abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_562140
blaat
  dinsdag 19 december 2000 @ 13:45:18 #27
5108 equilan
DE elfengodin
pi_564793
quote:
Op 15 december 2000 21:02 schreef otaku-san het volgende:
Ja hoor, dat doen mensen voor de lol of om te shocken.
Kom op zeg, kun jij zomaar aan een dodelijke hoeveelheid slaappillen komen, of iets dergelijks.
Ze zeggen wel dat het zo makkelijk is om aan een vuurwapen te komen, maar weet jij waar je daarvoor naar toe moet en denk je echt dat je dat vuurwapen ook echt krijgt en niet geript wordt.
Komop zeg, waar jij mee aankomt is ingegeven door wanhoop omdat wij dat zo geregeld hebben dat het gewoon niet naders kan.

Omdat wij zo menselijk en vol mededogen zijn , weet je wel

Dat ben ik zeer beslist niet met je eens!! Als iemand zelfmoord wil plegen, vind die persoon daar wel een manier voor. Er zijn een flink aantal huis- tuin en keuken manieren die zeer afdoende zijn. Ik ga niets opnoemen, het lijkt me niet de bedoeling om in dit topic de beste manier om zelfmoord te plegen te bespreken, maar die manieren zijn er wel degelijk!!

Ja, misschien is het wel makkelijker om van een flat af te springen, of voor de trein, maar dat noem ik dus egoistisch. Als je dan dood wilt, neem ik aan dat dat niet een beslissing is waar je een paar minuten over nadenkt. Daar zal, over het algemeen, een behoorlijke tijd aan voorafgaan, toch??
Dan vind ik dat je op zn minst de moeite kan nemen er stil bij te staan wat je de achterblijvers aandoet...even nadenken over de manier waarop je deze wereld verlaat.

Elfensex is superspannend...
pi_564837
Ben ik met je eens Equilan, het is helaas alleen zo dat je daar (als zelfmoordenaar) niet bij stil staat...
(ik toen iig niet)
Ik dacht wel aan allerlei manieren, maar de dingen die vaak in het nieuws komen schieten toch sneller door je hoofd. De keukenmaniertjes heb ik toen eigenlijk helemaal niet bij stilgestaan.

Je bent zo met jezelf bezig dat je niet op de gevolgen voor anderen let. Ik ben toen in die "denkfase" tot de conclusie gekomen dat de reden het niet waard was.
Ik durfde mezelf goed in de ogen te kijken en toen ben ik gaan bouwen aan mijn eigenwaarde. Da's toch behoorlijk goed gelukt moet ik zeggen anders had ik nu ook niet de hobbies die ik nu heb.

[Dit bericht is gewijzigd door Herne_the_Hunter op 19-12-2000 14:09]

TA! RA! NIS!
  dinsdag 19 december 2000 @ 14:07:21 #29
5108 equilan
DE elfengodin
pi_564859
Ja ik kan me best voorstellen dat het inderdaad niet het eerste is waar je bij nadenkt, als je zelfmoord wilt plegen, de manier waarop je het doet en welke impact dat heeft op ander mensen...

Maar aan de andere kant, dat komt toch ook regelmatig in het nieuws....

Nouja, ik denk dat ik er eigenlijk niet over kan oordelen, wat weet ik er nou van??
Dus oke, ik neem mn woorden terug dat het egoistisch is....ik ga er van uit dat degeen die zelfmoord pleegt niet bewust iemand anders een trauma aan wil doen, toch??

Elfensex is superspannend...
  dinsdag 19 december 2000 @ 16:52:37 #30
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_565484
Ik denk dat ik niet zo gauw zelfmoord zou kunnen plegen. Ik bedoel, het is zo ontzettend definitief. Er is geen weg terug. Al je verlangens zul je bijvoorbeeld nooit meer waar kunnen maken. Er zijn toch be paalde stadia in een mensenleven die je ook gewoon wil beleven, ik dan tenminste. De studententijd bijvoorbeeld.
Ik geloof dat er een boekje van René Diekstra bestaat over zelfmoord. Het is dan de bedoeling dat diegenen die zelfmoord willen plegen, dat boekje gaan lezen. Daarin worden ze, voor zover ik begrepen heb, opgeroepen bijvoorbeeld naar hun lagere school te gaan. Terug te kijken hoe het toen was. En naar de universiteit gaan waar ze heen hadden gewild [het boekje zal wel voor middelbare scholieren zijn]. Zo word je dan gedwongen om zeg maar vooruit te zien op wat je allemaal nog had kunnen doen, als je geen zelfmoord zou plegen.
Ik vind zelfmoord niet bij voorbaat egoïstisch, maar voor zover ik erover kan oordelen lijkt het me toch beter niet alleen zo'n beslissing te doorstaan. Probeer altijd te overleggen met je naasten, of zij misschien een uitweg van de problemen zien.

Wacht even, ik heb hier een link gevonden:
http://diekstra.com/Columns/Zo_leuk_is_het_leven_niet.htm

Het boek heet blijkbaar 'Als leven pijn doet'.

[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
  woensdag 3 januari 2001 @ 14:27:11 #31
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_614675
Ik vind zelfmoord wel een daad verricht uit egoistisch oogpunt.. maar daar is toch helemaal niets mis mee ?!? Het is toch meer dan logisch dat iemand die niet langer wil leven in de eerste instantie aan zich zelf denkt.. Ieder mens handelt vaak uit egoisme ..want je wil er uiteindelijk zelf toch beter van worden..
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_614685
ik denk ook niet dat zelfmoord een oplossing is maar het is wel een uitweg voor sommige mensen, al keur ik die niet goed .. het is hun leven en hun oplossing (soms) dus laat ik me daar verder niet over uit, het enigste dat ik weet is dat er niets erg genoeg is om zelfmoord te begaan, je maakt er meer mee kapot dan je lief is

Sterkte

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_617738
Over dat egoisme, (over)leven is nou eenmaal egoistisch. Dat jij eet en drinkt en allemaal mooie spullen koopt of wat dan ook is toch ook egoistisch?

Een jongen die ik redelijk goed kende, is dus ook voor een trein gesprongen. En om op iemand als hij achteraf nog effe lekker te gaan zitten katten vinnik ook niet echt eerlijk. Iedereen denkt maar aan hoe verschrikkelijk het is voor degene die de boel moet opruimen, maar het lijkt wel alsof niemand meer denkt aan het slachtoffer (of dader) of de familie en vrienden. Na zijn dood zei zelfs mijn oom (die kende hem via mijn nicht) dat hij hem een lul vond en dat hij laf geweest was. De stomme eikel

Iedereen moet zelf maar bepalen of zijn of haar leven zinvol genoeg is.

donderdag 4 januari 2001 @ 03:15:37 #34
2618 Beezz
Criticaster
pi_617812
quote:
Op 05 december 2000 22:38 schreef Singularity het volgende:
1.Vinden jullie het egoistisch?
2.Vinden jullie het zinvol?
3.Waarom denken jullie dat mensen het doen?
1. nee, het is je eigen leven en je mag doen wat je wilt ermee... maar je kan wel rekening houden met de mensen om je heen..

2. een eind aan je leven maken is nooit zinvol, maar als je denkt dat je niet anders kan, het zijt zo...

3. als mensen geen uitweg meer zien in hun problemen, eenzaam of verdrietig zijn..

zaterdag 6 januari 2001 @ 13:38:25 #35
6539 -Cypher-
Graaf Cypher
pi_626048
Als je zo'n gevoel hebt is het het beste denk ik om het te negeren want als je later es een dag hebt dat je helemaal happy bent denk je er misschien op terug denk je "stom"
Death is the greates kick of all... That's why they save it for last
pi_627291
Waarom wordt er altijd zo meilijk gedaan over mensen die geestelijke problemen hebben en zelfmoord plegen? Als iemand vreselijk veel lichamelijke pijn heeft en euthanasie aanvraagt, zeg je toch zeker ook niet dat ie maar effe geduld moet hebben, want misschien dat het ooit wel weer s over gaat?! Als het zo simpel was, zou iemand natuurlijk nooit zelfmoord plegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')