abonnement Unibet Coolblue
pi_191923740
Hier in Assen is nog niks aan de hand. Alleen op school doen ze uit voorzorg geen handen meer geven en hoesten is altijd al in de elleboogholte.
Kim is er wel heel bang voor, volgt het nieuws wat mij betreft teveel over corona. Helemaal nu in drenthe ook een aantal gevallen zijn is ze paniekerig. Ze wast nu wel uit zichzelf nog vaker haar handen.
Het viel me de vorige keer met boodschappen doen wel op dat er meer vakken leeg waren dan anders, maar zeep etc is er hier nog wel volop.
  maandag 9 maart 2020 @ 16:07:03 #277
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_191923751
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 14:32 schreef tiki het volgende:
Precies dit!

Als lurker moet ik toch even reageren op sommige reacties hier in dit topic.

Een apotheker die de adviezen negeert en het normaal vindt om met 40 graden koorts naar het werk te gaan, ongelooflijk!

Ik ben kankerpatient en ga vanaf morgen aan de chemo en kom/kwam ook regelmatig in de apotheek. Helaas kan ik de komende maanden niet steeds binnen blijven vanwege behandelingen en onderzoeken.

Ik kan mij vreselijk boos maken om die 'ach het zal wel loslopen' mentaliteit.
Het hoeft toch niet nog erger gemaakt te worden dan het al is?

En met mij zijn er vele kankerpatienten met sterk verminderde weerstand.

Ik hoop dat diegenen die nu klagen over wat tijdelijk ongemak of andere (financiele of praktische) ellende die het coronavirus nu veroorzaakt dit zich heel goed realiseren!
Dat precies! Ik zat vorige week iedere dag in een ziekenhuis. Deze week drie of vier keer, en volgende week ook zoiets. Dat kan nu even niet anders. Ik doe m'n stinkende best om zo gezond mogelijk te blijven, maar ik ben er wel afhankelijk van dat mensen ook hun eigen verantwoordelijkheid nemen.
  maandag 9 maart 2020 @ 16:08:25 #278
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_191923770
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 16:06 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hier in Assen is nog niks aan de hand. Alleen op school doen ze uit voorzorg geen handen meer geven en hoesten is altijd al in de elleboogholte.
Kim is er wel heel bang voor, volgt het nieuws wat mij betreft teveel over corona. Helemaal nu in drenthe ook een aantal gevallen zijn is ze paniekerig. Ze wast nu wel uit zichzelf nog vaker haar handen.
Het viel me de vorige keer met boodschappen doen wel op dat er meer vakken leeg waren dan anders, maar zeep etc is er hier nog wel volop.
Hebben ze er op school ook over gepraat Ingrid? Ik zou zeker even doorgeven dat ze het er moeilijk mee heeft.
  maandag 9 maart 2020 @ 16:11:45 #279
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_191923825
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 16:06 schreef SQ het volgende:
Jij hebt nog geen Netflix??
Wij ook niet hoor, we wisselen de abonnementen af. Momenteel hebben we Amazon Prime.
KuikenGuppy
  maandag 9 maart 2020 @ 16:23:15 #280
11682 Moonah
Jolie femme
pi_191924012
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 14:32 schreef tiki het volgende:

[..]

Precies dit!

Als lurker moet ik toch even reageren op sommige reacties hier in dit topic.

Een apotheker die de adviezen negeert en het normaal vindt om met 40 graden koorts naar het werk te gaan, ongelooflijk!

Ik ben kankerpatient en ga vanaf morgen aan de chemo en kom/kwam ook regelmatig in de apotheek. Helaas kan ik de komende maanden niet steeds binnen blijven vanwege behandelingen en onderzoeken.

Ik kan mij vreselijk boos maken om die 'ach het zal wel loslopen' mentaliteit.
Het hoeft toch niet nog erger gemaakt te worden dan het al is?

En met mij zijn er vele kankerpatienten met sterk verminderde weerstand.

Ik hoop dat diegenen die nu klagen over wat tijdelijk ongemak of andere (financiele of praktische) ellende die het coronavirus nu veroorzaakt dit zich heel goed realiseren!
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 16:07 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Dat precies! Ik zat vorige week iedere dag in een ziekenhuis. Deze week drie of vier keer, en volgende week ook zoiets. Dat kan nu even niet anders. Ik doe m'n stinkende best om zo gezond mogelijk te blijven, maar ik ben er wel afhankelijk van dat mensen ook hun eigen verantwoordelijkheid nemen.
Boh ;( Ik kan me voorstellen dat deze coronatoestand voor jullie erg spannend is. Veel sterkte daarmee dames. :*

Oh, en wij hebben ook geen netflix. We hebben niet eens digitale TV :D Wel een platte. Omdat we die hebben gekregen....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 9 maart 2020 @ 16:26:43 #281
11682 Moonah
Jolie femme
pi_191924079
Oh en SQ! Ik lees dat je zwanger bent! wauw!! Van harte gefeliciteerd. :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 9 maart 2020 @ 16:27:53 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_191924098
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 16:26 schreef Moonah het volgende:
Oh en SQ! Ik lees dat je zwanger bent! wauw!! Van harte gefeliciteerd. :*
:D thanks!
disclaimer
pi_191924175
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 16:07 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Dat precies! Ik zat vorige week iedere dag in een ziekenhuis. Deze week drie of vier keer, en volgende week ook zoiets. Dat kan nu even niet anders. Ik doe m'n stinkende best om zo gezond mogelijk te blijven, maar ik ben er wel afhankelijk van dat mensen ook hun eigen verantwoordelijkheid nemen.
Verantwoordelijkheid is inderdaad het juiste woord hier. Het gaat er niet om of we het eens zijn, of we zelf bang zijn. Het gaat er om dat grote vrijheden zoals we in west europa hebben, ook met verantwoordelijkheid komen. Je kan hier niet mensen zomaar in een volledige lockdown zetten, het gezondsheidswezen moet blijven draaien en daar moeten we gezamelijk de verantwoordelijkheid voor nemen. Die ziekte gaat er komen, en het gaat ten tijden hard zijn. Wat we dan nodig hebben is dat verplegend personeel, artsen enzo in staat zijn om hun werk te verrichten voor degenen die het het meest nodig hebben. Dan moeten "wij" voor wie het risico laag is, concessies doen voor de gemeenschap. Natuurlijk kun je gewoon doorleven omdat je zelf geen risico loopt, maar als de ziekenhuizen straks bomvol liggen, waar zijn we dan? Dan kan je ook voor een evt gebroken poot niet geholpen worden. Dat strijdt met de normen en waarden die we hebben, de verzorgingsstaat en onze democratie. Daar moeten we nu met z'n allen een tandje aan bij dragen.

Erg vervelend dat het tijd, geld, vakantiedagen kost, maar zo zij het.

En hoe dat moet als elk kind met een snotneus thuis moet blijven? Het kan, maar het kost veel geld. Hier in Noorwegen heb je vanaf de eerste dag betaald ziekteverlof, en elke ouder heeft 10 dagen betaald verlof bij ziekte van een kind. Kinderen met koorts zijn dus niet welkom, en ik heb ok erg snotterende kinderen naar huis gestuurd. Het kan absoluut, maar het kost veel geld, en een deel inzet. Geld is er voorlopig, en de inzet zou er ook moeten zijn.

Als diegenen die kunnen thuis werken, het ov niet nemen, hun kinderen wat extra thuishouden, reizen beperken, dan is de inzet niet eens zo vreselijk groot, maar kan de uitbraak hopelijk wel vertraagd worden, zodat de zorg het enigszins aan kan.
pi_191924223
Als de kinderen niet naar school kunnen blijven ze wat meer alleen thuis, kunnen ze inmiddels prima. e zouden dan op zijn max 1,5 a 2 uur alleen thuis zijn. Mijn man kan prima thuiswerken. Idd tablet en netflix wat meer aan en ze redden zich wel. Ik kan niet thuiswerken, ik werk in de gehandicaptenzorg en as er eenmaal 1 client is die het heeft, hebben ze t binnen de kortste tijd allemaal, niesen en hoesten gebeurt zonder hand/ellenboog voor de mond. Kunnen ze ook niet meer aanleren. Hoe het dan moet, geen idee, ik hoop dat mijn werkgever daar een mooi plan voor heeft. Ik gebruik nu op t werk nog meer handschoenen dan ik al deed, en maak nog meer schoon tussendoor.
*poef* nu is het weg
  maandag 9 maart 2020 @ 16:38:42 #285
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_191924235
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 16:26 schreef Moonah het volgende:
Oh en SQ! Ik lees dat je zwanger bent! wauw!! Van harte gefeliciteerd. :*
Oh wat tof! Gefeliciteerd SQ :)
  Jubileum moderator maandag 9 maart 2020 @ 18:09:30 #286
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_191925557
Oh dat had ik gemist, wat tof! Gefeliciteerd SQ!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 9 maart 2020 @ 18:25:04 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191925795
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 16:27 schreef SQ het volgende:

[..]

:D thanks!
OMG! Gefeliciteerd! :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 9 maart 2020 @ 18:27:08 #288
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191925833
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 16:06 schreef SQ het volgende:
Jij hebt nog geen Netflix??
Nope, braaf hè :)
Wel een Ziggo-abonnement met een miljoenmiljard zenders, dat wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 9 maart 2020 @ 18:28:10 #289
149959 SQ
snelle trees
pi_191925840
Het staat nog wel in het update topic :P
disclaimer
  maandag 9 maart 2020 @ 18:28:35 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_191925845
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 18:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nope, braaf hè :)
Wel een Ziggo-abonnement met een miljoenmiljard zenders, dat wel.
Tv kijk ik dan weer echt nooit :')
disclaimer
  maandag 9 maart 2020 @ 18:36:55 #291
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_191925971
Gefeliciteerd sq en blieblie
pi_191926303
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 13:41 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Dat mag :-) In de branche heel gebruikelijk, ik weet niet beter dan dat men het niet tof vindt als een assistente thuisblijft. Het werk is te veel om ook maar een persoon te missen. Als de mensen aan de andere kant van de balie eens wat meer begrip toonden voor iets langere wachttijden zou dat heel anders zijn, maar die verwachten nog steeds binnen 1 minuut hun pillen in handen te hebben.
Je wordt besmet waar je mee omgaat 😅

Ik begrijp het echt als je als volwassene met snot koorts hoest nu thuisblijft hoor. Ik ben het heus niet helemaal oneens met die maatregelen, hoewel ik ze wat overtrokken vind. Zelfs naar mijn assistentes zou ik nu coulanter zijn 😉
Maar een peuter met snot zonder koorts of hoest dwingen thuis te blijven, blijf ik echt ver vinden gaan. Dan heet het topic ‘geen paniek’, maar ik vind dat toch op wel paniek lijken.
Ik vind het echt bijzonder om het over 'thuisblijven' te praten. Het gaat om mensen die ziek zijn. Of, in dit uitzonderlijke geval, RIVM-richtlijnen volgen. Je doet alsof het een keuze is om dan maar relaxed thuis te blijven, maar dat is het gewoon niet. En ik zou het bijzonder storend vinden als mijn leidinggevende me daardoor met de nek aan zou kijken. Maar goed, ik zou me ook ergeren als mijn apotheker mij zo lastig vindt als jij je patiënten blijkbaar vindt.

Overigens is onbeschofdheid voor mij een reden om over te stappen. Mijn vriendin is een keer afgebekt door de apotheker toen ze een receptje asperine voor me af moest halen en ze niet voor langer dan drie dagen mee kreeg (asperine hè 8)7 ). Ja doei hè, dan ga ik wel op zoek naar een apotheek waar ze wel vriendelijk zijn.

Mijn werkgever heeft ook strenge regels op dit moment. Het is best jammer dat er dingen niet door kunnen gaan maar ik begrijp ook het belang dat we op volle capaciteit kunnen blijven draaien als het allemaal nog erger wordt. En als dat betekent dat ik thuis moet blijven en daardoor afspraken moet afzeggen, dan is dat maar zo.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_191926432
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 16:08 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Hebben ze er op school ook over gepraat Ingrid? Ik zou zeker even doorgeven dat ze het er moeilijk mee heeft.
Ja ze hebben het er wel over. Is een goed idee, ik zal de mentrix erover mailen. Ik merk ook wel verschil met Tyler (11) . Hij heeft alleen adhd en Kim(14) heeft adhd en pdd nos. Tyler wil niet ziek worden, maar is dan meer bezorgd over opa wat nou als opa het krijgt. En is boos op corona omdat er bij F1 en bij voetbal geen publiek mag zijn. Ik probeer het goed uit te leggen waarom het is, maar of het aankomt is lastig in te schatten.
pi_191929831
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 16:34 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Verantwoordelijkheid is inderdaad het juiste woord hier. Het gaat er niet om of we het eens zijn, of we zelf bang zijn. Het gaat er om dat grote vrijheden zoals we in west europa hebben, ook met verantwoordelijkheid komen. Je kan hier niet mensen zomaar in een volledige lockdown zetten, het gezondsheidswezen moet blijven draaien en daar moeten we gezamelijk de verantwoordelijkheid voor nemen. Die ziekte gaat er komen, en het gaat ten tijden hard zijn. Wat we dan nodig hebben is dat verplegend personeel, artsen enzo in staat zijn om hun werk te verrichten voor degenen die het het meest nodig hebben. Dan moeten "wij" voor wie het risico laag is, concessies doen voor de gemeenschap. Natuurlijk kun je gewoon doorleven omdat je zelf geen risico loopt, maar als de ziekenhuizen straks bomvol liggen, waar zijn we dan? Dan kan je ook voor een evt gebroken poot niet geholpen worden. Dat strijdt met de normen en waarden die we hebben, de verzorgingsstaat en onze democratie. Daar moeten we nu met z'n allen een tandje aan bij dragen.

Erg vervelend dat het tijd, geld, vakantiedagen kost, maar zo zij het.

En hoe dat moet als elk kind met een snotneus thuis moet blijven? Het kan, maar het kost veel geld. Hier in Noorwegen heb je vanaf de eerste dag betaald ziekteverlof, en elke ouder heeft 10 dagen betaald verlof bij ziekte van een kind. Kinderen met koorts zijn dus niet welkom, en ik heb ok erg snotterende kinderen naar huis gestuurd. Het kan absoluut, maar het kost veel geld, en een deel inzet. Geld is er voorlopig, en de inzet zou er ook moeten zijn.

Als diegenen die kunnen thuis werken, het ov niet nemen, hun kinderen wat extra thuishouden, reizen beperken, dan is de inzet niet eens zo vreselijk groot, maar kan de uitbraak hopelijk wel vertraagd worden, zodat de zorg het enigszins aan kan.
Je verwoordt goed wat ik ook dacht. En goed geregeld in Noorwegen! Ik heb ooit 1x zorgverlof opgenomen toen mijn oudste een week in het ziekenhuis lag als baby. Dat was een hoop gedoe om geregeld te krijgen :X.

Sterkte, tiki en Goaxing! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_191929901
Room, wat is dat goed geregeld in Noorwegen.

