abonnement Unibet Coolblue
pi_191699466
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:04 schreef Nanuke het volgende:
Huren of kopen, zoeken en het verhuizen is hoe dan ook gedoe en gestresst. Het is dat het wonen hier wel echt klaar is, anders had ik het overgelaten aan future-me. ;) Ons voordeel is wel dat we nu nog huren, dus we zijn niet afhankelijk van eerst nog verkopen.
Mwah ik vond vooral het hele hypotheek en makelaar gedoe stressvol.
Verhuizen is ook wel stressvol maar dat is meestal maar een paar dagen.
Terwijl met kopen ik 6 maanden in de stress heb gezetten.
pi_191699477
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:03 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Je hebt ook de tijd dus inderdaad gewoon lekker rustig rond kijken
Daarom en ik woon nu ook goed en fijn... Ik heb de ruimte om rustig aan te doen en kritisch te zijn. En anders duurt het nog een jaar, prima... als het maar leuk is waar ik kom te wonen

quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:04 schreef Nanuke het volgende:
Huren of kopen, zoeken en het verhuizen is hoe dan ook gedoe en gestresst. Het is dat het wonen hier wel echt klaar is, anders had ik het overgelaten aan future-me. ;) Ons voordeel is wel dat we nu nog huren, dus we zijn niet afhankelijk van eerst nog verkopen.
Dat lijkt me idd ook erg stressvol, iemand moeten vinden voor het oude huis.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_191699559
@Sarabi; ik vind het plannen en kijken en ooit hopelijk een hypotheek stressvol. Maar daarnaast is het ook: waar komen we terecht, is er een kinderopvang in de buurt die dan ook gelijk plek heeft, zo niet hoe doen we dat dan, verhuizen met een tweejarige erbij, hoe gaat hij erop reageren, het idee van een heel andere stad en omgeving en routines. Etc, etc. En die dingen zijn er dus ook als we ergens anders iets zouden huren. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_191699562
Bij het zoeken was het iedere keer weer lastig om voor te moeten stellen of ik ons daar zag wonen, terwijl ik ook niet te enthousiast wilde worden. Voor de zomer hadden we een enorme domper toen we het niet werden en toen heeft het zoeken ook erg lang stil gelegen. Konden ons er even niet toe zetten. Maar de stress nadat het bod werd aanvaard en we al het papierwerk moesten regelen was vooral naar. :X

CotS, fijn dat je niet op een schopstoel zit en de tijd kan nemen om iets goeds te vinden. :)

Ik had een van mijn beste vriendinnen een berichtje gestuurd en ze reageerde maar niet, terwijl ik weet dat ze het rot vindt. Komt ze net met een enorme bos bloemen aanzetten. O+ :'( O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_191699585
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:17 schreef Nanuke het volgende:
@:Sarabi; ik vind het plannen en kijken en ooit hopelijk een hypotheek stressvol. Maar daarnaast is het ook: waar komen we terecht, is er een kinderopvang in de buurt die dan ook gelijk plek heeft, zo niet hoe doen we dat dan, verhuizen met een tweejarige erbij, hoe gaat hij erop reageren, het idee van een heel andere stad en omgeving en routines. Etc, etc. En die dingen zijn er dus ook als we ergens anders iets zouden huren. :)
Ja, dat hebben CotS en ik dan weer niet :)
Kan me voorstellen dat dat wel voor extra stress zorgt.
pi_191699612
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:17 schreef Nanuke het volgende:
@:Sarabi; ik vind het plannen en kijken en ooit hopelijk een hypotheek stressvol. Maar daarnaast is het ook: waar komen we terecht, is er een kinderopvang in de buurt die dan ook gelijk plek heeft, zo niet hoe doen we dat dan, verhuizen met een tweejarige erbij, hoe gaat hij erop reageren, het idee van een heel andere stad en omgeving en routines. Etc, etc. En die dingen zijn er dus ook als we ergens anders iets zouden huren. :)
Zoeken jullie in 1 stad? Of meer in een bepaalde hoek?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_191699726
Mijn enige zorg, naast het vinden, is dat ik een plekje heb om mijn knutselhoek in te richten en dat ik eindelijk een eerste eigen bank kan kopen (ja meubel, niet zo'n gebouw).

Ik tel dus mijn zegeningen :) Verhuizen met kinderen lijkt me echt heel erg zwaar, en hypotheken... eng...
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  woensdag 26 februari 2020 @ 18:51:38 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191700060
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:42 schreef Sumppi het volgende:
Nu kan ik laten zien welk huis. *O* O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi huis, veel mogelijkheden! Hele stap!
The love you take is equal to the love you make.
pi_191700501
Ja, een grote stap. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn enige zorg, naast het vinden, is dat ik een plekje heb om mijn knutselhoek in te richten en dat ik eindelijk een eerste eigen bank kan kopen (ja meubel, niet zo'n gebouw).

Ik tel dus mijn zegeningen :) Verhuizen met kinderen lijkt me echt heel erg zwaar, en hypotheken... eng...
Wie weet heb je straks iets met 3 kamers en heb je een heel eigen knutselkamer. Of in elk geval ruimte genoeg voor een mooie hoek. Ik verheug me ook op mijn eigen knutselhoek. *O*

M'n man is voor Jan Doedel naar het buitenland. De Italianen komen niet over. :') Stiekem wel prettig.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_191701106
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:15 schreef Sumppi het volgende:
Ja, een grote stap. :)
[..]

Wie weet heb je straks iets met 3 kamers en heb je een heel eigen knutselkamer. Of in elk geval ruimte genoeg voor een mooie hoek. Ik verheug me ook op mijn eigen knutselhoek. *O*

M'n man is voor Jan Doedel naar het buitenland. De Italianen komen niet over. :') Stiekem wel prettig.
Dat komt allemaal wel goed...

Rust in huis?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_191701907
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:21 schreef Sumppi het volgende:

[..]

Zoeken jullie in 1 stad? Of meer in een bepaalde hoek?
Nee, we zijn helemaal niet locatiegebonden. Dus we zoeken echt hét huis vooral. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_191701960
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:19 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja, dat hebben CotS en ik dan weer niet :)
Kan me voorstellen dat dat wel voor extra stress zorgt.
Oh maar t is ook niet alleen kindgebonden hoor. Mijn hoofd trekt het ook niet bepaald dat ik straks een compleet nieuwe omgeving heb waar ik in moet aarden. Voor mij is dat erg lastig. En verhuizen en alles inrichten is iets wat ik niet kan overzien dus dat is ook een bonk stress. Gelukkig mag ik dit allemaal nog even wegschuiven tot we eerst daadwerkelijk een huis hebben. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_191702742
Zwart pluisgaren... moeilijk spul...
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_191707901
Nieuwe dag, nieuwe kansen :)

Vandaag niet echt plannen, beetje lummelen, beetje knutselen...
Op het moment heb ik een heel goed "overdagboek", ik zit te overwegen om hem voor mezelf te kopen, dit is een biebboek
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 27 februari 2020 @ 07:59:46 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191707909
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 07:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nieuwe dag, nieuwe kansen :)

Vandaag niet echt plannen, beetje lummelen, beetje knutselen...
Op het moment heb ik een heel goed "overdagboek", ik zit te overwegen om hem voor mezelf te kopen, dit is een biebboek
Wasda voor boek?
The love you take is equal to the love you make.
pi_191707933
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 07:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wasda voor boek?
Ingesloten - Samira Ahmed

Ik ben er nog niet helemaal uit of dit boek me boos maakt of niet. Eigenlijk vind ik het niet kunnen dat xenofobie zo maar even gelijk getrokken kan worden met de Jodenvervolging. Ware het niet dat het boek heel erg goed geschreven is en bijna niet weg te leggen. Al vind ik het niet kunnen wat de schrijfster doet
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 27 februari 2020 @ 08:05:02 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191707954
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 08:02 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ingesloten - Samira Ahmed

Ik ben er nog niet helemaal uit of dit boek me boos maakt of niet. Eigenlijk vind ik het niet kunnen dat xenofobie zo maar even gelijk getrokken kan worden met de Jodenvervolging. Ware het niet dat het boek heel erg goed geschreven is en bijna niet weg te leggen. Al vind ik het niet kunnen wat de schrijfster doet
Hm. Waarom zou het niet kunnen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_191707986
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 08:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hm. Waarom zou het niet kunnen?
Het kan, alleen de manier waarop vind ik niet kunnen... Het is een beetje moeilijk uit te leggen. Als het ging om kampen voor minderheden, zoals er zoveel in de wereld zijn en waren, is het "oke", alleen de manier waarop? Misschien ben ik gewoon een beetje overgevoelig oid
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 27 februari 2020 @ 08:08:15 #69
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191708000
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 08:07 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Het kan, alleen de manier waarop vind ik niet kunnen... Het is een beetje moeilijk uit te leggen. Als het ging om kampen voor minderheden, zoals er zoveel in de wereld zijn en waren, is het "oke", alleen de manier waarop? Misschien ben ik gewoon een beetje overgevoelig oid
Ik snap het niet. ;(
The love you take is equal to the love you make.
pi_191708007
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ja dat denk ik ook... Al ben ik nogal gevoelig voor stress, maar het loopt wel los. Gewoon rustig zoeken en dan kom ik vanzelf ergens terecht
Mijn anti-verhuis-houding is trouwens niet echt redelijk hoor.
De vorige keer dat we verhuisden moesten we tijdelijk in een appartement leven, dus inpakken moest in delen, dingen voor opslag en dingen voor in het appartement.
We hadden toen al een kind van net een jaar en ik werd in dat tijdelijke appartement zwanger van de 2e, dus de verhuizing naar ons nieuwe huis was ik alweer een eindje op weg.
De timing was gewoon niet zo fantastisch :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_191708050
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 08:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik snap het niet. ;(
nee... ik ook niet ;(

Ik denk dat het wel kan. Daar ben ik het met je eens. Alleen vind ik dat als je zo'n boek schrijft, niet alleen gelijk moet trekken met de Jodenvervolging. Er zijn zoveel kampen voor minderheden in de wereld (geweest). Vervolging is nooit goed en als het om vervolgingen in het algemeen ging zou ik er minder moeite mee hebben.

Het is gewoon een gevoelsmatig iets ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_191708065
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 08:09 schreef LeSage het volgende:

[..]

Mijn anti-verhuis-houding is trouwens niet echt redelijk hoor.
De vorige keer dat we verhuisden moesten we tijdelijk in een appartement leven, dus inpakken moest in delen, dingen voor opslag en dingen voor in het appartement.
We hadden toen al een kind van net een jaar en ik werd in dat tijdelijke appartement zwanger van de 2e, dus de verhuizing naar ons nieuwe huis was ik alweer een eindje op weg.
De timing was gewoon niet zo fantastisch :')
Holymoly dat is een heel heftig iets, ik snap dat je zo'n houding naar verhuizen hebt gekregen.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 27 februari 2020 @ 08:14:27 #73
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191708069
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 08:13 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

nee... ik ook niet ;(

Ik denk dat het wel kan. Daar ben ik het met je eens. Alleen vind ik dat als je zo'n boek schrijft, niet alleen gelijk moet trekken met de Jodenvervolging. Er zijn zoveel kampen voor minderheden in de wereld (geweest). Vervolging is nooit goed en als het om vervolgingen in het algemeen ging zou ik er minder moeite mee hebben.

Het is gewoon een gevoelsmatig iets ;)
Sorry, ik weet niet waar het boek over gaat en ik snap niet wat jij er niet aan vindt kunnen omdat ik niet weet waar het boek over gaat.
The love you take is equal to the love you make.
pi_191708088
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:39 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Nee, we zijn helemaal niet locatiegebonden. Dus we zoeken echt hét huis vooral. :)
Dat lijkt me helemaal lastig eigenlijk. Je zoekgebied is dan wel heel groot. Hebben jullie werk thuis?

Ons zoekgebied was het dorp waar we al woonden, maar dan ook nog een specifieke kant van het dorp. Was ook niet heel praktisch, want dan is het aanbod erg klein, maar gelukkig vonden we een droomhuis dat aan die eisen ook kon voldoen O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_191708091
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 08:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Sorry, ik weet niet waar het boek over gaat en ik snap niet wat jij er niet aan vindt kunnen omdat ik niet weet waar het boek over gaat.
:P Aha! Ik snap je snap je niet. Het boek gaat over een Islamitisch meisje en haar gezin in de Amerika. Haar vader heeft opruiende teksten geschreven en is daarom opgepakt en naar een kamp gestuurd. Daar worden allerlei moslims opgesloten om verschillende redenen. Uit een soort xenofobie
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')