abonnement Unibet Coolblue
pi_191690799
quote:
Overheid voor rechter om etnisch profileren: 'Zo vernederend dat je kleur bepalend is.

Eerste zaak
Overheid voor rechter om etnisch profileren: 'Zo vernederend dat je kleur bepalend is'
Aangepast: 20 seconden geleden
Mpanzu werd slachtoffer van etnisch profileren
Staande gehouden worden tijdens een paspoortcontrole, puur vanwege je huidskleur. Het is Mpanzu Bamenga uit Eindhoven regelmatig overkomen. Om een einde te maken aan etnisch profileren, spant hij samen met een aantal organisaties een rechtszaak aan tegen de Koninklijke Marechaussee, oftewel de Nederlandse overheid. Een primeur.


De geboren Congolees Mpanzu uit Eindhoven wordt regelmatig staande gehouden vanwege zijn huidskleur, vertelt hij. Een tijdje geleden nog gebeurde dat door medewerkers van de marechaussee, op het vliegveld Eindhoven.

Criminelen en asielzoekers
"Ik kwam net terug uit Rome. Samen met een andere donkere man en een donkere vrouw met kinderen werd ik eruit gepikt voor een extra controle", zegt hij. "Ik vroeg: wat is er aan de hand? Ik werd zo verrast. Als antwoord kreeg ik te horen: we zijn op zoek naar criminelen en asielzoekers."

Hier was sprake van etnisch profileren, zegt Mpanzu, die ook als raadslid in de gemeenteraad zat. "Dat is niet alleen verboden, maar ook heel vervelend. Het is vernederend ook. Want het is discriminerend."

Etnisch profileren betekent dat je zonder goede of geldige reden iemand stopt, controleert, fouilleert of aanhoudt, mede vanwege de huidskleur of herkomst.

'Schadelijk en stigmatiserend'
Mpanzu heeft zich de afgelopen tijd, samen met organisaties Controle Alt Delete, NJCM en Amnesty International, hard gemaakt om de marechaussee hierop te wijzen. "Maar zonder resultaat. Daarom spannen we nu een civiele zaak aan tegen de overheid", zegt Gerbrig Klos van Amnesty, die ook bij de rechtszaak betrokken is.

Het is volgens haar de eerste keer dat er een civiele zaak over etnisch profileren tegen de Staat wordt aangespannen. Het moet stoppen, vindt ook Amnesty. "Omdat het schadelijk is. Het tast het welzijn en welbevinden van mensen die het treft aan. En het draagt bij aan stigmatisering van mensen."


Politie: etnisch profileren is ontoelaatbaar en ondermijnt vertrouwen
Rechtssocioloog Ashley Terlouw van de Radboud Universiteit onderschrijft dat. "Je kijkt op groepsniveau in plaats van op individueel niveau. Je creëert een soort tunnelvisie en je pakt mensen die niets hebben gedaan."

Aandacht voor één groep
Volgens Terlouw maken we ons allemaal schuldig aan etnisch profileren. "Je leert het al van jongs af aan. Daarom is het belangrijk dat we er ons bewust van worden."

Etnisch profileren is zelfs riskant, zegt Terlouw. "Als je je focust op bijvoorbeeld Marokkaanse jongens, glipt de witte extremistische man mogelijk door je vingers. Je vestigt de aandacht op één groep: geen wonder dat je dan in die groep meer mensen pakt."


"Etniciteit mag niet meer gebruikt worden als risico-indicator. De overheid is er om ons allemaal te beschermen. Ook tegen discriminatie. De grondrechten van heel veel Nederlanders worden geschonden. Dat moet stoppen."
Vervelend inderdaad maar als het efficiënt moet gebeuren en de statistieken en opsporing verzocht laten wat anders zien dan moet Amnesty maar ergens anders gaan zeuren.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_191690829
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:08 schreef Bloemkool het volgende:

[..]

Vervelend inderdaad maar als het efficiënt moet gebeuren en de statistieken en opsporing verzocht laten wat anders zien dan moet Amnesty maar ergens anders gaan zeuren.
Ethnische profilering is pure discriminatie. En dat vind ik een probleem, ongeacht wat de statistieken zeggen.
Resistance is futile.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 26 februari 2020 @ 07:15:35 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191690837
De marechaussee pikt allerlei mensen eruit. Ik, blank en blond, moet ook bijna altijd m'n bagage helemaal leeg halen. Dit omdat ik mij zenuwachtig gedraag. Tja, als autist vind ik vreemde mensen gewoon eng. Heb ik nu ook recht op een schadevergoeding? Deze hetze slaat weer helemaal nergens op. Het is een gevoel, gevoed door media en criminelen als kozp.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 26 februari 2020 @ 07:16:00 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191690839
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ethnische profilering is pure discriminatie. En dat vind ik een probleem, ongeacht wat de statistieken zeggen.
Het is risico analyse
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_191690852
Daar gaan weer 1000en euro's door de afvoer :N
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  woensdag 26 februari 2020 @ 07:18:27 #6
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_191690854
Precies, misdaad aanpakken moeten we niet willen met zijn allen. Dat is discriminatie.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 26 februari 2020 @ 07:19:26 #7
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_191690859
Crisnimidatie ! Dat dit kan in dit land !
Aan het typen...
pi_191690867
quote:
6s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:16 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Het is risico analyse
Dat snap ik :+ maar dat rechtvaardigt racisme niet. Wat jullie daarvan denken: lekker zelf weten. Ik vind deze praktijken enorm fout en ik hoop dat ze de rechtzaak winnen zodat ethnisch profileren stopt.
Resistance is futile.
pi_191690889
Lastig. Bij gerichte opsporingsacties ontkom je er simpelweg niet aan, maar uiterlijke kenmerken an sich zijn niet racistisch, dat is pas als je ze minderwaardig gaat vinden. Dat gezegd hebbende moeten we absoluut uitkijken voor "het had gebeurd kunnen zijn" praktijken.

  woensdag 26 februari 2020 @ 07:32:03 #10
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_191690924
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:18 schreef Kaneelstokje het volgende:
Precies, misdaad aanpakken moeten we niet willen met zijn allen. Dat is discriminatie.
Misdaad moet zeker worden aangepakt maar etnisch profileren/racisme is niet acceptabel. Deze man heeft volkomen gelijk
#KICKOUTZP
pi_191690925
Tja, ze zochten naar asielzoekers. Die zijn doorgaans niet blank.
Discriminatie is fout maar als ze gericht zochten naar asielzoekers snap ik dat ze de donkere mensen eruit halen.
pi_191690935
quote:
Etnisch profileren betekent dat je zonder goede of geldige reden iemand stopt, controleert, fouilleert of aanhoudt, mede vanwege de huidskleur of herkomst.
Maar die reden is er dus wel.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_191690938
Het is nou eenmaal zo dat hoe verder je weg woont van Europa de kleur ook wat veranderd, zo is het nou eenmaal met de mensheid.
Genetisch bepaald om je huid te beschermen en/of juist van vitamine D te voorzien omdat je in een niet zo'n zonnig of warm land woont.

Dat men van elders vaker of hoger scoren qua criminaliteit, naar verhouding, tja..

[ Bericht 15% gewijzigd door Lonaa op 26-02-2020 08:12:46 (hou eens op.) ]
pi_191690969
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:08 schreef Bloemkool het volgende:

[..]

Vervelend inderdaad maar als het efficiënt moet gebeuren en de statistieken en opsporing verzocht laten wat anders zien dan moet Amnesty maar ergens anders gaan zeuren.
Opsporing Verzocht is natuurlijk een absurd slechte graadmeter.
pi_191690973
Maar goed ergens ben ik hier ook wel huiverig voor, het moeten geen amerikaanse toestanden worden. Aan de andere kant is er dan ook weer positieve discriminatie ( :') ) waar je dan ook gewoon tegen zou moeten zijn en niet alleen als het je uitkomt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 26 februari 2020 @ 07:39:55 #16
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_191690978
Ik zie hem die rechtzaal wel winnen. Disclaimer: ik weet niks van recht en rechtspraak.
pi_191690999
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:39 schreef herverwijderd het volgende:
Ik zie hem die rechtzaal wel winnen. Disclaimer: ik weet niks van recht en rechtspraak.
Je weet niet eens wat subsidiair betekent :')
  woensdag 26 februari 2020 @ 07:44:03 #18
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_191691020
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:32 schreef wollah het volgende:

[..]

Misdaad moet zeker worden aangepakt maar etnisch profileren/racisme is niet acceptabel. Deze man heeft volkomen gelijk
Precies. Ze moeten maar willens en wetens eerst 10 onschuldigen aanhouden voordat ze de dader oppakken. Dat is namelijk discriminatie.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 26 februari 2020 @ 07:47:38 #19
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_191691042
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:44 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Precies. Ze moeten maar willens en wetens eerst 10 onschuldigen aanhouden voordat ze de dader oppakken. Dat is namelijk discriminatie.
Iemand puur op basis van zijn huidskleur eruit pikken is onacceptabel maar dat snap je zelf ook wel
#KICKOUTZP
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 26 februari 2020 @ 07:48:41 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191691051
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:47 schreef wollah het volgende:

[..]

Iemand puur op basis van zijn huidskleur eruit pikken is onacceptabel maar dat snap je zelf ook wel
Als ze een neger zoeken, dan zou het gek zijn om er 10 blanken uit te pikken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 26 februari 2020 @ 07:49:02 #21
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_191691055
Hoe wil deze jongen bewijzen dat hij vaak wordt gecontroleerd? Het wordt niet geregistreerd dus is het alleen maar op basis van wat hij zegt. Dus bij voorbaat al totaal kansloos en alleen maar te doen om media aandacht.
pi_191691060
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:47 schreef wollah het volgende:

[..]

Iemand puur op basis van zijn huidskleur eruit pikken is onacceptabel maar dat snap je zelf ook wel
Ja ligt eraan he als je moet controleren of er illegalen uit het middenoosten op een vlucht zitten kan je wel heel politiek correct ook Ernst Jan en zijn roomblanke Marieke controleren voor je Ziad Babbiebie ook checkt maar dat is puur tijdverspilling en dat is zonde

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2020 07:50:44 ]
  woensdag 26 februari 2020 @ 07:50:39 #23
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_191691064
quote:
6s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:48 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Als ze een neger zoeken, dan zou het gek zijn om er 10 blanken uit te pikken.
Ze zoeken helemaal geen neger. Ze zoeken oorlogsvluchtelingen.
#KICKOUTZP
  woensdag 26 februari 2020 @ 07:54:58 #24
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_191691080
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:47 schreef wollah het volgende:

[..]

Iemand puur op basis van zijn huidskleur eruit pikken is onacceptabel maar dat snap je zelf ook wel
Alleen is het niet puur daarvoor.
Dat je dit niet snapt is wel pijnlijk.

Jij doet alsof de agenten met elkaar staan te bekokstoven (landelijk kennelijk) dat ze voornamelijk gekleurde mensen aanhouden om te controleren omdat ze gekleurden haten of minderwaardig vinden. Dit is gewoon op geen enkele manier te bewijzen, als het al waar zou zijn.

Het gaat om daderprofielen.

Ze mogen ook best bij mij langskomen om te kijken of ik mijn autoverzekering wel heb betaald, maar dat is zonde van hun tijd want ik heb geen auto.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 26 februari 2020 @ 07:55:47 #25
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_191691084
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:49 schreef T-zooi het volgende:
Hoe wil deze jongen bewijzen dat hij vaak wordt gecontroleerd? Het wordt niet geregistreerd dus is het alleen maar op basis van wat hij zegt. Dus bij voorbaat al totaal kansloos en alleen maar te doen om media aandacht.
Ach, het is Nederland. Als je een kleurtje hebt en je roept zo hard mogelijk "RACIESME" dan gelooft ongeveer de helft je al.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_191691117
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:21 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat snap ik :+ maar dat rechtvaardigt racisme niet. Wat jullie daarvan denken: lekker zelf weten. Ik vind deze praktijken enorm fout en ik hoop dat ze de rechtzaak winnen zodat ethnisch profileren stopt.
Die kerel kan het nooit bewijzen. Want hij kan gewoon toevallig die ene donkere kerel zijn die een paar keer gecontroleerd wordt.

Er zal voor hem ook een blanke gast zijn die dat overkomt.

Dan nog; de marechaussee moet iedereen controleren die ze verdacht vinden. Voor politie geldt hetzelfde. Die jongetjes met die grote messen die over straat gaan en ze ook regelmatig gebruiken zijn toch echt vooral Marokkanen. Dat ze die daardoor meer controleren is helaas niet anders.

Waarschijnlijk is het dan niet eens vanwege de huidskleur maar we wegens kleding en gedrag. Als je er uitziet als een gangster, word je zo behandeld.
Whatever...
pi_191691151
We leven in Nederland, dus de man heeft het recht een rechtszaak aan te spannen tegen de staat. Laat de rechter maar beslissen of de man een punt heeft of niet. Verder kun je dit ook groter maken dan dat het is. Iedereen kan fouten maken, de staat kan dus ook fouten maken. Maar dat is aan de rechter.
  woensdag 26 februari 2020 @ 08:10:54 #28
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_191691179
Juist de statistieken zijn het grootste argument tegen etnisch profileren (tenminste, als je niet vatbaar bent voor het empathische of wettelijke argument): De statistieken worden gebaseerd op de resultaten van dit soort instanties. Voor betrouwbare statistieken heb je een willekeurige onderzoeksgroep nodig. Door etnisch profileren verpest je die onderzoeksgroep, dus zijn de statistieken niet meer betrouwbaar.
  woensdag 26 februari 2020 @ 08:16:41 #29
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_191691220
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:42 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Je weet niet eens wat subsidiair betekent :')
Dat zou je geheim houden :@
  woensdag 26 februari 2020 @ 08:18:22 #30
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_191691232
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:49 schreef T-zooi het volgende:
Hoe wil deze jongen bewijzen dat hij vaak wordt gecontroleerd? Het wordt niet geregistreerd dus is het alleen maar op basis van wat hij zegt. Dus bij voorbaat al totaal kansloos en alleen maar te doen om media aandacht.
Misschien heeft hij het elke keer gefilmd.
pi_191691234
quote:
8s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:16 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Dat zou je geheim houden :@
Grootste grap is nog in de veronderstelling leven dat het nodig is.
  woensdag 26 februari 2020 @ 08:32:47 #32
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_191691342
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:47 schreef wollah het volgende:

[..]

Iemand puur op basis van zijn huidskleur eruit pikken is onacceptabel maar dat snap je zelf ook wel
Als ze op zoek zijn naar asielzoekers dan is het natuurlijk logisch dat ze niet een blondharige blauwogige man/vrouw eruit pikken en wel een congolees. Zo moeilijk is het niet hoor. Als die man zijn Nederlandse paspoort laat zien is er verder ook niks aan de hand en kan hij gewoon weer door lijkt mij. Misschien moeten mensen eens wat minder snel op hun teentjes getrapt zijn.
pi_191691361
quote:
De geboren Congolees Mpanzu uit Eindhoven wordt regelmatig staande gehouden vanwege zijn huidskleur
:') In Congo zijn ze zelf super racistisch. Maar wel mooi weer. Je in het land waar je opgevangen wordt en ze je met open armen ontvangen gedragen alsof je omgeven bent door racisten en er slaatje uit slaan. Aub paspoort afpakken en terugsturen. Dit soort Nederlandhaters heb je niks aan.
Land of the free. Home of the brave.
pi_191691370
Statistisch profileren. Niet zo gek. Als ik op zoek ben naar iemand die pillen smokkeld stap ik ook eerder naar harrie met zn petje en zn hardcore trui dan naar het turkse gezin met kinderen dat op familiebezoek gaat. Gek he.
  woensdag 26 februari 2020 @ 08:36:30 #35
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_191691373
Pff flikker toch op man.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_191691405
In New York deden ze vroeger ook etnisch profileren met als resultaat dat de misdaad enorm naar beneden ging. Toen ze daarmee stopte steeg de misdaad weer. Etnish profileren werkt gewoon. De statistieken wijzen het uit.
Land of the free. Home of the brave.
  woensdag 26 februari 2020 @ 08:39:28 #37
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_191691407
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:10 schreef PiyeReloaded het volgende:
Juist de statistieken zijn het grootste argument tegen etnisch profileren (tenminste, als je niet vatbaar bent voor het empathische of wettelijke argument): De statistieken worden gebaseerd op de resultaten van dit soort instanties. Voor betrouwbare statistieken heb je een willekeurige onderzoeksgroep nodig. Door etnisch profileren verpest je die onderzoeksgroep, dus zijn de statistieken niet meer betrouwbaar.
De statistieken wijzen juist uit dat er eigenlijk helemaal niet etnisch geprofileerd wordt. Dit is namelijk gewoon al onderzocht. Lubach heeft daar een mooi item over gemaakt.


En ja, ik ga er dan wel vanuit dat de cijfers achter de statistieken kloppen, anders kun je ook geen enkel onderzoek meer vertrouwen. Dan kun je ook zeggen ik geloof niet dat er x-aantal miljonairs in Nederland zijn omdat de CBS dat zegt. Of ik geloof niet dat het warmterecord vorige zomer gesneuveld is omdat de KNMI dat zegt. Dan kun je alles wel ontkennen.
pi_191691472
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:18 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Misschien heeft hij het elke keer gefilmd.
Dan nog weet je niet of het meer of minder dan gemiddeld is, alsmede de reden waarom hij wellicht gekozen is.

Zoals gezegd, uit onderzoek blijkt dat er bij iets van 12% uit de gegevens niet zeker is waarom diegene is staande gehouden. Dat wil niet zeggen dat dat direct zn huidskleur is. Dus ligt het percentage etnisch profileren ergens tussen 0 en 12%.
Ps we mogen kns ook wel eens zorgen maken over het feit dat er in de andere gevallen wél een geldige reden was...

Het is gewoon lastige materie. Politie agenten kunnen helemaal niet statisch hun werk doen, dat moet vanuit gevoel ook. Wij moeten er absoluut voor zorgen dat dat gevoel niet richting racistische trekjes gaat uiteraard.

Ben benieuwd naar de rechtzaak.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_191691713
quote:
6s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:48 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Als ze een neger zoeken, dan zou het gek zijn om er 10 blanken uit te pikken.
Dit ja, accepteer het nou maar gewoon. (Het land moet veilig en leefbaar blijven!)
pi_191691732
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:39 schreef Scarface88 het volgende:
In New York deden ze vroeger ook etnisch profileren met als resultaat dat de misdaad enorm naar beneden ging. Toen ze daarmee stopte steeg de misdaad weer. Etnish profileren werkt gewoon. De statistieken wijzen het uit.
Bron voor deze stelling?

Uit deze links blijken andere oorzaken te zorgen voor een daling alsook dat zo'n 70% van de aanhoudingen onterecht was.

https://decorrespondent.n(...)75408907658-dc44d4e5

https://www.google.com/am(...)beleid-new-york.html

[ Bericht 14% gewijzigd door FYazz op 26-02-2020 09:16:17 ]
pi_191691743
Ik heb vanochtend hier iets over op de radio gehoord. Deze meneer is kennelijk er uitgepikt op basis van dit profiel:

- Netjes gekleed
- Loopt snel
- Ziet er niet Nederlands uit

Hij kwam net uit het buitenland waar hij was uitgenodigd als spreker op een conferentie, en was op weg naar zijn werk.

Het ging om een steekproefcontrole door de KM, niet om een reguliere controle. Het viel op dat veel donkere mensen gecontroleerd werden. Deze meneer heeft hierover een klacht ingediend en is in het gelijk gesteld maar dat heeft er niet toe geleid dat de gebruikte profielen zijn aangepast. En daar gaat nu deze zaak over.

[ Bericht 33% gewijzigd door recursief op 26-02-2020 09:15:37 ]
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_191691889
quote:
6s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:48 schreef Nikonlover het volgende:
Als ze een neger zoeken, dan zou het gek zijn om er 10 blanken uit te pikken.
De vraag is dan waarom ze specifiek een neger zoeken.

Als ze van een getuige hebben gehoord dat de overvaller een neger was dan is dat niet vreemd.
En als de illegale immigranten grotendeels uit negers bestaan dan is er wat voor te zeggen dat je die uit de rij pikt, hoewel ik dan nog liever een extra criterium zou willen zien.

Maar als de politie steeds negers staande houdt omdat iedereen weet dat negers crimineel zijn of bij een vlucht vanuit een drugsland alleen de negers controleert op smokkelen dan vindt ik het wat te ver gaan.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_191692002
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:19 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

De vraag is dan waarom ze specifiek een neger zoeken.

Als ze van een getuige hebben gehoord dat de overvaller een neger was dan is dat niet vreemd.
En als de illegale immigranten grotendeels uit negers bestaan dan is er wat voor te zeggen dat je die uit de rij pikt, hoewel ik dan nog liever een extra criterium zou willen zien.

Maar als de politie steeds negers staande houdt omdat iedereen weet dat negers crimineel zijn of bij een vlucht vanuit een drugsland alleen de negers controleert op smokkelen dan vindt ik het wat te ver gaan.
Is niet zo raar, als je uit Nederland komt in Peru (of die kant op) word je er ook uitgepikt vanwege de hoge mate van drugssmokkel door nederlanders die kant op.

"Raziesme!" nee, gewoon kijken naar de fucking feiten.
pi_191692045
Als hij deze rechtzaak wint betekent dat dan de politie altijd de huidskleur moet registreren?

Krijg je daar natuurlijk weer de Commissie van de Rechten van de Mens aan je broek..
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_191692104
Je kan slechts iedereen controleren?

Je zal dus keuzes moeten maken, en daar zal een zeker mate van profileren (gebaseerd op statistische gegevens of ervaringen) bij komen kijken.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 26 februari 2020 @ 10:16:25 #46
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_191692656
Misschien moet meneer maar terug naar Congo gaan als het allemaal zo kut is hier
Ik ben inmiddels overleden
  woensdag 26 februari 2020 @ 11:04:17 #48
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_191693280
Ja! Laten we ook alle bejaarde vrouwtjes uit de rij halen!
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_191693941
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:00 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Die kerel kan het nooit bewijzen. Want hij kan gewoon toevallig die ene donkere kerel zijn die een paar keer gecontroleerd wordt.

Er zal voor hem ook een blanke gast zijn die dat overkomt.

Dan nog; de marechaussee moet iedereen controleren die ze verdacht vinden. Voor politie geldt hetzelfde. Die jongetjes met die grote messen die over straat gaan en ze ook regelmatig gebruiken zijn toch echt vooral Marokkanen. Dat ze die daardoor meer controleren is helaas niet anders.

Waarschijnlijk is het dan niet eens vanwege de huidskleur maar we wegens kleding en gedrag. Als je er uitziet als een gangster, word je zo behandeld.
De officiele cijfers spreken je toch tegen. Het gaat bij mes gerelateerde zaken voornamelijk om Nederlandse Antillianen.
pi_191694063
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:39 schreef Scarface88 het volgende:
In New York deden ze vroeger ook etnisch profileren met als resultaat dat de misdaad enorm naar beneden ging. Toen ze daarmee stopte steeg de misdaad weer. Etnish profileren werkt gewoon. De statistieken wijzen het uit.
Nee hoor. Meerdere onderzoeken hebben aangetoond dat stop&frisk weinig effect op de misdaadstatistieken had. En misdaad steeg niet toen ze er mee stopten.

Dus gewoon ophouden met liegen aub.
"Pools are perfect for holding water"
pi_191694311
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:01 schreef probeer het volgende:

[..]

Nee hoor. Meerdere onderzoeken hebben aangetoond dat stop&frisk weinig effect op de misdaadstatistieken had. En misdaad steeg niet toen ze er mee stopten.

Dus gewoon ophouden met liegen aub.
Laatst nog in het nieuws dat de patserbak controles in Rotterdam uitermate effectief zijn.
Het is dat auto's geen ras zijn maar dat is ook profileren wat heus wel werkt. En ja daar zijn de meeste mensen ook getint.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_191694382
quote:
6s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:15 schreef Nikonlover het volgende:
Ik, blank en blond
Lucky bastard 8-)
pi_191695253
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:25 schreef SebbeSwensje het volgende:
Lastig. Bij gerichte opsporingsacties ontkom je er simpelweg niet aan, maar uiterlijke kenmerken an sich zijn niet racistisch, dat is pas als je ze minderwaardig gaat vinden. Dat gezegd hebbende moeten we absoluut uitkijken voor "het had gebeurd kunnen zijn" praktijken.

Kijk dit filmpje dan van Lubach. Dan is het ineens niet lastig meer.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_191695730
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ethnische profilering is pure discriminatie. En dat vind ik een probleem, ongeacht wat de statistieken zeggen.
Dat ik weggestuurd word in een vrouwentoilet is ook pure discriminatie. Vind je dat dan ook een probleem?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191695741
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:18 schreef Kaneelstokje het volgende:
Precies, misdaad aanpakken moeten we niet willen met zijn allen. Dat is discriminatie.
Kvind jou wel verdomde kritisch voor een persoon in jouw beroepsgroep.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191695763
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:25 schreef SebbeSwensje het volgende:
Lastig. Bij gerichte opsporingsacties ontkom je er simpelweg niet aan, maar uiterlijke kenmerken an sich zijn niet racistisch, dat is pas als je ze minderwaardig gaat vinden. Dat gezegd hebbende moeten we absoluut uitkijken voor "het had gebeurd kunnen zijn" praktijken.

Ik vind dit hele filmpje antiegelijk dom, het hele punt van die post is niet "dit incident is zo erg" de post ging over een maatschappelijk probleem, een anekdotisch voorbeeld daarvan is allemaal leuk en aardig maar niet zo boeiend voor de discussie.

Nu wordt er door Lubach gedaan alsof het argument ermee valt of staat terwijl een enkel op zichzelf staand incident juist geen ene flikker zegt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191695804
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:50 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Ja ligt eraan he als je moet controleren of er illegalen uit het middenoosten op een vlucht zitten kan je wel heel politiek correct ook Ernst Jan en zijn roomblanke Marieke controleren voor je Ziad Babbiebie ook checkt maar dat is puur tijdverspilling en dat is zonde
Teveel logica, mijn hersenpan staat in de branddd ahhhh, snellll waar is Jesse Klaver.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 26 februari 2020 @ 14:02:01 #58
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191695849
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik vind dit hele filmpje antiegelijk dom, het hele punt van die post is niet "dit incident is zo erg" de post ging over een maatschappelijk probleem, een anekdotisch voorbeeld daarvan is allemaal leuk en aardig maar niet zo boeiend voor de discussie.

Nu wordt er door Lubach gedaan alsof het argument ermee valt of staat terwijl een enkel op zichzelf staand incident juist geen ene flikker zegt.
Onjuist. Dit was zijn tweet:

thierrybaudet twitterde op vrijdag 31-01-2020 om 22:29:56 Vanavond zijn twee dierbare vriendinnen ernstig lastig gevallen door 4 Marokkanen in de trein. Aangifte doen natuurlijk volstrekt zinloos. Oh lieve, kinderlijk naïeve Nederlanders! Stem nou toch eindelijk voor verandering. Breek los uit politiek correct gelul! Red dit land! #FVD reageer retweet
We have always been at war with Eastasia.
pi_191695859
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:10 schreef PiyeReloaded het volgende:
Juist de statistieken zijn het grootste argument tegen etnisch profileren (tenminste, als je niet vatbaar bent voor het empathische of wettelijke argument): De statistieken worden gebaseerd op de resultaten van dit soort instanties. Voor betrouwbare statistieken heb je een willekeurige onderzoeksgroep nodig. Door etnisch profileren verpest je die onderzoeksgroep, dus zijn de statistieken niet meer betrouwbaar.
Je kunt de succesrate per staandehouding ook gewoon uitrekenen, mag dat dan wel door als bewijs dat het okay gedrag is van de politie?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191695867
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

Teveel logica, mijn hersenpan staat in de branddd ahhhh, snellll waar is Jesse Klaver.
Die is op vakantie maar heeft wel CO2 compensatiebomen gekocht hoor, want koolstof dat een half miljard jaar gefixeerd is geweest kan je makkelijk vangen in een boom die dan Billie boekenkast wordt en alsnog CO2 wordt binnen 150 jaar

Dat is logisch

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2020 14:03:34 ]
pi_191695873
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Onjuist. Dit was zijn tweet:

thierrybaudet twitterde op vrijdag 31-01-2020 om 22:29:56 Vanavond zijn twee dierbare vriendinnen ernstig lastig gevallen door 4 Marokkanen in de trein. Aangifte doen natuurlijk volstrekt zinloos. Oh lieve, kinderlijk naïeve Nederlanders! Stem nou toch eindelijk voor verandering. Breek los uit politiek correct gelul! Red dit land! #FVD reageer retweet
Jij denkt dat het delen van die tweet niks te maken heeft met iets wat structureel fout gaat?

Die hele tweet is overladen met hints dat Baudet doelt op een maatschappelijk probleem.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191695880
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Kijk dit filmpje dan van Lubach. Dan is het ineens niet lastig meer.
Hoe is dat relevant voor gerichte zoekacties?
pi_191695904
quote:
12s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:02 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Die is op vakantie maar heeft wel CO2 compensatiebomen gekocht hoor, want koolstof dat een half miljard jaar gefixeerd is geweest kan je makkelijk vangen in een boom die dan Billie boekenkast wordt en alsnog CO2 wordt binnen 150 jaar

Dat is logisch
Gewoon meer boekenkasten maken dus. Dan zakt de zeespiegel vanzelf.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 26 februari 2020 @ 14:05:36 #64
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191695910
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jij denkt dat het delen van die tweet niks te maken heeft met iets wat structureel fout gaat?

Die hele tweet is overladen met hints dat Baudet doelt op een maatschappelijk probleem.
Welk maatschappelijk probleem? Het probleem van politici die incidenten uit hun duim zuigen?
We have always been at war with Eastasia.
pi_191695914
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:05 schreef ludovico het volgende:

[..]

Gewoon meer boekenkasten maken dus. Dan zakt de zeespiegel vanzelf.
Godsamme, lossen we hier even alles in één keer op.. we moeten eens bomen over kanker, en malaria...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2020 14:06:14 ]
pi_191695926
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:05 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Welk maatschappelijk probleem? Het probleem van politici die incidenten uit hun duim zuigen?
.....
Het Marokkanen probleem.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191695937
quote:
14s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:05 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Godsamme, lossen we hier even alles in één keer op.. we moeten eens bomen over kanker, en malaria...
Slim! Meer Chemo? :7 Minder muggen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191695949
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

Slim! Meer Chemo? :7 Minder muggen.
Zoveel chemo dat je huisaansluiting elke drie maanden vervangen moet worden _O_
pi_191695959
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik vind dit hele filmpje antiegelijk dom, het hele punt van die post is niet "dit incident is zo erg" de post ging over een maatschappelijk probleem, een anekdotisch voorbeeld daarvan is allemaal leuk en aardig maar niet zo boeiend voor de discussie.

Nu wordt er door Lubach gedaan alsof het argument ermee valt of staat terwijl een enkel op zichzelf staand incident juist geen ene flikker zegt.
Het heeft vooral een humoristische inslag. Maakt het natuurlijk niet minder onwenselijk dat notabene volksvertegenwoordigers, zonder verdere kennis direct de media opzoeken en bevolkingsgroepen gaan framen voor fictieve gebeurtenissen.
pi_191695978
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:08 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Het heeft vooral een humoristische inslag. Maakt het natuurlijk niet minder onwenselijk dat notabene volksvertegenwoordigers, zonder verdere kennis direct de media opzoeken en bevolkingsgroepen gaan framen voor fictieve gebeurtenissen.
Als dat bewust gegaan is vind ik het inderdaad ook wel kwalijk. :+
Als het een voorval is die tekenend is voor een maatschappelijk probleem is het helemaal niet erg dat een volksvertegenwoordiger zijn mond open trekt.

Verder denk ik eigenlijk dat je het alleen grappig vindt als je je kop een beetje in het zand steekt en sowieso het Marokkanen probleem niet serieus neemt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191695992
Je toonde opvallend gedrag, wordt eruit gepikt en dus ga je maar met de racisme-kaart zwaaien.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 26 februari 2020 @ 14:15:25 #72
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191696046
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

.....
Het Marokkanen probleem.
En dat maak je dan 'bespreekbaar' door een enorm grote bek op te zetten op basis van een verzonnen incident? Nee, Baudet ging flink op zijn muil en weigerde zijn fout toe te geven. Lubach lachte hem daarom uit.
We have always been at war with Eastasia.
pi_191696052
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]

En dat maak je dan 'bespreekbaar' door een enorm grote bek op te zetten op basis van een verzonnen incident? Nee, Baudet ging flink op zijn muil en weigerde zijn fout toe te geven. Lubach lachte hem daarom uit.
Verzonnen incident?

Enorm grote bek?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191696079
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als dat bewust gegaan is vind ik het inderdaad ook wel kwalijk. :+
Als het een voorval is die tekenend is voor een maatschappelijk probleem is het helemaal niet erg dat een volksvertegenwoordiger zijn mond open trekt.

Verder denk ik eigenlijk dat je het alleen grappig vindt als je je kop een beetje in het zand steekt en sowieso het Marokkanen probleem niet serieus neemt.
Het Marokkanen probleem neem ik inderdaad niet heel serieus. Allereerst al, omdat ik het nogal hypocriet vind om eerst aan de zijlijn te staan kijken hoe het neoliberalisme de samenleving verhardt en de kloof tussen arm en rijk vergroot. Om dan volslagen verbijsterd te gaan staan schreeuwen en wijzen dat alle Marokkanen daarvoor verantwoordelijk zijn. Ik dank je hartelijk.
  woensdag 26 februari 2020 @ 14:18:54 #75
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191696099
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Verzonnen incident?

Enorm grote bek?

quote:
Oh lieve, kinderlijk naïeve Nederlanders! Stem nou toch eindelijk voor verandering. Breek los uit politiek correct gelul! Red dit land!
Als iemand mij aanspreekt met 'kinderlijk naieve Nederlander' terwijl hij zich zelf net een verhaaltje op de mouw heeft laten spelden, ja. Verder zijn termen als 'politiek correct gelul' en 'Red dit land' ook grote woorden die wat potsierlijk aandoen als je basis een verzonnen verhaaltje is.
We have always been at war with Eastasia.
pi_191696105
En dat jij het oké vindt dat publieke figuren, laat staan beleidsmakers, situaties gaan verzinnen om de publieke beeldvorming te sturen zegt behoorlijk veel over jou.
pi_191696158
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:17 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Het Marokkanen probleem neem ik inderdaad niet heel serieus. Allereerst al, omdat ik het nogal hypocriet vind om eerst aan de zijlijn te staan kijken hoe het neoliberalisme de samenleving verhardt en de kloof tussen arm en rijk vergroot. Om dan volslagen verbijsterd te gaan staan schreeuwen en wijzen dat alle Marokkanen daarvoor verantwoordelijk zijn. Ik dank je hartelijk.
Ik zie het oorzakelijk verband niet ;)
En volgens mij niemand die dat ook zo stelt, behalve jij nu, dus, beetje je eigen fantasie dit. Als mensen de werkelijkheid anders ervaren dan die is noemen we dat ook wel psychose geloof ik.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191696183
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jij denkt dat het delen van die tweet niks te maken heeft met iets wat structureel fout gaat?

Die hele tweet is overladen met hints dat Baudet doelt op een maatschappelijk probleem.
Laten we voor het gemak daar maar even mee vergeten, dat het bestaan van dat maatschappelijke probleem behoorlijk twijfelachtig wordt, als er situaties verzonnen moeten worden om het kracht bij te zetten.
pi_191696203
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik zie het oorzakelijk verband niet ;)
En volgens mij niemand die dat ook zo stelt, behalve jij nu, dus, beetje je eigen fantasie dit. Als mensen de werkelijkheid anders ervaren dan die is noemen we dat ook wel psychose geloof ik.
Nee jij wijst liever naar "de Marokkanen" terwijl je er waarschijnlijk nog geen één kon aanwijzen al sloeg die je recht voor je bakkes.
pi_191696207
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:18 schreef -XOR- het volgende:

[..]

[..]

Als iemand mij aanspreekt met 'kinderlijk naieve Nederlander' terwijl hij zich zelf net een verhaaltje op de mouw heeft laten spelden, ja. Verder zijn termen als 'politiek correct gelul' en 'Red dit land' ook grote woorden die wat potsierlijk aandoen als je basis een verzonnen verhaaltje is.
Nou het heeft op mij toch wel een ander effect, maar zou jij wel open staan voor kritiek op Marokkanen in de huidige samenleving als dat gedaan wordt met feitelijke statistieken?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191696216
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:19 schreef SebbeSwensje het volgende:
En dat jij het oké vindt dat publieke figuren, laat staan beleidsmakers, situaties gaan verzinnen om de publieke beeldvorming te sturen zegt behoorlijk veel over jou.
Begin je weer over "verzinnen"

Hoe kom je erop dat dit verzonnen is?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191696237
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Begin je weer over "verzinnen"

Hoe kom je erop dat dit verzonnen is?
Baudet zelf?
pi_191696248
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:23 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Laten we voor het gemak daar maar even mee vergeten, dat het bestaan van dat maatschappelijke probleem behoorlijk twijfelachtig wordt, als er situaties verzonnen moeten worden om het kracht bij te zetten.
Terug naar de feiten dan?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191696256
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:25 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Baudet zelf?
Ehhh bron? Want dit heb je dan echt verkeerd begrepen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191696273
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:23 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Nee jij wijst liever naar "de Marokkanen" terwijl je er waarschijnlijk nog geen één kon aanwijzen al sloeg die je recht voor je bakkes.
Wat insinueer je?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191696292
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ehhh bron? Want dit heb je dan echt verkeerd begrepen.
Jij wil nu beweren dat die dames wel zijn lastiggevallen door 4 "Marokkanen"? En als dat al zo was, hoe weet jij dat het Marokkanen zijn en geen Tunesiërs?

Als dat al zo was, waren ze niet, want ze waren Egyptisch. Maar het had gekund.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2020 14:29:09 ]
pi_191696354
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Terug naar de feiten dan?
Daar was ik al ff mee bezig, maar prima.
pi_191696362
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:27 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Jij wil nu beweren dat die dames wel zijn lastiggevallen door 4 "Marokkanen"? En als dat al zo was, hoe weet jij dat het Marokkanen zijn en geen Tunesiërs?

Als dat al zo was, waren ze niet, want ze waren Egyptisch. Maar het had gekund.
.... Ik zeg dat Baudet het niet verzonnen heeft, heb je bewijs voor het tegendeel?

Etniciteit ga je niet 100% accuraat kunnen aflezen maar het valt in grote lijnen best aardig te zien.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191696393
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat insinueer je?
Dat jij het bruggetje tussen politicus die verhaal verzint tbv publieke afkeur en zie je wel er is een maatschappelijk Marokkanenprobleem zo makkelijk maakt, behoorlijk beangstigend vindt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2020 14:32:32 ]
pi_191696414
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:31 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Dat jij het bruggetje tussen politicus die verhaal verzint tbv publieke afkeur en zie je wel er is een maatschappelijk Marokkanenprobleem, behoorlijk beangstigend vindt.
Laten we het chronologisch doen, als jij bewijst dat het verhaal is "verzonnen" praten we verder.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191696422
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

.... Ik zeg dat Baudet het niet verzonnen heeft, heb je bewijs voor het tegendeel?

Etniciteit ga je niet 100% accuraat kunnen aflezen maar het valt in grote lijnen best aardig te zien.
Pardon? Je hebt de hele ophef gemist?
pi_191696435
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Laten we het chronologisch doen, als jij bewijst dat het verhaal is "verzonnen" praten we verder.
_O-
pi_191696527
Beetje raar dit wel hoor SebbeSwensje. Waarom denk je dat Baudet dit heeft verzonnen? Note bene de NS kaart zelf aan dat er een voorval heeft plaatsgevonden (indicatie dat Baudet aan een echte gebeurtenis heeft gerefereerd). En dat die het via "vriendinnen" heeft gehoord. Die dus ook bij een voorval betrokken waren volgens de NS.

Dat die vriendinnen zich lastiggevallen voelden of wat zij gedeeld hebben met Baudet weet jij helemaal niet, maar is het echt zo lastig om je in te beelden dat zij hebben gezegd dat ze zijn lastiggevallen en dat Baudet daarop een bericht de wereld heeft "getweet"?

Hoe kom je er op dat Baudet iets heeft "verzonnen" het klopt niet. Ik snap die kerel wel dat die gek wordt van al die mensen die dingen over hem roepen die hij nooit heeft gezegd of gedaan.

Ik ken het hier op Fok ook heel goed, dan leest men 30x je tekst verkeerd en dat komt nooit door bij de ontvanger.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191696565
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:39 schreef ludovico het volgende:
Beetje raar dit wel hoor SebbeSwensje. Waarom denk je dat Baudet dit heeft verzonnen? Note bene de NS kaart zelf aan dat er een voorval heeft plaatsgevonden (indicatie dat Baudet aan een echte gebeurtenis heeft gerefereerd). En dat die het via "vriendinnen" heeft gehoord. Die dus ook bij een voorval betrokken waren volgens de NS.

Dat die vriendinnen zich lastiggevallen voelden of wat zij gedeeld hebben met Baudet weet jij helemaal niet, maar is het echt zo lastig om je in te beelden dat zij hebben gezegd dat ze zijn lastiggevallen en dat Baudet daarop een bericht de wereld heeft "getweet"?
Lastig in te beelden? Lijkt me niet, het is daadwerkelijk gebeurd. Ja dat twitterbericht dan, het lastigvallen alleen niet. Is wel zo'n beetje de leidraad van de tweet als ik me niet vergis.
pi_191696586
Edit niet gelezen, werd mij te lang.
pi_191696591
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:41 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Lastig in te beelden? Lijkt me niet, het is daadwerkelijk gebeurd. Ja dat twitterbericht dan, het lastigvallen alleen niet. Is wel zo'n beetje de leidraad van de tweet als ik me niet vergis.
Lastiggevallen worden is nogal een subjectief begrip. Maar voor Baudet om dat "verzonnen" te hebben zouden die "lastiggevallen dames" iets anders aan Baudet bericht moeten hebben dan dat zij lastigggevallen zouden zijn door 4 Marokkanen, heb je daar dan bewijs voor? Heb je het bericht van die dames aan Baudet gelezen? :D
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191696603
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:42 schreef SebbeSwensje het volgende:
Edit niet gelezen, werd mij te lang.
Je zou maar je kop uit het zand moeten halen, het is makkelijker om een beetje dom te demoniseren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191696610
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Lastiggevallen worden is nogal een subjectief begrip. Maar voor Baudet om dat "verzonnen" te hebben zouden die "lastiggevallen dames" iets anders aan Baudet bericht moeten hebben dan dat zij lastigggevallen zouden zijn door 4 Marokkanen, heb je daar dan bewijs voor? Heb je het bericht van die dames aan Baudet gelezen? :D
Het waren conducteurs. Controle van kaartjes valt niet onder de noemer lastigvallen.
pi_191696625
En wat zou het bericht van de dames aan Baudet dan bewijzen? Misschien hebben die Marokkanen het wel getypt teneinde een false flag op touw te zetten.
pi_191696633
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ethnische profilering is pure discriminatie. En dat vind ik een probleem, ongeacht wat de statistieken zeggen.
Elke manier van profileren is discrimineren. Dat is de hele fokking basis van profileren, onderscheid maken op basis van een set aan kenmerken. Etniciteit hoort daar bij te horen wanneer het berust is op feitelijke cijfers.
pi_191696634
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je zou maar je kop uit het zand moeten halen, het is makkelijker om een beetje dom te demoniseren.
Als jij de jouwe uit je reet haalt.
pi_191696647
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:44 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Het waren conducteurs. Controle van kaartjes valt niet onder de noemer lastigvallen.
Wat doet het er toe? Baudet refereert aan een verhaal die hij via via verkregen heeft. Als je stelt dat hij dingen verzint moet je toch weten wat er staat in het verhaal waar hij aan refereert.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191696651
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:45 schreef SebbeSwensje het volgende:
En wat zou het bericht van de dames aan Baudet dan bewijzen? Misschien hebben die Marokkanen het wel getypt teneinde een false flag op touw te zetten.
;(

Dat die het wel of niet verzonnen heeft wat die heeft opgeschreven misschien? Ehhhhhhh, denk een beetje na?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191696695
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:46 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat doet het er toe? Baudet refereert aan een verhaal die hij via via verkregen heeft. Als je stelt dat hij dingen verzint moet je toch weten wat er staat in het verhaal waar hij aan refereert.
Nee. Dat als volksvertegenwoordiger op deze manier de wereld in slingeren, zal door in elk geval de eigen achterban als waargebeurd worden geïnterpreteerd. Daar stuurt hij ook zelf naar met z'n neerbuigende houding naar het kennelijk blinde en domme volk.
pi_191696707
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

;(

Dat die het wel of niet verzonnen heeft wat die heeft opgeschreven misschien? Ehhhhhhh, denk een beetje na?
Snap je het nog wel? Als je het ooit gesnapt zou hebben hoor, is niet zo, maar had gekund.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2020 14:51:27 ]
pi_191696713
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:50 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Nee. Dat als volksvertegenwoordiger op deze manier de wereld in slingeren, zal door in elk geval de eigen achterban als waargebeurd worden geïnterpreteerd. Daar stuurt hij ook zelf naar met z'n neerbuigende houding naar het kennelijk blinde en domme volk.
Klopt, zo wordt het ook geinterpreteerd, maakt dat het "verzonnen door Baudet" ??
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191696729
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Klopt, zo wordt het ook geinterpreteerd, maakt dat het "verzonnen door Baudet" ??
Ja. Bovendien ook stemmingmakerij en behoorlijk onwenselijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2020 14:53:09 ]
pi_191696734
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:52 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Ja.
Tering. _O-
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 26 februari 2020 @ 14:53:23 #109
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191696747
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:23 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nou het heeft op mij toch wel een ander effect, maar zou jij wel open staan voor kritiek op Marokkanen in de huidige samenleving als dat gedaan wordt met feitelijke statistieken?
Probeer je de volgende Rutte-tweet eens in te denken: oh lieve, kinderlijk naieve Nederlanders, stem voor het Oekraineverdrag. Red dit land!

Iedereen zou over hem heenvallen en hem een arrogante kwal vinden. Dat is Thierry dan ook, een vervelend, arrogant, narcistisch kwalletje.

Maar goed, ik erken prima dat er een problematische oververtegenwoordiging is van Marokkanen en andere allochtonen in de criminaliteit en dat dit te staven valt met gortdroge statistiek. Ik snap ook best dat je eerder een Marokkaanse jongen van 16 wilt fouilleren op wapenbezit dan een blonde vrouw van middelbare leeftijd, maar ben wel van mening dat alleen het Marokkaan-zijn niet genoeg mag zijn om iemand te targetten.
We have always been at war with Eastasia.
pi_191696749
Dus als jij zegt: "Ik werd vandaag lastiggevallen door een tovenaar!"

En ik tweet: "Mijn grote vriend SebbeSwensje was vandaag lastiggevallen door een tovenaar!"
Dan heb ik dat verzonnen?

Bijzonder man bijzonder.

Kijk als we gewoon waarheden miskennen heeft discussieren geen zin. Ik kan de stapjes zo klein maken als ik wil maar ehh, tjah, gaat niet werken bij je.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191696750
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tering. _O-
Gezondheid.
pi_191696780
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:53 schreef ludovico het volgende:
Dus als jij zegt: "Ik werd vandaag lastiggevallen door een tovenaar!"

En ik tweet: "Mijn grote vriend SebbeSwensje was vandaag lastiggevallen door een tovenaar!"
Dan heb ik dat verzonnen?
Als jij de verschillen in publiek aanzien tussen jezelf en de voorman van een populistische politieke partij al niet begrijpt, dan moeten we het gesprek helaas hier staken.
pi_191696798
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:55 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Als jij de verschillen in publiek aanzien tussen jezelf en de voorman van een populistische politieke partij al niet begrijpt, dan moeten we het gesprek helaas hier staken.
Dus als jij zegt: "Ik werd vandaag lastiggevallen door een tovenaar!"

En ik tweet: "Mijn grote vriend SebbeSwensje was vandaag lastiggevallen door een tovenaar!"
Dan heb ik dat verzonnen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191696844
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:55 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dus als jij zegt: "Ik werd vandaag lastiggevallen door een tovenaar!"

En ik tweet: "Mijn grote vriend SebbeSwensje was vandaag lastiggevallen door een tovenaar!"
Dan heb ik dat verzonnen?
Nee.
pi_191696847
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Probeer je de volgende Rutte-tweet eens in te denken: oh lieve, kinderlijk naieve Nederlanders, stem voor het Oekraineverdrag. Red dit land!

Iedereen zou over hem heenvallen en hem een arrogante kwal vinden. Dat is Thierry dan ook, een vervelend, arrogant, narcistisch kwalletje.

Maar goed, ik erken prima dat er een problematische oververtegenwoordiging is van Marokkanen en andere allochtonen in de criminaliteit en dat dit te staven valt met gortdroge statistiek. Ik snap ook best dat je eerder een Marokkaanse jongen van 16 wilt fouilleren op wapenbezit dan een blonde vrouw van middelbare leeftijd, maar ben wel van mening dat alleen het Marokkaan-zijn niet genoeg mag zijn om iemand te targetten.
Er zit dan vaak ook wel weer wat meer achter, daarnaast, nemen de verschillen hopelijk af in de toekomst, maar dat werkt niet als alle groepen gesegrereerd blijven leven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191696857
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:58 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Nee.
Oh, maar als Baudet dat had gezegd dan weer wel. ;(
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191696866
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:58 schreef ludovico het volgende:

[..]

Oh, maar als Baudet dat had gezegd dan weer wel. ;(
Ja. Je begrijpt het dus wel :)
pi_191696868
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:55 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dus als jij zegt: "Ik werd vandaag lastiggevallen door een tovenaar!"

En ik tweet: "Mijn grote vriend SebbeSwensje was vandaag lastiggevallen door een tovenaar!"
Dan heb ik dat verzonnen?
Jij niet, maar als Baudet dat zou tweeten, dan hij wel.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_191696879
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:59 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Ja. Je begrijpt het dus wel :)
8)7
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 26 februari 2020 @ 15:00:23 #120
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_191696882
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:58 schreef ludovico het volgende:

[..]

Er zit dan vaak ook wel weer wat meer achter, daarnaast, nemen de verschillen hopelijk af in de toekomst, maar dat werkt niet als alle groepen gesegrereerd blijven leven.
Dat werkt ook niet als je steevast gefouilleerd blijft worden om je huidskleur en er politici en stemmers rondlopen die hun mening over buitenlanders niet onder stoelen of banken steken.
pi_191696883
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:59 schreef Montagui het volgende:

[..]

Jij niet, maar als Baudet dat zou tweeten, dan hij wel.
_O-
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191696900
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:00 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat werkt ook niet als je steevast gefouilleerd blijft worden om je huidskleur en er politici en stemmers rondlopen die hun mening over buitenlanders niet onder stoelen of banken steken.
Waarom zou je van fouilleren jezelf meer segregeren? Of van wat terecht negatieve woorden over statistieken van "je bevolkingsgroep"
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191696901
Anders gezegd dan. Jij vindt het goed dat volksvertegenwoordigers dit soort via via verhalen als voldongen feit presenteren? En zeg niet "om een maatschappelijk probleem aan te tonen", want dan gooi ik met m'n slipper.
  woensdag 26 februari 2020 @ 15:01:51 #124
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191696908


[ Bericht 50% gewijzigd door -XOR- op 26-02-2020 15:02:31 ]
We have always been at war with Eastasia.
pi_191696914
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

8)7
Ik snap dat het allemaal nog even moet landen bij je.
  woensdag 26 februari 2020 @ 15:03:33 #126
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_191696939
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:55 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dus als jij zegt: "Ik werd vandaag lastiggevallen door een tovenaar!"

En ik tweet: "Mijn grote vriend SebbeSwensje was vandaag lastiggevallen door een tovenaar!"
Dan heb ik dat verzonnen?
Ik mag hopen dat als jij een bericht krijgt van iemand dat hij werd lastig gevallen door NS-controleurs je een gezonde dosis argwaan hebt en niet meteen allerlei wilde verhalen de wereld in slingert.

Bovendien had je dan ook, in het geval van Baudet, als het waar was, daarna nog even een @NS er in kunnen gooien.

Nu bleek uit alles dat Baudet zijn neus enkele meters is gegroeid.
pi_191696942
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:59 schreef Montagui het volgende:

[..]

Jij niet, maar als Baudet dat zou tweeten, dan hij wel.
Precies. Niemand geeft om de mening van ludovico, Baudet is nog net niet de nieuwe messiah in bepaalde kringen.
pi_191696945
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:01 schreef SebbeSwensje het volgende:
Anders gezegd dan. Jij vindt het goed dat volksvertegenwoordigers dit soort via via verhalen als voldongen feit presenteren? En zeg niet "om een maatschappelijk probleem aan te tonen", want dan gooi ik met m'n slipper.
Ik zie niet in waarom een politicus niet een anekdotisch voorval van wat hij een maatschappelijk probleem vindt zou mogen gebruiken om zijn punt kracht bij te zetten? Dat is iets wat non stop gebeurt door politici om het tastbaar te maken.

Ik zou maar met je slipper gaan gooien.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 26 februari 2020 @ 15:04:17 #129
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_191696952
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Waarom zou je van fouilleren jezelf meer segregeren? Of van wat terecht negatieve woorden over statistieken van "je bevolkingsgroep"
Waarom zou je vertrouwen in de overheid stijgen als je daar iedere keer mee wordt geconfronteerd?
pi_191696999
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom een politicus niet een anekdotisch voorval van wat hij een maatschappelijk probleem vindt zou mogen gebruiken om zijn punt kracht bij te zetten? Dat is iets wat non stop gebeurt door politici om het tastbaar te maken.

Ik zou maar met je slipper gaan gooien.
Anekdotisch voorval is een leuke beschrijving, bedrog zou evenzo toepasselijk zijn.
pi_191697006
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:03 schreef Poem_ het volgende:
Ik mag hopen dat als jij een bericht krijgt van iemand dat hij werd lastig gevallen door NS-controleurs je een gezonde dosis argwaan hebt en niet meteen allerlei wilde verhalen de wereld in slingert.
1 verhaal, lijkt mij, of heb je er meerdere?

Ik vertrouw mijn vrienden en vriendinnen op hun woord, zie niet in waarom ik ze niet zou vertrouwen op hun woord.

De hele #metoo hetze een paar kwartalen geleden ging er ook over dat we vrouwen wel gewoon mogen geloven als ze worden lastiggevallen maar daar heb jij nog een andere mening over dan?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191697034
Als Baudet nou morgen Twittert: "Die ludovico is echt een dikke 60+er, wat een zweetvogel!", omdat er morgen uit het niets een zweetvogelcrisis ontstaat? Vind je het dan prima?
  woensdag 26 februari 2020 @ 15:09:37 #133
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_191697050
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

1 verhaal, lijkt mij, of heb je er meerdere?

Ik vertrouw mijn vrienden en vriendinnen op hun woord, zie niet in waarom ik ze niet zou vertrouwen op hun woord.

De hele #metoo hetze een paar kwartalen geleden ging er ook over dat we vrouwen wel gewoon mogen geloven als ze worden lastiggevallen maar daar heb jij nog een andere mening over dan?
Maar als je daadwerkelijk overtuigd bent van het zwaar onprofessionele handelen van de controleurs dan blijf je bij je verhaal en vraag je de NS om hun medewerkers op het matje te roepen. Baudet trekt halfslachtig en lafjes zijn keutel in.
pi_191697095
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:09 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Maar als je daadwerkelijk overtuigd bent van het zwaar onprofessionele handelen van de controleurs dan blijf je bij je verhaal en vraag je de NS om hun medewerkers op het matje te roepen. Baudet trekt halfslachtig en lafjes zijn keutel in.
Ik geloof best dat er meer nuance in het verhaal zat, zeker als de NS het zelf ook nog eens onderzocht heeft, dus die dames zou ik inderdaad niet meer vertrouwen.

Baudet geeft inderdaad toe dat dit voorval waarschijnlijk genuanceerder was ;)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191697112
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:03 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Precies. Niemand geeft om de mening van ludovico, Baudet is nog net niet de nieuwe messiah in bepaalde kringen.
Feit is wel dat beide gelijk hebben als je dat gezegd hebt.

Qua impact zit er in dit voorbeeld niet veel verschil in. Dat Sebbeswensje is lastig gevallen door een tovenaar zal niemand erg boeien. Wel apart als zoiets 'raars' gezegd zou worden door Baudet.

Qua impact zit er m.b.t. de gewraakte tweet van Baudet wel verschil wanneer die getweet zou zijn door Ludovico ipv Baudet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_191697134
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:12 schreef Montagui het volgende:

[..]

Feit is wel dat beide gelijk hebben als je dat gezegd hebt.

Qua impact zit er in dit voorbeeld niet veel verschil in. Dat Sebbeswensje is lastig gevallen door een tovenaar zal niemand erg boeien. Wel apart als zoiets 'raars' gezegd zou worden door Baudet.

Qua impact zit er m.b.t. de gewraakte tweet van Baudet wel verschil wanneer die getweet zou zijn door Ludovico ipv Baudet.
Ik zou er niet mee akkoord gaan, als Baudet mij verwerkt in zijn hersenspinsels met het doel afkeer te bewerkstelligen, maar goed misschien sta jij daar anders in, dat kan.
  woensdag 26 februari 2020 @ 15:14:18 #137
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_191697136
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik geloof best dat er meer nuance in het verhaal zat, zeker als de NS het zelf ook nog eens onderzocht heeft, dus die dames zou ik inderdaad niet meer vertrouwen.

