abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 februari 2020 @ 22:07:48 #1
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_191761638
quote:
Pandemie

Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.

Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.

Bron
quote:
Coronavirussen

De coronavirussen zijn een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.

Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.

Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.

Bron
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)

quote:

Voor het eerst is er een geval van besmetting met het nieuwe coronavirus vastgesteld in Nederland. Het gaat om een 56-jarige man uit Loon op Zand. Hij werd woensdag opgenomen en ligt in quarantaine in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg.

• Gedetailleerde overzichtskaart: HIER

• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER

• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER

• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk

• Timelapse: Mapping the Outbreak

RIVM Vragen en Antwoorden

• Nog meer overzicht: https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6

Wuhan Corona Virus Map

• Wikipedia: • https://en.wikipedia.org/(...)coronavirus_outbreak

• Worldmeters: https://www.worldometers.info/coronavirus/

• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt.
Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.

• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis

Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.

Dit doet corona met je, als je pech hebt.

rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37 Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 10:52:39 Vannacht is een tweede patiënt met #COVID19 gediagnosticeerd. De GGD Amsterdam is gestart met het contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/kEBMjZtcir#covid #coronavirus #sarscov2 #corona https://t.co/7fcezFfbfM reageer retweet
rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 13:25:57 Waar kun je terecht met vragen over het #coronavirus? ? Veel vragen en antwoorden: https://t.co/Xrjsu9rHta??? Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD? Andere vragen: 0800-1351#COVID #COVID19 #RIVM #vragen #antwoorden https://t.co/SGznUUMvs9 reageer retweet
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  zaterdag 29 februari 2020 @ 22:08:18 #2
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191761651
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 22:05 schreef Belg het volgende:

[..]

WTF wist niet dat het zo erg was. Dan zit het al ongetwijfeld meer gevallen in België en NL hoor, kan niet anders.
Ja, dat had menigeen hier al geconstateerd voordat het eerste NLse geval bekend werd gemaakt.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_191761670
Kijkt iemand die persco uit Washington? Kan nauwelijks iets horen op de stream van Steve
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191761678
Die 'miljoen' zo net achter het topic getal komt verwarrend over.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_191761688
Goed, een verdacht geval in Rotterdam en een cluster van gevallen in Limburg. 7 bevestigde gevallen. Dat is wel een beetje de samenvatting toch?
pi_191761689
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 22:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Kijkt iemand die persco uit Washington? Kan nauwelijks iets horen op de stream van Steve
Betere NBC stream
  zaterdag 29 februari 2020 @ 22:10:08 #7
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191761702
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 22:09 schreef hollandia02 het volgende:
quote:
Ja, daarom ging ik net ook de mist in :|W
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 22:10:11 #8
1986 Jane
pi_191761703
quote:
Ik gok dat het geen toeval is.
pi_191761704
Nice. Ik werk in de buurt van Diemen en woon in de buurt van Delft. Hopelijk binnenkort een heel rustige A4 _O_
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_191761716
Hoeveel uur slaapt die Jaap van Dissel als RIVM-hoofd in deze tijden? #dtv
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_191761719
Dat wordt straks 100 rijden op een lege snelweg :(.
Check it out
pi_191761721
Heel Lombardije moet toch besmet zijn bijna. In elk geval iets flink mis gegaan daar.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 22:11:21 #13
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191761729
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 22:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nice. Ik werk in de buurt van Diemen en woon in de buurt van Delft. Hopelijk binnenkort een heel rustige A4 _O_
Iedereen bikken over het stikstofdebat. Corona: dit los ik wel even op
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191761741
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 22:09 schreef Toefjes het volgende:
Goed, een verdacht geval in Rotterdam en een cluster van gevallen in Limburg. 7 bevestigde gevallen. Dat is wel een beetje de samenvatting toch?
In Luxemburg is waarschijnlijk ook een eerste coronageval. Bij een man van in de veertig is bij een eerste test het virus vastgesteld. Een tweede test, die in Rotterdam wordt uitgevoerd, moet zekerheid geven, aldus de autoriteiten. De man was teruggekeerd uit Italië en via de luchthaven van het Belgische Charleroi naar Luxemburg gereisd.

Bedoel je dit? Of is er weer een ander geval?
pi_191761744
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 22:11 schreef hjansen82 het volgende:
Dat wordt straks 100 rijden op een lege snelweg :(.
Stiktofcrisis word vanzelf opgelost zo.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_191761745
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 22:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Iedereen bikken over het stikstofdebat. Corona: dit los ik wel even op
In maart een optocht van blije boeren
pi_191761747
Hoeveel Nederlanders zijn op vakantie geweest in Italië? Hoeveel Italianen zijn wel niet besmet? Komende week waarschijnlijk meer Italiaanse gevallen :|W
  zaterdag 29 februari 2020 @ 22:12:15 #18
1986 Jane
pi_191761751
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 22:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
Kijk hier, een optimist! ^O^

Ik zat me net ook al af te vragen of het nu misschien ook lekker rustig wordt in het zwembad hier. B-)
pi_191761754
quote:
104 miljoen geïnfecteerden?!
pi_191761755
Waarom is Rutte nergens te zien of horen?
pi_191761768
Kan ik als Belg ergens NOS journaal herbekijken?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_191761772
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 22:11 schreef -0- het volgende:
Heel Lombardije moet toch besmet zijn bijna. In elk geval iets flink mis gegaan daar.
Vraag mij ook af hoe dat zo gekomen is....
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_191761773
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 22:12 schreef Sfancta het volgende:
Waarom wel?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_191761778
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 22:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

In Luxemburg is waarschijnlijk ook een eerste coronageval. Bij een man van in de veertig is bij een eerste test het virus vastgesteld. Een tweede test, die in Rotterdam wordt uitgevoerd, moet zekerheid geven, aldus de autoriteiten. De man was teruggekeerd uit Italië en via de luchthaven van het Belgische Charleroi naar Luxemburg gereisd.

Bedoel je dit? Of is er weer een ander geval?
Nee, een tweet die in het vorig deel werd gedeeld. Over een mevrouw van 50 die het virus zou hebben en opgenomen zou zijn in het Erasmus MC.

Maar nog niet bevestigd, dus niet heel betrouwbaar nog allemaal.
pi_191761782
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 22:12 schreef Sfancta het volgende:
Dat gelul van die kerel zit toch niemand op te wachten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')