Ik speel nu een duitse MUD (ben naam ff kwijt), maar dat levert dus nogal wat taalproblemen met zich mee.
Iemand die toevallig een nederlandse MUD weet, of een newbievriendelijke engelstalige?
Bij voorbaat dank.
Leuke niet al te grote amerikaanse mud waar een leuk evenwicht zit tussen roleplaying en het slash werk.
Nederlandstalig!
Wat meer info is hier te vinden.
Het is een virtuele wereld waar je in kan lopen en praten met anderen.
Ik zou zeggen, probeer het eens uit:
telnet://moo.nowmoo.nl:2001
quote:Nou ik heb ruim een uur gespeeld, bevalt erg goed, leuke mensen en erg behulpzaam.
Op dinsdag 14 januari 2003 23:15 schreef V2 het volgende:
The Land of Drogon!! Lekker simpele MUD, geen hack-n-slash, met vrij vriendelijke mensen. Vooral gericht op ontdekken enzo. Ik moet bekennen dat ik er al in tijden niet meer ben geweest, maar het was altijd erg leuk. Is een Britse MUD (goed voor je engels)
Zit op land.drogon.net:6123, site op http://www.drogon.net/tlod/
quote:hee daar heb ik ooit als puber ook nog rondgehangen!
Op dinsdag 14 januari 2003 23:33 schreef _Michiel_ het volgende:
www.nowmoo.nlNederlandstalig!
en de DDS Metro... ach damn, DDS was mooi....
quote:Het is net zo saai als je eigen fantasie.
Op zaterdag 18 januari 2003 21:33 schreef Marvin het volgende:
Ik zie nergens screenshots... zijn deze spellen gebaseerd op nummertjes enzo?? oftewel dit is je account:
Name: Marvin
Specie: Human
Strenght: 8
Defence: 5
Attack: 7
etc.
Dus dit kan je steeds verder opbouwenLijkt me vrij saai....
Zie het als het lezen van een goed boek. Het verhaal krijg je, maar je moet het zelf vormen. Zo is het ook met een mud. Een mud beschrijft de omgeving en de dingen/spelers/monsters die je tegenkomt. Het is aan je eigen fantasie om daar wat van te maken
quote:Fok!eiland is mijn MUD en Hall of Worlds (en dat is niet grappig)
Op zondag 19 januari 2003 19:40 schreef Brad het volgende:[..]
Het is net zo saai als je eigen fantasie.
Zie het als het lezen van een goed boek. Het verhaal krijg je, maar je moet het zelf vormen. Zo is het ook met een mud. Een mud beschrijft de omgeving en de dingen/spelers/monsters die je tegenkomt. Het is aan je eigen fantasie om daar wat van te maken
quote:Hey, die is bekend!
Op dinsdag 14 januari 2003 23:15 schreef V2 het volgende:
The Land of Drogon!! Lekker simpele MUD, geen hack-n-slash, met vrij vriendelijke mensen. Vooral gericht op ontdekken enzo. Ik moet bekennen dat ik er al in tijden niet meer ben geweest, maar het was altijd erg leuk. Is een Britse MUD (goed voor je engels)
Zit op land.drogon.net:6123, site op http://www.drogon.net/tlod/
Mja, ik kom er niet vaak meer. Zeker de laatste paar maanden niet meer, Wizard zijn zuigt. Je hebt niets meer te doen. Maar als ik er ben heet ik hetzelfde als hier
10 jaar oud en zeer hoogwaardig in elkaar gezet. Geen amateuristische dingen zoals spelfouten, niet in kaart te brengen areas en plotselinge 'death traps''. Wel erg leuk, ook voor wizards
[Dit bericht is gewijzigd door Vibromass op 19-01-2003 19:49]
quote:Hij is nu volledig Engels.......
Op zaterdag 18 januari 2003 21:14 schreef Tain het volgende:
Hesperia
telnet: hesperia-mud.org:7000
Mud door nederlanders opgezet. Heel gebalanceerd en newbie vriendelijk. Heb alleen zelf al 2 jaar niet meer gespeeld. Weet dus niet hoeveel er in die tijd veranderd is.
quote:telnet://mud.fataldimensions.org:4000
Fatal Dimensions is a fantasy-oriented MUD where players of different classes can explore their ways through varied areas of wonder and imagination. Fatal Dimensions has a few stock areas so any newbie can feel quite at home in the beginning. We have a dedicated group of builders who regularly add new areas to the world. In Fatal Dimensions you can hack-and-slack your career but it is also fun and more rewarding to investigate and interact with the various mobs and environments that you may encounter.
Het aantal spelers verschilt, maar ligt meestal tussen de 10 en 25 (afhankelijk van tijd van de dag enzo). Het is ook aan te raden om een client te gebruiken, bijvoorbeeld Wintin
telnet://tgh.betterbox.net:8500
quote:
The Great Hunt is based on the Wheel of Time series of books by
Robert Jordan. The human race is chosen by what region of the
WOT universe you originate from. There are also an option
to choose to be either Ogier (from 3 Steddings) or Shadowspawn
(2 trolloc races and 1 myrdraal). You enter the game in the city
of Baerlon, and should enjoy discovering all the other unique
WOT based areas including the Ways, the cities of Tear, Camlyn,
Shadar Logoth, Tar Valon, Fal Dara and many others. The Great Hunt
is a player killing MUD with a five level limit. TGH is a
newbiefriendly MUD with several Tuatha'an helpers dedicated
only to help the newbies out. There are several Guilds to
pick from, including for example Aes Sedai, Warders, Seanchan,
DragonSworn, Whitecloak and several others.
quote:
The Great Hunt is a M.U.D. (Multi-User Dungeon or Multi-User Dimension) that allows many players from around the world to take part in an interactive cyber-realm of magic, danger, exploration, high adventure, and battle. M.U.D.s are text based and have no graphics, yet this has allowed the creation of a world of literary richness and precisely tuned combat that has yet to be matched.The great hunt is a completly free online world with hundreds of other players. When you connect to this world of The Great Hunt, you will encounter complex and intelligent creatures. Expect to be taught the tools of survival and battle by your guild master as you rise through the levels of power. Adventure into an intricately designed world of dangers and quests, with naught but a blade in your hand, a MAP in your pack, and a friend or two at your side. Throughout your experience you will gain close relationships with many people and come to know them as friends and many more as enemies. Join the most thrilling and addictive online experience on the net.
The Great Hunt has been in existance since around 1994. It has grown from a basic M.U.D., to a customized world loosely based on Robert Jordan's The Wheel of Time Series, to a highly tuned combat experience involving dozens of unique skills, spells, and areas to explore. It continues to evolve in richness and complexity.
[Dit bericht is gewijzigd door FHR op 05-01-2004 09:51]
Geschreven door een nederlander, nederlandse taal optioneel. Of russisch, zweeds, engels, duits, frans...
MUD's:
DiamondMUD (http://www.diamondmud.org)
Desolation of the Dragon (http://www.dotd.com)
MOO's:
Medieval (http://www.medievalmoo.nl)
Utopia (http://www.utopiamoo.net)
Ben van plan om een keer een MOO te starten met een heel uitgebreid rpg-gedeelte, dus dat het echt een MUD is met meer functies (chat-kanalen, mailsysteem, ed.)
Ik @ medieval:
quote:
--> Oscar (#3052) <--
Ik ben Oscar, een Dwarf die net terug is van een groot avontuur in een land hier ver vandaan.
Ik heb strijden gestreden met mijn vrienden, maar helaas, onze wegen moesten scheiden, en ik wilde gewoon zo
snel mogelijk terug in de bewoonde wereld komen en zodoende kwam ik hier.
Ik ben dus een Dwarf, dat betekend dat ik nogal aggressief ben maar ik zal me zo veel mogelijk in proberen te
houden.
Vrouwen boeien me niet, want als dwarf-zijnde zit het in me dat vrouwen me niet interresseren, maar als ik
eenmaal een leuke vrouw heb gevonden dan ga ik er ook wel voor.
Maar dan zijn er nog wel wat probleempjes
Ik zal met moeite zelf op een meisje afstappen, of de eerste stap zetten bij een versierpoging.
Diep, heel diep van binnen is Oscar nog steeds het kleine verlegen ventje die weinig durft, maar het wel
probeert.----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hij is net door Lucretia flink geknuffeld.
Hij is net door Tigi romantisch geknuffeld.
Hij heeft een zacht kusje op zijn neus gehad van Tigi.
Tigi heeft hem een lief nachtkusje gegeven.
Hassan heeft hem een lief nachtkusje gegeven.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------Hij is wakker en lijkt actief.
Heeft bij zich:
Oscar's computer (#2932) Gabber (#582)
Een huwelijkscadeau (#3525)
[Dit bericht is gewijzigd door CasB op 06-01-2004 02:40]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |