waar ik 't wel heel erg mee eens ben, is 't feit dat 't heeeeeeel anders werkt als sc2000/3000
quote:En waarom rijden er bij mij geen treinen??
Op vrijdag 17 januari 2003 20:33 schreef MrTorture het volgende:
Roads kun je schuin leggen, streets niet
Snelwegen zijn handig tegen werkloosheid, treinen nieten weer opnieuw :p
quote:is het spoorweg van de NS... WHAHAHAHA
Op vrijdag 17 januari 2003 21:15 schreef blieblie het volgende:[..]
En waarom rijden er bij mij geen treinen??
Ondanks dat er rails en alles ligt?
ff serieus heb je het spoorweg tussen de industrie en haven aangelegd
quote:Ah, neej dus...
Op vrijdag 17 januari 2003 21:23 schreef -CRASH- het volgende:[..]
is het spoorweg van de NS... WHAHAHAHA
ff serieus heb je het spoorweg tussen de industrie en haven aangelegd
quote:Jurjen ja. Die heeft daar gewerkt om sc 4 naar nederlands te vertalen. Maar ik heb gewoon voor engels gekozen. Vind nederlands gewoon zo bagger in sc. Klinkt gewoon niet...
Op vrijdag 17 januari 2003 16:38 schreef Hou-m-Nat het volgende:
Een van de gebouwen in mijn stad is de PU redactie... wat dus staat voor power unlimited redactie. Ik denk dat een van die gasten bij de PU de nederlandse vertaling heeft gedaan voor Maxis.
Maar ik heb een vraagje:
Vraag 1:
Hoe kan je een game meerdere keren saven dus niet over elkaar heen saven. Ik kan nergens iets van een Save as button vinden.
Vraag 2:
Als je een region hebt gekozen, in mij geval New York City heb je ook nog boundaries binnen NYC. Dus kies ik een gebied in deze stad. Maar als je bijvoorbeeld al een heel stuk hebt gebouwd maar je wilt eigenlijk alles weer deleten omdat je het niet goed is dat kan je dat hele gebied slopen maar dan wordt het landschap automatisch ook gedelete. Je houdt dan alleen een rechtvlak vierkant over zonder bomen enzo. Weet iemand dus hoe je een stad binnen die boudaries helemaal kan deleten maar niet het landschap???
'k hoop dat het een beetje duidelijk is
quote:Daar heb ik ook last van. Ik had het grote vlak van San Fransisco gebruikt, maar het zag er allemaal niet uit. Dus ik denk: "deleten die zooi!" Maar nu zijn meteen al mijn heuveltjes, riviertjes enzo ook weg
Op vrijdag 17 januari 2003 22:02 schreef The.PhantoM het volgende:[..]
Vraag 2:
Als je een region hebt gekozen, in mij geval New York City heb je ook nog boundaries binnen NYC. Dus kies ik een gebied in deze stad. Maar als je bijvoorbeeld al een heel stuk hebt gebouwd maar je wilt eigenlijk alles weer deleten omdat je het niet goed is dat kan je dat hele gebied slopen maar dan wordt het landschap automatisch ook gedelete. Je houdt dan alleen een rechtvlak vierkant over zonder bomen enzo. Weet iemand dus hoe je een stad binnen die boudaries helemaal kan deleten maar niet het landschap???
Ik heb zo'n idee dat je dat alleen kan herstellen door het opnieuw te installeren. Er staat me iets van bij dat dat zo ook bij The Sims ging. Dan had je mensen in een huis wonen, maar je kon ze er met geen mogelijkheid uitkrijgen. Dus moest je het weer opnieuw installeren (nu heb ik dat spel niet zo lang gespeeld, dus ben ook niet lang opzoek geweest naar een oplossing)
Hoogst irritant
quote:Lijkt me een groot probleem...
Op vrijdag 17 januari 2003 22:07 schreef Mr_Brownstone het volgende:[..]
Daar heb ik ook last van. Ik had het grote vlak van San Fransisco gebruikt, maar het zag er allemaal niet uit. Dus ik denk: "deleten die zooi!" Maar nu zijn meteen al mijn heuveltjes, riviertjes enzo ook weg
Ik heb zo'n idee dat je dat alleen kan herstellen door het opnieuw te installeren. Er staat me iets van bij dat dat zo ook bij The Sims ging. Dan had je mensen in een huis wonen, maar je kon ze er met geen mogelijkheid uitkrijgen. Dus moest je het weer opnieuw installeren (nu heb ik dat spel niet zo lang gespeeld, dus ben ook niet lang opzoek geweest naar een oplossing)
Hoogst irritant
quote:sims kan je hun huis volgens mij wel uitkrijgen. Je moet d8 ik, op hun huis klikken en dan kan je ze er uitkicken
Op vrijdag 17 januari 2003 22:07 schreef Mr_Brownstone het volgende:[..]
