quote:Ik moest laatst ongeveer 200 kilometer rijden en heb de cd's in de auto gedraaid. Normaal hou ik niet zo van rijden, maar dit keer vond ik het bijna zonde toen ik aankwam. En het wonderlijke is dat die teksten echt voor altijd in m'n geheugen gegrift zitten.... echt woordelijk.
Op woensdag 15 januari 2003 02:22 schreef Maleh het volgende:
Zo'n bizar verhaal & muziek ontkomt bijna niemand, maar bedankt om mij iig er weer aan te herinneren.. 2003 is al zo'n nostalgisch jaar geworden..
quote:damn, express rustiger rijden zeker?
Op woensdag 15 januari 2003 02:28 schreef scanman01 het volgende:[..]
Ik moest laatst ongeveer 200 kilometer rijden en heb de cd's in de auto gedraaid. Normaal hou ik niet zo van rijden, maar dit keer vond ik het bijna zonde toen ik aankwam. En het wonderlijke is dat die teksten echt voor altijd in m'n geheugen gegrift zitten.... echt woordelijk.
quote:Ik had ze eigenlijk nooit vergeleken (heb hier de totale serie van Ayreon), is ook een andere muziekstijl. Maar het heeft inderdaad de nodige overeenkomsten, die beiden 'iets' geven.
Op woensdag 15 januari 2003 02:33 schreef BDisOKE het volgende:
Ik ga maar is wat luisteren!
Klinkt leuk!De concept CD's van Ayreon vind ook erg koel!
quote:Ja vind ik ook wel!
Op woensdag 15 januari 2003 02:39 schreef TARAraboemdijee het volgende:[..]
Maar albums als deze moet je gewoon van voor naar achter beluisteren. En niet als losse nummers.
Zo zal ik een cd ook niet zoo snel op shuffle zetten, speel het liever af in de volgorde die de muzikant bedoeld heeft...
Later heb de originele van iemand op tape gekregen, toen ik een jaar 12 was. Heerlijk luisteren en er allemaal beelden bij fantaseren.
Jammer dat er nooit een goede film van is gemaakt. En als ze het ooit doen dan hopenlijk wel precies volgens originele verhaal!
quote:Mee eens! Dat vind ik ook van bv The Wall van Pink Floyd. Maar met The War of the worlds is dat nog duidelijker inderdaad. Hoewel nummers als Eve of the War en Forever Autumn volgens mij op singel zijn geweest in korte versies.
Op woensdag 15 januari 2003 02:39 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Maar albums als deze moet je gewoon van voor naar achter beluisteren. En niet als losse nummers.
quote:Klopt die zijn op single uitgekomen. Forever Autumn is nog een klein hitje geweest.
Op woensdag 15 januari 2003 02:49 schreef scanman01 het volgende:[..]
Mee eens! Dat vind ik ook van bv The Wall van Pink Floyd. Maar met The War of the worlds is dat nog duidelijker inderdaad. Hoewel nummers als Eve of the War en Forever Autumn volgens mij op singel zijn geweest in korte versies.
quote:Die zit ik nu voor het eerst te luisteren
Op woensdag 15 januari 2003 02:49 schreef scanman01 het volgende:[..]
The Wall van Pink Floyd.
quote:Even checken...
Op woensdag 15 januari 2003 02:52 schreef BDisOKE het volgende:
Die zit ik nu voor het eerst te luisteren
Heee scanman heb je mijn mail nog gehad
quote:En wat noem je dan het originele verhaal?
Op woensdag 15 januari 2003 02:48 schreef NorthernStar het volgende:
Jammer dat er nooit een goede film van is gemaakt. En als ze het ooit doen dan hopenlijk wel precies volgens originele verhaal!
quote:Jeff Wayne is een interpretatie, maar die pakt de sfeer wel geweldig goed. Die film die er ooit van is gemaakt komt niet eens in de buurt. Ik bedoel meer de setting en de tijd (Engeland aan het eind van de 19e eeuw) en dat soort. Zoals het boek dus.
Op woensdag 15 januari 2003 03:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:[..]
En wat noem je dan het originele verhaal?
H.G. Wells of Jeff Wayne?
Dit lijkt toch nergens op!
quote:Zal HG Wells dan denk ik wel zijn.. dat wordt dan leuk, visueel maar zowiezo reuze tripods die mensen verzamelen, en omzetten in brandstof
Op woensdag 15 januari 2003 03:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:[..]
En wat noem je dan het originele verhaal?
H.G. Wells of Jeff Wayne?
quote:Ik vond die film idd erg lachwekkend
Op woensdag 15 januari 2003 03:10 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Jeff Wayne is een interpretatie, maar die pakt de sfeer wel geweldig goed. Die film die er ooit van is gemaakt komt niet eens in de buurt. Ik bedoel meer de setting en de tijd (Engeland aan het eind van de 19e eeuw) en dat soort. Zoals het boek dus.
En dan met echte Tripods!
Dit lijkt toch nergens op!
Oh en dan een beter verfilming dan die van The Time Machine van vorig jaar
quote:Hmmm... klinkt misschien wel leuk, maar past toch niet echt in het beeld wat ik heb bij The war of the worlds. Misschien is het wel een actie verhaal, maar het verhaal van de mensen er omheen vind ik toch wat boeiender. Je moet wel de machines zien, maar niet te veel.
Op woensdag 15 januari 2003 03:11 schreef Maleh het volgende:[..]
Zal HG Wells dan denk ik wel zijn.. dat wordt dan leuk, visueel maar zowiezo reuze tripods die mensen verzamelen, en omzetten in brandstof
Matrix eat your hart out!
H.G.Wells - War Of The Worlds - Original Broadcast 10.30.1938.mp3
54,2 mb
nu sharing in k...
[Dit bericht is gewijzigd door Netanyahu op 15-01-2003 03:25]
quote:Ja dat zou top zijn!
Op woensdag 15 januari 2003 03:13 schreef TARAraboemdijee het volgende:[..]
Ik vond die film idd erg lachwekkend
Maar Wells originele verhaal, muziek van Wayne, de ontwerpen die op de hoezen en in de boekjes van het album van de musical staan. zoiets?
Ik zie net dat er al wel een obscure low-budget film is gemaakt.
grappig
quote:Ja, sorry maar dat komt door mn grafische knobbel.. en dat deel in het boek bleef me lang bij zitten.. misschien maar eens een tripod met een 3d proggie modeleren
Op woensdag 15 januari 2003 03:15 schreef scanman01 het volgende:[..]
Hmmm... klinkt misschien wel leuk, maar past toch niet echt in het beeld wat ik heb bij The war of the worlds. Misschien is het wel een actie verhaal, maar het verhaal van de mensen er omheen vind ik toch wat boeiender. Je moet wel de machines zien, maar niet te veel.
Toch denk ik dat het vooral de muziek is wat het voor mij zo geweldig maakt. Dus een film zonder de muziek erbij kan ik me ook niet goed voorstellen. Brave new world, Thunderchild, The spirit of men ... het hoort er allemaal bij voor mij!
en nee, niet de actie van matrix.. maar het concept van de functie van de mens voor de martians.. en agz de matrix ook zo'n soort concept gebruikte.. en visueel gezien kan war of the worlds, met hedendaagse technieken mooi in beeld/geluid gezet worden.. en dat geld voor vele onderdelen v/h verhaal..
quote:Dat is het Orson Welles hoorspel
Op woensdag 15 januari 2003 03:18 schreef Netanyahu het volgende:
Jullie bedoelen deze ?H.G.Wells - War Of The Worlds - Original Broadcast 10.30.1938.mp3
54,2 mb
En over die laatste hebben we het, hoewel alle andere inmiddels zijn aangehaald
1967 waarschijnlijk een remake, in de tijd van de Apollo's
quote:Jouw versie is dus die van Orson Welles, zie het jaartal en ja, die staat er ook tussen, 53.nog iets Mb
Op woensdag 15 januari 2003 03:30 schreef Netanyahu het volgende:
Zie je ook de versie die ik heb ?1967 waarschijnlijk een remake, in de tijd van de Apollo's
quote:Ik laat em staan tot morgenavond
Op woensdag 15 januari 2003 03:35 schreef TARAraboemdijee het volgende:[..]
Jouw versie is dus die van Orson Welles, zie het jaartal en ja, die staat er ook tussen, 53.nog iets Mb
quote:mee eens
Op woensdag 15 januari 2003 03:46 schreef scanman01 het volgende:
Ikhou het voorlopig maar lekker bij de muziek van Jeff Wayne. Trouwens wel een cd die je niet heel vaak moet draaien vind ik. Zo eens in de maand ofzo, dan blijft het echt geweldig!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |