quote:Dat ben ik zeer beslist niet met je eens!! Als iemand zelfmoord wil plegen, vind die persoon daar wel een manier voor. Er zijn een flink aantal huis- tuin en keuken manieren die zeer afdoende zijn. Ik ga niets opnoemen, het lijkt me niet de bedoeling om in dit topic de beste manier om zelfmoord te plegen te bespreken, maar die manieren zijn er wel degelijk!!
Op 15 december 2000 21:02 schreef otaku-san het volgende:
Ja hoor, dat doen mensen voor de lol of om te shocken.
Kom op zeg, kun jij zomaar aan een dodelijke hoeveelheid slaappillen komen, of iets dergelijks.
Ze zeggen wel dat het zo makkelijk is om aan een vuurwapen te komen, maar weet jij waar je daarvoor naar toe moet en denk je echt dat je dat vuurwapen ook echt krijgt en niet geript wordt.
Komop zeg, waar jij mee aankomt is ingegeven door wanhoop omdat wij dat zo geregeld hebben dat het gewoon niet naders kan.Omdat wij zo menselijk en vol mededogen zijn , weet je wel
Ja, misschien is het wel makkelijker om van een flat af te springen, of voor de trein, maar dat noem ik dus egoistisch. Als je dan dood wilt, neem ik aan dat dat niet een beslissing is waar je een paar minuten over nadenkt. Daar zal, over het algemeen, een behoorlijke tijd aan voorafgaan, toch??
Dan vind ik dat je op zn minst de moeite kan nemen er stil bij te staan wat je de achterblijvers aandoet...even nadenken over de manier waarop je deze wereld verlaat.
Je bent zo met jezelf bezig dat je niet op de gevolgen voor anderen let. Ik ben toen in die "denkfase" tot de conclusie gekomen dat de reden het niet waard was.
Ik durfde mezelf goed in de ogen te kijken en toen ben ik gaan bouwen aan mijn eigenwaarde. Da's toch behoorlijk goed gelukt moet ik zeggen anders had ik nu ook niet de hobbies die ik nu heb.
[Dit bericht is gewijzigd door Herne_the_Hunter op 19-12-2000 14:09]
Maar aan de andere kant, dat komt toch ook regelmatig in het nieuws....
Nouja, ik denk dat ik er eigenlijk niet over kan oordelen, wat weet ik er nou van??
Dus oke, ik neem mn woorden terug dat het egoistisch is....ik ga er van uit dat degeen die zelfmoord pleegt niet bewust iemand anders een trauma aan wil doen, toch??
Wacht even, ik heb hier een link gevonden:
http://diekstra.com/Columns/Zo_leuk_is_het_leven_niet.htm
Het boek heet blijkbaar 'Als leven pijn doet'.
Sterkte
Een jongen die ik redelijk goed kende, is dus ook voor een trein gesprongen. En om op iemand als hij achteraf nog effe lekker te gaan zitten katten vinnik ook niet echt eerlijk. Iedereen denkt maar aan hoe verschrikkelijk het is voor degene die de boel moet opruimen, maar het lijkt wel alsof niemand meer denkt aan het slachtoffer (of dader) of de familie en vrienden. Na zijn dood zei zelfs mijn oom (die kende hem via mijn nicht) dat hij hem een lul vond en dat hij laf geweest was. De stomme eikel![]()
Iedereen moet zelf maar bepalen of zijn of haar leven zinvol genoeg is.
quote:1. nee, het is je eigen leven en je mag doen wat je wilt ermee... maar je kan wel rekening houden met de mensen om je heen..
Op 05 december 2000 22:38 schreef Singularity het volgende:
1.Vinden jullie het egoistisch?
2.Vinden jullie het zinvol?
3.Waarom denken jullie dat mensen het doen?
2. een eind aan je leven maken is nooit zinvol, maar als je denkt dat je niet anders kan, het zijt zo...
3. als mensen geen uitweg meer zien in hun problemen, eenzaam of verdrietig zijn..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |