Hier ook PVC vloer en heb juist het gevoel dat het juist minder hard is. Laat je per ongeluk een lepel vallen, hoor je dat bijna niet eens.quote:Op zondag 1 maart 2020 21:25 schreef kamehameha het volgende:
Hi allemaal,
Wij overwegen beneden een PVC vloer te nemen als vervanger van parket.
Veel positieve berichten online, vooral ivm kinderen. Krasvast, knoeivast. Enige dat we ons afvragen is: vallen kinderen er niet heel hard op?
Wie heeft hier (en andere aspecten) ervaring mee??
Je moet ook niet gaan lopen op een gedweilde vloerquote:Op maandag 2 maart 2020 20:52 schreef Bastoenie het volgende:
Hier ook PVC, heerlijk. Krasvast tot bepaalde hoogte. 3 kids makkelijk schoonmaken. Enige nadeel is das het na dweilen behoorlijk glad is, daar is een glijpartij wel het gevolg van.
Ook de volgende dag nog. Dan schuift ineens onze 2 jarige voorbij op zijn sokkenquote:Op maandag 2 maart 2020 20:58 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Je moet ook niet gaan lopen op een gedweilde vloer
Ow dat is bij ons niet zo... wij dweilen normaal gesproken iedere dag, of wij zijn er aan gewendquote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:13 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Ook de volgende dag nog. Dan schuift ineens onze 2 jarige voorbij op zijn sokken
Ik zelf ook al wel hoor. En we dweilen hier eigenlijk alleen met warm water, geen schoonmaakspul erin dat mag niet. Sinds we een dweilrobot hebben is het nog erger. Alle 3 de kids glijden weleens weg. Scheelt dat ze er aan gewend zijnquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:34 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Ow dat is bij ons niet zo... wij dweilen normaal gesproken iedere dag, of wij zijn er aan gewendde kinderen zijn eigenlijk nog niet uitgegleden.
Geen schoonmaakspul, mag dat niet ?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:23 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Ik zelf ook al wel hoor. En we dweilen hier eigenlijk alleen met warm water, geen schoonmaakspul erin dat mag niet. Sinds we een dweilrobot hebben is het nog erger. Alle 3 de kids glijden weleens weg. Scheelt dat ze er aan gewend zijn
Dit klopt, ook bij een vrij dure pvc vloer.quote:Op maandag 2 maart 2020 22:06 schreef Noisiv het volgende:
Het is onderhoudsvriendelijk maar zeker niet krasvast. Zeker bij een donkere PVC vloer zijn krassen vrij goed zichtbaar. Bij degene die beweerd dat dit onzin is zou ik vragen of je eens mag langskomen en een test met doen met een spijker,stuk glas of een ander scherp voorwerp op hun vloer. PVC is ideaal bij vloerverwarming of als er veel geknoeid wordt. Een waterplas onder een natte regenbroek kan je gerust de hele nacht laten liggen zonder dat er iets krom trekt of verkleurd. Persoonlijk vind ik parket veel mooier dan PVC maar dat is smaak. Je kan PVC wel netjes leggen van muur tot muur zonder gebruik te maken van plakplinten. Ook kan je het door leggen op de trap of bijvoorbeeld in de wc.
Wij hebben een therdex 8040 donkere vloer. In de eerste week dikke krassen door de salontafel. Had ik toch maar viltjes eronder gedaan totdat de vloerkleed geleverd werd.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:05 schreef Sjoerdfoto het volgende:
Afgelopen zaterdag een PVC vloer gekocht (wordt verlijmd) van merk Therdex, super kwaliteit!
Geen idee, ik moet 'm nog laten leggen (over 10 weken, eerst vloer verbouwen).quote:Op woensdag 4 maart 2020 23:52 schreef zoz het volgende:
[..]
Wij hebben een therdex 8040 donkere vloer. In de eerste week dikke krassen door de salontafel. Had ik toch maar viltjes eronder gedaan totdat de vloerkleed geleverd werd.
Ik las net hier in deze topic dat je het met wax onzichtbaar kunt maken. Wat voor wax?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |