Nee hoor, ik hoor trouwens bijna nooit mensen fok zeggen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 08:33 schreef Fernweh het volgende:
[..]
Maar erger jij je niet overal wanneer mensen fok zeggen?
Zeggen bedoelde ik natuutlijk als een analogie voor typen/posten.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 08:36 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Nee hoor, ik hoor trouwens bijna nooit mensen fok zeggen.
Ow. Nee, dat irriteert me slechts. Steeds vaker vind ik dat overigens meer zielig dan irritant. Het is immers sneu als iemand een aangeboren hersenafwijking heeft waardoor hij of zij FOK! niet correct kan spellen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 08:37 schreef Fernweh het volgende:
[..]
Zeggen bedoelde ik natuutlijk als een analogie voor typen/posten.
Is je aan iets ergeren of irriteren niet nagenoeg hetzelfde?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 08:39 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Ow. Nee, dat irriteert me slechts. Steeds vaker vind ik dat overigens meer zielig dan irritant. Het is immers sneu als iemand een aangeboren hersenafwijking heeft waardoor hij of zij FOK! niet correct kan spellen.
Nee hoor, het is een subtiel verschil.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 08:41 schreef Fernweh het volgende:
[..]
Is je aan iets ergeren of irriteren niet nagenoeg hetzelfde?
Dank. Dat hoor ik overigens wel vaker. Ik word dan ook met enige regelmaat "de barmhartige FOK!ker" genoemd.quote:Wel mooi dat je compassie en medeleven toont. Je hebt het hart op de juiste plek en bent een goed fokker.
Vraag me wel eens af of wij onze gevoelens en de fenomenen om ons heen in woorden hebben gegoten als een vertaling voor wat er in ons omgaat. Of dat de woorden een eigen leven zijn gaan leven en nu ook soms onze gevoelens kapen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:00 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Nee hoor, het is een subtiel verschil.
[..]
Dank. Dat hoor ik overigens wel vaker. Ik word dan ook met enige regelmaat "de barmhartige FOK!ker" genoemd.
Kom maar ff uit de kast.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 00:37 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik wilde custom maken met verschillende kleurtjes, lul.
Ik heb gewoon anwb en reisverzekering. Ik ga mijn horloges niet op spel zetten.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 08:37 schreef fathank het volgende:
Mijn Rolex is mijn reisverzekering. Met een Rolex kom je altijd thuis, waar je ook ter wereld bent.
Als je overvallen wordt wat doe je dan? Geef je je anwb-pasje?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:19 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik heb gewoon anwb en reisverzekering. Ik ga mijn horloges niet op spel zetten.
Dan is als eerste je Rolex weg. Je anwb hoeven ze niet.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:31 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je overvallen wordt wat doe je dan? Geef je je anwb-pasje?
Ik denk dat overvallers sowieso kiezen voor de man met de Rolex ipv de man met een anwb passie. Wat moeten ze stelen dan, z'n gezondheidsslippers?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:31 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je overvallen wordt wat doe je dan? Geef je je anwb-pasje?
FOK! staat niet in het woordenboek dus mag men het spellen zoals men het wilt.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 08:39 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Ow. Nee, dat irriteert me slechts. Steeds vaker vind ik dat overigens meer zielig dan irritant. Het is immers sneu als iemand een aangeboren hersenafwijking heeft waardoor hij of zij FOK! niet correct kan spellen.
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 08:39 schreef Koetjebeh het volgende:
[..]
FOK! staat niet in het woordenboek dus mag men het spellen zoals men het wilt.
*wilquote:Op vrijdag 6 maart 2020 08:39 schreef Koetjebeh het volgende:
[..]
FOK! staat niet in het woordenboek dus mag men het spellen zoals men het wilt.
Zo'n Rolex verliest dan misschien niet zijn waarde in geld, maar wat is het praktisch nut van zo'n peperduur polshorloge? Op een uurwerk van een paar euro zie je toch net zo goed hoe laat het is? Behalve dat zo'n duur exemplaar wellicht waterdicht is, kan ik er weinig praktische meerwaarde aan toekennen. Op een onbewoond eiland ben je niets met zo'n duur bandje om je pols.quote:Op maandag 2 maart 2020 22:40 schreef Fernweh het volgende:
Een Rolex verliest nooit echt zijn waarde. Panerai is wel hard gekelderd een tijdje terug.
Alsof je alleen maar dingen moet kopen die praktisch zijn? Jij hebt een kleine kut tv? Een fiets en een nokia 3310? Want wees nu eerlijk je kunt prima tv kijken op een 55 cm scherm, een fiets brengt je ook overal en die nokia 3310 is prima om te bellen. Merkkleding is ook onbelangrijk want een spijkerbroek van de zeeman doet zn werk ook prima.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:14 schreef Wandeling het volgende:
[..]
Zo'n Rolex verliest dan misschien niet zijn waarde in geld, maar wat is het praktisch nut van zo'n peperduur polshorloge? Op een uurwerk van een paar euro zie je toch net zo goed hoe laat het is? Behalve dat zo'n duur exemplaar wellicht waterdicht is, kan ik er weinig praktische meerwaarde aan toekennen. Op een onbewoond eiland ben je niets met zo'n duur bandje om je pols.
Je kúnt inderdaad ook tv kijken op een scherm van 55 cm, maar op een scherm van 110 cm gaat dat toch nét iets beter op een afstand van vijf meter. In principe brengt elke fiets je overal, maar duurdere modellen doen dat vaak toch beter dan zeer goedkope (meer versnellingen, vering, meer mogelijkheid tot het vervoeren van bagage,...). Met een smartphone van ¤ 200 euro kun je écht veel meer dan met een GSM van ¤ 20 die slechts kan bellen en SMS-en. En merkkleding koop ik nauwelijks.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:20 schreef Questular het volgende:
[..]
Alsof je alleen maar dingen moet kopen die praktisch zijn? Jij hebt een kleine kut tv? Een fiets en een nokia 3310? Want wees nu eerlijk je kunt prima tv kijken op een 55 cm scherm, een fiets brengt je ook overal en die nokia 3310 is prima om te bellen. Merkkleding is ook onbelangrijk want een spijkerbroek van de zeeman doet zn werk ook prima.
Dat je meer dan één paar schoenen hebt, is vanzelfsprekend. Om te beginnen zijn er schoenen die voor verschillende doelen geoptimaliseerd zijn (wandel-, werk-, veligheids-,... schoenen, schoenen voor diverse soorten sport,...) en ten tweede is het slecht voor je voeten als je steeds dezelfde schoenen draagt. Toch kan je hier ook overdrijven. 50 of 100 paar schoenen bezitten, waarvan je de meeste niet of nauwelijks draagt, is ook onzin in mijn ogen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:04 schreef 2NutZ het volgende:
Inderdaad, ik heb ook maar 1 paar schoenen want tja... ik heb toch maar 2 voeten?
Als je een normale Casio of Seiko hebt is 1 horloge genoeg. Meer dan genoeg. Alles wat erbij komt is luxe. Schoenen zijn iets anders zoals Wandeling dat uitlegt.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:04 schreef 2NutZ het volgende:
Inderdaad, ik heb ook maar 1 paar schoenen want tja... ik heb toch maar 2 voeten?
Ik koop ze dan ook niet. Mensen die een rolex of een ander duur horloge kopen zijn of vermogend of hobbyisten. Voor waterdichtheid kun je prima een Seiko kopem van rond de 250 tot 300 euro.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:14 schreef Wandeling het volgende:
[..]
Zo'n Rolex verliest dan misschien niet zijn waarde in geld, maar wat is het praktisch nut van zo'n peperduur polshorloge? Op een uurwerk van een paar euro zie je toch net zo goed hoe laat het is? Behalve dat zo'n duur exemplaar wellicht waterdicht is, kan ik er weinig praktische meerwaarde aan toekennen. Op een onbewoond eiland ben je niets met zo'n duur bandje om je pols.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |