abonnement Unibet Coolblue
pi_192143809
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 14:50 schreef Weltschmerz het volgende:
Baudet heeft dan ook betere argumenten gegeven dan de tegenstanders. Nou weet ik dat het gebruik is om niet naar Baudet te luisteren maar hem woorden in de mond te leggen en te vertellen wat er in zijn hoofd afspeelt, maar hij zegt de laatste tijd opvallend vaak dingen die de moeite van het overdenken waard zijn.
Zijn argument is 'tijd kopen'.

Nou, dan zet je dus een loeizwaar middel in, maar schiet je met twee weken weinig op.
pi_192143831
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 14:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, ik snap dat het lastig is voor FvD fans om te beseffen wat een idiote conspiracy is en wat de realiteit is, gelukkig hebben wij mods voor dat soort vragen. Je posts zijn dus gerapporteerd als conspiracy bullshit.
Wat is BNW en wat niet? Meteen mad lol altijd zo inclusief?
pi_192143909
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 14:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, ik snap dat het lastig is voor FvD fans om te beseffen wat een idiote conspiracy is en wat de realiteit is, gelukkig hebben wij mods voor dat soort vragen. Je posts zijn dus gerapporteerd als conspiracy bullshit.
Geen reactie meer :D De realiteit is dat landen op slot gaan met 100 doden :D _O- Maar dat is allemaal normaal, niks raars hoor. De regering heeft altijd het beste met jou voor! Volgens je beperkte brein bestaan er enkel goede mensen op de aarde. Ik kan je melden dat de geschiedenis een TOTAAL ander beeld laat zien. Stop met bomen knuffelen.
  Moderator donderdag 19 maart 2020 @ 15:04:39 #179
236264 crew  capricia
pi_192143952
Het zal allemaal wel.
Maar dit soort theorieën kun je beter in BNW posten.
Definitely not CIA
pi_192144006
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 15:04 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Het zal allemaal wel.
Maar dit soort theorieën kun je beter in BNW posten.
[/modbreak]
Wat is BNW en wat niet? Kunnen we daar ergens een topic over openen? Dat je mod prima, maar je kan natuurlijk niet zeggen dat is BNW en dat niet, zonder enige vorm van bewijs.
pi_192144035
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 14:54 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Zou ik zeker even doen en dat zeg ik als mede-FvDer ;)
Ik ben geen FvDer.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 14:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zijn argument is 'tijd kopen'.

Nou, dan zet je dus een loeizwaar middel in, maar schiet je met twee weken weinig op.
En waarom denk je dat we ons kunnen veroorloven dat weinige te laten liggen? En hoe snel kan weinig veel worden bij exponentiele verspreiding?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator donderdag 19 maart 2020 @ 15:11:06 #182
236264 crew  capricia
pi_192144105
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 15:06 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Wat is BNW en wat niet? Kunnen we daar ergens een topic over openen? Dat je mod prima, maar je kan natuurlijk niet zeggen dat is BNW en dat niet, zonder enige vorm van bewijs.
Neem deze als richtlijn.
POL / Aanvullende richtlijnen voor POL

Posts over twijfel aan het virus en de slachtoffers en dat de EU een plan heeft om dit tegen ons te gebruiken horen hier gewoon niet.

Dit is echt iets voor BNW en niet voor POL, wat je hier post:

quote:
Vanuit de EU, let maar op. Ik geloof geen donder van dit corona gebeuren, wel dat het virus bestaat, maar niet in de oorsprong ervan. Is het niet heel RAAR dat landen in fucking lockdown gaan met 100 doden?
Definitely not CIA
pi_192144131
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 15:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Neem deze als richtlijn.
POL / Aanvullende richtlijnen voor POL

Posts over twijfel aan het virus en de slachtoffers en dat de EU een plan heeft om dit tegen ons te gebruiken horen hier gewoon niet.
Dankjewel, dus eigenlijk zeg je in regel 1. Dat de regering ons NOOIT voor de gek houd en dat wij hun ALTIJD moeten vertrouwen, zonder daarvoor enig bewijs aan te leveren. Bijzondere manier van discussieren wel. Wat voor BNW geldt, zou ook voor POL moeten gelden, maar schijnbaar hanteer je dan andere regels. Ook de mods zijn naief, jammer.
  Moderator donderdag 19 maart 2020 @ 15:16:33 #184
236264 crew  capricia
pi_192144217
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 15:12 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dankjewel, dus eigenlijk zeg je in regel 1. Dat de regering ons NOOIT voor de gek houd en dat wij hun ALTIJD moeten vertrouwen, zonder daarvoor enig bewijs aan te leveren. Bijzondere manier van discussieren wel. Wat voor BNW geldt, zou ook voor POL moeten gelden, maar schijnbaar hanteer je dan andere regels. Ook de mods zijn naief, jammer.
Die afspraken zijn hier al járen zo. Er valt anders geen normaal politiek gesprek te voeren hier.
Definitely not CIA
pi_192144284
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 15:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Die afspraken zijn hier al járen zo. Er valt anders geen normaal politiek gesprek te voeren hier.
Dat geloof ik graag, maar ik hou de waarheid graag in het midden. Als er een ding is wat zeker geen BNW is, maar gewoon puur feiten is dat de regering wel honderden keren in de geschiedenis de mensheid in de maling heeft genomen. Een open gesprek daarover moet mogelijk zijn lijkt mij. Blind afgaan op Den Haag lijkt mij juist een hele slechte zet.
pi_192144558
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 15:07 schreef Weltschmerz het volgende:

En waarom denk je dat we ons kunnen veroorloven dat weinige te laten liggen? En hoe snel kan weinig veel worden bij exponentiele verspreiding?
Het land is de facto al in lockdown. Het sociale leven is compleet aan banden gelegd en burgers wordt afgeraden om samen te komen.

Maar jij gelooft dus niet in een stukje eigen verantwoordelijkheid en eist daarom dat de complete bevolking meerdere weken wordt opgesloten in zijn huis?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_192144587
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 15:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ben geen FvDer.
[..]

En waarom denk je dat we ons kunnen veroorloven dat weinige te laten liggen? En hoe snel kan weinig veel worden bij exponentiele verspreiding?
Ik denk dat het slimmer is om te kijken hoe de nu genomen maatregelen, die echt ingrijpend zijn, terugkomen in de cijfers.

Dan kun je eventueel de duimschroeven nog eens aandraaien.
pi_192144859
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 15:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik denk dat het slimmer is om te kijken hoe de nu genomen maatregelen, die echt ingrijpend zijn, terugkomen in de cijfers.

Dan kun je eventueel de duimschroeven nog eens aandraaien.
Die cijfers komen dus op hun best een week later.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 15:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het land is de facto al in lockdown. Het sociale leven is compleet aan banden gelegd en burgers wordt afgeraden om samen te komen.

Maar jij gelooft dus niet in een stukje eigen verantwoordelijkheid en eist daarom dat de complete bevolking meerdere weken wordt opgesloten in zijn huis?
Het economische argument, ongetwijfeld het belangrijkste motief voor Ruttes riskante aanpak, is dan ook niet meer geldig. Als het probleem een week eerder opgelost is of iets kleiner blijft dan heb je dat al terugverdiend.

Feit is dat mensen nog steeds winkelen, samenscholen en reizen en dat de verspreiding van het virus helpt. Dat is een groot risico en later afschalen is een kleiner risico terwijl je dan ook nog de voordelen hebt in de bestrijding die het verstrijken van de tijd met zich meebrengt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_192144926
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 15:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Feit is dat mensen nog steeds winkelen, samenscholen en reizen en dat de verspreiding van het virus helpt. Dat is een groot risico en later afschalen is een kleiner risico terwijl je dan ook nog de voordelen hebt in de bestrijding die het verstrijken van de tijd met zich meebrengt.
Het afschalen gebeurt nu al. Winkels sluiten de deuren wegens te weinig klandizie. Reizen met OV wordt steeds moeilijker omdat meer en meer personeel zich ziek meldt.
pi_192144966
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 15:50 schreef Weltschmerz het volgende:
Het economische argument, ongetwijfeld het belangrijkste motief voor Ruttes riskante aanpak, is dan ook niet meer geldig. Als het probleem een week eerder opgelost is of iets kleiner blijft dan heb je dat al terugverdiend.

Feit is dat mensen nog steeds winkelen, samenscholen en reizen en dat de verspreiding van het virus helpt. Dat is een groot risico en later afschalen is een kleiner risico terwijl je dan ook nog de voordelen hebt in de bestrijding die het verstrijken van de tijd met zich meebrengt.
Rutte volgt gewoon het advies van het RIVM. En zoals onze premier ook al aangaf: in landen waar Baudet naar verwees is in meerdere gevallen geen sprake van een totale lockdown.

Nee, het is volkomen begrijpelijk dat Rutte de lijn van zijn experts volgt. Opschalen kan altijd nog.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_192145058
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 15:19 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat geloof ik graag, maar ik hou de waarheid graag in het midden. Als er een ding is wat zeker geen BNW is, maar gewoon puur feiten is dat de regering wel honderden keren in de geschiedenis de mensheid in de maling heeft genomen. Een open gesprek daarover moet mogelijk zijn lijkt mij. Blind afgaan op Den Haag lijkt mij juist een hele slechte zet.
Niet meegekregen dat een hoop andere landen lockdowns hebben?
Dus Tjerrie die voor strengere maatregelen heeft speelt onder een hoedje met het partijkartel? Tijd om FvD'er af te worden dan zeker?
pi_192145165
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 15:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die cijfers komen dus op hun best een week later.
[..]

Het economische argument, ongetwijfeld het belangrijkste motief voor Ruttes riskante aanpak, is dan ook niet meer geldig. Als het probleem een week eerder opgelost is of iets kleiner blijft dan heb je dat al terugverdiend.

Feit is dat mensen nog steeds winkelen, samenscholen en reizen en dat de verspreiding van het virus helpt. Dat is een groot risico en later afschalen is een kleiner risico terwijl je dan ook nog de voordelen hebt in de bestrijding die het verstrijken van de tijd met zich meebrengt.
En dat blijven mensen ook doen, ook als we de stoere, ongedefinieerde term "lockdown" er tegenaan gooien.
De relevante vraag is natuurlijk wat het daadwerkelijke effect van specifieke maatregelen op de effectieve reproductieratio van de infectie is. Mensen verbieden om een ommetje te lopen of te fietsen zal hoogstwaarschijnlijk een verwaarloosbaar effect hebben als je kijkt naar de hoeveelheid mensen op straat en de mate van contact die daarbij komt kijken. Overal agenten en militairen die gaan controleren of mensen wel daadwerkelijk naar de supermarkt of de apotheek onderweg zijn? Zou zo maar eens voor meer verspreiding kunnen zorgen.

Lockdown is een term die lekker bekt, maar verder gewoon een volstrekt holle frase is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192145342
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 16:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

En dat blijven mensen ook doen, ook als we de stoere, ongedefinieerde term "lockdown" er tegenaan gooien.
De relevante vraag is natuurlijk wat het daadwerkelijke effect van specifieke maatregelen op de effectieve reproductieratio van de infectie is. Mensen verbieden om een ommetje te lopen of te fietsen zal hoogstwaarschijnlijk een verwaarloosbaar effect hebben als je kijkt naar de hoeveelheid mensen op straat en de mate van contact die daarbij komt kijken. Overal agenten en militairen die gaan controleren of mensen wel daadwerkelijk naar de supermarkt of de apotheek onderweg zijn? Zou zo maar eens voor meer verspreiding kunnen zorgen.

Lockdown is een term die lekker bekt, maar verder gewoon een volstrekt holle frase is.
Als er vol ingezet wordt op zo veel mogelijk politie en het leger op straat en zoals bijvoorbeeld in Spanje drones in worden gezet kan ik me voorstellen dat het aantal mensen dat de deur uitgaat lager wordt. Of het stoppen van mensen die een ommetje maken veel verschil maakt weet ik niet, het aantal mensen dat een wandeling gaat maken is een stuk hoger dan normaal voor zover ik kan zien, ik woon langs een wandelroute. Mensen hebben toch meer tijd om te wandelen nu. Of die wandelingen veel besmettingen opleveren zou ik wel betwijfelen en even naar buiten is sowieso goed voor een mens. De conclusie dat lockdown een holle frase is deel ik niet direct, welke bewijzen heb je hiervoor? Zijn de landen die dit wel proberen dan volgens jou bezig met symboolpolitiek?
pi_192145415
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 16:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Als er vol ingezet wordt op zo veel mogelijk politie en het leger op straat en zoals bijvoorbeeld in Spanje drones in worden gezet kan ik me voorstellen dat het aantal mensen dat de deur uitgaat lager wordt. Of het stoppen van mensen die een ommetje maken veel verschil maakt weet ik niet, het aantal mensen dat een wandeling gaat maken is een stuk hoger dan normaal voor zover ik kan zien, ik woon langs een wandelroute. Mensen hebben toch meer tijd om te wandelen nu. Of die wandelingen veel besmettingen opleveren zou ik wel betwijfelen en even naar buiten is sowieso goed voor een mens. De conclusie dat lockdown een holle frase is deel ik niet direct, welke bewijzen heb je hiervoor? Zijn de landen die dit wel proberen dan volgens jou bezig met symboolpolitiek?
Nee, het punt is dat "de landen die dit wel proberen" ook arbitrair zijn. Lockdown kent geen definitie. Verschillende landen proberen op verschillende manieren de verspreiding van het virus tegen te gaan. Roepen dat "er een lockdown moet komen" is betekenisloos. Kom met concrete maatregelen waarvan je denkt dat ze nodig en effectief zijn. Die kunnen worden beoordeeld op hun merites.
Lockdown roepen is vooral willen scoren met pseudodaadkracht.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192145557
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 16:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, het punt is dat "de landen die dit wel proberen" ook arbitrair zijn. Lockdown kent geen definitie. Verschillende landen proberen op verschillende manieren de verspreiding van het virus tegen te gaan. Roepen dat "er een lockdown moet komen" is betekenisloos. Kom met concrete maatregelen waarvan je denkt dat ze nodig en effectief zijn. Die kunnen worden beoordeeld op hun merites.
Lockdown roepen is vooral willen scoren met pseudodaadkracht.
Lockdown kent geen definitie?
Het Camebridge woordenboek geeft er wel een
quote:
a situation in which people are not allowed to enter or leave a building or area freely because of an emergency
https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/lockdown
Natuurlijk kun je dat dan op verschillende manieren invoeren maar jij stelde het volgende
quote:
Mensen verbieden om een ommetje te lopen of te fietsen zal hoogstwaarschijnlijk een verwaarloosbaar effect hebben als je kijkt naar de hoeveelheid mensen op straat en de mate van contact die daarbij komt kijken. Overal agenten en militairen die gaan controleren of mensen wel daadwerkelijk naar de supermarkt of de apotheek onderweg zijn? Zou zo maar eens voor meer verspreiding kunnen zorgen.
Welke bron heb je dat het tegenhouden van mensen om ommetjes te maken een verwaarloosbaar effect heeft? Welke bron heb je dat het tegenhouden van mensen om vrij rond te lopen averechts effect heeft? Ik ben het niet met je oneens dat dit common sense ideeën zijn maar dat zegt natuurlijk niks over de daadwerkelijke effecten van deze zaken.
pi_192145622
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 16:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

En dat blijven mensen ook doen, ook als we de stoere, ongedefinieerde term "lockdown" er tegenaan gooien.
Lang niet zo stoer als die groepsimmuniteitfabel uit Ruttes toespraak. Het is maar een woord voor het stevigste pakket maatregelen, zoals dat ook voor Frankrijk en Italie gebruikt wordt, ieder land doet dat natuurlijk op zijn eigen manier.

quote:
De relevante vraag is natuurlijk wat het daadwerkelijke effect van specifieke maatregelen op de effectieve reproductieratio van de infectie is. Mensen verbieden om een ommetje te lopen of te fietsen zal hoogstwaarschijnlijk een verwaarloosbaar effect hebben als je kijkt naar de hoeveelheid mensen op straat en de mate van contact die daarbij komt kijken. Overal agenten en militairen die gaan controleren of mensen wel daadwerkelijk naar de supermarkt of de apotheek onderweg zijn? Zou zo maar eens voor meer verspreiding kunnen zorgen.

Lockdown is een term die lekker bekt, maar verder gewoon een volstrekt holle frase is.
Dat zeg je ook alleen maar omdat het het FvD is dat een meer proactieve aanpak wil. Er kan gewoon meer gedaan worden tegen de verspreiding van het virus, dat geeft het kabinet ook aan, het verschil is alleen dat dat wil afwachten, eerst gebaseerd op het onzinnige idee dat er zonder vaccin effectieve groepsimmuniteit zou worden opgebouwd, en daarna omdat.... ja waarom eigenlijk?

Daarbij kun je ook van de medewerking van mensen uitgaan en waarschijnlijk heb je die ook nodig, maar zolang er nog gewinkeld kan worden en er tot 100 mensen bij elkaar mogen komen geef je natuurlijk niet het signaal af dat afstand houden serieus genomen moet worden. Mensen smokkelen toch een beetje, wagen het er een beetje op.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 15:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Rutte volgt gewoon het advies van het RIVM.
Nee dat doet hij niet. Hij maakt een politieke keuze binnen het advieskader van het RIVM en verschuilt zich vervolgens achter het RIVM alsof het die politieke keuze geadviseerd heeft.

quote:
En zoals onze premier ook al aangaf: in landen waar Baudet naar verwees is in meerdere gevallen geen sprake van een totale lockdown.

Nee, het is volkomen begrijpelijk dat Rutte de lijn van zijn experts volgt. Opschalen kan altijd nog.
Het gaat dan ook alleen maar om de vraag of je nu meer moet doen, of dat je moet afwachten of het goed gaat met alle risico's vandien. Frankrijk, Italie en menig viroloog is het met Baudet eens.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_192145734
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 16:39 schreef Weltschmerz het volgende:

Nee dat doet hij niet. Hij maakt een politieke keuze binnen het advieskader van het RIVM en verschuilt zich vervolgens achter het RIVM alsof het die politieke keuze geadviseerd heeft.
RIVM-directeur Van Dissel:

quote:
Van Dissel probeerde ook het beeld te bestrijden dat Nederland minder vergaande maatregelen treft dan andere landen. Vooral oppositiepartijen PVV en Forum voor Democratie hebben kritiek op de in hun ogen te voorzichtige aanpak van het kabinet. Volgens hen zou het openbare leven in Nederland nog verder stilgelegd moeten worden. Zij pleiten voor een ‘lock-down’, zoals in andere landen gebeurt.

Volgens Van Dissel nemen de meeste landen die zeggen dat zij in lock-down zijn gegaan, helemaal niet veel verstrekkender maatregelen dan Nederland. “Het enige land in de EU dat naar mijn idee een lock-down heeft, vanaf het moment dat de infectie al vergevorderd was, is Italië. In andere landen is het vooral een kwestie van framing. Zij treffen allemaal maatregelen die Nederland in meer of mindere mate ook treft. De één noemt het thuiswerken, de ander zegt: we werken niet, behalve in enkele sectoren.” Alleen Groot-Brittannië wijkt volgens de RIVM-directeur in grote mate af, omdat dat land het virus vooralsnog met soepeler maatregelen te lijf wil gaan.

Bron
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_192146400
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 16:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Lockdown kent geen definitie?
Het Camebridge woordenboek geeft er wel een
[..]

https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/lockdown
Natuurlijk kun je dat dan op verschillende manieren invoeren maar jij stelde het volgende
Ja het is een bestaand woord en het staat in een woordenboek, maar als je dacht dat mijn punt was dat dat niet het geval is dan ben je wel een redelijke autist. Ik doel uiteraard op de term lockdown als maatregel om verspreiding van het coronavirus in te dammen. Dat is gewoon een roepterm die lekker klinkt, maar verder niets concreet betekent. Dat is ook makkelijk, want dan kan men je ideeën ook nergens op aanvallen. "Avondklok instellen te draconisch? Ja maar dat bedoelde ik ook helemaal niet! Maximaal 3 personen tegelijk een supermarkt binnen? Nee, zover wilde ik echt niet gaan!"

quote:
[..]

Welke bron heb je dat het tegenhouden van mensen om ommetjes te maken een verwaarloosbaar effect heeft? Welke bron heb je dat het tegenhouden van mensen om vrij rond te lopen averechts effect heeft? Ik ben het niet met je oneens dat dit common sense ideeën zijn maar dat zegt natuurlijk niks over de daadwerkelijke effecten van deze zaken.
Allereerst stel ik hypotheses, geen feiten. Maar in de basis is het afgeleid van epidemiologische kennis. We weten hoe zo'n virus zich verspreid en wat het vereist, namelijk nabijheid van andere mensen, overdracht via voorwerpen en ga zo maar door. Als ommetjes lopen nou tot effect zou hebben dat mensen en masse dicht bij elkaar zouden komen en het virus zouden uitwisselen, zou dat een risico zijn, maar daar lijkt het niet heel erg op.
Omgekeerd zou intensieve controle en ingrijpen door leger en politie betekenen dat er juist wel meer fysiek contact zou kunnen optreden met verspreidingsrisico. Je moet ze oppakken, gedwongen verwijderen en ga zo maar door. Dat kun je wel weer proberen terug te dringen met preventieve middelen als beschermende kleding en mondkapjes voor de handhavers, maar daar is op z'n zachtst gezegd nou niet bepaald een overschot aan.
Maar ook hier lijk je het punt te missen. Ik noem wat maatregelen die eronder zouden kunnen vallen die je dan moet beoordelen op hun effectiviteit. Ik zeg niet dat je dit wel of niet zou moeten doen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192146754
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 16:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Lang niet zo stoer als die groepsimmuniteitfabel uit Ruttes toespraak. Het is maar een woord voor het stevigste pakket maatregelen, zoals dat ook voor Frankrijk en Italie gebruikt wordt, ieder land doet dat natuurlijk op zijn eigen manier.
Leuk en dat is precies relevant omdat?

quote:
[..]

Dat zeg je ook alleen maar omdat het het FvD is dat een meer proactieve aanpak wil. Er kan gewoon meer gedaan worden tegen de verspreiding van het virus, dat geeft het kabinet ook aan, het verschil is alleen dat dat wil afwachten, eerst gebaseerd op het onzinnige idee dat er zonder vaccin effectieve groepsimmuniteit zou worden opgebouwd, en daarna omdat.... ja waarom eigenlijk?
Oh dat kan, maar wees daar dan concreet in. Dit is gewoon niveautje "keihard aanpakken!!!!" roepen. Dat is mijn bezwaar. Moeten alle winkels dicht? Prima, maar zeg dat dan. Moet het OV stoppen met rijden? Prima, zeg dat dan.
Enkel roepen dat er een lockdown moet komen zegt niets. Het rijtje landen dat Baudet noemde heeft nou niet bepaald een uniforme aanpak en sowieso heb je altijd weer te maken met de lokale situatie en cultuur.

Dit is schoppen om het schoppen en ontslaat je ook van de verantwoordelijkheid om na te denken over zaken als de effectiviteit van de te nemen maatregelen, het mitigeren van de negatieve effecten van die maatregelen en ga zo maar door.

Een paar weken geleden de hele provincie Brabant preventief ruimen was misschien wel een prima aanpak geweest, maar ja, dan beginnen er weer mensen te miepen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192147276
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 16:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

RIVM-directeur Van Dissel:

Van Dissel heeft gisterochtend in de kamercommissie nog gezegd 'dat is uw keuze', als in die van de politiek.

Gisteravond heeft Rutte nog in de kamer verteld wat zijn overwegingen waren bij deze aanpak, en daar zat aardig wat economie en maatschappij bij. Dat mag, maar dan moet je niet claimen dat hij alleen maar het advies van het RIVM volgt en niet doen alsof Baudet virologische expertise negeert omdat hij Ruttes aanpak bekritiseert.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')