Hier niet aan het hamsteren trouwens.
pi_191930104
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 13:41 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Dat mag :-) In de branche heel gebruikelijk, ik weet niet beter dan dat men het niet tof vindt als een assistente thuisblijft. Het werk is te veel om ook maar een persoon te missen. Als de mensen aan de andere kant van de balie eens wat meer begrip toonden voor iets langere wachttijden zou dat heel anders zijn, maar die verwachten nog steeds binnen 1 minuut hun pillen in handen te hebben.
Je wordt besmet waar je mee omgaat 😅

Ik begrijp het echt als je als volwassene met snot koorts hoest nu thuisblijft hoor. Ik ben het heus niet helemaal oneens met die maatregelen, hoewel ik ze wat overtrokken vind. Zelfs naar mijn assistentes zou ik nu coulanter zijn 😉
Maar een peuter met snot zonder koorts of hoest dwingen thuis te blijven, blijf ik echt ver vinden gaan. Dan heet het topic ‘geen paniek’, maar ik vind dat toch op wel paniek lijken.
Ik heb 10 jaar in een apotheek gewerkt en bij ons was ziek gewoon ziek.
pi_191930384
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 15:14 schreef laziness het volgende:

[..]

Uh ja dat gebeurt dus.
De dochter van mijn collega is ziek (geen corona zover we nu weten) en hij mag daarom niet naar kantoor komen.
En wij werken in een ander pand dan de productie maar better safe than sorry.

De eisen bij ons zijn nu heel streng en we mogen weinig meer. Voor elke zakenreis naar welk land dan ook is de approval van de hoogste baas nodig.
Ook reizen binnen eigen land moet eerst goed gekeurd worden.
Dit geldt voor al onze 100.000+ medewerkers wereldwijd.
Kan best zijn dat wij collega’s zijn :Y

[ Bericht 1% gewijzigd door Adrian4 op 09-03-2020 21:47:48 ]
pi_191930456
Ik heb een zielig verhaal gehoord mbt Corona en nu is al mijn scepsis voorbij.
Een man met immuunziekte is afgelopen week in het ziekenhuis opgenomen met longontsteking en dat bleek gisteren Corona te zijn. Zijn vrouw is direct naar huis gestuurd en zit daar alleen in quarantaine. Ze zouden vandaag bellen over hoe en wat, maar dat deden ze vanmiddag pas rond 17 uur. Ondertussen zit ze maar thuis, terwijl haar man steeds zieker wordt en ze mag er niet naar toe.
pi_191930547
Ahhh Adrian. Dat is echt heel sneu en zielig zeg. :'(
  maandag 9 maart 2020 @ 21:52:48 #300
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_191930566
Gefeliciteerd, Stormkoningin!

En Tiki & Gao, sterkte inderdaad, dit zijn al heel spannende tijden en dan komt er ook nog zoiets bij, brrr.

Ik heb niet alles teruggelezen maar ben blij dat velen van jullie de adviezen wel serieus nemen en opvolgen. Ik vind eigenlijk dat deze adviezen inmiddels wel breder dan alleen in Brabant zouden mogen gelden, als we de 'curve' echt actief willen 'flattenen'.

Bij mijn dochter op school bleek gisteren een leerling (uit een parallelklas) ook besmet te zijn, hij is 'slechts' 1 dag ziek op school geweest, dus men vindt het niet nodig om aanvullende maatregelen te nemen dan nog eens te herhalen dat ze allemaal regelmatig hun handen moeten wassen en in hun elleboog moeten niezen. Tsja. Mijn man loopt wel extra risico vanwege een chronische hart en long aandoening, dus die zit er ECHT niet op te wachten dat dat virus hier binnen komt. Maar haar als enige thuis laten blijven is toch ook best een stap als de rest van de school daar niet aan doet. Bovendien moeten wij zelf ook nog wel gewoon naar ons werk (al werk ik wel wat meer thuis waar mogelijk). Dilemma's.
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')