abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 21 november 2020 @ 11:40:24 #151
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_196347160

Babydekentje gebreid :)
Kwam toevallig een mystery patroon tegen, waar er dus geen plaatjes bij staan maar alleen een geschreven patroon. Dus halverwege zag ik pas wat het moest worden :D
pi_196347837
Mooi @Ceviche! Heel tof dat patroon zo. O+
pi_196349137
Wat een leuke!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_196349152
Oh, dat vind ik echt een heel leuk dekentje! Grappig hoe dat patroon op deze manier zichtbaar wordt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196349232
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 11:40 schreef Ceviche het volgende:
[ afbeelding ]
Babydekentje gebreid :)
Kwam toevallig een mystery patroon tegen, waar er dus geen plaatjes bij staan maar alleen een geschreven patroon. Dus halverwege zag ik pas wat het moest worden :D
Prachtig
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196350012
Leuk!
pi_196358838
Leuk dekentje! Grappig hoe je dat patroon ziet door de steken
pi_196373902
Ik loop een beetje achter met dingen delen, zie ik. Na al die truien heb ik me op een aantal kleinere projectjes geworpen, dus ik heb meerdere dingen af nu. Ook wel lekker na die meer langetermijnprojecten.

Maar eerst: de laatste trui is dus af!



Ik maakte ook een hoofdband tegen koude oren op de fiets, en een colsjaal met colourwork.



De hoofdband was mijn eerste kabelproject. Oké, er zit letterlijk één moment in dat je kabel breidt (de twist), maar toch, het is een begin. ;) Voor de colsjaal heb ik een sjaal uitgerafeld die ik een paar jaren geleden breidde, toen ik pas net begonnen was. Ik vond het garen nog steeds zo tof maar was niet meer tevreden met de sjaal, die vol beginnersfouten zat. Nu zit het in een mooier project. :)

SPOILER: kom maar op met de winter
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 23 november 2020 @ 11:29:50 #159
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_196375056
Tof zeg O+ hele outfit :D

Ik zit in een breipauze omdat ik een kersttrui voor zoon wil breien maar geen goed patroon kan vinden.
Het is goudkleurig garen voor naald 4,5. Liefst een kabeltrui maar ik kom niet verder dan flax light. En ik heb eigenlijk helemaal geen zin om die nu wéér te gaan breien }:|
pi_196375451
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 11:29 schreef Ceviche het volgende:
Tof zeg O+ hele outfit :D

Ik zit in een breipauze omdat ik een kersttrui voor zoon wil breien maar geen goed patroon kan vinden.
Het is goudkleurig garen voor naald 4,5. Liefst een kabeltrui maar ik kom niet verder dan flax light. En ik heb eigenlijk helemaal geen zin om die nu wéér te gaan breien }:|
Misschien Antler van Tin Can Knits?

Je kan op Ravelry ook goed zoeken op patronen trouwens, cables staat onder fabric characteristics. Zo kwam ik ook nog bij deze bijvoorbeeld.

[ Bericht 5% gewijzigd door lunapuella op 23-11-2020 19:19:12 ]
  maandag 23 november 2020 @ 17:33:13 #161
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_196380026
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 12:01 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Misschien Antler van Tin Can Knits?

Je kan op Ravelry ook goed zoeken op patronen trouwens, cables staat onder fabric characteristics. Zo kwam ik ook nog bij deze bijvoorbeeld.
Ah thanks ^O^ dat is inderdaad wat ik zocht :)
pi_196380208
Ik ben ook al een heel eind met mijn babypakje. Ik zal eens kijken of ik een goede foto kan maken vanavond. :) Het schiet alleen nu niet meer zo hard op want mijn babybuik zit me s avonds nogal gauw in de weg. ;(
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_196391374
Wat een mooie trui lunapuella. Waarom is dit de laatste?

----

Weet iemand toevallig of er webshops zijn die normaal gesproken ook black friday aanbiedingen hebben? Pittig dure hobby ben ik achter gekomen.
pi_196391750
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 13:33 schreef breiwerkje het volgende:
Wat een mooie trui lunapuella. Waarom is dit de laatste?
Niet de laatste ooit hoor. Maar ik heb nu 4 (kinder)truien achter elkaar gebreid dus wilde even wat anders doen. Heb al wel weer een trui voor de baby van mijn beste vriendin op mijn lijstje staan. ;)
pi_196391847
Aah op die fiets. Het patroon doet me trouwens denken aan de truien van @knit.love.wool op instagram, die heb ik op mijn lijstje voor als ik ooit aan verschillende kleuren ga beginnen.
pi_196392396
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 14:15 schreef breiwerkje het volgende:
Aah op die fiets. Het patroon doet me trouwens denken aan de truien van @:knit.love.wool op instagram, die heb ik op mijn lijstje voor als ik ooit aan verschillende kleuren ga beginnen.
Dat zijn het ook! Dit is de Arboreal van haar. :) Hoewel ik het patroon gecombineerd heb met Strange Brew van Tin Can Knits, omdat de Arboreal geen kindermaten heeft.
  dinsdag 24 november 2020 @ 18:59:32 #167
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_196395694
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 13:33 schreef breiwerkje het volgende:
Wat een mooie trui lunapuella. Waarom is dit de laatste?

----

Weet iemand toevallig of er webshops zijn die normaal gesproken ook black friday aanbiedingen hebben? Pittig dure hobby ben ik achter gekomen.
Hobbii heeft black friday aanbiedingen, maar bij hun is het eigenlijk altijd kortingfeest. Dan zie je weer schreeuwerige banners dat het weer magazijnuitverkoop is maar een week later is dat weer kerst of cybermonday of whatever. Je zou kunnen zeggen dat dat hun normale prijzen zijn. Neemt niet weg dat ze soms goede aanbiedingen hebben.
Verder schiet me even niks te binnen, wellicht caro's atelier of wolhalla maar als die al meedoen dan zal dat pas op black friday zijn denk ik.
Wolplein heeft al heel lang geen leuke aanbiedingen meer vind ik.
pi_196409516
Misschien bij woolwarehouse (engelse site)? En tot 1 januari nog geenndouanegedoe 😢
Kwak
pi_196410752
Bedankt voor de tips!
pi_196424578
Het supriselootje van mijn zus wilde graag iets zelfgemaakts of gerecycled. Mijn zus is al aan het knutselen geweest en ik brei een muts voor haar.
Weer een anthology, maar nu met een zelf samengesteld patroontje.
Ik kwam er na het tekenen pas achter dat het kleurwerk met 3 kleuren in 1 toer was, dus nu ben ik dat voor het eerst aan het doen en dat lukt ook nog :o

‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 26 november 2020 @ 21:35:30 #171
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_196428351
Bij wolplein hebben ze nu 10% korting vanwege black friday, misschien heeft iemand er wat aan.
Ik twijfel om een hele bups budgetyarn in te slaan maar wellicht beter van niet :+
  donderdag 26 november 2020 @ 22:28:22 #172
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_196429429
En bij caro's atelier hebben ze nu ook een paar goede aanbiedingen.
Ik kocht 60 bollen scheepjes Donna, half acryl half Merino, voor maar 30 euro :o
Ik ben te beïnvloedbaar ;(
pi_196432221
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:28 schreef Ceviche het volgende:
En bij caro's atelier hebben ze nu ook een paar goede aanbiedingen.
Ik kocht 60 bollen scheepjes Donna, half acryl half Merino, voor maar 30 euro :o
Ik ben te beïnvloedbaar ;(
Bedankt voor de tip, ik heb ook 30 bollen ingeslagen. Dat is weer een trui voor mij en één voor mijn man. ;)
pi_196432724
Ook namens mij bedankt, 20 bollen gekocht voor een trui voor vriend :7 O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 27 november 2020 @ 09:20:31 #175
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_196433334
Nou het scheelt dat ik niet de enige ben, haha.
pi_196441733
Oh wauw dat is een goede aanbieding. Hoeveel bollen heb je ongeveer nodig voor een trui met dit garen? Heb ik aan 20 bollen voldoende voor maat 36-38?
pi_196441818
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 19:52 schreef breiwerkje het volgende:
Oh wauw dat is een goede aanbieding. Hoeveel bollen heb je ongeveer nodig voor een trui met dit garen? Heb ik aan 20 bollen voldoende voor maat 36-38?
Ja, dat zou wel moeten lukken (met de disclaimer dat het altijd afhankelijk is van het patroon, of je strak of losjes breit, etc).
  vrijdag 27 november 2020 @ 20:07:13 #178
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_196441948
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 19:52 schreef breiwerkje het volgende:
Oh wauw dat is een goede aanbieding. Hoeveel bollen heb je ongeveer nodig voor een trui met dit garen? Heb ik aan 20 bollen voldoende voor maat 36-38?
Ik heb een beetje zitten rekenen en ik geloof dat 15 bollen genoeg zouden moeten zijn voor een trui maat M/L, en ook zoiets voor een deken. Dus dan heb je aan 20 sowieso genoeg voor 1 project en kun je het ook nog wat langer maken zonder in te zitten over of het wel genoeg garen zal zijn :) en waarschijnlijk ook nog genoeg voor een restjesproject of een babyvestje ofzo. Dus ja, dat moet wel genoeg zijn.
pi_196442285
Ik ga denk voor twee pakken Donna fuschia. Had liever violet, maar die is uitverkocht. Of ik koop zwart. Ik hou niet eens van zwart, maar het is zo goedkoop. Of 20 bolletjes Roma, daar is meer kleurkeus. Wat moeilijk haha, had ik hier maar niet gekeken!
  vrijdag 27 november 2020 @ 20:44:09 #180
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_196442720
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:26 schreef breiwerkje het volgende:
Ik ga denk voor twee pakken Donna fuschia. Had liever violet, maar die is uitverkocht. Of ik koop zwart. Ik hou niet eens van zwart, maar het is zo goedkoop. Of 20 bolletjes Roma, daar is meer kleurkeus. Wat moeilijk haha, had ik hier maar niet gekeken!
Hahah erg hè :@
Ik vond het ook lastig hoor, een lichte kleur draag ik toch niet maar bij een donkere kleur zie je de steken misschien niet.
Ik ben gegaan voor donkergroen, pruim en fuchsia. Gelukkig is het ook nog genoeg voor een deken.
Op andere sites staat dit garen voor 2,50 per bol of zelfs 3,75 dus ik voel me niet schuldig 8-)
Heb al wat mooie drops patronen gezien die passen bij het garen.
pi_196452135
Ik heb een vraag over het omrekenen van patronen als dat mag. Veel patronen die ik mooi vind hebben bijvoorbeeld naalddikte 7, maar mijn eerste trui ben ik nu daarmee aan het breien en ik vind kleinere steken toch mooier.
Kun je als het patroon is:
[S, M, L, XL] [60, 70, 80, 90 steken opzetten]
En het proeflapje zou 20 x 20 steken zijn voor 10 cm.

Dan pak je dunner garen en een kleinere naald. De 20 steken zijn dan bijvoorbeeld maar 7,5 cm in de breedte.
Dan moet je (denk ik?) het aantal steken maal 1,33 (10/7,5) doen om 10 cm te krijgen. Dan heb je dus 20 x 1,33 = 27 steken nodig voor het proeflapje om 10 cm breedte te krijgen.
Kun je dan ook 60 steken x 1,33 = 80 steken, dus het patroon voor maat L aanhouden?

Zou het dan in de breedte als je maat L aanhoudt qua aantal steken en meerderingen etc. een maat S van het originele patroon worden? Hoe het zit met de lengte durf ik eigenlijk niet te zeggen, maar het is top-down dus dat kan ik makkelijk langer of korter maken.
Of werkt dit totaal niet en kan ik daar beter niet aan beginnen? :)
pi_196452272
@breiwerkje het kan wel, maar is ook best een werkje voor gevorderden (vind ik). Ik zou eerst beginnen met oefenen met patronen waarbij jouw garen en naalddikte meer overeen komen met het origineel.

Als je toch gauge wil omzetten heeft TCK wel een heldere uitleg: https://blog.tincanknits.(...)t-a-different-gauge/
pi_196452468
Hmm wel iets minder simpel dan ik dacht haha, misschien inderdaad nog maar even uitstellen.
Wel een handige site trouwens met al die how to's, die sla ik even op.
pi_196454052
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 13:17 schreef breiwerkje het volgende:
Hmm wel iets minder simpel dan ik dacht haha, misschien inderdaad nog maar even uitstellen.
Wel een handige site trouwens met al die how to's, die sla ik even op.
Ja Tin Can Knits is geweldig wat dat betreft. Ze hebben ook hele fijne patronen. :)
pi_196498163
Oeh, de Donna werd net bezorgd en nu nog meer dank voor de tip, want het is super lekker zachte wol/acryl O+
En ik had lichtbruin en hij is heel mooi! Helemaal blij mee :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 1 december 2020 @ 17:55:03 #186
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_196502487
Ik heb het nog niet :'(
Maar komt over een uurtje als het goed is. Mijn pakket zo lang gijzelen :{w
pi_196505958
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 17:55 schreef Ceviche het volgende:
Ik heb het nog niet :'(
Maar komt over een uurtje als het goed is. Mijn pakket zo lang gijzelen :{w
Dit pakketje ging bij mij nog redelijk. Ik had ook iets besteld bij bol en daar kreeg ik steeds uitstel, tot de mail dat het pas komende vrijdag geleverd zou worden. Kreeg ik net tegelijk met de wil binnen 8)7
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 1 december 2020 @ 22:36:26 #188
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_196507948
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 20:56 schreef LeSage het volgende:

[..]

Dit pakketje ging bij mij nog redelijk. Ik had ook iets besteld bij bol en daar kreeg ik steeds uitstel, tot de mail dat het pas komende vrijdag geleverd zou worden. Kreeg ik net tegelijk met de wil binnen 8)7
Gelukkig is het nu bezorgd.
Inderdaad heerlijk garen, zag dat het nu weer online staat voor 37,50 :X
Echt zacht en mooie kleur *O*
pi_196556462
Ik heb voor de eerste keer sokken gebreid *G*
Het was een hele puzzel, want ik had ook meteen een heel raar patroon uitgezocht om mee te beginnen :')
Je breit eerst al het groen, dan neem je met groen steken op langs de hele rand waar het rood aan vast moet komen, en dan brei je met rood de zool eraan vast door telkens samen te breien met een van die opgenomen steken.
Ik had eigenlijk net iets te dik garen en niet helemaal de juiste naalden (maar ik vind ook niet dat ze van me kunnen verwachten dat ik naalden maat 3.25 heb :') ) maar nu zijn het goede huissokken O+

  vrijdag 4 december 2020 @ 23:05:49 #190
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_196556882
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 22:31 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb voor de eerste keer sokken gebreid *G*
Het was een hele puzzel, want ik had ook meteen een heel raar patroon uitgezocht om mee te beginnen :')
Je breit eerst al het groen, dan neem je met groen steken op langs de hele rand waar het rood aan vast moet komen, en dan brei je met rood de zool eraan vast door telkens samen te breien met een van die opgenomen steken.
Ik had eigenlijk net iets te dik garen en niet helemaal de juiste naalden (maar ik vind ook niet dat ze van me kunnen verwachten dat ik naalden maat 3.25 heb :') ) maar nu zijn het goede huissokken O+

[ afbeelding ]
Wat een begin _O-
Ze zijn echt heel tof :)
Huissokken O+
Ik brei nu een jaar of vijf en voor m'n huidige wip heb ik niet eens de goede maat naalden :( denk dat ik het maar ga proberen op vijf bamboenaaldjes van Ali :')
pi_196561964
Tele6 _O_

Je eerste paar sokken en dan meteen zo’n patroon! Ik ben langzaamaan ook per project stiekem meer naalden aan het verzamelen :D gelukkig heb ik zo’n rondbreiset van Drops, die kun je makkelijk aanvullen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 5 december 2020 @ 19:12:16 #192
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_196568752
Zag trouwens net op een site dat je 12 bollen scheepjes Donna nodig hebt voor een damestrui maat 42, mochten jullie nog benieuwd zijn :P ongeveer wat we zelf ook al dachten.
pi_196576946
Dan zat je aardig goed Ceviche!

Ik hoef voorlopig nog geen nieuw project te beginnen. Was bijna klaar met mijn trui (nog één mouw), en toen... heb ik hem helemaal uitgehaald. Hij was ongeveer 3 maten te groot :)
Blijkbaar scheelt het toch wel veel als je proeflapje 10,5 cm is.
Nu ga ik een beetje freestylen om hem kleiner en ook minder oversized te maken, dus iets ander model ook.
  zondag 6 december 2020 @ 11:11:23 #194
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_196577804
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 09:52 schreef breiwerkje het volgende:
Dan zat je aardig goed Ceviche!

Ik hoef voorlopig nog geen nieuw project te beginnen. Was bijna klaar met mijn trui (nog één mouw), en toen... heb ik hem helemaal uitgehaald. Hij was ongeveer 3 maten te groot :)
Blijkbaar scheelt het toch wel veel als je proeflapje 10,5 cm is.
Nu ga ik een beetje freestylen om hem kleiner en ook minder oversized te maken, dus iets ander model ook.
Oef, dat is balen! Misschien dat je bij zo'n trui dan nog wat losser gaat breien?
Ik heb hier een trui waar alleen nog mouwen aan moeten, maar ik ben inmiddels 13 kilo afgevallen dus nu heb ik helemaal geen behoefte meer om hem af te maken.
Wel jammer maar uithalen vind ik helemaal vervelend.
pi_196577936
Ja dat zou ook kunnen idd. Het uithalen zelf vond ik best leuk om te doen haha. Maar inderdaad wel een beetje zuur. Ik probeer mezelf te troosten met het idee dat ik zo'n mega ding toch nooit aan zou trekken, dus zonde om af te maken.

Ah ja, waarschijnlijk ben je met het afvallen wel blij maar zonde van de trui! Misschien kun je er toch ooit nog een ander project van maken.
  zondag 6 december 2020 @ 15:33:08 #196
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_196582240
Ik heb vandaag een Flax truitje opgezet.

Ik maak maat 0-6mnd maar met dikker garen dus heb alles herberekend.

Het komt wel mooi uit! Halsboord niet met een maat kleinere naald gedaan want er moet een klein babytje in. Heb ook hele stretchy cast on gebruikt (double start cast on).

Volgens mij wordt ie wel leuk!
Kwak
pi_196613962
Flax O+ Klinkt nu al leuk @kwakz0r !

De sinterklaascadeaus zijn dit weekend uitgedeeld, dus nu kan ik foto's delen. *O*

Kerststerren (Freeze van Tin Can Knits). Een simpel klein kantwerkje wat je van een restje garen kan maken, en dan opstijft met lijm of maizena.


SPOILER: de slappe versie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En een colsjaal met bladerpatroon (de Leaving Cowl van Maria Magnusson):
  dinsdag 8 december 2020 @ 12:08:04 #198
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_196615814
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:10 schreef lunapuella het volgende:
Flax O+ Klinkt nu al leuk @:kwakz0r !

De sinterklaascadeaus zijn dit weekend uitgedeeld, dus nu kan ik foto's delen. *O*

Kerststerren (Freeze van Tin Can Knits). Een simpel klein kantwerkje wat je van een restje garen kan maken, en dan opstijft met lijm of maizena.
[ afbeelding ]

SPOILER: de slappe versie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En een colsjaal met bladerpatroon (de Leaving Cowl van Maria Magnusson):
[ afbeelding ]
Mooi zeg! Werden de cadeautjes gewaardeerd?
pi_196619663
Mooi Luna!

Flax is klaar O+ Het is echt inimini, maatje 50/56

Naald 5 met byclaire softmix, breit niet zo mooi als ik gehoopt had. Proeflapje van Stonewashed XL is veel mooier. Zitten wel wat onregelmatigheden in.

Kwak
pi_196619722
Zie nu dat ik bij de mouw een paar steken gedraaid heb opgenomen }:| hhhnnnnggggg
Kwak
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')