abonnement Unibet Coolblue
pi_191746539
Dag forumleden

Een collega van me is onlangs voor een maand naar Iran geweest, ze heeft daar haar familie bezocht. Sinds afgelopen maandag 24/2 is ze terug en dinsdag wilde ze terug komen werken maar ze bleef thuis omwille van griep symptomen.
Haar situatie is de laatste 4 dagen enorm achteruit gegaan en vandaag heeft ze er een longontsteking bovenop gekregen, ze is deze avond naar haar huisarts gegaan die haar doorverwees voor een test op Covid-19. Ze hebben die test vrij serieus genomen mede omdat ze sinds 18/1 tot 23/2 in Iran geweest is. Iran staat bekend om één van de broedhaarden te zijn.

Momenteel wordt ze in quarantaine gehouden? Ze heeft in elk geval geen collega kunnen besmetten want ze is deze week niet komen werken. Ze houdt contact via Facebook. Mijn collega is een vrouw van 27 jaar afkomstig uit Iran.
Cindy De Vuyst
pi_191746551
Woont ze toevallig in Veghel?
pi_191746556
quote:
3s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 00:22 schreef PP_Sound het volgende:
Woont ze toevallig in Veghel?
Nee, haar locatie zal ik omwille van privacy hier op dit moment even niet posten.
Cindy De Vuyst
pi_191746566
Laat ons zeggen dat het in België is.
Cindy De Vuyst
  zaterdag 29 februari 2020 @ 00:24:11 #5
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191746567
Sterkte?
pi_191746594
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 00:23 schreef einzeinz het volgende:
Laat ons zeggen dat het in België is.
Dan zal er morgen wel een geval in België bij komen.
pi_191746621
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 00:25 schreef Collide het volgende:

[..]

Dan zal er morgen wel een geval in België bij komen.
Tot nu toe nog geen melding gezien in één of ander bericht. Ze is offline nu. Heb geen contact met haar.
Ze was deze avond heel even online via Facebook maar ze was te moe. Ze heeft enkel de laatste stand van zaken mee gedeeld.
Cindy De Vuyst
pi_191746630
Mogelijk :+
pi_191746653
Wat ik ook vernam is dat men in de ziekenhuizen in België 'zuinig' moet omspringen met medicatie.
Zo is er een regel dat mensen boven de 70 jaar geen prioritaire behandeling krijgen. Jongeren krijgen die wel ofwel mensen die 'te genezen zijn'.

Ze vrezen nl. voor een tekort aan medicatie/personeel/kamers.
Dat zou over het hele land en mogelijk over heel Europa de afspraak zijn.

Je zou dus zomaar een 80-jarige zijn die met Covid-19 binnenkomt. Je weet bij voorbaat dat je ten dode opgeschreven bent als er op dat moment meerdere patiënten liggen :S
Cindy De Vuyst
pi_191746982
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 00:29 schreef einzeinz het volgende:
Wat ik ook vernam is dat men in de ziekenhuizen in België 'zuinig' moet omspringen met medicatie.
Zo is er een regel dat mensen boven de 70 jaar geen prioritaire behandeling krijgen. Jongeren krijgen die wel ofwel mensen die 'te genezen zijn'.

Ze vrezen nl. voor een tekort aan medicatie/personeel/kamers.
Dat zou over het hele land en mogelijk over heel Europa de afspraak zijn.

Je zou dus zomaar een 80-jarige zijn die met Covid-19 binnenkomt. Je weet bij voorbaat dat je ten dode opgeschreven bent als er op dat moment meerdere patiënten liggen :S
Precies dit is een zeer interessant onderwerp. Moet je een ziekenhuisbed plus beperkt beschikbare apparatuur inzetten voor een bejaarde die het ook met die al die zorg waarschijnlijk niet gaat overleven of moet je die zooi bewaren voor een jeudig iemand die er een stuk minder slecht aan toe is, maar zonder die zorg toch risico loopt om te overlijden?

Ik ben bang dat er voor de bejaarden en zieken gekozen gaat worden, want 'zielug'.

Ook de practische implicatie van deze afweging: Je krijgt een jong persoon binnen die toch eigenlijk wel aan de beademing moet, maar er zijn geen machines meer beschikbaar. Echter zonder die machine loopt die jonge vent toch het risico om te overlijden. Wat doe je dan!? Koppel je dan die bejaarde af die het waarschijnlijk toch niet gaat halen, maar door het loskoppelen letterlijk binnen een half uur zal sterven!?? Worden leuke beslissingen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Puntenjager op 29-02-2020 01:24:47 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191747002
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 00:29 schreef einzeinz het volgende:
Wat ik ook vernam is dat men in de ziekenhuizen in België 'zuinig' moet omspringen met medicatie.
Zo is er een regel dat mensen boven de 70 jaar geen prioritaire behandeling krijgen. Jongeren krijgen die wel ofwel mensen die 'te genezen zijn'.

Ze vrezen nl. voor een tekort aan medicatie/personeel/kamers.
Dat zou over het hele land en mogelijk over heel Europa de afspraak zijn.

Je zou dus zomaar een 80-jarige zijn die met Covid-19 binnenkomt. Je weet bij voorbaat dat je ten dode opgeschreven bent als er op dat moment meerdere patiënten liggen :S
Beter toch? Of wil je jongeren met een heel leven voor zich laten creperen omwille van wat oudjes?
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 29 februari 2020 @ 01:07:29 #12
408813 crew  trein2000
pi_191747020
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 01:05 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Beter toch? Of wil je jongeren met een heel leven voor zich laten creperen omwille van wat oudjes?
Kansloos dat je als land al naar dit soort absolute paardenmiddelen moet grijpen voordat het eerste bevestigde geval überhaupt daar is. Dat hgewoon slechte voorbereiding.

Maar ja, België hé, wat verwacht je.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_191747024
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 01:05 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Beter toch? Of wil je jongeren met een heel leven voor zich laten creperen omwille van wat oudjes?
En als dat oudje je vader is?
pi_191747027
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 01:05 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Beter toch? Of wil je jongeren met een heel leven voor zich laten creperen omwille van wat oudjes?
Ben benieuwd of jij er ook zo over denkt als het een geliefde betreft of je eigen leven
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 29 februari 2020 @ 01:09:41 #15
408813 crew  trein2000
pi_191747040
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 01:07 schreef mootie het volgende:

[..]

En als dat oudje je vader is?
Onzinnig argument. Op het moment dat je echt ziekenhuisbedden of anderszins capaciteit tekort komt moet je keuzes gaan maken als land. En kans op overleven lijkt me dan gewoon een legitiem criterium.

Je moet alleen zorgen dat je uit die situatie blijft als land.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_191747055
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 01:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Onzinnig argument. Op het moment dat je echt ziekenhuisbedden of anderszins capaciteit tekort komt moet je keuzes gaan maken als land. En kans op overleven lijkt me dan gewoon een legitiem criterium.

Je moet alleen zorgen dat je uit die situatie blijft als land.
Dat was mijn vraag niet. Hij vind het blijkbaar geen enkel probleem om oude mensen op te offeren, maar geldt dat ook als het bijv. zijn vader is.
pi_191747062
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 01:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ben benieuwd of jij er ook zo over denkt als het een geliefde betreft of je eigen leven
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 01:07 schreef mootie het volgende:

[..]

En als dat oudje je vader is?
Ik ben zelf in de 20 en m'n pa rond de 50, maar mijn opa 75+. En ja ik zou het eerlijk vinden als ze meer prioriteit geven aan het genezen van kritieke jongeren dan aan bejaarden van 75+. Net zoals ik vind dat ze medicijnen eerder aan jonge kinderen zouden moeten geven dan aan mij.
pi_191747068
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 01:05 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Beter toch? Of wil je jongeren met een heel leven voor zich laten creperen omwille van wat oudjes?
Ik ben bang dat de artsen zich massaal zullen inzetten voor de zwaksten en helemaal niet de kans op overleven als criterium gebruiken. Met als gevolg dat er veel meer mensen zullen overlijden dan als men 'hard' zou zijn en bejaarden en zieken zorg zou onthouden tbv gezondere mensen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Puntenjager op 29-02-2020 01:34:37 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 01:13:56 #19
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_191747078
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 01:11 schreef mootie het volgende:

[..]

Dat was mijn vraag niet. Hij vind het blijkbaar geen enkel probleem om oude mensen op te offeren, maar geldt dat ook als het bijv. zijn vader is.
Want hij gaat zelf mogen bepalen of ze zijn vader loskoppelen mocht er een jonger persoon dezelfde zorg nodig hebben in een overvol ziekenhuis?
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 29 februari 2020 @ 01:14:10 #20
408813 crew  trein2000
pi_191747081
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 01:11 schreef mootie het volgende:

[..]

Dat was mijn vraag niet. Hij vind het blijkbaar geen enkel probleem om oude mensen op te offeren, maar geldt dat ook als het bijv. zijn vader is.
En dat laatste is een onzinnig argument. Dit soort beleidsmatige keuzes maakte niet op individueel niveau.

Het is heel naar en je wil het absoluut niet. Maar als je moet kiezen als land omdat je behandelcapaciteit gewoon vol is dan lijkt me dat leeftijd inderdaad een van de criteria kan zijn. Hoe naar ook.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_191747093
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 01:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En dat laatste is een onzinnig argument. Dit soort beleidsmatige keuzes maakte niet op individueel niveau.

Het is heel naar en je wil het absoluut niet. Maar als je moet kiezen als land omdat je behandelcapaciteit gewoon vol is dan lijkt me dat leeftijd inderdaad een van de criteria kan zijn. Hoe naar ook.
Jahaaa dat snap ik... het gaat me toch ook niet om de beleidsmatige keuzes van artsen, maar om de uitspraak van de user.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 29 februari 2020 @ 01:16:11 #22
408813 crew  trein2000
pi_191747101
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 01:15 schreef mootie het volgende:

[..]

Jahaaa dat snap ik... het gaat me toch ook niet om de beleidsmatige keuzes van artsen, maar om de uitspraak van de user.
Ja die heeft het toch over dat beleid? Of snap ik het nu niet?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_191747105
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 01:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En dat laatste is een onzinnig argument. Dit soort beleidsmatige keuzes maakte niet op individueel niveau.

Het is heel naar en je wil het absoluut niet. Maar als je moet kiezen als land omdat je behandelcapaciteit gewoon vol is dan lijkt me dat leeftijd inderdaad een van de criteria kan zijn. Hoe naar ook.
Volgens mij wordt het juist wel aan het oordeel van de individiduele arts overgelaten om die beslissing te nemen. Net zoals nu de arts beslist wat er wel en niet wordt gedaan.

En dat terwijl een algemene regel vanuit de overheid artsen uit de wind zou kunnen houden. Dan is het iig niet de arts zijn schuld dat je opa van 80 wordt afgekoppeld van de zuurstof.

[ Bericht 0% gewijzigd door Puntenjager op 29-02-2020 01:23:05 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 29 februari 2020 @ 01:18:59 #24
408813 crew  trein2000
pi_191747120
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 01:16 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Volgens mij wordt het juist wel aan het oordeel van de individiduele arts overgelaten om die beslissing te nemen. Net zoals nu de arts beslist wat er wel en niet wordt gedaan.

En dat terwijl een algemene regel vanuit de overheid artsen uit de wind zou kunnen houden. Dan is het iig niet de arts zijn schuld dat je of opa van 80 wordt afgekoppeld van de zuurstof.
Nu heb ik persoonlijk niet zo’n hoge dunk van Belgen. Maar ik neem aan dat ze zoiets als dit toch wel fatsoenlijk kunnen managen.

Want nu is er nog geen tekort. Nu maken artsen beslissingen op basis van wat het beste is voor de patiënt. En laten we hopen dat dat zo blijft.

Bovendien vang je met een algemene regel niet alles op. Er zal altijd een hardheidsclausule moeten zijn.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_191747147
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 01:12 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

[..]

Ik ben zelf in de 20 en m'n pa rond de 50, maar mijn opa 75+. En ja ik zou het eerlijk vinden als ze meer prioriteit geven aan het genezen van kritieke jongeren dan aan bejaarden van 75+. Net zoals ik vind dat ze medicijnen eerder aan jonge kinderen zouden moeten geven dan aan mij.
Grappig. Je zou ook kunnen redeneren dat er al veel geïnvesteerd is in jou en in een kleuter nog veel minder. Zowel kwa scholing en alles als ook emotioneel.

Zie het zo, je raakt een canvas met een paar schetslijnen kwijt door brand in je atelier of je raakt een heel schilderij waar je al weken aan hebt lopen werken kwijt. Wat is erger!?
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')