abonnement Unibet Coolblue
pi_191695941
Wat zijn jullie ervaringen over de "ernst" van dit Coronavirus in de familie/vriendengroep en op werk?

1) Het onderwerp wordt het liefst vermeden,
2) Bij ieder hoestje en kuchje doet men er nog (semi-)lacherig over
3) Men vindt het een opgeblazen griep seizoen
4) Mensen die je nooit ergens over hoort zijn nu werknemers bij het Corona journaal
5) Paniekerigheid begint zichtbaar te worden qua interactie en voorbereidingen
6) Andere beleving
pi_191695948
Mijn ervaring in de familie is een mix van een opgeblazen griep seizoen, andere familieleden hebben het er denk ik liever niet over. Krijg het gevoel out of sight, out of mind. Zeker als gezondheid al een dingetje is bij familieleden die hun gedachtes mogelijk liever verzetten of hun zorgen op zichzelf houden. Afgelopen weekend nog uiteten geweest, (semi)-lacherig gedrag en opmerkingen bij hoest taferen in restaurant bij de Aziaat.

Op werk zijn de Corona zorgen niet actueel op de voorgrond hoorbaar of zichtbaar.
Wel hebben we van hogerop voorbereidingen moeten treffen, aangezien het wel een zorginstelling betreft.

Zelf houdt dit virus me al geruime tijd geïnteresseerd bezig als het op de verspreiding aankomt. Ik denk dat ik een realistische kijk heb op de situatie en maak mezelf niet onnodig druk, aangezien ik best gezond leef, voel en allesbehalve snel ernstig ziek wordt. Deze moderne kluizenaar heeft wel bovengemiddeld lopen shoppen om onnodige stress te voorkomen.

Ik spuw corona nieuws dan ook niet actief de wereld in als het op gespreksonderwerpen aankomt, tenzij het al ter sprake is. Ik wil mensen dan ook niet infecteren met onrust.

Wel denk ik dat dit economisch een behoorlijke impact kan hebben als men er niet in slaagt om dit virus onder controle te krijgen. Medici zullen op de proef worden gesteld als de dam is gebroken, want de risico's qua mate van blootstelling zijn hoog. Mijn respect alvast.
pi_191697324
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:07 schreef Mr.Silencer het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen over de "ernst" van dit Coronavirus in de familie/vriendengroep en op werk?

1) Het onderwerp wordt het liefst vermeden,
2) Bij ieder hoestje en kuchje doet men er nog (semi-)lacherig over
3) Men vindt het een opgeblazen griep seizoen
4) Mensen die je nooit ergens over hoort zijn nu werknemers bij het Corona journaal
5) Paniekerigheid begint zichtbaar te worden qua interactie en voorbereidingen

6) Andere beleving
  woensdag 26 februari 2020 @ 16:11:15 #4
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_191697949
Geen idee. Het enige dat merk is dat er zowel op de werkvloer als in de familie ineens ontzettend veel experts rondlopen.
pi_191699382
Iedereen is compleet in paniek (not).

Valt mee, op mijn werk hoor ik er ook weinig over...
pi_191699435
Op het werk wordt er niet over gepraat. Op lacherige opmerkingen bij hoestjes na.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_191700305
wat een overdreven gedoe allemaal..
pi_191705022
Je weet niet wat er nog gaat komen natuurlijk..
  woensdag 26 februari 2020 @ 23:32:33 #9
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_191705257
Mijn moeder maakt zich zorgen om me, m'n pa is veel realistischer en maakt zich niet veel zorgen.
  woensdag 26 februari 2020 @ 23:55:50 #10
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_191705467
2 en 3
AZ
ALKMAAR
pi_191832598
Ik sprak m'n moeder vanmiddag en ze vertelde mij dat er op haar werk meerdere gevallen zijn van (mogelijke) longontstoking. Ze is heel recent nog in contact geweest met iemand waar de conditie serieus van is.

De reactie is nogal laconiek en lacherig als het op het coronavirus aankomt en ze willen eerst andere ziektes uitsluiten. Er is tevens een link tussen één van de zieken en een andere positieve besmettting in de buurt (die in het nieuws is geweest), maar die kan ik niet terugvinden in de telling wat apart is. Het komt nu wel heel dichtbij.

Ik wil niet al teveel specifieke informatie geven zolang er nog niks officieels bekend is of mogelijke problemen mee kan veroorzaken. Ik heb haar gisteren nog gezien. Hopelijk pakt het goed uit. Nu nadenken wat ik ga doen qua verdere voorbereidingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Silencer op 04-03-2020 19:21:22 ]
pi_191832684
Als er iemand niest, dan wordt er automatisch gereageerd met het woord: CORONA !!! !
pi_191832853
Ik snap niet goed waar die laconieke lacherige houding bij veel mensen vandaan komt.

Op werk ook en bij familie, continue flauwe grappen in de trant van oh corona wanneer iemand hoest, wel in je elleboog niezen he?, heb je je handen gewassen? En nou ik ga thuis maar een paar corona's wegdrinken.

