abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 20 mei 2020 @ 12:16:18 #101
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193222326
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:09 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Haal de handhaving er maar bij.

Ook spreken hun nergens over het feit dat incel en rechts ook maar iets met elkaar te maken heeft. Dat verzin jij er even bij. En anders haal je wel een links progressieve bron erbij die het beweert.
Misschien moet je eens stil staan bij het feit dat je net, voor de zoveelste keer in vrij korte tijd:
- Iets uit je duim zuigt
- Vervolgens op basis van je net neergeplempte verzinsel, iets veroordeelt (op basis van je eigen gebakken lucht dus)
- Dit opvolgt met nog meer verzinsels.
- Dit opvolgt met nog meer ongefundeerde conclusies.
- Verder op geen enkele manier ingaat op het onderwerp van de post die je quote.

Dat werkt misschien in het café waar je nu al 2 maanden bent buitengesloten, maar hier valt je onovertroffen gebrek aan inhoudelijke argumentatie direct op. Dit voegt allemaal helemaal niets toe en is vooral een sneue reflectie van je onwil om de realiteit te gebruiken bij het vormen van een mening.

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 20-05-2020 22:44:57 ]
pi_193222356
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:03 schreef JANdeDERDE het volgende:

Het zou iig best uniek zijn. Wij (Europese afkomst) maken normaliter geen mensen af met manchetes. Het is mogelijk natuurlijk.
Doen "wij" dat met kogels dan ?
  woensdag 20 mei 2020 @ 12:20:08 #103
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193222375
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Doen "wij" dat met kogels dan ?
Nee, met machetes.

https://en.wikipedia.org/wiki/Trollh%C3%A4ttan_school_attack

quote:
On 22 October 2015, 21-year-old Anton Lundin Pettersson attacked Kronan School in Trollhättan, Sweden, with a sword. He killed a teaching assistant and a male student, stabbed another male student and a teacher, and died later of the gunshot wounds he received during his apprehension.[1][2] The second teacher who was wounded died in hospital six weeks after the attack, on 3 December.
pi_193222377
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Doen "wij" dat met kogels dan ?
Idd of andere messen/wapens. Ik zie ons weinig met manchetes in de weer.

Een voorbeeld doet daar niks vanaf. En volgens mij was dat niet met een manchete maar een ander type zwaard/mes.
pi_193222421
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:20 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Idd of andere messen/wapens. Ik zie ze weinig met manchetes in de weer.

Een voorbeeld doet daar niks vanaf.
wie is "ze" ?
Mensen van Europese afkomst? Klopt ... heb ik nog nooit in reallife gezien. Wel in films
Ik zag ook nooit mensen van niet-europese afkomst met machetes ed in reallife.
pi_193222472
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

wie is "ze" ?
Mensen van Europese afkomst? Klopt ... heb ik nog nooit in reallife gezien. Wel in films
Ik zag ook nooit mensen van niet-europese afkomst met machetes ed in reallife.
Ja.

En voor dat laatste dan moet je liveleak/bestgore maar is even bekijken of niet.
  woensdag 20 mei 2020 @ 12:26:44 #107
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193222475
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:20 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Idd of andere messen/wapens. Ik zie ons weinig met manchetes in de weer.

Een voorbeeld doet daar niks vanaf. En volgens mij was dat niet met een manchete maar een ander type zwaard/mes.
Man man man. Omdat jij je niet kan voorstellen dat iemand van "onze (Europese afkomst)" steekwapens hanteert om iemand een kopje kleiner te maken, moet het wel een moslim zijn geweest?

Serieus :D .
Huilen dan.
pi_193222492
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

wie is "ze" ?
Mensen van Europese afkomst? Klopt ... heb ik nog nooit in reallife gezien. Wel in films
Ik zag ook nooit mensen van niet-europese afkomst met machetes ed in reallife.
Ja.

En voor dat laatste dan moet je liveleak/bestgore maar is even bekijken of niet.
quote:
10s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Man man man. Omdat jij je niet kan voorstellen dat iemand van "onze (Europese afkomst)" steekwapens hanteert om iemand een kopje kleiner te maken, moet het wel een moslim zijn geweest?

Serieus :D .
Nope dat is wat jij ervan maakt. Het zou gewoon vrij uniek zijn. En als ik naar de bron kijk ( veel linkser en progressiever kan het niet) dan stel ik daar wel vraagtekens bij. En dan kom je al snel uit bij o.a mijn voorbeeld.

Ik heb het dan ook specifiek over het manchete gebruik.
  woensdag 20 mei 2020 @ 12:31:06 #109
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193222546
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:27 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Ja.

En voor dat laatste dan moet je liveleak/bestgore maar is even bekijken of niet.
[..]

Nope dat is wat jij ervan maakt. Het zou gewoon vrij uniek zijn.
Huh? Wat ik ervan maak? Het zijn jouw woorden :') .

"Zou vrij uniek zijn" is natuurlijk geen argument. Je hebt geen aanwijzingen dat het bericht niet klopt, maar op basis van jouw professionele inschatting kom je met een heel alternatief scenario op de proppen waarin het volgens jou net zo goed om een moslim kan gaan maar dat ze bang zijn voor kritiek op radicale moslims en het dan maar zo brengen.

Dat zijn rare kronkels hoor.
Huilen dan.
  woensdag 20 mei 2020 @ 12:32:18 #110
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_193222567
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:16 schreef VoMy het volgende:

- Iets uit je duim zuigt
- Vervolgens op basis van je net neergeplempte verzinsel, iets veroordeelt (op basis van je eigen gebakken lucht dus)
Hey dat ken ik ergens van.

Je duld geen concurrentie, ofzo? :)
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 20 mei 2020 @ 12:37:05 #111
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193222628
quote:
10s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:32 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hey dat ken ik ergens van.

Je duld geen concurrentie, ofzo? :)
Dit raakt weer kant noch wal. Blijven oefenen.
  woensdag 20 mei 2020 @ 12:37:43 #112
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_193222638
quote:
7s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:31 schreef Isdatzo het volgende:

Je hebt geen aanwijzingen dat het bericht niet klopt,
Eerlijk is eerlijk, het bericht laat zich niet uit over de afkomst van de dader.

Daarbij ben ik er zelf nog niet echt over uit of 'incel gedachtegoed' nu links of rechts is.

Maar ik leef ook niet in de comfortabele bubbel waar alles wat niet goed is natuurlijk altijd rechts is, en wat links is per definitie nooit slecht kan zijn, dus slecht? -> automatisch rechts, ondanks de wijze quote van de canadese politie.
&lt;signature here&gt;.
pi_193222639
quote:
7s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:31 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Waarin het volgens jou net zo goed om een moslim kan gaan maar dat ze bang zijn voor kritiek op radicale moslims en het dan maar zo brengen.

Het zou niet de 1ste keer zijn. Dat ze wat details weg laten. Om je een verkeerd beeld te geven.
  woensdag 20 mei 2020 @ 12:39:05 #114
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_193222667
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:37 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit raakt weer kant noch wal. Blijven oefenen.
Je beschuldig anderen van wat je zelf aan de lopende band doet :)

quote:
Hypocriet:

•iemand die voordoet bepaalde waarden te huldigen, maar zich er zelf niet aan houdt.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 20 mei 2020 @ 12:40:37 #115
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193222692
quote:
10s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:39 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je beschuldig anderen van wat je zelf aan de lopende band doet :)
[..]

Ik weet niet welke voldoening je haalt uit het uitkramen van wartaal, maar ieder zijn ding. Dit lijkt me alleen niet echt on-topic.
  woensdag 20 mei 2020 @ 12:41:37 #116
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_193222704
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:40 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik weet niet welke voldoening je haalt uit het uitkramen van wartaal
Ik zou zeggen: ga bij jezelf te rade :)
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 20 mei 2020 @ 12:44:40 #117
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193222749
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:03 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

De Guardian is echt aan het afglijden. Beetje de vox van de UK aan het worden.

Ik zie bijv ook nergens de achtergrond van de dader. Het zou mij niks verbazen als een land als Canada of een krant als de Guardian. Bijv een moslim die wat mensen afmaakt met een manchete onder de noemer incel wilt krijgen. Zodat ze niet kritisch hoeven te zijn op radicale moslims. Of deze in de statistieken niet hoeft mee te nemen zijne .... terrorisme.

Het zou iig best uniek zijn. Wij (Europese afkomst) maken normaliter geen mensen af met manchetes. Het is mogelijk natuurlijk.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193222786
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:27 schreef JANdeDERDE het volgende:

En voor dat laatste dan moet je liveleak/bestgore maar is even bekijken of niet.

ik had het over reallife....
verwijs je nu naar een website of film?
Zal ik verwijzen naar films over Jack the Ripper ?
Een Brit, kundig met de mes?
  woensdag 20 mei 2020 @ 12:48:02 #119
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_193222799
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:44 schreef -XOR- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[zeer flauwe opmerking]

Wat zeur je nou? Die mensen leven toch nog? Nou dan.

[/zeer flauwe opmerking]

Ik snap wel waar de stelling vandaan komt, maar dat 'wij dat meestal anders doen' is niet echt een sterk argument.
&lt;signature here&gt;.
pi_193222814
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ik had het over reallife....
verwijs je nu naar een website of film?
Zal ik verwijzen naar films over Jack the Ripper ?
Een Brit, kundig met de mes?
Ik verwijs naar opgenomen RL beelden.

Ik heb het continue over MANCHETE. Niet een mes/steekwapen/zwaard whatever.

Verder wel eens met ex tec het is geen argument. Ik probeer dan ook niemand te overtuigen.
  woensdag 20 mei 2020 @ 12:50:34 #121
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_193222835
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ik had het over reallife....
verwijs je nu naar een website of film?
Zal ik verwijzen naar films over Jack the Ripper ?
Een Brit, kundig met de mes?
En een van de meest notoire serial killers uit de westerse geschiedenis, proberen neer te zetten als: zie je wel dat wij dat ook doen, is ook niet echt een sterk argument.

Denk dat je dan realistisch af moet dalen naar; in zake geweldadige misdaden, wat is overwegend het wapen van keus, etc.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 20 mei 2020 @ 12:53:26 #122
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_193222874
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ik had het over reallife....
De shit op die sites is 'real' hé?
&lt;signature here&gt;.
pi_193222909
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:49 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Ik verwijs naar opgenomen beelden.

Ik verwijs naar de moord op Marianne Vaatstra.
Haar hals werd doorgesneden. Toen werd er ook gezegd dat het dus niet door een Nederlander gedaan kan zijn.
quote:
Verdachte heeft Marianne eerst op haar buik gedraaid en gewurgd met haar beha. Toen hij besefte dat zij nog ademde, heeft hij haar hoofd opgetild en in drie keer haar hals doorgesneden. Marianne stierf door een combinatie van verwurging en massaal bloedverlies.
https://www.rechtspraak.n(...)n-zaak-Vaatstra.aspx
pi_193222949
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:44 schreef -XOR- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die mensen leven allemaal nog.
  woensdag 20 mei 2020 @ 13:01:17 #125
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_193223004
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik verwijs naar de moord op Marianne Vaatstra.
Haar hals werd doorgesneden. Toen werd er ook gezegd dat het dus niet door een Nederlander gedaan kan zijn.
[..]

https://www.rechtspraak.n(...)n-zaak-Vaatstra.aspx
En dat bewijst precies niets, als de stelling is: gebruiken westerlingen machetes, Y/N, en/of in welke mate.

Bewijst dat westerlingen ook geen lieverdjes zijn, maar weet je wat: daar twijfelt vrijwel niemand over. Ook al vertel jij jezelf dat er achter elke boom iemand staat die oprecht gelooft dat misdaden louter gepleegd worden door mensen met een andere huidskleur dan de blanke.

Beetje wat vomy zegt hé:

quote:
- Iets uit je duim zuigt
- Vervolgens op basis van je net neergeplempte verzinsel, iets veroordeelt (op basis van je eigen gebakken lucht dus)
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 20 mei 2020 @ 13:09:27 #126
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193223132
quote:
7s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:37 schreef ExTec het volgende:

[..]

Eerlijk is eerlijk, het bericht laat zich niet uit over de afkomst van de dader.
Eens. De vraag is ook wel een beetje hoe dat relevant is: incels tref je binnen elke etniciteit aan lijkt me zo. Maakt het dan uit waar iemand geboren is en of iemand een christen, een moslim of een atheïst is, wanneer het duidelijk is dat iemand uit incel-frustratie handelde?

Wat mij betreft niet.
quote:
Daarbij ben ik er zelf nog niet echt over uit of 'incel gedachtegoed' nu links of rechts is.
Goede vraag, ik heb daar eigenlijk niet echt over nagedacht. Dat hangt ook een beetje af over wat je onder 'incel-gedachtegoed' verstaat. Ik ben (gelukkig :') ) niet heel erg thuis in dat wereldje, maar ik heb wel het idee dat incels zich over het algemeen veel sterker verbonden voelen met alt-right bewegingen dan met (radicaal) linkse denkbeelden. Tenminste, dat maak ik op uit de vorm van "hun" (een beetje generaliserend natuurlijk) kritiek op de maatschappij.

quote:
Maar ik leef ook niet in de comfortabele bubbel waar alles wat niet goed is natuurlijk altijd rechts is, en wat links is per definitie nooit slecht kan zijn, dus slecht? -> automatisch rechts, ondanks de wijze quote van de canadese politie.
Ja, dat waren wijze woorden.
Huilen dan.
pi_193223218
quote:
Hardnekkig zijn de verhalen dat een asielzoeker Marianne heeft omgebracht. De doorgesneden keel van het slachtoffer zou wijzen op een niet-westerse moord-methode.
https://www.rd.nl/vandaag(...)ne-vaatstra-1.333469
  woensdag 20 mei 2020 @ 13:18:18 #128
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_193223238
quote:
7s.gif Op woensdag 20 mei 2020 13:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Eens. De vraag is ook wel een beetje hoe dat relevant is: incels tref je binnen elke etniciteit aan lijkt me zo. Maakt het dan uit waar iemand geboren is en of iemand een christen, een moslim of een atheïst is, wanneer het duidelijk is dat iemand uit incel-frustratie handelde?

Wat mij betreft niet.
Eens.

Maar de stelling dat westers journaille er vaak een handje van heeft om feiten anders weer te geven dan ze ogenschijnlijk zijn, komt helaas niet uit de lucht.

quote:
maar ik heb wel het idee dat incels zich over het algemeen eerder verbonden voelen met alt-right bewegingen dan met (radicaal) linkse denkbeelden. Tenminste, dat maak ik op uit de vorm van "hun" (een beetje generaliserend natuurlijk) kritiek op de maatschappij.
Die kans acht ik wel waarschijnlijk ja.

Maar al-right is ook zo'n container begrip. Enige constante is onvrede.

En om maar een enorme dooddoener neer te donderen; mensen vermoorden verhoud zich slecht met het rechtse concept van het individu boven alles.

Dus genoeg ruimte om retorisch stoepje te vegen.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 20 mei 2020 @ 14:06:53 #129
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193223980
quote:
7s.gif Op woensdag 20 mei 2020 13:18 schreef ExTec het volgende:

[..]

Eens.

Maar de stelling dat westers journaille er vaak een handje van heeft om feiten anders weer te geven dan ze ogenschijnlijk zijn, komt helaas niet uit de lucht.
Facts of life. Feiten zonder context zijn redelijk waardeloos, en (onenigheid over) de context vormt wel de basis van de discussie over dat "feiten anders weergeven dan ze ogenschijnlijk zijn". Dat blijft een lastig punt.

Hoe dan ook, allemaal alternatieve speculatieve verhaallijnen te verzinnen zonder dat daar aanwijzingen voor zijn slaat natuurlijk nergens op.

quote:
[..]

Die kans acht ik wel waarschijnlijk ja.

Maar al-right is ook zo'n container begrip. Enige constante is onvrede.

En om maar een enorme dooddoener neer te donderen; mensen vermoorden verhoud zich slecht met het rechtse concept van het individu boven alles.

Dus genoeg ruimte om retorisch stoepje te vegen.
Ja, alt-right is een containerbegrip net zoals "rechts", "links", "extreem <iets>", "anarchistisch", "islamitisch", et cetera. Je ontkomt niet aan (een beetje) generaliseren wanneer je het wil hebben over maatschappelijke of politieke bewegingen, maar je moet er daarbij wel op letten nuances niet al te veel geweld aan te doen.

Stellen dat elke wandaad voortkomend uit incel-frustratie een voorbeeld is van extreem-rechtse terreur is een uitspraak die ik niet zou willen doen. De volgorde is ook: frustratie -> incel -> alt-right ideologieën -> daad en niet alt-right ideologieën -> incel -> daad. Dus wmb ligt in essentie de frustratie en niet de ideologie (alhoewel die wel kan bijdragen) ten grondslag aan de daad.
Huilen dan.
  woensdag 20 mei 2020 @ 14:11:58 #130
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_193224059
quote:
7s.gif Op woensdag 20 mei 2020 14:06 schreef Isdatzo het volgende:
Dus wmb ligt in essentie de frustratie en niet de ideologie (alhoewel die wel kan bijdragen) ten grondslag aan de daad.
Eens.

Dus in het verlengde daarvan is het dus eigenlijk geen geval "doden door extreem-rechtse terreur"? :)
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 20 mei 2020 @ 14:15:26 #131
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193224102
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 14:11 schreef ExTec het volgende:

[..]

Eens.

Dus in het verlengde daarvan is het dus eigenlijk geen geval "doden door extreem-rechtse terreur"? :)
Zo zou ik het nu, op basis van wat ik ervan gelezen heb, niet willen kwalificeren.
Huilen dan.
  woensdag 20 mei 2020 @ 14:16:44 #132
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_193224122
quote:
7s.gif Op woensdag 20 mei 2020 14:15 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Zo zou ik het nu, op basis van wat ik ervan gelezen heb, niet willen kwalificeren.
Wederom helder :)

Wel saai als we het met elkaar eens zijn. ;)
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 20 mei 2020 @ 14:22:13 #133
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193224172
Gelukkig zijn er volgens mij nog wel een aantal onderwerpen waarover we het niet eens zijn.
Huilen dan.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 22:59:32 #134
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_193663482
quote:
AfD Brandenburg officieel onder toezicht van veiligheidsdienst

Kort nieuws - 15 juni 2020 - Auteur: Redactie Duitslandweb
De AfD in Brandenburg is als geheel onder toezicht gesteld van de binnenlandse veiligheidsdienst Verfassungsschutz in de Oost-Duitse deelstaat. Dat meldt het deelstaatministerie van Binnenlandse Zaken.
De Verfassungsschutz in Brandenburg ziet voldoende aanwijzingen voor rechts-extremistische aspiraties van de AfD-deelstaatafdeling. Daarom is de rechts-nationalistische partij in Brandenburg nu officieel een Beobachtungsfall: de veiligheidsdienst kan meer middelen inzetten om haar in de gaten te houden, bijvoorbeeld met observatie en informanten. Na Thüringen is Brandenburg de tweede deelstaat die de AfD officieel in de gaten houdt.

Centrale figuur binnen de AfD in Brandenburg was de rechts-extremist Andreas Kalbitz. Hij werd in mei vanwege vroegere banden met extreem-rechtse organisaties uit de partij gezet, maar zijn invloed binnen de AfD is nog steeds aanwezig, schrijven Duitse media. Kalbitz geldt samen met Björn Höcke, AfD-fractievoorzitter in Thüringen, als belangrijkste vertegenwoordiger van de rechts-nationalistische stroming binnen de partij. Ze waren de voormannen van Der Flügel, de omstreden rechtse AfD-vleugel, die in maart onder toezicht van de veiligheidsdienst werd gesteld en zich daarna ophief.

Het in de gaten houden van een politieke partij of een afdeling ervan is een zwaar middel in een democratie. Aan de andere kant is het de taak van de Verfassungsschutz de Duitse democratische orde te beschermen. De AfD in zijn geheel is een Prüffall: dat betekent dat de dienst onderzoekt of de partij moet worden gevolgd. Lees meer bij Süddeutsche.de, Zeit Online en RBB24.de
https://duitslandinstituu(...)an-veiligheidsdienst
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 00:43:54 #135
236264 crew  capricia
pi_193747057
https://www.csis.org/anal(...)roblem-united-states

In de VS verwacht het Center for Strategic & International Studies heel wat opkomend terrorisme van extreem rechtse groeperingen en individuen.

Het is nu al flink in de meerderheid.
quote:
Between 1994 and 2020, there were 893 terrorist attacks and plots in the United States. Overall, right-wing terrorists perpetrated the majority—57 percent—of all attacks and plots during this period, compared to 25 percent committed by left-wing terrorists, 15 percent by religious terrorists, 3 percent by ethnonationalists, and 0.7 percent by terrorists with other motives.
quote:
Right-wing extremists perpetrated two thirds of the attacks and plots in the United States in 2019 and over 90 percent between January 1 and May 8, 2020.
Het Center for Strategic & International Studies verwacht ook dat het meer wordt. Gelet op bijv de verkiezingen.

quote:
Our data suggest that right-wing extremists pose the most significant terrorism threat to the United States, based on annual terrorist events and fatalities.


[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 23-06-2020 00:49:52 ]
Definitely not CIA
  dinsdag 23 juni 2020 @ 11:02:44 #136
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193749339
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 00:43 schreef capricia het volgende:
https://www.csis.org/anal(...)roblem-united-states

In de VS verwacht het Center for Strategic & International Studies heel wat opkomend terrorisme van extreem rechtse groeperingen en individuen.

Het is nu al flink in de meerderheid.
[..]

[..]

Het Center for Strategic & International Studies verwacht ook dat het meer wordt. Gelet op bijv de verkiezingen.
[..]

Niet zo raar nu zij zich zo gesteund voelen door de huidige regering natuurlijk.

In Duitsland hebben ze net weer een neonaziclubje verboden.

https://nos.nl/artikel/23(...)onazigroepering.html

quote:
De Duitse politie heeft in vier deelstaten invallen gedaan bij leden van de extreemrechtse groepering Nordadler (noordse adelaar). Minister Seehofer van Binnenlandse Zaken heeft de groep vanochtend vroeg verboden. Niet duidelijk is of er mensen zijn gearresteerd of spullen in beslag zijn genomen.

De groep was vooral online actief en verspreidde extreemrechtse ideologieën en antisemitisme via sociale mediakanalen als Telegram, Instagram en Discord. Ook werden via deze kanalen nieuwe leden geworven en extremistische aanslagen goedgekeurd, zoals de aanslag bij een synagoge in Halle vorig jaar. Daarbij vielen twee doden. De leden van Nordadler beschouwen zichzelf als aanhangers van nazileider Adolf Hitler.

De invallen maken deel uit van een grootscheepse operatie tegen extreemrechts in Duitsland. Eerder dit jaar verbood Seehofer de neonazigroeperingen Combat 18 en United German Peoples and Tribes.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zondag 28 juni 2020 @ 19:52:37 #137
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_193834440
quote:
'Flinke stijging van links-extreem geweld en meer rechts-extremisten'

Kort nieuws - 23 juni 2020 - Auteur: Redactie Duitslandweb
Het aantal geweldsdelicten gepleegd door linksextremisten is in 2019 met 40 procent gestegen. En er waren vorig jaar zo'n 30 procent meer rechts-extremisten dan in 2018. Dat melden Die Welt en Der Spiegel op basis van gegevens van de Verfassungsschutz.
Het aantal 'links-gemotiveerde geweldsdelicten' steeg van 4622 in 2018 naar 6449 vorig jaar. Dat is zo'n 40 procent meer. Het gaat daarbij vooral om vandalisme en brandstichting, citeert Die Welt uit interne informatie van de binnenlandse veiligheidsdienst Verfassungsschutz, waarover het beschikt. In twee gevallen was er volgens de dienst sprake van poging tot doodslag of moord. Het aantal links-extremisten is vorig jaar met zo'n 5 procent gestegen naar 33.500. Een op de vier zou bereid zijn geweld te gebruiken. De meeste links-extremisten bevinden zich in de deelstaten Berlijn, Noordrijn-Westfalen en Baden-Württemberg.

Het aantal rechts-extremisten is in 2019 met een derde toegenomen tot 32.000, meldt Der Spiegel op basis van het jaarrapport van de Verfassungsschutz. Dat zouden minister van Binnenlandse Zaken Seehofer en het hoofd van de Verfassungsschutz Haldenwang vandaag presenteren, maar de presentatie is op het laatste moment afgezegd, meldt nieuwssite tagesschau.

Dat het aantal rechtsextremisten zo is toegenomen, komt mede omdat voor het eerst de ongeveer 7000 aanhangers van de extreem-rechtse AfD-partijvleugel Der Flügel zijn meegeteld, aldus Der Spiegel. Der Flügel heeft zichzelf eerder dit jaar opgeheven, maar de Verfassungsschutz houdt de aanhangers nog wel in de gaten. Het aantal rechts-extremisten dat bereid zou zijn geweld te gebruiken, is van 12.700 in 2018 gestegen naar 13.000 vorig jaar. Vooral het toegenomen aantal antisemitische geweldsdelicten baart de veiligheidsdienst zorgen. Lees meer bij Die Welt, Der Spiegel en tagesschau.de
https://duitslandinstituu(...)r-rechts-extremisten
pi_193834640
Alle leden van een politieke partij meenemen als extreem rechts. Is best wel eeuh gek.

Alle leden van Die Linke zijn meegenomen als zijn extreem links..?

Probleem met extreem links in Duitsland lijkt wel veel groter als je de cijfers zo bekijkt.

Elke dag 15 a 20 gewelddelicten vanuit Extreem Links in Duitsland alleen al...

[ Bericht 19% gewijzigd door JANdeDERDE op 28-06-2020 20:18:17 ]
  zondag 28 juni 2020 @ 20:27:39 #139
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193834874
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 20:09 schreef JANdeDERDE het volgende:
Alle leden van een politieke partij meenemen als extreem rechts. Is best wel eeuh gek.
Beter lezen...
We have always been at war with Eastasia.
pi_193834938
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 20:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Beter lezen...
Der Flügel, de extreemrechtse partijvleugel van de AfD, heeft zichzelf afgelopen zaterdag opgeheven. Het AfD-partijbestuur had daarop aangedrongen.

Vind het nog steeds raar om ze zomaar mee te rekenen maar ok het zijn Duitsers.

Nu nog wat aan de 15 a 20 gewelddelicten vanuit links (elke dag weer!) Ipv van tamelijk onschuldige leden van een partij op een lijst gooien.
  zondag 28 juni 2020 @ 20:53:36 #141
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193835178
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 20:33 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Der Flügel, de extreemrechtse partijvleugel van de AfD, heeft zichzelf afgelopen zaterdag opgeheven. Het AfD-partijbestuur had daarop aangedrongen.

Vind het nog steeds raar om ze zomaar mee te rekenen maar ok het zijn Duitsers.

Nu nog wat aan de 15 a 20 gewelddelicten vanuit links (elke dag weer!) Ipv van tamelijk onschuldige leden van een partij op een lijst gooien.
Die linkse geweldsdelicten bestaan voornamelijk uit een beetje dingen slopen, de rechtsen tuigen meer personen af:

https://de.statista.com/s(...)-linken-gewalttaten/

Körperverletzungen Rechts:938---------- Links:363
Sachbeschädigungen Rechts:905---------- Links:2.219

[ Bericht 3% gewijzigd door -XOR- op 28-06-2020 21:00:34 ]
We have always been at war with Eastasia.
pi_193838275
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 20:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Die linkse geweldsdelicten bestaan voornamelijk uit een beetje dingen slopen, de rechtsen tuigen meer personen af:

Moorden en moordpogingen in Duitsland door extreemrechtse lieden.
Elders op de wereld heb je massamoorden van dergelijke figuren die zogenaamd cultuur, vaderland en ras verdedigen.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 21:32:11 #143
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193864882
Een elite-eenheid van het Duitse leger opgeheven na een reeks rechts-extremistische incidenten:

https://www.welt.de/polit(...)-teilaufgeloest.html

Eén van die gasten was ondertussen thuis ook maar begonnen met het aanleggen van een aardige verzameling wapens en explosieven:

https://www.welt.de/polit(...)ittel-im-Garten.html
Huilen dan.
pi_193874244
A woman was shot while stealing a Nazi flag flying outside an Oklahoma man’s home, authorities say.

Bron: https://nypost.com/2020/0(...)-oklahoma-mans-home/
  woensdag 1 juli 2020 @ 14:48:22 #145
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_193874372
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:41 schreef Bluesdude het volgende:
A woman was shot while stealing a Nazi flag flying outside an Oklahoma man’s home, authorities say.

Bron: https://nypost.com/2020/0(...)-oklahoma-mans-home/
Stelen is nooit goed, ook al voel jij je verheven over je nazivlag zwaaiende buurman.
pi_193874402
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:48 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Stelen is nooit goed, ook al voel jij je verheven over je nazivlag zwaaiende buurman.
Deze vrouw lijkt me ook verheven tov van die nazi-fan, wannabeenazi whatever
  woensdag 1 juli 2020 @ 14:54:01 #147
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_193874473
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Deze vrouw lijkt me ook verheven tov van die nazi-fan, wannabeenazi whatever
Two wrongs don't make a right.

Blijkbaar is ze een ordinaire crimineel die handelt puur op haar emotionele onderbuik.

[ Bericht 8% gewijzigd door T-zooi op 01-07-2020 15:03:38 ]
pi_193874709
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:54 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Two wrongs don't make a right.

Blijkbaar is ze een ordinaire crimineel die handelt puur op haar emotionele onderbuik.
Of jij reageert criminaliserend vanuit je emotionele onderbuik ?
Heel wat gewone mensen die de nazi-geschiedenis kennen en weten over de schofterigheid van hedendaagse nazi-fans hebben de neiging om die vlag weg te rukken.
Normale en gezonde menselijke emotie.
Dat je het niet moet doen, want strafbaar enzo is een overweging. Ik zou het daarom niet doen.
  woensdag 1 juli 2020 @ 15:44:55 #149
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_193875104
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 15:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Of jij reageert criminaliserend vanuit je emotionele onderbuik ?
Heel wat gewone mensen die de nazi-geschiedenis kennen en weten over de schofterigheid van hedendaagse nazi-fans hebben de neiging om die vlag weg te rukken.
Normale en gezonde menselijke emotie.
Dat je het niet moet doen, want strafbaar enzo is een overweging. Ik zou het daarom niet doen.
Ik steel toch niet? Wat een vreemde en elementaire reactie van je vanuit de onderbuik.

Blijkbaar wanneer jij je verheven voelt tov rechts extremisme dan doen rede, rationaliteit en de wet er niet meer toe.
pi_193875273
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 15:44 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Ik steel toch niet?
Niet? .

quote:
Blijkbaar wanneer jij je verheven voelt tov rechts extremisme dan doen rede, rationaliteit en de wet er niet meer toe.
Alweer zo'n onderbuikcriminalisering.
Ik ben idd verheven tov een nazi, nazifan of schietende wannabeenazi. Mede omdat ik redelijker en rationaler denkt, naast het respecteren van de wet die mensen vermoorden en Nederland willen bezetten verbiedt.

En vooral ben ik beter in meevoelen met mensen, humanistisch denken.
Gelukkig is dat een heel groot deel van de mensheid
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')