abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 1 maart 2020 @ 09:04:39 #1
236264 crew  capricia
pi_191767586
Zijn er mensen die nu overwegen om in zelf-quarantaine te gaan?
Mensen die zich maandag ziek gaan melden op werk, of die hun kinderen thuis willen houden?

Gewoon omdat je zelf griepverschijnselen hebt, of omdat je het allemaal niet vertrouwt.
Definitely not CIA
pi_191767655
Nee
pi_191767668
Die mensen zijn er vast wel.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  zondag 1 maart 2020 @ 09:14:51 #4
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191767691
Was gister niet fit, vandaag een stuk beter. Hoef voor m’n werk de deur niet uit, kleine thuishouden weet ik niet. Is een brief rondgestuurd dat het niet nodig is als er geen symptomen zijn ( :') ) maar neig er wel naar ja.

Uurtje van Tilburg af, maar wel veel dichterbij Uden/Veghel...mocht dat toch iets blijken te zijn.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_191767700
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:12 schreef Filosoofert het volgende:
Die mensen zijn er vast wel.
Dat zijn de mensen die normaliter bij een klein verkoudheidje al ziekbellen en zeggen dat ze een zware griep te pakken hebben. En vervolgens 2 dagen later weer op het werk zijn :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191767711
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:14 schreef Tyr80 het volgende:
Was gister niet fit, vandaag een stuk beter. Hoef voor m’n werk de deur niet uit, kleine thuishouden weet ik niet. Is een brief rondgestuurd dat het niet nodig is als er geen symptomen zijn ( :') ) maar neig er wel naar ja.

Uurtje van Tilburg af, maar wel veel dichterbij Uden/Veghel...mocht dat toch iets blijkt te zijn.
Ik woon in Veghel, niets gehoord dus zal wel meevallen.

Die kleine gaat gewoon naar de PSZ hoor.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_191767713
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:04 schreef capricia het volgende:
Zijn er mensen die nu overwegen om in zelf-quarantaine te gaan?
Mensen die zich maandag ziek gaan melden op werk, of die hun kinderen thuis willen houden?

Gewoon omdat je zelf griepverschijnselen hebt, of omdat je het allemaal niet vertrouwt.
Ja die zijn er, en nu?
  zondag 1 maart 2020 @ 09:25:35 #8
338319 ZarB
Piña colada
pi_191767776
Dat je als volwassene zulke fratsen nu (al) wilt uithalen moet je zelf weten, maar ik vind het treurig dat kinderen meegesleurd worden in dit soort hysterie. Dat worden later ook van die angsthazen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 1 maart 2020 @ 09:37:52 #9
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191767896
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:25 schreef ZarB het volgende:
Dat je als volwassene zulke fratsen nu (al) wilt uithalen moet je zelf weten, maar ik vind het treurig dat kinderen meegesleurd worden in dit soort hysterie. Dat worden later ook van die angsthazen.
Kan precies zoiets typen over jou, je naïviteit en hoe het met je kinderen uitpakt zal ik wel niet mogen uitspreken hier.

Moet je zelf weten hoor.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tyr80 op 01-03-2020 09:43:38 ]
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zondag 1 maart 2020 @ 09:55:52 #10
338319 ZarB
Piña colada
pi_191768099
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:37 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Kan precies zoiets typen over jou, je naïviteit en hoe het met je kinderen uitpakt zal ik wel niet mogen uitspreken hier.

Moet je zelf weten hoor.
Ben ik wel benieuwd naar je argumenten om nú in NL in quarantaine te gaan + een betrouwbare bron waarin het geadviseerd wordt.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_191768783
Mijn dochter stond te juichen bij de eerste coronapatiënt in NL: "de scholen gaan dicht!” :')
Helaas voor haar doet papa niet aan paniek dus morgen gaat ze gewoon naar school. :7
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  Moderator zondag 1 maart 2020 @ 17:18:53 #12
236264 crew  capricia
pi_191777193
Minister Bruins adviseert nu iedereen die wat luchtwegklachten heeft om een dagje thuis te blijven?
Definitely not CIA
pi_191777493
quote:
10s.gif Op zondag 1 maart 2020 10:52 schreef Prutzenberg het volgende:
Mijn dochter stond te juichen bij de eerste coronapatiënt in NL: "de scholen gaan dicht!” :')
Helaas voor haar doet papa niet aan paniek dus morgen gaat ze gewoon naar school. :7
je wacht eerst tot het RIVM ermee komt?
  zondag 1 maart 2020 @ 17:38:57 #14
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_191777507
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 17:18 schreef capricia het volgende:
Minister Bruins adviseert nu iedereen die wat luchtwegklachten heeft om een dagje thuis te blijven?
Icm met contact met mensen in/uit de besmette gebieden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_191777535
Ik heb m'n schoonmoeder opgesloten. Thats it.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 1 maart 2020 @ 17:45:24 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191777602
quote:
10s.gif Op zondag 1 maart 2020 10:52 schreef Prutzenberg het volgende:
Mijn dochter stond te juichen bij de eerste coronapatiënt in NL: "de scholen gaan dicht!” :')
Helaas voor haar doet papa niet aan paniek dus morgen gaat ze gewoon naar school. :7
_O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 1 maart 2020 @ 22:42:56 #17
490000 HoldOnTight
To your dreams
pi_191785205
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 17:37 schreef weetjewel5 het volgende:
je wacht eerst tot het RIVM ermee komt?
Natuurlijk, de RIVM staat toch bekend om zijn voorzichtige weloverwogen beslissingen? Helaas lijken ze meer bezig met het zuinig omspringen met testen en het vermijden van paniek dan het bestrijden van het virus.
  Moderator zondag 1 maart 2020 @ 22:44:35 #18
236264 crew  capricia
pi_191785243
Het gaat hier ook om eigen inzicht en gevoel van verantwoordelijkheid.
Definitely not CIA
  zondag 1 maart 2020 @ 23:51:57 #19
490000 HoldOnTight
To your dreams
pi_191786439
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 22:44 schreef capricia het volgende:
Het gaat hier ook om eigen inzicht en gevoel van verantwoordelijkheid.
Zo is dat, capricia, blijkbaar hebben we een cultuur geschapen in de medische wereld (en elders) waarin afwijken van de protocollen en regels zo gevaarlijk is dat we dat niet meer durven. De rampzalige gevolgen zien we in de aanpak van deze crisis.

Eerlijk gezegd neem ik de richtlijnen en adviezen van de RIVM absoluut niet meer serieus. Daar waag ik de levens van mijn vrouw en kinderen niet aan. Ook ik heb mijn eigen inzicht en verantwoordelijkheid en daar handel ik naar. (dat maakt me op mijn werk niet altijd even populair bij sommigen) Als ik er naast zit hebben we wat uit te leggen, maar dat lijkt mij een minor problem.
pi_191786914
En hier zit ik me af te vragen hoe ik het mijn 80-jarige 1-nier-bezittende longkanker-overlevende vader aangepraat krijg dat hij verdomme zijn handen eerst eens goed wast voordat hij zijn 2-daagse oogdruppels neemt.

Hem recht op de man vragen of hij dat wil doen, al zou het alleen maar zijn om mij gerust te stellen, levert niets meer dan een 'hmmm' op.

Iemand tips (mbt laagdrempelige maatregelen)?

Edit: Leuke bijkomstigheid .. mijn moeder is basisschoollerares, en het is dan ook in haar carrière al meerdere keren voorgekomen dat een van haar naaste familieleden ziek is geworden door een ziekte die zij van een van die snotneuzen kreeg.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 2 maart 2020 @ 00:29:07 #21
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_191786954
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 00:24 schreef probeer het volgende:
En hier zit ik me af te vragen hoe ik het mijn 80-jarige 1-nier-bezittende longkanker-overlevende vader aangepraat krijg dat hij verdomme zijn handen eerst eens goed wast voordat hij zijn 2-daagse oogdruppels neemt.

Hem recht op de man vragen of hij dat wil doen, al zou het alleen maar zijn om mij gerust te stellen, levert niets meer dan een 'hmmm' op.

Iemand tips (mbt laagdrempelige maatregelen)?

Edit: Leuke bijkomstigheid .. mijn moeder is basisschoollerares, en het is dan ook in haar carrière al meerdere keren voorgekomen dat een van haar naaste familieleden ziek is geworden door een ziekte die zij van een van die snotneuzen kreeg.
Mijn vrouw werkt in het basisonderwijs en is 40 weken in het jaar snotterig.

Dus ik ook. En mijn kinderen ook :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_191787063
quote:
10s.gif Op maandag 2 maart 2020 00:29 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Mijn vrouw werkt in het basisonderwijs en is 40 weken in het jaar snotterig.

Dus ik ook. En mijn kinderen ook :')
Herkenbaar. Al woon ik al ruim 10 jaar niet meer bij ze, dus ik ontloop het inmiddels. Maar ben als kind toch best een paar keer ziek geweest door zeer waarschijnlijk de kinderen uit de klas (of zelfs school) van mijn moeder.

'Gelukkig' is mijn ma af en toe een beetje een hypochonder met smetvrees. Dus bij haar is het meer een ding dat ik het uit haar hoofd mag praten dat ze niet in een plastic pak met gezicht-bedekkend masker voor de klas gaat staan.

Maar hem krijg ik maar niet uitgelegd dat hij via zijn vrouw in direct contact staat met elk gezin met basisschool-gaande kinderen in dat dorp. Terwijl hij zelf helemaal niet zo veel contact met andere mensen heeft. Hij is van het 'och, rauwe melk kan geen enkel kwaad hoor'.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 2 maart 2020 @ 00:49:46 #23
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_191787117
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 00:43 schreef probeer het volgende:

[..]

Herkenbaar. Al woon ik al ruim 10 jaar niet meer bij ze, dus ik ontloop het inmiddels. Maar ben als kind toch best een paar keer ziek geweest door zeer waarschijnlijk de kinderen uit de klas (of zelfs school) van mijn moeder.

'Gelukkig' is mijn ma af en toe een beetje een hypochonder met smetvrees. Dus bij haar is het meer een ding dat ik het uit haar hoofd mag praten dat ze niet in een plastic pak met gezicht-bedekkend masker voor de klas gaat staan.

Maar hem krijg ik maar niet uitgelegd dat hij via zijn vrouw in direct contact staat met elk gezin met basisschool-gaande kinderen in dat dorp. Terwijl hij zelf helemaal niet zo veel contact met andere mensen heeft. Hij is van het 'och, rauwe melk kan geen enkel kwaad hoor'.
Ach ook wel weer fijn dat 'ie zo in het leven staat.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_191787173
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2020 00:49 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ach ook wel weer fijn dat 'ie zo in het leven staat.
Voor hem wel. Voor de mensen om hem heen soms wat zorgelijk. Maarja ... Doe je toch niets aan of zo.
"Pools are perfect for holding water"
pi_191912353
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 00:43 schreef probeer het volgende:

[..]

Herkenbaar. Al woon ik al ruim 10 jaar niet meer bij ze, dus ik ontloop het inmiddels. Maar ben als kind toch best een paar keer ziek geweest door zeer waarschijnlijk de kinderen uit de klas (of zelfs school) van mijn moeder.

'Gelukkig' is mijn ma af en toe een beetje een hypochonder met smetvrees. Dus bij haar is het meer een ding dat ik het uit haar hoofd mag praten dat ze niet in een plastic pak met gezicht-bedekkend masker voor de klas gaat staan.

Maar hem krijg ik maar niet uitgelegd dat hij via zijn vrouw in direct contact staat met elk gezin met basisschool-gaande kinderen in dat dorp. Terwijl hij zelf helemaal niet zo veel contact met andere mensen heeft. Hij is van het 'och, rauwe melk kan geen enkel kwaad hoor'.
ik ben zwaar geïntrigeerd door het kennelijk vrij grote leeftijdsverschil tussen je ouders :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')