abonnement Unibet Coolblue
pi_191804585
Ik kom er net achter dat de foto's en filmpjes die ik regelmatig van mijn mobiel naar mijn laptop stuur allemaal corrupt zijn geworden.

https://imgur.com/Nvelio1



De files zijn allemaal extreem groot geworden, waardoor ik ze ook niet eens meer kan openen, kopiėren of wat dan ook. Ik heb geen idee wat er is gebeurd, het kopieren is destijds gewoon goed gegaan. Weet iemand wat ik kan proberen om dit te fixen? Kan wel janken, foto's zijn inmiddels al (lang) verwijderd van telefoon...
pi_191804695
Gok een virus heb ook ooit eens bestand gedownload naar de d drive van de laptop en toen ging het loos. De d drive die van 50gb naar 200gb ging en er kon maar 100gb erop |:)
pi_191804828
Welke foutmelding krijg je bij het openen of kopiėren?

Tevens voor de toekomst: alles wat je niet kwijt wilt op minstens twee plekken, liefst fysiek gescheiden, bewaren. Backup is key.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_191804960
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 23:43 schreef spijkerbroek het volgende:
Welke foutmelding krijg je bij het openen of kopiėren?
Als ik een image probeer te openen: Deze bestandsindeling wordt niet ondersteund.
Als ik hem in Kladblok probeer te openen krijg ik de melding dat er een onbekende fout is opgetreden bij het proberen toegang te krijgen.
Als ik hem in Notepad++ probeer te openen krijg ik eerst de melding dat het bestand te groot is, en daarna dat het bestand niet geopend kan worden

quote:
Tevens voor de toekomst: alles wat je niet kwijt wilt op minstens twee plekken, liefst fysiek gescheiden, bewaren. Backup is key.
Yep, dat is eigenlijk precies wat ik nu eindelijk eens goed wilde gaan doen. Mn NAS is kapuut gegaan, dus mn bestanden stonden nog steeds alleen op mn laptop. Nu externe harde schijf erbij gekocht en nu ontdek ik dus dat ik een vrachtlading aan corrupte files heb staan...
pi_191805176
Normaal zou ik zo'n harde schijf klonen naar een andere met dd_rescue in Linux.

Je hebt dan een sector-voor-sector 100% gelijke kopie waar je mee kan werken, experimenteren (en fouten maken).

En dan kijken met diverse tools of / wat er te redden valt.

Als je er niet thuis in bent loop je het risico dat je meer schade aanricht dan dat je herstelt.

Dus bedenk wat het je waard is.
Besef ook dat er een grote kans is dat je alleen maar willekeurige data op je schijf hebt staan waar je niets mee kan.
pi_191805243
Staat er geen backup bij google of apple?
pi_191818987
@TheFreshPrince: op wat voor tools doel je dan? Er is zoveel te vinden als ik erop google, maar geen idee wat een beetje betrouwbaar is. Wil er ook best wat euro's voor betalen, maar dan moet ik wel zeker weten dat het ook een serieuze poging is. Want ik realiseer me inderdaad dat het ook gewoon kansloos kan zijn. Het lijkt overigens wel alsof er bij elke foto/video standaard zo'n 28GB is toegevoegd aan info. Als ik die kan verwijderen en dan resteert de data van het originele bestand, dan zou dat de oplossing zijn. Maar goed, kan de files dus niet eens openen.

En met dat klonen bedoel je dat ik een kopie moet maken omdat als ik ga experimenteren ik het bestand ook nog verder kan vernaggelen? Want dan kan ik ook eerst aan de slag gaan met 1file, heb ik dan ook dat dd_rescue nodig? Dat zegt me niks namelijk.
pi_191819006
En @Farenji, nope, geen cloud-backup helaas. Bij Google Foto's had ik blijkbaar niet als standaard dat het ook in de cloud opgeslagen werd.
pi_191819224
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 21:14 schreef Eybs het volgende:
@:TheFreshPrince: op wat voor tools doel je dan? Er is zoveel te vinden als ik erop google, maar geen idee wat een beetje betrouwbaar is. Wil er ook best wat euro's voor betalen, maar dan moet ik wel zeker weten dat het ook een serieuze poging is. Want ik realiseer me inderdaad dat het ook gewoon kansloos kan zijn. Het lijkt overigens wel alsof er bij elke foto/video standaard zo'n 28GB is toegevoegd aan info. Als ik die kan verwijderen en dan resteert de data van het originele bestand, dan zou dat de oplossing zijn. Maar goed, kan de files dus niet eens openen.

En met dat klonen bedoel je dat ik een kopie moet maken omdat als ik ga experimenteren ik het bestand ook nog verder kan vernaggelen? Want dan kan ik ook eerst aan de slag gaan met 1file, heb ik dan ook dat dd_rescue nodig? Dat zegt me niks namelijk.
Ja, wat ik bedoel is inderdaad een exacte 1-op-1 kopie van de schijf maken voor ik er tools op los laat.

Maar dat is wat lastig uit te leggen, dd_rescue is een stukje software dat onder Linux werkt en dat vergt wel enige basiskennis.

Het kan dan sowieso nog lastig zijn om iets terug te halen, het is maar net de vraag of er überhaupt bruikbare data is overgezet, het kan ook random onzin zijn met alleen de juiste bestandsnamen.
pi_191819249
Heb je op je telefoon nog veel foto's gemaakt nadat je deze hebt gewist?
En stonden ze op de telefoon zelf of op een MicroSD kaartje?

Want misschien is het nog eenvoudiger om ze (deels) van je telefoon / MicroSD kaartje terug te halen dan van de harde schijf.
pi_191819305
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 21:25 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ja, wat ik bedoel is inderdaad een exacte 1-op-1 kopie van de schijf maken voor ik er tools op los laat.

Maar dat is wat lastig uit te leggen, dd_rescue is een stukje software dat onder Linux werkt en dat vergt wel enige basiskennis.

Het kan dan sowieso nog lastig zijn om iets terug te halen, het is maar net de vraag of er überhaupt bruikbare data is overgezet, het kan ook random onzin zijn met alleen de juiste bestandsnamen.
Ok, maar is dat dd_rescue dan puur voor het kopiėren, of is dat al echt voor het terughalen van de data?

En idd, ik vrees zelf dat er bij het kopieren al iets mis is gegaan, en er uberhaupt geen foto-data aanwezig is. Het is namelijk niet zo dat ik daadwerkelijk al die bestanden van 28GB op mn laptop kan hebben staan, dat zou in totaal meer dan 100TB zijn en dat kan helemaal niet. Dus die grootte klopt al niet.
Het zou alleen wel fijn zijn om dat zeker te weten, want anders wil ik toch de poging wagen om nog iets te redden...
pi_191819350
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 21:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
Heb je op je telefoon nog veel foto's gemaakt nadat je deze hebt gewist?
En stonden ze op de telefoon zelf of op een MicroSD kaartje?

Want misschien is het nog eenvoudiger om ze (deels) van je telefoon / MicroSD kaartje terug te halen dan van de harde schijf.
Oh serieus joh?

Ik heb redelijk wat foto's gemaakt nog, maar mn mobiel is nog niet voor de helft vol. Wat maakt dat precies uit?
Foto's stonden gewoon op de telefoon zelf. Is dat een voor- of nadeel?

Ben benieuwd wat ik hier kan proberen, totaal niet aan gedacht dat dit een optie is! Dank voor de hulp!
pi_191819513
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 21:31 schreef Eybs het volgende:

[..]

Oh serieus joh?

Ik heb redelijk wat foto's gemaakt nog, maar mn mobiel is nog niet voor de helft vol. Wat maakt dat precies uit?
Foto's stonden gewoon op de telefoon zelf. Is dat een voor- of nadeel?

Ben benieuwd wat ik hier kan proberen, totaal niet aan gedacht dat dit een optie is! Dank voor de hulp!
Een schijf heeft een index. Op het moment dat je een bestand wist, wist je telefoon of computer niet het hele bestand (dat kost tijd) maar verwijdert het alleen uit de inhoudsopgave zodat je op die plek weer andere data kan zetten (in dit geval bijvoorbeeld foto's en filmpjes).

Het mooie daarvan is dat als je een map of bestand wist dat je de inhoud vaak met "recovery tools" weer tevoorschijn kan halen.

Als je de helft hebt overschreven is er een kans dat je maximaal 50% nog kan terughalen (de helft die nog niet is overschreven door nieuwe foto's).

Photorec of Recuva zijn 2 bekende gratis opties, waarvan ik de eerste het meest grondig vind.

Stappen:
- TestDisk 7.2 downloaden (PhotoRec zit daar bij)
- bestand uitpakken in een mapje "testdisk" in je downloads map
- telefoon aansluiten met een betrouwbare, goede datakabel
- zorg dat je bij je map van je telefoon kan in Windows (anders zit het programma je telefoon ook niet)
- maak uiteraard eerst een back-up van je nieuwe foto's (en controleer of die goed is gegaan)
- bestand qphotorec_win.exe aanklikken
- kijk of je telefoon bovenaan in het "pull down" menu staat en selecteer die (als je hem niet erbij ziet staan, ga dan niet verder met de stappen hieronder)
- selecteer "Whole: extract file from whole partition"
- selecteer dan nog een plek waar hij de gevonden data moet neerzetten (mapje op je bureaublad is vaak wel handig)
- als alles goed staat, klik dan "search"
- haal een bak koffie en wacht

Deze methode is ook bruikbaar voor andere schijven en sticks die je per ongeluk gewist of geformatteerd hebt.

Er staat ook nog een photorec_win.exe in de map, die gebruik ik zelf heel vaak maar die is text-based en vraagt net wat meer "handigheid" bij het instellen (en heeft meer opties voor bestandstypen).

[ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 03-03-2020 21:47:56 ]
pi_191819650
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 21:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Een schijf heeft een index. Op het moment dat je een bestand wist, wist je telefoon of computer niet het hele bestand (dat kost tijd) maar verwijdert het alleen uit de inhoudsopgave zodat je op die plek weer andere data kan zetten (in dit geval bijvoorbeeld foto's en filmpjes).

Het mooie daarvan is dat als je een map of bestand wist dat je de inhoud vaak met "recovery tools" weer tevoorschijn kan halen.

Als je de helft hebt overschreven is er een kans dat je maximaal 50% nog kan terughalen (de helft die nog niet is overschreven door nieuwe foto's).

Photorec of Recuva zijn 2 bekende gratis opties, waarvan ik de eerste het meest grondig vind.

Stappen:
- TestDisk 7.2 downloaden (PhotoRec zit daar bij)
- bestand uitpakken in een mapje "testdisk" in je downloads map
- telefoon aansluiten met een betrouwbare, goede datakabel
- zorg dat je bij je map van je telefoon kan in Windows (anders zit het programma je telefoon ook niet)
- maak uiteraard eerst een back-up van je nieuwe foto's (en controleer of die goed is gegaan)
- bestand qphotorec_win.exe aanklikken
- kijk of je telefoon bovenaan in het "pull down" menu staat en selecteer die (als je hem niet erbij ziet staan, ga dan niet verder met de stappen hieronder)
- selecteer "Whole: extract file from whole partition"
- selecteer dan nog een plek waar hij de gevonden data moet neerzetten (mapje op je bureaublad is vaak wel handig)
- als alles goed staat, klik dan "search"
- haal een bak koffie en wacht

Deze methode is ook bruikbaar voor andere schijven en sticks die je per ongeluk gewist of geformatteerd hebt.

Er staat ook nog een photorec_win.exe in de map, die gebruik ik zelf heel vaak maar die is text-based en vraagt net wat meer "handigheid" bij het instellen (en heeft meer opties voor bestandstypen).
Wauw, superbedankt hiervoor! Ik ga het zsm proberen, op een moment dat ik er ook tijd voor heb om er even voor te gaan zitten. Ik laat hier weten of er iets gelukt is! Thanks!
pi_191820055
https://www.danteck.nl/photo-viewer-terugzetten-windows-10/

Even lezen en toepassen. Misschien dat je dan de foto's wel kan openen.

Het .Reg bestand downloaden en openen/toepassen. Daarna Rechtermuisknop op het JPGbestand en dan Openen Met: en dan kies andere app...
pi_191820942
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 22:13 schreef cobain1994 het volgende:
https://www.danteck.nl/photo-viewer-terugzetten-windows-10/

Even lezen en toepassen. Misschien dat je dan de foto's wel kan openen.

Het .Reg bestand downloaden en openen/toepassen. Daarna Rechtermuisknop op het JPGbestand en dan Openen Met: en dan kies andere app...
Het gaat niet om de viewer, het gaat om beschadigde bestanden die allemaal 28GB groot zijn, ook de filmpjes.
pi_191821159
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 23:11 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het gaat niet om de viewer, het gaat om beschadigde bestanden die allemaal 28GB groot zijn, ook de filmpjes.
Oops..Ik dacht 28MB.. Sorry my fault.. ;)
pi_191825445
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 23:33 schreef cobain1994 het volgende:

[..]

Oops..Ik dacht 28MB.. Sorry my fault.. ;)
Je moet een aardige camera hebben om 28GB bestanden te schieten :+
pi_191826646
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 10:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je moet een aardige camera hebben om 28GB bestanden te schieten :+
http://www.bigpixel.cn/t/5834170785f26b37002af46d

OT.
pi_191833767
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 21:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

[snip]

Ik waardeer je expertise en je inzet om TS te helpen, maar gezien zijn reacties hier denk ik niet dat hij dit tot een goed einde gaat brengen. Als er nog iets te redden is (en dat is een grote als) dan kan hij dit beter overlaten aan iemand met kennis van zaken. Als je al niet de tegenwoordigheid van geest hebt om onmiddellijk na een kopieeractie de integriteit van je gekopieerde data en je opslagmedium te verifiėren, dan moet je niet eens beginnen aan dit soort reddingsacties.
pi_191834374
Hier nog wat handige programma's om data terug te halen..

https://www.hirensbootcd.org/old-versions/



https://wincdemu.sysprogs.org/download/

[ Bericht 14% gewijzigd door cobain1994 op 04-03-2020 21:49:32 ]
pi_191839021
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 19:44 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ik waardeer je expertise en je inzet om TS te helpen, maar gezien zijn reacties hier denk ik niet dat hij dit tot een goed einde gaat brengen. Als er nog iets te redden is (en dat is een grote als) dan kan hij dit beter overlaten aan iemand met kennis van zaken. Als je al niet de tegenwoordigheid van geest hebt om onmiddellijk na een kopieeractie de integriteit van je gekopieerde data en je opslagmedium te verifiėren, dan moet je niet eens beginnen aan dit soort reddingsacties.
Er zijn 2 soorten computerrgebruikers:

- zij die back-uppen
- zij die nog nooit een crash hebben meegemaakt

(naja, en dan nog het hardleerse soort)
pi_192327305
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 23:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Er zijn 2 soorten computerrgebruikers:

- zij die back-uppen
- zij die nog nooit een crash hebben meegemaakt

(naja, en dan nog het hardleerse soort)
Ik denk dat dat een hele sterke is... ik heb inmiddels twee fysieke externe harde schijven gekocht. Die NAS is stuk en het kost een vermogen om hem op te sturen om te recoveren... die blijft thuis liggen, valt onder garantie maar ik laat hem liever liggen, wie weet dat het ooit goedkoper gaat worden om zo'n ding na te laten kijken.

Heb ondertussen (eindelijk) je stappenplan geprobeerd. Helaas verschijnt mn mobiel niet in de dropdown, twee verschillende goede kabels geprobeerd. Wel toegang via Explorer, dus niet dat ik geen toestemming oid op iets moet geven. Ook via de textbased executable werkt ie niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')