abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 januari 2003 @ 23:23:12 #101
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_7942053
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 17:11 schreef Maleh het volgende:

[..]

Uhhh, ik heb altijd gedacht dat het hoorspel juist in Groot-britannie een chaos werdt?

Nee, in tegenstelling tot het boek en Wayne's versie die in Engeland afspelen, speelt die van Orson Welles zich af in Amerika. De eerste komeet komt neer in New Jersey

[Dit bericht is gewijzigd door TARAraboemdijee op 17-01-2003 00:21]

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  donderdag 16 januari 2003 @ 23:44:02 #102
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7942560
Ik moet morgen voor m'n werk weer zo'n 300 kilometer rijden en neem War of the Worlds maar weer eens mee in de auto. Maakt het tripje toch meteen een heel stuk leuker
My soul is painted like the wings of butterflies
  † In Memoriam † donderdag 16 januari 2003 @ 23:59:01 #103
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_7942926
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 22:24 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Bijna alle verhalen van Wells zijn wereldberoemd, dat ten eerste.
(Evenals Jules Verne trouwens)
Ik denk dat Orson Welles hoorspel ook lang niet zo'n bekendheid had gehad als het zo overtuigend was geweest en tig amerikanen op de vlucht sloegen. Dat gegeven draagt natuurlijk ook zeker bij. En dan doet Wayne er een schepje bovenop, eigenlijk een fenomeen op zich.

Het gekke is dat het niet eens overtuigend was. Er kwam notabene reclame tussendoor en dan de boodschap: "En dan gaan we nu verder met het hoorspel" of iets in die trant.

Met een goed uitgevoerde "nieuwsuitzending" op TV zou je het nu best kunnen herhalen btw. Tijdens de eerste uitzending van dat programma crissis van de vara belden er al mensen in paniek met de politie!

Hoewel het natuurlijk niet de bedoeling moet zijn mensen te laten geloven dat het echt is

vrijdag 17 januari 2003 @ 09:06:52 #104
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_7945477
War of the Worlds is idd prachtig, geweldige sfeer. Prachtige tekeningen ook in het bijgeleverde boek. Ik heb de 2LP versie, aan het eind van elke kant zit ook een mooie cliffhanger zodat je zo snel mogelijk de plaat omdraait om verder te gaan met het verhaal.

Voor de liefhebbers: bij Demonfuzz Records op de nieuwe binnenweg in Rotterdam ligt volgens mij nog een 2LP versie (zelfs als je geen platenspeler hebt zou je die moeten hebben omdat het artwork veel beter uitkomt in groot formaat).

vrijdag 17 januari 2003 @ 14:46:59 #105
29986 Maleh
Plug'N'Play
pi_7951632
Ok, nu kom ik weer ff met iets wat lang in mn hoofd ronddwaalt.. ik ben onderand ook beland op pagina 78 van 190 van de nederlandse editie van HG Wells.. in dit boek wordt de strijdkreet van de martianen beschreven als "Aloe" "Aloe" .. de vocoderstem in Jeff Wayne's versie zegt weer(een gokje) "Oela" dus een beetje geswitched.. maar natuurlijk is het voor je eigen creativiteit de betekenis te behouden.. maar ik vroeg me af wat het nou zou betekenen?wat denken jullie? agz dit woord ook net zo goed een soort "Boer/Burp" kan zijn.. goed, ik ga weer ff verder lezen.. addicted boekje...
"Computer games don't affect kids, I mean if Pac Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive music."
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 januari 2003 @ 15:15:53 #106
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_7952255
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 14:46 schreef Maleh het volgende:de vocoderstem in Jeff Wayne's versie zegt weer(een gokje) "Oela" dus een beetje geswitched..
Ulla! Ulla! (volgens het boekje)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 17 januari 2003 @ 15:20:22 #107
29986 Maleh
Plug'N'Play
pi_7952369
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 15:15 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ulla! Ulla! (volgens het boekje)

damn, wat zet ik mezelf weer voor lul .. "Ulla" it is.. :y maar wat het betekend? is a mystery never to be know.. of ze hebben dalijk bij de 2004 film versie een dialoog te kort dat ze dit onderzoeken.. we will see..
"Computer games don't affect kids, I mean if Pac Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive music."
  vrijdag 17 januari 2003 @ 17:40:58 #108
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7955753
Ik heb vandaag in de auto iig weer genoten van WotW .... Heerlijk om tijdens het rijden ernaar te luisteren.
  dinsdag 21 januari 2003 @ 17:47:58 #109
29986 Maleh
Plug'N'Play
pi_8030893
Ik kon het gewoon niet laten, nu dat ik half in het hoofdstuk "Dead London" zit.. had ik gewoon de neiging om eens wat artwork te maken van WOTW.. en dit geval "War of the (hoekse)Waard" om een beetje origineel te blijven.. Tevens had ik nog enkele mooie hoge resolutie foto's van Rotterdam die ik 1,5 jaar terug had gemaakt.. misschien leuk voor een visualisatie van de invasie van Rotterdam..

Maargoed, het hele zooitje is met photoshop in elkaar gefranst en de tripods had ik een enkele rendering(3dsmax) van gemaakt.. het originele plaatje v/d achtergrond is totaal aangepast.. was nml half in avond genomen..

† In Memoriam † vrijdag 24 januari 2003 @ 21:08:46 #110
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_8093808
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 23:59 schreef NorthernStar het volgende:

Met een goed uitgevoerde "nieuwsuitzending" op TV zou je het nu best kunnen herhalen btw.

Zoals BNN United nu doet op radio 1
pi_8095005
M'n pa schijnt de LP nog ergens te hebben maar ik ken eigenlijk alleen het bekendste nummer 'Eve of War'. Ben 'm net aan 't binnenhalen via Kazaa en dat gaat nog zo'n 2 uren duren (45 minuten muziek) omdat er niet zoveel bronnen te vinden zijn.

AAAAAAAAAARCH, EEN KOOR

ok de lange versie is nu voor mij verpest, ik ga wat knippen zodat ik alleen dat eerste stuk van +/- 3-5 minuten overhoud

[Dit bericht is gewijzigd door Beathoven op 24-01-2003 23:02]

maandag 27 januari 2003 @ 00:01:21 #112
38066 bartkinbote
Subterranean Homesick Alien
pi_8125874
Wel supermooi, maar veel te eng.
Ik heb er een soort van jeugdtrauma aan overgehouden
pi_8130399
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 01:37 schreef scanman01 het volgende:
[afbeelding]

Al sinds heel lang ben ik helemaal gek van Jeff Wayne's musical version of "The War of the Worlds". Vroeger had ik de dubbel lp thuis en heb hem helemaal grijs gedraaid. De stem van Richard Burton, de zang van Justin Hayward, Chris Thompson, Julie Covington, David Essex, Jo Partridge en Phil Lynnot.... ik vond en vind het een meesterwerkje. Zijn er meer mensen die graag nog eens luisteren naar dit stukje geschiedenis?

Het begin is prachtig. Geen muziek.. alleen Richard Burton's stem:

"No one would have believed, in the last years of the nineteenth century, that human affairs were being watched from the timeless worlds of space. No one could have dreamed that we were being scrutinized as someone with a microscope studies creatures that swarm and multiply in a drop of water. Few men even considered the possibility of life on other planets. And yet, across the gulf of space, minds immeasurably superior to ours regarded this earth with envious eyes, and slowly and surely, they drew their plans against us."

En dan keihard "The Eve of the War"....

Als kind al grijs gedraaid
vooral het met lego bouwen en dan de marsmannen afschieten met jou brakke schepen die zo uit elkaar vallen

nostalgie

maandag 27 januari 2003 @ 12:13:49 #114
37295 Luigi
mario pls
pi_8130481
Ik vond het vroeger ook heel eng! .

Toen had ik alleen een gedeelte, op bandje, dat heb ik echt helemaal grijs gedraaid. Kzal de CD weer eens uit de kast trekken!

pi_8130564
quote:
Op maandag 27 januari 2003 12:13 schreef Luigi het volgende:
Ik vond het vroeger ook heel eng! .

Toen had ik alleen een gedeelte, op bandje, dat heb ik echt helemaal grijs gedraaid. Kzal de CD weer eens uit de kast trekken!

ik jatte m altijd van moeders cds en daar stonden ook plaatjes in met allemaal slijm door de steden wat dan die marsmannen moest voorstellen erg eng . Wel grappig is dat ik toen met een vriendje een complete lego-obsessie had door die cd, we gingen een hele stad met alles erop en eraan vooral verdediging bouwen.
  zaterdag 8 februari 2003 @ 20:10:48 #116
16701 scanman01
Today's a good day
pi_8354726
Voor het geval iemand nog zin heeft de oude film The War of the Worlds te kijken (uit 1953). Vanavond op de ZDF om 01:20 uur!
  zondag 9 februari 2003 @ 02:44:28 #117
16701 scanman01
Today's a good day
pi_8362209
War of the worlds is nu aan de gang en het ziet er nog wel redelijk goed uit voor een film van 1953!

- edit - en al weer afgelopen

zondag 9 februari 2003 @ 10:24:47 #118
33633 nevetS
Sjikkeraar
pi_8363519
Ik heb gehoord dat Tom Cruise (of in ieder geval die gast die ook meespeelde in MI:2 samen met de producers van diezelfde film, een nieuwe verfilming van War of the Worlds willen maken. (zow, das een vage zinsbouw hierboven)

samengevat: er komt waarschijnlijk een nieuwe film

Original Ratbiker
pi_8363597
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 20:10 schreef scanman01 het volgende:
Voor het geval iemand nog zin heeft de oude film The War of the Worlds te kijken (uit 1953). Vanavond op de ZDF om 01:20 uur!
Waren de marsmannetjes duitstalig?
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zondag 9 februari 2003 @ 11:12:37 #120
16701 scanman01
Today's a good day
pi_8363767
quote:
Op zondag 9 februari 2003 10:37 schreef MuadDib het volgende:
....
  zondag 9 februari 2003 @ 11:57:07 #121
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_8364124
quote:
Op zondag 9 februari 2003 10:37 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Dat om de invasie aannemelijker te maken?
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  maandag 12 mei 2003 @ 23:48:06 #122
40423 Gunsmoke
Roll right or dont roll at all
pi_10388959
In het begin hoor je toch dat stukje verhaal...
Waar is dat van? hebben ze dat special ingesproken voor de CD of is er een orgineel hoorspel dat verder gaat dan:"they drey their plans against us"?

Een "modern" hoorspel dus? ik zag wel op bol.com iets staan van luister cassettes?
Weet iemand hier iets van?

It's not what you got, it's how you use it.
  dinsdag 13 mei 2003 @ 09:17:09 #123
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_10391544
quote:
Op maandag 12 mei 2003 23:48 schreef Gunsmoke het volgende:
In het begin hoor je toch dat stukje verhaal...
Waar is dat van? hebben ze dat special ingesproken voor de CD of is er een orgineel hoorspel dat verder gaat dan:"they drey their plans against us"?
Dat beginstukje is de introductietekst van het orginele hoorspel van WOTW. Het gaat uiteraard verder. Door 'The Eve Of War' hoor je die gast ook praten en op het einde gaat ie weer verder met het verhaal....

"It seems totally incredible to me now that everyone spend that evening as it were just like any other"

"Go Ahead, Make My Day !!"
  dinsdag 13 mei 2003 @ 09:22:09 #124
32740 Luka
Schop kont!
pi_10391616
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 09:17 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]

Dat beginstukje is de introductietekst van het orginele hoorspel van WOTW. Het gaat uiteraard verder. Door 'The Eve Of War' hoor je die gast ook praten en op het einde gaat ie weer verder met het verhaal....

"It seems totally incredible to me now that everyone spend that evening as it were just like any other"

Dit is het originele hoorspel, al eerder dit topic gepost door Scanman01 maar bij deze:
http://www.earthstation1.com/WOTW/War_of_the_Worlds.ram
It's my world...you're just livin' in it!!!
  dinsdag 13 mei 2003 @ 09:26:37 #125
12221 Tijn