abonnement Unibet Coolblue
pi_191857981
Wat zijn "drastische maatregelen" in deze context?
pi_191858001
Ik snap niet dat niet meer mensen zich hier zorgen over maken. Als ik zo om mij heen kijk bij collega's, kennissen, familie etc, niemand lijkt zich er zorgen over te maken.

Zelfs mijn vriendin niet echt, terwijl die in een ziekenhuis werkt.

Hoe kan het dat zo veel mensen maar niet lijken te bevatten dat er tussen de 15 en 20% in het ziekenhuis belandt en dat dat bij relatief kleine aantallen besmettingen dus al voor gigantische problemen gaat zorgen? Ik kan er met mijn verstand niet bij. 8)7

Ik bedoel je hoeft toch godverdomme geen raketgeleerde te zijn om te snappen dat als je 400 IC bedden ter beschikking hebt dat je dan al bij 4000 besmette mensen je als land al in de problemen zit als 10% op de IC belandt?

Zijn mensen allemaal achterlijk of wat is dit?

En de mensen die zeggen 4000 gaan we echt niet halen...… ik zou zeggen kijk eens naar Italië, die zitten momenteel al aan 3858 besmette mensen.

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat Nederland die aantallen niet gaat halen in de nabije toekomst.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191858048
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 00:22 schreef vosss het volgende:
Ik snap niet dat niet meer mensen zich hier zorgen over maken. Als ik zo om mij heen kijk bij collega's, kennissen, familie etc, niemand lijkt zich er zorgen over te maken.

Zelfs mijn vriendin niet echt, terwijl die in een ziekenhuis werkt.

Hoe kan het dat zo veel mensen maar niet lijken te bevatten dat er tussen de 15 en 20% in het ziekenhuis belandt en dat dat bij relatief kleine aantallen besmettingen dus al voor gigantische problemen gaat zorgen? Ik kan er met mijn verstand niet bij. 8)7

Ik bedoel je hoeft toch godverdomme geen raketgeleerde te zijn om te snappen dat als je 400 IC bedden ter beschikking hebt dat je dan al bij 4000 besmette mensen je als land al in de problemen zit als 10% op de IC belandt?

Zijn mensen allemaal achterlijk of wat is dit?

En de mensen die zeggen 4000 gaan we echt niet halen...… ik zou zeggen kijk eens naar Italië, die zitten momenteel al aan 3858 besmette mensen.

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat Nederland die aantallen niet gaat halen in de nabije toekomst.
Ik probeer het mijn collega's ook aan hun verstand te peuteren. Bij een paar lukt dat maar de meeste hebben zoiets van: "ik heb het niet hoor en ik krijg het ook niet dus waarom moet ik mijn handen steeds wassen. En als ik het wel krijg dan zie ik het dan wel weer." Ik probeer steeds te zeggen dat wat je nu doet aan handen wassen, afstand houden, in je elleboog hoesten etc etc niet direct voor jezelf is maar indirect voor je medemens. Maar dat komt (nog) niet echt binnen. Ik blijf erop hameren als een soort corona-nazi. >:)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 00:37:17 #29
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191858081
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 00:22 schreef vosss het volgende:
Ik snap niet dat niet meer mensen zich hier zorgen over maken. Als ik zo om mij heen kijk bij collega's, kennissen, familie etc, niemand lijkt zich er zorgen over te maken.

Zelfs mijn vriendin niet echt, terwijl die in een ziekenhuis werkt.

Hoe kan het dat zo veel mensen maar niet lijken te bevatten dat er tussen de 15 en 20% in het ziekenhuis belandt en dat dat bij relatief kleine aantallen besmettingen dus al voor gigantische problemen gaat zorgen? Ik kan er met mijn verstand niet bij. 8)7

Ik bedoel je hoeft toch godverdomme geen raketgeleerde te zijn om te snappen dat als je 400 IC bedden ter beschikking hebt dat je dan al bij 4000 besmette mensen je als land al in de problemen zit als 10% op de IC belandt?

Zijn mensen allemaal achterlijk of wat is dit?

En de mensen die zeggen 4000 gaan we echt niet halen...… ik zou zeggen kijk eens naar Italië, die zitten momenteel al aan 3858 besmette mensen.

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat Nederland die aantallen niet gaat halen in de nabije toekomst.
Bij de meeste mensen verloopt het virus matig, een kleine groep is de Sjaak idd en dat is erg genoeg. Enkelen overlijden, ook dat is erg als het jou of jouw geliefden treft.
pi_191858098
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 00:37 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Bij de meeste mensen verloopt het virus matig, een kleine groep is de Sjaak idd en dat is erg genoeg. Enkelen overlijden, ook dat is erg als het jou of jouw geliefden treft.
Het gaat voornamelijk om de groep die de sjaak is. Zegmaar die 20% die ziekenhuisopname behoeven. Jij noemt het een kleine groep, maar als we de 10.000 besmettingen aantikken dan heb je het over 2.000 mensen die het ziekenhuis in moeten. Als we de 12.000 aantikken dan zijn er dus al 400 mensen die gewoon dikke vette pech hebben. Ziekenhuis vol. Sorry. Doei!

Dat is het hele probleem.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191858105
Ow dat was even los van hoeveel bedden er beschikbaar zijn. Gewoon wat getalen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 00:42:04 #32
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191858111
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 00:40 schreef vosss het volgende:

[..]

Het gaat voornamelijk om de groep die de sjaak is. Zegmaar die 20% die ziekenhuisopname behoeven. Jij noemt het een kleine groep, maar als we de 10.000 besmettingen aantikken dan heb je het over 2.000 mensen die het ziekenhuis in moeten. Als we de 12.000 aantikken dan zijn er dus al 400 mensen die gewoon dikke vette pech hebben. Ziekenhuis vol. Sorry. Doei!

Dat is het hele probleem.
Ik snap je wel hoor, maar wat is de oplossing volgens jou? Steeds de problemen benoemen is iets van onze regering ;)
pi_191858141
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 00:42 schreef Stray_cat het volgende:
maar wat is de oplossing volgens jou?
Als ik het voor het zeggen had dan lagen er half januari al een paar nukes op China.

Misschien is het voor ons allemaal maar beter dat ik slechts een baggeruser op het tofste forum van Nederland ben en niet de baas in dit land :P
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191858148
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 00:46 schreef vosss het volgende:
Als ik het voor het zeggen had dan lagen er half januari al een paar nukes op China.
Hou dan gewoon je mond en ga lekker aandacht vragen bij een of ander my little pony vraagstuk ofzo.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 00:48:39 #35
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191858154
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 00:46 schreef vosss het volgende:

[..]

Als ik het voor het zeggen had dan lagen er half januari al een paar nukes op China.

Misschien is het voor ons allemaal maar beter dat ik slechts een baggeruser op het tofste forum van Nederland ben en niet de baas in dit land :P
Noted :P
pi_191858159
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 00:47 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Hou dan gewoon je mond en ga lekker aandacht vragen bij een of ander my little pony vraagstuk ofzo.
Doe eens niet zo nut. Ik maak maar een grapje. :*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191858190
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 00:30 schreef Felixa het volgende:

[..]

Ik probeer het mijn collega's ook aan hun verstand te peuteren. Bij een paar lukt dat maar de meeste hebben zoiets van: "ik heb het niet hoor en ik krijg het ook niet dus waarom moet ik mijn handen steeds wassen. En als ik het wel krijg dan zie ik het dan wel weer." Ik probeer steeds te zeggen dat wat je nu doet aan handen wassen, afstand houden, in je elleboog hoesten etc etc niet direct voor jezelf is maar indirect voor je medemens. Maar dat komt (nog) niet echt binnen. Ik blijf erop hameren als een soort corona-nazi. >:)
Maar dat is dus de oorzaak. Nederlanders zijn een enorm egoïstisch volk, denkt alleen aan zichzelf.

Sprak vandaag nog iemand die zei "ik ga echt niet vaker m'n handen wassen of stoppen met handen geven. Ik ben 36 ga er toch niet snel aan dood". Nee maar als door jouw wangedrag er straks een half verpleeghuis ziek is omdat je even bij je oma langsgaat en er daar in één klap 40 IC patiënten bijkomen. Ach ja, hebben ze zelf toch geen last van natuurlijk.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 00:57:07 #38
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_191858195
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 00:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wat zijn "drastische maatregelen" in deze context?
Bijvoorbeeld scholen sluiten en grote evenementen afgelasten. Dat gebeurt pas eventueel wanneer er in Nederland een grote brandhaard ontstaat die niet direct te herleiden is tot Italië of eventuele andere reizigers.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_191858224
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 00:57 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld scholen sluiten en grote evenementen afgelasten. Dat gebeurt pas eventueel wanneer er in Nederland een grote brandhaard ontstaat die niet direct te herleiden is tot Italië of eventuele andere reizigers.
Ze testen vrijwel alleen de reizigers, dus veel geluk met het vinden van een brandhaard :|W
  vrijdag 6 maart 2020 @ 01:04:46 #40
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_191858229
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 01:03 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ze testen vrijwel alleen de reizigers, dus veel geluk met het vinden van een brandhaard :|W
Wie moeten ze nog meer testen dan?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_191858234
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 01:04 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Wie moeten ze nog meer testen dan?
Sowieso mensen met longontstekingen
  vrijdag 6 maart 2020 @ 01:06:04 #42
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_191858238
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 01:05 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Sowieso mensen met longontstekingen
Waarom?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_191858258
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 01:06 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat COVID-19 bovengemiddeld veel longontstekingen veroorzaakt, dus op die manier kan je een brandhaard vinden. Qua testcapaciteit is het ook goed te doen, want het gaat niet over enorme aantallen.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 01:17:37 #44
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_191858283
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 01:11 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Omdat COVID-19 bovengemiddeld veel longontstekingen veroorzaakt, dus op die manier kan je een brandhaard vinden. Qua testcapaciteit is het ook goed te doen, want het gaat niet over enorme aantallen.
Wie zegt dat er een brandhaard is? :?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 6 maart 2020 @ 01:44:32 #45
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191858373
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 01:17 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Wie zegt dat er een brandhaard is? :?
China toch?
pi_191858772
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 00:22 schreef vosss het volgende:
Ik snap niet dat niet meer mensen zich hier zorgen over maken. Als ik zo om mij heen kijk bij collega's, kennissen, familie etc, niemand lijkt zich er zorgen over te maken.

Die 20% hoeven niet allemaal op een en dezelfde dag/week/maand in het ziekenhuis te belanden woh, als dat een beetje gespreid gebeurd...

Oh, en even als tegengewicht voor horrorfilmpjes: "the only treatment i received was gatorade"

pi_191859490
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 01:17 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Wie zegt dat er een brandhaard is? :?
Daar kom je dus niet achter zonder mensen die niet op reis zijn geweest en toch klachten hebben te testen Einstein :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 6 maart 2020 @ 07:18:42 #48
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191859605
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 00:40 schreef vosss het volgende:

[..]

Het gaat voornamelijk om de groep die de sjaak is. Zegmaar die 20% die ziekenhuisopname behoeven. Jij noemt het een kleine groep, maar als we de 10.000 besmettingen aantikken dan heb je het over 2.000 mensen die het ziekenhuis in moeten. Als we de 12.000 aantikken dan zijn er dus al 400 mensen die gewoon dikke vette pech hebben. Ziekenhuis vol. Sorry. Doei!
de ziekenhuis-capaciteit is veel groter.
We kunnen meerdere mensen op een kamer leggen, zelfs op zalen.
ook hebben we in nederland nog nood locaties.

krapte bij de arten en verpleegkundigen zal spannender zijn. Maar als we een patientenstop in stellen bij niet spoedeisende operaties komen we ook daar best ver. Verder kunnen verpleegkundigen ook hulp krijgen bij niet verpleegkundige handelingen. (een vpk is 40% van de tijd niet bij de patient maar bezig met andere zaken)

als we meer aan thuis-isolatie doen hoeft, net als bij griep, maar een klein deel naar het ziekenhuis.

ik maak me niet gelijk zorgen.
misschien wat meer naar je vriendin luisteren, het is haar vak.

[ Bericht 3% gewijzigd door Speekselklier op 06-03-2020 07:26:18 ]
Tot nooit .......
pi_191859762
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:34 schreef Remco het volgende:

[..]

Om dat wel te adviseren dat zou pas achterlijk zijn.
Hoezo...het is letterlijk een virus waardoor je wellicht in quarantaine moet / van de buitenwereld afgesloten moet zijn. Dan is het toch wel handig om een klein voorraadje voedsel te hebben. j

Ik heb serieus echt totaal niks in huis normaal gesproken behalve voor de 2/3 dagen erna
pi_191860496
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 00:13 schreef vosss het volgende:

[..]

In Europa zitten we nu ongeveer op 2,75% dood van alle gevallen die het krijgen.

Ik vind dat behoorlijk. Zeker als je kijkt hoe besmettelijk het lijkt te zijn.
Ja, het zijn nu ook meer aantallen in meer verschillende landen waardoor dat cijfer betrouwbaarder wordt. En dan gaan we ervan uit dat iedereen die nu ziek is ook hersteld, anders wordt dat nummer hoger.

Hoe schatten ze de aantallen van normale griep? Dat is in NL minder dan 0.1% overlijden. Maar ik ben nog nooit met de griep naar de dokter geweest. Heb het wel vaak gehad.

Ze tellen mensen die besmet zijn met corona maar geen symptomen hebben nu niet meer mee in de aantallen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')