abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 28 februari 2020 @ 16:02:19 #51
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_191735922
Hoewel slijm buiten het lichaam als iets onsmakelijks wordt gezien, helpt het binnenin het lichaam de longen te beschermen tegen ziekteverwekkers en houden ze de luchtwegen vochtig. Epitheelcellen met trilhaartjes zwemmen in het slijm rond en ruimen daar afvalstoffen als pollen en virussen op.

Frieman legt uit dat het SARS-virus goed was in het infecteren en doden van deze trilhaarcellen, die zich vervolgens ophoopten en de luchtwegen van de patiënt met afvalstoffen en vocht vulden. Hij denkt dat hetzelfde gebeurt bij het nieuwe coronavirus, omdat uit het eerste onderzoek naar COVID-19 is gebleken dat bij veel patiënten een dubbele longontsteking optreedt, die zich onder meer uit in kortademigheid.

Daarna begint fase twee en slaat het immuunsysteem alarm. Opgeschrikt door het binnendringende virus, begint het lichaam de ziekte te bestrijden door de longen te overspoelen met immuuncellen, die de beschadigde cellen opruimen en het longweefsel repareren.

Als alles naar behoren werkt, is dit ontstekingsproces nauwgezet en beperkt tot de besmette weefsels. Maar soms slaat het immuunsysteem op hol en begint wild om zich heen te slaan, waarbij ook gezonde cellen worden verwoest.

“Je krijgt door zo’n immuunrespons dus te maken met méér in plaats van minder schade,” zegt Frieman. Nog meer afvalstoffen hopen zich in de longen op en de longontsteking wordt erger.
De longen vullen het lichaam aan met levengevende zuurstof. Leer alles over de anatomie van de longen, hoe de organen ademhaling mogelijk maken en hoe ze gevoelig zijn voor ziekten.

In de derde fase verergert de longontsteking zich nog verder, wat kan leiden tot respiratoire insufficiëntie. Ook als de patiënt hierdoor niet overlijdt, kan de schade aan de longen onherstelbaar zijn. Volgens de WHO leidde SARS tot het ontstaan van gaten in de longen, waardoor ze een “honingraatvormige aanblik” kregen, en het lijkt erop dat dit patroon ook bij patiënten van het nieuwe coronavirus is te herkennen.

De gaten ontstaan waarschijnlijk door de hyperreactiviteit van het immuunstelsel, wat tot de vorming van littekenweefsel en een verstijving van de longen leidt.

In dat geval moet de patiënt doorgaans aan de beademing. Intussen worden de membranen tussen de longblaasjes en de bloedvaten steeds poreuzer, waardoor de blaasjes zich met vocht kunnen vullen en de bloedbaan niet langer van zuurstof kunnen voorzien.

“In zeer ernstige gevallen verdrinken de longen en kan de patiënt niet meer ademhalen,” zegt Frieman. “Dat is hoe mensen aan de ziekte overlijden.”

Dit artikel werd oorspronkelijk in het Engels gepubliceerd op NationalGeographic.com

Wat een hysterie inderdaad.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  vrijdag 28 februari 2020 @ 16:05:28 #52
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191735969
2% is best hoog trouwens.

Stel je voor dat er van de 17.000.000 mensen binnen een paar maanden 340.000 dood gaan. Ook al zijn dat vooral oudere mensen... dat is best heftig.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 28 februari 2020 @ 16:06:49 #53
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191735986
Of je pakt een R_0 van 2, dan zit je met 4 weken ook boven de 17 miljoen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_191736123
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 16:05 schreef SpecialK het volgende:
2% is best hoog trouwens.

Stel je voor dat er van de 17.000.000 mensen binnen een paar maanden 340.000 dood gaan. Ook al zijn dat vooral oudere mensen... dat is best heftig.
Het gaat om 2% van de besmette patiënten hè, niet om 2% van de totale bevolking van Nederland. ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 28 februari 2020 @ 16:19:29 #55
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191736190
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 16:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het gaat om 2% van de besmette patiënten hè, niet om 2% van de totale bevolking van Nederland. ;)
Ik schets idd een scenario waarin iedereen in Nederland besmet is. Worst-case.. niemand heeft immuniteit en alleen die die-hard zonderkamertjesautisten hier op fok ontspringen de dans.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_191736227
Wat bij mij heeft bijgedragen aan een onrustig gevoel is het feit dat er vele vreemde, verontrustende berichten, filmpjes e.d. uit China kwamen. Tel daarbij op dat ik van nature een regime als het Chinese niet snel vertrouw en ik kan met recht zeggen dat ik me daardoor hierover drukker maak dan over een reguliere griep.
pi_191736272
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 16:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik schets idd een scenario waarin iedereen in Nederland besmet is. Worst-case.. niemand heeft immuniteit en alleen die die-hard zonderkamertjesautisten hier op fok ontspringen de dans.
Is het weleens voorgekomen dan dat een virus iedereen besmet heeft?
  vrijdag 28 februari 2020 @ 16:26:46 #58
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191736297
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 16:24 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Is het weleens voorgekomen dan dat een virus iedereen besmet heeft?
Vroeger bleven groepen mensen wel bespaard omdat ze geïsoleerd leven maar die tijden zijn vervlogen. Letterlijk.

De enige reden dat normale griepvirussen niet 100% besmetten is omdat ze vaak variaties zijn uit het vorige seizoen en dat een deel van de mensen nog een vorm van immuniteit hebben van de vorige keer.

Dit is echter een virus waar volgens mij niemand iets voor heeft.

Dus die 2 factoren... waarom zou er geen 90+% dekking zijn eigenlijk.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 28 februari 2020 @ 16:28:36 #59
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191736324
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 16:24 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Is het weleens voorgekomen dan dat een virus iedereen besmet heeft?
95% van de kinderen die in Nederland opgroeien krijgt voordat ze de basisschool verlaten waterpokken, dat is volgens mij zo'n beetje het hoogst haalbare percentage.

Bron, check figuur 1.
pi_191736372
De angst is wel wat overdreven ja. Net alsof er geen woningnood is.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_191736628
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 16:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik schets idd een scenario waarin iedereen in Nederland besmet is. Worst-case.. niemand heeft immuniteit en alleen die die-hard zonderkamertjesautisten hier op fok ontspringen de dans.
Oh, gelukkig, dan loop ik geen enkel risico.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_191736909
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 16:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik schets idd een scenario waarin iedereen in Nederland besmet is. Worst-case.. niemand heeft immuniteit en alleen die die-hard zonderkamertjesautisten hier op fok ontspringen de dans.
Heel China is inmiddels ook al besmet idd. Oh wacht...
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_191736924
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 16:26 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Vroeger bleven groepen mensen wel bespaard omdat ze geïsoleerd leven maar die tijden zijn vervlogen. Letterlijk.

De enige reden dat normale griepvirussen niet 100% besmetten is omdat ze vaak variaties zijn uit het vorige seizoen en dat een deel van de mensen nog een vorm van immuniteit hebben van de vorige keer.

Dit is echter een virus waar volgens mij niemand iets voor heeft.

Dus die 2 factoren... waarom zou er geen 90+% dekking zijn eigenlijk.
In Wuhan met 11 miljoen inwoners is dat toch ook niet gebeurd?
  vrijdag 28 februari 2020 @ 17:44:45 #64
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191737386
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 17:16 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

In Wuhan met 11 miljoen inwoners is dat toch ook niet gebeurd?
Is de epidemie daar al voorbij dan?

Verspreiden kost tijd. Gelukkig proberen we verspreiding tegen te gaan of op zijn minst te vertragen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_191737427
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 17:15 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Heel China is inmiddels ook al besmet idd. Oh wacht...
China heeft wel extreem adequaat gehandeld. Te lang gewacht, maar daarna wel maatregelen genomen die ik hier niet zo 1,2,3 zie gebeuren.
pi_191737463
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 17:44 schreef Perrin het volgende:

[..]

Is de epidemie daar al voorbij dan?

Verspreiden kost tijd. Gelukkig proberen we verspreiding tegen te gaan of op zijn minst te vertragen.
Hij lijkt daar wel op zijn retour. Afgaande op de mogelijk onbetrouwbare cijfers natuurlijk.
pi_191745146
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 12:37 schreef roos94 het volgende:

[..]

Inderdaad, er is ook bijzonder weinig over te vinden verder op internet
Ja, raar he? Als iedereen keihard bezig is om te voorkomen dat er paniek uitbreekt.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191746795
Blijvende longschade noem ik toch niet niets. Zeker als je nog maar 20 of 30 bent ofzo want je hebt nog je hele leven voor je.
Bij de eerst volgende variant kun je het goed zitten hebben als je al een verzwakte immuniteit hebt!

Verder wordt inderdaad gezegd dat het meestal 70+'ers zijn maar vergeet niet dat de jongste tot nu toe een baby van 4 maanden is en dat er ook heel wat mensen van begin de 30 al het loodje gelegd hebben zie bv. die 2 dokters die het bekendste voorbeeld zijn ;)
Cindy De Vuyst
pi_191746857
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 16:02 schreef Revanches het volgende:
Kan iemand mij de Corona hysterie uitleggen?

Is in jou geval onmogelijk, next :W
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_191747127
Paniek is terecht.

Voor zover we nu weten is de overlijdingskans rond de 2%. Dit kan nog enorm veranderen aangezien de meeste mensen ziek zijn en niet dood of hersteld. Eerder werd al genoemd dat in dat geval er in Nederland 340.000 mensen sterven door Corona. Mocht iedereen besmet raken. Voor de duidelijkheid dat is de stad Utrecht.

Toch is het aantal doden niet het probleem. Het probleem is dat veel mensen die ziek zijn uitgeschakeld zijn voor een paar weken. Daar door kan de economie instorten en de ziekenhuizen overvol raken. Nu al worden mensen weg gestuurd van de Eerste hulp los van corona door te weinig zorg personeel. Mocht het zorgsysteem overbelast raken dan stijgt het aantal doden snel omdat er mensen dood gaan die gered hadden kunnen worden.

Daarnaast is er de paniek die groeit en mensen gaan inslaan bij winkels. Tekorten zullen ontstaan wat extra paniek oplevert. Rellen vandalisme etc en nog meer paniek.

Zal het allemaal zo gaan? Wie weet, ik zou het niet gek vinden als het zo zou lopen.
pi_191747790
Afleidingsmanoeuvre voor iets groot wat gaat komen
  zaterdag 29 februari 2020 @ 06:55:18 #72
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_191748009
Ik woon buiten Nederland, ergens behoorlijk afgelegen. Maar wel heel internationaal, veel Indiërs, Pakistanen etc. Aardige kans dat het hier opduikt als het echt goed verspreid. Verder alleen maar een kleine clinic hier, 5 bedden en eigenlijk alleen maar eerste hulp. Dichtstbijzijnde ziekenhuis is meer dan een uur rijden.

Ik vind het dus ook niet overdreven van mezelf dat ik voedsel en water ingeslagen heb.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_191748148
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 00:43 schreef einzeinz het volgende:
Blijvende longschade noem ik toch niet niets. Zeker als je nog maar 20 of 30 bent ofzo want je hebt nog je hele leven voor je.
Bij de eerst volgende variant kun je het goed zitten hebben als je al een verzwakte immuniteit hebt!

Verder wordt inderdaad gezegd dat het meestal 70+'ers zijn maar vergeet niet dat de jongste tot nu toe een baby van 4 maanden is en dat er ook heel wat mensen van begin de 30 al het loodje gelegd hebben zie bv. die 2 dokters die het bekendste voorbeeld zijn ;)
https://www.worldometers.(...)ge-sex-demographics/

0-9 years old
no fatalities
pi_191748202
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 12:37 schreef roos94 het volgende:

[..]

Inderdaad, er is ook bijzonder weinig over te vinden verder op internet
https://www.nationalgeogr(...)met-het-lichaam-doet

Deze is leesbaar, er zijn wat medische publicaties maar die gaan te diep voor mij

National Geographic is voor mij een bonafide bron, bonafide genoeg
pi_191748230
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 01:20 schreef soeverein het volgende:
Paniek is terecht.

Voor zover we nu weten is de overlijdingskans rond de 2%. Dit kan nog enorm veranderen aangezien de meeste mensen ziek zijn en niet dood of hersteld. Eerder werd al genoemd dat in dat geval er in Nederland 340.000 mensen sterven door Corona. Mocht iedereen besmet raken. Voor de duidelijkheid dat is de stad Utrecht.

Toch is het aantal doden niet het probleem. Het probleem is dat veel mensen die ziek zijn uitgeschakeld zijn voor een paar weken. Daar door kan de economie instorten en de ziekenhuizen overvol raken. Nu al worden mensen weg gestuurd van de Eerste hulp los van corona door te weinig zorg personeel. Mocht het zorgsysteem overbelast raken dan stijgt het aantal doden snel omdat er mensen dood gaan die gered hadden kunnen worden.

Daarnaast is er de paniek die groeit en mensen gaan inslaan bij winkels. Tekorten zullen ontstaan wat extra paniek oplevert. Rellen vandalisme etc en nog meer paniek.

Zal het allemaal zo gaan? Wie weet, ik zou het niet gek vinden als het zo zou lopen.
2018, 1200 mensen gestorven als direct gevolg van de griep. ligt helemaal niemand wakker van.
en dat is dus wanneer er een inenting is, en velen het gewoon niet krijgen.

die paniek, dat is inderdaad hetgene waarover we ons zorgen moeten maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')