Ook al brengen ze duidelijke cijfers naar buiten, zou je China op hun woord geloven?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 00:08 schreef the_BANDIT het volgende:
Zolang China geen duidelijke cijfers naar buiten brengt weet ik nog steeds niet wat ik ervan moet denken.
Het is wel opvallend dat er al ruim een week totaal geen nieuwe beelden uit Wuhan zijn opgedoken.
Sorryquote:Op dinsdag 3 maart 2020 00:16 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Geen persoonlijke aanvallen.
[/modbreak]
Dat je die paar barakken een noodziekenhuis noemt. Veredelde quarantaine zonder zorg dat maar weinig met mensenwelzijn te maken heeft.quote:Op maandag 2 maart 2020 18:07 schreef smeerpijp. het volgende:
China stampt niet voor niks binnen een week noodziekenhuizen uit de grond....
Het land dat bij uitstek al niet heel veel geeft om het welzijn van zń eigen bevolking
Precies. En de piek is daar geweest.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 00:37 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Dat je die paar barakken een noodziekenhuis noemt. Veredelde quarantaine zonder zorg dat maar weinig met mensenwelzijn te maken heeft.
En het percentage overledenen?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 04:25 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Precies. En de piek is daar geweest.
In de provincie Hubei wonen 58(!) miljoen mensen. Daarvan zijn er 80.000 besmet. Dat is 0.14% in een land waar de hygiëne en gezondheidszorg erbarmelijk is.
Hoe gaat het in China inderdaad, lees je weinig meer over.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 00:08 schreef the_BANDIT het volgende:
Zolang China geen duidelijke cijfers naar buiten brengt weet ik nog steeds niet wat ik ervan moet denken.
Het is wel opvallend dat er al ruim een week totaal geen nieuwe beelden uit Wuhan zijn opgedoken.
Ja, eigenlijk wel, normaal gesproken wordt er regelmatig redelijk verstandig met zaken omgegaan naar mijn mening. Maar wat ik nu lees, nee, elke nuance wordt met de grond gelijk gemaakt en zelfs mods doen daar zeer actief aan mee.quote:
Die subfora komen niet voor in mijn actieve topics lijst, dus die bestaan voor mij nietquote:Op maandag 2 maart 2020 22:06 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nog nooit in TRU en BNW geweest?
Geloof je echt die cijfers uit China? Zouden ze voor deze aantallen zo snoeihard hebben ingegrepen? Ligt hierom de hele industrie in dat land nog steeds plat?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 04:25 schreef DonDruiper het volgende:
In de provincie Hubei wonen 58(!) miljoen mensen. Daarvan zijn er 80.000 besmet. Dat is 0.14% in een land waar de hygiëne en gezondheidszorg erbarmelijk is.
Ik denk dat we allemaal hopen dat ze daar nog heel lang mee door kunnen gaan.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:51 schreef Metalfreak het volgende:
Ook collega's lijkt het echt absoluut niets te schelen en er worden alleen maar hele foute grapjes over gemaakt.
Klopt toch... op een paar procent na zijn dat wel de cijfers van alle Afgesloten cases...degene die nog in omloop waren is de uitslag nog niet van bekendquote:
Dus als er bij de sociale werkplaats in de kantine grapjes over worden gemaakt is het wel een goede graadmeter over hoe erg de situatie is?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:51 schreef Metalfreak het volgende:
Ook collega's lijkt het echt absoluut niets te schelen en er worden alleen maar hele foute grapjes over gemaakt.
BNW is een paar deuren verderop.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:58 schreef HoldOnTight het volgende:
[..]
Geloof je echt die cijfers uit China? Zouden ze voor deze aantallen zo snoeihard hebben ingegrepen? Ligt hierom de hele industrie in dat land nog steeds plat?
Volgens mij zijn ze zich de pest geschrokken en hebben met extreem harde maatregelen de verspreiding weten te minimaliseren (als we dat mogen geloven). Nu zitten ze met een lockdown maatschappij en zoeken ze manieren om de boel weer op te starten zonder dat alles opnieuw begint. Fijn voor ons, want hopelijk kunnen we daar wel van leren.
Maar hoe gevaarlijk Corona echt is, dat geheim houden ze krampachtig voor zich. Om paniek te voorkomen, want als er iets is waar machthebber bang voor zijn is het paniek. Dat kan ze nl. de kop kosten.
41 van 83 is de helft. Min of meer.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:45 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Klopt toch... op een paar procent na zijn dat wel de cijfers van alle Afgesloten cases...degene die nog in omloop waren is de uitslag nog niet van bekend
JA dus er zijn er 41 dood, en 83 zijn hersteld... dus van de in totaal 124 AFGERONDE cases zijn er 41 mensen die dood zijn gegaan (op dat moment was dat dus ongeveer 1/3e).quote:
Ah, op die fiets.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:57 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
JA dus er zijn er 41 dood, en 83 zijn hersteld... dus van de in totaal 124 AFGERONDE cases zijn er 41 mensen die dood zijn gegaan (op dat moment was dat dus ongeveer 1/3e).
Je zegt toch ook niet: "van alle personen kwamen er 40 op de fiets en 20 lopend".... Dus de helft kwam lopend ?
Nee het slaat nergens op, je kan daar het sterftecijfer niet op berekenen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:45 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Klopt toch... op een paar procent na zijn dat wel de cijfers van alle Afgesloten cases...degene die nog in omloop waren is de uitslag nog niet van bekend
De tussentijdse stand van zaken in dat land op dat moment welquote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:10 schreef illusions het volgende:
[..]
Nee het slaat nergens op, je kan daar het sterftecijfer niet op berekenen.
Nee hoor, maar blijf vooral in die waan.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:11 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
De tussentijdse stand van zaken in dat land op dat moment wel
Jawel hoor, je kan toch ook wel een gemiddelde ronde tijd berekenden als de race nog niet volledig uit is gereden. Oke.. ga nu maar terug naar je zolderkamerquote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:12 schreef illusions het volgende:
[..]
Nee hoor, maar blijf vooral in die waan.
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:14 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Jawel hoor, je kan toch ook wel een gemiddelde ronde tijd berekenden als de race nog niet volledig uit is gereden. Oke.. ga nu maar terug naar je zolderkamer
Feitelijk waren op dat moment van alle afgeronde cases in Italie, ongeveer 1/3 van de geregistreerde gevallen dood gegaan.... hoe moeilijk kan het zijn. Dat is is gewoon lagere school wiskunde pikquote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:15 schreef illusions het volgende:
[..]
Gelukkig schakelen ze jou niet in voor de cijferberekening.
Onzin. Er zijn al 50.000 mensen genezen en slechts 3.000 doden. Nog niet eens 1/10 dusquote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:17 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Feitelijk waren op dat moment van alle afgeronde cases in Italie, ongeveer 1/3 van de geregistreerde gevallen dood gegaan.... hoe moeilijk kan het zijn. Dat is is gewoon lagere school wiskunde pik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |