Al sinds heel lang ben ik helemaal gek van Jeff Wayne's musical version of "The War of the Worlds". Vroeger had ik de dubbel lp thuis en heb hem helemaal grijs gedraaid. De stem van Richard Burton, de zang van Justin Hayward, Chris Thompson, Julie Covington, David Essex, Jo Partridge en Phil Lynnot.... ik vond en vind het een meesterwerkje. Zijn er meer mensen die graag nog eens luisteren naar dit stukje geschiedenis?
Het begin is prachtig. Geen muziek.. alleen Richard Burton's stem:
"No one would have believed, in the last years of the nineteenth century, that human affairs were being watched from the timeless worlds of space. No one could have dreamed that we were being scrutinized as someone with a microscope studies creatures that swarm and multiply in a drop of water. Few men even considered the possibility of life on other planets. And yet, across the gulf of space, minds immeasurably superior to ours regarded this earth with envious eyes, and slowly and surely, they drew their plans against us."
En dan keihard "The Eve of the War"....
[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 15-01-2003 01:41]
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 15-01-2003 01:41]
quote:Ik ook! Mijn favoriete stuk is 'The spirit of Men", met Julie Covington. Duurt wel een kwartier geloof ik, maar echt prachtig!
Op woensdag 15 januari 2003 01:38 schreef bluebellyfluff het volgende:
Ik ben helemaal fan van deze muziek! ik kan harstochtelijk meebleeerren en ken alle noten uit mn kop...heerlijk!
kheb hem hier als mp3tje liggen! draai hem elke maand minstens 1 keertje
quote:Ik heb me trouwens al die jaren afgevraagd of er geen film is van deze musical. Die schijnt er helaas niet te zijn. Wel is er een oude 'War of the worlds' film, maar die bedoel ik dus niet. Ik hoopte op een film met de zangers en zangeressen en Richard Burton ook in de hoofdrol. Jammer dat die nooit is gemaakt!
Op woensdag 15 januari 2003 01:43 schreef bluebellyfluff het volgende:
kheb hem hier als mp3tje liggen! draai hem elke maand minstens 1 keertje
"We're going to build a whole new world for ourselves... you know where? Underground!"
Prachtig!
Inderdaad heb ik ook eens heeeel enthousiast die films gehuurd (het eerste deel dan) en toen bleek het een heeeeel erge slechte B-film te zijn. niet eens cult! nergens de muziek te bekennen, stop, band eruit en terug naar de videotheek.
[Dit bericht is gewijzigd door bluebellyfluff op 15-01-2003 02:02]
quote:Ik weet het, maar ik heb de orginele cd gekocht. Deze wilde ik gewoon orgineel hebben, met songteksten en alles erbij.
Op woensdag 15 januari 2003 01:54 schreef bluebellyfluff het volgende:
ff snel voor de mods het zien, je kan bij kazaa of emule binnen een nachtje de hele zooi binnenhalen! superkwaliteit.
[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 15-01-2003 01:59]
Erg lang niet meer gehoord daardoor. Ik ga het weer eens opzoeken. Het is een klassieker and I dig those...
Overigens is het verhaal ietsjes anders, qua personages, en uiteraard de setting (Amerika ipv Engeland)
Ik heb de film ook gezien, wel grappig, maar idd, een B SF film
Waar ik trouwens benieuwd naar ben, het radio-hoorspel van Orson Welles, die blijkbaar zo overtuigend moet zijn geweest dat er Amerikanen de straat op vluchtten omdat de Martians geland waren
*gooit de cd in de cd-speler*
[Dit bericht is gewijzigd door TARAraboemdijee op 15-01-2003 02:03]
quote:Die had ik er ook bij inderdaad. En ik had zelfs het boek erbij van HG Wells in een knal rode suede kaft. Tijdens een verhuizing ben ik die ooit kwijt geraakt. Alleen het boek van HG Wells heb ik nog over.
Op woensdag 15 januari 2003 01:59 schreef ViLNiuS het volgende:
Ik wist niet eens wat ze zeiden maar ik bekeek de plaatjes uit het boek bij de lp.
quote:Dat boek heb ik dus ook
Op woensdag 15 januari 2003 02:02 schreef scanman01 het volgende:[..]
Die had ik er ook bij inderdaad. En ik had zelfs het boek erbij van HG Wells in een knal rode suede kaft. Tijdens een verhuizing ben ik die ooit kwijt geraakt. Alleen het boek van HG Wells heb ik nog over.
"I scrambled up to the crest of Primrose hill, the Martian's camp was below me. A mighty space it was, and scattered about it, in their overturned machines, were the Martians, slain after all man's devices had failed by the humblest creatures on the earth: bacteria. Minute, invisible, bacteria. Directly the invaders arrived and drank and fed, our microscopic allies attacked them. From that moment, they were doomed."
quote:hij is al foetsie
Mod heeft het gezien hoor
quote:Die heb ik eens gevonden maar dat duurde om te beginnen zo een 2 uur en was niet te vergelijken met jeff wayne's versie...ook om de paar minuten reclame die er dan heel slecht uit waren ge-edit.
Waar ik trouwens benieuwd naar ben, het radio-hoorspel van Orson Welles, die blijkbaar zo voertuigend moet zijn geweest dat er Amerikanen de straat op vluchtten omdat de Martians geland waren
quote:Lees hier hoe de radioshow is verlopen
Op woensdag 15 januari 2003 02:00 schreef TARAraboemdijee het volgende:Waar ik trouwens benieuwd naar ben, het radio-hoorspel van Orson Welles, die blijkbaar zo overtuigend moet zijn geweest dat er Amerikanen de straat op vluchtten omdat de Martians geland waren
quote:Dat boek is een van mijn favoriete boeken die ik gelezen heb(en ik ben absoluut geen boekenworm) maar het verhaal sleept je echt mee, en idd de dubbele LP met boek gaf je ook een goed visueel beeld van het verhaal.. en de muziek? Ik kon al vroeg engels mentaal verstaan,en was misschien een jaartje of 6/7 en ik had de LP's op cassettes gezet.. en heb heb amper iets anders geluisterd.. klasse.. (pakt de cd versie uit het rack en laad um in de drive
Op woensdag 15 januari 2003 02:02 schreef scanman01 het volgende:[..]
Die had ik er ook bij inderdaad. En ik had zelfs het boek erbij van HG Wells in een knal rode suede kaft. Tijdens een verhuizing ben ik die ooit kwijt geraakt. Alleen het boek van HG Wells heb ik nog over.
quote:Dat heb ik ook gehoord ja. Het schijnt dat vele mensen op dat moment echt geloofden dat er een attack van Mars gaande was. Dan moet het wel een heel goed hoorspel zijn geweest!
Op woensdag 15 januari 2003 02:00 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Waar ik trouwens benieuwd naar ben, het radio-hoorspel van Orson Welles, die blijkbaar zo overtuigend moet zijn geweest dat er Amerikanen de straat op vluchtten omdat de Martians geland waren
quote:Klopt... Dat is echt het laatste stukje... een soort van epiloog. Eigenlijk een beetje een open einde!
Op woensdag 15 januari 2003 02:06 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Oh, de cd had ook nog zo'n NASA einde dacht ik
quote:Ze brachten het toch net als een nieuwsuitzending, met echte reclame ertussendoor en met zogenaamde verslagen van ooggetuigen??
Dan moet het wel een heel goed hoorspel zijn geweest!
quote:Zo'n bizar verhaal & muziek ontkomt bijna niemand, maar bedankt om mij iig er weer aan te herinneren.. 2003 is al zo'n nostalgisch jaar geworden..
Op woensdag 15 januari 2003 02:15 schreef scanman01 het volgende:
Ik sta trouwens best versteld van de reacties in dit topic. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat er toch wel aardig wat mensen die cd ook prachtig vinden. Ik was al bang dat dit topic zou eindigen zonder reacties of hooguit 1 of 2 ....
quote:Zie de link gegeven in dit topic
Op woensdag 15 januari 2003 02:14 schreef bluebellyfluff het volgende:[..]
Ze brachten het toch net als een nieuwsuitzending, met echte reclame ertussendoor en met zogenaamde verslagen van ooggetuigen??
quote:De luistersessie van War of the Worlds stond hier zelfs ooit eens in de planning. Of het er ooit van gekomen is weet ik niet.
Op woensdag 15 januari 2003 02:15 schreef scanman01 het volgende:
Ik sta trouwens best versteld van de reacties in dit topic. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat er toch wel aardig wat mensen die cd ook prachtig vinden. Ik was al bang dat dit topic zou eindigen zonder reacties of hooguit 1 of 2 ....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |