abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191958772
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:18 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ja ik vind dat overdreven.
We moeten wat hygiëne regels volgen maar laten we nou niet doen als iedereen melaats is.

We zijn nou eenmaal een samenleving. Mensen komen bij elkaar en dit soort contacten kan je nooit 100% uitsluiten.

Als je dat wil moet je voor twee jaar boodschappen in slaan en jezelf thuis opsluiten. Dan koop je alles in overdozen en dat pak je buiten uit.

Ik doe nog steeds gewoon mijn boodschappen maar bedoel het dan ook meer als discussiepunt. Want er wordt al wel opgeroepen om bv bussen schoon te maken, in het hele OV willen mensen liever niet meer al te veel stangen etc vastpakken, er wordt gesproken over liftknoppen, deurklinken, noem maar op maar diezelfde personen laten wel de appie thuiskomen en pakken zo'n pin apparaat vast dat circa 2 minuten daarvoor door iemand is vastgehouden door een persoon die hoogstwaarschijnlijk besmet is, omdat juist de besmette mensen roepen dat ze boodschappen thuis laten bezorgen.
Beetje krom toch? Waar begint besmetting en waar stopt het? Niet naar de supermarkt willen om contact met mensen te voorkomen of met een wijde boog om mensen heen lopen in de winkelpaden maar wel je winkelwagentje vast blijven houden? En hoe zijn die producten in de schappen terecht gekomen, door vakkenvullers die elk kwartier hun handen wassen of niet niezen? De boodschappen in de kranten van de thuisbrzorgers?
Het spreekt elkaar toch allemaal tegen?
pi_191959471
quote:
Bang dat je corona krijgt van bezorger? Domino’s Pizza en AH gaan over tot actie
Domino’s Pizza Nederland gaat vandaag op de website een nieuwe bezorgoptie lanceren waarmee klanten hun bestellingen zonder fysiek contact kunnen aannemen van bezorgers. De fastfoodketen wil hiermee verspreiding van het coronavirus zo veel mogelijk beperken. In Brabant doen bezorgers van Albert Heijn min of meer hetzelfde. Klanten worden geïnformeerd dat bestellingen sinds afgelopen zaterdag bezorgd worden tot aan de deur.
https://www.ad.nl/koken-e(...)-tot-actie~a11633e5/
Appie _O_
Ideaal ook voor contactschuwe fokkers ;)
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_191965687
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:17 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Klopt.. Kennis van me zit in een echt rood-rood gebied, maar ze vertelde dat ze nog gewoon bij de supermarkt alles kan krijgen. Zelfs daar hamsteren velen nog niet. :9 Het is vooral makkelijk voor als je zelf ziek wordt je niet meer op pad hoeft voor boodschappen.
Ik zag net wel beelden op tv van Italie. Van lange rijen omdat mensen maar mondjesmaat naar binnen mogen. Das ook wel onhandig.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 11 maart 2020 @ 19:51:28 #94
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191965870
quote:
2s.gif Op woensdag 11 maart 2020 19:44 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik zag net wel beelden op tv van Italie. Van lange rijen omdat mensen maar mondjesmaat naar binnen mogen. Das ook wel onhandig.
ja mag toch de hele dag niks. zo heb je in elk geval wat te doen...
Tot nooit .......
pi_191966075
quote:
2s.gif Op woensdag 11 maart 2020 19:44 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Schijnt dus heel erg per plaats te verschillen dan. De bekende hier geeft dus aan dat het echt 'zoals het normale leven is'. Of ja.. Ze geeft aan dat Italianen wel echt drama queens zijn, maar dat we het in Nederland wel onderschatten.
  woensdag 11 maart 2020 @ 20:39:07 #96
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191966756
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 20:03 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Schijnt dus heel erg per plaats te verschillen dan. De bekende hier geeft dus aan dat het echt 'zoals het normale leven is'. Of ja.. Ze geeft aan dat Italianen wel echt drama queens zijn, maar dat we het in Nederland wel onderschatten.
Ik zie de lange rijen ook steeds bij de lidle en Aldi..
Tot nooit .......
pi_191974683
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 20:03 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Vriend van mij woont in een dorp in de regio Emilia Romagna en bevestigde dit ook. Uren in de rij en minimaal een meter afstand van elkaar houden.

In dat soort toestanden heb ik dus echt geen zin en ga zo even de supermarkt in.
Instead of questioning authority, they question those that question authority.
  donderdag 12 maart 2020 @ 08:33:17 #98
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_191974791
Hoe doen jullie het met aardappelen? Die zijn niet echt lang te bewaren helaas. Alleen rijst en pasta eten?
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
  donderdag 12 maart 2020 @ 08:36:31 #99
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191974816
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 08:33 schreef XDo het volgende:
Hoe doen jullie het met aardappelen? Die zijn niet echt lang te bewaren helaas. Alleen rijst en pasta eten?
Die zijn best ff houdbaar... Wij hebben zo'n voorraadmand en kopen om de twee weken 5 kilo ofzo.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 12 maart 2020 @ 08:38:18 #100
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191974829
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 08:33 schreef XDo het volgende:

of

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_191974863
quote:
Mits op de juiste wijze opgeslagen, zijn aardappelen vanaf het moment van oogsten ongeveer een jaar houdbaar.
  donderdag 12 maart 2020 @ 08:41:15 #102
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191974872
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 08:40 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Mits op de juiste wijze opgeslagen, zijn aardappelen vanaf het moment van oogsten ongeveer een jaar houdbaar.
Het aardappeloogstseizoen is ongeveer 9 maanden geleden.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_191975212
Ben benieuwd waar de N95 maskers nog te koop zijn, de goedkoopste en betrouwbaarste zijn online te koop vanaf 31 euro ;(
pi_191975429
Hebben jullie een excel sheet waar jullie to do / to buy lists op staan?
  donderdag 12 maart 2020 @ 09:31:18 #105
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191975531
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 09:24 schreef SwaPore het volgende:
Hebben jullie een excel sheet waar jullie to do / to buy lists op staan?
Nee, ik heb gewoon een beetje dit topic doorgelezen en wat afwegingen voor mezelf gemaakt. Ik ga dus geen bruine bonen hamsteren bijvoorbeeld omdat ik die ranzig vind.

De beste tip vond ik overigens dat je ook wat lekkers moet hebben (nootjes, chocolade, etc.) zodat je niet alleen maar aan het overleven bent.
pi_191975653
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 09:07 schreef SwaPore het volgende:
Ben benieuwd waar de N95 maskers nog te koop zijn, de goedkoopste en betrouwbaarste zijn online te koop vanaf 31 euro ;(
Nergens en je hebt een hele voorraad nodig.
pi_191975742
quote:
19s.gif Op donderdag 12 maart 2020 09:31 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Nee, ik heb gewoon een beetje dit topic doorgelezen en wat afwegingen voor mezelf gemaakt. Ik ga dus geen bruine bonen hamsteren bijvoorbeeld omdat ik die ranzig vind.

De beste tip vond ik overigens dat je ook wat lekkers moet hebben (nootjes, chocolade, etc.) zodat je niet alleen maar aan het overleven bent.
Dit :Y

Ik heb gewoon n lijstje gemaakt van handige houdbare dingen die grotendeels buiten de koelkast te bewaren zijn en waar ik maaltijden mee kan maken die enigzins nuttig zijn qua vitaminen/eiwitten ect :Y

Heb dus naast een assortiment aan blikken en zakken bonen/bonenschotel ook wraps, couscous, rijst,linzen, sausjes zodat ik daar vanalles mee kan maken. Broodmix om brood te maken, pannenkoekenmix en houdbare melk. Pasta, saus, vlees (chorizo, salami, spam, boterhamworst in blik en knakworstjes). Crackers, aardappelpuree, afbakbroodjes, wat lekkere dingen en dat was het wel.

Oh en luiers en wcpapier :7
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_191976027
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:17 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Klopt.. Kennis van me zit in een echt rood-rood gebied, maar ze vertelde dat ze nog gewoon bij de supermarkt alles kan krijgen. Zelfs daar hamsteren velen nog niet. :9 Het is vooral makkelijk voor als je zelf ziek wordt je niet meer op pad hoeft voor boodschappen.
Ik ben cassierre, in zuid-holland
Er word wel gehamsterd, maar subtiel gehamsterd, dit kunnen wij in de winkel zien aan, de omzet, de grote van de bestellingen/leveringen die er gedaan worden (vergelijkbaar met feestdagen)

Van de meeste producten is er genoeg, en word het ook normaal geleverd
Er zijn echter producten die extreem hard gaan, waar de supermarkten nu ook rekening mee houden en dus meer van besteld worden
Toiletpapier
Tisseus/zakdoekjes
Schoonmaakmiddelen , zeker degene die dettol of chloor bevatten
Handzeep en/of handgel

Bloem,meel (is bijna direct op bij binnenkomst)
Houdbare melk
Pannekoeken mix

Verder zie je subtiel hamsteren
Geen grote voorraden met potgroente en dergelijke
Maar daar waar de klant bij de normale boodschappen 1 stuk van iets koopt, neemt men nu 2 of 3 stuks van dat product

Waar je normaal veel kleine boodschappen hebt, heb je nu een stijging van grote volle karren

Dus word er gehamsterd... ja.. heel subtiel, maar zolang de winkels de voorraad nog optijd kunnen bevoorraden zal de consument er zelf nog weinig van merken
De winkel zelf merkt het wel in de bestellingen..
En voorlopig is er nog genoeg en komt alles gewoon nog netjes, misschien in mindere mate binnen

Denk bij "hamsteren" ook aan uw huusdier
Als het corona virus u treft en u in quarantaine moet, kunt u ook niet ff snel iets voor uw huisdier halen!!!!
  donderdag 12 maart 2020 @ 14:42:33 #109
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191980943
Ik ga straks ff een collectiefoto maken :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 12 maart 2020 @ 15:28:58 #110
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191982236
Deel 1 :P Straks weer ff terug en een lading blikgroenten enzo en vlees in blik en wat andere houdbare spulletjes halen :P

Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 12 maart 2020 @ 18:29:15 #111
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191986952
Net allemaal potjes groenten en fruit gehaald :) Ook ff wat vis in blik gekocht, pindakaas, jam, thee, koffie en knakworsten :D Laat corona maar komen :D
pi_191988443
Ik herinnerde mij dat mijn vader stofmasker voor zijn werk had.

Net gecheckt en we hebben een goudmijn aan fffps2 maskers :).

Zal niet nodig zijn maar toch fijn om te weten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator donderdag 12 maart 2020 @ 19:39:45 #113
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_191988634
Straks ff naar de makro. To be sure.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_191988710
quote:
19s.gif Op donderdag 12 maart 2020 09:31 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ook gedaan. Gelijk een reep op en een zak chips, omdat ik normaliter nooit snoep etc haal.

;(
pi_191988830
Na dagen als vandaag begin ik meteen weer te twijfelen of ik wel genoeg, en dan vooral genoeg gevarieerd eten in huis heb...
Nou ja, ik heb in ieder geval voor 2 weken en ik kijk zaterdag wel weer hoe druk het is en hoe leeg de winkel gaat zijn.
  donderdag 12 maart 2020 @ 20:28:56 #116
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191989817
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 19:43 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Ook gedaan. Gelijk een reep op en een zak chips, omdat ik normaliter nooit snoep etc haal.

;(
Ik ben ook al door m'n voorraad cashewnoten :@
  donderdag 12 maart 2020 @ 20:36:12 #117
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191990002
Wij hadden de voorgaande weken al gehamsterd
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 12 maart 2020 @ 20:52:52 #118
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_191990474
ah.nl ligt er momenteel uit. :o
pi_191990988
Nog nooit zo'n lege Appie gezien , met kerst hadden ze zelfs nog meer :')
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_191991207
Ik ga morgen potten met bruine bonen inslaan, omdat die als enige nog beschikbaar zijn.
Check it out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')