Waar vroeger plastische chirurgie alleen bereikbaar was voor celebrity’s en oude rijke dames, lijkt het steeds meer een trend te zijn en bijna vanzelfsprekend anno 2020.
We werden vroeger afgeschrikt met de foto’s van Marijke Helwegen en Donatelle Versace die compleet doorgeslagen zijn betreft cosmetische ingrepen.
Hedendaags beginnen meisjes van 18 jaar al met botox om rimpels te voorkomen en om vervolgens een jaar later helemaal omgebouwd te zijn inclusief nieuwe billen en borsten.
Mijn klacht zijn niet deze jonge vrouwen, maar de manier van reclame maken van de industrie die deze behandelingen verkoopt door het inzetten van populaire celebs.
Hier onder een voorbeeld:
quote:
Bij House of Bratz, een cosmetische kliniek in Amsterdam en Rotterdam, kun je een Kylie Jenner-pakket kopen. Voor 750 euro wordt 0,5 milliliter hyaluronzuur in je lippen gespoten, 1 milliliter in de jukbeenderen, 1 milliliter in de kaaklijn, 1 milliliter in de kin. Het vulmiddel kan de delen van het gezicht strakker en voller maken
Bron:
https://www.volkskrant.nl(...)ook-alikes~b1a4b97f/Wat veel vrouwen zich niet realiseren is dat te veel botox en fillers je gewoon minder mooi maakt. Het valt me op dat als je naar programma’s als Temptation Island kijkt die vrouwen eruit zien alsof ze tegen de 30 zijn, terwijl ze 19 of 20 zijn.
Het haalt het “jeugdige” weg uit je gezicht vind ik.