abonnement Unibet Coolblue
pi_191766534
Zijn er hier mensen die besloten hebben de komende maanden thuis te blijven? Als je al geboekt hebt, annuleren?
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 maart 2020 @ 02:54:08 #2
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191766550
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:51 schreef osodevo het volgende:
Zijn er hier mensen die besloten hebben de komende maanden thuis te blijven? Als je al geboekt hebt, annuleren?
Ik ben een vakantie aan het plannen voor volgend jaar. Zorg er wel voor dat alles nog te annuleren is zonder kosten. Komende maanden hebben wij sowieso niks staan.

Annuleren of niet hangt een beetje van af waar je naartoe gaat en wat je gaat doen. Alles richting Azië zou ik zelf echt annuleren.
pi_191766703
Het heeft toch geen zin. Er zijn zoveel mensen waar je direct/indirect contact mee hebt die gewoon reizen en naar drukke plekke gaan. Over een paar weken is het net als italië. Je krijgt het sowieso tenzij je een kluizenaar bent.

Gewoon je vakanties boeken dus, zie wel of je het haalt
pi_191767391
Het gaat mij niet zozeer om het risico om zelf ziek te worden, maar om de kans dat je duizenden euro’s uitgeeft aan een reis en je vervolgens moet vervelen omdat alles dicht is op je vakantiebestemming. Dan blijf ik liever thuis.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 1 maart 2020 @ 08:42:54 #5
74056 crew  ToT
pi_191767415
We hebben een reisje naar Parijs geboekt voor over niet al te lange tijd.
We wachten af wat er in de tussentijd gebeurt; als straks heel Parijs blaffend en rochelend op straat ligt te creperen, flikkeren we de treinkaartjes weg.
Mocht het aantal gevallen niet al te sterk toenemen, gaan we alsnog.
pi_191767435
Het ontgaat mij even waarom je niet gewoon op reis zou gaan/kunnen...
pi_191767605
Wij gaan morgen op vakantie *O* *O*

Lekker een weekje de zon opzoeken 8-)
  zondag 1 maart 2020 @ 14:23:09 #8
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191772395
Ik ben in januari een maand op vakantie geweest, toen Europa nog niet in paniek was, dus heb wat dat betreft mazzel gehad. :P Voor de komende tijd ook geen plannen.

Persoonlijk zou ik op dit moment ook geen vakantie willen gaan boeken, met name vanwege allerlei onzekerheden waar veel mensen volgens mij geen rekening mee houden. Bijvoorbeeld:

- Wat als het land waar ik heen ga reizigers uit Nederland gaat weren?
Dat lijkt misschien belachelijk, maar dat dachten de Italianen 2 weken geleden ook nog en toch zijn er nu landen waar ze niet meer welkom zijn.

- Wat als ik in dat land ziek word, hoe schat ik de medische zorg in?
Is altijd iets om over na te denken, maar er is nu wel significant meer kans dat je er ook echt gebruik van moet maken.

- Ben ik van plan toeristische attracties te bezoeken en gaan die niet gesloten worden?
Als je met het doel gaat specifieke dingen te gaan zien/meemaken, dan valt je vakantie misschien behoorlijk in het water als alles dicht is.

- Hoe zou ik het vinden om in dit specifieke land/hotel/onderkomen verplicht in quarantaine te moeten?
In sommige gebieden neemt men rigoureuzere maatregelen dan tot nu toe in NL. Het kan geen kwaad om daar rekening mee te houden.

Sowieso maar een annuleringsverzekering afsluiten al is het altijd maar de vraag of die in specifieke gevallen uitkeren natuurlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jane op 03-03-2020 13:02:21 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_191772486
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2020 14:23 schreef Jane het volgende:
Ik ben in januari een maand op vakantie geweest, toen Europa nog niet in paniek was, dus heb wat dat betreft mazzel gehad. :P Voor de komende tijd ook geen plannen.

Persoonlijk zou ik op dit moment ook geen vakantie willen gaan boeken, met name vanwege allerlei onzekerheden waar veel mensen volgens mij geen rekening mee houden. Bijvoorbeeld:

- Wat als het land waar ik heen ga reizigers uit Nederland gaat weren?
Dat lijkt misschien belachelijk, maar dat dachten de Italianen 2 weken geleden ook nog en toch zijn er nu landen waar ze niet meer welkom zijn.

- Wat als ik in dat land ziek wordt, hoe schat ik de medische zorg in?
Is altijd iets om over na te denken, maar er is nu wel significant meer kans dat je er ook echt gebruik van moet maken.

- Ben ik van plan toeristische attracties te bezoeken en gaan die niet gesloten worden?
Als je met het doel gaat specifieke dingen te gaan zien/meemaken, dan valt je vakantie misschien behoorlijk in het water als alles dicht is.

- Hoe zou ik het vinden om in dit specifieke land/hotel/onderkomen verplicht in quarantaine te moeten?
In sommige gebieden neemt men rigoureuzere maatregelen dan tot nu toe in NL. Het kan geen kwaad om daar rekening mee te houden.

Sowieso maar een annuleringsverzekering afsluiten al is het altijd maar de vraag of die in specifieke gevallen uitkeren natuurlijk.
Een hypothetisch leven is heel vermoeienend.
  zondag 1 maart 2020 @ 14:31:25 #10
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191772583
Net geboekt, naar een corona-gebied, over een paar maanden. Tegen die tijd is het virus óf overal óf uitgedoofd (ik gok op het eerste).

Het grootste risico is dat iemand uit het reisgezelschap ziek is en dat we daarom niet kunnen.
  zondag 1 maart 2020 @ 14:32:57 #11
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191772611
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 14:27 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Een hypothetisch leven is heel vermoeienend.
Als je zo snel moe bent zou ik sowieso maar niet gaan.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_191772627
Wij zijn bezig met de zomervakantie maar bederft toch ergens de voorpret, nog niet besloten of/waar we heen gaan.
  zondag 1 maart 2020 @ 18:20:20 #13
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191778299
Van de NOS-blog:

quote:
Oostenrijk stuurt groep Duitse scholieren terug
Oostenrijk heeft aan de grens een groep scholieren uit de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen tegengehouden, omdat een van hen symptomen van een coronabesmetting heeft. Van het meisje is bekend dat ze contact heeft gehad met een coronapatiënt. Ze is in een ziekenhuis in Beieren opgenomen. Van daar wordt ze met een ambulance naar Aken gebracht.

De rest van de scholieren gaat met de bus terug naar huis.
Duitse kinderen mogen Oostenrijk al niet meer in. Mocht (een deel van) Nederland straks als risicogebied beschouwd gaan worden, moet je er rekening mee houden dat dat ook voor ons kan gaan gelden.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_191778447
Eind maart naar Frankrijk voor werk.
Qua vakantie:
Eind april naar Italië (Gardameer)
En eind juli naar Spanje (Costa brava)
-O-
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_191779982
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 18:27 schreef Fukushima het volgende:
Eind maart naar Frankrijk voor werk.
Qua vakantie:
Eind april naar Italië (Gardameer)
En eind juli naar Spanje (Costa brava)
-O-
April en juli naar Israel. Maar heb de tickets al een tijdje en kostten geen drol, Dus zeg zo af.
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_191780318
In juni naar Frankrijk. Ik maak me geen zorgen omdat ik ervan overtuigd ben dat ik het toch wel krijg dus het maakt allemaal niet uit.

Daarbij ga ik in mijn eentje, op bezoek bij vrienden die toevallig arts zijn. Dus mocht ik daar ziek worden of daar in quarantaine moeten dan voel ik me daar vertrouwd en veilig bij. :)

De gezinsvakantie zijn we wel zorgvuldig aan het afwegen. Met kinderen erbij weegt het wel zwaar wáár en hoe je mogelijk in in quarantaine of de zorg belandt. Ik moet er niet aan denken om met twee kinderen opgesloten te zitten in een hotelkamer bijvoorbeeld, zoals nu op Tenerife :{ :X
  zondag 1 maart 2020 @ 20:08:50 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_191780526
Midden januari was ik oa in noord Italië.
In juli gaan we weer die kant op en in oktober naar midden Italië
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 1 maart 2020 @ 20:53:45 #18
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191782058
Nog geen vliegtickets geboekt, maar ik ben van plan om rond eind april te vertrekken voor een maandenlange wildernis trek door de USA. Ik moet zeggen dat ik er nu een beetje aan twijfel :{

Weinig kans op besmetting (kom amper mensen tegen), maar ik maak mij wat zorgen over logistiek. Herbevoorrading gaat via post naar kleine plaatsjes... komt dat wel aan als alles in lockdown gaat? Dan heb ik dus niks te vreten :'). Verder gaat niemand meer zo'n ongewassen zwerver als ik een lift geven als iedereen bang is voor besmettingen :').

Nou ja, eind van de maand zal het wel duidelijker zijn hoe groot deze crisis groeit en dan neem ik een beslissing of ik het een jaar uitstel of niet.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator zondag 1 maart 2020 @ 21:06:37 #19
236264 crew  capricia
pi_191782493
Ik begrijp dat bepaalde bestemmingen in bijv Italië nu ook heel goedkoop geworden zijn.
Denk dat je dat best kunt boeken als je over 2 maanden of zo gaat.
Definitely not CIA
  One tough cookie zondag 1 maart 2020 @ 22:04:38 #20
169210 liesje1979
pi_191784387
Ik heb vandaag mijn reisje naar noord Italië geannuleerd. Ik zou dinsdagavond vertrekken. Voornamelijk vanwege mogelijk gedoe bij terugkomst.
  zondag 1 maart 2020 @ 22:05:18 #21
279824 Mansjester
City>United
pi_191784400
Zuid Amerika over 2 weken
  zondag 1 maart 2020 @ 23:52:39 #22
62913 Blik
The one and Only!
pi_191786451
Over 8 weken naar Bali
  zondag 1 maart 2020 @ 23:57:51 #23
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191786531
Nee, maar ik zou gewoon gaan als het zo was. Misschien word je daar gehouden, misschien niet. Met kleine kinderen zou ik twijfelen.
  maandag 2 maart 2020 @ 09:48:56 #24
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_191789945
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 20:53 schreef SeLang het volgende:
Nog geen vliegtickets geboekt, maar ik ben van plan om rond eind april te vertrekken voor een maandenlange wildernis trek door de USA. Ik moet zeggen dat ik er nu een beetje aan twijfel :{

Weinig kans op besmetting (kom amper mensen tegen), maar ik maak mij wat zorgen over logistiek. Herbevoorrading gaat via post naar kleine plaatsjes... komt dat wel aan als alles in lockdown gaat? Dan heb ik dus niks te vreten :'). Verder gaat niemand meer zo'n ongewassen zwerver als ik een lift geven als iedereen bang is voor besmettingen :').

Nou ja, eind van de maand zal het wel duidelijker zijn hoe groot deze crisis groeit en dan neem ik een beslissing of ik het een jaar uitstel of niet.
En als je tijdens het trekken erachter komt dat je het virus hebt ben je ook mooi de sjaak.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  maandag 2 maart 2020 @ 09:49:25 #25
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_191789948
Ik vlieg 13 maart naar Spanje. Ik zie wel wat er gebeurt.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')