abonnement Unibet Coolblue
pi_191811010
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:41 schreef HSG het volgende:

[..]

Tsja met een Tweet als bron kom je ook niet ver.
Wel als die foto's video's bevat.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_191811322
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:33 schreef HSG het volgende:

[..]

Men vroeg om een bron dus bij deze.

Als je meer bronnen wilt zul je toch even zelf op Google moeten zoeken.
Over fake news gesproken, ik kreeg vandaag via whatsapp een berichtje met het relaas van "een Egyptische moslim vrouw, die een bijbel las, en hierdoor gedood werd door haar vader, vervolgens ging de vader haar lijk en haar kinderen levend te begraven. De moordenaar beschuldigde iemand anders voor de moord. twee weken later werd het graf gevonden en op wonderlijke wijze waren de kinderen nog in leven nadat ze twee weken onder de grond begraven waren. Uiteraard gingen de kinderen getuigen dat hun opa hun moeder had vermoord" hallelujah een wonder! gevolgd door bijbel citaten hoe Jezus mensen liet opstaan uit de dood.

İk vroeg hierop dus, heb je een bron voor dit verhaal? Uiteraard had hij dat niet en kon hij dat ook niet vinden, maar hij had het verhaal al vaker langs zien komen, en hij had er een filmpje over gezien, dus het moest wel waar zijn.

#SocialMediaMaaktMaaktMeerKapotDanJeLiefİs
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_191811350
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 13:13 schreef Slayage het volgende:

[..]

Over fake news gesproken, ik kreeg vandaag via whatsapp een berichtje met het relaas van "een Egyptische moslim vrouw, die een bijbel las, en hierdoor gedood werd door haar vader, vervolgens ging de vader haar lijk en haar kinderen levend te begraven. De moordenaar beschuldigde iemand anders voor de moord. twee weken later werd het graf gevonden en op wonderlijke wijze waren de kinderen nog in leven nadat ze twee weken onder de grond begraven waren. Uiteraard gingen de kinderen getuigen dat hun opa hun moeder had vermoord" hallelujah een wonder! gevolgd door bijbel citaten hoe Jezus mensen liet opstaan uit de dood.

İk vroeg hierop dus, heb je een bron voor dit verhaal? Uiteraard had hij dat niet en kon hij dat ook niet vinden, maar hij had het verhaal al vaker langs zien komen, en hij had er een filmpje over gezien, dus het moest wel waar zijn.

#SocialMediaMaaktMaaktMeerKapotDanJeLiefİs
Ik heb een bericht gelezen dat Turkije kernraketten op Iran heeft afgevuurd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 13:40:40 #104
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191811641
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:46 schreef Slayage het volgende:

[..]

Saudi Amerika China eens. Echter vind ik het frappant dat je een griepje als gevaar benoemt en niet dat de Chinezen een hele bevolkingsgroep probeert te vernietigen.
Ik snap dat je het zo ziet, maar het vernietigen van de Oeigoeren is op dit moment geen gevaar voor de wereld. Ik benoemde specifiek dat het gevaar van China zich op dit moment grotendeels tot Oost en Zuid-Oost Azië beperkt. Daar behoren al hun acties toe, dus de culturele genocide op de Tibetanen, de staatsterreur (wellicht kan dit als een genocide worden betiteld) richting de Oeigoeren, de dreigementen richting Taiwan etc.

Wel is het zo dat op het moment dat China een land overneemt, iedereen in dit land die anti-CCP is natuurlijk meteen de lul is. Maar dat stadium hebben we nog lang niet bereikt.

quote:
Ik deel deels je observaties over Erdogan, maar je geeft hem veel te veel krediet, turkije is een regionale macht at best, jouw angsten zijn deels ingebeeld over het "neo ottomanisme" dat hij schijnt te voeren, is iets wat ook jij heel vaak benoemt hier.
Jep. Turkije is nu nog een regionale macht inderdaad. Maar wat als Erdogan nog 15 jaar aan het roer is en de economie weer aantrekt? Ik zie ook specifiek Erdogan als een gevaar, niet Turkije als geheel. Het probleem militair gezien is ook dat het machtscentrum van militaire macht in Europa niet naast Turkije ligt.

quote:
En de scope van Iran en Rusland is kleiner dan dat van Turkije, geloof je dat echt? Hoe Rusland onze democratien ondermijnt, alleen al is een groot gevaar op zich. Irans nucleaire ambities, hun grote impact op de regio valt niet te ontkennen. Dat is veel groter dan die van de Turken. Ik bedoel Irak is ondertussen een proxy macht van de Iraniërs geworden met dank aan de Amerikanen.
Dat van Irak is ook gewoon een gevolg van demografie natuurlijk. Daarom is de scope van Iran beperkter. Hun denkbeelden en machtsprojectie slaan niet aan buiten landen die geen Shia moslims hebben en hun scope richt zich volledig op het Midden-Oosten. Daarnaast is Iran zo in toom gehouden, dat er geen aanwijzing is dat zij zullen uitgroeien tot een veel machtigere staat dan wat ze nu zijn. En Iran staat op instorten door Corona, sancties en een regime dat weinig aansluiting heeft bij de massa. En Perzen zijn een ontwikkeld volk. Een nieuw regime zal (hopelijk) beter zijn dan het oude.

Turkije heeft een meer omvattende scope:
-Midden-Oosten
-Europa
-Op termijn wellicht ook Centraal-Azië

Rusland zie ik niet als een echt groot gevaar. De doctrine van Rusland richt zich op ondermijning van het Westen (maar niet zodanig dat onze samenlevingen lam komen te liggen) en invloed in hun oude invloedssfeer. Hun oude invloedssfeer zijn allemaal relatief onbelangrijke landen, dus vormt hun gekloot geen serieus gevaar voor de wereldvrede.

quote:
Wanneer we het over gevaarlijke wereldleiders hebben moeten we modi niet vergeten uiteraard. Alleen al het opschorten van de autonomie van Kashmir brengt vreselijk veel (nucleaire) gevaar met zich mee. Zonder de laatste ontwikkelingen omtrent de "citizenship law" en de pogroms die gepleegd worden op moslims door de militante tak van zijn politieke partij.
Modi is zeker een gevaar omdat hij een Hindu nationalist is. Er zijn al historisch veel spanningen tussen Hindoe's en moslims in India maar als de vlam in de pan slaat zullen de moslims natuurlijk het onderspit delven. De vraag is hoe Pakistan dan reageert.

quote:
Echt gevaar moet macht en kwade intentie omvatten. En die eerste eis ontbreekt bij Erdogan voor een groot gedeelte.
Dat klopt, maar geef Erdogan de helft van het wapenarsenaal van Poetin en ik zou bijzonder zenuwachtig zijn. Misschien is hij op dit moment niet de allergevaarlijkste omdat zijn handen nog enigszins gebonden zijn, maar hij moet ook niet de kans krijgen. De vraag is: Wordt Turkije binnen afzienbare tijd zo machtig? Ik denk het niet.
pi_191811665
Het lijkt me dat Erdogan moet vertrekken. Je kan zoveel militaire macht hebben als je wil, zonder vrienden ben je nergens.

Vervroegde verkiezingen aub.
pi_191811666
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 13:15 schreef HSG het volgende:

[..]

Ik heb een bericht gelezen dat Turkije kernraketten op Iran heeft afgevuurd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wajowwww
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 3 maart 2020 @ 14:02:45 #107
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_191811937
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 13:42 schreef polderturk het volgende:
Het lijkt me dat Erdogan moet vertrekken. Je kan zoveel militaire macht hebben als je wil, zonder vrienden ben je nergens.

Vervroegde verkiezingen aub.
Jij denkt dat een megalomane narcist, die het hele systeem heeft omgevormd om hem tot almachtige president te maken, de pers heeft gemuilkorfd, een gigantisch paleis liet bouwen en iedere mogelijke tegenstander betitelt als Gulenist/PKK’er en zonder proces op laat sluiten, vrijwillig zal vertrekken? :D
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_191811941
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 13:40 schreef Richestorags het volgende:

Jep. Turkije is nu nog een regionale macht inderdaad. Maar wat als Erdogan nog 15 jaar aan het roer is en de economie weer aantrekt? Ik zie ook specifiek Erdogan als een gevaar, niet Turkije als geheel. Het probleem militair gezien is ook dat het machtscentrum van militaire macht in Europa niet naast Turkije ligt.
Erdoğan Zal nooit meer 50% plus 1 stem van het electoraat krijgen wanneer hij zich kandidaat stelt voor de presidentsverkiezingen en dat is in 2023.

İk hoor al jaren in mijn omgeving, waar ik mezelf ook onder schaar. "İk ben niet blij met het huidige beleid, maar er is geen alternatief voor Erdogan voor de gematigde conservatieve kiezer", dat het grootste segment vormt van de Turks bevolking. Maar nu is dat dus veranderd. 1 oud AKP er Davutoğlu (oud premier/minister van buitenlandse zaken), heeft afgelopen jaar al zijn partij gesticht en nu is een andere AKP er, babacan (oud minister van financiën en minister van economische zaken) ook bezig met het vormen van een nieuwe partij.

Ongeacht hoe succesvol deze partijen worden , het electoraat van de akp Zal fragmenteren. En als we kijken naar hoe de akp/Erdoğan in de laatste jaren hun macht wisten te behouden, was het elke keer met de hakken over de sloot, net genoeg (of net niet genoeg bij de gemeenteraadsverkiezingen) voor een mandaat. Dat betekent dus dat elke minieme verschuiving zal leiden tot een verschuiving van de macht.

quote:
Rusland zie ik niet als een echt groot gevaar. De doctrine van Rusland richt zich op ondermijning van het Westen (maar niet zodanig dat onze samenlevingen lam komen te liggen) en invloed in hun oude invloedssfeer.
Het is maar wat je verstaat onder lamleggen, maar ik vind het toch wel zorgwekkend dat Rusland met succes toch deels debet is geweest voor het in het zadel helpen van Trump evenals de brexit. Beide gebeurtenissen hebben een enorme impact gehad voor het westen. NAVO/EU. Het was gewoon feest voor het Kremlin.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 3 maart 2020 @ 14:03:37 #109
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191811947
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:42 schreef polderturk het volgende:

[..]

Jij blijft denken dat dit met Erdogan te maken heeft.
Assad, Putin en Iran willen 3 miljoen burgers uit Idlib naar Turkije duwen. Als dit gebeurt zullen er grote maatschappelijke spanningen ontstaan in Turkije met onvoorziene gevolgen. Ik kan je bijna garanderen dat Turkije bereid is veel verder te gaan dan wat Turkije tot nu toe heeft laten zien in Idlib.
Assad wil zijn land terug. Geen irrationele wens. Ik zou graag zien dat hij het anders uitvoerde, maar ik weet ook niet direct hoe dan wel. Dan heb ik het trouwens niet over de martelingen enzo, ik heb het specifiek over de gevechtshandelingen. Wat zou jij doen als je de president van Syrië was? Je bent geen Assad, maar ook jij zou je land terug willen veroveren.

quote:
Turkije wil juist Idlib de-escaleren. Turkije heeft Syrië, Rusland en Iran meerdere malen gewaarschuwd te stoppen in Iran.
Kom op man, doe niet zo naiëf. Erdogan ziet dit ook als een mooie gelegenheid om enkele gebieden tot minimaal een soort Turkse vazalstaat te verheffen. Soort van Transnistrië achtige staten.

quote:
Vandaag heeft Putin weer een markt gebombardeerd in Idlib waarbij 4 kinderen zijn gedood.
Wat een helden.
Jij blijft deze walgelijke criminelen steunen.
Putin heeft die markt gebombardeerd ja? Kan je nog eens toelichten waarop je precies baseert dat ik Iran, Poetin en Assad steun anders dan dat het je gevoel is? Er zitten een hoop grijze gebieden tussen haten en steunen.

quote:
Ik vind Erdogan 3 keer niks.
Echter, in Idlib probeert Turkije een genocide te stoppen die Assad, Putin en Iraanse jihadis willen uitvoeren.
Zie boven.
pi_191811983
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 14:02 schreef Szura het volgende:

[..]

Jij denkt dat een megalomane narcist, die het hele systeem heeft omgevormd om hem tot almachtige president te maken, de pers heeft gemuilkorfd, een gigantisch paleis liet bouwen en iedere mogelijke tegenstander betitelt als Gulenist/PKK’er en zonder proces op laat sluiten, vrijwillig zal vertrekken? :D
Uiterlijk 2023 ;)

De grap is dat jarenlang de slogan heeft gebruikt, "hedef 2023", als in "ons doel is om aan de macht te blijven tot 2023". İk verwacht dat hij het zal redden tot 2023, maar dat het dan ook einde verhaal zal zijn.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 3 maart 2020 @ 14:07:06 #111
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191812003
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 14:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

[..]

Het is maar wat je verstaat onder lamleggen, maar ik vind het toch wel zorgwekkend dat Rusland met succes toch deels debet is geweest voor het in het zadel helpen van Trump evenals de brexit. Beide gebeurtenissen hebben een enorme impact gehad voor het westen. NAVO/EU. Het was gewoon feest voor het Kremlin.
Naast dat ik Ruslands capaciteit om dit voor elkaar te krijgen enigszins overschat vind, moeten we als NAVO/EU toch ook echt eens kritisch onze eigen acties richting Rusland onder de loep nemen. Het begon met het van binnenuit slopen van Rusland onder Jeltsin, Rusland omsingelen met een oprukkende NAVO, inmenging in Kiev etc. etc. etc.
pi_191812036
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 14:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Naast dat ik Ruslands capaciteit om dit voor elkaar te krijgen enigszins overschat vind, moeten we als NAVO/EU toch ook echt eens kritisch onze eigen acties richting Rusland onder de loep nemen. Het begon met het van binnenuit slopen van Rusland onder Jeltsin, Rusland omsingelen met een oprukkende NAVO, inmenging in Kiev etc. etc. etc.
Eens we hebben de zorgen van de Russen te weinig serieus genomen, zoals nu bijvoorbeeld de Europeanen doen over de migranten probleem van de Turken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 3 maart 2020 @ 14:11:50 #113
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_191812078
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 14:03 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Assad wil zijn land terug. Geen irrationele wens. Ik zou graag zien dat hij het anders uitvoerde, maar ik weet ook niet direct hoe dan wel. Dan heb ik het trouwens niet over de martelingen enzo, ik heb het specifiek over de gevechtshandelingen. Wat zou jij doen als je de president van Syrië was? Je bent geen Assad, maar ook jij zou je land terug willen veroveren.
[..]

Kom op man, doe niet zo naiëf. Erdogan ziet dit ook als een mooie gelegenheid om enkele gebieden tot minimaal een soort Turkse vazalstaat te verheffen. Soort van Transnistrië achtige staten.
[..]

Putin heeft die markt gebombardeerd ja? Kan je nog eens toelichten waarop je precies baseert dat ik Iran, Poetin en Assad steun anders dan dat het je gevoel is? Er zitten een hoop grijze gebieden tussen haten en steunen.
[..]

Zie boven.
Dat frame dat Turkije in Idlib optreedt om het lijden te stoppen is lachwekkend, als het niet zo triest was. Jarenlang hebben ze alles gedaan om maar zuurstof te geven aan deze oorlog: de grenzen wagenwijd open voor doorreizende jihadisten, materiële hulp aan extremistische groeperingen, binnenvallen in Afrin en Noord-Syrië en nu zelfs militair meevechten aan de zijde van militanten tegen het Syrische leger. Nieland moet doen alsof ze nu ineens als een ridder op het witte paard verschijnen, ze spelen al die jaren al een dubieuze rol en hebben net zoveel schuld aan het menselijk lijden als andere partijen. En dan ook nog dat cynische spel met migranten erbovenop, dat komt hier nog als een zijweg bij.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_191812117
Het is werkelijk te debiel voor woorden om te zeggen dat Erdogan gevaarlijker is dan Putin.
Putin is bezig Idlib te ontvolken. Hij is bezig met een genocide.
Hij steunt oorlogsmisdadiger Assad die een miljoen mensen heeft vermoord en 10 miljoen mensen het land heeft uitgejaagd.

Erdogan is slecht, maar Poetin is nog vele malen slechter.
pi_191812160
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 14:11 schreef Szura het volgende:

[..]

Dat frame dat Turkije in Idlib optreedt om het lijden te stoppen is lachwekkend, als het niet zo triest was. Jarenlang hebben ze alles gedaan om maar zuurstof te geven aan deze oorlog: de grenzen wagenwijd open voor doorreizende jihadisten, materiële hulp aan extremistische groeperingen, binnenvallen in Afrin en Noord-Syrië en nu zelfs militair meevechten aan de zijde van militanten tegen het Syrische leger. Nieland moet doen alsof ze nu ineens als een ridder op het witte paard verschijnen, ze spelen al die jaren al een dubieuze rol en hebben net zoveel schuld aan het menselijk lijden als andere partijen. En dan ook nog dat cynische spel met migranten erbovenop, dat komt hier nog als een zijweg bij.
Vaak is het gewoon en en.

En de Turken hebben samen met het westen er een tering zooi van gemaakt in Syrië en hebben dw Turken de Syriërs een veilige heen komen gegeven. Naar ratio vangen de Turken 20 keer meer vluchtelingen op dan de Europese landen bij elkaar.

Vergeet niet dat de Europeanen net zo cynisch bezig zijn met het migranten vraagstuk. Niet alleen naar turkije toe maar ook onderling, zo worden met name Griekenland als Italië aan hun lot overgelaten.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_191812161
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 14:11 schreef Szura het volgende:

[..]

Dat frame dat Turkije in Idlib optreedt om het lijden te stoppen is lachwekkend, als het niet zo triest was. Jarenlang hebben ze alles gedaan om maar zuurstof te geven aan deze oorlog: de grenzen wagenwijd open voor doorreizende jihadisten, materiële hulp aan extremistische groeperingen, binnenvallen in Afrin en Noord-Syrië en nu zelfs militair meevechten aan de zijde van militanten tegen het Syrische leger. Nieland moet doen alsof ze nu ineens als een ridder op het witte paard verschijnen, ze spelen al die jaren al een dubieuze rol en hebben net zoveel schuld aan het menselijk lijden als andere partijen. En dan ook nog dat cynische spel met migranten erbovenop, dat komt hier nog als een zijweg bij.
Jaja.
Turkije moet maar accepteren dat er 3 miljoen burgers naar Turkije geduwd worden, terwijl Turkije nu al op springen staat door de miljoenen Syriërs.

Dat opengooien van de grenzen is niks anders dan een wanhoopsdaad.
Het is geen manier om Europa te pesten.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 14:21:34 #117
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_191812207
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 14:18 schreef polderturk het volgende:

[..]

Jaja.
Turkije moet maar accepteren dat er 3 miljoen burgers naar Turkije geduwd worden, terwijl Turkije nu al op springen staat door de miljoenen Syriërs.

Dat opengooien van de grenzen is niks anders dan een wanhoopsdaad.
Het is geen manier om Europa te pesten.
Het is wel een manier om Europa te pesten.

Waarom gooit ie uitgerekend de grenzen weer open nadat hij dankzij z’n roekeloze politiek 33 soldaten is verloren? En roept hij daarna de NAVO-ambassadeurs bijeen? Om steun te vergaren voor z’n desastreuze Syriëbeleid. Guess what: de EU en de NAVO zullen hem niets anders dan woorden geven, ze zijn niet bereid om te vechten in Erdogans eenzijdige avontuur in Syrië en een conflict met Rusland te riskeren.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 14:21:37 #118
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_191812211
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 14:15 schreef polderturk het volgende:
Het is werkelijk te debiel voor woorden om te zeggen dat Erdogan gevaarlijker is dan Putin.
Putin is bezig Idlib te ontvolken. Hij is bezig met een genocide.
Hij steunt oorlogsmisdadiger Assad die een miljoen mensen heeft vermoord en 10 miljoen mensen het land heeft uitgejaagd.

Erdogan is slecht, maar Poetin is nog vele malen slechter.
Waar haal jij je informatie vandaan?
pi_191812225
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 14:18 schreef polderturk het volgende:

Dat opengooien van de grenzen is niks anders dan een wanhoopsdaad.
Het is geen manier om Europa te pesten.
Ook hier is het weer en en. Ja het is een wanhoopsdaad en het is een PR stunt om de Europeanen onder druk te zetten om hun afspraken na te komen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_191812237
Erdoğan is helemaal niet slecht, hoe kom je daarbij?
Iedereen, meer dan 80% staat achter hem betreft vredesmissie in Syrie, maar goed ook, want anders kan TR zomaar 2de Irak Libie Syrie worden. Irak en Libie waren onder Saddam en Khaddafi veel socialer dan nu het geval is.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_191812274
A) waarom stuurt het regime hun piloten de dood te gemoet?
B) how halen de Turken deze vliegtuigen neer? Dit is al de derde in korte tijd.

QalaatAlMudiq twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 13:21:25 #Syria: Turkey shot down this morning a #SyAF L-39 over #Idlib province. Pilot dead. Video from crash site👇 https://t.co/yrnPgwTQkQ reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_191812304
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 14:21 schreef Szura het volgende:

[..]

Het is wel een manier om Europa te pesten.

Waarom gooit ie uitgerekend de grenzen weer open nadat hij dankzij z’n roekeloze politiek 33 soldaten is verloren? En roept hij daarna de NAVO-ambassadeurs bijeen? Om steun te vergaren voor z’n desastreuze Syriëbeleid. Guess what: de EU en de NAVO zullen hem niets anders dan woorden geven, ze zijn niet bereid om te vechten in Erdogans eenzijdige avontuur in Syrië en een conflict met Rusland te riskeren.
Sowieso, is chantage natuurlijk nooit een optie, als je gaat betalen aan de maffia, komen ze terug om nog meer te halen en je maakt je zelf een doelwit voor meer chanteurs
en aangezien we niet kunnen verhuizen, denk ik, dat we nu ook moeten gaan dreigen naar de erdo
gewoon sanctioneren, lijkt mij een goed begin, economisch staat turkije toch al aan de afgrond
erdo gaat dan nog meer europa de schuld geven voor de isis aanhang daar

het zal wel

die tyfus turk kan de pot op, geeft een normale turk een slechte naam

nooit maar dan ook nooit betalen aan een chanteur, dan ga je verhuizen of je vecht
  dinsdag 3 maart 2020 @ 14:28:05 #123
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_191812307
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 14:26 schreef Slayage het volgende:
A) waarom stuurt het regime hun piloten de dood te gemoet?
B) how halen de Turken deze vliegtuigen neer? Dit is al de derde in korte tijd.

QalaatAlMudiq twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 13:21:25 #Syria: Turkey shot down this morning a #SyAF L-39 over #Idlib province. Pilot dead. Video from crash site👇 https://t.co/yrnPgwTQkQ reageer retweet
Omdat ze incompetente idioten zijn. Met die oude kisten gaan vliegen terwijl er luchtafweer staat :') :').

Aan de andere kant vallen die Baykar drones de laatste dagen ook als vliegen uit de lucht.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_191812422
Zo te zien binnenkort Patriots naar Turkije.
Hoe zullen dan de verhoudingen zijn?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_191812458
de turkse Lira zat een tijd geleden in een vrije val trouwens, in 2018 ofzo, is dat ooit hersteld?

geen flauw idee hoe de lira het eigenlijk nu doet, het zou kunnen dat de staat aan het leeglopen is

en dat ze absoluut geen geld hebben voor een leger
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')