abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191851137
Als mijn oudste bij haar oma heeft gelogeerd komt ze de volgende dag van school met honger. Want mijn lieve schoonmoeder denkt dat deze producten aantrekkelijk zijn voor een kleuter: (verzameld in een jaar tijd)

Quinoa-basilicum-rijstwafels
Een zak Tikkels
6 doosjes rozijnen
Een zak eierkoeken (10stuks!!)
Hartige sultana met italiaanse kruiden
Een mango.

Een hele mango.

Zonder mes.

Een hele fucking mango.
-nee-
pi_191851162
Ligt nu in de koelkast, overigens, ben gek op mango.
-nee-
pi_191851546
Ik vermoed dat mijn schoonmoeder mijn zoon pijn doet. Het viel me al een tijdje op dat hij vaak weent bij haar en ik merk aan haar dat ze er zenuwachtig van wordt.

Vandaag kwam ik toevallig vroeger terug en zag ik haar nogal hardhandig bezig zijn met hem en echt ‘knijpen’ op zijn beentjes.

Heb er niets over gezegd omdat het de eerste keer is dat ik het zie. Maar ik ga het wel in het oog houden.
Cindy De Vuyst
pi_191852080
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:09 schreef einzeinz het volgende:
Ik vermoed dat mijn schoonmoeder mijn zoon pijn doet. Het viel me al een tijdje op dat hij vaak weent bij haar en ik merk aan haar dat ze er zenuwachtig van wordt.

Vandaag kwam ik toevallig vroeger terug en zag ik haar nogal hardhandig bezig zijn met hem en echt ‘knijpen’ op zijn beentjes.

Heb er niets over gezegd omdat het de eerste keer is dat ik het zie. Maar ik ga het wel in het oog houden.
lol sta ik hier met m’n mango

Scherp op letten inderdaad, het is ook wel een tijdsgeest-ding, haar generatie heeft dit ‘normaler’ gevonden, denk ik
-nee-
pi_191853179
Keertje oppassen, wij komen terug ruik jij niks?
Nee wat dan?
kleine zat tot aan de nek in de stront.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:25:30 #6
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_191853361
Wees blij dat ze geen mes bij de mango doen 😁
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:47:18 #7
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_191853836
Mijn schoonmoeder had tijdens het oppassen een glas kapot laten vallen en had “geen zin” om het op te ruimen. Moet ze zelf weten, haar huis, maar laat dan niet een dreumes op de grond spelen :(
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:05:36 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_191854369
Mijn vader draaide van de een op de andere dag om in zijn mening over kinderen en honden. Jarenlang heeft hij zijn newfoundlander reu weg gehouden van onze kinderen, want dat beest is gigantisch en ook nog heel enthousiast. Van mij hoefde dat niet zo nodig, maar hij wilde dat. Resultaat was natuurlijk wel dat die kinderen niks met die hond hadden, beest zat altijd in de tuin.

Toen hij een tijdelijke logé kreeg die óók een enorme zwarte hond mee bracht draaide hij ineens om. De honden hoorden binnen en de kinderen moesten daar maar aan wennen. Dus van de een op de andere dag werden de honden en de kinderen in 1 ruimte gezet. Resultaat: totaal panische kinderen die niet meer naar opa wilden :')
Echt hoor. Maar goed, het is uiteindelijk goed gekomen ;)
disclaimer
pi_191854426
Ontbijten geen reet doen en dan lunchen. Ik snap dat echt niet.
pi_191856032
Alleen maar leuke idioterie eigenlijk.

De kinderen achter elkaar aan door het huis laten fietsen. 8)7

Als ik de kinderen op het hart druk niet op de bank te springen bij opa en oma (of waar dan ook), krijg ik 's middags een filmpje dat oma alle kussens uit de bank op de grond heeft gelegd en de kinderen van grote hoogte in de stapel springen.

Ze verstoppen zo ontzettend veel paaseitjes dat de kinderen met emmers vol eieren thuis komen en we tot aan december meer dan genoeg hebben.

De kinderen komen bedorven terug na een weekend logeren. :')
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_191856248
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:51 schreef Marsenal het volgende:
Ligt nu in de koelkast, overigens, ben gek op mango.
Wat klaag je dan
Uitvinder van de biersmiley.
pi_191857426
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:31 schreef Marsenal het volgende:

[..]

lol sta ik hier met m’n mango

Scherp op letten inderdaad, het is ook wel een tijdsgeest-ding, haar generatie heeft dit ‘normaler’ gevonden, denk ik
Wil ik wel begrijpen maar ik had de indruk dat ze hem 'kneep' in zijn beentje omdat hij zou stoppen met wenen. We hebben 2 uur nodig gehad om hem te troosten.

En maar klagen en zuchten dat ze deed dat hij zo vervelend deed. Ik had op dat moment echt een vreemd gevoel bij mijn schoonmoeder en nu ik er aan terug denk nog meer!

(Moet wel zeggen dat mijn schoonmoeder al jaren aan de anti-depressiva zit. Ze heeft ook heel veel stemmingswisselingen en je weet werkelijk NOOIT hoe je haar aantreft. Maar als we ff weg zijn kunnen we hem ook niet alleen thuis laten natuurlijk)
Cindy De Vuyst
  donderdag 5 maart 2020 @ 23:37:13 #13
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191857626
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:21 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Wil ik wel begrijpen maar ik had de indruk dat ze hem 'kneep' in zijn beentje omdat hij zou stoppen met wenen. We hebben 2 uur nodig gehad om hem te troosten.

En maar klagen en zuchten dat ze deed dat hij zo vervelend deed. Ik had op dat moment echt een vreemd gevoel bij mijn schoonmoeder en nu ik er aan terug denk nog meer!

(Moet wel zeggen dat mijn schoonmoeder al jaren aan de anti-depressiva zit. Ze heeft ook heel veel stemmingswisselingen en je weet werkelijk NOOIT hoe je haar aantreft. Maar als we ff weg zijn kunnen we hem ook niet alleen thuis laten natuurlijk)
Ik heb mijn kind pas bij mijn ouders achtergelaten toen hij fatsoenlijk kon praten. Mocht er wat raars voorvallen, dan kon hij dat melden.
pi_191857762
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:37 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Ik heb mijn kind pas bij mijn ouders achtergelaten toen hij fatsoenlijk kon praten. Mocht er wat raars voorvallen, dan kon hij dat melden.
Kan hen hun kleinkind niet ontnemen natuurlijk.
Cindy De Vuyst
pi_191857772
Schoonvader wast zijn handen met glassex. Laatst geholpen met winterbanden uit de schuur halen. Hele handen zwart daarna, zegt hij ook tegen mij "kom maar" en sproeit mijn handen er mee onder.
pi_191858012
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:49 schreef Sapstengel het volgende:
Schoonvader wast zijn handen met glassex. Laatst geholpen met winterbanden uit de schuur halen. Hele handen zwart daarna, zegt hij ook tegen mij "kom maar" en sproeit mijn handen er mee onder.
Da’s wel idioot ja, het is ook uiteindelijk een stroeve vloeistof, het wast niet eens lekker. Tevens is dat dankzij mijn gebrekkig geformuleerde OP en TT compleet ontopic.
-nee-
  vrijdag 6 maart 2020 @ 00:29:08 #17
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_191858043
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:48 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Jawel hoor, grootouder zijn komt niet met rechten. Maar als ze bij jou op visite mogen komen en jij bij hun dan is daar ook geen sprake van.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_191858115
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 00:24 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Da’s wel idioot ja, het is ook uiteindelijk een stroeve vloeistof, het wast niet eens lekker. Tevens is dat dankzij mijn gebrekkig geformuleerde OP en TT compleet ontopic.
Ja had daarna ook 2 uur lang enorm droge handen.

Maar hij heeft altijd een fles glassex en zo'n zelfde met water waar hij het dan weer mee afspoelt.
pi_191858866
Mijn schoonvader is echt een schat van een man en mijn zonen zijn dol op hem. Hij is alleen een beetje onnozel. Zo kwam ik laatst thuis en had de jongste de hele dag geen schone luier aan gehad. Kwam er pas achter dat heel zijn broek nat was toen schoonpa net de deur uit was. Vond ik wel zielig

En de leuke dingen die mijn zonen van hem overnemen zijn onder andere “totterdomme!!” en roggelen en spugen op de grond. Schoonpa doet het op de fiets en de zonen overal,

En een keer had ie bedacht dat ie ging koken, omdat de jongens eerder moesten eten. Toen kwam ik thuis van mijn werk en lag echt de hele woonkamer vol met macaroni. “Joe! Ik moet weg, heb haast!! Doei!”

Ik ben blij als mijn schoonmoeder er bij het oppassen bij is. Gelukkig is dat vrij regelmatig ;)
  vrijdag 6 maart 2020 @ 08:23:38 #20
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191860121
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:48 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Ik bleef erbij. Vertrouwde het voor geen meter.

Tevens ben jij als ouder wel verantwoordelijk voor de veiligheid van je eigen kind. Indien nodig zou ik onverantwoordelijke grootouders zeker hun kleinkind ontnemen.
pi_191860471
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:23 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Ik bleef erbij. Vertrouwde het voor geen meter.

Tevens ben jij als ouder wel verantwoordelijk voor de veiligheid van je eigen kind. Indien nodig zou ik onverantwoordelijke grootouders zeker hun kleinkind ontnemen.
Je hebt gelijk. Maar mijn vrouw en ik werken. Wij kunnen ons werk niet opgeven!
Ik ben voor mijn vrouw superver gaan wonen, ik heb geen familie of vrienden in mijn buurt. Die wonen 80km. verder.

De broer en zus van mijn vrouw hebben hun eigen kinderen en zijn niet bereid om op ons zoontje te passen. Ze zeggen altijd dat ze het te druk hebben daarvoor. Na 20x vragen stop je het vanzelf ook wel.
Cindy De Vuyst
pi_191860535
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:57 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Ik ben voor mijn vrouw superver gaan wonen, ik heb geen familie of vrienden in mijn buurt. Die wonen 80km. verder.

De broer en zus van mijn vrouw hebben hun eigen kinderen en zijn niet bereid om op ons zoontje te passen. Ze zeggen altijd dat ze het te druk hebben daarvoor. Na 20x vragen stop je het vanzelf ook wel.
Kinderopvang? Zoveel mensen kunnen niet terugvallen op oppas binnen de familie.

Ik vind het ook een no-go om je kind achter te laten bij een oma die je kind mogelijk pijn doet. Dat kan net zo min als je baan opgeven.
pi_191860548
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:57 schreef einzeinz het volgende:

[..]

uhm....jullie hebben toch samen een kind gekregen en daar de verantwoording voor? Niet je schoonouders of de broer en de zus van je vrouw.
pi_191860638
Ik heb het voorzichtig aangebracht bij mijn vrouw en haar gezegd dat ik vermoed dat hij precies wel wat pijn had bij haar moeder.

Ze zegt dat ze haar moeder daar wel in vertrouwt en nog niet de indruk heeft gehad dat ze er te hard voor is of hem pijn doet. Eigenlijk was mijn vrouw een beetje kwaad dat ik dat 'inscinueerde'!

Ik denk dat het beter is voor onze relatie als ik het daar niet meer over heb met mijn vrouw. Ik weet ook niet of zij dat nu al tegen haar moeder heeft vertelt dat ik haar dat gisterenavond heb gezegd.
Cindy De Vuyst
  vrijdag 6 maart 2020 @ 09:13:16 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_191860671
Dit klinkt als hele gezonde familiedynamiek.
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')