abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191923602
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 12:32 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Het probleem zit hem in het feit dat een groot percentage, ben te lui om het op te zoeken, van de mensen die ziek zijn of gaan worden, naar het ziekenhuis moet. Gewoon, omdat ze zich te kut voelen en amper meer kunnen ademhalen.

Ten eerste is dat geen prettig vooruitzicht dus geen wonder dat mensen zich daar zorgen over maken. Geïntubeerd worden lijkt me totaaaaal geen pretje.

Ten tweede, en dit is het belangrijkste, gaat dit ervoor zorgen dat de ziekenhuizen overbelast gaan worden. Door de hoge besmettingsgraad kunnen we aannemen dat er gigantisch veel mensen ziek gaan worden én dus medische hulp nodig hebben. En dan komen we ziekenhuizen, bedden en medische middelen te kort.

En dán gaan er dus nog meer mensen aan het virus dood. Direct, of indirect. Want als het ziekenhuis vol zit, dan kunnen mensen met andere aandoeningen of die net een ongeluk hebben gehad, wellicht het ziekenhuis niet meer in.

Wat ik nu schets is geen fantasieverhaal. Dit is nu de realiteit in zwaar getroffen gebieden. En waarom zouden wij niet zwaar getroffen worden? We lopen op dit moment gewoon 2 weken 'achter' op Italië. Die weer wat achterlopen op Zuid-Korea, die weer wat achter lopen op China.

Mensen die blijven zeggen 'ach het is maar een griepje' zijn vaak mensen die zelf jong en gezond zijn. Die het stiekem wel leuk vinden om een keer 'getest' te worden. Of het zelfs wel toejuichen dat 'de bevolking uitgedund' wordt en de 'zwakkeren' afsterven. Of dat we zo mooi de vergrijzing tegen gaan. Dat kunnen geen mensen zijn die zielsveel van hun ouders houden, of ooms en tantes, of een zwangere vrouw hebben, of jonge kinderen thuis hebben. Of vrienden hebben met chronische ziektes.

Die zullen het hardst geraakt worden. Maar, ook 'gezonde' jongeren kunnen gewoon de dubbele longontsteking krijgen van dit virus. Het komt dan misschien minder voor, maar toch.

En daar lig je dan, op je buik, met een slang in je keel aan een beademingsapparaat, terwijl je platgespoten bent. Je kunt niks meer. Je kunt niks zeggen. Je kunt je hand niet op steken. Je voelt je totaal naar de klote, in de hoop dat dit maar snel over gaat. Wat een hel. En dat is, als er nog IC-plekje voor je aanwezig is.

Ik zaai geen paniek, maar ik wil wel af van het gebagitaliseer. Mensen die dat doen nemen dit totaal niet serieus en zijn daarom ook veel grotere verspreiders. Die gaan gewoon lekker carnavallen terwijl ze symptomen hebben. Of gaan gewoon lekker skiën in Italië en daarna op maandag gewoon naar school. Nou, bedankt.
Heel veel paniek zaaien, en dan eindigen met "ik zaai geen paniek." _O- _O- _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')