Bruins heeft tegenwoordig ook invloed in Frankrijk en Duitsland?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:51 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
als landen zoals Italie, Frankrijk, Duitsland, en wij Nederland gewoon mensen niet hadden teruggehaald uit besmette zones in china, hadden we misschien geen geinfecteerd Lombardije, noord-italie gehad
allemaal dankzij onze flapdrol van een minister bruins ook weer
ja klopt, alleen als je nagaat hoe het anders had kunnen lopen als er beter werd gehandeld, dat vind ik sneuquote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:56 schreef _I het volgende:
[..]
Nee joh. Ook voordat er vliegtuigen waren ging een virus in een paar maanden de wereld rond.
We hadden het alleen kunnen voorkomen door hermetisch alles af te sluiten en voor de rest van ons leven onder een glazen koepel te leven (of tot er een vaccin zou zijn.)
Virussen bestaan, die komen en gaan. Het is niemand zn schuld. Gewoon goed voor jezelf (en je naasten) zorgen en vrolijk doorleven. Ook dit gaat weer voorbij.
nee, en frankrijk die doen het nu ook wel goed vind ik, door alleen mondkapjes te geven aan geinfecteerde en medisch personeelquote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bruins heeft tegenwoordig ook invloed in Frankrijk en Duitsland?
Ik snap wat je bedoelt, maar officieel is de outbreak natuurlijk wel al begin december begonnen. Dat wij er hier toen nog geen aandacht voor hadden, is een tweede.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:00 schreef _I het volgende:
[..]
Verschil in definitie, het werd pas een groots bekend probleem in de eerste week van januari. Dat het al eerder begon is evident. Desondanks kijken we er nog niet achteraf op terug.
Je weet net zo weinig als ieder ander en het kan alle kanten op. Geeft niet, achteraf lachen we erom!
Alleen de timing had veranderd kunnen worden, niet de impact.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:01 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
ja klopt, alleen als je nagaat hoe het anders had kunnen lopen als er beter werd gehandeld, dat vind ik sneu
tot nu toe is het virus alleen fataal gebleken voor ouderen en mensen met zwakkere immuunsystemen door andere ziekten, of een uitzondering is die jonge chinese dokter die zoveel uren per dag blootgesteld stond aan het virus
Eerder konden we niet handelen, dus was het voor mij niet “actief”. Vanuit het virus bekeken was het al lekker aan de weg aan ‘t timmeren tegen die tijd.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, maar officieel is de outbreak natuurlijk wel al begin december begonnen. Dat wij er hier toen nog geen aandacht voor hadden, is een tweede.
quote:Milan, 4 March 2020
Dear friends,
At this moment in time, we believe it is important to share our first impressions and what we have learned in the first ten days of the COVID-19 outbreak.
We have seen a very high number of ICU admissions, almost entirely due to severe hypoxic respiratory failure requiring mechanical ventilation.
The surge can be important during an outbreak and cluster containment has to be in place to slow down virus transmission.
We are seeing a high percentage of positive cases being admitted to our Intensive Care Units, in the range of 10% of all positive patients.
We wish to convey a strong message: Get ready!
We also want to share with you some key points from our experience:
- Get ready now - with your ICU’s networks - to define your contingency plan in the event of an outbreak in your community
- Don’t work “in silo”. Coordinate with your hospital management and other healthcare professionals to prepare your response
- Make sure your hospital management and procurement office have a protocol in place about which personal protection equipment (PPE) to stock and re-stock
- Make sure your staff is trained in donning and doffing procedures
- Use education, training and simulation as much as possible
- Identify early hospitals that can manage the initial surge in a safe way
- Increase your total ICU capacity
- Get ready to prepare ICU areas where to cohort COVID-19 + patients - in every hospital if necessary
- Put in place a triage protocol to identify suspected cases, test them and direct them to the right cohort
- Make sure you set clear goals for care with the patients and their families early on
With our best regards
Prof. Maurizio Cecconi
President elect, ESICM
Humanitas University, Milan
Prof. Antonio Pesenti
University of Milan
Prof. Giacomo Grasselli
University of Milan
https://mailchi.mp/esicm/...e-year-1009715?e=[UNIQID]
Ja, dat laatste heb ik vanaf het begin gezegd. Officieel hadden wij op 27 februari hier de eerste patient, maar reken maar dat het virus hier waarschijnlijk in januari al was.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:07 schreef _I het volgende:
[..]
Eerder konden we niet handelen, dus was het voor mij niet “actief”. Vanuit het virus bekeken was het al lekker aan de weg aan ‘t timmeren tegen die tijd.
Ach ja. Utopie om te denken dat wij vrij zouden blijven.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, dat laatste heb ik vanaf het begin gezegd. Officieel hadden wij op 27 februari hier de eerste patient, maar reken maar dat het virus hier waarschijnlijk in januari al was.
Aanwijzing: in Spanje is al op 13 februari iemand overleden die achteraf ook het virus onder de leden blijkt te hebben gehad.
Vraag me af of daar nog vals positieven tussen zitten.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:49 schreef falling_away het volgende:
https://www.yahoo.com/new(...)0-000-031000719.html
South Korea has tested 140,000 people for the coronavirus. That could explain why its death rate is just 0.6% — far lower than in China or the US.
Kan je me nog eens uitleggen waarom dit slecht is?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 03:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
doordat ze nogal veel mensen verbrand hebben?
Dus toch maar een griepje.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:49 schreef falling_away het volgende:
https://www.yahoo.com/new(...)0-000-031000719.html
South Korea has tested 140,000 people for the coronavirus. That could explain why its death rate is just 0.6% — far lower than in China or the US.
op zich niet, maar er zijn er meer verbrand dan gemeldquote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:56 schreef illusions het volgende:
[..]
Kan je me nog eens uitleggen waarom dit slecht is?
Zouden die test veel false positives geven!?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:54 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Vraag me af of daar nog vals positieven tussen zitten.
Dat verandert toch niets aan dat de piek qua aantallen er wel is geweest?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
op zich niet, maar er zijn er meer verbrand dan gemeld
die china nrs, was gewoon een model, geen echte cijfersquote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:26 schreef illusions het volgende:
[..]
Dat verandert toch niets aan dat de piek qua aantallen er wel is geweest?
Zou goed kunnen, maar als het verbranden van lijken ook minder is geworden dan zegt dat toch hetzelfde?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die china nrs, was gewoon een model, geen echte cijfers
ja, dat de mensen op zijnquote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:28 schreef illusions het volgende:
[..]
Zou goed kunnen, maar als het verbranden van lijken ook minder is geworden dan zegt dat toch hetzelfde?
ja zeep het er maar inquote:Op maandag 2 maart 2020 17:55 schreef engine het volgende:
Het zal je maar gebeuren dat je zonder zeep komt te zitten
Inderdaad, Racing Point lijkt het vierde team te zijn in de F1 ineens.quote:Op maandag 2 maart 2020 18:03 schreef HoldOnTight het volgende:
[..]
Jij gaat de komende tijd heel erg schrikken.
Inb4 crash Strollquote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:12 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Inderdaad, Racing Point lijkt het vierde team te zijn in de F1 ineens.
Sowieso lopen de sterftecijfers een week of 3 achter bij de infectiecijfers, dus daarom lijkt het best lang alsof er weinig aan de hand is maar ik zie bij beide landen signalen dat ze tegen de grenzen van hun ziekenhuiscapaciteit aanlopen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:31 schreef falling_away het volgende:
[..]
Waar zijn de massagraven in Italie en Zuid Korea? Of komen die nog? We zouden daar nu ook al een veel hoger sterftecijfer moeten zien als dat klopt.
Moeilijk om dat precies te zeggen, maar in Italie hebben ze het over 10% IC, totaal opgenomen patienten zou 20% zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wat is het percentage ziekenhuisopnames in zk en mensen die op de ic belanden?
quote:We have seen a very high number of ICU admissions, almost entirely due to severe hypoxic respiratory failure requiring mechanical ventilation.
The surge can be important during an outbreak and cluster containment has to be in place to slow down virus transmission.
We are seeing a high percentage of positive cases being admitted to our Intensive Care Units, in the range of 10% of all positive patients.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |