abonnement Unibet Coolblue
pi_191850595
Net heeft de Officier van Justitie een levenslange gevangenisstraf geeist tegen de Turkse tramschutter Gokmen Tanis.
Op zich zelf was dit te verwachten. Maar pas als de rechter uitspraak doet wordt die straf definitief. Hopelijk bezwijken de rechters niet voor de druk van psychiaters en andere deskundologen, die nog "goede" behandelmogelijkheden zien voor deze psychopaat. Dat laatste staat letterlijk in zijn dossier. In geval van een tijdelijke gevangenisstraf en TBS moeten de slachtoffers elke twee jaar bij verlenging weer door deze hel heen. Met een ( levenslange) gevangenisstraf is er trouwens ook een psychiatrische behandeling mogelijk en vaak is die nog intensiever dan in de TBS klinieken, waar dramatische personeelstekorten zijn door een overaanbod van psychisch gestoorden met een niet-witte achtergrond. Er worden in de TBS tegenwoordig alleen nog maar onervaren uitzendkrachten op de groepen gezet. Dat is nou niet bepaald bevorderlijk voor de genezing....

[ Bericht 36% gewijzigd door paulgo op 05-03-2020 18:25:27 ]
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  donderdag 5 maart 2020 @ 18:17:35 #2
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_191850624
^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 5 maart 2020 @ 18:18:32 #3
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_191850639
Ik had niet anders verwacht. En als ik zie hoe die randdebiel zich in de rechtszaal gedraagt, dan verwacht ik ook dit als uitspraak.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 5 maart 2020 @ 18:19:30 #4
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191850651
Mooi.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_191850704
Goed zo! ^O^
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_191850783
Kan iemand mij uitleggen waarom een van de slachtoffers de rechters wil vervangen vanwege partijdigheid? Ik snap niet helemaal waarom hij dit partijdig vindt? Onrechtvaardig misschien , maar partijdig?
  donderdag 5 maart 2020 @ 18:35:42 #7
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_191850882
Ik ben in principe tegen de doodstraf, maar dit figuur mist het fatsoen én de intelligentie om ooit nog normaal te kunnen functioneren binnen de maatschappij en om berouw te kunnen tonen.

Als we een pilot doodstraf zouden moeten uitvoeren dan zou deze man wat mij betreft in mogen worden gezet voor de pilot. }:|
pi_191850917
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:35 schreef Zwansen het volgende:
Ik ben in principe tegen de doodstraf, maar dit figuur mist het fatsoen én de intelligentie om ooit nog normaal te kunnen functioneren binnen de maatschappij en om berouw te kunnen tonen.

Als we een pilot doodstraf zouden moeten uitvoeren dan zou deze man wat mij betreft in mogen worden gezet voor de pilot. }:|
En Michael Panhuis?
pi_191850934
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:35 schreef Zwansen het volgende:
Ik ben in principe tegen de doodstraf, maar dit figuur mist het fatsoen én de intelligentie om ooit nog normaal te kunnen functioneren binnen de maatschappij en om berouw te kunnen tonen.

Als we een pilot doodstraf zouden moeten uitvoeren dan zou deze man wat mij betreft in mogen worden gezet voor de pilot. }:|
Zonde komt die er makkelijk van af
Ik zwaai naar dieren.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 5 maart 2020 @ 18:40:56 #10
319979 Fok-it
All is well
pi_191850981
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:19 schreef Janneke141 het volgende:
Mooi.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_191851010
Kost weer knaken, kan allemaal veel goedkoper.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_191851034
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:38 schreef Geerd het volgende:

[..]

Zonde komt die er makkelijk van af
Ik denk persoonlijk ook dat ik levenslang veel erger zou vinden dan de doodstraf. De realisatie dat elke droom, hoop op vrijheid en allerhande andere levensbeginselen welke je belangrijk acht simpelweg tot aan je laatste adem afwezig zullen zijn. Dan is sterven binnen een paar jaar (even hypothetisch en niet gebaseerd op de situatie in de Verenigde Staten) voor mij een meer prettige realisatie.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_191851050
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:43 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk ook dat ik levenslang veel erger zou vinden dan de doodstraf. De realisatie dat elke droom, hoop op vrijheid en allerhande andere levensbeginselen welke je belangrijk acht simpelweg tot aan je laatste adem afwezig zullen zijn.
Maja levenslang in Nederland:') ik zie die vent over 15 jaar wel weer vrij komen
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 5 maart 2020 @ 18:45:03 #14
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191851056
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:43 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk ook dat ik levenslang veel erger zou vinden dan de doodstraf. De realisatie dat elke droom, hoop op vrijheid en allerhande andere levensbeginselen welke je belangrijk acht simpelweg tot aan je laatste adem afwezig zullen zijn.
Klinkt een beetje als het leven van een Fok!er.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 5 maart 2020 @ 18:45:42 #15
319979 Fok-it
All is well
pi_191851068
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:44 schreef Geerd het volgende:

[..]

Maja levenslang in Nederland:') ik zie die vent over 15 jaar wel weer vrij komen
Levenslang in Nederland is gewoon levenlang hoor? :')

https://www.rechtspraak.nl/Themas/Levenslang
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_191851077
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:44 schreef Geerd het volgende:

[..]

Maja levenslang in Nederland:') ik zie die vent over 15 jaar wel weer vrij komen
In Nederland is levenslang ook echt levenslang. Het enige nieuwe is dat sinds 2017 na 25 jaar een beoordeling moet plaatsvinden of de straf in dezelfde mate voortgezet dient te worden. Dat dit voortgezet wordt zie ik wel gebeuren ook.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  donderdag 5 maart 2020 @ 18:47:26 #17
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191851096
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:45 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Levenslang in Nederland is gewoon levenlang hoor? :')

https://www.rechtspraak.nl/Themas/Levenslang
quote:
In principe is levenslang in Nederland ook daadwerkelijk levenslang. De enige manier om vrij te komen is via een herziening of herbeoordeling.
In 2017 is nieuw beleid ingevoerd. Elke levenslanggestrafte krijgt na 25 jaar een herbeoordeling.
Naast de levenslange gevangenisstraf bestaat in Nederland ook de tijdelijke gevangenisstraf. Deze duurt maximaal 30 jaar.
Totdat Timmermans zich met dit soort dingen gaat bemoeien.
pi_191851100
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:45 schreef Tengano het volgende:

[..]

Klinkt een beetje als het leven van een Fok!er.
Dan is dat alsnog een keuze natuurlijk (ondanks omstandigheden et al.). Plus dat verandering mogelijk is, al dan niet met hulp. Bij levenslang weet je dat dit nooit zal veranderen. Sorry als ik er te serieus op in ga O+
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_191851101
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:45 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Levenslang in Nederland is gewoon levenlang hoor? :')

https://www.rechtspraak.nl/Themas/Levenslang
Ja niet dus...gewoon nog kans om vrij te komen...wel even verder lezen
Ik zwaai naar dieren.
pi_191851125
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:28 schreef Duveldrinker het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom een van de slachtoffers de rechters wil vervangen vanwege partijdigheid? Ik snap niet helemaal waarom hij dit partijdig vindt? Onrechtvaardig misschien , maar partijdig?
Ik las vanmorgen dat die man wil dat hij officieel als slachtoffer wordt gezien.


Hij beweert dat Gokmen het pistool op zijn hoofd heeft gezet en meerdere keren heeft proberen te schieten maar dat het pistool weigerde. Hij eiste dat alle beelden van de camera's beschikbaar kwamen. Hij heeft beelden gekregen maar niet alle beelden (de beelden van andere coupes) en daarom zouden de rechters vooringenomen zijn.

Pin mij hier aub niet op vast
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 5 maart 2020 @ 18:49:26 #21
319979 Fok-it
All is well
pi_191851127
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:47 schreef Tengano het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

Totdat Timmermans zich met dit soort dingen gaat bemoeien.
Ja dat zegt toch geen reet? Breivik krijgt om de zoveel jaar waarschijnlijk ook een herkeuring. Die komt ook nooit meer vrij hoor. En Noorwegen is heel wat minder streng wat dat betreft
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_191851135
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:45 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Levenslang in Nederland is gewoon levenlang hoor? :')

https://www.rechtspraak.nl/Themas/Levenslang
Niet dus.

Hoogste gevangenisstraf die een rechter op kan leggen is 30 jaar.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 5 maart 2020 @ 18:50:01 #23
319979 Fok-it
All is well
pi_191851136
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:47 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ja niet dus...gewoon nog kans om vrij te komen...wel even verder lezen
:')
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 5 maart 2020 @ 18:50:14 #24
319979 Fok-it
All is well
pi_191851142
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:50 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Niet dus.

Hoogste gevangenisstraf die een rechter op kan leggen is 30 jaar.
Bron?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_191851148
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:19 schreef Janneke141 het volgende:
Mooi.
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 5 maart 2020 @ 18:50:51 #26
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191851156
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:50 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Niet dus.

Hoogste gevangenisstraf die een rechter op kan leggen is 30 jaar.
Nope. Gelul, zoals gewoonlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_191851157
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:47 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ja niet dus...gewoon nog kans om vrij te komen...wel even verder lezen
Jup kans. Dit in tegenstelling tot veel andere landen waar altijd een einddatum op de straf staat.
  donderdag 5 maart 2020 @ 18:51:39 #28
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191851168
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:49 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ja dat zegt toch geen reet? Breivik krijgt om de zoveel jaar waarschijnlijk ook een herkeuring. Die komt ook nooit meer vrij hoor. En Noorwegen is heel wat minder streng wat dat betreft
Ik bedoel wat nou als zo'n pipo als Timmermans in de EU vindt dat levenslangse gevangenisstraffen nicht meer zum Europa gehoren en hij krijgt zijn zin. Juist dit soort dingen zouden in principe juist uniform geregeld moeten worden. Best vreemd dat je met dit soort maatregelen per land je eigen koers kunt varen.
pi_191851187
Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens heeft uitspraken gedaan waaruit blijkt dat het de tenuitvoerlegging van een levenslange gevangenisstraf als een inhumane behandeling ziet in de zin van artikel 3 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM), als er juridisch en feitelijk geen perspectief op invrijheidstelling wordt geboden.[2] Het Hof oordeelt dat de Europese lidstaten aan (levens)langgestraften perspectief moeten bieden door verlofmogelijkheden (indien verantwoord) en een beoordelingsmoment voor vroegtijdige invrijheidstelling.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_191851199
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik las vanmorgen dat die man wil dat hij officieel als slachtoffer wordt gezien.


Hij beweert dat Gokmen het pistool op zijn hoofd heeft gezet en meerdere keren heeft proberen te schieten maar dat het pistool weigerde. Hij eiste dat alle beelden van de camera's beschikbaar kwamen. Hij heeft beelden gekregen maar niet alle beelden (de beelden van andere coupes) en daarom zouden de rechters vooringenomen zijn.

Pin mij hier aub niet op vast
Aha, dat lijkt mij ook wel logisch dat je dan officieel slachtoffer bent. Lijkt mij extreem traumatisch.
pi_191851224
Sinds 2017 is het mogelijk om gratie te krijgen na een herbeoordeling. Deze herbeoordeling wordt uitgevoerd nadat een levenslang gestrafte 25 jaar gevangen heeft gezeten. Bij de herbeoordeling wordt gekeken naar verschillende omstandigheden (kans op recidive, gedrag tijdens detentie, mening van slachtoffers/nabestaanden et cetera), waarna de koning door het OM, de rechter die levenslang heeft opgelegd in de zaak en de minister wordt geadviseerd over het al dan niet verlenen van gratie.

Zo.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  donderdag 5 maart 2020 @ 18:55:31 #32
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191851228
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:52 schreef BoneThugss het volgende:
Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens heeft uitspraken gedaan waaruit blijkt dat het de tenuitvoerlegging van een levenslange gevangenisstraf als een inhumane behandeling ziet in de zin van artikel 3 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM), als er juridisch en feitelijk geen perspectief op invrijheidstelling wordt geboden.[2] Het Hof oordeelt dat de Europese lidstaten aan (levens)langgestraften perspectief moeten bieden door verlofmogelijkheden (indien verantwoord) en een beoordelingsmoment voor vroegtijdige invrijheidstelling.
Daar staat dat je een levenslanggestrafte de mogelijkheid moet geven om op enig moment een gratieverzoek te doen of om een heroverwegingsmoment in te gelasten. Niet dat het moet worden toegestaan.

Het is dus gewoon mogelijk om een levenslang gevangenisstraf op te leggen, maar sinds enige tijd is het verplicht om na 25 jaar opnieuw naar de zaak te kijken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_191851248
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:52 schreef BoneThugss het volgende:
Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens heeft uitspraken gedaan waaruit blijkt dat het de tenuitvoerlegging van een levenslange gevangenisstraf als een inhumane behandeling ziet in de zin van artikel 3 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM), als er juridisch en feitelijk geen perspectief op invrijheidstelling wordt geboden.[2] Het Hof oordeelt dat de Europese lidstaten aan (levens)langgestraften perspectief moeten bieden door verlofmogelijkheden (indien verantwoord) en een beoordelingsmoment voor vroegtijdige invrijheidstelling.
Het enige wat dit voor Nederland betekend is dat bij levenslang na 25 jaar gevangenisstraf er een nieuwe beoordeling plaatsvind. Ik zie niet in waarom de rechter betreffende deze zaak de persoon op dat moment in vrijheid zal stellen. Iedereen is het er wel over eens dat deze man simpelweg ongeneeslijk is en een blijvend probleem zal vormen.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 5 maart 2020 @ 18:56:46 #34
319979 Fok-it
All is well
pi_191851251
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:55 schreef BoneThugss het volgende:
Sinds 2017 is het mogelijk om gratie te krijgen na een herbeoordeling. Deze herbeoordeling wordt uitgevoerd nadat een levenslang gestrafte 25 jaar gevangen heeft gezeten. Bij de herbeoordeling wordt gekeken naar verschillende omstandigheden (kans op recidive, gedrag tijdens detentie, mening van slachtoffers/nabestaanden et cetera), waarna de koning door het OM, de rechter die levenslang heeft opgelegd in de zaak en de minister wordt geadviseerd over het al dan niet verlenen van gratie.

Zo.
Je begrijpt het niet dus

Zoals gewoonlijk
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 5 maart 2020 @ 18:57:15 #35
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191851261
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:53 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Aha, dat lijkt mij ook wel logisch dat je dan officieel slachtoffer bent. Lijkt mij extreem traumatisch.
Gokmen schijnt alleen maar op blanke westerlingen te hebben geschoten. Het lijkt mij daarom twijfelachtig dat deze moslim het pistool tegen zijn hoofd heeft gekregen, maar mss is het toch gebeurd en staat het dus ook op camera.

En bizar trouwens dat niemand zich daarnaast herkent in de drie reddingsacties die deze man heeft ondernomen.
pi_191851267
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Daar staat dat je een levenslanggestrafte de mogelijkheid moet geven om op enig moment een gratieverzoek te doen of om een heroverwegingsmoment in te gelasten. Niet dat het moet worden toegestaan.

Het is dus gewoon mogelijk om een levenslang gevangenisstraf op te leggen, maar sinds enige tijd is het verplicht om na 25 jaar opnieuw naar de zaak te kijken.
Ik had zoals gewoonlijk weer eens gelijk. Een rechter kan er ook voor kiezen om iemand 30 jaar te geven, maar niet meer dan dat.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_191851269
Sowieso feest topic! B:)B
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  donderdag 5 maart 2020 @ 18:58:33 #38
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_191851286
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:28 schreef Duveldrinker het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom een van de slachtoffers de rechters wil vervangen vanwege partijdigheid? Ik snap niet helemaal waarom hij dit partijdig vindt? Onrechtvaardig misschien , maar partijdig?
In de Volkskrant stond vandaag een artikel waarin de vraag werd gesteld of het spreekrecht van slachtoffers is doorgeslagen
https://www.volkskrant.nl(...)orgeslagen~b568a276/

Volgens mij heeft het spreekrecht van slachtoffers een zeer positieve bijdrage geleverd aan het strafproces, namelijk dat slachtoffers van ernstige misdrijven zich gehoord kunnen voelen en de gelegenheid hebben om direct tegen de dader te zeggen hoezeer zij door zijn handelen zijn getroffen.

Het probleem is dat onze democratische rechtsstaat niet bestand is tegen moslims. Niet voor niets gebruikte Gökman het woord "democraat" als scheldwoord. Er is ook geen enkel islamitisch land dat een democratische rechtsstaat is, in de zin dat het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens (of een vergelijkbaar verdrag) wordt gehandhaafd.
Non possumus non loqui
pi_191851304
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:57 schreef Tengano het volgende:

[..]

Gokmen schijnt alleen maar op blanke westerlingen te hebben geschoten. Het lijkt mij daarom twijfelachtig dat deze moslim het pistool tegen zijn hoofd heeft gekregen, maar mss is het toch gebeurd en staat het dus ook op camera.

En bizar trouwens dat niemand zich daarnaast herkent in de drie reddingsacties die deze man heeft ondernomen.
Oke ook nog 3 reddingsacties na het pistool op zijn hoofd?
Wanneer deze man zit te liegen voor een schadevergoeding mogen ze hem wat mij betrefd vervolgen trouwens. Dat zou wel heel walgelijk zijn.
  donderdag 5 maart 2020 @ 18:59:30 #40
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191851305
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:57 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik had zoals gewoonlijk weer eens gelijk. Een rechter kan er ook voor kiezen om iemand 30 jaar te geven, maar niet meer dan dat.
|:(

Natuurlijk kan een rechter OOK kiezen voor dertig jaar, maar hij/zij hoeft dat niet te doen.

De rechter kan gewoon een levenslange straf opleggen. Als ze dat bij T. doen dan gaan ze in 2045 weer eens kijken of het een goed idee is om hem vrij te laten, en als ze dan vinden van niet dan blijft hij vastzitten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 5 maart 2020 @ 19:00:23 #41
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191851324
Ik ben voorstander van de doodstraf voor dit soort dingen.
Recidive is 0%
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 5 maart 2020 @ 19:00:26 #42
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191851327
Vind het nog steeds gek van wapen dat iedere keer weigerde. Hoe kan zoiets en waarom wil je in zo'n situatie gebruik maken van een geluiddemper :? :?
pi_191851333
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

|:(

Natuurlijk kan een rechter OOK kiezen voor dertig jaar, maar hij/zij hoeft dat niet te doen.

De rechter kan gewoon een levenslange straf opleggen. Als ze dat bij T. doen dan gaan ze in 2045 weer eens kijken of het een goed idee is om hem vrij te laten, en als ze dan vinden van niet dan blijft hij vastzitten.
En als ze vinden van wel komt hij weer vrij. Danku.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  donderdag 5 maart 2020 @ 19:00:45 #44
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_191851334
De Turk Cevdet Yilmaz die in 1983 6 mensen doodschoot uit Turkse motieven heeft ook levenslang gekregen maar woont buiten de gevangenis, heeft een baan en een gezin. Hij mag alleen niet naar het buitenland, daar heeft hij flink de pest over in.
Hij heeft al sinds 2002 begeleid verlof dus hij heeft de 20 jaar binnen de muren van de cel niet eens vol gemaakt. Hij bleek namelijk "niet geschikt voor detentie"

www.omroepwest.nl/nieuws/3736833/Moor...

Dankzij Volkert weten we ook dat de begeleiding en de verplichte gesprekken met de justitiële instanties weinig tot niets voorstellen.
Non possumus non loqui
  donderdag 5 maart 2020 @ 19:01:08 #45
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191851342
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:00 schreef SeLang het volgende:
Ik ben voorstander van de doodstraf voor dit soort dingen.
Recidive is 0%
Gewoon het zekere voor het onzekere nemen :+
pi_191851343
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:57 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik had zoals gewoonlijk weer eens gelijk. Een rechter kan er ook voor kiezen om iemand 30 jaar te geven, maar niet meer dan dat.
Als je feiten ontkent. Dan heb je 'zoals gewoonlijk weer eens gelijk'.

De aarde is zeker ook plat?
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 5 maart 2020 @ 19:01:11 #47
319979 Fok-it
All is well
pi_191851346
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:00 schreef SeLang het volgende:
Ik ben voorstander van de doodstraf voor dit soort dingen.
Recidive is 0%
Recidive is niet relevant bij levenslange gevangenschap :O
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 5 maart 2020 @ 19:01:17 #48
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191851350
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:00 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

En als ze vinden van wel komt hij weer vrij. Danku.
Laat maar. Tegen zoveel domheid zijn geen honderd posts bestand.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_191851362
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:00 schreef Tengano het volgende:
Vind het nog steeds gek van wapen dat iedere keer weigerde. Hoe kan zoiets en waarom wil je in zo'n situatie gebruik maken van een geluiddemper :? :?
Wss goedkoop wapen geweest.

maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  donderdag 5 maart 2020 @ 19:01:58 #50
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191851368
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:00 schreef Knip het volgende:
De Turk Cevdet Yilmaz die in 1983 6 mensen doodschoot uit Turkse motieven heeft ook levenslang gekregen maar woont buiten de gevangenis, heeft een baan en een gezin. Hij mag alleen niet naar het buitenland, daar heeft hij flink de pest over in.
Hij heeft al sinds 2002 begeleid verlof dus hij heeft de 20 jaar binnen de muren van de cel niet eens vol gemaakt. Hij bleek namelijk "niet geschikt voor detentie"

www.omroepwest.nl/nieuws/3736833/Moor...

Dankzij Volkert weten we ook dat de begeleiding en de verplichte gesprekken met de justitiële instanties weinig tot niets voorstellen.
_O- _O- _O-
pi_191851380
We hebben helaas niet strenger......

Als hij nog 40 jaar kan zitten bedragen de kosten voor ons allemaal circa 40 x 365 x 250 = 3,6 miljoen euro.
Aanname is dat hij als gewone gevangene behandeld word.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
  donderdag 5 maart 2020 @ 19:02:59 #52
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191851382
quote:
pauperspul dus
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 5 maart 2020 @ 19:04:06 #53
319979 Fok-it
All is well
pi_191851407
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Laat maar. Tegen zoveel domheid zijn geen honderd posts bestand.
Zou echt getest moeten worden voor je hier mag posten ja. Man man man
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 5 maart 2020 @ 19:04:34 #54
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191851418
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:02 schreef quo_ het volgende:
We hebben helaas niet strenger......

Als hij nog 40 jaar kan zitten bedragen de kosten voor ons allemaal circa 40 x 365 x 250 = 3,6 miljoen euro.
Aanname is dat hij als gewone gevangene behandeld word.
Met die 250 euro per dag ga je het niet redden. Maak daar maar 500 euro van. Dat is ongeveer de dagprijs van zowel TBS als van een dagje EBI.

Sorry, zie nu pas je aanname. Maar ik vermoed dat ie graag bij Mohammed B. wil zitten en dat ie vindt dat ie hem nu van de troon heeft gestoten.
pi_191851454
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:15 schreef paulgo het volgende:
waar dramatische personeelstekorten zijn door een overaanbod van psychisch gestoorden met een niet-witte achtergrond.
Deze had ik niet van jou verwacht paulgo.
pi_191851467
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:37 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

En Michael Panhuis?
Die zal wel weer begeleidsters aan het ballen zijn tussen het aanharken van bloemenperkjes door.
pi_191851525
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:04 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Zou echt getest moeten worden voor je hier mag posten ja. Man man man
Tegen Volkert werd ook levenslang geëist en we weten allemaal hoe dat afgelopen is. Best kans dat die Gokmen ooit weer vrij komt. Of dacht je nou echt dat ze hem tot aan zijn dood in de cel laten zitten _O- _O-
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 5 maart 2020 @ 19:09:33 #58
319979 Fok-it
All is well
pi_191851553
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:08 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Tegen Volkert werd ook levenslang geëist en we weten allemaal hoe dat afgelopen is. Best kans dat die Gokmen ooit weer vrij komt. Of dacht je nou echt dat ze hem tot aan zijn dood in de cel laten zitten _O- _O-
18 jaar was de eis tegen Volkert. Flikker op met je nepnieuws
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_191851559
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:53 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Aha, dat lijkt mij ook wel logisch dat je dan officieel slachtoffer bent. Lijkt mij extreem traumatisch.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:57 schreef Tengano het volgende:

[..]

Gokmen schijnt alleen maar op blanke westerlingen te hebben geschoten. Het lijkt mij daarom twijfelachtig dat deze moslim het pistool tegen zijn hoofd heeft gekregen, maar mss is het toch gebeurd en staat het dus ook op camera.

En bizar trouwens dat niemand zich daarnaast herkent in de drie reddingsacties die deze man heeft ondernomen.
Hij is ook officieel slachtoffer. Alleen niet volgens de definitie die hij wil. Volgens hem heeft Tanis geprobeerd hem dood te schieten, maar volgens het OM heeft Tanis alleen het wapen kort op hem gericht en besloot toen andere slachtoffers te zoeken. Dat blijkt ook uit de beelden in de tram.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_191851590
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:09 schreef Fok-it het volgende:

[..]

18 jaar was de eis tegen Volkert. Flikker op met je nepnieuws
De officier van justitie Koos Plooij eiste een levenslange gevangenisstraf.

Flikker zelf op.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 5 maart 2020 @ 19:11:37 #61
319979 Fok-it
All is well
pi_191851624
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:10 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

De officier van justitie Koos Plooij eiste een levenslange gevangenisstraf.

Flikker zelf op.
Ja uh, dat is niet de officiële veroordeling?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 5 maart 2020 @ 19:11:39 #62
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_191851625
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:44 schreef Geerd het volgende:

[..]

Maja levenslang in Nederland:') ik zie die vent over 15 jaar wel weer vrij komen
Noem eens iemand die levenslang heeft gekregen en over 15 jaar vrijkwam?
pi_191851650
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:11 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ja uh, dat is niet de officiële veroordeling?
Goh jou ontgaat ook niks.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:09 schreef Fok-it het volgende:

[..]

18 jaar was de eis tegen Volkert. Flikker op met je nepnieuws
Eis - officiële veroordeling
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 5 maart 2020 @ 19:13:36 #64
319979 Fok-it
All is well
pi_191851670
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:12 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Goh jou ontgaat ook niks.
Gelukkig niet nee.

In tegenstelling tot andere users
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_191851692
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:13 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Gelukkig niet nee.

In tegenstelling tot andere users
En dan anderen dom noemen _O- _O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_191851701
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]


[..]

Hij is ook officieel slachtoffer. Alleen niet volgens de definitie die hij wil. Volgens hem heeft Tanis geprobeerd hem dood te schieten, maar volgens het OM heeft Tanis alleen het wapen kort op hem gericht en besloot toen andere slachtoffers te zoeken. Dat blijkt ook uit de beelden in de tram.
Dus hij liet hem leven, misschien ging dit slachtoffer dus wel Arabisch bidden of praten en liet hem leven. Dan is dit dus een hate crime naar blanke mensen.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 5 maart 2020 @ 19:15:47 #67
319979 Fok-it
All is well
pi_191851714
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:14 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

En dan anderen dom noemen _O- _O_
We zullen zien over 30 jaar of hij al vrij rondloopt of niet :) niet dat tokkies zoals jij ooit hun ongelijk erkennen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_191851728
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:14 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Dus hij liet hem leven, misschien ging dit slachtoffer dus wel Arabisch bidden of praten en liet hem leven. Dan is dit dus een hate crime naar blanke mensen.
Positieve discriminatie mag gewoon in dit land hoor.
pi_191851753
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:15 schreef Fok-it het volgende:

[..]

We zullen zien over 30 jaar of hij al vrij rondloopt of niet :) niet dat tokkies zoals jij ooit hun ongelijk erkennen
Chef, jij zei zelf dat de eis tegen Volkert 18 jaar was en beschuldigt mij van het verspreiden van nepnieuws. Vervolgens toon ik je ongelijk aan en dan ga je huilen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 5 maart 2020 @ 19:18:47 #70
319979 Fok-it
All is well
pi_191851782
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:17 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Chef, jij zei zelf dat de eis tegen Volkert 18 jaar was en beschuldigt mij van het verspreiden van nepnieuws. Vervolgens toon ik je ongelijk aan en dan ga je huilen.
Daar bedoelde ik uiteraard veroordeling. Heeft vrij weinig met nepnieuws te maken
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_191851823
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:18 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Daar bedoelde ik uiteraard veroordeling. Heeft vrij weinig met nepnieuws te maken
Wat lul je nou stom man.

Goed ontopic maar weer. Jammer dat voor dit soort gevallen geen uitzondering op de doodstraf gemaakt kan worden.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  donderdag 5 maart 2020 @ 19:21:16 #72
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191851841
Hopelijk krijgt ie het ook.
pi_191851877
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:21 schreef VoMy het volgende:
Hopelijk krijgt ie het ook.
Doodstraf?
pi_191851892
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:20 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Wat lul je nou stom man.

Goed ontopic maar weer. Jammer dat voor dit soort gevallen geen uitzondering op de doodstraf gemaakt kan worden.
Je weet dat ie niets liever wil dan bloeden strijdend/strevend voor zijn geloof en als martelaar sterven?
  User die overal opduikt 2022 donderdag 5 maart 2020 @ 19:25:30 #75
186611 Haags
pi_191851932
Prima straf hoor.
Zonder wrijving geen glans
pi_191851979
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:25 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Prima straf hoor.
Eis
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_191852101
Wat een belachelijk hoge straf zeg. Hij verdient gewoon een eerlijke kans. Ik zeg gewoon 45 minuten op de bodem van de Noordzee met een blok beton aan zijn benen. Daarna gewoon vrij laten.
  donderdag 5 maart 2020 @ 19:38:10 #78
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191852255
Kunnen ze hem niet in een kamer zetten met Corona-patienten die dan de hele dag over hem heen mogen hoesten?
pi_191852331
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:57 schreef Tengano het volgende:

[..]

Gokmen schijnt alleen maar op blanke westerlingen te hebben geschoten. Het lijkt mij daarom twijfelachtig dat deze moslim het pistool tegen zijn hoofd heeft gekregen, maar mss is het toch gebeurd en staat het dus ook op camera.

En bizar trouwens dat niemand zich daarnaast herkent in de drie reddingsacties die deze man heeft ondernomen.
Hoe kom je daar nou weer bij?

https://www.volkskrant.nl(...)lkaar-weer~b7c477fb/
Protège moi de mes désirs.
pi_191852345
Het wordt inmiddels de hoogste tijd om in Nederland de doodstraf in te voeren.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 5 maart 2020 @ 19:48:29 #81
319979 Fok-it
All is well
pi_191852508
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:41 schreef cempexo het volgende:
Het wordt inmiddels de hoogste tijd om in Nederland de doodstraf in te voeren.
Jij woont in Denemarken toch? Wat zou dat voor jou voor meerwaarde zijn?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_191852715
Valt het niemand op dat als je naar de rechtbanktekeningen van deze schutter kijkt, en je deze man een kaboutermutsje zou opdoen, hij sprekend door kan gaan voor een kaboutertje of dwerg uit de Efteling ? :D
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_191852812
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:57 schreef TLC het volgende:
Valt het niemand op dat als je naar de rechtbanktekeningen van deze schutter kijkt, en je deze man een kaboutermutsje zou opdoen, hij sprekend door kan gaan voor een kaboutertje of dwerg uit de Efteling ? :D
Dat geldt voor 99% van die baardapen
pi_191853426
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:19 schreef Janneke141 het volgende:
Mooi.
Oneens. Het is eigenlijk treurig dat zo'n man levenslang achter de tralies zal verdwijnen.

Deze man is duidelijk psychisch ziek in zijn hoofd. Hij zou Tbs moeten krijgen. Alleen weigert die dat.
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:32:46 #85
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191853523


Vroeger zag je zulk soort gezichten alleen in de Efteling. :N
pi_191853549
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:32 schreef Eendenkooi het volgende:
[ afbeelding ]

Vroeger zag je zulk soort gezichten alleen in de Efteling. :N
En het lokale zwembad badum tsss
-nee-
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:36:04 #87
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191853601
ach die staat met 12 jaar weer buiten in een kliniek in den Dolder ofzo


quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Oneens. Het is eigenlijk treurig dat zo'n man levenslang achter de tralies zal verdwijnen.

Deze man is duidelijk psychisch ziek in zijn hoofd. Hij zou Tbs moeten krijgen. Alleen weigert die dat.
Hij moet dood , heel langzaam
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:44:59 #88
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191853790
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Oneens. Het is eigenlijk treurig dat zo'n man levenslang achter de tralies zal verdwijnen.

Deze man is duidelijk psychisch ziek in zijn hoofd. Hij zou Tbs moeten krijgen. Alleen weigert die dat.
Je doet net alsof hij zelf voor die TBS kan kiezen.
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:45:35 #89
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191853806
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:32 schreef Eendenkooi het volgende:
[ afbeelding ]

Vroeger zag je zulk soort gezichten alleen in de Efteling. :N
Wel in de Fata Morgana van de Efteling.
pi_191853856
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kunnen ze hem niet in een kamer zetten met Corona-patienten die dan de hele dag over hem heen mogen hoesten?
Of de hele dag naar hem spugen
pi_191854682
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:48 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Jij woont in Denemarken toch? Wat zou dat voor jou voor meerwaarde zijn?
Dat ik veilig lopend in Nederland mijn zakelijke belangen kan behartigen oa ten gunste van Denemarken. En mede om te voorkomen dat binnenkort de Nederlandse burger een kogelvrij vest om moeten doen als deze naar buiten gaat. Dit in opdracht van de Nederlandse overheid die nu al de totale regie is kwijtgeraakt. Iets met zonnebrillen ambtenaren.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 5 maart 2020 @ 21:18:47 #92
319979 Fok-it
All is well
pi_191854790
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:14 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dat ik veilig lopend in Nederland mijn zakelijke belangen kan behartigen oa ten gunste van Denemarken. En mede om te voorkomen dat binnenkort de Nederlandse burger een kogelvrij vest om moeten doen als deze naar buiten gaat. Dit in opdracht van de Nederlandse overheid die nu al de totale regie is kwijtgeraakt. Iets met zonnebrillen ambtenaren.
Ja want met de invoering van de doodstraf ga jij je veilig voelen lol. Hou op man
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_191855336
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:18 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ja want met de invoering van de doodstraf ga jij je veilig voelen lol. Hou op man
Van de totale doelgroep Nederlandse emigranten was in 2019 plm 9% de 65 plussers. In 2020 wordt dat 21%, concreet 33.000 65 plussers.

[ Bericht 0% gewijzigd door cempexo op 05-03-2020 22:09:48 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:43:46 #94
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191855360
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:42 schreef cempexo het volgende:

[..]

Van de totale doelgroep Nederlandse emigranten was in 2019 plm 9% de 65 plussers. In 2020 wordt dat 21%, concreet 33.000 65 plussers.
Totaal offtopic.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_191855374
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:32 schreef Eendenkooi het volgende:
[ afbeelding ]

Vroeger zag je zulk soort gezichten alleen in de Efteling. :N
Hij lijkt op die reuze trol in de fata morgana.
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:45:57 #96
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191855416
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Oneens. Het is eigenlijk treurig dat zo'n man levenslang achter de tralies zal verdwijnen.

Deze man is duidelijk psychisch ziek in zijn hoofd. Hij zou Tbs moeten krijgen. Alleen weigert die dat.
En dan heeft behandeling weinig zin.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_191855458
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:42 schreef cempexo het volgende:

[..]

Van de totale doelgroep Nederlandse emigranten was in 2019 plm 9% de 65 plussers. In 2020 wordt dat 21%, concreet 33.000 65 plussers.
:')
pi_191855488
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:14 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dat ik veilig lopend in Nederland mijn zakelijke belangen kan behartigen oa ten gunste van Denemarken. En mede om te voorkomen dat binnenkort de Nederlandse burger een kogelvrij vest om moeten doen als deze naar buiten gaat. Dit in opdracht van de Nederlandse overheid die nu al de totale regie is kwijtgeraakt. Iets met zonnebrillen ambtenaren.
Gast :')
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:57:35 #99
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_191855714
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:42 schreef cempexo het volgende:

[..]

Van de totale doelgroep Nederlandse emigranten was in 2019 plm 9% de 65 plussers. In 2020 wordt dat 21%, concreet 33.000 65 plussers.
Inderdaad, direct de doodstaf invoeren, je hebt me overtuigd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 5 maart 2020 @ 22:00:41 #100
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191855789
Mooie straf.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 5 maart 2020 @ 22:01:53 #101
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_191855822
Is dat inclusief 20.000 Bubba-bezoekjes, waarvan 1.000 voorwaardelijk?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 5 maart 2020 @ 22:05:25 #102
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_191855904
En als ze nou op gezette tijden per ongeluk een touw ofzo in de cel laten slingeren dan scheelt dat ons misschien weer tonnen aan belastinggeld.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_191857424
Vaak is het spreekrecht voor slachtoffers van nut voor de verwerking, maar in dit geval lijkt het weinig van waarde te zijn geweest. Je kan wel met zijn allen willen dat een dader iets van spijt betuigt, van een totaalidioot als Tanis kan je niks verwachten. De emotionele reacties van nabestaanden zorgen alleen maar voor voldoening in zijn kleine zieke breintje. Het is bijna niet voor te stellen dat dat stuk vuilnis familie heeft en dat er ooit mensen met hem om hebben willen gaan.
pi_191857525
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:21 schreef Pleun2011 het volgende:
Vaak is het spreekrecht voor slachtoffers van nut voor de verwerking, maar in dit geval lijkt het weinig van waarde te zijn geweest. Je kan wel met zijn allen willen dat een dader iets van spijt betuigt, van een totaalidioot als Tanis kan je niks verwachten. De emotionele reacties van nabestaanden zorgen alleen maar voor voldoening in zijn kleine zieke breintje. Het is bijna niet voor te stellen dat dat stuk vuilnis familie heeft en dat er ooit mensen met hem om hebben willen gaan.
Ow zat in die cultuur van hem denk ik.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 00:20:51 #105
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_191857987
Levenslang is 25 jaar Max... ik hoop dat die er binnenkort zelf een einde aan maakt.

Ik hoop dat ze hem de middelen geven om dat te doen. Beter voor de maatschappij en hemzelf.

Wel rustig trouwens met users die zijn standpunten verdedigen.
pi_191858014
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 00:20 schreef ootjekatootje het volgende:
Levenslang is 25 jaar Max... ik hoop dat die er binnenkort zelf een einde aan maakt.

Die komt nooit meer vrij hoor. Gaat echt geen gratie krijgen. En zelfmoord zal hij nooit plegen. Zijn lafheid heeft hij al bewezen door na zijn actie geen kogel voor zichzelf te bewaren.
pi_191858050
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 00:24 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Die komt nooit meer vrij hoor. Gaat echt geen gratie krijgen. En zelfmoord zal hij nooit plegen. Zijn lafheid heeft hij al bewezen door na zijn actie geen kogel voor zichzelf te bewaren.
Ik weet het nu echt even niet meer, is het voor een terrorist nou niet laf of wél laf, om zichzelf om te brengen bij hun actie?

Dat verandert ook weer ieder seizoen, is gewoon niet bij te houden.
-nee-
pi_191858061
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 00:30 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ik weet het nu echt even niet meer, is het voor een terrorist nou niet laf of wél laf, om zichzelf om te brengen bij hun actie?

Dat verandert ook weer ieder seizoen, is gewoon niet bij te houden.
Het is maar hoe je het bekijkt. Ik ben van mening dat het moed vergt om jezelf om zeep te helpen. Salah Abdeslam had dat lef ook niet. Mensen die zeggen dat iemand de makkelijkste weg kiest door zichzelf te doden hebben geen gelijk. Het is niet makkelijk
pi_191858243
Hoop dat die in de gevangenis elke dag flink in elkaar in elkaar wordt gebeukt, en dat 30 jaar lang
pi_191858582
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 00:20 schreef ootjekatootje het volgende:
Levenslang is 25 jaar Max...
Nee hoor.
pi_191858630
Twee belangrijke dingen worden in al deze discussies maar ook door de rechtbank en de politiek vergeten:
1. Deze Turkse medelander is helemaal aan het flippen. Zo'n crimineel verstoort dan de nachtrust van een hele gevangenis. Er ontstaat dan heel veel onrust daar en dan moet de directie ingrijpen. Normaal krijgt zo'n gevangene dan medicatie. ( in combinatie met een overplaatsing naar een penitentair psychiatrisch centrum.) Medicatie is geen pretje met alle gevaarlijke bijwerkingen is het soms een soort van marteling, maar wel een tijdelijk lapmiddel. Die platgespoten gedetineerden lopen dan al zombies rond maar veroorzaken dan geen problemen meer. ( totdat zij worden vrijgelaten, want dan stoppen ze gewoon met die pillentroep en door die plotselinge onthouding worden ze dan binnen no-time knettergek en plegen dan vaak een moord ( Michael P. en nu dus Gokmen T.)
Heleboel gedetineerden komen dan als wandelende tijdbommen weer in onze samenleving terecht.

Mijn vraag is waarom ze het standaard beleid bij deze gestoorde persoon niet toegepast hebben voor de huidige zitting? Waarom wordt de gemiddelde fietsendief wel platgespoten in de gevangenis maar deze meervoudige moordenaar niet? Omdat ze hem richting levenslang willen sturen in een EBI.
Die krankzinnige combinatie van straf en psychiatrische zorg TBS werkt dus gewoon niet.

2. Omdat justitie de grote aantallen recidiverende ex-gedetineerden niet meer aankan, zou er al tijdens detentie actief beleid moeten worden gevoerd om deze criminelen te laten emigreren naar een ander land, waar ze een nieuwe start kunnen maken en ver van de bewoonde wereld in de bush niemand meer tot last zijn.
Nu worden ze weer losgelaten in onze overbevolkte samenleving met alle ellende van dien.
Stel elke verdachte de vraag of hij het nog wel ziet zitten in Nederland en akkoord gaat met de Westerse normen en waarden.
Zo niet dan moet de verdachte een emigratietraject worden aangeboden( emigratie als extra sanctie in ruil voor gedeeltelijke kwijtschelding van de gevangenisstraf)
Als deze immigratie direkt na de vorige gevangenisstraf van Gokman T. was geschied, waren zijn 4 slachtoffers nog in leven...
Ook Michael P. had na de eerste verkrachting de optie emigratie naar bijv. Thailand of de bush van Brazilie moeten hebben gehad. Die landen laten iedereen toe en als zo'n sujet dan ver genoeg van de bewoonde wereld woont is hij niemand meer tot last. Als Michael P. geemigreerd was had zijn slachtoffer nog geleefd.
Dit had al lang in Europees verband ingevoerd moeten worden en helaas zijn de meeste politieke partijen tegen, behalve Forum voor Democratie en PVV) Dus alle partijen uitgezonderd de Forum voor Democratie en PVV hebben in dit opzicht bloed aan hun handen...
De linkse partijen vinden emigratie zelfs een onmenselijke verbanning en beweren steeds "Wij willen het probleem niet naar een ander land verplaatsen." Complete idiotie, want de huidige situatie kost onschuldige mensenlevens en miljarden euro's aan belastingsgeld in ons land en als het emigratie traject als alternatieve straf goed wordt uitgevoerd, veroorzaken de daders in een ander land nooit meer problemen. Die komen helemaal tot rust en leven haast altijd in eenzaamheid verder. De bekende kluizenaar, waar niemand meer iets van hoort.

[ Bericht 1% gewijzigd door paulgo op 06-03-2020 04:02:53 ]
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  vrijdag 6 maart 2020 @ 07:30:53 #112
471637 TomStall
I buried Joey
pi_191859688
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:42 schreef halfway het volgende:
Kost weer knaken, kan allemaal veel goedkoper.
Eens. Blij dat hij het maximale heeft gekregen, maar doodstraf is veel beter. Hij blij, wij blij, en NOOIT maar dan ook NOOIT meer de kans dat hij het weer doet, of vrij komt door een fout of overname Islam in onze regering die er anders over denkt, of goed gedrag, of toch maar in willen stemmen met tbs, of vanuit de cel dit of dat, of dat we nog fotos van hem zien in de cel met blowen en weet ik veel wat. Dat eindeloze gelul altijd.

Gewoon pats, weg.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 07:32:36 #113
471637 TomStall
I buried Joey
pi_191859694
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 03:54 schreef paulgo het volgende:
Stel elke verdachte de vraag of hij het nog wel ziet zitten in Nederland en akkoord gaat met de Westerse normen en waarden.
En jij denkt dat een moordenaar, verkrachter, of anderzins crimineel individu geen leugenaar is? LOL
pi_191867585
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 03:54 schreef paulgo het volgende:
Twee belangrijke dingen worden in al deze discussies maar ook door de rechtbank en de politiek vergeten:
1. Deze Turkse medelander is helemaal aan het flippen. Zo'n crimineel verstoort dan de nachtrust van een hele gevangenis. Er ontstaat dan heel veel onrust daar en dan moet de directie ingrijpen. Normaal krijgt zo'n gevangene dan medicatie. ( in combinatie met een overplaatsing naar een penitentair psychiatrisch centrum.) Medicatie is geen pretje met alle gevaarlijke bijwerkingen is het soms een soort van marteling, maar wel een tijdelijk lapmiddel. Die platgespoten gedetineerden lopen dan al zombies rond maar veroorzaken dan geen problemen meer. ( totdat zij worden vrijgelaten, want dan stoppen ze gewoon met die pillentroep en door die plotselinge onthouding worden ze dan binnen no-time knettergek en plegen dan vaak een moord ( Michael P. en nu dus Gokmen T.)
Heleboel gedetineerden komen dan als wandelende tijdbommen weer in onze samenleving terecht.

Mijn vraag is waarom ze het standaard beleid bij deze gestoorde persoon niet toegepast hebben voor de huidige zitting? Waarom wordt de gemiddelde fietsendief wel platgespoten in de gevangenis maar deze meervoudige moordenaar niet? Omdat ze hem richting levenslang willen sturen in een EBI.
Die krankzinnige combinatie van straf en psychiatrische zorg TBS werkt dus gewoon niet.

2. Omdat justitie de grote aantallen recidiverende ex-gedetineerden niet meer aankan, zou er al tijdens detentie actief beleid moeten worden gevoerd om deze criminelen te laten emigreren naar een ander land, waar ze een nieuwe start kunnen maken en ver van de bewoonde wereld in de bush niemand meer tot last zijn.
Nu worden ze weer losgelaten in onze overbevolkte samenleving met alle ellende van dien.
Stel elke verdachte de vraag of hij het nog wel ziet zitten in Nederland en akkoord gaat met de Westerse normen en waarden.
Zo niet dan moet de verdachte een emigratietraject worden aangeboden( emigratie als extra sanctie in ruil voor gedeeltelijke kwijtschelding van de gevangenisstraf)
Als deze immigratie direkt na de vorige gevangenisstraf van Gokman T. was geschied, waren zijn 4 slachtoffers nog in leven...
Ook Michael P. had na de eerste verkrachting de optie emigratie naar bijv. Thailand of de bush van Brazilie moeten hebben gehad. Die landen laten iedereen toe en als zo'n sujet dan ver genoeg van de bewoonde wereld woont is hij niemand meer tot last. Als Michael P. geemigreerd was had zijn slachtoffer nog geleefd.
Dit had al lang in Europees verband ingevoerd moeten worden en helaas zijn de meeste politieke partijen tegen, behalve Forum voor Democratie en PVV) Dus alle partijen uitgezonderd de Forum voor Democratie en PVV hebben in dit opzicht bloed aan hun handen...
De linkse partijen vinden emigratie zelfs een onmenselijke verbanning en beweren steeds "Wij willen het probleem niet naar een ander land verplaatsen." Complete idiotie, want de huidige situatie kost onschuldige mensenlevens en miljarden euro's aan belastingsgeld in ons land en als het emigratie traject als alternatieve straf goed wordt uitgevoerd, veroorzaken de daders in een ander land nooit meer problemen. Die komen helemaal tot rust en leven haast altijd in eenzaamheid verder. De bekende kluizenaar, waar niemand meer iets van hoort.
Sorry hoor maar zulke criminelen help je niet door ze te exporteren naar een gebied waar ze weer lekker toe kunnen slaan. Zulke mensen moet je lekker in laten slapen. Totaal geen nut om er verder energie, tijd, recources en geld in te steken.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 17:20:46 #115
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191867821
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 00:24 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Die komt nooit meer vrij hoor. Gaat echt geen gratie krijgen. En zelfmoord zal hij nooit plegen. Zijn lafheid heeft hij al bewezen door na zijn actie geen kogel voor zichzelf te bewaren.
Die loopt over 25 jaar gewoon buiten. Tegen die tijd, als de Sharia ingevoerd is, wordt hij als een held onthaald.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 06-03-2020 17:27:05 ]
pi_191868385
Dat gaat levenslang worden x ca. ¤ 100.000 per jaar.
Als het een beetje tegenzit dan kost die malloot minimaal 5 miljoen alleen al aan verblijfskosten in de gevangenis.
Daar moet toch voor veel minder een goede oplossing voor te vinden zijn. Een ongeluk zit in een klein hoekje bv.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 18:19:10 #117
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_191868569
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:20 schreef Tengano het volgende:

Die loopt over 25 jaar gewoon buiten. Tegen die tijd, als de Sharia ingevoerd is, wordt hij als een held onthaald.
Er is een Turkse cafe schutter die in de jaren 80/90 4 mensen heeft doodgeschoten en ondertussen al weer een paar jaar vrij rondloopt. Zelfde gaat hier gebeuren.
pi_191868871
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 18:19 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Er is een Turkse cafe schutter die in de jaren 80/90 4 mensen heeft doodgeschoten en ondertussen al weer een paar jaar vrij rondloopt. Zelfde gaat hier gebeuren.
Daar ging het toen zelfs om 6 doden.
pi_191868887
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 18:19 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Er is een Turkse cafe schutter die in de jaren 80/90 4 mensen heeft doodgeschoten en ondertussen al weer een paar jaar vrij rondloopt. Zelfde gaat hier gebeuren.
Die zat toentertijd wel in TBS, dus als Gökmen Tanis louter levenslange gevangenisstraf krijgt is vrijlating miniem. Ook omdat de eisen voor potentiële vrijlating na 25 jaar (ingevoerd in 2017) enorm streng zijn en mogelijk al niet van toepassing op Tanis zijn. Dat gaat bijvoorbeeld ook om de houding/medewerking tijdens het aanvankelijke (huidige) proces en de geschatte kans op recidivisme.

Nu had Cevdet Yılmaz gewoon levenslang moeten zitten, maar er is wel een verschil qua straf vooralsnog.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_191868973
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 18:40 schreef Eufonie het volgende:
Die zat toentertijd wel in TBS,
Onjuist de cafeschutter Cevdet Yilmaz had geen TBS maar levenslang als straf opgelegd gekregen omdat hij een psychiatrisch onderzoek weigerde. Ik kende zijn advocate
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:05 schreef Chadi het volgende:

[..]

Sorry hoor maar zulke criminelen help je niet door ze te exporteren naar een gebied waar ze weer lekker toe kunnen slaan. Zulke mensen moet je lekker in laten slapen. Totaal geen nut om er verder energie, tijd, recources en geld in te steken.
Lariekoek, je helpt onze samenleving juist enorm als je zulk gespuis meteen laat vertrekken bij een eerste veroordeling voor een geweldsmisdrijf. Als dat met Gokmen Tanis was gebeurd waren zijn vier slachtoffers nog in leven en was onze samenleving tientallen miljoenen aan schade bespaard gebleven. Hij had al na zijn eerste veroordeling wegens een geweldsdelict netzo als Michael P. een aanbod voor emigratie naar een afgelegen plek verweg elders op de wereld. Bij weigering van zo'n aanbod volgt automatisch een 10 keer lagere celstraf om de recidive te voorkomen. De doodstraf hebben wij helaas niet meer voor zulke massa moordenaars, maar dat is de keuze van de kiezers geweest en Europa staat de doodstraf nooit toe. Raar eigenlijk wantr stel dater een nieuwe Adolf Hitler op staat, dan kan je hem tegenwoordig hoogstens tot levenslang veroordelen. Wij worden in Nederland altijd bestookt met de nadelen van de doodstraf maar nooit met argumenten ten voordele van de doodstraf:
Bijvoorbeeld een misdaadbende leider als Willem Holleeder of Ridouan Taghi blijft ook vanuit de cel levensgevaarlijk voor zijn bedreigde getuigen. Alleen de doodstraf kan dat risico en de angst van de bedreigde getuigen, om het volgende slachtoffer te zijn, wegnemen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:20 schreef Tengano het volgende:

[..]

Die loopt over 25 jaar gewoon buiten. Tegen die tijd, als de Sharia ingevoerd is, wordt hij als een held onthaald.
Misschien zelfs al over 20 jaar als hij onverhoopt niet tot levenslang maar tot 30 jaar cel en TBS wordt veroordeeld...
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 18:19 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Er is een Turkse cafe schutter die in de jaren 80/90 4 mensen heeft doodgeschoten en ondertussen al weer een paar jaar vrij rondloopt. Zelfde gaat hier gebeuren.
Die eveneens Turkse cafe schutter Cevdet Yilmaz heeft geen 4 mensen maar 6 mensen doodgeschoten en kreeg levenslang. Ook hij bleek psychisch gestoord en kwam al snel in een TBS kliniek. Daar was zijn stoornis plotseling verdwenen en werd hij door zijn psychiaters geschikt bevonden voor resocialisatie. Ja dat is het risico van TBS, dat zware criminelen zo binnen no time vrij komen met allemaal leugentjes. Die dader mocht trouwens op de publieke omroep een uur lang ( onherkenbaar) zijn zegje doen, zonder enig commentaar van de betreffende journalist. Extra nodeloos pijnlijk voor zijn slachtoffers, maar ja dat kan je verwachten van een overheid die meer oog heeft voor de belangen van criminelen dan de belangen van slachtoffers....

[ Bericht 11% gewijzigd door paulgo op 06-03-2020 19:00:24 ]
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  vrijdag 6 maart 2020 @ 18:59:26 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 6 maart 2020 @ 19:00:35 #122
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191869166
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:21 schreef Pleun2011 het volgende:
en dat er ooit mensen met hem om hebben willen gaan.
Mensen kunnen wel eens veranderen in hun leven.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_191869181
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 18:59 schreef AchJa het volgende:
Tsja, de doodstraf is in sommige gevallen zo gek nog niet...
Lang leve de doodstraf 8-)

Totdat later blijkt dat de verkeerde onschuldig ter dood veroordeeld is...
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  vrijdag 6 maart 2020 @ 19:05:09 #124
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191869226
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 19:02 schreef paulgo het volgende:

Lang leve de doodstraf 8-)

Totdat later blijkt dat de verkeerde onschuldig ter dood veroordeeld is...
Dat lijkt me in dit geval niet echt aan de orde of wel dan?
pi_191869229
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 18:46 schreef paulgo het volgende:

[..]

Onjuist de cafeschutter Cevdet Yilmaz had geen TBS maar levenslang als straf opgelegd gekregen omdat hij een psychiatrisch onderzoek weigerde. Ik kende zijn advocate
[..]
Tot 2001 was Yılmaz gedetineerd in de penitentiaire inrichting de IJssel in Krimpen aan den IJssel. Sinds 2001 zit hij in de Van der Hoeven Kliniek te Utrecht. Hij wil niet praten over zijn daden.

In een kort geding op 10 juli 2014 bepaalde de rechtbank in Den Haag dat de staat moest meewerken aan het onbegeleid verlof, omdat zij in 2001 zèlf om tbs-behandeling van Yılmaz verzocht had, en onbegeleid verlof daarbij een gebruikelijke stap is als de behandeling positief verloopt.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_191869329
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 19:05 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Tot 2001 was Yılmaz gedetineerd in de penitentiaire inrichting de IJssel in Krimpen aan den IJssel. Sinds 2001 zit hij in de Van der Hoeven Kliniek te Utrecht. Hij wil niet praten over zijn daden.

Dus hij zat als levenslang-gestrafte in deze TBS kliniek, die overigens goed bekend staat.
Duidelijk moet worden dat een levenslange gevangenisstraf net zo de mogelijkheid van psychiatrische behandeling garandeert als een TBS dat doet, maar wel met minder vrijheden en geen twee jaarlijkse hamerzitting en drama van de TBS verlenging, zowel voor zijn slachtoffers als de dader zelf, die allemaal valse hoop en verwachtingen wordt aangepraat.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  vrijdag 6 maart 2020 @ 19:12:38 #127
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191869345
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 19:05 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Tot 2001 was Yılmaz gedetineerd in de penitentiaire inrichting de IJssel in Krimpen aan den IJssel. Sinds 2001 zit hij in de Van der Hoeven Kliniek te Utrecht. Hij wil niet praten over zijn daden.

In een kort geding op 10 juli 2014 bepaalde de rechtbank in Den Haag dat de staat moest meewerken aan het onbegeleid verlof, omdat zij in 2001 zèlf om tbs-behandeling van Yılmaz verzocht had, en onbegeleid verlof daarbij een gebruikelijke stap is als de behandeling positief verloopt.
Daar zeg je wat. Het lijkt mij toch dat een positief behandeltraject voor de heer Tanis weinig hoopvol is gezien zijn attitude waar we allen kennis van hebben genomen. Ik verwacht dan ook niet dat hij met de hoerenzonen van een TBS instelling wel wil samenwerken.

Maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat als de rechter een juiste, ongeemotioneerde en professionele afweging maakt dat TBS met een aantal jaren gevangenisstraf wel de juiste uitspraak is, gezien zijn geestestoestand cq verminderde toerekeningsvatbaarheid, ook al kan ik het bijna niet uit mijn bek krijgen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tengano op 06-03-2020 19:28:00 ]
pi_191869396
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 19:11 schreef paulgo het volgende:

[..]

Dus hij zat als levenslang-gestrafte in deze TBS kliniek, die overigens goed bekend staat.
Duidelijk moet worden dat een levenslange gevangenisstraf net zo de mogelijkheid van psychiatrische behandeling garandeert als een TBS dat doet, maar wel met minder vrijheden en geen twee jaarlijkse hamerzitting en drama van de TBS verlenging, zowel voor zijn slachtoffers als de dader zelf, die allemaal valse hoop en verwachtingen wordt aangepraat.
Schat, daar gaat het niet om. Jij reageerde op de opmerking:

"Die zat toentertijd wel in TBS"

Dat blijkt gewoon zo te zijn, dat geef je zelf toe. Kortom, lekker boeiend.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_191869453
@paulgo altijdready _O_ _O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 19:21:42 #130
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191869484
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 19:11 schreef paulgo het volgende:

Dus hij zat als levenslang-gestrafte in deze TBS kliniek, die overigens goed bekend staat.
Duidelijk moet worden dat een levenslange gevangenisstraf net zo de mogelijkheid van psychiatrische behandeling garandeert als een TBS dat doet, maar wel met minder vrijheden en geen twee jaarlijkse hamerzitting en drama van de TBS verlenging, zowel voor zijn slachtoffers als de dader zelf, die allemaal valse hoop en verwachtingen wordt aangepraat.
Betrokkene kon gewoon een gezin stichten he:
quote:
Gezin

Yilmaz zat sinds 2001 in een tbs-kliniek, omdat hij ongeschikt zou zijn voor normale gevangenschap. In 2009 werd bekend dat Y. af en toe op verlof ging. Hij had tijdens de verloven zelfs een gezin gesticht. Dat leidde tot veel ophef waarna toenmalige justitieminister Hirsch Ballin een einde maakte aan de verlofregeling.
quote:
Pas enkele jaren geleden, als het Europese Hof voor de Rechten van de Mens levenslang als onmenselijk betitelt, gloort er hoop voor Cevdet die ondertussen via afgedwongen verlof went aan de maatschappij: Yilmaz leeft sinds eind 2016 al permanent buiten de muren van de kliniek, maar zijn vrijheden zijn beperkt: verhuizen en werken gaat onder toezicht en hij moet in Nederland blijven. Mocht hij gratie krijgen, zal hij snel vertrekken.
NWS / Zesvoudig moordenaar mogelijk deze week echt vrij: ‘Ineens ging het he

Nogmaals, soms is de doodstraf zo gek nog niet.
pi_191870303
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 18:59 schreef AchJa het volgende:
Tsja, de doodstraf is in sommige gevallen zo gek nog niet...
Ik word er in elk geval steeds enthousiaster over.
Er zijn nu eenmaal te veel figuren in dit land die reddeloos verloren zijn voor een plekje in een moderne samenleving en die dus ook nooit veilig terug kunnen komen.

Tegelijkertijd zie ik dat er voor mijn bejaarde moeder die nooit een vlieg kwaad gedaan heeft nauwelijks voldoende zorg beschikbaar is vanwege de beperkte financiele middelen. Als je dan weet dat een gevange met tbs enkele tonnen per jaar kost is het om gillend gek van te worden.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_191870368
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 19:12 schreef Tengano het volgende:

[..]

Daar zeg je wat. Het lijkt mij toch dat een positief behandeltraject voor de heer Tanis weinig hoopvol is gezien zijn attitude waar we allen kennis van hebben genomen. Ik verwacht dan ook niet dat hij met de hoerenzonen van een TBS instelling wel wil samenwerken.

Maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat als de rechter een juiste, ongeemotioneerde en professionele afweging maakt dat TBS met een aantal jaren gevangenisstraf wel de juiste uitspraak is, gezien zijn geestestoestand cq verminderde toerekeningsvatbaarheid, ook al kan ik het bijna niet uit mijn bek krijgen.
Mee eens: deze man is zeer duidelijk pyschatrisch niet in orde en moet op de eerste plaats hulp krijgen. Waarmee ik niet wil suggeren dat geen of minder dan levenslang passend zou zijn.
speak only if it improves the silence.
pi_191870416
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 00:30 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ik weet het nu echt even niet meer, is het voor een terrorist nou niet laf of wél laf, om zichzelf om te brengen bij hun actie?

Dat verandert ook weer ieder seizoen, is gewoon niet bij te houden.
Het pieter baan heeft in het rapport verklaard dat hij niet handelde uit terroristische, geradicaliseerde of geloofsmotieven.

De kans dat hij als terrorist achter de tralies verdwijnt is klein.
speak only if it improves the silence.
pi_191870682
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 20:13 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Mee eens: deze man is zeer duidelijk pyschatrisch niet in orde en moet op de eerste plaats hulp krijgen.
Klopt maar ook vooral straf gezien het feit dat hij geen enkel berouw heeft getoond. Die zorg kan hij ook ontvangen met levenslang. Levenslang wordt trouwens niet meer onbeperkt uitgevoerd maar na 25 jaar is er een herbeoordeling ervan. De TBS klinieken verschillen in de praktijk nauwelijks van een gevangenisregime. Dit gezien het wegbezuinigen van veel begeleiding, therapieën en activiteiten in TBS klinieken...
Dus TBS biedt nauwelijks meerwaarde in dit geval en in vele andere gevallen. En die idiote twee jaarlijkse verlenging brengt weer veel extra onrust voor de slachtoffers en ook de patiënt zelf met zich mee.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  vrijdag 6 maart 2020 @ 20:42:32 #135
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191870884
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 20:13 schreef TjjWester het volgende:

deze man is zeer duidelijk pyschatrisch niet in orde en moet op de eerste plaats hulp krijgen.
Ik wil hem met liefde helpen om die kuil te graven van 180cm diep...
pi_191873105
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 18:46 schreef paulgo het volgende:

[..]

Onjuist de cafeschutter Cevdet Yilmaz had geen TBS maar levenslang als straf opgelegd gekregen omdat hij een psychiatrisch onderzoek weigerde. Ik kende zijn advocate
[..]

Lariekoek, je helpt onze samenleving juist enorm als je zulk gespuis meteen laat vertrekken bij een eerste veroordeling voor een geweldsmisdrijf. Als dat met Gokmen Tanis was gebeurd waren zijn vier slachtoffers nog in leven en was onze samenleving tientallen miljoenen aan schade bespaard gebleven. Hij had al na zijn eerste veroordeling wegens een geweldsdelict netzo als Michael P. een aanbod voor emigratie naar een afgelegen plek verweg elders op de wereld. Bij weigering van zo'n aanbod volgt automatisch een 10 keer lagere celstraf om de recidive te voorkomen. De doodstraf hebben wij helaas niet meer voor zulke massa moordenaars, maar dat is de keuze van de kiezers geweest en Europa staat de doodstraf nooit toe. Raar eigenlijk wantr stel dater een nieuwe Adolf Hitler op staat, dan kan je hem tegenwoordig hoogstens tot levenslang veroordelen. Wij worden in Nederland altijd bestookt met de nadelen van de doodstraf maar nooit met argumenten ten voordele van de doodstraf:
Bijvoorbeeld een misdaadbende leider als Willem Holleeder of Ridouan Taghi blijft ook vanuit de cel levensgevaarlijk voor zijn bedreigde getuigen. Alleen de doodstraf kan dat risico en de angst van de bedreigde getuigen, om het volgende slachtoffer te zijn, wegnemen.
[..]

Misschien zelfs al over 20 jaar als hij onverhoopt niet tot levenslang maar tot 30 jaar cel en TBS wordt veroordeeld...
[..]

Die eveneens Turkse cafe schutter Cevdet Yilmaz heeft geen 4 mensen maar 6 mensen doodgeschoten en kreeg levenslang. Ook hij bleek psychisch gestoord en kwam al snel in een TBS kliniek. Daar was zijn stoornis plotseling verdwenen en werd hij door zijn psychiaters geschikt bevonden voor resocialisatie. Ja dat is het risico van TBS, dat zware criminelen zo binnen no time vrij komen met allemaal leugentjes. Die dader mocht trouwens op de publieke omroep een uur lang ( onherkenbaar) zijn zegje doen, zonder enig commentaar van de betreffende journalist. Extra nodeloos pijnlijk voor zijn slachtoffers, maar ja dat kan je verwachten van een overheid die meer oog heeft voor de belangen van criminelen dan de belangen van slachtoffers....
Bullshit. Deze jongen had zelfs op Mars slachtoffers gemaakt.
pi_191874078
OK laat ons land maar afvalputje van de hele wereld blijven. 8-)
Met zulke slappe straffen en luxe gevangenissen is het wachten op de volgende aanslag. Gokmen Tanis zei heel duidelijk dat hij liever de rest van zijn leven in de gevangenis zit. Daar heeft hij doelbewust voor gekozen. Er zijn vele jonge mannen , die ook liever in de gevangenis zitten dan op straat te moeten hangen. Lekker eten, een vol dagprogramma en volop drank ,drugs en prikborden vol met allemaal vrouwen die een relatie zoeken.
De gevangenis schrikt totaal niet meer af in tegenstelling tot Amerika waar elke crimineel doodsbang is voor de cel.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_191874183
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 23:26 schreef paulgo het volgende:
OK laat ons land maar afvalputje van de hele wereld blijven. 8-)
Met zulke slappe straffen en luxe gevangenissen is het wachten op de volgende aanslag. Gokmen Tanis zei heel duidelijk dat hij liever de rest van zijn leven in de gevangenis zit. Daar heeft hij doelbewust voor gekozen. Er zijn vele jonge mannen , die ook liever in de gevangenis zitten dan op straat te moeten hangen. Lekker eten, een vol dagprogramma en volop drank ,drugs en prikborden vol met allemaal vrouwen die een relatie zoeken.
De gevangenis schrikt totaal niet meer af in tegenstelling tot Amerika waar elke crimineel doodsbang is voor de cel.
Gwn spuitje geven
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_191875106
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 23:26 schreef paulgo het volgende:
OK laat ons land maar afvalputje van de hele wereld blijven. 8-)
Met zulke slappe straffen en luxe gevangenissen is het wachten op de volgende aanslag. Gokmen Tanis zei heel duidelijk dat hij liever de rest van zijn leven in de gevangenis zit. Daar heeft hij doelbewust voor gekozen. Er zijn vele jonge mannen , die ook liever in de gevangenis zitten dan op straat te moeten hangen. Lekker eten, een vol dagprogramma en volop drank ,drugs en prikborden vol met allemaal vrouwen die een relatie zoeken.
De gevangenis schrikt totaal niet meer af in tegenstelling tot Amerika waar elke crimineel doodsbang is voor de cel.
En daarom begin ik enthousiast te worden voor herinvoering van de doodstraf. In de zoektocht naar een vereniging of beweging die dit nastreeft kwam ik een mooi opiniestuk tegen:
http://www.opiniestukken.nl/opiniestukken/artikel/613/De-doodstraf-echt-het-einde?r=be
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_191875163
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 00:24 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Die komt nooit meer vrij hoor.
Definieer 'vrij'. Deze man zit ook lekker thuis te chillen, zonder gratie:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Cevdet_Yilmaz
  zaterdag 7 maart 2020 @ 00:57:01 #141
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191875164
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 00:47 schreef quo_ het volgende:

[..]

En daarom begin ik enthousiast te worden voor herinvoering van de doodstraf. In de zoektocht naar een vereniging of beweging die dit nastreeft kwam ik een mooi opiniestuk tegen:
http://www.opiniestukken.nl/opiniestukken/artikel/613/De-doodstraf-echt-het-einde?r=be
Hoe verleidelijk het ook is om het bij bepaalde gevallen te doen, is doodstraf geen goed plan. Kijk naar wat het voor een ellende veroorzaakt in de VS. Een pijnloze beschaafde manier bestaat er niet, er zijn veel onschuldigen ter dood gebracht, het brengt hoge kosten met zich mee vanwege procedures, en je straft er ook mensen mee zoals familieleden die niets met het misdrijf te maken hebben.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 00:58:43 #142
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_191875176
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 00:47 schreef quo_ het volgende:

[..]

En daarom begin ik enthousiast te worden voor herinvoering van de doodstraf. In de zoektocht naar een vereniging of beweging die dit nastreeft kwam ik een mooi opiniestuk tegen:
http://www.opiniestukken.nl/opiniestukken/artikel/613/De-doodstraf-echt-het-einde?r=be
En de doodstraf zou deze gek wel tegengehouden hebben?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 7 maart 2020 @ 01:06:48 #143
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191875239
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 00:57 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Hoe verleidelijk het ook is om het bij bepaalde gevallen te doen, is doodstraf geen goed plan. Kijk naar wat het voor een ellende veroorzaakt in de VS. Een pijnloze beschaafde manier bestaat er niet, er zijn veel onschuldigen ter dood gebracht, het brengt hoge kosten met zich mee vanwege procedures, en je straft er ook mensen mee zoals familieleden die niets met het misdrijf te maken hebben.
Ik ben oprecht verbaasd dat jij een tegenstander van de doodstraf bent,
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 7 maart 2020 @ 01:13:24 #144
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191875290
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 01:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik ben oprecht verbaasd dat jij een tegenstander van de doodstraf bent,
Zoals ik zei, het is erg verleidelijk bij bepaalde figuren. Vooral als het een beetje eervol gebeurt, zoals vuurpeloton.
Maar er zijn gewoon te veel nadelen.

Ik pleit hier trouwens al jaren voor een gevangenissysteem zoals in Noorwegen.
Maar ook dat zal geen vruchten afwerpen als we blijven doorgaan met die massale import uit derde wereld landen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 06:45:20 #145
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191876557
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 01:13 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik pleit hier trouwens al jaren voor een gevangenissysteem zoals in Noorwegen.
Maar ook dat zal geen vruchten afwerpen als we blijven doorgaan met die massale import uit derde wereld landen.
Klopt het huidige strafsysteem maakt van daders van relatief lichte misdrijven zware moordenaars. Zeker doordat vooral daders van moslim-afkomst zich in hun eergevoel aangetast voelen, veroorzaakt ons huidige rechtssysteem, hoe humaan bedoeld ook, erg veel agressie en escalatie. Trouwens ook bij heel veel witte gedetineerden is dat het geval.

Dat wordt wat in de toekomst als allemaal verbitterde boze jihadstrijders hier mogen terugkeren maar eerst getrakteerd worden op een gevangenisstraf. De hel zal in ons land losbarsten bij ongewijzigd beleid.

Moet de doodstraf dan maar worden ingevoerd? Nee die is niet de oplossing voor de lichtere groep van criminelen, die later ernstig escaleren. Alleen als wij alle criminelen dan maar preventief zouden gaan ruimen werkt de doodstraf preventief. En deze oplossing is gekkenwerk.

De enige twee oplossingen zijn te zoeken in langere gevangenisstraffen met een emigratieaanbod in ruil voor strafverlaging. Die wandelende tijdbommen mogen hier niet meer op straat worden losgelaten. Punt. Een land als Canada doet dat zelf ook nog sterker: Criminelen met een buitenlands paspoort uitzetten als ze een delict hebben gepleegd. Zoals die oude Nederlandse man die als baby naar Canada was geemigreerd. Na een mishandeling werd hij alsnog direct op het vliegtuig naar Nederland gezet.
Canada is een sociaal relaxed multicultureel land en eigenlijk een voorbeeld voor heel de wereld. Waarom volgen wij niet dit goede voorbeeld en sturen alle geweldsplegers weg?? Als dat met de tramschutter was gedaan, na zijn eerste veroordeling, waren er geen slachtoffers gevallen.

Het andere alternatief is elke gedetineerde, dus ook lichtere gevallen, een soort TBS op te leggen, in een gevangenis zoals het Noorse Bastoy, mits er intensieve hulpverlening en toezicht voor hun is. Echter dit is veel te duur en helaas praktisch onhaalbaar.

Dus witte nederlanders moeten of accepteren dat er veel vaker aanslagen op hun worden gepleegd of stemmen op de partijen die iets met zo'n emigratieplan willen doen. Leuker kunnen wij het niet maken, gemakkelijker wel.

[ Bericht 3% gewijzigd door paulgo op 07-03-2020 08:07:16 ]
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  zaterdag 7 maart 2020 @ 08:01:54 #147
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_191876915
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 06:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee. Het voorkomt wel een tweede keer.
Uiteraard, maar dat argument kan ik opvoeren voor elk strafbaar feit.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 7 maart 2020 @ 09:46:36 #148
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191877777
Mooi, prop hem maar bij Mohammed B
pi_191877843
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 23:26 schreef paulgo het volgende:
OK laat ons land maar afvalputje van de hele wereld blijven. 8-)
Met zulke slappe straffen en luxe gevangenissen is het wachten op de volgende aanslag. Gokmen Tanis zei heel duidelijk dat hij liever de rest van zijn leven in de gevangenis zit. Daar heeft hij doelbewust voor gekozen. Er zijn vele jonge mannen , die ook liever in de gevangenis zitten dan op straat te moeten hangen. Lekker eten, een vol dagprogramma en volop drank ,drugs en prikborden vol met allemaal vrouwen die een relatie zoeken.
De gevangenis schrikt totaal niet meer af in tegenstelling tot Amerika waar elke crimineel doodsbang is voor de cel.
Ah, dat is dus de reden waarom er zo goed als geen criminaliteit bestaat in in de VS.
I´m back.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 09:59:04 #150
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191877906
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 00:20 schreef ootjekatootje het volgende:
Levenslang is 25 jaar Max.
Leugens
  zaterdag 7 maart 2020 @ 10:08:15 #151
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 7 maart 2020 @ 10:30:26 #152
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191878276
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 00:20 schreef ootjekatootje het volgende:
Levenslang is 25 jaar Max... ik hoop dat die er binnenkort zelf een einde aan maakt.

Ik hoop dat ze hem de middelen geven om dat te doen. Beter voor de maatschappij en hemzelf.

Wel rustig trouwens met users die zijn standpunten verdedigen.
Het geven van middelen om zich te doden is verkorting van de straf
https://www.gevangenenzor(...)EEexKcgaAs4iEALw_wcB
quote:
Nederland is een uitzondering binnen Europa
Nederland is het enige land in Europa waar levenslang ook echt levenslang betekent. Er zijn maar
twee mogelijkheden waardoor je als gevangene aan levenslang kunt ontkomen. In de eerste plaats als
je zaak opnieuw wordt bekeken en dan blijkt dat je nooit een levenslange gevangenisstraf had mogen
krijgen. De andere mogelijkheid is het verkrijgen van gratie.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 7 maart 2020 @ 10:31:58 #153
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191878292
Walgelijk figuur :r
  zaterdag 7 maart 2020 @ 10:38:10 #154
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191878359
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 09:46 schreef Hexagon het volgende:
Mooi, prop hem maar bij Mohammed B
Ja een stel van zulke jongens bij elkaar zetten, dat zou mooie televisie opleveren voor John de Mol ,

Stuk of zes bij elkaar in een woning , en dan zien wie het eerste iemand vermoord en hoe
Ieder krijgt een klosje vislijn van 10 meter
Alleen varkensvlees te eten

Dan kunnen ze die kosten terugverdienen

Zoiets zou toch moeten kunnen he

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 07-03-2020 10:48:34 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 7 maart 2020 @ 22:04:52 #155
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_191890955
Een moslim die jaagde op niet-moslims. Met dank aan d66 en GroenLinks die nog meer 'vluchtelingen' hierheen willen halen.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  zaterdag 7 maart 2020 @ 22:29:22 #156
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_191891857
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 22:04 schreef NoPicNic het volgende:
Een moslim die jaagde op niet-moslims. Met dank aan d66 en GroenLinks die nog meer 'vluchtelingen' hierheen willen halen.
Simplistisch wereldbeeld galore. Alles is de schuld van de politieke partij die je liever ziet verdwijnen. En de Rabobank natuurlijk.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 22:32:21 #157
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_191891922
Lastig dit...

Levenslang is in Nederland niet direct meer levenslang, anders zou dit een makkelijke keus zijn voor de rechter. Na 25 jaar is er een herbeoordeling en dat is al bij meerdere zaken reden voor de rechter geweest om voor de “veilige” 30 jaar en TBS te gaan. Zij willen het risico niet lopen dat iemand over 25 jaar onbehandeld weer rondloopt. Want bij levenslang komt geen TBS.

Aan de andere kant: 30 jaar en TBS zou betekenen dat je na 20 jaar het TBS traject in mag en binnen 30 jaar met wat nepperij in de kliniek op straat staat. Toch denk ik dat deze Gokmen knettergek blijft en de TBS niet meer zal verlaten en op de longstay komt.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_191891951
Deze man mag nooit meer de gevangenis verlaten.
pi_191895139
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 06:51 schreef paulgo het volgende:

[..]

Klopt het huidige strafsysteem maakt van daders van relatief lichte misdrijven zware moordenaars. Zeker doordat vooral daders van moslim-afkomst zich in hun eergevoel aangetast voelen, veroorzaakt ons huidige rechtssysteem, hoe humaan bedoeld ook, erg veel agressie en escalatie. Trouwens ook bij heel veel witte gedetineerden is dat het geval.

...................

Moet de doodstraf dan maar worden ingevoerd? Nee die is niet de oplossing voor de lichtere groep van criminelen, die later ernstig escaleren. Alleen als wij alle criminelen dan maar preventief zouden gaan ruimen werkt de doodstraf preventief. En deze oplossing is gekkenwerk.

man, man wat een uitglijders.

Lichte vergrijpen die als moordenaar bestraft worden, waar haal je het vandaan. Zoek eens op doodrijden i.c.m. taakstraf. Je kan iemand naar de andere wereld helpen voor 3 weken schoffelen !

En volgens mij is er geen enkele voorstander van de doodstraf die vindt dat we deze ook meteen maar voor kruimeldieven moeten laten gelden.

[ Bericht 2% gewijzigd door quo_ op 08-03-2020 01:38:11 ]
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_191895581
Je begrijpt mij verkeerd. Quo_ je moet weer naar de lagere school op leesles. Totale onzin leg je mij in de mond, ik bedoelde , daders plegen eerst een licht delict en daarna krijgen ze daarop een straf, die echter niet voorkomt dat ze binnen no-time recidiveren. De Nederlandse recidive cijfers behoren tot de hoogste ter wereld. En die recidive is vaak erger dan het oorspronkelijke delict. Een mishandelaar, die later moordenaar wordt enz. De gevangenis is een hogeschool voor de criminaliteit. Problematiek wordt daar alleen maar erger. Er worden allemaal wandelende tijdbommen door justitie en zorgverlening op straat gegooid. Dat probleem speelt al jaren maar is wel erger geworden.
Daarom is het waanzin dat er nog geen emigratieplan voor deze doelgroep van totaal ontregelde personen is bedacht door de gevestigde nationale en internationale politiek.
Deze probleemgroep mag nooit meer in onze samenleving ongecontroleerd loslopen. TBS werkt in theorie goed maar in de praktijk helaas totaal onvoldoende. Er zijn wel juridische mogelijkheden: De rechter zou bijvoorbeeld een landelijk straatverbod moeten uitvoeren, voor alle personen die een dreiging voor anderen vormen. Nu kan een straatverbod al soms voor een specifieke woonomgeving bij bijv. stalking.

[ Bericht 23% gewijzigd door paulgo op 08-03-2020 03:08:14 ]
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_191895639
quote:
Op zondag 8 maart 2020 02:53 schreef paulgo het volgende:
Je begrijpt mij verkeerd. totale onzin leg je mij in de mond; daders plegen eerst een licht delict en daarna krijgen ze daarop een straf, die echter niet voorkomt dat ze binnen no-time recidiveren. De Nederlandse recidivecijfers zijn het hoogst ter wereld. En die recidive is vaak erger dan het oorspronkelijke delict. Een mishandelaar, die later moordenaar wordt enz. De gevangenis is een hogeschool voor de criminaliteit. Problematiek wordt daar alleen maar erger
Doe 's gek, doe 's een bron.
pi_191895735
quote:
6s.gif Op zondag 8 maart 2020 03:07 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Doe 's gek, doe 's een bron.
Ons land heeft inderdaad verhoudingsgewijs hoge recidive. Ik heb vorige tekst aangepast, want de hoogste ter wereld kan je het niet noemen. In alle landen worden de recidivecijfers verschillend geregistreerd en leveren geregeld onbetrouwbare onderzoeken met een klein aantal onderzochte daders. Trouwens bij ons was er ook een voormalig minister van justitie Ivo O. die onwelgevallige onderzoeksresultaten liet verwijderen.

Hierbij een betrouwbare bron voor ons relatief slechte resultaat van 46 % recidive na 2 jaar:
"Two-year reconviction rates "
https://www.researchgate.(...)oners_tbl3_331023007

Ons land met zijn 46 % en relatief grote onderzoeksgroep vergeleken met Frankrijk 40% en ook een relatief grote onderzoeksgroep spreekt boekdelen...
Sommige andere landen kwamen nog hoger uit maar hebben een veel kleinere onderzoekspopulatie gebruikt, dus kun je die cijfers beter buiten beschouwing laten.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_191896041
Maar in dat overzicht staat “ The 2-year reconviction rates in released prisoners”, dat gaat over prisoners, daar wordt die groep waar jij het over hebt helemaal niet in meegenomen :o

Bovendien is het percentage recidivisten meer afhankelijk van begeleiding en acceptatie van de maatschappij (baan krijgen etc.) dan van de duur van de celstraf..
pi_191896065
“TBS werkt in theorie goed maar in de praktijk helaas totaal onvoldoende.”

Dit vind ik ook altijd zo’n bullshit argument.. omdat er soms iemand vrijkomt (na behandeling, verlof of ontsnappen) die toch terugvalt/flipt werkt het systeem niet!?
Dit is de enige manier dat het in Europa mogelijk is om iemand een soort van levenslang te geven en is ideaal om de grootste risico gevallen te monitoren. (sowieso heel veel props voor Nederland dat we dat doen).

Maar omdat niet iedereen te ‘genezen’ is werkt TBS niet voldoende... wat vindt jij voldoende??
Er is geen systeem dat aan de huidige wetten voldoet waarmee je 100% safe zit.
pi_191896074
omg ik lees verder terug en kom uit bij “
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 01:29 schreef quo_ het volgende:

[..]

man, man wat een uitglijders.

Lichte vergrijpen die als moordenaar bestraft worden, waar haal je het vandaan. Zoek eens op doodrijden i.c.m. taakstraf. Je kan iemand naar de andere wereld helpen voor 3 weken schoffelen !

En volgens mij is er geen enkele voorstander van de doodstraf die vindt dat we deze ook meteen maar voor kruimeldieven moeten laten gelden.
omg inderdaad lees net pas het stuk dat we rekening moeten houden met het eergevoel van een bepaalde groep :X
  zondag 8 maart 2020 @ 06:21:56 #166
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_191896095
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 22:29 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Simplistisch wereldbeeld galore. Alles is de schuld van de politieke partij die je liever ziet verdwijnen. En de Rabobank natuurlijk.
Zolang er politieke partijen zijn die de grenzen wagenwijd open willen, loopt Nederland groot gevaar. PVV en FvD zijn de enige partijen die opkomen voor de Nederlandse bevolking.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  zondag 8 maart 2020 @ 10:53:35 #167
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_191898169
Levenslang vind ik op zich wel een passende straf, maar 30 jaar met TBS met dwangverpleging vind ik ook wel een goed alternatief. Op een gegeven moment beland hij toch in de longstay. Dit is volgens mij ook een verkapte vorm van levenslang.
  zondag 8 maart 2020 @ 11:27:40 #168
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191898662
Hij krijgt wel 12 jaar met aftrek en verzorging denk ik

quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 10:53 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Levenslang vind ik op zich wel een passende straf, maar 30 jaar met TBS met dwangverpleging vind ik ook wel een goed alternatief. Op een gegeven moment beland hij toch in de longstay. Dit is volgens mij ook een verkapte vorm van levenslang.
kort vastbinden aan zijn duimen, met water op 2 meter afstand vind ik beter
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192058485
Corona of niet: tramschutter Gökmen Tanis krijgt vrijdag gewoon z’n straf te horen

https://www.ad.nl/utrecht(...)f-te-horen~a65345bd/

pi_192064242
Van mij mag hij langer dan levenslang krijgen.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_192159833
Vanmiddag om 14:00 livestream uitspraak.

https://d1nbsec8luzshe.cloudfront.net/index.html

Present.

[ Bericht 27% gewijzigd door Zipportal op 20-03-2020 13:18:34 ]
pi_192160248
Deze man mag, en kan, niet meer terug in de maatschappij. De manier waarop dat geregeld wordt maakt me niet uit.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 20 maart 2020 @ 11:27:14 #173
40566 Ericr
Livewrong
pi_192160715
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 06:44 schreef cempexo het volgende:
Van mij mag hij langer dan levenslang krijgen.
pi_192161312
ben benieuwd
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 20 maart 2020 @ 12:18:09 #175
117098 Hathor
Effe niet
pi_192161673
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:58 schreef Nielsch het volgende:
ben benieuwd
Die komt nooit meer buiten, reken daar maar op.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_192161713
Waarom nog belastingsgeld uitgeven aan deze kneus. Mooi dik touw en een hoge boom weg ermee.

Vooraf wel even goed martelen en een gangbang met 40 matrozen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 14:27:06 #177
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_192164294
Levenslang it is.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  vrijdag 20 maart 2020 @ 14:28:44 #178
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192164338
Wow, snel proces? :o
pi_192164379
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 14:28 schreef Zwansen het volgende:
Wow, snel proces? :o
Zo snel gaat het altijd zodra er een inhoudelijke behandeling is. Ook geen advocaat voor de tegenpartij die dingen onnodig aan het rekken is.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 14:32:44 #180
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192164429
Toedels :W
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 20 maart 2020 @ 14:35:12 #181
40566 Ericr
Livewrong
pi_192164493
Dat zijn kont maar volledig opengereten mag worden. Zou nog mooier zijn als hij niet mag luchten en de hele dag de lampen aan blijven.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 14:41:14 #182
117098 Hathor
Effe niet
pi_192164628
De enige juiste straf.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_192165038
de enige passende straf
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_192165169
Levenslang is een koopje voor hem...voor de werkende burger niet, die betaalt 250 euro per dag voor hem.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_192166048
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 15:04 schreef cempexo het volgende:
Levenslang is een koopje voor hem...voor de werkende burger niet, die betaalt 250 euro per dag voor hem.
Och och och wat een geklaag weer. De rechtstaat kost nu eenmaal geld en dat is prima.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  vrijdag 20 maart 2020 @ 15:43:59 #186
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_192166174
"Levenslang" ja.
Loopt over 10 jaar vast weer rond. We weten inmiddels hoe dit gaat in Nederland.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 20 maart 2020 @ 15:44:47 #187
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192166198
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 14:35 schreef Ericr het volgende:
Dat zijn kont maar volledig opengereten mag worden. Zou nog mooier zijn als hij niet mag luchten en de hele dag de lampen aan blijven.
Dan staat nooit meer zijn halve kont open. En dat is juist het mooie aan dit verhaal. Dat juist zijn kont iedere dag dus open gaat staat _O-

Van mij mag hij ook wel in zijn cel gesmeten worden, deur dicht, slot er op en de sleutel er van daarna worden weggegooid.

Het enige juiste besluit. Doei.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 20 maart 2020 @ 15:46:24 #188
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192166225
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 15:43 schreef Kaneelstokje het volgende:
"Levenslang" ja.
Loopt over 10 jaar vast weer rond. We weten inmiddels hoe dit gaat in Nederland.
Levenslang is levenslang.

Hij krijgt europees gezien na 30 jaar ofso kans op gratie. Maar dat is onmogelijk met deze daden. En ik denk dat de doetjes rechters zoals met die cafeschieter, wel eerst 3x gaan nadenken voordat ze hem een eeuwige enkelband geven en naar huis sturen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192166620
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 15:39 schreef recursief het volgende:

[..]

Och och och wat een geklaag weer. De rechtstaat kost nu eenmaal geld en dat is prima.
In Amerika had hij vorig jaar al op de elektrische stoel mogen plaats nemen. Even op het aan/uit knopje drukken en klaar...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_192166689
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 15:43 schreef Kaneelstokje het volgende:
"Levenslang" ja.
Loopt over 10 jaar vast weer rond. We weten inmiddels hoe dit gaat in Nederland.
Ik wel, jij niet blijkbaar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 16:27:50 #191
117098 Hathor
Effe niet
pi_192166874
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 15:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Levenslang is levenslang.

Hij krijgt europees gezien na 30 jaar ofso kans op gratie. Maar dat is onmogelijk met deze daden. En ik denk dat de doetjes rechters zoals met die cafeschieter, wel eerst 3x gaan nadenken voordat ze hem een eeuwige enkelband geven en naar huis sturen.
Dat heeft ie dan helemaal aan zijn eigen psychopatische gedrag te danken, door ten eerste de rechtbank niet te erkennen, en ten tweede het hof voor varkens uit te maken en een beetje in het rond gaan zitten spugen. Eigenlijk is het jammer dat zo'n klootzak niet gewoon mee naar buiten word genomen en op een binnenplaatsje buiten ieders zicht een nekschot krijgt, zoals men indertijd met Ceaucescu heeft gedaan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 18:17:08 #192
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_192168780
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 16:27 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat heeft ie dan helemaal aan zijn eigen psychopatische gedrag te danken, door ten eerste de rechtbank niet te erkennen, en ten tweede het hof voor varkens uit te maken en een beetje in het rond gaan zitten spugen. Eigenlijk is het jammer dat zo'n klootzak niet gewoon mee naar buiten word genomen en op een binnenplaatsje buiten ieders zicht een nekschot krijgt, zoals men indertijd met Ceaucescu heeft gedaan.
Dit. Dat er nog zuurstof, tijd en geld aan dit soort vuilnis wordt besteedt is onbegrijpelijk. :r
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_192169011
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 16:10 schreef cempexo het volgende:

[..]

In Amerika had hij vorig jaar al op de elektrische stoel mogen plaats nemen. Even op het aan/uit knopje drukken en klaar...
Populistische borrelpraat. Ten eerste doen we dat hier niet. Ten tweede zitten terdoodveroordeelden in Amerika vaak enorm lang op 'death row' en dat is ook bepaald niet gratis.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_192169031
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 16:10 schreef cempexo het volgende:

[..]

In Amerika had hij vorig jaar al op de elektrische stoel mogen plaats nemen. Even op het aan/uit knopje drukken en klaar...
In 2017, the Federal Bureau of Prisons and 32 states held 2,703 prisoners under sentence of death, and executed 23 (0.85%) of them. The average time spent on death row increased from 3 years and 6 months in 1979 to 20 years and 3 months in 2017.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_192169645
@Eufonie-Recursief

Ze hebben d'r zin aan: https://deathpenaltyinfo.org/executions/upcoming-executions
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 18:59:22 #196
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_192169680
Ik poep in zijn oog
pi_192175319
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 18:58 schreef cempexo het volgende:
@:Eufonie-Recursief

Ze hebben d'r zin aan: https://deathpenaltyinfo.org/executions/upcoming-executions
Wat heeft dit überhaupt met jouw (eerdere) opmerking te maken? Beter stop je de mentale beperking in een nuttiger doel. Plus dat woont je in een kansloos land wat stelt:

People receiving a life sentence in Denmark can request a pardoning hearing after 12 years. If the hearing is successful, the Justice Minister (or someone authorized by the Minister) grants a pardon, subject to a parole period of up to 5 years. [...] Prisoners sentenced to life imprisonment serve an average of 17 years.

Serieus, ga iets nuttigs doen met je leven :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Eufonie op 20-03-2020 22:59:29 ]
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_192177356
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 22:33 schreef FL_Freak het volgende:
Deze man mag nooit meer de gevangenis verlaten.
Het liefst zo snel mogelijk... In een kist.
pi_192177408
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 06:21 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Zolang er politieke partijen zijn die de grenzen wagenwijd open willen, loopt Nederland groot gevaar. PVV en FvD zijn de enige partijen die opkomen voor de Nederlandse bevolking.
Ja hoor dat zien we nu ook bij de aanpak van corona. Wat een kneuzen.
pi_192179312
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 22:50 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Wat heeft dit überhaupt met jouw (eerdere) opmerking te maken? Beter stop je de mentale beperking in een nuttiger doel. Plus dat woont je in een kansloos land wat stelt:

People receiving a life sentence in Denmark can request a pardoning hearing after 12 years. If the hearing is successful, the Justice Minister (or someone authorized by the Minister) grants a pardon, subject to a parole period of up to 5 years. [...] Prisoners sentenced to life imprisonment serve an average of 17 years.

Serieus, ga iets nuttigs doen met je leven :')
Ik doe iedere maand iets nuttigs. Ben dan mijn geld aan het tellen, dat duurt wel steeds langer.
https://pbs.twimg.com/media/DtebTvoWsAA_w_O.jpg

En ondertussen even vanuit mijn werkkamer naar buiten kijken ...

Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_192180349
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 05:23 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik doe iedere maand iets nuttigs. Ben dan mijn geld aan het tellen, dat duurt wel steeds langer.
https://pbs.twimg.com/media/DtebTvoWsAA_w_O.jpg

En ondertussen even vanuit mijn werkkamer naar buiten kijken ...

[ afbeelding ]
Compleet irrelevant weer, zoals te verwachten was.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_192180400
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 15:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Levenslang is levenslang.

Hij krijgt europees gezien na 30 jaar ofso kans op gratie. Maar dat is onmogelijk met deze daden. En ik denk dat de doetjes rechters zoals met die cafeschieter, wel eerst 3x gaan nadenken voordat ze hem een eeuwige enkelband geven en naar huis sturen.
Dat is na 25 jaar, gezien een kans op vrijheid aanwezig dient te zijn binnen de eisen van het EVRM. Overigens heeft dit in Nederland geleid tot een toename van het opleggen van levenslange gevangenisstraf: https://www.ad.nl/binnenl(...)oe-kan-dat~a0805b99/
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_192433626
Tramschutter gaat niet in hoger beroep; definitief levenslang voor Gökmen Tanis

https://www.ad.nl/binnenl(...)kmen-tanis~a83f7554/
pi_192433703
Prima. Tot nooit weer ziens, hopelijk.
  vrijdag 3 april 2020 @ 17:41:17 #205
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_192433737
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Prima. Tot nooit weer ziens, hopelijk.
Even nu wat stoere woorden vanuit de rechterlijke macht, en over 10 jaar is iedereen hem vergeten en gaat hij gewoon weer de straat op.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_192433866
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:34 schreef Zipportal het volgende:
Tramschutter gaat niet in hoger beroep; definitief levenslang voor Gökmen Tanis

https://www.ad.nl/binnenl(...)kmen-tanis~a83f7554/
Net zoals Ted de Turk zeker. :')
  vrijdag 3 april 2020 @ 17:48:12 #207
40566 Ericr
Livewrong
pi_192433868
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:41 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Even nu wat stoere woorden vanuit de rechterlijke macht, en over 10 jaar is iedereen hem vergeten en gaat hij gewoon weer de straat op.
Hoeveel levenslang gestraften lopen weer vrij rond dan?
pi_192433874
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:48 schreef Ericr het volgende:

[..]

Hoeveel levenslang gestraften lopen weer vrij rond dan?
Nou klik vooral eens even op de link hierboven, zelfs een enigszins gelijksoortig delict.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 3 april 2020 @ 17:51:09 #209
319979 Fok-it
All is well
pi_192433913
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:48 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nou klik vooral eens even op de link hierboven, zelfs een enigszins gelijksoortig delict.
In april 2019 werd een gratieverzoek ingediend. Op 5 september 2019 werd bekend gemaakt dat het gratieverzoek was afgewezen

?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_192433972
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:51 schreef Fok-it het volgende:

[..]

In april 2019 werd een gratieverzoek ingediend. Op 5 september 2019 werd bekend gemaakt dat het gratieverzoek was afgewezen

?
quote:
Status Woont onder toezicht bij zijn gezin
-O-

quote:
Van cel naar tbs-kliniek
Sinds 2001 zit hij zijn straf uit in een tbs-kliniek. Dat komt omdat hij ongeschikt zou zijn voor normale gevangenschap. Sinds 2002 heeft Yilmaz begeleid verlof. Na een kort geding mocht hij in 2014 ook op onbegeleid verlof. Sinds die tijd heeft hij Yilmaz een gezin gesticht.

Op dit moment brengt hij de meeste tijd buiten de kliniek door, zogenoemd transmuraal verlof. Dat betekent dat hij nog wel behandeld wordt en onder toezicht staat. Yilmaz wil dat daar een einde komt en diende een gratieverzoek in.


https://www.omroepwest.nl(...)-gewoon-aan-het-werk
quote:
Het gratieverzoek van Cevdet Yılmaz, de Turks-Nederlandse man die in 1983 zes mensen dood schoot in een café in Delft, is afgewezen. Yılmaz kreeg levenslang en tbs, maar woont al geruime tijd buiten de kliniek. Hij staat nog wel onder toezicht en mag Nederland niet verlaten. Dat blijft zo. Minister Dekker van Rechtsbescherming stuurde gisteren een brief aan de advocaat van Yilmaz, waarin de afwijzing van zijn gratieverzoek wordt bevestigd. Yilmaz wil remigreren naar Turkije, maar dat wordt door de beslissing verhinderd.

https://www.crimesite.nl/(...)-krijgt-geen-gratie/
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 3 april 2020 @ 17:59:14 #211
319979 Fok-it
All is well
pi_192434037
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:55 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]


[..]

-O-
[..]


[..]

Tsja, weet niet wat dat toezicht houden precies inhoudt maar als hij geïsoleerd thuis zit ipv in een kliniek maakt dat ook niet bijzonder veel uit als hij gewoon behandeld blijft worden
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_192434070
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:59 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Tsja, weet niet wat dat toezicht houden precies inhoudt maar als hij geïsoleerd thuis zit ipv in een kliniek maakt dat ook niet bijzonder veel uit als hij gewoon behandeld blijft worden
Ja zo enorm geisoleerd dat ie gewoon een gezin heeft kunnen stichten en werkt, lekker z'n leventje leidt, iets waartoe hij z'n willekeurige slachtoffers de kans ontnomen heeft en nog is het meneer niet genoeg want het liefst zou ie lekker willen remigreren naar Turkije.

Kan allemaal als "levenslang" gestrafte in Nederland, nouja behalve dat remigreren dan dus. :')
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:04:26 #213
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_192434121
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:01 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ja zo enorm geisoleerd dat ie gewoon een gezin heeft kunnen stichten en werkt, lekker z'n leventje leidt, iets waartoe hij z'n willekeurige slachtoffers de kans ontnomen heeft en nog is het meneer niet genoeg want het liefst zou ie lekker willen remigreren naar Turkije.

Kan allemaal als "levenslang" gestrafte in Nederland, nouja behalve dat remigreren dan dus. :')
Ach, mensen als Volkert van der Graaf laten zien dat de "regels" aan de laars gelapt kunnen worden.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 3 april 2020 @ 18:06:22 #214
319979 Fok-it
All is well
pi_192434158
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:01 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ja zo enorm geisoleerd dat ie gewoon een gezin heeft kunnen stichten en werkt, lekker z'n leventje leidt iets waartoe hij z'n willekeurige slachtoffers de kans ontnomen heeft en nog is het meneer niet genoeg want het liefst zou ie lekker willen remigreren naar Turkije.

Kan allemaal als "levenslang" gestrafte in Nederland, nouja behalve dat remigreren dan dus. :')
Ja ik begrijp dat jij het liefst ziet dat ze hun hele leven lang in een isoleercel doorbrengen maar een land als Noorwegen waar de manier van gevangenneming een stuk minder destructief verloopt betere resultaten oplevert wat betreft resocialisatie
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:17:42 #215
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_192434338
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:06 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ja ik begrijp dat jij het liefst ziet dat ze hun hele leven lang in een isoleercel doorbrengen maar een land als Noorwegen waar de manier van gevangenneming een stuk minder destructief verloopt betere resultaten oplevert wat betreft resocialisatie
De vraag is hier wel of resocialisatie gewenst is.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 3 april 2020 @ 18:19:54 #216
319979 Fok-it
All is well
pi_192434384
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:17 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

De vraag is hier wel of resocialisatie gewenst is.
Kennelijk niet. Dat zal dan ook de reden zijn geweest dat het gratieverzoek is afgewezen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_192434433
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:06 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ja ik begrijp dat jij het liefst ziet dat ze hun hele leven lang in een isoleercel doorbrengen maar een land als Noorwegen waar de manier van gevangenneming een stuk minder destructief verloopt betere resultaten oplevert wat betreft resocialisatie
Ted de Turk die - naar verluidt omdat ie zich gekrenkt voelde - een 12-jarig meisje en vijf anderen doodschoot en Gokman Tanis die verantwoordelijk is voor dit prachtige staaltje cultureel-religieuze verrijking:

quote:
Op 18 maart 2019 om 10.41 uur precies stapte één aanslagpleger op het 24 Oktoberplein in de Nederlandse provinciehoofdstad Utrecht het achterste gedeelte van een sneltram in. Vrijwel direct nadat het voertuig richting Station Utrecht Centraal vertrok, trok hij een pistool voorzien van een geluiddemper. De 37-jarige man liep vervolgens naar het voorgedeelte en richtte zijn pistool op het achterhoofd van een passagier en haalde de trekker over. Het vuurwapen haperde echter. Daarop liep hij richting achterzijde, met het pistool in zijn hand. Ongeveer halverwege richtte de man zijn vuurwapen op een andere passagier, haalde de trekker over, maar er kwam opnieuw geen kogel uit de loop. Vervolgens liep hij een klein stukje naar voren en schoot op een derde passagier, die verschrikt opkeek en naar haar borst greep. De schutter schoot opnieuw op de vorige passagier, die ter bescherming haar tas voor zich hield, maar toch door een kogel getroffen werd. Dit alles speelde zich binnen ruim twintig seconden af.[1]

Er ontstond paniek in de tram. Vier passagiers renden naar de voorzijde. Zij keken angstig om zich heen en duwden, klopten en ramden op de toegangsdeuren. Kort daarna kwam ook een vijfde passagier naar voren. Nadat de schutter de vrouw met de tas beschoten had, richtte hij zijn vuurwapen op een volgende passagier, die hierop wegdook. De aanslagpleger liep vervolgens naar voren waar de passagiers nog steeds probeerden om de tramdeuren open te krijgen. Daar aangekomen, schoot de man tweemaal op een passagier, die de kogels met de tas opving die hij ter bescherming tussen hem en de schutter had gehouden. Hij maakte zich vervolgens klein en ging gehurkt tegen de toegangsdeur zitten. Op dat moment stopte de tram (de man die zich kleingemaakt had, had eerder aan de noodrem getrokken). De schutter draaide zich om en schoot twee keer op weer een andere passagier. In het voorbijgaan schoot hij nogmaals op de passagier die eerder naar haar borst had gegrepen en deze vrouw viel na het schot van haar stoel op de vloer. Diverse passagiers wisten vanuit het middengedeelte de tram te verlaten. Een vrouw die de tram verliet, kwam bij haar sprong uit de tram ten val. Toen ze opkrabbelde, werd ze vanuit de tram in haar rug geschoten en bleef op het wegdek liggen. De passagiers voorin wisten een ruit uit een toegangsdeur te schoppen en de tram te verlaten. De man die met zijn tas twee kogels opving, verliet als laatste de tram. Hij werd vanuit de tram beschoten en daarbij dodelijk geraakt.[2] Het slachtoffer bleek van achteren dwars door zijn romp te zijn geschoten. Direct na de beschietingen in en vanuit de tram verliet de schutter het voertuig via de ingetrapte ruit. Al het voorgaande speelde zich af in een tijdsbestek van twee minuten en negen seconden. De schutter riep daarbij meerdere malen "Allah Akbar".

In versnelde pas en al schietend begaf de aanslagpleger zich buiten de tram in de richting van een groepje mensen dat de in de rug geschoten vrouw te hulp kwam. Daarbij riep hij opnieuw "Allah Akbar". Het groepje mensen rende weg, de vrouw achterlatend. Een van de helpers verborg zich achter een geparkeerde auto. De schutter richtte zijn pistool in zijn richting, maar schoot niet. Vervolgens liep de schutter door, richtte en loste één schot dat een auto raakte. De aanslagpleger liep verder door richting de auto's van twee personen die zich nog in hun voertuig bevonden en voor een verkeerslicht aan het wachten waren. Afwisselend richtte hij zijn wapen op deze personen, om vervolgens één ervan twee keer te beschieten, die daarbij zwaargewond raakte.[3]

De schutter kaapte vervolgens een rode Renault Clio en reed weg in de richting van de Pijperlaan.[3] De bestuurder van deze gestolen auto stond eveneens voor een verkeerslicht te wachten en was kort tevoren op dringend advies van een voorbijganger uit de auto gestapt en weggerend, de autosleutels in de verder lege auto achterlatend. Voorbij de bushalte op de Pijperlaan minderde de schutter vaart, om vanuit de auto in de richting van de aldaar bevindende personen te schieten. De schutter miste echter doel en reed vervolgens door.[3] Daarmee kwam de aanslag aan zijn eind. De beschietingen vonden plaats op de kruising van het 24 Oktoberplein aan de noordzijde van de Utrechtse wijk Kanaleneiland.
? _O-

Wat mij betreft hoeven die niet geresocialiseerd te worden nee. Verlies nemen en daadwerkelijk levenslang opsluiten. :W (Net zoals Anders Breivik van mij ook geen tweede kans hoeft te krijgen. :W )
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:23:07 #218
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_192434441
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:19 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Kennelijk niet. Dat zal dan ook de reden zijn geweest dat het gratieverzoek is afgewezen.
Als er geen resocialisatie plaats dient te vinden omdat hij levenslang moet zitten, waarom kan hij dan overal vrij rond lopen en een gezin stichten?

Dat is nogal met elkaar in tegenspraak.

Ik ben voorstander van mensen zo goed mogelijk resocialiseren zodat de fouten beperkt blijven. Ik kan er echter met mijn hoofd niet bij dat zulke mensen vrij rond mogen lopen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 3 april 2020 @ 18:26:00 #219
319979 Fok-it
All is well
pi_192434495
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:23 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Als er geen resocialisatie plaats dient te vinden omdat hij levenslang moet zitten, waarom kan hij dan overal vrij rond lopen en een gezin stichten?

Dat is nogal met elkaar in tegenspraak.

Ik ben voorstander van mensen zo goed mogelijk resocialiseren zodat de fouten beperkt blijven. Ik kan er echter met mijn hoofd niet bij dat zulke mensen vrij rond mogen lopen.
Maar wie zegt dat hij vrij rondloopt? Wat ik ervan begrijp komt hij niet buiten.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_192434530
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:26 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Maar wie zegt dat hij vrij rondloopt? Wat ik ervan begrijp komt hij niet buiten.
Daar wringt de schoen dus al, Ted de Turk loopt niet alleen vrij buiten, hij heeft in al die vrijheid gewoon een gezin kunnen stichten. Hij staat slechts nog onder toezicht van de TBS-kliniek. :')
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:32:51 #221
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192434625
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:01 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ja zo enorm geisoleerd dat ie gewoon een gezin heeft kunnen stichten en werkt, lekker z'n leventje leidt, iets waartoe hij z'n willekeurige slachtoffers de kans ontnomen heeft en nog is het meneer niet genoeg want het liefst zou ie lekker willen remigreren naar Turkije.

Kan allemaal als "levenslang" gestrafte in Nederland, nouja behalve dat remigreren dan dus. :')
Een gezin stichten en werken behoort ook tot de mogelijkheden in detentie. Er ontbreekt nogal wat context om er iets zinnigs over te zeggen.
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:33:27 #222
40566 Ericr
Livewrong
pi_192434635
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:48 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nou klik vooral eens even op de link hierboven, zelfs een enigszins gelijksoortig delict.
Ted de Turk als anecdotisch bewijs gebruiken maakt de uitspraak nog niet tot waar.

Kijk gewoon naar het lijstje levenslang gestraften en je ziet dat vrij komen een utopie is.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 3 april 2020 @ 18:33:30 #223
319979 Fok-it
All is well
pi_192434636
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:22 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ted de Turk die - naar verluidt omdat ie zich gekrenkt voelde - een 12-jarig meisje en vijf anderen doodschoot en Gokman Tanis die verantwoordelijk is voor dit prachtige staaltje cultureel-religieuze verrijking:
[..]

? _O-

Wat mij betreft hoeven die niet geresocialiseerd te worden nee. Verlies nemen en daadwerkelijk levenslang opsluiten. :W (Net zoals Anders Breivik van mij ook geen tweede kans hoeft te krijgen. :W )
Natuurlijk moeten die mensen levenslang opgesloten worden. Daar ben ik het ook niet mee oneens. Maar jij noemt nu een voorbeeld aan van iemand die kennelijk vrij rondloopt maar tbs heeft gekregen. Volgens mij is in Nederland levenslang ook gewoon echt levenslang hoor. Na 25 jaar? volgens mij wordt het opnieuw heroverwogen maar bij types als Breivik en hij gaat daar niks in veranderen hoor
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_192434708
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:33 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Natuurlijk moeten die mensen levenslang opgesloten worden. Daar ben ik het ook niet mee oneens. Maar jij noemt nu een voorbeeld aan van iemand die kennelijk vrij rondloopt maar tbs heeft gekregen. Volgens mij is in Nederland levenslang ook gewoon echt levenslang hoor. Na 25 jaar? volgens mij wordt het opnieuw heroverwogen maar bij types als Breivik en hij gaat daar niks in veranderen hoor
Gelijksoortig delict, gelijksoortige dader en ik zie deze argumentatie "zit hij zijn straf uit in een tbs-kliniek. Dat komt omdat hij ongeschikt zou zijn voor normale gevangenschap. " ook wel toegepast worden opTanis. :') Sterker nog, Ted de Turk heeft meer dodelijke slachtoffers gemaakt. :')
pi_192443123
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:33 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Natuurlijk moeten die mensen levenslang opgesloten worden. Daar ben ik het ook niet mee oneens. Maar jij noemt nu een voorbeeld aan van iemand die kennelijk vrij rondloopt maar tbs heeft gekregen. Volgens mij is in Nederland levenslang ook gewoon echt levenslang hoor. Na 25 jaar? volgens mij wordt het opnieuw heroverwogen maar bij types als Breivik en hij gaat daar niks in veranderen hoor
Breivik heeft geen levenslang helaas.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_192443144
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:48 schreef Ericr het volgende:

[..]

Hoeveel levenslang gestraften lopen weer vrij rond dan?
https://nl.m.wikipedia.or(...)deelden_in_Nederland

Vooral in de jaren 60 werd er veel gratie gegeven voor straffen die in de jaren 40 en 50 werden opgelegd.

Voor straffen vanaf 1970 is dat een stuk zeldzamer. Alleen die Ted de Turk heeft een soort van leven buiten de muren (staat ook genoemd), de rest zit nog vast of is doodgegaan.

[ Bericht 9% gewijzigd door Nielsch op 04-04-2020 09:00:10 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 4 april 2020 @ 08:58:15 #227
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_192443190
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:50 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Breivik heeft geen levenslang helaas.
Ook in Noorwegen kunnen ze een dergelijke gevangenisstraf verlengen. Iets wat ze bij breivik (bijna 80 moorden en honderden gewonden) zeker zullen doen. Die man komt nooit meer vrij, daar kun je vergif op innemen.
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 4 april 2020 @ 12:49:13 #228
319979 Fok-it
All is well
pi_192446016
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:50 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Breivik heeft geen levenslang helaas.
Omdat levenslang niet bestaat in Noorwegen. Betekent niet dat hij ooit vrij gaat komen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_192446241
Die Breivik heeft het goed voor elkaar daar. 130m2 tuin voor hem alleen, PS2, 20 minuten bellen per week, kunnen sporten, 3 kamers waar hij gewoon vrijelijk door heen kan lopen. Ipv dat ze hem aan zijn ballen aan de hoogste boom hangen geven we hem een Playstation.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 4 april 2020 @ 13:09:09 #230
319979 Fok-it
All is well
pi_192446296
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 13:04 schreef BoneThugss het volgende:
Die Breivik heeft het goed voor elkaar daar. 130m2 tuin voor hem alleen, PS2, 20 minuten bellen per week, kunnen sporten, 3 kamers waar hij gewoon vrijelijk door heen kan lopen. Ipv dat ze hem aan zijn ballen aan de hoogste boom hangen geven we hem een Playstation.
Totaal geïsoleerd zonder enig contact met medegevangenen levenslang. Nou hij heeft het goed voor elkaar hoor, poeh.

Maar natuurlijk denkt Geertje eerder aan vooroorlogse martelingen als straf
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_192446307
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 13:04 schreef BoneThugss het volgende:
Die Breivik heeft het goed voor elkaar daar. 130m2 tuin voor hem alleen, PS2, 20 minuten bellen per week, kunnen sporten, 3 kamers waar hij gewoon vrijelijk door heen kan lopen. Ipv dat ze hem aan zijn ballen aan de hoogste boom hangen geven we hem een Playstation.
PS2 haha fucking ouderwets
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_192446360
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 13:04 schreef BoneThugss het volgende:
Die Breivik heeft het goed voor elkaar daar. 130m2 tuin voor hem alleen, PS2, 20 minuten bellen per week, kunnen sporten, 3 kamers waar hij gewoon vrijelijk door heen kan lopen. Ipv dat ze hem aan zijn ballen aan de hoogste boom hangen geven we hem een Playstation.
Daar slaap ik geen seconde minder om. Zolang hij maar binnen blijft
pi_192446416
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 13:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

PS2 haha fucking ouderwets
Hij heeft nu PS3.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zaterdag 4 april 2020 @ 13:24:14 #234
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192446443
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 13:20 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Hij heeft nu PS3.
Sow!!!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192446498
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 13:09 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Totaal geïsoleerd zonder enig contact met medegevangenen levenslang. Nou hij heeft het goed voor elkaar hoor, poeh.

Maar natuurlijk denkt Geertje eerder aan vooroorlogse martelingen als straf
:')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_192456350
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 13:04 schreef BoneThugss het volgende:
Die Breivik heeft het goed voor elkaar daar. 130m2 tuin voor hem alleen, PS2, 20 minuten bellen per week, kunnen sporten, 3 kamers waar hij gewoon vrijelijk door heen kan lopen. Ipv dat ze hem aan zijn ballen aan de hoogste boom hangen geven we hem een Playstation.
Ik ben wel voorstander van zo'n gouden kooi systeem.
In de huidige situatie kost een gevangene tussen 250 en 500 euro per dag, deze kosten worden voor een belangrijk deel veroorzaakt door personele begeleiding en therapieen.
We besteden meer geld en aandacht aan veroordeelde misdadigers dan aan onze ouderen en hulpbehoevenden.
Een (gerieflijk) appartement voor een gevangene die de verantwoordelijkheid aan kan en waar 1x per week wat boodschappen door een luik naar binnen geschoven worden zou een enorme kostenbesparing opleveren.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_192456887
"Breivik’s lawyer, Øystein Storrvik, argued meanwhile that his client has been subjected to “a longstanding isolation for almost five years” and he is suffering “clear isolation damage”.

In the first two years of his sentence, “the only visit from a non-professional was that of the plaintiff’s mother” just before she died of cancer, Storrvik said in another document submitted to the court.

“They had around five minutes together during which they hugged.” (https://www.theguardian.c(...)son-conditions-claim)

Die 130m2 tuin van Breivik klinkt veel, maar 10 bij 13 meter tuin is weinig (als je buiten Amsterdam woont).

Het is cru dat lieve mensen van 70 en ouder straks misschien niet geholpen kunnen worden en dat Gokmen Tanis tot zijn dood wordt verzorgd door de staat.

Als Gokmen Tanis naar de IC moet, zullen ze een 70+er eraf gooien?
pi_199634867
twitter


Goh.
pi_199634916
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 21:59 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]

Goh.
Echt heh, die kerel stond al op YouTube met zijn idiote vrouwvernederende gelul. Maar wat is radicaliseren? Moslim was hij als zuipende, snuivenende debiel zeker niet.

Ik schaar hem in het rijtje Michael P.
pi_199635643
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 21:59 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]

Goh.
Nou, dit geeft de burger moed en vertrouwen.

:')
Beschamend.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zaterdag 24 september 2022 @ 10:55:35 #241
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206084518
quote:
Aan de lopende band’ incidenten rond tramschutter Gökmen T.

ROTTERDAM - Tramschutter Gökmen T. lijkt in gevangenis De Schie de incidenten aan elkaar te rijgen. Hij moet zich al verantwoorden voor een poging tot moord, een poging tot zware mishandeling en vernieling, maar daar is een nieuwe aangifte bij gekomen.

Dat meldde de officier van justitie donderdag tijdens een inleidende zitting in de nieuwe strafzaak. Gökmen T. was daar niet bij aanwezig, maar zijn nieuwe advocaat Temeltasch wel. De advocaat wilde niet zeggen waarover de nieuwe aangifte gaat, maar zegt dat het om een minder zwaar feit gaat dan waarvoor hij al wordt vervolgd.

Volgens Temeltasch was er in de gevangenis van Vught nooit iets aan de hand met zijn cliënt, maar vinden er sinds zijn overplaatsing naar De Schie ,,aan de lopende band incidenten plaats.” Sinds oktober zit hij in het zwaarste regime. Hij is continue geboeid, behalve in zijn cel. Die maatregel volgde vermoedelijk op het gebruik van geweld tegen personeel van de gevangenis.

Het OM vervolgt Gökmen T. omdat hij in februari 2021 in zijn cel een steekwapen fabriceerde, en daarmee een bewaarder in zijn gezicht en nek stak. In oktober gooide hij een pan hete olie naar een medewerker. De tramschutter zegt dat die pan met inhoud de medewerker niet heeft geraakt, aldus Temeltasch. In de recreatieruimte zou Gökmen T. bovendien vernielingen hebben gepleegd.

18 maart 2019


Gökmen T. zit een levenslange gevangenisstraf uit voor de aanslag in een tram in Utrecht op 18 maart 2019. Hij doodde vier mensen, meerdere inzittenden raakten gewond. T. kan ondanks dat hij de hoogst mogelijke straf opgelegd kreeg die Nederland kent, toch nog een extra gevangenisstraf opgelegd krijgen.

Een poging tot moord waarvoor Gökmen T. wordt vervolgd, kan volgens de wet worden bestraft met acht jaar of meer. De mogelijkheid om die straf uit te voeren verjaart pas na dertig jaar, zegt strafrechtadvocaat Anno Huisman. Tegenwoordig wordt na 25 jaar bekeken of de uitvoering van een levenslange straf nog steeds een doel dient. Dat kan leiden tot een advies om een gedetineerde langzaam voor te bereiden op een terugkeer in de samenleving. Mocht er voor Gökmen T. zo’n positief advies uitrollen, dan betekent het dat hij eerst zijn nieuwe straf zal moeten uitzitten, aldus Huisman.

Het OM zegt vervolging ook van belang te vinden om aan te geven dat dit soort gedrag niet wordt geaccepteerd.

Het is niet bekend wanneer de zaak inhoudelijk wordt behandeld. Volgens Temeltasch is Gökmen T. wel van plan naar de zitting te komen.


BRON


Aanwinst voor de maatschappij _O_
Ik ben inmiddels overleden
pi_206085474
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:35 schreef Zwansen het volgende:
Ik ben in principe tegen de doodstraf, maar dit figuur mist het fatsoen én de intelligentie om ooit nog normaal te kunnen functioneren binnen de maatschappij en om berouw te kunnen tonen.

Als we een pilot doodstraf zouden moeten uitvoeren dan zou deze man wat mij betreft in mogen worden gezet voor de pilot. }:|
Ik ben in principe voor de doodstraf, maar alleen voor dit handjevol totaalidioten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 24 september 2022 @ 16:39:46 #243
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_206087200
Levenslang is blijkbaar niet genoeg voor deze gozer. Wellicht weer de elektrische stoel terugbrengen in Nederland voor dit soort figuren...
Alleen samen krijgen we de overheid onder controle. 💓
Lockdowndoden in onze mind 💗 Love naar alle vaccinatieslachtoffers 💕 💞
Liefde & Vrijheid ❤️
#NooitMeerLockdowns #QRGaatTeVer #WakeUpThinkFree 💔
pi_206087220
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:15 schreef paulgo het volgende:
Net heeft de Officier van Justitie een levenslange gevangenisstraf geeist tegen de Turkse tramschutter Gokmen Tanis.
Op zich zelf was dit te verwachten. Maar pas als de rechter uitspraak doet wordt die straf definitief. Hopelijk bezwijken de rechters niet voor de druk van psychiaters en andere deskundologen, die nog "goede" behandelmogelijkheden zien voor deze psychopaat. Dat laatste staat letterlijk in zijn dossier. In geval van een tijdelijke gevangenisstraf en TBS moeten de slachtoffers elke twee jaar bij verlenging weer door deze hel heen. Met een ( levenslange) gevangenisstraf is er trouwens ook een psychiatrische behandeling mogelijk en vaak is die nog intensiever dan in de TBS klinieken, waar dramatische personeelstekorten zijn door een overaanbod van psychisch gestoorden met een niet-witte achtergrond. Er worden in de TBS tegenwoordig alleen nog maar onervaren uitzendkrachten op de groepen gezet. Dat is nou niet bepaald bevorderlijk voor de genezing....

^O^

Al zie ik dit soort tuig het liefst gewoon vermoord worden.
Eens kijken
pi_210201815
twitter


De oven in met die gast. Altijd al gezegd.
pi_210201842
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 19:19 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]

De oven in met die gast. Altijd al gezegd.
Scheelt de samenleving veel geld. Nekschot, klaar.
:r
pi_210204090
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 19:19 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]

De oven in met die gast. Altijd al gezegd.
Er zijn landen waar ze je dat heel snel afleren.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_210204278
Kan die gozer zich niet nuttig gaan maken als testbaanobstakel voor de eland-test?

M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  maandag 7 augustus 2023 @ 21:32:14 #249
307622 Perox
(niet de echte)
pi_210204405
Die gaat het gevangenisleven niet overleven lijkt me. Dus zinloos om te speculeren op evt. vervroegde vrijlating. Ik denk eerder aan vervroegd hemelen. Nouja, hellen eigenlijk. :9
  maandag 7 augustus 2023 @ 22:39:27 #250
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_210205294
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 21:32 schreef Perox het volgende:
Die gaat het gevangenisleven niet overleven lijkt me. Dus zinloos om te speculeren op evt. vervroegde vrijlating. Ik denk eerder aan vervroegd hemelen. Nouja, hellen eigenlijk. :9
Waarom denk je dat precies?
  maandag 7 augustus 2023 @ 22:45:04 #251
307622 Perox
(niet de echte)
pi_210205358
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 22:39 schreef Tengano het volgende:

[..]
Waarom denk je dat precies?
Precies ongeveer dit:

"Gökmen Tanis (42) blijft maar voor problemen zorgen in de gevangenis"
"Aan de lopende band’ incidenten rond tramschutter Gökmen T."

Het is erg gevaarlijk in de gevangenis voor mensen die voor problemen zorgen.
  Moderator maandag 7 augustus 2023 @ 22:48:47 #252
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210205394
"sloopte een magnetron, tv en een PlayStation"

Gewoon voor altijd in de isoleercel zetten met muziek erop van Dries Roelvink dag en nacht.
pi_210205404
Ach Gökmen
U MAD?
  maandag 7 augustus 2023 @ 22:49:45 #254
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_210205414
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 22:45 schreef Perox het volgende:
Precies ongeveer dit:

"Gökmen Tanis (42) blijft maar voor problemen zorgen in de gevangenis"
"Aan de lopende band’ incidenten rond tramschutter Gökmen T."

Het is erg gevaarlijk in de gevangenis voor mensen die voor problemen zorgen.
Gevaarlijker voor bewaarders dan voor de gevangenen zelf. Die laatste categorie vindt dit wel grappig en beschikken ook over een voldoende mate van toxiciteit en vinden het ook wel leuk als Gokman het lastig maakt voor het regime. Van zijn inmates heeft hij dus heel weinig te vrezen als hij iedere keer voor een verzetje zorgt.

En de mentaliteit van de gevangenbewaarders in Nederland is niet zoals in andere landen waarin gevangenen uit het raam vallen of zichzelf onverwacht en ongelukkigerwijs van het leven beroven.

In Nederland heeft Gokman dus alle ruimte voor zijn verdere onhebbelijkheden is mijn inschatting.

En dankjewel voor je reply Perox en ik respecteer je mening.
pi_210205422
quote:
18s.gif Op zaterdag 24 september 2022 10:55 schreef Enchanter het volgende:

[..]

BRON


Aanwinst voor de maatschappij _O_
Nou niet echt :N

Edit: Oh je bent niet serieus. Nou in dat geval een supergoede post van jou hoor
  maandag 7 augustus 2023 @ 22:53:19 #256
307622 Perox
(niet de echte)
pi_210205473
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 22:49 schreef Tengano het volgende:

[..]
Gevaarlijker voor bewaarders dan voor de gevangenen zelf. Die laatste categorie vindt dit wel grappig en beschikken ook over een voldoende mate van toxiciteit en vinden het ook wel leuk als Gokman het lastig maakt voor het regime. Van zijn inmates heeft hij dus weinig te vrezen als hij iedere keer voor een verzetje zorgt.

En de mentaliteit van de gevangenbewaarders in Nederland is niet zoals in andere landen waarin gevangenen uit het raam vallen of zichzelf onverwacht en ongelukkigerwijs van het leven beroven.

In Nederland heeft Gokman dus alle ruimte voor zijn verdere onhebbelijkheden is mijn inschatting.

En dankjewel voor je reply Perox en ik respecteer je mening.
Als hij zich zou beperken tot de bewaarders/medewerkers, dan heb je zeker een punt. Mijn inschatting is dat hij zo leip is als een deur, met een agressie-probleem, en een ongeleid projectiel. Het is dus een kwestie van wachten tot hij iets doet bij iemand waar hij dat beter niet bij kan flikken (i.e. een medegevangene/zware jongon)
  maandag 7 augustus 2023 @ 22:55:56 #257
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_210205516
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 22:53 schreef Perox het volgende:
Als hij zich zou beperken tot de bewaarders/medewerkers, dan heb je zeker een punt. Mijn inschatting is dat hij zo leip is als een deur, met een agressie-probleem, en een ongeleid projectiel. Het is dus een kwestie van wachten tot hij iets doet bij iemand waar hij dat beter niet bij kan flikken (i.e. een medegevangene/zware jongon)
Dit type 'mensen' weet ook wel bij wie ze wat kunnen flikken. Ze zullen dus alleen iemand aanpakken/treiteren waarmee ze makkelijk weg kunnen komen. En als ze in een benarde positie terecht komen dan schieten ze compleet in de slachtofferrol en is het nooit hun schuld of hun bedoeling geweest. Anyway, stay away from these creatures.
  maandag 7 augustus 2023 @ 22:57:07 #258
307622 Perox
(niet de echte)
pi_210205532
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 22:55 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dit type 'mensen' weet ook wel bij wie ze wat kunnen flikken. Ze zullen dus alleen iemand aanpakken/treiteren waarmee ze makkelijk weg kunnen komen. En als ze in een benarde positie terecht komen dan schieten ze helemaal in de slachtofferrol. Anyway, stay away from these creatures.
Hij weet zo goed wat hij wel en niet kan flikken dat hij een levenslange gevangenisstraf uitzit op het moment. ;)
  maandag 7 augustus 2023 @ 22:57:18 #259
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210205536
Is dit die van "je halve kont staat open, slet" ?

Verrijking voor de samenleving wel.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 7 augustus 2023 @ 22:57:41 #260
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_210205547
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 22:57 schreef inslagenreuring het volgende:
Is dit die van "je halve kont staat open, slet" ?

Verrijking voor de samenleving wel.
Ja, toen hij nog gezellig vrij rond kon lopen in Utrecht.
  maandag 7 augustus 2023 @ 23:00:49 #261
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210205581
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 22:57 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja, toen hij nog gezellig vrij rond kon lopen in Utrecht.
Kijken wie z'n kont openstaat na een paar jaar brommen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 7 augustus 2023 @ 23:05:38 #262
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_210205626
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 23:00 schreef inslagenreuring het volgende:
Kijken wie z'n kont openstaat na een paar jaar brommen.
Als ik het een beetje goed begrepen heb, staat hij na 23? jaar weer buiten zonder behandeling.

Hij had levenslang gekregen en geen TBS.
quote:
Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens heeft uitspraken gedaan waaruit blijkt dat het de tenuitvoerlegging van een levenslange gevangenisstraf als een inhumane behandeling ziet in de zin van artikel 3 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM), als er juridisch en feitelijk geen perspectief op invrijheidstelling wordt geboden.[2] Het Hof oordeelt dat de Europese lidstaten aan (levens)langgestraften perspectief moeten bieden door verlofmogelijkheden (indien verantwoord) en een beoordelingsmoment voor vroegtijdige invrijheidstelling.
  maandag 7 augustus 2023 @ 23:07:39 #263
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210205657
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 23:05 schreef Tengano het volgende:

[..]
Als ik het een beetje goed begrepen heb, staat hij na 23? jaar weer buiten zonder behandeling.

Hij had levenslang gekregen en geen TBS.
[..]

na 23 jaar bajes

dan heeft ie een scootmobiel nodig
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 7 augustus 2023 @ 23:10:14 #264
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_210205704
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 23:07 schreef michaelmoore het volgende:
na 23 jaar bajes

dan heeft ie een scootmobiel nodig
38 + 25 jaar gevangenisstraf. Dan is hij 63 als hij vrij kan komen. Ik vermoed dat hij zich dan ineens heel braaf gaat gedragen die laatste paar jaar en ineens een enorme verbetering in gedrag en zelfinzicht laat zien.
  maandag 7 augustus 2023 @ 23:11:16 #265
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210205717
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 23:05 schreef Tengano het volgende:

[..]
Als ik het een beetje goed begrepen heb, staat hij na 23? jaar weer buiten zonder behandeling.

Hij had levenslang gekregen en geen TBS.
[..]

Nouja, hopelijk is die vrijlating net als een gratieverzoek aan de koning; een wassen neus.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 7 augustus 2023 @ 23:12:03 #266
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_210205729
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 23:11 schreef inslagenreuring het volgende:
Nouja, hopelijk is die vrijlating net als een gratieverzoek aan de koning; een wassen neus.
Ik weet het niet, maar laten we dit topic toch maar even open houden.

PS: tegen die tijd zal het dan aan Amalia zijn denk ik.
quote:
"Nou, hij kan beter Willem hebben denk ik."

  dinsdag 8 augustus 2023 @ 00:03:24 #267
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_210206191
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 22:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nou niet echt :N

Edit: Oh je bent niet serieus. Nou in dat geval een supergoede post van jou hoor
Dank je , ik probeer de kwaliteit van mijn posts altijd hoog te houden , zoals jullie van me gewend zijn
Ik ben inmiddels overleden
pi_210207085
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 23:05 schreef Tengano het volgende:

[..]
Als ik het een beetje goed begrepen heb, staat hij na 23? jaar weer buiten zonder behandeling.

Hij had levenslang gekregen en geen TBS.
[..]

Levenslang kan nog steeds. Er moet alleen opnieuw worden gekeken naar de zin van hem vasthouden, na 25 jaar. Dat wil niet zeggen dat hij meteen weg kan.
Overigens werden zulke mensen vroeger in het Oostblok op een dag levenloos aangetroffen in hun cel, ‘onder onduidelijke omstandigheden omgekomen’. Beetje Glorix in de koffie of wat rattengif door het eten en klaar ben je.
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 06:48:08 #269
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210207128
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 23:10 schreef Tengano het volgende:

[..]
38 + 25 jaar gevangenisstraf. Dan is hij 63 als hij vrij kan komen. Ik vermoed dat hij zich dan ineens heel braaf gaat gedragen die laatste paar jaar en ineens een enorme verbetering in gedrag en zelfinzicht laat zien.
Ja dan gaat ie niet meer achter de zwarten aan

dena denkt ie alleen nog maar aan boodschappen doen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_210207542
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 23:05 schreef Tengano het volgende:

[..]
Als ik het een beetje goed begrepen heb, staat hij na 23? jaar weer buiten zonder behandeling.

Hij had levenslang gekregen en geen TBS.
[..]

Dat heb je niet goed begrepen en Nederland negeert al jaren dat EH
pi_210207630
Als ie nog een 2de paspoort heeft is dat een mooi moment om zijn Nederlandse paspoort in te trekken na zijn straf.
pi_210208301
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 08:43 schreef descon het volgende:
Als ie nog een 2de paspoort heeft is dat een mooi moment om zijn Nederlandse paspoort in te trekken na zijn straf.
Deze gast komt nooit meer vrij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')