Daar heb ik ook last van. Ik had het grote vlak van San Fransisco gebruikt, maar het zag er allemaal niet uit. Dus ik denk: "deleten die zooi!" Maar nu zijn meteen al mijn heuveltjes, riviertjes enzo ook weg
Hoogst irritant
Enige tip voor jouw die ik heb en die ik zelf ook heb gebruikt. Kopieer is de hele San fransisco map en paste hem in een aparte map. Zodra je je stad verneukt moet je die map dus kkopieren en dan hoef je sc 4 niet helemaal opnieuw te installen.
Maar ik heb zo het idee dat sc 4 een beetje is afgeragged. Gameplay is toppie maar zoals het opslaan is een probleem, install-menu ziet er niet uit, probleem met landschappen van regions. Niet meer van die coole voorgebouwde steden zoals metropolis van sc3000 .
Het klopt ook wel dat maxis op het laats aan het haasten was met het afkrijgen van sc4. Release-date was al verschoven (sc 4 zou eerst nog in 2002 komen) maar als nog zitten er een min-puntjes in. Het is ook jammer dat je die boundaries niet weg kan halen of zelf verplaatsen.
Maarja, ik ben nu bezig, heb pas 400 inwoners. Het is echt wat moeilijker als sc3000. Ohja. Is $-r nou low residential, $$-r medium residential, en $$$-r dense residential? Ik zie namelijk in de RCI-demand grafiek dat er veel behoefte is aan $-r en agriculture. Maar ik dacht dat die $ tekens in hielden wat de wealth was ... Kan iemand mij helpen???
quote:Enige manier is om de city op een andere plek in dezelfde of andere region te importeren...
Op vrijdag 17 januari 2003 22:02 schreef The.PhantoM het volgende:[b]Vraag 1:
Hoe kan je een game meerdere keren saven dus niet over elkaar heen saven. Ik kan nergens iets van een Save as button vinden.
Heb ik net een beetje stad aan de gang.... grrrrr...
Tis luchtvervuiling overigens...
quote:Bij mij ook gebeurd, echt vervelend.
Op vrijdag 17 januari 2003 22:02 schreef The.PhantoM het volgende:[..]
Vraag 2:
[/b]
'k hoop dat het een beetje duidelijk is
Oplossing: als je landschap weer zo vlak is druk je er weer gewoon op zodat je in de God-mode komt. Dan zegt SC4 automatisch dat je landschap niet meer aansluit op de andere kaarten. Je laat het herstellen en hoppa je kaart sluit weer aan
Dan nog even extra repolishen, beetje meer bergen en voila je kaartje ziet er weer schitterend uit
quote:Ik zie dat je stad Acht is, ach ja daar barst het toch ook van de industrie
Op vrijdag 17 januari 2003 23:26 schreef blieblie het volgende:
iemand enig idee, hoe deze stad te redden??Heb ik net een beetje stad aan de gang.... grrrrr...
Tis luchtvervuiling overigens...
btw: ga je heel Eindhoven nabouwen of niet? Lijkt me wel vet
quote:in Eindhoven hebben we geen water
Op vrijdag 17 januari 2003 23:33 schreef Dezz het volgende:[..]
Ik zie dat je stad Acht is, ach ja daar barst het toch ook van de industrie
Maar goed gewoon wat minder luchtvervuilende industrie toelaten, zal je wel ergens kunnen invoeren met een regel ofzo (heb die zelf nog niet gezien maar goed)
btw: ga je heel Eindhoven nabouwen of niet? Lijkt me wel vet
quote:Zover ik weet geeft het beide aan. Maar ik denk dat als je de RCI-demand grafiek in de gaten houdt, dat ze dan gewoon low, medium en dense residential/commercial/industrial bedoelen
Op vrijdag 17 januari 2003 23:22 schreef The.PhantoM het volgende:Maarja, ik ben nu bezig, heb pas 400 inwoners. Het is echt wat moeilijker als sc3000. Ohja. Is $-r nou low residential, $$-r medium residential, en $$$-r dense residential? Ik zie namelijk in de RCI-demand grafiek dat er veel behoefte is aan $-r en agriculture. Maar ik dacht dat die $ tekens in hielden wat de wealth was
... Kan iemand mij helpen???
En ik ga die mappen kopieren tip maar eens gebruiken
krijg 't maar niet winstgevend.
Iemand nog tips?
Ik heb geen zin om alleen maar met akkerland aan de slag te gaan, blijven er dan nog opties over?
quote:Nee dat staat voor de verschilende soorten inkomens. Low- wealth, medium en high wealth. In het begin heb je dus ook alleen maar lage inkomens; met genoeg scholing, werk en fire dept. en police dept. en dat soort shit, krijg je op den duur vermogende inwoners en business/ industry.
Maarja, ik ben nu bezig, heb pas 400 inwoners. Het is echt wat moeilijker als sc3000. Ohja. Is $-r nou low residential, $$-r medium residential, en $$$-r dense residential? Ik zie namelijk in de RCI-demand grafiek dat er veel behoefte is aan $-r en agriculture. Maar ik dacht dat die $ tekens in hielden wat de wealth was ... Kan iemand mij helpen???
quote:tips?
Op zaterdag 18 januari 2003 00:20 schreef Bob.Ross het volgende:
damn sc4 is echt veel moeilijker dan sc3000krijg 't maar niet winstgevend.
Iemand nog tips?
Ik heb geen zin om alleen maar met akkerland aan de slag te gaan, blijven er dan nog opties over?
niet meteen politiebureaus, brandweerkazernes, ziekenhuizen enz bouwen
en als je dat wel doet gewoon het budget goed aanschroeven.
En natuurlijk een goede balans tussen residential, commercial en industrial vinden.
Maarja, da's allemaal makkelijker gezegd dan gedaan
quote:zeker, maar damn het is echt stukken moeilijker dan sc3000
Op zaterdag 18 januari 2003 00:45 schreef Mr_Brownstone het volgende:[..]
tips?
niet meteen politiebureaus, brandweerkazernes, ziekenhuizen enz bouwen
en als je dat wel doet gewoon het budget goed aanschroeven.
En natuurlijk een goede balans tussen residential, commercial en industrial vinden.
Maarja, da's allemaal makkelijker gezegd dan gedaan
quote:Dat ga ik zeker zometteen proberen
Ok start off leveling the whole map.1. build an coal powerpland and a waste to power plant
-put these at the edge of your map, you do not want to build res near them.2. ONLY build light residential and commercial
fill the as much as you can up, putting lots of res with patches or commercial,
-NOTE: always put in small parks and if desired buses in each block section
-if you want you can build a SMALL amount of industrial but if you do this rais the tax on $ very high so dirty industry does not move in3. Build maybe 1 fire fighting place
4. build an elementry and thats about it
5. Do not build water! if you do this you will have to pay extra but thats not the problem, when you build water you entice new bigger buisnesses which means more power needed amoung everything else,
6. Setting the TAXES I set my taxes to about 5% for commercial and in the 6's for res. This will let you make alot of money because ppl will always want to move in. If you run out of money which you may at the beginning put in the buisness deals and put them by your powerplant, there is usually 3 buisness deals, military, missel base, prision and radiation dump, I put them all in you can always delete later on, make sure you have a fire station around these otheriwse they may burn down
7. you should be making atleast $3000 or so a month, leave the computer running with all the options disabled (auto go to, auto message)
Well thats it, if you have any questions just post.
This should be very helpful, I am going to try to make a more professional guide for gamefaqs.com but right now im having too much fun with the game.OH yeah finally once you have about 1.5million dollars pause the game and rezone everything to HIGH density, and put your $$$ down to about 3% then add water and Bam your place will grow to about 65 000 in minutes.
quote:nog een tip,
Op zaterdag 18 januari 2003 10:11 schreef Bob.Ross het volgende:[..]
zeker, maar damn het is echt stukken moeilijker dan sc3000
gooi de taxxes omhoog, als je ze op 10 zet, komen de mensen nog steeds wel en scheelt toch zo weer 3%
quote:Zou kunnen maar volgens mij is het gewoon een gemiddelde tussen low, medium en dense...
Op zaterdag 18 januari 2003 00:13 schreef Mr_Brownstone het volgende:[..]
Maar ik denk dat als je de RCI-demand grafiek in de gaten houdt, dat ze dan gewoon low, medium en dense residential/commercial/industrial bedoelen
quote:Lijkt me een beetje raar. De grafiek geeft dan aan dat de sims low wealth residence willen
Op zaterdag 18 januari 2003 00:20 schreef BoRRuHG het volgende:[..]
Nee dat staat voor de verschilende soorten inkomens. Low- wealth, medium en high wealth. In het begin heb je dus ook alleen maar lage inkomens; met genoeg scholing, werk en fire dept. en police dept. en dat soort shit, krijg je op den duur vermogende inwoners en business/ industry.
Maar ik vind het wel jammer dat sommige dingen een beetje afgeragged zijn hoor
quote:Mijn fout; dacht eerst dat het over de taxes-tabel ging... Solly.
Op zaterdag 18 januari 2003 11:10 schreef The.PhantoM het volgende:[..]
Lijkt me een beetje raar. De grafiek geeft dan aan dat de sims low wealth residence willen
. Ik d8 idd ook dat het wealth was maar in dit geval lijkt me het een beetje raar. Dan betekend dat ik geen scholen, geen policestations, geen commercial zones aanleggen etc...
Nouja, na een tijdje spelen kom je er meestal wel zelf achter.Maar ik vind het wel jammer dat sommige dingen een beetje afgeragged zijn hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |