abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 januari 2003 @ 01:37:10 #1
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7903979

Al sinds heel lang ben ik helemaal gek van Jeff Wayne's musical version of "The War of the Worlds". Vroeger had ik de dubbel lp thuis en heb hem helemaal grijs gedraaid. De stem van Richard Burton, de zang van Justin Hayward, Chris Thompson, Julie Covington, David Essex, Jo Partridge en Phil Lynnot.... ik vond en vind het een meesterwerkje. Zijn er meer mensen die graag nog eens luisteren naar dit stukje geschiedenis?

Het begin is prachtig. Geen muziek.. alleen Richard Burton's stem:

"No one would have believed, in the last years of the nineteenth century, that human affairs were being watched from the timeless worlds of space. No one could have dreamed that we were being scrutinized as someone with a microscope studies creatures that swarm and multiply in a drop of water. Few men even considered the possibility of life on other planets. And yet, across the gulf of space, minds immeasurably superior to ours regarded this earth with envious eyes, and slowly and surely, they drew their plans against us."

En dan keihard "The Eve of the War"....

[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 15-01-2003 01:41]

My soul is painted like the wings of butterflies
pi_7904001
Ik ben helemaal fan van deze muziek! ik kan harstochtelijk meebleeerren en ken alle noten uit mn kop...heerlijk!
fluff for life
pi_7904016
Ken het ook. M'n ouders hebben de dubbel-lp ook nog in goede staat met de platen (de tekeningen) erbij, geweldig getekend en natuurlijk meesterlijke muziek.

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 15-01-2003 01:41]

pi_7904018
Je hebt stijl.....
  woensdag 15 januari 2003 @ 01:40:15 #5
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7904020
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 01:38 schreef bluebellyfluff het volgende:
Ik ben helemaal fan van deze muziek! ik kan harstochtelijk meebleeerren en ken alle noten uit mn kop...heerlijk!
Ik ook! Mijn favoriete stuk is 'The spirit of Men", met Julie Covington. Duurt wel een kwartier geloof ik, maar echt prachtig!
pi_7904055
oooooh noooo nathaniel oooooh nooooo!!!!!
ja inderdaad, de kwaliteit van die stem-acteurs zijn echt ongeevenaard!
Zit in dat nummer ook niet die geweldige gitaarsolo?
Ik vind de afwisseling tussen actie (thunderchild) en spanning (the unscrewing of the cylinder....) echt WAAAAAAAUWWW!!!

kheb hem hier als mp3tje liggen! draai hem elke maand minstens 1 keertje

fluff for life
  woensdag 15 januari 2003 @ 01:49:51 #7
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7904127
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 01:43 schreef bluebellyfluff het volgende:
kheb hem hier als mp3tje liggen! draai hem elke maand minstens 1 keertje
Ik heb me trouwens al die jaren afgevraagd of er geen film is van deze musical. Die schijnt er helaas niet te zijn. Wel is er een oude 'War of the worlds' film, maar die bedoel ik dus niet. Ik hoopte op een film met de zangers en zangeressen en Richard Burton ook in de hoofdrol. Jammer dat die nooit is gemaakt!

"We're going to build a whole new world for ourselves... you know where? Underground!"

Prachtig!

pi_7904174
jajajaja zo een gluiperig fluisterend, naar beneden wijzend "underground"!

Inderdaad heb ik ook eens heeeel enthousiast die films gehuurd (het eerste deel dan) en toen bleek het een heeeeel erge slechte B-film te zijn. niet eens cult! nergens de muziek te bekennen, stop, band eruit en terug naar de videotheek.

[Dit bericht is gewijzigd door bluebellyfluff op 15-01-2003 02:02]

fluff for life
  woensdag 15 januari 2003 @ 01:58:52 #9
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7904220
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 01:54 schreef bluebellyfluff het volgende:
ff snel voor de mods het zien, je kan bij kazaa of emule binnen een nachtje de hele zooi binnenhalen! superkwaliteit.
Ik weet het, maar ik heb de orginele cd gekocht. Deze wilde ik gewoon orgineel hebben, met songteksten en alles erbij.
(met kabel heb je dat trouwens van Kazaa in een uurtje binnen )

[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 15-01-2003 01:59]

pi_7904228
Vroeger wel eens geluisterd samen met m'n vader. Maar toen was ik nog zo jong dat ik het echt eng vond. Ik wist niet eens wat ze zeiden maar ik bekeek de plaatjes uit het boek bij de lp.

Erg lang niet meer gehoord daardoor. Ik ga het weer eens opzoeken. Het is een klassieker and I dig those...

Met jou kan ik praten!!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 januari 2003 @ 02:00:28 #11
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_7904237
Mod heeft het gezien hoor
Maar ik ken hem uiteraard ook. En weet je dat de intro, dat gesproken stuk, letterlijk overgenomen is uit het boek van H.G. Wells?
Ik heb hier een hardcover liggen met het logo van de musical erop

Overigens is het verhaal ietsjes anders, qua personages, en uiteraard de setting (Amerika ipv Engeland)

Ik heb de film ook gezien, wel grappig, maar idd, een B SF film

Waar ik trouwens benieuwd naar ben, het radio-hoorspel van Orson Welles, die blijkbaar zo overtuigend moet zijn geweest dat er Amerikanen de straat op vluchtten omdat de Martians geland waren

*gooit de cd in de cd-speler*

[Dit bericht is gewijzigd door TARAraboemdijee op 15-01-2003 02:03]

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 15 januari 2003 @ 02:02:31 #12
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7904260
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 01:59 schreef ViLNiuS het volgende:
Ik wist niet eens wat ze zeiden maar ik bekeek de plaatjes uit het boek bij de lp.
Die had ik er ook bij inderdaad. En ik had zelfs het boek erbij van HG Wells in een knal rode suede kaft. Tijdens een verhuizing ben ik die ooit kwijt geraakt. Alleen het boek van HG Wells heb ik nog over.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 januari 2003 @ 02:03:48 #13
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_7904273
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 02:02 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Die had ik er ook bij inderdaad. En ik had zelfs het boek erbij van HG Wells in een knal rode suede kaft. Tijdens een verhuizing ben ik die ooit kwijt geraakt. Alleen het boek van HG Wells heb ik nog over.

Dat boek heb ik dus ook
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 15 januari 2003 @ 02:04:27 #14
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7904279
Van het einde krijg ik ook nog steeds kippevel:

"I scrambled up to the crest of Primrose hill, the Martian's camp was below me. A mighty space it was, and scattered about it, in their overturned machines, were the Martians, slain after all man's devices had failed by the humblest creatures on the earth: bacteria. Minute, invisible, bacteria. Directly the invaders arrived and drank and fed, our microscopic allies attacked them. From that moment, they were doomed."

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 januari 2003 @ 02:06:16 #15
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_7904294
Oh, de cd had ook nog zo'n NASA einde dacht ik
  woensdag 15 januari 2003 @ 02:06:37 #16
44425 bluebellyfluff
Hi Greg Flores :)
pi_7904297
quote:
Mod heeft het gezien hoor
hij is al foetsie
quote:
Waar ik trouwens benieuwd naar ben, het radio-hoorspel van Orson Welles, die blijkbaar zo voertuigend moet zijn geweest dat er Amerikanen de straat op vluchtten omdat de Martians geland waren
Die heb ik eens gevonden maar dat duurde om te beginnen zo een 2 uur en was niet te vergelijken met jeff wayne's versie...ook om de paar minuten reclame die er dan heel slecht uit waren ge-edit.
Wel heeeel stoer dat er hele rellen (bijna dan) omdat ze dachten dat het echt gebeurde! hahaha ge-wel-dig!
fluff for life
pi_7904299
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 02:00 schreef TARAraboemdijee het volgende:

Waar ik trouwens benieuwd naar ben, het radio-hoorspel van Orson Welles, die blijkbaar zo overtuigend moet zijn geweest dat er Amerikanen de straat op vluchtten omdat de Martians geland waren

Lees hier hoe de radioshow is verlopen
http://www.transparencynow.com/welles.htm
Met jou kan ik praten!!
  woensdag 15 januari 2003 @ 02:10:38 #18
29986 Maleh
Plug'N'Play
pi_7904319
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 02:02 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Dat boek is een van mijn favoriete boeken die ik gelezen heb(en ik ben absoluut geen boekenworm) maar het verhaal sleept je echt mee, en idd de dubbele LP met boek gaf je ook een goed visueel beeld van het verhaal.. en de muziek? Ik kon al vroeg engels mentaal verstaan,en was misschien een jaartje of 6/7 en ik had de LP's op cassettes gezet.. en heb heb amper iets anders geluisterd.. klasse.. (pakt de cd versie uit het rack en laad um in de drive
"Computer games don't affect kids, I mean if Pac Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive music."
  woensdag 15 januari 2003 @ 02:12:30 #19
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7904330
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 02:00 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Dat heb ik ook gehoord ja. Het schijnt dat vele mensen op dat moment echt geloofden dat er een attack van Mars gaande was. Dan moet het wel een heel goed hoorspel zijn geweest!
  woensdag 15 januari 2003 @ 02:13:29 #20
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7904333
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 02:06 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Oh, de cd had ook nog zo'n NASA einde dacht ik
Klopt... Dat is echt het laatste stukje... een soort van epiloog. Eigenlijk een beetje een open einde!
  woensdag 15 januari 2003 @ 02:14:05 #21
44425 bluebellyfluff
Hi Greg Flores :)
pi_7904339
quote:
Dan moet het wel een heel goed hoorspel zijn geweest!
Ze brachten het toch net als een nieuwsuitzending, met echte reclame ertussendoor en met zogenaamde verslagen van ooggetuigen??
fluff for life
  woensdag 15 januari 2003 @ 02:15:45 #22
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7904352
Ik sta trouwens best versteld van de reacties in dit topic. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat er toch wel aardig wat mensen die cd ook prachtig vinden. Ik was al bang dat dit topic zou eindigen zonder reacties of hooguit 1 of 2 ....
  woensdag 15 januari 2003 @ 02:22:39 #23
29986 Maleh
Plug'N'Play
pi_7904384
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 02:15 schreef scanman01 het volgende:
Ik sta trouwens best versteld van de reacties in dit topic. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat er toch wel aardig wat mensen die cd ook prachtig vinden. Ik was al bang dat dit topic zou eindigen zonder reacties of hooguit 1 of 2 ....
Zo'n bizar verhaal & muziek ontkomt bijna niemand, maar bedankt om mij iig er weer aan te herinneren.. 2003 is al zo'n nostalgisch jaar geworden..
"Computer games don't affect kids, I mean if Pac Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive music."
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 januari 2003 @ 02:23:35 #24
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_7904388
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 02:14 schreef bluebellyfluff het volgende:

[..]

Ze brachten het toch net als een nieuwsuitzending, met echte reclame ertussendoor en met zogenaamde verslagen van ooggetuigen??

Zie de link gegeven in dit topic
Maar zo is het ook overal weergegeven, boek, film, musical
Die ooggetuigeverslagen, alleen die newsreports niet (in de film wel een beetje)
Maar dat was idd wat het zo echt maakte, ondanks de disclaimers tussendoor
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 januari 2003 @ 02:24:53 #25
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_7904393
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 02:15 schreef scanman01 het volgende:
De luistersessie van War of the Worlds stond hier zelfs ooit eens in de planning. Of het er ooit van gekomen is weet ik niet.
Anders misschien tijd om dat alsnog te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')