Dit in combinatie met het is maar een griep, overdreven gedoe en het zal allemaal overwaaien.

Het wordt eigenlijk zo erg genegeerd en gebagatelliseerd dat ze niet bij het rivm zouden misstaan.
pi_191833119
Ik vraag me af hoe erg de Spaanse griep was geweest met de huidige medische kennis en vooruitgang. Ik denk ook dat het uiteindelijk mee zal vallen.
pi_191833587
Werk: Iedereen begint het maar irritant te vinden dat het overal op tv/in het nieuws/radio is. Ala black friday na een week. Daarnaast het motto "ik ben gezond dus hou toch op met die paniek"

Voor de rest in m'n leefomgeving veelal alleen maar grapjes en niemand hoopt dattie het krijgt maar niemand is er ook echt heel bang voor om het te krijgen (ik ook niet moet ik zeggen, wel voor m'n moeder).
pi_191833616
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 19:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik snap niet goed waar die laconieke lacherige houding bij veel mensen vandaan komt.

Op werk ook en bij familie, continue flauwe grappen in de trant van oh corona wanneer iemand hoest, wel in je elleboog niezen he?, heb je je handen gewassen? En nou ik ga thuis maar een paar corona's wegdrinken.

Dit in combinatie met het is maar een griep, overdreven gedoe en het zal allemaal overwaaien.

Het wordt eigenlijk zo erg genegeerd en gebagatelliseerd dat ze niet bij het rivm zouden misstaan.
Maar we weten toch ook niet hoe erg het is....stel dat je een week of 1/2 op bed ligt en je bent er als gezond mens overheen. Niet dat dat niet heel erg kutte 2 weken worden maar uiteindelijk overleven de meeste mensen het wel weer.
pi_191834195
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 19:36 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Maar we weten toch ook niet hoe erg het is....stel dat je een week of 1/2 op bed ligt en je bent er als gezond mens overheen. Niet dat dat niet heel erg kutte 2 weken worden maar uiteindelijk overleven de meeste mensen het wel weer.
20% die in het ziekenhuis belandt is het grootste probleem met 5% op de ic. Zodra de ziekenhuizen het niet meer aankunnen loopt het sterftecijfer natuurlijk op.
pi_191834283
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2020 23:32 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Mijn moeder maakt zich zorgen om me, m'n pa is veel realistischer en maakt zich niet veel zorgen.
hoe kom je erbij dat je pa realistischer is?
  woensdag 4 maart 2020 @ 20:10:49 #19
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191834358
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 20:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

20% die in het ziekenhuis belandt is het grootste probleem met 5% op de ic. Zodra de ziekenhuizen het niet meer aankunnen loopt het sterftecijfer natuurlijk op.
Ach... volgens mij is het best een mooie dood. Wat tijd om afscheid te nemen en je zaken af te handelen.

Ook geen maanden lang pijnlijk process.
Tot nooit .......
  woensdag 4 maart 2020 @ 20:13:06 #20
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_191834423
We hebben een wedje gelegd op wie van het kantoor het als eerste gaat krijgen :P
pi_191834451
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 20:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

20% die in het ziekenhuis belandt is het grootste probleem met 5% op de ic. Zodra de ziekenhuizen het niet meer aankunnen loopt het sterftecijfer natuurlijk op.
Maar niet iedereen komt op de intensive care... en dan zullen ze wel sporthallen en dergelijke gaan inrichten als noodhospitals.

Waar ik eerder bang voor ben is dat al het medisch personeel zelf ziek wordt en je daardoor minder personeel op meer mensen => meer besmettingen => nog minder personeel => ect

Dan kom je wel in een heel naar cirkeltje terecht.
pi_191834466
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 20:13 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
We hebben een wedje gelegd op wie van het kantoor het als eerste gaat krijgen :P
Super grappig man, jullie zijn wel echt de lolbroeken van het bedrijf denk ik! Whehehehe :O :O :O
pi_191834476
Overal hoor je het en mensen reageren achterlijk in winkels. :`)
  woensdag 4 maart 2020 @ 20:24:56 #24
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191834703
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 20:14 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Maar niet iedereen komt op de intensive care... en dan zullen ze wel sporthallen en dergelijke gaan inrichten als noodhospitals.

Waar ik eerder bang voor ben is dat al het medisch personeel zelf ziek wordt en je daardoor minder personeel op meer mensen => meer besmettingen => nog minder personeel => ect

Dan kom je wel in een heel naar cirkeltje terecht.
De minister had al voorgesteld om extra zorg-personeel aan te nemen. Dat probleem is dus opgelost.
Tot nooit .......
pi_191834755
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 20:24 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

De minister had al voorgesteld om extra zorg-personeel aan te nemen. Dat probleem is dus opgelost.
Ja misschien kunnen ze een paar lui bij de reclassering optrommelen die de beademing kunnen aansluiten en verzorgen of infuusjes prikken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')