abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191783157
Hi allemaal,

Wij overwegen beneden een PVC vloer te nemen als vervanger van parket.

Veel positieve berichten online, vooral ivm kinderen. Krasvast, knoeivast. Enige dat we ons afvragen is: vallen kinderen er niet heel hard op?

Wie heeft hier (en andere aspecten) ervaring mee??
pi_191783480
Heb het in de keuken. Prima vloer, makkelijk schoon te maken. Blij mee.
Alius aliud dicit
pi_191783583
Wij hebben er sinds kort een, was geen goedkope maar na houten vloeren gehad te hebben met 3 kinderen hebben wij gekozen voor pvc.
Beste keuze ooit, je ziet er niks op, makkelijk schoon te houden, ijzersterk en het ziet er geweldig uit ! Je ziet echt geen verschil met een houten vloer (als je voor kwaliteit kiest)
Ik was hier...
pi_191788596
Kinderen vallen nu eenmaal. Tenzij je vloerbedekking neemt, komt zo'n vloer nu eenmaal hard aan. Gelukkig kunnen ze daar prima tegen ;) De kinderen ook.
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 2 maart 2020 @ 17:21:38 #5
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_191797656
Alsof ze op parket niet hard vallen :D

Hoe harder ze vallen hoe sneller ze het afleren.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_191801650
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 21:25 schreef kamehameha het volgende:
Hi allemaal,

Wij overwegen beneden een PVC vloer te nemen als vervanger van parket.

Veel positieve berichten online, vooral ivm kinderen. Krasvast, knoeivast. Enige dat we ons afvragen is: vallen kinderen er niet heel hard op?

Wie heeft hier (en andere aspecten) ervaring mee??
Hier ook PVC vloer en heb juist het gevoel dat het juist minder hard is. Laat je per ongeluk een lepel vallen, hoor je dat bijna niet eens.
pi_191801734
Hier ook PVC, heerlijk. Krasvast tot bepaalde hoogte. 3 kids makkelijk schoonmaken. Enige nadeel is das het na dweilen behoorlijk glad is, daar is een glijpartij wel het gevolg van.
  maandag 2 maart 2020 @ 20:54:04 #8
486698 IkEetSlakken
FKA Redster1984
pi_191801764
Hier ook in de keuken. Super makkelijk leggen. Klikt en stuk beter dan laminaat en ik vind t stukken mooier.
Wakadoodle!
pi_191801875
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 20:52 schreef Bastoenie het volgende:
Hier ook PVC, heerlijk. Krasvast tot bepaalde hoogte. 3 kids makkelijk schoonmaken. Enige nadeel is das het na dweilen behoorlijk glad is, daar is een glijpartij wel het gevolg van.
Je moet ook niet gaan lopen op een gedweilde vloer :P
Ik was hier...
pi_191803321
Het is onderhoudsvriendelijk maar zeker niet krasvast. Zeker bij een donkere PVC vloer zijn krassen vrij goed zichtbaar. Bij degene die beweerd dat dit onzin is zou ik vragen of je eens mag langskomen en een test met doen met een spijker,stuk glas of een ander scherp voorwerp op hun vloer. PVC is ideaal bij vloerverwarming of als er veel geknoeid wordt. Een waterplas onder een natte regenbroek kan je gerust de hele nacht laten liggen zonder dat er iets krom trekt of verkleurd. Persoonlijk vind ik parket veel mooier dan PVC maar dat is smaak. Je kan PVC wel netjes leggen van muur tot muur zonder gebruik te maken van plakplinten. Ook kan je het door leggen op de trap of bijvoorbeeld in de wc.
pi_191807851
Afgelopen zaterdag een PVC vloer gekocht (wordt verlijmd) van merk Therdex, super kwaliteit!
pi_191808195
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1766997

40+ paginas aan leesvoer over PVC vloeren & ervaringen.

Ik heb het een beetje gevolgd en mijn conclussie is:
+ Onderhoudsvriendelijk
+ Dempt meer geluid dan laminaat
+ Sterk mbt vallende producten
+ Visueel kan het identiek zijn aan hout/beton look.

- Prijzig tov laminaat
- Kwaliteit, er is erg veel variatie. en daardoor zijn de gebruikservaring wisselend
mbt tot krasgevoeligheid en hoe makkelijk het systeem kan worden gelegd.
pi_191808787
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 20:58 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Je moet ook niet gaan lopen op een gedweilde vloer :P
Ook de volgende dag nog. Dan schuift ineens onze 2 jarige voorbij op zijn sokken :')
pi_191809013
Ook PVC gehad. Helaas zag die vloer er ongelooflijk fake uit, maar qua onderhoud, warmte aan de voeten en hardheid was ik er zeer tevreden over.
Meerdere keren een glas op laten vallen, nooit eentje kapot gehad. Nu met onze tegelvloer is dat wel anders. Onze baby valt regelmatig op de huidige tegelvloer, maar hij heeft wel snel geleerd zich goed op te vangen zodat het geen pijn doet. :) Dan moet het met pvc (wat uiteraard veel minder hard aanvoelt) sowieso wel goed gaan.
pi_191810828
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:13 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

Ook de volgende dag nog. Dan schuift ineens onze 2 jarige voorbij op zijn sokken :')
Ow dat is bij ons niet zo... wij dweilen normaal gesproken iedere dag, of wij zijn er aan gewend _O- de kinderen zijn eigenlijk nog niet uitgegleden.
Ik was hier...
pi_191811445
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:34 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Ow dat is bij ons niet zo... wij dweilen normaal gesproken iedere dag, of wij zijn er aan gewend _O- de kinderen zijn eigenlijk nog niet uitgegleden.
Ik zelf ook al wel hoor. En we dweilen hier eigenlijk alleen met warm water, geen schoonmaakspul erin dat mag niet. Sinds we een dweilrobot hebben is het nog erger. Alle 3 de kids glijden weleens weg. Scheelt dat ze er aan gewend zijn :D
pi_191811843
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 13:23 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

Ik zelf ook al wel hoor. En we dweilen hier eigenlijk alleen met warm water, geen schoonmaakspul erin dat mag niet. Sinds we een dweilrobot hebben is het nog erger. Alle 3 de kids glijden weleens weg. Scheelt dat ze er aan gewend zijn :D
Geen schoonmaakspul, mag dat niet ? :@
Ik was hier...
pi_191817387
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 13:54 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Geen schoonmaakspul, mag dat niet ? :@
Nee dat werd ons ten strengste verboden door de legger..:@
pi_191817588
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 22:06 schreef Noisiv het volgende:
Het is onderhoudsvriendelijk maar zeker niet krasvast. Zeker bij een donkere PVC vloer zijn krassen vrij goed zichtbaar. Bij degene die beweerd dat dit onzin is zou ik vragen of je eens mag langskomen en een test met doen met een spijker,stuk glas of een ander scherp voorwerp op hun vloer. PVC is ideaal bij vloerverwarming of als er veel geknoeid wordt. Een waterplas onder een natte regenbroek kan je gerust de hele nacht laten liggen zonder dat er iets krom trekt of verkleurd. Persoonlijk vind ik parket veel mooier dan PVC maar dat is smaak. Je kan PVC wel netjes leggen van muur tot muur zonder gebruik te maken van plakplinten. Ook kan je het door leggen op de trap of bijvoorbeeld in de wc.
Dit klopt, ook bij een vrij dure pvc vloer.
Met wax kun je ze wel weer onzichtbaar krijgen.
Vakman pur sang
pi_191820808
Wij hebben een PVC vloer met een beton/natuursteen look. In die vloer zitten al zoveel details en subtiele kleuren dat je er niks op ziet. En dan denk ik soms dus een krasje ofzo te zien, maar dan zit dat gewoon in het patroon. Familie heeft van hetzelfde merk een vloer met hout look, bevalt ook prima. Beide vloeren zijn verlijmd en de kinderen spelen er juist graag op, eigenlijk liever dan op onze houten vloer.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_191839620
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 09:05 schreef Sjoerdfoto het volgende:
Afgelopen zaterdag een PVC vloer gekocht (wordt verlijmd) van merk Therdex, super kwaliteit!
Wij hebben een therdex 8040 donkere vloer. In de eerste week dikke krassen door de salontafel. Had ik toch maar viltjes eronder gedaan totdat de vloerkleed geleverd werd.

Ik las net hier in deze topic dat je het met wax onzichtbaar kunt maken. Wat voor wax?
pi_191845518
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 23:52 schreef zoz het volgende:

[..]

Wij hebben een therdex 8040 donkere vloer. In de eerste week dikke krassen door de salontafel. Had ik toch maar viltjes eronder gedaan totdat de vloerkleed geleverd werd.

Ik las net hier in deze topic dat je het met wax onzichtbaar kunt maken. Wat voor wax?
Geen idee, ik moet 'm nog laten leggen (over 10 weken, eerst vloer verbouwen).
vilt zit er overal al standaard onder.
pi_191861691
Ik heb een zoontje van 2 die de hele tijd rent en vaak valt. Niks geen problemen mee. Lijkt mij hetzelfde als laminaat of hout.
En wat hier ook eerder genoemd is. Als je iets laat valllen (bijv. sleutels) dan hoor je dat bijna niet :)
Zo fijn is dat.
pi_191864568
Wij hebben sinds paar maand ook PVC. gewoon los gelegd. Bevalt goed, het is alleen wel wat gladder heb ik het idee. Onze hond glijdt ook wat vaker weg dan op laminaat. Ook helaas krassen bij het verschuiven van de bank en er blijkbaar zand tussen het vilt en de vloer zat. Wat ik fijn vind is dat het vrij slap waardoor kleine hoogteverschillen/oneffenheden op de ondervloer aardig opgevangen worden
  vrijdag 6 maart 2020 @ 15:17:45 #25
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191866191
Kind valt op een pvc vloer niet harder dan laminaat is mijn ervaring :+

Wij hebben pvc van moduleo, verlijmd.
Beneden zie je geen enkele kras al schuiven we met banken, tafels en stoelen.

Vrienden van ons hebben dezelfde eetkamerstoelen en bij hen is de hele toplaag afgesleten door de stoel. Zij hebben een goedkopere klik variant.

Boven hebben wij moduleo van een andere lijn en daar zit één hele mooie grote kras van een katten nagel ergens.
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')