abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 maart 2020 @ 11:33:00 #76
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191898754
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:04 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Niet reëel.
Donder toch op.
pi_191911377
Tja, soms zie ik uitzendbureau's als parasiterende ratten met een hoop praatjes. Maarrrrrrrrrr ze zijn er daardoor wel goed in om dingen mooi of acceptabel voor te stellen naar werkgevers.

Het kan dus geen kwaad om kennis te gaan maken met zoveel mogelijk uzb's / recruiters etc. Je hoeft er maar 1tje te hebben die wat in je ziet en dat mooi kan vertalen naar een werkgever, wat jouw meerwaarde zou kunnen zijn in een bedrijf.

Die kan je ook helpen om je cv in te richten.

Wat ook goed werkt is gewoon langsgaan bij bedrijven. Daadwerkelijk je kop laten zien en vragen of ze vacatures hebben en wanneer ze evt tijd hebben voor een gesprek.

Ik weet van iemand die meerdere keren op zo'n manier aan een baan is gekomen compleet met gatenkaas cv.

Het toont zo'n geweldige motivatie als iemand langskomt dat het gelijk 100 pluspunten zijn. Dan heb je misschien 50 punten aftrek voor het cv, krijg je alsnog de baan.

Ken zelfs iemand die dagelijks koffie ging drinken bij een winkel. Dan hielp hij een beetje lege dozen opruimen van de vakkenvullers. Dus een half uur koffie drinken en max 5 min. doosjes platmaken. Die heeft daar toen gewoon een baan gekregen. Dat was iemand met flinke problemen die inmiddels ook is afgekeurd.

Verder zijn niet alle bedrijven zo moeilijk met iemand aannemen. Ja, je hebt ze erbij die alles super serieus nemen. Maar anderen die nemen gewoon iedereen aan en die zien wel wie zinkt of zwemt op de werkvloer... daarvoor hebben ze de proeftijd uitgevonden en anders is het na 6 maanden tot ziens.

Zelfs bij zeer vergelijkbare banen en bedrijven zijn er gigantische verschillen tussen het selectiebeleid.

Dus tenzij je een hoge functie wil zou ik me er totaal geen zorgen om maken. Je kan het verleden namelijk toch niet veranderen.

Zeg gewoon dat je er in die tijd niet aan toe was om actief te zijn op de arbeidsmarkt en met andere dingen in het leven bezig bent geweest. En dat je nu graag actief wilt zijn op de arbeidsmarkt en er graag een succes van wil maken.

Zelf maakte ik pas een babbeltje met een aannemer die sloopwerkzaamheden deed. Na een kwartiertje lullen/interesse tonen en dat ik zei dat ik aan het rondkijken was naar ander werk kon ik daar a la minute beginnen.

Het is natuurlijk meestal niet zo simpel. Maar volhouden en hopelijk heb je binnen 6 a 12 maanden iets. Kan soms ff duren.

Zelf zit ik in een sector waar ze schreeuwen om personeel maar duurde het alsnog 6 maanden voor ik wat acceptabels had gevonden.
  zondag 8 maart 2020 @ 22:21:11 #78
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_191911865
Loopbaanadvies vragen (eerste gesprek is soms gratis), testjes doen om te kijken wat je wil en solliciteren naar laagdrempelige baantjes. Mocht er tijdens een sollicitatiegesprek naar het gat gevraagd worden kun je het altijd op reizen en mantelzorgen gooien. Maar maak het niet mooier dan het is. Zeg dat je gemotiveerd bent om aan een nieuwe carrière te werken; een nieuwe start.

Daarnaast een studie (1x per week les, prima te combineren) laten meelopen om weer wat papiertjes te stapelen. Heb je een idee wat je zou willen? Daarmee toon je iig op je CV aan dat je aan jezelf werkt. Misschien kun je dan vanuit daar weer verder naar een baan die meer in jouw richting komt.

Oh, en begin met netwerken. Nog het belangrijkste van alles. Een goed netwerk kan je een kruiwagen geven ;).

[ Bericht 7% gewijzigd door Pvt.Webster op 08-03-2020 22:28:52 ]
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_191921451
Tsjah, je kunt niet veel anders dan eerlijk zijn en hopen dat iemand je een kans gunt. Ik zou in ieder geval niet al te hoog inzetten en blij zijn met wat je wordt aangeboden. Horeca? Kassamedewerker?
pi_191932791
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 23:36 schreef Qwerty890 het volgende:

[..]

Dank je voor je reactie.

Ik zal even vragen beantwoorden:

Quilty pleasure,- > van die verbouwingsprogramma zoals The Block etc. En van die auto programma's waar ze auto opknappen.
Allemaal dingen die je met je handen kunt doen.
Programma's op MTV zoals Jersey Shore, Just Tattoo en al die onzin. Vooral avonds laat zijn er van die programma's . Dan is het leuk om te observeren hoe ze gedragen en waarom.
NCIS, die volg ik al 15 jaar dus ja... al moet ik zeggen dat ik na 15 min al weet wie de dader is... :)
En National Geograpic, met vliegtuigongelukken, ruimte vaart e.d. Interessant.
En de documentaires op NPO 2 en NPO 3.

Wat betreft boeken: veel over WO1, WO2 , Vietnam. en de maffia ( vanaf de 18e eeuw tot nu toe.
Geberutenissen zoals moord op JFK, Anomymous, over IRA, gebroeder wright. Echt heel divers. In de boekenwinkel loop ik recht naar de afdeling Geschiedenis, en maatschappijleer. Er is hier geen peil op te aantrekken.
Dan heb je boeken over muziek zoals Rolling Stones, Beatles, en veel over hip hop.
Biografieen: M.Jackson, M.Ali, Tyson, Branson, MLK.
En dan nog wat over Architectuur van 20e eeuw.
Dan hou ik het nog beknopt maar ik kijk wat er te koop is en vaak neem ik boeken die niet al te duur zijn.

Dus ik kan niet zeggen of er een bepaald thema is,, wat het loopt uiteen. Het is vooral non fictief en biografieën

En dit is hetzelfde bij films. Ik heb een boek liggen met 1001 films. Alles komt uit die boek. Het begint in 1902 tot nu toe. En dat is letterlijk alles door elkaar. De meest bekende klassiekers zoals Jaws, ET etc, maar ook hoop buitenlandse films. En 'stomme ' films. En films die veel prijzen gewonnen hebben. Qua tv series op dvd, allemaal tv series waarmee ik vroeger opgegroeid ben.

Ruimte is inderdaad in zin van heelal. Vooral met SpaceX van nu. Het is nu erg 'in'.
( hierboven had ik geschreven dat ik boeken over architectuur heb, dan is het meer over de technieken die gebruikt zijn maar dat is ook alles, ik hoef niet verder mee in, vond het leuk om te lezen.

Moderne geschiedenis is 20e eeuw.
Ik weet wel wat er in de middeleeuwen is gebeurd enzovoorts maar moderne heeft de voorkeur. Dus heel die eeuw.
Geschiedenis van kunst wat minder, ik wil vooral kijken naar de technieken en hoe het kleur gebruikt ( zodat ik het zelf ook kan doen :) )
En Amerikaanse stripgeschiedenis, is Marvel maar ook DC ( DC = Batman, Superman , Marvel = Spiderman, X Men etc. ) Maar hier hetzelfde als bij kunst, puur om te technieken en de kleuren. Hun namen kennen is heel moeilijk, bij Spiderman zijn er veel door de jaren heen.

Wat jij zegt over dat wat ik echt interessant vind ook echt specifiek is voor mij, dat klopt! Jouw genoemde voorbeelden, nee dank je.

Ik vind ze interessant, maar er is veel wat ik interessant vind en ik ga niet ver diep genoeg in om een 'expert ' te worden. Dus ik kan tot bepaalde niveau meepraten.

Ik richt inderdaad op 1 ding en dan naar de volgende. Het is niet zo dat ik de hele tijd met 1 ding ben bezig qua interesse. Om te zeggen dat ik een patroon of thema zie? Dat is moeilijk. Het zijn wel dingen waarbij ik mijn beeld - vermogen kan gebruiken. Als ik een boek lees of geschiedenis, dan is het of ik er zelf bij ben.

Creatief is leuker dan computer, inderdaad.
Ik zal die link doornemen.

Hier een link voor je wat je misschien nog kan helpen
https://www.seeker.com/how-to-find-your-passion-1844852856.html

Voor de rest van de tekst, dank.
No problem! :)

Kijk wat ik vooral zie is met alle respect is dat je geweld, Politiek of Recht interessant vindt. Want Tyson en M.Ali komt vaak voor en vooral oorlog, IRA, En bij de boekwinkel ga je weer naar Geschiedenis en maatschappijleer , dus kan weer duiden op Politiek of Rechten. Vooral door ook M.Luther king.

quote:
hierboven had ik geschreven dat ik boeken over architectuur heb, dan is het meer over de technieken die gebruikt zijn maar dat is ook alles, ik hoef niet verder mee in, vond het leuk om te lezen.
Je zegt het al voor de rest hoef je er niet zo veel van te weten. Dus kunst en architectuur komt weinig voor

Dus ik verbaas me dat je de technische opleiding gedaan hebt en weer verder de technische kant op wil?(Voor de rest prima)

Terwijl je eigenlijk meer zou ik zeggen in de richting van Politiek, Rechten, (Misschien vechtsport?) zou moeten zoeken. Of je zei ook dat je in de realityserie vraagt waarom ze zo gedragen en hun observeert! En met je interesse in creatief tekenen zou ik zeggen je kunt het combineren in bv. Politieke Spotprenten maken, of je hebt ook die tekenaars bij de rechtbank die dan de dader tekenen, Je hebt 15 jaar NCSI gekeken, dus. Ik zelf zou dus niet Werktuigbouwkunde of iets in de technische branche doen. Ik denk dat je dan weer een verkeerde keuze kan gaan maken, want je wil blijkbaar iets anders. En ik verbaas me ,wat jij ook zegt, dat je Werktuigboukunde heb gedaan? Maar goed prima! perfect ^O^

Dus je observeert het gedrag van mensen,(groepen misschien?) En je hebt interesse in maatschappij. Dit is dus echt Mensenwerk! en niet technisch, dus volgens mij zat je echt op de verkeerde plek. :)

En je kan dus met UWV wel misschien een geschikte profiel maken. Of wat ik zou doen is als je dan gaat werken een CV met zulke interesses en activiteiten gaan maken met Aanvulling werktuigbouwkunde, dus je Interesses an activiteiten zijn dan de Hoofdonderdeel. Als je bv. bij een politieke magazine of iets dergelijks gaat solliciteren, dan heb je zeker wel kans op een Leuke! baan. Als je zegt van ik heb biografie van martin Lutherking gelezen, Ik heb gelezen over IRA en over Wereldoorlogen, en Mohameed Ali die naast een vechter ook een politieke underdog was misschien? En ik hou van het observeren van menselijk gedrag en ik heb ook zorg verleend. En ik vind het leuk om creatief te tekenen. (Voor een functie bv. bij een klein of lokaal politiek magazine) ....
O ja, btw ik heb ook werktuigbouwkunde gedaan. Maar dat terzijde!

Dus als je dat kan combineren heb je je unieke talent en interesses die anderen weer niet hebben.

Success! Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

[ Bericht 6% gewijzigd door Twintig op 10-03-2020 00:02:51 ]
  dinsdag 10 maart 2020 @ 02:35:53 #81
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_191933494
Nou je hoort het TS, je kan rechtbanktekenaar worden of gaan werken bij een klein lokaal politiek magazine.
pi_191941349
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 20:51 schreef Qwerty890 het volgende:

[..]

ik kan wel Autocad maar wie gebruikt dat nog?
.
In de elektro hoek wordt nog vaak plat 2d getekend.
En in zekere mate bij leidingwerk / installatie bedrijven.
Wel is waar met een PC. Maar vergt andere skills dan 3d.

Je hebt een gat van 8jaar in je CV met allerlei redenen.
Echter de HBO WTB is een bewezen en gewaardeerde opleiding.
Daarmee heb je aangetoond een bepaalde intelligentie te hebben en dit komt ook tot zijn recht in niet technische functies.
Gebruik dit voordeel in je sollicitaties.

[ Bericht 10% gewijzigd door Barry1986 op 10-03-2020 15:30:15 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')