Op vrijdag 6 maart 2020 23:36 schreef Qwerty890 het volgende:[..]
Dank je voor je reactie.
Ik zal even vragen beantwoorden:
Quilty pleasure,- > van die verbouwingsprogramma zoals The Block etc. En van die auto programma's waar ze auto opknappen.
Allemaal dingen die je met je handen kunt doen.
Programma's op MTV zoals Jersey Shore, Just Tattoo en al die onzin. Vooral avonds laat zijn er van die programma's . Dan is het leuk om te observeren hoe ze gedragen en waarom.
NCIS, die volg ik al 15 jaar dus ja... al moet ik zeggen dat ik na 15 min al weet wie de dader is...

En National Geograpic, met vliegtuigongelukken, ruimte vaart e.d. Interessant.
En de documentaires op NPO 2 en NPO 3.
Wat betreft boeken: veel over WO1, WO2 , Vietnam. en de maffia ( vanaf de 18e eeuw tot nu toe.
Geberutenissen zoals moord op JFK, Anomymous, over IRA, gebroeder wright. Echt heel divers. In de boekenwinkel loop ik recht naar de afdeling Geschiedenis, en maatschappijleer. Er is hier geen peil op te aantrekken.
Dan heb je boeken over muziek zoals Rolling Stones, Beatles, en veel over hip hop.
Biografieen: M.Jackson, M.Ali, Tyson, Branson, MLK.
En dan nog wat over Architectuur van 20e eeuw.
Dan hou ik het nog beknopt maar ik kijk wat er te koop is en vaak neem ik boeken die niet al te duur zijn.
Dus ik kan niet zeggen of er een bepaald thema is,, wat het loopt uiteen. Het is vooral non fictief en biografieën
En dit is hetzelfde bij films. Ik heb een boek liggen met 1001 films. Alles komt uit die boek. Het begint in 1902 tot nu toe. En dat is letterlijk alles door elkaar. De meest bekende klassiekers zoals Jaws, ET etc, maar ook hoop buitenlandse films. En 'stomme ' films. En films die veel prijzen gewonnen hebben. Qua tv series op dvd, allemaal tv series waarmee ik vroeger opgegroeid ben.
Ruimte is inderdaad in zin van heelal. Vooral met SpaceX van nu. Het is nu erg 'in'.
( hierboven had ik geschreven dat ik boeken over architectuur heb, dan is het meer over de technieken die gebruikt zijn maar dat is ook alles, ik hoef niet verder mee in, vond het leuk om te lezen.
Moderne geschiedenis is 20e eeuw.
Ik weet wel wat er in de middeleeuwen is gebeurd enzovoorts maar moderne heeft de voorkeur. Dus heel die eeuw.
Geschiedenis van kunst wat minder, ik wil vooral kijken naar de technieken en hoe het kleur gebruikt ( zodat ik het zelf ook kan doen

)
En Amerikaanse stripgeschiedenis, is Marvel maar ook DC ( DC = Batman, Superman , Marvel = Spiderman, X Men etc. ) Maar hier hetzelfde als bij kunst, puur om te technieken en de kleuren. Hun namen kennen is heel moeilijk, bij Spiderman zijn er veel door de jaren heen.
Wat jij zegt over dat wat ik echt interessant vind ook echt specifiek is voor mij, dat klopt! Jouw genoemde voorbeelden, nee dank je.
Ik vind ze interessant, maar er is veel wat ik interessant vind en ik ga niet ver diep genoeg in om een 'expert ' te worden. Dus ik kan tot bepaalde niveau meepraten.
Ik richt inderdaad op 1 ding en dan naar de volgende. Het is niet zo dat ik de hele tijd met 1 ding ben bezig qua interesse. Om te zeggen dat ik een patroon of thema zie? Dat is moeilijk. Het zijn wel dingen waarbij ik mijn beeld - vermogen kan gebruiken. Als ik een boek lees of geschiedenis, dan is het of ik er zelf bij ben.
Creatief is leuker dan computer, inderdaad.
Ik zal die link doornemen.
Hier een link voor je wat je misschien nog kan helpen
https://www.seeker.com/how-to-find-your-passion-1844852856.htmlVoor de rest van de tekst, dank.