abonnement Unibet Coolblue
pi_191695975
In de eerste dagen van deze crisis waren er bijzonder veel video "blogs" op de socials vanuit Wuhan. De laatste weken (sinds 13 februari - sinds er een nieuwe machthebber is benoemd (bron)) is er alleen nog propaganda te zien.

Zijn er er nog vlogs / blogs / kanalen vanuit Wuhan? Ik ben benieuwd hoe het leven daar nu is.
pi_191695998
Wuhan is zo goed als afgesloten van internet, alleen nog propaganda lijkt het wel, de grote muur werkt naar behoren, er komt niets in en er gaat niets uit

Aan de andere kant, een figuur met best wel een serieuze naam zei dat in dit tijdperk met duizenden mobieltjes op elke vierkante meter niets verborgen blijft.
pi_191696024
Daar werd heel toevallig net een artikel over gepost in het NWS topic:

Artikel op The Lancet

Ze zijn mensen nodig, noodoproep.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2020 14:14:27 ]
pi_191696057
Deze video is het laatste wat ik kan vinden.


Veel geschreeuw....naargeestig
  woensdag 26 februari 2020 @ 17:19:15 #5
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191698868
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:16 schreef zoost het volgende:
Deze video is het laatste wat ik kan vinden.


Veel geschreeuw....naargeestig
Misschien kun je niet verstaan wat ze zeggen.

pi_191709171
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:19 schreef Tengano het volgende:
Misschien kun je niet verstaan wat ze zeggen.
Nee, mijn chinees is nogal roestig. Maar sinds deze video komen er geen berichten meer uit Wuhan. Als je de recente cijfers ziet, dan zou je denken dat het daar onder controle is. Laten we het hopen.
pi_191709250
https://www.thelancet.com(...)(20)30065-6/fulltext

Retracted?

Fake?

Waarom dan nog wel online. Neem aan dat je bij the lancet niet zomaar iets gepubliceerd krijgt.

Vreemd verhaal wel

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2020 09:52:31 ]
pi_191709722
quote:
5s.gif Op donderdag 27 februari 2020 09:51 schreef Fer_de_Lance het volgende:
https://www.thelancet.com(...)(20)30065-6/fulltext

Retracted?

Fake?

Waarom dan nog wel online. Neem aan dat je bij the lancet niet zomaar iets gepubliceerd krijgt.

Vreemd verhaal wel
Inderdaad, heel merkwaardig. Ik krijg de indruk dat de China censuur schroeven behoorlijk zijn aangedraaid. Er komt bijna niets meer naar buiten
pi_191709776
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 10:26 schreef zoost het volgende:

[..]

Inderdaad, heel merkwaardig. Ik krijg de indruk dat de China censuur schroeven behoorlijk zijn aangedraaid. Er komt bijna niets meer naar buiten
Dit, en daarbij, het is ook wel heel toevallig dat toen China besloot dat er weer gewerkt kon worden de cijfers ineens de goede kant op gaan, wat een geluk... on ge lofelijk!
  donderdag 27 februari 2020 @ 10:48:48 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191710033
Als ik dit artikel lees ligt het land zo goed als plat en gaat het ook sociaal mis. Met name mensen die thuisgebonden zijn worden met name de lokale overheden gewoon in de steek gelaten. Familieleden kunnen elkaar niet helpen omdat steden afgesloten zijn.

https://www.volkskrant.nl(...)n-hun-huis~b7cac744/
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_191710320
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 10:48 schreef Megumi het volgende:
Als ik dit artikel lees ligt het land zo goed als plat en gaat het ook sociaal mis. Met name mensen die thuisgebonden zijn worden met name de lokale overheden gewoon in de steek gelaten. Familieleden kunnen elkaar niet helpen omdat steden afgesloten zijn.

https://www.volkskrant.nl(...)n-hun-huis~b7cac744/
Dank je voor het delen van dit artikel. Zeer informatief, en ook verontrustend.
  donderdag 27 februari 2020 @ 11:17:28 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191710524
quote:
10s.gif Op donderdag 27 februari 2020 10:30 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Dit, en daarbij, het is ook wel heel toevallig dat toen China besloot dat er weer gewerkt kon worden de cijfers ineens de goede kant op gaan, wat een geluk... on ge lofelijk!
Ik heb daar me twijfels over. Maar economische groei al dan niet kunstmatig. Veel schulden worden afgeschoven naar de provincies. En het vergroten van de welvaart is een van de pijlers van de Chinese communistische partij om hun bestaan te handhaven.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_191710547
Ik ga dit kanaal eens bekijken. Laatse bericht van deze youtuber is dat hij is opgepakt.

https://www.youtube.com/channel/UCJHUpBCNKrZwBhxfcIrP8Aw
  donderdag 27 februari 2020 @ 11:24:20 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191710625
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 11:18 schreef zoost het volgende:
Ik ga dit kanaal eens bekijken. Laatse bericht van deze youtuber is dat hij is opgepakt.

https://www.youtube.com/channel/UCJHUpBCNKrZwBhxfcIrP8Aw
Volgens de autoriteiten aldaar is hij in verplichte quarantaine geplaatst voor zijn eigen bescherming. :D
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_191710890
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 11:24 schreef Megumi het volgende:

[..]

Volgens de autoriteiten aldaar is hij in verplichte quarantaine geplaatst voor zijn eigen bescherming. :D
Mohammed Sad al-Sahaf is tegenwoordig woordvoerder van China hoorde ik

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2020 11:45:19 ]
  donderdag 27 februari 2020 @ 11:49:13 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191711025
quote:
10s.gif Op donderdag 27 februari 2020 11:41 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Mohammed Sad al-Sahaf
Die werk nu voor de Verenigde Arabische Emiraten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_191711058
:') verkeerde topic

[ Bericht 63% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2020 11:56:03 ]
pi_191712289
Als die chinezen een heel provincie vol moslimkampen kan genereren waarom dan niet een soort van nuke op Wuhan?
pi_192136866
Voor het eerst geen nieuwe besmettingen in Hubei (link)

Alle nieuwe besmettingen komen van buiten China, En nu? Nog twee weken in quarantaine en dan de fabrieken weer open? Ben heel benieuwd wat de volgende stappen gaan zijn.
pi_192149623
quote:
Vlaming leeft al 57 dagen in afzondering in Wuhan: "Mijn tip: ga vooral niet aftellen"

Hoe moeilijk is het om langdurig in afzondering thuis te leven? Jerry Van Oudenhove, de enige overgebleven Vlaming in de Chinese stad Wuhan, vertelt hoe hij het aanpakt. En hij weet waarover hij het heeft, want hij leeft al sinds eind januari in afzondering op een campus.

Rik Arnoudt
16:37




"Dit staat in mijn top 3 van tips: ga niet aftellen", vertelt Jerry Van Oudenhove in "Nieuwe Feiten", op Radio 1. "Zo kwel je jezelf alleen maar meer. Als je erin berust dat het wel eens lang zou kunnen duren, ga je automatisch sneller oplossingen bedenken."

"Ik ga zeker niet klagen, maar als ik het hier kan, helemaal alleen en ver weg van huis, dan kunnen mensen in Belgi het volgens mij zeker." Hoe pakt Van Oudenhove het dan aan? "Het heeft misschien met mijn karakter te maken. Ik ben nogal flexibel ingesteld en kan me nogal goed aanpassen aan nieuwe situaties. Vanaf het begin ben ik gaan nadenken hoe ik dit zou aanpakken of hoe we dat allemaal samen zouden gaan aanpakken."

Hoe deelt hij zijn dag in? "Tijdens de afgelopen zes weken heb ik het vrij druk. Ik ben vrij vroeg gestart met online lesgeven."

Hoe raak je in godsnaam aan voedsel als je veroordeeld bent om tussen vier muren te leven? "Er zijn hier systemen opgezet om mensen te bevoorraden", aldus Van Oudenhove. "Er zijn twee mogelijkheden: het gaan afhalen, of er zijn ook vrijwilligers die het voedsel van de bevoorradingsplaats naar de appartementsgebouwen brengen." Dat betekent uiteraard dat je niet te kieskeurig kan zijn. "Ik ga niet zeggen dat we aan alles kunnen raken, maar wel aan de basisbenodigdheden. Want het is zo al moeilijk genoeg om iedereen te bevoorraden. Maar ik heb absoluut niet tekort."

Een gezonde geest in een gezond lichaam: dat beseften de Romeinen al. Maar hoe hou je je lichaam gezond tussen vier muren? "Ik kan rond mijn appartementsgebouw nog buiten, maar ik vermijd van te ver te gaan wandelen. Ik doe binnen aan sport: yoga. Anderzijds doe ik bewegingsoefeningen. Het kan cht." Hier in Belgi kan je nog altijd naar buiten om te gaan wandelen of kan de van de buitenlucht genieten in je tuin, als je die hebt. "Maar bereid je voor voor als dat niet meer kan", luidt het advies van Jerry Van Oudenhove.

Beluister hieronder het gestrek met Jerry Van Oudenhove in "Nieuwe Feiten":

https://www.vrt.be/vrtnws(...)n-wuhan-ga-vooral-n/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')