Ik doe nog steeds gewoon mijn boodschappen maar bedoel het dan ook meer als discussiepunt. Want er wordt al wel opgeroepen om bv bussen schoon te maken, in het hele OV willen mensen liever niet meer al te veel stangen etc vastpakken, er wordt gesproken over liftknoppen, deurklinken, noem maar op maar diezelfde personen laten wel de appie thuiskomen en pakken zo'n pin apparaat vast dat circa 2 minuten daarvoor door iemand is vastgehouden door een persoon die hoogstwaarschijnlijk besmet is, omdat juist de besmette mensen roepen dat ze boodschappen thuis laten bezorgen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:18 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ja ik vind dat overdreven.
We moeten wat hygiëne regels volgen maar laten we nou niet doen als iedereen melaats is.
We zijn nou eenmaal een samenleving. Mensen komen bij elkaar en dit soort contacten kan je nooit 100% uitsluiten.
Als je dat wil moet je voor twee jaar boodschappen in slaan en jezelf thuis opsluiten. Dan koop je alles in overdozen en dat pak je buiten uit.
Appiequote:Bang dat je corona krijgt van bezorger? Domino’s Pizza en AH gaan over tot actie
Domino’s Pizza Nederland gaat vandaag op de website een nieuwe bezorgoptie lanceren waarmee klanten hun bestellingen zonder fysiek contact kunnen aannemen van bezorgers. De fastfoodketen wil hiermee verspreiding van het coronavirus zo veel mogelijk beperken. In Brabant doen bezorgers van Albert Heijn min of meer hetzelfde. Klanten worden geïnformeerd dat bestellingen sinds afgelopen zaterdag bezorgd worden tot aan de deur.
https://www.ad.nl/koken-e(...)-tot-actie~a11633e5/
Ik zag net wel beelden op tv van Italie. Van lange rijen omdat mensen maar mondjesmaat naar binnen mogen. Das ook wel onhandig.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:17 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Klopt.. Kennis van me zit in een echt rood-rood gebied, maar ze vertelde dat ze nog gewoon bij de supermarkt alles kan krijgen. Zelfs daar hamsteren velen nog niet.Het is vooral makkelijk voor als je zelf ziek wordt je niet meer op pad hoeft voor boodschappen.
ja mag toch de hele dag niks. zo heb je in elk geval wat te doen...quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik zag net wel beelden op tv van Italie. Van lange rijen omdat mensen maar mondjesmaat naar binnen mogen. Das ook wel onhandig.
Schijnt dus heel erg per plaats te verschillen dan. De bekende hier geeft dus aan dat het echt 'zoals het normale leven is'. Of ja.. Ze geeft aan dat Italianen wel echt drama queens zijn, maar dat we het in Nederland wel onderschatten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik zag net wel beelden op tv van Italie. Van lange rijen omdat mensen maar mondjesmaat naar binnen mogen. Das ook wel onhandig.
Ik zie de lange rijen ook steeds bij de lidle en Aldi..quote:Op woensdag 11 maart 2020 20:03 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Schijnt dus heel erg per plaats te verschillen dan. De bekende hier geeft dus aan dat het echt 'zoals het normale leven is'. Of ja.. Ze geeft aan dat Italianen wel echt drama queens zijn, maar dat we het in Nederland wel onderschatten.
Vriend van mij woont in een dorp in de regio Emilia Romagna en bevestigde dit ook. Uren in de rij en minimaal een meter afstand van elkaar houden.quote:Op woensdag 11 maart 2020 20:03 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Schijnt dus heel erg per plaats te verschillen dan. De bekende hier geeft dus aan dat het echt 'zoals het normale leven is'. Of ja.. Ze geeft aan dat Italianen wel echt drama queens zijn, maar dat we het in Nederland wel onderschatten.
Die zijn best ff houdbaar... Wij hebben zo'n voorraadmand en kopen om de twee weken 5 kilo ofzo.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:33 schreef XDo het volgende:
Hoe doen jullie het met aardappelen? Die zijn niet echt lang te bewaren helaas. Alleen rijst en pasta eten?
quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:33 schreef XDo het volgende:
Hoe doen jullie het met aardappelen? Die zijn niet echt lang te bewaren helaas. Alleen rijst en pasta eten?
Mits op de juiste wijze opgeslagen, zijn aardappelen vanaf het moment van oogsten ongeveer een jaar houdbaar.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:38 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Het aardappeloogstseizoen is ongeveer 9 maanden geleden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:40 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Mits op de juiste wijze opgeslagen, zijn aardappelen vanaf het moment van oogsten ongeveer een jaar houdbaar.
Nee, ik heb gewoon een beetje dit topic doorgelezen en wat afwegingen voor mezelf gemaakt. Ik ga dus geen bruine bonen hamsteren bijvoorbeeld omdat ik die ranzig vind.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:24 schreef SwaPore het volgende:
Hebben jullie een excel sheet waar jullie to do / to buy lists op staan?
Nergens en je hebt een hele voorraad nodig.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:07 schreef SwaPore het volgende:
Ben benieuwd waar de N95 maskers nog te koop zijn, de goedkoopste en betrouwbaarste zijn online te koop vanaf 31 euro
Ditquote:Op donderdag 12 maart 2020 09:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nee, ik heb gewoon een beetje dit topic doorgelezen en wat afwegingen voor mezelf gemaakt. Ik ga dus geen bruine bonen hamsteren bijvoorbeeld omdat ik die ranzig vind.
De beste tip vond ik overigens dat je ook wat lekkers moet hebben (nootjes, chocolade, etc.) zodat je niet alleen maar aan het overleven bent.
Ik ben cassierre, in zuid-hollandquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:17 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Klopt.. Kennis van me zit in een echt rood-rood gebied, maar ze vertelde dat ze nog gewoon bij de supermarkt alles kan krijgen. Zelfs daar hamsteren velen nog niet.Het is vooral makkelijk voor als je zelf ziek wordt je niet meer op pad hoeft voor boodschappen.
Ook gedaan. Gelijk een reep op en een zak chips, omdat ik normaliter nooit snoep etc haal.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nee, ik heb gewoon een beetje dit topic doorgelezen en wat afwegingen voor mezelf gemaakt. Ik ga dus geen bruine bonen hamsteren bijvoorbeeld omdat ik die ranzig vind.
De beste tip vond ik overigens dat je ook wat lekkers moet hebben (nootjes, chocolade, etc.) zodat je niet alleen maar aan het overleven bent.
Ik ben ook al door m'n voorraad cashewnotenquote:Op donderdag 12 maart 2020 19:43 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Ook gedaan. Gelijk een reep op en een zak chips, omdat ik normaliter nooit snoep etc haal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |