abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191783433
titel zegt het al, ik mag een nieuwe telefoon kiezen. Ik zit al jaren bij Telfort (KPN nu) en mijn abonnement loopt af. Wil graag weer een iPhone maar weet nog niet welke.

Wat zijn de voor- en nadelen van een refurbished telefoon? Ik bel niet intensief, beetje internetten en appen en heb aan 150 belminuten dik voldoende. Heb nu nog een iPhone 7. Wat zijn jullie ervaringen en wat raden jullie aan?
Alius aliud dicit
  zondag 1 maart 2020 @ 21:43:38 #2
223838 Adrenaline0182
The best is yet to come!
pi_191783822
Refurbished wil zeggen dat zo'n beetje alles is vervangen, waardoor je eigenlijk alsnog een volledig nieuw toestel hebt.
  Redactie Sport zondag 1 maart 2020 @ 22:26:59 #3
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_191784850
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 21:43 schreef Adrenaline0182 het volgende:
Refurbished wil zeggen dat zo'n beetje alles is vervangen, waardoor je eigenlijk alsnog een volledig nieuw toestel hebt.
Kan, maar er kan ook alleen een doekje overheen gehaald zijn. Het enige dat refurbished zegt is dat ie tweedehands is en dat een bedrijf er vervolgens iets mee gedaan heeft voor ze hem aan jou verkochten.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_191790037
Afweging op verschil in prijs vs. verschil in garantie.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_191790445
Als er maar een nieuwe accu in zit imo, dat kun je nakijken als je een Apple loopt, batterijcapaciteit.

Apple toestellen gaan gewoon lang mee, heb jaren android toestellen gehad, met name Samsung, na anderhalf jaar beginnen ze gewoon te zuigen, ik heb nu een iPhone 7 van mijn werk, hij blijft het doen op de batterij na, daar merk je aan dat hij sneller leeg gaat.
Ik was hier...
pi_191790518
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 21:43 schreef Adrenaline0182 het volgende:
Dat is wel hoe "refurbished" bedoeld is.

In de praktijk blijkt het vaak om 2e hands toestellen te gaan waar (zoals @dennistd al zegt) een doekje overheen is gehaald.

Met 2 jaar garantie zal het risico bij een betrouwbaar bedrijf (lees recensies!) niet heel groot zijn maar als de accu bijvoorbeeld uitgesloten is van die garantie dan kan je na een half jaar alsnog kosten krijgen.

Ik vind het teveel geld voor een 2e hands artikel.
pi_191798298
Voor mijn gevoel is refurbished of tweede kansje iets wat binnen de wettelijke periode is teruggezonden en waar b.v. de verpakking beschadigd is. Als ik iets bestel en het zie staan dan ben ik er wel voor in maar ik ga er niet naar lopen zoeken.
pi_191802873
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 10:25 schreef Nismo91 het volgende:
Als er maar een nieuwe accu in zit imo, dat kun je nakijken als je een Apple loopt, batterijcapaciteit.

Apple toestellen gaan gewoon lang mee, heb jaren android toestellen gehad, met name Samsung, na anderhalf jaar beginnen ze gewoon te zuigen, ik heb nu een iPhone 7 van mijn werk, hij blijft het doen op de batterij na, daar merk je aan dat hij sneller leeg gaat.
Heb al 5+jaar een Huawei P6, Android. Eén keer een nieuwe batterij voor 25 euro en het ding doet het nog steeds. Daarvoor had ik een Samsung slider; heb ik weggegeven en dat ding doet het ook nog :P

Sterker nog; nu die teruggeschakeld is naar 2G lijkt het wel of hij sneller werkt.

Zou nooit een iphone kopen. Veels te duur voor wat je krijgt.
pi_191811673
Ik heb nog nooit een goede ervaring meegemaakt met een refurbished iPhone. Praktisch altijd is er wel weer iets mis met de accu.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_191816194
Dank allen voor de reacties. Ben er nog niet uit... zie refurbished nog steeds wel als optie, maar wil dan wel de accu checken inderdaad.. :{
Alius aliud dicit
  dinsdag 3 maart 2020 @ 19:05:25 #12
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_191816406
quote:
99s.gif Op maandag 2 maart 2020 17:56 schreef qajariaq het volgende:
Voor mijn gevoel is refurbished of tweede kansje iets wat binnen de wettelijke periode is teruggezonden en waar b.v. de verpakking beschadigd is. Als ik iets bestel en het zie staan dan ben ik er wel voor in maar ik ga er niet naar lopen zoeken.
Een tweedekansje (of de Bol-variant 'retourdeal') is iets anders dan refurbished. Dat beperkt zich tot een beschadigde verpakking, en misschien een paar krassen. En het zijn eigenlijk nog min of meer nieuwe producten. Ik maak zelf graag gebruik van dergelijke deals; zolang de verpakking stevig is, zal het me worst wezen hoe die er verder uit ziet.

Bij refurbished gaat het echt om oudere dingen die zogenaamd opgelapt zijn. Maar ik vind het allemaal nogal schimmig. Als je recensies zoekt van webwinkels die refurbished spullen verkopen, lees je net wat teveel negatieve dingen. Over stickertjes die op toetsenborden van laptops geplakt zijn (querty vs azerty), en dat soort dingen.
pi_191823720
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 19:05 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Een tweedekansje (of de Bol-variant 'retourdeal') is iets anders dan refurbished. Dat beperkt zich tot een beschadigde verpakking, en misschien een paar krassen. En het zijn eigenlijk nog min of meer nieuwe producten. Ik maak zelf graag gebruik van dergelijke deals; zolang de verpakking stevig is, zal het me worst wezen hoe die er verder uit ziet.

Bij refurbished gaat het echt om oudere dingen die zogenaamd opgelapt zijn. Maar ik vind het allemaal nogal schimmig. Als je recensies zoekt van webwinkels die refurbished spullen verkopen, lees je net wat teveel negatieve dingen. Over stickertjes die op toetsenborden van laptops geplakt zijn (querty vs azerty), en dat soort dingen.
Ja, je hebt best kans dat de term aan het devalueren is. Oorspronkelijk ging het om spul wat voor garantie was teruggezonden en dan na reparatie (zo goed) als nieuw weer in de verkoop ging. Als ik dit topic zo lees gaat het nu feitelijk over tweede hands spul.

Een telefoon wil ik gewoon redelijk nieuw, niet eens zo zeer om slijtage maar omdat de techniek nog zo snel gaat en de ondersteuning voor een phone dus stopt op een goed moment.
  donderdag 5 maart 2020 @ 17:30:04 #14
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_191849893
Veel refurbished toestellen worden in gradaties aangeboden.

Heb voor m'n dochter van 10 een iphone 7 gekocht voor 399, ding zag er echt gloednieuw uit, batterij -kwaliteit 100% ; enkel niet in een Apple doosje geleverd.
pi_191899855
Als ie als zijnde refurbished bij Apple zelf vandaan komt geven ze 'm een ander serienummer, een nieuwe accu en vervangen ze de buitenkant en alle andere onderdelen waar iets mis mee is tijdens vrij rigoreuze tests. Zijn ook meestal toestellen die teruggestuurd zijn omdat mensen spijt hadden of omdat ze een vervanger hebben gekregen door een kapot onderdeel.

Dat is alleen in je hoofd geen nieuw toestel.
pi_191899899
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 17:30 schreef mrPanerai het volgende:
Veel refurbished toestellen worden in gradaties aangeboden.

Heb voor m'n dochter van 10 een iphone 7 gekocht voor 399, ding zag er echt gloednieuw uit, batterij -kwaliteit 100% ; enkel niet in een Apple doosje geleverd.
Oké... maar hoe lang is dat geleden? Want je koopt nu een nieuwe vanaf ¤389...
pi_191900348
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 12:39 schreef Henno het volgende:
Als ie als zijnde refurbished bij Apple zelf vandaan komt geven ze 'm een ander serienummer, een nieuwe accu en vervangen ze de buitenkant en alle andere onderdelen waar iets mis mee is tijdens vrij rigoreuze tests. Zijn ook meestal toestellen die teruggestuurd zijn omdat mensen spijt hadden of omdat ze een vervanger hebben gekregen door een kapot onderdeel.

Dat is alleen in je hoofd geen nieuw toestel.
Ze gaan weg voor een lagere prijs (het is maar wat je laag noemt :') ) dus niks niet geen "alleen in je hoofd geen nieuw toestel". Overal is het geen nieuw toestel, zelfs niet bij Apple. Het is refurbished.
  zondag 8 maart 2020 @ 17:52:11 #18
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_191905628
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 12:41 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Oké... maar hoe lang is dat geleden? Want je koopt nu een nieuwe vanaf ¤389...
Bijna een jaar... Maar wou gewoon even aangeven welke gradaties van refurbisheds je hebt
pi_191955512
Waarom zou je shit van iemand anders kopen? Er is een reden waarom de vorige eigenaar ervan af wou.

Trouwens, heel veel refurbished iphones worden hersteld met namaak onderdelen.
pi_192027744
Mijn Refurbished 6S heb ik nu alweer 2 1/4 jaar en hij is van 2016 dus bijna 4 jaar oud.

Kocht heb getest op 50 punten en met 2 jaar garantie. Heb er laatst wel zelf een nieuwe accu in gedaan, maar het toestel functioneert nog fantastisch.
.
pi_192390908
iphone 11 en je bent weer een tijdje bij!
PSN:Vkashhh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')