abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7914457
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 03:10 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Jeff Wayne is een interpretatie, maar die pakt de sfeer wel geweldig goed. Die film die er ooit van is gemaakt komt niet eens in de buurt. Ik bedoel meer de setting en de tijd (Engeland aan het eind van de 19e eeuw) en dat soort. Zoals het boek dus. En dan met echte Tripods!

Dit lijkt toch nergens op!

[afbeelding]

Die film is geweldig. Op een gegeven moment besluiten ze de A-bomb te gebruiken. En iedereen kijkt toe met alleen een zonnenbrilletje als gescherming... Maar ja, straling is toch niet gevaarlijk?

Goed album, ik kan me nog herinneren dat ik hem samen kocht met mijn broer. Ik heb hem hier in de kast staan en heel af en toe draai ik hem met veel plezier.

Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
  woensdag 15 januari 2003 @ 19:24:28 #77
42858 Stormblast
Executeerd u mij.
pi_7915803
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 02:06 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Oh, de cd had ook nog zo'n NASA einde dacht ik
Jep komen die yanks erachter dat ze door een Martian Cilinder gespot zijn.
Het is inderdaad een geweldige cd.
Vooral om ,s avonds laat te luistern in bed en licht uit .
De artwork vind ik ook behoorlijk mooi
Turn My Eyes From This World, This Dying Place Is So Absurd.
  woensdag 15 januari 2003 @ 19:28:04 #78
42858 Stormblast
Executeerd u mij.
pi_7915885
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 03:10 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Jeff Wayne is een interpretatie, maar die pakt de sfeer wel geweldig goed. Die film die er ooit van is gemaakt komt niet eens in de buurt. Ik bedoel meer de setting en de tijd (Engeland aan het eind van de 19e eeuw) en dat soort. Zoals het boek dus. En dan met echte Tripods!

Dit lijkt toch nergens op!

[afbeelding]

Er gaan op het net geruchten dat er een nieuwe WOTW film komt met Tripod Fighting Machines
Turn My Eyes From This World, This Dying Place Is So Absurd.
  woensdag 15 januari 2003 @ 19:50:24 #79
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7916416
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 19:28 schreef Stormblast het volgende:
Er gaan op het net geruchten dat er een nieuwe WOTW film komt met Tripod Fighting Machines
http://us.imdb.com/Title?0324497
My soul is painted like the wings of butterflies
  † In Memoriam † woensdag 15 januari 2003 @ 20:57:24 #80
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_7917956
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 07:49 schreef ric0 het volgende:
Ik snap niet waarom de War of the Worlds film zo afgekraakt wordt. Het is een goede film uit 1953. Een Sci-Fi classic. Mischien een tegenvaller dat het iets heel anders is dan de Jeff Wayne versie? Daarnaast was alle Sci-Fi voor 2001: A Space Odyssee, van dezelfde kwaliteit.

Ik kan horror films makkelijk trekken, maar Jeff Wayne's War of the Worlds geeft me nog steed een "unheimisch" gevoel...

Als film uit die tijd an sich kraak ik hem niet af, heeft zelfs een oscar voor special effects gekregen toen, maar het verhaal speelt zich niet af in het Amerika van de jaren 50. En een a-bom had Wells nog nooit van gehoord.

Dat "unheimisch" gevoel herken ik heel sterk, maar daar horen de stoomschepen, de stoet vluchtelingen in 19eeuwse dracht en de traditionele soldaatjes met hun opgesierde kostuums onlosmakelijk bij.

Het verhaal heeft (voor mij iig) ook heel sterk de lading van Techniek die een einde aan de wereld maakt zoals die toen bestond. De victoriaanse wereld die medogenloos kapot wordt gemaakt door machines die zo ver van de mensen van toen afstonden dat ze wel buitenaards leken, en erg beangstigend waren.

En dan de briljante uitkomst dat de technische wereld uiteindelijk moet buigen voor de natuur.

[Dit bericht is gewijzigd door NorthernStar op 15-01-2003 20:59]

woensdag 15 januari 2003 @ 20:59:24 #81
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_7918006
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 17:04 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Nee, dat is hem niet, en nog een misvatting, het is geen soundtrack (als van een film/musical oid)

Wat is het dan precies? Een stuk muziek met een verhaallijn? Een verhaallijn met muziek?
Make waaaaaaaaaay for the firetruck!
pi_7918009
Meesterlijke plaat!!! En het is al eerder gezegd, het begin met Richard Burton waarna "The Eve Of The War" losbarst heeft een hoog kippevel gehalte. Alleen kan ik me soms een beetje ergeren aan die blikken drums, aan de andere kant past het er ook wel weer een beetje bij. In ieder geval:
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_7918022
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 20:59 schreef IsaacD het volgende:

[..]

Wat is het dan precies? Een stuk muziek met een verhaallijn? Een verhaallijn met muziek?

Een verhaallijn met muziek zou ik zeggen...
  woensdag 15 januari 2003 @ 21:08:26 #84
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_7918151
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 21:00 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Een verhaallijn met muziek zou ik zeggen...

Aha thanks ... Maar ehh ik heb eens even zitten kijken maar ik zie twee platen van Jeff Wayne

The war of the worlds (2)

1. Eve of war, the 9:06
2. Horsell common and the heat ray 11:36
3. Artilleryman and the fighting machine, the 10:36
4. Forever autumn 7:43
5. Thunder child 6:07
6. Red weed, the 5:55
7. Spirit of man, the 11:40
8. Red weed, the 6:51
9. Brave new world 12:12
10. Dead London 8:37
11. Epilogue 1 2:45
12. Epilogue 2 1:50

H.l.from the war of the worlds

1. Burton, Richard
Hayward, Justin The eve of the war 5:04
2. Wayne, Jeff Horsell common and the heat ray 4:44
3. Hayward, Justin Forever autumn 4:33
4. Wayne, Jeff The fighting machine 4:26
5. Thompson, Chris Thunderchild 5:09
6. Burton, Richard The red weed 6:07
7. Lynott, Phil
Covington, Julie The spirit of man 6:45
8. Burton, Richard Dead London 5:33
9. Essex, David Brave new world 5:19

Deze laatste is een stuk korter [60 minuten ipv 90] en er spelen allerlei andere muzikanten op ipv alleen Jeff Wayne.
Die eerste is zeker met tekst erbij?

De tekst die je er tussendoor hoort, is dat zeg maar gewoon letterlijk
overgenomen van Wells boek?

pi_7918254
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 21:08 schreef IsaacD het volgende:
volgens de credits: "Written by Doreen Wayne, adapted from the H.G. Wells novel The war of The Worlds"

nee dus.

[Dit bericht is gewijzigd door MuadDib op 15-01-2003 21:15]

† In Memoriam † woensdag 15 januari 2003 @ 21:15:04 #86
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_7918269
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 21:08 schreef IsaacD het volgende:

Ongeveer wel. Iets ingekort hier en daar.

Hier kun je het hele boek lezen: The war of the Worlds E-book

† In Memoriam † woensdag 15 januari 2003 @ 21:24:55 #87
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_7918440
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 21:14 schreef MuadDib het volgende:

[..]

volgens de credits: "Written by Doreen Wayne, adapted from the H.G. Wells novel The war of The Worlds"

nee dus.

Het is wat aangepast en bondiger gemaakt, maar de inhoud is vrijwel gelijk.
quote:
Jeff Wayne

No one would have believed, in the last years of the nineteenth century, that human affairs were being watched from the timeless worlds of space. No one could have dreamed we were being scrutinized, as someone with a microscope studies creatures that swarm and multiply in a drop of water.

quote:
H.G.Wells

No one would have believed in the last years of the nineteenth century that this world was being watched keenly and closely by intelligences greater than man's and yet as mortal as his own; that as men busied themselves about their various concerns they were scrutinised and studied, perhaps almost as narrowly as a man with a microscope might scru- tinise the transient creatures that swarm and multiply in a drop of water.

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 januari 2003 @ 21:26:18 #88
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_7918459
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 21:15 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ongeveer wel. Iets ingekort hier en daar.

Hier kun je het hele boek lezen: The war of the Worlds E-book

Nee dus, er zitten aardig wat verschillen in.
De intro, die is wel precies overgenomen (no-one would have believed...)
Als IsaacD goed naar die 2 tracklistings kijkt ziet ie dat de eerste overeenkom emt degene die ik geplaatst had en de 2e H.l. erbij heeft staan. Highlights dus.
De eerste is de volledige versie, de tweede is een compilatie van de beste nummers van de 2 cd's.
Al die andere namen zijn de stemmen, zitten op beide cd's
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 januari 2003 @ 21:27:57 #89
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_7918485
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 21:24 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Het is wat aangepast en bondiger gemaakt, maar de inhoud is vrijwel gelijk.

Ja, de intro ja
Maar de rest echt niet!
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  † In Memoriam † woensdag 15 januari 2003 @ 21:34:14 #90
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_7918580
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 21:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ja, de intro ja
Maar de rest echt niet!

ok, ok niet letterlijk nee. Je kunt ook geen heel hoofdstuk vertellen in een paar zinnen. Maar als je het hoort herken je de passages uit het boek.

De pc-game War of the Worlds is overigens ook nog niet aan de orde geweest.

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 januari 2003 @ 21:40:03 #91
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_7918720
Er missen echt hele stukken in Jeff Wayn'es versie, beapaalde gedeeltes worden door anderen verteld of maken anderen mee. Bepaalde personages worden door elkaar gehusseld, bepaalde personages komen niet eens voor of worden niet eens genoemd.

Het is zo dat je bepaalde stukken uit de musical versie wel terug kan vinden in het boek, soms in andere vorm. Maar het is wel helemaal herschreven en heeft aardig wat verschillen.

woensdag 15 januari 2003 @ 21:42:07 #92
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7918770
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 20:59 schreef IsaacD het volgende:

[..]

Een popmusical gebaseerd op een boek van H.G. Wells
  woensdag 15 januari 2003 @ 21:45:03 #93
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7918830
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 21:26 schreef TARAraboemdijee het volgende:
De eerste is de volledige versie, de tweede is een compilatie van de beste nummers van de 2 cd's.
Die tweede is zeer goedkoop, maar moet je dus NIET hebben. Daar ontbreekt de verhaallijn totaal!
pi_7918994
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 20:57 schreef NorthernStar het volgende:
En dan de briljante uitkomst dat de technische wereld uiteindelijk moet buigen voor de natuur.
Ik dacht dat ze op het eind wonnen van de aliens door tot god te bidden (dat vond ik een bijzonder moralistisch einde namelijk )
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_7919016
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 21:45 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Die tweede is zeer goedkoop, maar moet je dus NIET hebben. Daar ontbreekt de verhaallijn totaal!

Highlights cd's zuigen in het algemeen
  woensdag 15 januari 2003 @ 21:54:20 #96
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7919057
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 21:51 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze op het eind wonnen van de aliens door tot god te bidden (dat vond ik een bijzonder moralistisch einde namelijk )

Uit het einde van de plaat:

"I scrambled up to the crest of Primrose hill, the Martian's camp was below me. A mighty space it was, and scattered about it, in their overturned machines, were the Martians, slain after all man's devices had failed by the humblest creatures on the earth: bacteria. Minute, invisible, bacteria. Directly the invaders arrived and drank and fed, our microscopic allies attacked them. From that moment, they were doomed."

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 januari 2003 @ 21:59:02 #97
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_7919176
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 21:54 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Uit het einde van de plaat:

"I scrambled up to the crest of Primrose hill, the Martian's camp was below me. A mighty space it was, and scattered about it, in their overturned machines, were the Martians, slain after all man's devices had failed by the humblest creatures on the earth: bacteria. Minute, invisible, bacteria. Directly the invaders arrived and drank and fed, our microscopic allies attacked them. From that moment, they were doomed."

En dat is ook de conclusie van het boek
  woensdag 15 januari 2003 @ 22:06:42 #98
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_7919327
Waardoor is War of the Worlds eigenlijk zo'n fenomeen geworden? Door het verhaal? Door het beroemde en beruchte realistische hoorspel? Door deze "geweldige" popmusical van Jeff Wayne? [geweldige staat tussen haakjes omdat ik de plaat nog niet beluisterd heb ]

[Ik heb trouwens ook wel eens een film gezien, die hier ook in het topic wordt genoemd. Is er naast deze zeer goedkope B-film ook wel eens een A-flim gemaakt van War of the Worlds?

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 januari 2003 @ 22:24:03 #99
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_7919716
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 22:06 schreef IsaacD het volgende:
Waardoor is War of the Worlds eigenlijk zo'n fenomeen geworden? Door het verhaal? Door het beroemde en beruchte realistische hoorspel? Door deze "geweldige" popmusical van Jeff Wayne? [geweldige staat tussen haakjes omdat ik de plaat nog niet beluisterd heb ]
Bijna alle verhalen van Wells zijn wereldberoemd, dat ten eerste.
(Evenals Jules Verne trouwens)
Ik denk dat Orson Welles hoorspel ook lang niet zo'n bekendheid had gehad als het zo overtuigend was geweest en tig amerikanen op de vlucht sloegen. Dat gegeven draagt natuurlijk ook zeker bij. En dan doet Wayne er een schepje bovenop, eigenlijk een fenomeen op zich.
quote:
[Ik heb trouwens ook wel eens een film gezien, die hier ook in het topic wordt genoemd. Is er naast deze zeer goedkope B-film ook wel eens een A-flim gemaakt van War of the Worlds?
Als je het topic goed had gelezen is de genoemde B-film uit 1953 wel eentje die een oscar kreeg voor Special Effects. En wat betreft de A-film, die is dus in de maak.
  donderdag 16 januari 2003 @ 17:11:56 #100
29986 Maleh
Plug'N'Play
pi_7933799
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 22:24 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ik denk dat Orson Welles hoorspel ook lang niet zo'n bekendheid had gehad als het zo overtuigend was geweest en tig amerikanen op de vlucht sloegen.

Uhhh, ik heb altijd gedacht dat het hoorspel juist in Groot-britannie een chaos werdt?
"Computer games don't affect kids, I mean if Pac Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive music."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')