen van doen en spaar zelfs weer sinds vorig jaar oktober weer.
Van 40 euro per week kun je echt heel goed rondkom,en wat eten betreft ik doe het moet iets minder en lukt ook. Zeker als je als ik niet koken doe (kan ik ook totaal niet en heb geen kooktoestel of oven).
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_191896874
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 04:40 schreef -Hakuna- het volgende:
Heb dit topic als oud wajonger vol belangstelling gevolgd en gelezen. Leef zelf van ongeveer 30-35 euro per week en kan daar naar mijn gevoel heel goed mijn boodschappen van doen en spaar zelfs weer sinds vorig jaar oktober weer.
Van 40 euro per week kun je echt heel goed rondkom,en wat eten betreft ik doe het moet iets minder en lukt ook. Zeker als je als ik niet koken doe (kan ik ook totaal niet en heb geen kooktoestel of oven).
Dat jij het kan op jouw manier, betekent niet dat dat gezond is.
Het kan wel met 40 euro, maar niet gemakkelijk.
pi_191897299
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 04:40 schreef -Hakuna- het volgende:
Heb dit topic als oud wajonger vol belangstelling gevolgd en gelezen. Leef zelf van ongeveer 30-35 euro per week en kan daar naar mijn gevoel heel goed mijn boodschappen van doen en spaar zelfs weer sinds vorig jaar oktober weer.
Van 40 euro per week kun je echt heel goed rondkom,en wat eten betreft ik doe het moet iets minder en lukt ook. Zeker als je als ik niet koken doe (kan ik ook totaal niet en heb geen kooktoestel of oven).
Zonder te koken fatsoenlijk eten voor 30-35 euro per week, onmogelijk.
pi_191897633
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 04:40 schreef -Hakuna- het volgende:
Heb dit topic als oud wajonger vol belangstelling gevolgd en gelezen. Leef zelf van ongeveer 30-35 euro per week en kan daar naar mijn gevoel heel goed mijn boodschappen van doen en spaar zelfs weer sinds vorig jaar oktober weer.
Van 40 euro per week kun je echt heel goed rondkom,en wat eten betreft ik doe het moet iets minder en lukt ook. Zeker als je als ik niet koken doe (kan ik ook totaal niet en heb geen kooktoestel of oven).
Maar wat eet je dan als warme maaltijd? Wat haal je bv aan boodschappen?
  zondag 8 maart 2020 @ 10:21:09 #132
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191897699
Je kan ook prima eten zonder (ooit) te koken. Als je je vitaminen, mineralen, vezels, vetten en eiwitten maar binnenkrijgt.

Of dat ook lukt met dit budget, durf ik niet te garanderen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_191918987
Mijn huisgenoot moet ook met ¤40 per week rondkomen. Als je echt alleen het broodnodige koopt moet het wel lukken. Of je er gelukkig van wordt is een tweede. Ik zie hem geregeld een avond gekookte eieren op brood eten.

Als student moet je ook zuinig leven. Ik maakte altijd een grote pan met basissaus; tomatensaus, gehakt/kip en veel groente. En daar deed ik dan een paar avonden mee, afwisselend met rijst en pasta. Je eet gevarieerd en toch redelijk low budget.
pi_191922950
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 10:21 schreef Lienekien het volgende:
Je kan ook prima eten zonder (ooit) te koken. Als je je vitaminen, mineralen, vezels, vetten en eiwitten maar binnenkrijgt.

Of dat ook lukt met dit budget, durf ik niet te garanderen.
Ik moet meteen denken aan die raw food moeder bij DWDD.
Met een meidenkwartet
pi_191923116
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 04:40 schreef -Hakuna- het volgende:
Heb dit topic als oud wajonger vol belangstelling gevolgd en gelezen. Leef zelf van ongeveer 30-35 euro per week en kan daar naar mijn gevoel heel goed mijn boodschappen van doen en spaar zelfs weer sinds vorig jaar oktober weer.
Van 40 euro per week kun je echt heel goed rondkom,en wat eten betreft ik doe het moet iets minder en lukt ook. Zeker als je als ik niet koken doe (kan ik ook totaal niet en heb geen kooktoestel of oven).
Wat eet je dan zoal als je nooit kookt?
pi_191923398
Denk dat het belangrijkste is dat je een fatsoenlijke vriezer hebt (niet zo'n lullig vakje in een koelkast) zodat je veel dingen in bulk kan maken en kan invriezen.
pi_191925441
Kun je af en toe een voorschot krijgen zodat je bv gebruik kunt maken van aanbiedingen? (koffie, wasmiddelen e.d. In voorraad kopen als ze in de aanbieding zijn)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_191929931
Maak een weekmenu, evt aan de hand van de folderaanbiedingen. En kook voor meer dagen tegelijk, evt portie invriezen.
En zoals al eerder genoemd is, lees een topics door over koken met een klein budget.
pi_193238826
Aanvraag om het bewind te beëindigen is reeds naar de rechtbank gegaan, bewindvoerder mag ook nog zijn visie erop laten geven. Binnenkort wordt er een mondelinge behandeling ingepland bij de kantonrechter.

Ik wil graag een advocaat maar heb er geen geld voor. De bewindvoerder staat sws stukken sterker, heeft iemand in dienst die alle juridische zaken doet.

Daarmee sta ik op achterstand, geen ervaring heb in juridische shit. Ook de brief vol juridische taal heb ik allemaal moeten vertalen op google. Ik heb geen toegang tot dossiers en bankgegevens, dat maakt het ook zo moeilijk.

Godverdomme man :{

[ Bericht 2% gewijzigd door osodevo op 21-05-2020 12:14:32 ]
  donderdag 21 mei 2020 @ 13:03:29 #140
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193239605
Dat bewind is dus een voorwaarde om daar te mogen wonen?

Ook als je geen schulden of betalingsachterstanden hebt?

Zij mogen (moeten?) jou toch wel inzage verlenen in je eigen bankzaken lijkt mij?
pi_193239630
Als je al een fiets en kleren hebt, dan is 160 euro per maand voor eten ruim voldoende.

Ik besteed ongeveer 190 euro aan boodschappen (inclusief huishoudelijke artikelen) per maand, maar ik haal alles bij een kleine albert heijn en let niet op de prijs, dit is goed voor 2300/2400 kcal per dag, ik weeg 75 kg en ben 185m. wat alles duurder maakt. Bijvoorbeeld zalm uit de koeling is bijvoorbeeld 25 euro per kilo. Groente is relatief duur, kleine selectie en meestal alleen keuze uit biologisch in de albert heijn van mij. Als ik veel tijd over had en weinig geld, dan shopte ik wel bij Lidle, visboer, slager, dan was ik met 100 - 120 euro al klaar geweest. Door de corona-uitbraak, heb ik 2 maanden lang bijna al mijn maaltijden en versnaperingen thuis genuttigd, en zijn dit dus alle kosten aan eten en huishoudelijke eten.

Ik koop trouwens weinig snacks en frisdranken, max 5 euro per week.

En voor iedereen die denkt dat je hiermee gaat verhongeren:
ga maar eens keer naar Lidle met 50 euro en koop alleen groente, fruit, (diepvries)vlees/vis (onder 10 per kilo), meel, brood, rijst, past en eieren. Meeste mensen zullen zich verbazen hoeveel boodschappen je kan halen als je krap zit/ weinig te besteden hebt.
  Moderator donderdag 21 mei 2020 @ 14:10:14 #142
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193240351
Het is heeeel simpel. Is het probleem/de aandoening er nog waarop je in bewind bent gekomen? Is je budget stabiel? (Nieuwe schulden en zo) en heb je al iets gedaan waaruit blijkt dat je capabel bent? en tot slot, heb je een vangnet aan familie en zo die eventueel kan helpen?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_193240764
Als bewind een voorwaarde is om te wonen waar je nu woont, dan gaan ze dat bewind heus niet opheffen, ze zetten je niet op straat.

Deze zag ik bij albertHeijn:
https://www.ah.nl/allerha(...)epten#budgetrecepten
Als je gemiddeld ¤2,50 aan je avondeten uitgeeft en ¤1,50 voor lunch, ontbijt en snacks en drinken, heb je nog 12 euro per week over voor andere dingen.
pi_193240850
Even een vraagje:
Moet de bewindvoerder uit de eigen middelen betaald worden of krijgt men daar apart subsidie voor? Als je van bijstand ook nog moet inleveren voor het beheer dan wordt het inderdaad wel wat krap.
  Moderator donderdag 21 mei 2020 @ 15:03:17 #145
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193241086
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 14:46 schreef qajariaq het volgende:
Even een vraagje:
Moet de bewindvoerder uit de eigen middelen betaald worden of krijgt men daar apart subsidie voor? Als je van bijstand ook nog moet inleveren voor het beheer dan wordt het inderdaad wel wat krap.
Bijstandsniveau is in 95% van de gevallen vergoedt door de gemeente.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_193241349
Nogmaals, er zijn geen schulden! Ik kan prima met weinig geld leven en was juist net aan het sparen om mijn oorlogskas te spekken. Ouders zijn bang dat het geld opgaat aan dating coaches en prostituees. Vooral mijn moeder is bezorgd.
  Moderator donderdag 21 mei 2020 @ 15:27:16 #147
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193241398
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 15:23 schreef osodevo het volgende:
Nogmaals, er zijn geen schulden! Ik kan prima met weinig geld leven en was juist net aan het sparen om mijn oorlogskas te spekken. Ouders zijn bang dat het geld opgaat aan dating coaches en prostituees. Vooral mijn moeder is bezorgd.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 14:10 schreef Rene het volgende:
Het is heeeel simpel. Is het probleem/de aandoening er nog waarop je in bewind bent gekomen? Is je budget stabiel? (Nieuwe schulden en zo) en heb je al iets gedaan waaruit blijkt dat je capabel bent? en tot slot, heb je een vangnet aan familie en zo die eventueel kan helpen?
Zet t op papier, benoem het. Voila.

Als bewindvoerder moest ik altijd lachen dat klanten met advocaten aankwamen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_193241503
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 15:27 schreef Rene het volgende:

[..]

[..]

Zet t op papier, benoem het. Voila.

Als bewindvoerder moest ik altijd lachen dat klanten met advocaten aankwamen.
Zonder advocaat sta je 2 - 0 achter tegenover een ervaren jurist. Maar het is niet anders. Ik mag toch zelf weten aan waar ik mijn geld aan uitgeef? Als mij seks wordt onthouden zorgt dit alleen maar voor verdere ophoping van frustraties.
  Moderator donderdag 21 mei 2020 @ 15:39:14 #149
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193241642
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 15:32 schreef osodevo het volgende:

[..]

Zonder advocaat sta je 2 - 0 achter tegenover een ervaren jurist. Maar het is niet anders. Ik mag toch zelf weten aan waar ik mijn geld aan uitgeef? Als mij seks wordt onthouden zorgt dit alleen maar voor verdere ophoping van frustraties.
He vriendin, ik ben bewindvoerder geweest. Heb gestudeerd en mag mezelf jurist noemen. Maar als een klant bovenstaande goed kan zal een rechter je in de basis niet dwingen. Als er geen wettelijke basis is voor bewind, omdat het weggevallen is, dan kan het bewind gewoon stoppen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 21 mei 2020 @ 15:43:36 #150
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_193241711
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 13:06 schreef wiskundenoob het volgende:
Als je al een fiets en kleren hebt, dan is 160 euro per maand voor eten ruim voldoende.

Ik besteed ongeveer 190 euro aan boodschappen (inclusief huishoudelijke artikelen) per maand, maar ik haal alles bij een kleine albert heijn en let niet op de prijs, dit is goed voor 2300/2400 kcal per dag, ik weeg 75 kg en ben 185m. wat alles duurder maakt. Bijvoorbeeld zalm uit de koeling is bijvoorbeeld 25 euro per kilo. Groente is relatief duur, kleine selectie en meestal alleen keuze uit biologisch in de albert heijn van mij. Als ik veel tijd over had en weinig geld, dan shopte ik wel bij Lidle, visboer, slager, dan was ik met 100 - 120 euro al klaar geweest. Door de corona-uitbraak, heb ik 2 maanden lang bijna al mijn maaltijden en versnaperingen thuis genuttigd, en zijn dit dus alle kosten aan eten en huishoudelijke eten.

Ik koop trouwens weinig snacks en frisdranken, max 5 euro per week.

En voor iedereen die denkt dat je hiermee gaat verhongeren:
ga maar eens keer naar Lidle met 50 euro en koop alleen groente, fruit, (diepvries)vlees/vis (onder 10 per kilo), meel, brood, rijst, past en eieren. Meeste mensen zullen zich verbazen hoeveel boodschappen je kan halen als je krap zit/ weinig te besteden hebt.
Doe dit ook soms, alleen gezonde voeding kope. Groenten, fruit, rijst etc. Dan kun je inderdaad een heel eind komen.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_193241858
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 15:39 schreef Rene het volgende:

[..]

He vriendin, ik ben bewindvoerder geweest. Heb gestudeerd en mag mezelf jurist noemen. Maar als een klant bovenstaande goed kan zal een rechter je in de basis niet dwingen. Als er geen wettelijke basis is voor bewind, omdat het weggevallen is, dan kan het bewind gewoon stoppen.
Ik heb verschillende diagnoses en die worden nu eigenlijk misbruikt om mij onder dat bewind te houden. We hebben het niet over één bewindvoerder maar een hele geoliede organisatie waartegen ik moet vechten. Gaat niet makkelijk worden maar ik zal en moet ervan afkomen.
  donderdag 21 mei 2020 @ 16:21:39 #152
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193242370
Is die 40 euro per week een regel die je door die bewindvoerder is opgelegd? Of zit er meer ruimte tussen je maandelijkse inkomsten en uitgaven.

Even serieus voor osodevo. Ik denk dat een prostituee helemaal geen slechte investering is in jouw geval. Dat kom je er achter dat het helemaal niet zo interessant is als je dacht.

Ps. Je zegt dat je moeder zich zorgen maakt. In andere topics zeg je altijd dat je ouders nooit goed voor je waren.
  donderdag 21 mei 2020 @ 16:25:28 #153
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193242414
Ook klinkt het alsof het hele systeem je tegenwerkt.

Begeleiding, bewindvoerders, mogelijk psychologen. Als die allemaal samenspannen kun je niets. Die verdienen mogelijk ook geld door elkaars beleid. Ze willen jou allemaal graag behouden en verdienen hier geld mee.

Omdat je geen geld hebt voor een advocaat kom je niet uit deze cyclus. Kan de ombudsman niets voor je doen?
  Moderator donderdag 21 mei 2020 @ 17:16:13 #154
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193243030
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 16:25 schreef Ixnay het volgende:
Ook klinkt het alsof het hele systeem je tegenwerkt.

Begeleiding, bewindvoerders, mogelijk psychologen. Als die allemaal samenspannen kun je niets. Die verdienen mogelijk ook geld door elkaars beleid. Ze willen jou allemaal graag behouden en verdienen hier geld mee.

Omdat je geen geld hebt voor een advocaat kom je niet uit deze cyclus. Kan de ombudsman niets voor je doen?
Onzin. Kan best zonder.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_193249414
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 16:25 schreef Ixnay het volgende:
Ook klinkt het alsof het hele systeem je tegenwerkt.

Begeleiding, bewindvoerders, mogelijk psychologen. Als die allemaal samenspannen kun je niets. Die verdienen mogelijk ook geld door elkaars beleid. Ze willen jou allemaal graag behouden en verdienen hier geld mee.

Omdat je geen geld hebt voor een advocaat kom je niet uit deze cyclus. Kan de ombudsman niets voor je doen?
Doordat het vroeger slecht ging met me hebben ze allen contact met elkaar.

Beschermingsbewind is om mijzelf te beschermen omdat ik het vanwege mijn psychische toestand over de balk zou gooien en aan onzinnige dingen zou uitgeven. Omdat ik het kwijt wou heb ik ook teveel verteld over mijn seksuele frustraties, vooral omdat mijn huisarts zeer conservatief is de boel zit op te jutten.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 16:21 schreef Ixnay het volgende:
Is die 40 euro per week een regel die je door die bewindvoerder is opgelegd? Of zit er meer ruimte tussen je maandelijkse inkomsten en uitgaven.

Even serieus voor osodevo. Ik denk dat een prostituee helemaal geen slechte investering is in jouw geval. Dat kom je er achter dat het helemaal niet zo interessant is als je dacht.

Ps. Je zegt dat je moeder zich zorgen maakt. In andere topics zeg je altijd dat je ouders nooit goed voor je waren.
Het is tegenstrijdig. Vader was geheel afwezig. Mijn moeder was er wel maar was zelf niet capabel om mij op de harde maatschappij voor te bereiden. Zij kon mij wel goed verzorgen maar deed dit op een manier waardoor ik mij niet goed kon ontwikkelen. Nog steeds als volwassene is ze erg bezorgd. Zij is door de GGZ instelling bewerkt om mee te werken om mij onder bewind te stellen.

Ze hebben allemaal geen weet hoe hard de concurrentie is, was net zo goed bezig maar door mij financieel te raken kan ik bijna niets meer. Vergelijk het maar met de US sancties tegen Iran waardoor ze helemaal lam liggen, terwijl zij louter vreedzame doelen hebben met het investeren in nucleaire energie.
pi_193252923
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 15:23 schreef osodevo het volgende:
Ouders zijn bang dat het geld opgaat aan dating coaches en prostituees.

Dit is natuurlijk wel een bijzondere reden om onder bewind gesteld te worden :). Vraag me toch af hoe je een bewindvoerder zo gek krijgt om deze zaak onder zich te nemen
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 22 mei 2020 @ 09:16:50 #157
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_193252976
Dus je stond al onder bewind voor je ging wonen waar je nu woont? Want als bewind een verplichting is en je laat het opheffen moet je dus ook verhuizen.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 10:36:16 #158
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193253920
Zit je in dezelfde woongroep als @Mike4Ever ? Misschien heeft hij nog tips
pindazakje
  vrijdag 22 mei 2020 @ 10:45:31 #159
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193254010
Hij is in april verhuisd, hij woont niet meer in die woonvorm.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 10:47:36 #160
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_193254039
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:45 schreef Lienekien het volgende:
Hij is in april verhuisd, hij woont niet meer in die woonvorm.
Bedankt voor de opheldering.
pi_193278565
Ben benieuwd wat ondertussen die bewindvoerders etc allemaal verdienen. Dikke huizen en auto's waarschijnlijk. Vieze ratten zijn het.

Ondertussen moet TS creperen met 40 in de week. Oke, dat is prima te doen als je alles op een rijtje hebt etc. Maar als je wat problemen of stress hebt is het allemaal lastiger.
pi_193278715
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:26 schreef tstile het volgende:
Ben benieuwd wat ondertussen die bewindvoerders etc allemaal verdienen. Dikke huizen en auto's waarschijnlijk. Vieze ratten zijn het.

Ondertussen moet TS creperen met 40 in de week. Oke, dat is prima te doen als je alles op een rijtje hebt etc. Maar als je wat problemen of stress hebt is het allemaal lastiger.
Ratten? Omdat iemand uit de problemen word geholpen met bemoeizorg?

Hier heb je trouwens de vergoedingen.
pi_193278894
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:39 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ratten? Omdat iemand uit de problemen word geholpen met bemoeizorg?

Hier heb je trouwens de vergoedingen.
Ja maar hebben heel veel cliënten, te veel dat er nauwelijks tijd is om echt goed de administratie te doen. Ik ben degene die overal achteraan gaat.

Soms betalen ze een rekening niet met het gevolg ik allerlei aanmaningen krijg.
pi_193278896
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:39 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ratten? Omdat iemand uit de problemen word geholpen met bemoeizorg?

Hier heb je trouwens de vergoedingen.
"Als startende bewindvoerder kun je dan rekenen op een salaris van gemiddeld ¤ 2.500 bruto per maand. Na een aantal jaar kan dit oplopen tot ruim ¤ 4.200 bruto per maand."

Veelsteveel

"De jaarbeloning inclusief onkostenvergoeding (excl. BTW) is in 2019:

voor een curator ¤ 1.106;
voor een bewindvoerder ¤ 614;
voor een mentor ¤ 614.
"
Ben benieuwd hoeveel clienten ze zo in een jaar hebben.
pi_193278989
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:50 schreef tstile het volgende:

[..]

"Als startende bewindvoerder kun je dan rekenen op een salaris van gemiddeld ¤ 2.500 bruto per maand. Na een aantal jaar kan dit oplopen tot ruim ¤ 4.200 bruto per maand."

Veelsteveel
Zit er verschil tussen een zzp bewindvoerder en een groter bedrijf?

Ik heb ook gehoord dat het Leger des Heils werkt met een vergelijkbare constructie. Je onder beschermingsbewind moet om zo gebruik te mogen maken van langdurige opvang. Zwervers er dan liever voor kiezen om buiten te slapen dan onder bewind te moeten en relatief veel voor huisvesting kwijt zijn. Enige dat ze krijgen is 50 euro leefgeld per week.
pi_193279045
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:50 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ja maar hebben heel veel cliënten, te veel dat er nauwelijks tijd is om echt goed de administratie te doen. Ik ben degene die overal achteraan gaat.

Soms betalen ze een rekening niet met het gevolg ik allerlei aanmaningen krijg.
Al geprobeerd om van bewindvoerder te wisselen?

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:50 schreef tstile het volgende:

[..]

"Als startende bewindvoerder kun je dan rekenen op een salaris van gemiddeld ¤ 2.500 bruto per maand. Na een aantal jaar kan dit oplopen tot ruim ¤ 4.200 bruto per maand."

Veelsteveel

"De jaarbeloning inclusief onkostenvergoeding (excl. BTW) is in 2019:

voor een curator ¤ 1.106;
voor een bewindvoerder ¤ 614;
voor een mentor ¤ 614.
"
Ben benieuwd hoeveel clienten ze zo in een jaar hebben.
Veel te veel? Het is een behoorlijke verantwoordelijkheid voor startend 2500 euro.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:55 schreef osodevo het volgende:

[..]

Zit er verschil tussen een zzp bewindvoerder en een groter bedrijf?

Ik heb ook gehoord dat het Leger des Heils werkt met een vergelijkbare constructie. Je onder beschermingsbewind moet om zo gebruik te mogen maken van langdurige opvang. Zwervers er dan liever voor kiezen om buiten te slapen dan onder bewind te moeten en relatief veel voor huisvesting kwijt zijn. Enige dat ze krijgen is 50 euro leefgeld per week.
De inkomsten zijn wettelijk vastgelegd, in de regeling zie je wat de vergoedingen zijn.
pi_193279198
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:58 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Al geprobeerd om van bewindvoerder te wisselen?

Is niet mogelijk, zolang de bewindvoerder het niet wilt. Ik heb daarin niets te beslissen. Wisselen is alleen mogelijk als er grove fouten worden gemaakt, maar zelfs dan krijgt een bewindvoerder nog een tweede kans. Maar daarvoor zul je wel weer een juridisch getouwtrek aan moeten gaan, weinig mensen durven dat want je bent voor je eten afhankelijk van ze.

Ik denk dat je wel veel kunt verdienen als je je werknemers het werk laat doen en de eigenaar dividend en de winsten opstrijken. Als je per FTE maximaal aantal clienten zet kun je best nog wat verdienen. Veel bewindvoerders hebben afspraken met zorginstellingen en GGZ en krijgen zo hun klandizie binnen.

Alle cliënten waar ik mee in die woonvoorziening zat hadden dezelfde organisatie als bewindvoerder.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 21:09:31 #168
451005 Grems
Clown World
pi_193279336
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:50 schreef tstile het volgende:

[..]

"Als startende bewindvoerder kun je dan rekenen op een salaris van gemiddeld ¤ 2.500 bruto per maand. Na een aantal jaar kan dit oplopen tot ruim ¤ 4.200 bruto per maand."

Veelsteveel
Voor het uit moeten pluizen van de vaak gigantische teringzooi die men ervan gemaakt heeft, die boel op orde stellen en verantwoordelijkheid dragen voor de financiën van het afvoerputje der maatschappij? En dan de dagelijkse frustraties van het achter de kont van al die figuren aan vissen omdat het gros 24/7 bezig is om de boel te saboteren, voor de 30e keer moeten uitleggen waarom er geen S20 XLUltra komt :') :')
pi_193279365
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 21:04 schreef osodevo het volgende:

[..]

Is niet mogelijk, zolang de bewindvoerder het niet wilt. Ik heb daarin niets te beslissen. Wisselen is alleen mogelijk als er grove fouten worden gemaakt, maar zelfs dan krijgt een bewindvoerder nog een tweede kans. Maar daarvoor zul je wel weer een juridisch getouwtrek aan moeten gaan, weinig mensen durven dat want je bent voor je eten afhankelijk van ze.

Ik denk dat je wel veel kunt verdienen als je je werknemers het werk laat doen en de eigenaar dividend en de winsten opstrijken. Als je per FTE maximaal aantal clienten zet kun je best nog wat verdienen. Veel bewindvoerders hebben afspraken met zorginstellingen en GGZ en krijgen zo hun klandizie binnen.

Alle cliënten waar ik mee in die woonvoorziening zat hadden dezelfde organisatie als bewindvoerder.
Tja, je kunt het de rechter verzoeken. Het niet betalen van rekeningen, vooral als het vaker dan eenmalig is, klinkt mij als beste fouten. Ik heb er geen ervaring mee, maar och minder dan 40 euro kan het toch niet worden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 21:09 schreef Grems het volgende:

[..]

Voor het uit moeten pluizen van de vaak gigantische teringzooi die men ervan gemaakt heeft, die boel op orde stellen en verantwoordelijkheid dragen voor de financiën van het afvoerputje der maatschappij? En dan de dagelijkse frustraties van het achter de kont van al die figuren aan vissen omdat het gros 24/7 bezig is om de boel te saboteren, voor de 30e keer moeten uitleggen waarom er geen S20 XLUltra komt :') :')
Maar waarom komt er geen S20 XLUltra? Ik heb toch geld!
pi_193279378
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 21:09 schreef Grems het volgende:

[..]

Voor het uit moeten pluizen van de vaak gigantische teringzooi die men ervan gemaakt heeft, die boel op orde stellen en verantwoordelijkheid dragen voor de financiën van het afvoerputje der maatschappij? En dan de dagelijkse frustraties van het achter de kont van al die figuren aan vissen omdat het gros 24/7 bezig is om de boel te saboteren, voor de 30e keer moeten uitleggen waarom er geen S20 XLUltra komt :') :')
Daar heb je werknemers voor.
pi_193279451
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:26 schreef tstile het volgende:
Ben benieuwd wat ondertussen die bewindvoerders etc allemaal verdienen. Dikke huizen en auto's waarschijnlijk. Vieze ratten zijn het.

Ondertussen moet TS creperen met 40 in de week. Oke, dat is prima te doen als je alles op een rijtje hebt etc. Maar als je wat problemen of stress hebt is het allemaal lastiger.
Misschien de Pohi lezen ? TS heeft al eens in een ander topic geschreven in de schulden te zijn gekomen door het geld uit te geven aan o.a. datingcoaches en zit in een uitkering door deze allerlei issues. Hij beweert dat het onterecht is dat ze hem onder bewind stellen, maar het valt niet te ontkennen dat in de schulden komen vanwege bovengenoemde reden laat zien dat begeleiding hartstikke nodig is op het moment.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:55 schreef osodevo het volgende:

[..]

Zit er verschil tussen een zzp bewindvoerder en een groter bedrijf?

Ik heb ook gehoord dat het Leger des Heils werkt met een vergelijkbare constructie. Je onder beschermingsbewind moet om zo gebruik te mogen maken van langdurige opvang. Zwervers er dan liever voor kiezen om buiten te slapen dan onder bewind te moeten en relatief veel voor huisvesting kwijt zijn. Enige dat ze krijgen is 50 euro leefgeld per week.
Het maakt mij trouwens woest om een reactie te lezen over het laten creperen van 40 euro in de week of deze van Osodevo. Ik heb een fulltime starterssalaris op universitair niveau en geef 10 euro meer uit per week dan dat hij dat doet op een uitkering. Je leest het goed, zoveel als die arme zwervers. Ik gun iedereen hulp in Nederland die het nodig heeft en mij hoor je daarover niet klagen, alleen laten we nu niet doen of de TS aan het lijden is omdat hij het met 40 euro in de week moet doen.

Ontopic: Mijn bespaar tips:

- Maak een lijstje wat je die week denkt te gaan eten. Hoe minder vaak je naar de supermarkt gaat. Hoe minder je geneigd bent om onnodige dingen te kopen.
- Haal geen luxe-artikelen in huis. Denk aan chips, alcohol en andere dingen die niet van belang zijn in een basisdieet.
- Niet iedere dag vlees eten of wanneer je toch iets van vlees wilt eten, spekreepjes kopen, gehakt of vlees verpakt in stukjes zodat je het over meerdere dagen kunt verdelen.
- Koop de ingrediënten zo in dat je een tweepersoonsmaaltijd hebt die je over twee dagen kunt verdelen. Check hoe lang de voedingsmiddelen kunnen meegaan op het voedingscentrum, zodat je niet twee dagen achter elkaar perse hetzelfde gerecht hoeft te eten. Plan voor de week daarop weer andere maaltijden om een herhaling van dezelfde maaltijden te voorkomen.
- Water drinken. Is dat een te grote opoffering. Ga aanbiedingen na of koop siroopvermengers. Fruitdranken zou ik uitsluitend bij de Lidl kopen. Goedkoop en net zo goed als de merken bij de AH.
- Een goede voorraad soep inslaan wanneer de lokale super een aanbieding heeft.
pi_193279762
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 21:10 schreef osodevo het volgende:

[..]

Daar heb je werknemers voor.
En die moet ook betaald krijgen. Maar over zulke enorme lonen hebben we het niet hoor.
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 21:14 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Misschien de Pohi lezen ? TS heeft al eens in een ander topic geschreven in de schulden te zijn gekomen door het geld uit te geven aan o.a. datingcoaches en zit in een uitkering door deze allerlei issues. Hij beweert dat het onterecht is dat ze hem onder bewind stellen, maar het valt niet te ontkennen dat in de schulden komen vanwege bovengenoemde reden laat zien dat begeleiding hartstikke nodig is op het moment.
[..]

Het maakt mij trouwens woest om een reactie te lezen over het laten creperen van 40 euro in de week of deze van Osodevo. Ik heb een fulltime starterssalaris op universitair niveau en geef 10 euro meer uit per week dan dat hij dat doet op een uitkering. Je leest het goed, zoveel als die arme zwervers. Ik gun iedereen hulp in Nederland die het nodig heeft en mij hoor je daarover niet klagen, alleen laten we nu niet doen of de TS aan het lijden is omdat hij het met 40 euro in de week moet doen.

Ontopic: Mijn bespaar tips:

- Maak een lijstje wat je die week denkt te gaan eten. Hoe minder vaak je naar de supermarkt gaat. Hoe minder je geneigd bent om onnodige dingen te kopen.
- Haal geen luxe-artikelen in huis. Denk aan chips, alcohol en andere dingen die niet van belang zijn in een basisdieet.
- Niet iedere dag vlees eten of wanneer je toch iets van vlees wilt eten, spekreepjes kopen, gehakt of vlees verpakt in stukjes zodat je het over meerdere dagen kunt verdelen.
- Koop de ingrediënten zo in dat je een tweepersoonsmaaltijd hebt die je over twee dagen kunt verdelen. Check hoe lang de voedingsmiddelen kunnen meegaan op het voedingscentrum, zodat je niet twee dagen achter elkaar perse hetzelfde gerecht hoeft te eten. Plan voor de week daarop weer andere maaltijden om een herhaling van dezelfde maaltijden te voorkomen.
- Water drinken. Is dat een te grote opoffering. Ga aanbiedingen na of koop siroopvermengers. Fruitdranken zou ik uitsluitend bij de Lidl kopen. Goedkoop en net zo goed als de merken bij de AH.
- Een goede voorraad soep inslaan wanneer de lokale super een aanbieding heeft.
Eens.
pi_193284947
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 21:09 schreef Grems het volgende:

[..]

Voor het uit moeten pluizen van de vaak gigantische teringzooi die men ervan gemaakt heeft, die boel op orde stellen en verantwoordelijkheid dragen voor de financiën van het afvoerputje der maatschappij? En dan de dagelijkse frustraties van het achter de kont van al die figuren aan vissen omdat het gros 24/7 bezig is om de boel te saboteren, voor de 30e keer moeten uitleggen waarom er geen S20 XLUltra komt :') :')
En daarna dreigen je op te zoeken of je voor de rechter slepen. Kan die bewindvoerde weer een middagje naar de rechtbank om zijn verhaal te doen.

Die natuurlijk linksom of rechtsom ook betaald zou moeten worden.
pi_193284950
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 21:10 schreef osodevo het volgende:

[..]

Daar heb je werknemers voor.
En die hoeven niet betaald te worden ?
  Moderator zondag 24 mei 2020 @ 07:58:53 #175
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193284992
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 21:09 schreef Grems het volgende:

[..]

Voor het uit moeten pluizen van de vaak gigantische teringzooi die men ervan gemaakt heeft, die boel op orde stellen en verantwoordelijkheid dragen voor de financiën van het afvoerputje der maatschappij? En dan de dagelijkse frustraties van het achter de kont van al die figuren aan vissen omdat het gros 24/7 bezig is om de boel te saboteren, voor de 30e keer moeten uitleggen waarom er geen S20 XLUltra komt :') :')
Dan heb je bet nog best ruim. 2000 komt normaliter eerder in de buurt, als startsalaris. En ja. Het is een hondenbaan bij tijd en wijle. Toch zijn er ook goede momenten te noemen!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_193285025
Zou je trouwens nog naar de voedselbank kunnen met dit bedrag? Dat zou een stuk schelen voor TS
pi_193285039
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 08:08 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zou je trouwens nog naar de voedselbank kunnen met dit bedrag? Dat zou een stuk schelen voor TS
Volgens mij at TS alleen magnetron voedsel, hebben ze bij de voedselbank speciale pakketten voor zulke gevallen?
pi_193285093
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 08:08 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zou je trouwens nog naar de voedselbank kunnen met dit bedrag? Dat zou een stuk schelen voor TS
Om dat uit te zoeken, kun je kijken op de website van de voedselbank. Al vraag ik mij af of TS wel een eenpersoons-huishouden vormt. ¤40,- voor boodschappen, kleding en vervoer is natuurlijk niet veel.

Overigens stelt de voedselbank ook:
quote:
Voor volwassenen is de aanname, dat zij bij een gemiddelde verblijftijd van een jaar nagenoeg geen uitgaven hoeven te hebben voor kleding
Maar aangezien TS aangeeft dat alles en iedereen om hem heen met elkaar in verbinding staat en samenwerkt om er maar voor te zorgen dat hij zo lang mogelijk in deze situatie blijft zitten, vermoed ik dat er heel wat meer speelt dan wat wij hier lezen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Groepfunder op 24-05-2020 09:19:50 ]
  Moderator zondag 24 mei 2020 @ 08:25:53 #179
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193285098
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 08:08 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zou je trouwens nog naar de voedselbank kunnen met dit bedrag? Dat zou een stuk schelen voor TS
Doorgaans als er schulden zijn alleen. Met alleen een uitkering zit je biven de norm
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_193285755
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 08:25 schreef Rene het volgende:

[..]

Doorgaans als er schulden zijn alleen. Met alleen een uitkering zit je biven de norm
TS zegt dat ie geen schulden heeft. Maar dan vraag Ik me af of die 40 euro standaard is voor iemand onder (vrijwillig?) bewind zonder schulden. Wat zijn normbedragen om over te houden?
  Moderator zondag 24 mei 2020 @ 10:38:38 #181
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193286198
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 09:51 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

TS zegt dat ie geen schulden heeft. Maar dan vraag Ik me af of die 40 euro standaard is voor iemand onder (vrijwillig?) bewind zonder schulden. Wat zijn normbedragen om over te houden?
Afhankelijk. Ts woont in een instelling. Kan hij mee eten bijvoorbeeld? Zijn er hoge vaste lasten zoals een mobiel van 60 euro. Etc erc etc
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 24 mei 2020 @ 10:39:56 #182
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193286217
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 10:38 schreef Rene het volgende:

[..]

Afhankelijk. Ts woont in een instelling. Kan hij mee eten bijvoorbeeld? Zijn er hoge vaste lasten zoals een mobiel van 60 euro. Etc erc etc
Hij woont niet meer in een instelling.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator zondag 24 mei 2020 @ 10:45:54 #183
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193286294
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 10:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hij woont niet meer in een instelling.
Dat dacht ik. Omdat het verplicht was om ergens te wonen?
Dan nog steeds veel factoren. Er is gewoonweg geen eenduidig verhaal. 40 is de ondergrens. Al staat dat ook niet wettelijk vast.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_193286946
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 08:25 schreef Rene het volgende:

[..]

Doorgaans als er schulden zijn alleen. Met alleen een uitkering zit je biven de norm
Voedselbanken die ik ken mag je vanaf 225? Euro per maand besteedbaar aankloppen. Ik zie dat hij het niet heeft met 40 per week. Of denk ik nu fout?
  Moderator zondag 24 mei 2020 @ 11:42:26 #185
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193287010
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 11:38 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Voedselbanken die ik ken mag je vanaf 225? Euro per maand besteedbaar aankloppen. Ik zie dat hij het niet heeft met 40 per week. Of denk ik nu fout?
Ja. Want als hij geen schulden heeft maar zelf een bewuste keuze maakt om dure abonnementen of anderszins te hebben, is je besteedbaar weekgeld bijvoorbeeld 250 maar netto lager. Maar voor als voorbeeld een spotify/videoland/netflix/hoger pakket internet/dure mobiel hoeft de voedselbank dan niet te betalen. Dan leef je boven je stand
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_193287147
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 11:42 schreef Rene het volgende:

[..]

Ja. Want als hij geen schulden heeft maar zelf een bewuste keuze maakt om dure abonnementen of anderszins te hebben, is je besteedbaar weekgeld bijvoorbeeld 250 maar netto lager. Maar voor als voorbeeld een spotify/videoland/netflix/hoger pakket internet/dure mobiel hoeft de voedselbank dan niet te betalen. Dan leef je boven je stand
Aah oke, ja ik zit nu de regels eens te lezen maar je hebt opzich nog best veel ruimte. Videoland is an sich prima, maar moet je geen normale tv meer hebben (kan je ook via bv videoland kijken). Maar geen onredelijke regels inderdaad. Best nette maximumbedragen :)

Wat ik persoonlijk bijzonder vind is dat kosten voor huisdieren die al aanwezig waren voordat de problematiek ontstond niet meetellen. Ik zou dit persoonlijk wel laten meetellen. Maarja hoe ga je inderdaad hier een controle op doen.
pi_193301374
Onmogelijk, ik geef alleen al aan thuisbezorgd 40 euro per week uit :')
pi_193376395
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 22:10 schreef osodevo het volgende:
Mij was ook nog eens aangeraden om een PGB aan te vragen om zo een soort van coach te krijgen voor mijn ASS problematiek. Ik kan alleen de administratie maar niet rond krijgen, zoveel formulieren en vaktermen waar ik geen moer vanaf weet. Elke keer laat ik het er dan maar bij zitten met het gevolg dat ik nog altijd in de shit zit.

De hulpverleners die ik nu heb kunnen mij daar ook niet bij hebben omdat ze zelf ook geen kaas gegeten hebben van financiën. Anderen vragen voor hulp en advies weer een uurprijs wat ik niet kan betalen. Natuurlijk begrijp ik dat advies geld kost maar zo blijf ik maar in die cyclus zitten wat leidt tot frustratie en boosheid.
Voor mensen in jouw positie is er vaak gratis advies vanuit een stichting die door de gemeente wordt gesubsidieerd. Je hebt schuldhulpmaatjes, maar die geven ook financiële en administratieve hulp ter preventie van schulden (dus als je die nog niet hebt). Ook bij bewindvoering. Misschien neemt dat zorgen bij je moeder weg, helpt het je inzicht te krijgen in hoe je met behulp van een huishoudboekje en een weekplanning voor de boodschappen rond moet komen, en helpt het je in je verdediging rondom je bewindvoeringszaak als je hier zelf hulp voor zoekt. Deze mensen kunnen je ook helpen met sparen versus kwijtscheldingen belastingen e.d. (daar zijn bedragen/marges voor). Je hebt eerder zuinig geleefd en gespaard, dus je kan het wel. Nu moet je de rest nog overtuigen. En werk heeft naast inkomen nog een hoop andere voordelen, zoals de rest hier al heeft benoemd.
pi_193376655
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 21:14 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Misschien de Pohi lezen ? TS heeft al eens in een ander topic geschreven in de schulden te zijn gekomen door het geld uit te geven aan o.a. datingcoaches en zit in een uitkering door deze allerlei issues. Hij beweert dat het onterecht is dat ze hem onder bewind stellen, maar het valt niet te ontkennen dat in de schulden komen vanwege bovengenoemde reden laat zien dat begeleiding hartstikke nodig is op het moment.
[..]

Het maakt mij trouwens woest om een reactie te lezen over het laten creperen van 40 euro in de week of deze van Osodevo. Ik heb een fulltime starterssalaris op universitair niveau en geef 10 euro meer uit per week dan dat hij dat doet op een uitkering. Je leest het goed, zoveel als die arme zwervers. Ik gun iedereen hulp in Nederland die het nodig heeft en mij hoor je daarover niet klagen, alleen laten we nu niet doen of de TS aan het lijden is omdat hij het met 40 euro in de week moet doen.

Ontopic: Mijn bespaar tips:

- Maak een lijstje wat je die week denkt te gaan eten. Hoe minder vaak je naar de supermarkt gaat. Hoe minder je geneigd bent om onnodige dingen te kopen.
- Haal geen luxe-artikelen in huis. Denk aan chips, alcohol en andere dingen die niet van belang zijn in een basisdieet.
- Niet iedere dag vlees eten of wanneer je toch iets van vlees wilt eten, spekreepjes kopen, gehakt of vlees verpakt in stukjes zodat je het over meerdere dagen kunt verdelen.
- Koop de ingrediënten zo in dat je een tweepersoonsmaaltijd hebt die je over twee dagen kunt verdelen. Check hoe lang de voedingsmiddelen kunnen meegaan op het voedingscentrum, zodat je niet twee dagen achter elkaar perse hetzelfde gerecht hoeft te eten. Plan voor de week daarop weer andere maaltijden om een herhaling van dezelfde maaltijden te voorkomen.
- Water drinken. Is dat een te grote opoffering. Ga aanbiedingen na of koop siroopvermengers. Fruitdranken zou ik uitsluitend bij de Lidl kopen. Goedkoop en net zo goed als de merken bij de AH.
- Een goede voorraad soep inslaan wanneer de lokale super een aanbieding heeft.
_O_

Natuurlijk probeer ik op zowat alles te bezuinigen. Maar in plaats daarvan ongezond te moeten eten, gehaktballen en spek zie ik ook niet echt zitten.
pi_193380885
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 22:48 schreef osodevo het volgende:

[..]

_O_

Natuurlijk probeer ik op zowat alles te bezuinigen. Maar in plaats daarvan ongezond te moeten eten, gehaktballen en spek zie ik ook niet echt zitten.
Kipfilet en linzen/peulvruchten kunnen ook een goedkope basis van eiwit zijn. Biefstuk zit er met dit budget gewoon even niet in.
pi_193381017
Het is te doen,echt waar..Wij hebben het 3 jaar moeten doen toen het nodig was. Wel in combinatie met schuldhulpverlening. We waren (en zijn nog steeds gelukkig) met 2 personen,2 honden en 1 kat. Het is even afzien en creatief zijn met inkopen en we moesten het doen met ¤65 per week. Een huishoudboekje en wekelijks overleg met onze begeleidster. Even afzien maar je krijgt er veel voor terug. Je leert serieus met de inkomsten verantwoordelijk om te gaan,je waardeert de kleine dingen veel meer en je creativiteit gaat met sprongen vooruit.

En om heel eerlijk te zijn..zo heel slecht hadden we het eigenlijk niet..
Inmiddels als bijna 4 jaar geheel schuldenvrij en een nette reserve kunnen opbouwen op de bankrekening.
pi_193381038
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:01 schreef Alpha74 het volgende:
Het is te doen,echt waar..Wij hebben het 3 jaar moeten doen toen het nodig was. Wel in combinatie met schuldhulpverlening. We waren (en zijn nog steeds gelukkig) met 2 personen,2 honden en 1 kat. Het is even afzien en creatief zijn met inkopen en we moesten het doen met ¤65 per week. Een huishoudboekje en wekelijks overleg met onze begeleidster. Even afzien maar je krijgt er veel voor terug. Je leert serieus met de inkomsten verantwoordelijk om te gaan,je waardeert de kleine dingen veel meer en je creativiteit gaat met sprongen vooruit.

En om heel eerlijk te zijn..zo heel slecht hadden we het eigenlijk niet..
Inmiddels als bijna 4 jaar geheel schuldenvrij en een nette reserve kunnen opbouwen op de bankrekening.
Hoe kun je gezond en gevarieerd eten met zo'n klein budget? Alles groot inkopen kan alleen als het het ook kunt opslaan. Zonder koelkast of vrieskist (wat ook geld kost) gaat dat niet.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 10:08:23 #193
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193381070
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:04 schreef osodevo het volgende:

[..]

Hoe kun je gezond en gevarieerd eten met zo'n klein budget? Alles groot inkopen kan alleen als het het ook kunt opslaan. Zonder koelkast of vrieskist (wat ook geld kost) gaat dat niet.
Daar heb je al eens een topic over geopend. En daar heb je toen al veel tips gehad. Als je daar dan verder niks mee doet, dan moet je niet steeds weer die vraag blijven stellen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_193381107
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:04 schreef osodevo het volgende:

[..]

Hoe kun je gezond en gevarieerd eten met zo'n klein budget? Alles groot inkopen kan alleen als het het ook kunt opslaan. Zonder koelkast of vrieskist (wat ook geld kost) gaat dat niet.
Je hebt geen vriesmogelijkheid? Dat heb ik dan gemist,mijn excuses. Voor de rest hebben we echt gelet op de aanbiedingen en de ene dag eet je iets minder gezond als de ander,dan weer een blik soep met een boterham/broodje met beleg. Een theezakje is soms voor een tweede keer te gebruiken. Als het brood wat ouder is kun je het toasten in een koekenpan,je kleding een dag extra dragen om waspoeder te besparen,goed opletten op je verbruik van toiletpapier,kleine dingen..
pi_193381159
Daarbij zit het ook voor een groot gedeelte tussen je oren. Wij hadden de eerste paar weken ook een soort van paniekmodus van hoe moeten we dit gaan redden. Daarna komt de acceptatie en dan leer je het vanzelf zonder al teveel moeite.
pi_193381333
Ik heb het ook een poos gedaan. Als het echt moet lukt het maar je kan niks uitgeven aan dingen als sigaretten,wiet,alcohol of andere verslavingen.

Het is echt lege flessenbon struggles om rond te komen en eentonig eten. Nadeel is dat wanneer je op jezelf woont je soms onverwachte kosten hebt en je er moeilijker uit komt.

Anders moet je zwart werk fixen voorcwat extra geld.
pi_193386859
Hier wordt geklaagd dat sommige met 40 euro per week moeten uitkomen, zag net staan in mijn ING app dat er nog maar iets van 64 euro op mijn boodschappen rekening staat en moet er tot 22 juni as mee uitkomen. Toch raak ik niet in paniek en zal ik zoals altijd goochelen met mijn geld.

Heb maar enkele stuks voorraad pindakaas en hagelslag staan, de rest moet echt zien aan te kopen met die 64 euro. Laat op 22 juni as hier weten of het gelukt is. Zekers weten van wel. :Y
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 19:13:12 #198
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193387101
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 19:00 schreef -Hakuna- het volgende:
Hier wordt geklaagd dat sommige met 40 euro per week moeten uitkomen, zag net staan in mijn ING app dat er nog maar iets van 64 euro op mijn boodschappen rekening staat en moet er tot 22 juni as mee uitkomen. Toch raak ik niet in paniek en zal ik zoals altijd goochelen met mijn geld.

Heb maar enkele stuks voorraad pindakaas en hagelslag staan, de rest moet echt zien aan te kopen met die 64 euro. Laat op 22 juni as hier weten of het gelukt is. Zekers weten van wel. :Y
Hoe doe je dat dan? Wat koop je? Maar vooral, waar koop je dat?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_193387214
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 19:13 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Hoe doe je dat dan? Wat koop je? Maar vooral, waar koop je dat?
Gewoon AH en Lidl. Waar anders? :)
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 19:24:35 #200
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193387306
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 19:19 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Gewoon AH en Lidl. Waar anders? :)
Geen idee. Maar ik zou absoluut niet uitkomen met zo weinig en afvallen als een malle.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')