Baudet geeft inderdaad toe dat dit voorval waarschijnlijk genuanceerder was ;)
Maar hij trekt niet zijn domme stemmingmakerij in. Sterker nog, hij biedt er niet eens zijn excuses voor aan.
pi_191697155
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:14 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Maar hij trekt niet zijn domme stemmingmakerij in. Sterker nog, hij biedt er niet eens zijn excuses voor aan.
Voor wat dan? Hij is toch overtuigd van dat er een probleem is?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191697166
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:14 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Maar hij trekt niet zijn domme stemmingmakerij in. Sterker nog, hij biedt er niet eens zijn excuses voor aan.
Nou ja, hij beweert ook nog doodleuk dat het wel gebeurd is ook al is het niet gebeurd. Kijk je mag het van mij zeggen, maar dat je dan als volksvertegenwoordiger serieus wordt genomen verbaast me behoorlijk.
  woensdag 26 februari 2020 @ 15:19:17 #140
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_191697212
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Voor wat dan? Hij is toch overtuigd van dat er een probleem is?
Daarvoor hoef je natuurlijk niet zaken te verzinnen. Als er dan zo'n groot probleem is was het ook niet heel ingewikkeld om een daadwerkelijk gebeurd iets te tweeten. En voor dat zou hij netjes zijn excuses aan kunnen bieden maar dat deed Baudet ook niet.
pi_191697233
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:09 schreef SebbeSwensje het volgende:
Als Baudet nou morgen Twittert: "Die ludovico is echt een dikke 60+er, wat een zweetvogel!", omdat er morgen uit het niets een zweetvogelcrisis ontstaat? Vind je het dan prima?
Vergeten we deze niet?
  woensdag 26 februari 2020 @ 16:08:34 #142
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191697921
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ethnische profilering is pure discriminatie. En dat vind ik een probleem, ongeacht wat de statistieken zeggen.
Er zullen ook andere risicogroepen uit de rij worden gehaald.
Doe je dat niet en wil je het veilig houden dan moet je iedereen controleren en dan duurt het een paar uur voor je door de controle bent. Drie maal raden wie daar dan de schuld van krijgt.
pi_191698683
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:19 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Daarvoor hoef je natuurlijk niet zaken te verzinnen. Als er dan zo'n groot probleem is was het ook niet heel ingewikkeld om een daadwerkelijk gebeurd iets te tweeten. En voor dat zou hij netjes zijn excuses aan kunnen bieden maar dat deed Baudet ook niet.
Er is niks verzonnen, er had misschien zorgvuldiger gechecked kunnen worden of een verhaal gebaseerd is op waarheid, maar ik vertrouw mijn vrienden zegmaar gewoon als ze zeggen te zijn lastiggevallen. #metoo is precies waar dat over ging. Niet iemands verhaal in twijfel trekken als ze misbruikt zijn of lastiggevallen want dat is niet flex voor het slachtoffer.

Excuses aan wie? Zijn politieke punt gaat over een complete groep, dat politieke punt blijft staan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191698718
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:09 schreef SebbeSwensje het volgende:
Als Baudet nou morgen Twittert: "Die ludovico is echt een dikke 60+er, wat een zweetvogel!", omdat er morgen uit het niets een zweetvogelcrisis ontstaat? Vind je het dan prima?
Die Marokkanen uitspraken zijn vaak gebaseerd op feiten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 26 februari 2020 @ 17:09:31 #145
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_191698766
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Er is niks verzonnen, er had misschien zorgvuldiger gechecked kunnen worden of een verhaal gebaseerd is op waarheid, maar ik vertrouw mijn vrienden zegmaar gewoon als ze zeggen te zijn lastiggevallen. #metoo is precies waar dat over ging. Niet iemands verhaal in twijfel trekken als ze misbruikt zijn of lastiggevallen want dat is niet flex voor het slachtoffer.

Excuses aan wie? Zijn politieke punt gaat over een complete groep, dat politieke punt blijft staan.
Nee, dat punt is weg want Baudet greep een verzonnen gebeurtenis aan. En dat Baudet uit ging van de goede trouw strookt niet helemaal met de chronologische volgorde.
pi_191698786
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:09 schreef Poem_ het volgende:
Nee, dat punt is weg want Baudet greep een verzonnen gebeurtenis aan.
Je kan het een verzonnen gebeurtenis vinden, maar naar mijn weten kun je ook gewoon lastiggevallen worden door conducteurs of politieagenten. Heb er genoeg meegemaakt die tamelijk agressief overkomen of ronduit een beetje macht willen laten zien ofzo. Als dat allemaal duidelijk was is de berichtgeving naar Baudet toe wel behoorlijk onvolledig uiteraard.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:09 schreef Poem_ het volgende:
En dat Baudet uit ging van de goede trouw strookt niet helemaal met de chronologische volgorde.
Hoe bedoel je dit?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 26 februari 2020 @ 17:34:57 #147
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_191699023
Niks mis met wat ethisch profileren.

Als er jonge gasten in dure auto's rijden aan de kant of dit nou blank of donker of 9 vd 10 keer een mocro is

Vaak is het een bepaalde uitstraling en daar mag je best extra op letten cijfers wijzen uit dat bepaalde culturen nu eenmaal meer aan crimineel gedrag doen dan andere
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  woensdag 26 februari 2020 @ 17:36:57 #148
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_191699036
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Er is niks verzonnen, er had misschien zorgvuldiger gechecked kunnen worden of een verhaal gebaseerd is op waarheid, maar ik vertrouw mijn vrienden zegmaar gewoon als ze zeggen te zijn lastiggevallen. #metoo is precies waar dat over ging. Niet iemands verhaal in twijfel trekken als ze misbruikt zijn of lastiggevallen want dat is niet flex voor het slachtoffer.

Excuses aan wie? Zijn politieke punt gaat over een complete groep, dat politieke punt blijft staan.
Dit dus in de hele #metoo hype als je dan zei nou ik betwijfel of het waar is dan geloofde je het slachtoffer niet en dat was echt niet oké :')

Slachtoffer was de held en de andere zonder wederhoor de boeman
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  woensdag 26 februari 2020 @ 17:39:31 #149
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191699069
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:36 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Dit dus in de hele #metoo hype als je dan zei nou ik betwijfel of het waar is dan geloofde je het slachtoffer niet en dat was echt niet oké :')

Slachtoffer was de held en de andere zonder wederhoor de boeman
En jij vond het zelf een goed idee dat mensen daar gingen liegen om een punt te maken?
We have always been at war with Eastasia.
pi_191699083
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]

En jij vond het zelf een goed idee dat mensen daar gingen liegen om een punt te maken?
_O- begin je weer over liegen.

Die dames voelden zich allicht niet leuk bejegend, en hebben allicht een voor een buitenstaander incompleet beeld geschetst van het voorval.

Nou dat is gebeurt, boeie? Er wordt zo moeilijk om gedaan, het gaat alleen maar om een beetje moddergooien.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 26 februari 2020 @ 17:42:30 #151
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191699106
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

_O- begin je weer over liegen.

Die dames voelden zich allicht niet leuk bejegend, en hebben allicht een voor een buitenstaander incompleet beeld geschetst van het voorval.

Nou dat is gebeurt, boeie? Er wordt zo moeilijk om gedaan, het gaat alleen maar om een beetje moddergooien.
Het narcistje had gewoon zijn foute tweet moeten rectificeren.
We have always been at war with Eastasia.
pi_191699147
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het narcistje had gewoon zijn foute tweet moeten rectificeren.
Hij heeft gereagerd dat het een incompleet verhaal was waar meer nuance bij was en waarbij conducteuren en politieagent etc bij betrokken waren.

Excuses begrijpt die geen reet van want hij heeft geen specifiek individu beledigd en zijn politieke punt blijft staan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 26 februari 2020 @ 17:45:26 #153
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_191699149
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je kan het een verzonnen gebeurtenis vinden, maar naar mijn weten kun je ook gewoon lastiggevallen worden door conducteurs of politieagenten. Heb er genoeg meegemaakt die tamelijk agressief overkomen of ronduit een beetje macht willen laten zien ofzo. Als dat allemaal duidelijk was is de berichtgeving naar Baudet toe wel behoorlijk onvolledig uiteraard.
[..]

Hoe bedoel je dit?
Je kan inderdaad worden lastig gevallen. Baudet wist op voorhand al dat het om een controle ging. De dames hebben dat bij hem aangegeven. Vervolgens zet Baudet een heel ander verhaal neer op Twitter.

Achteraf blijkt dat de leugen van Baudet achterhaald wordt. Baudet is een paar dagen stil en geeft schoorvoetend toe dat hij 'te snel was'.
  woensdag 26 februari 2020 @ 17:46:46 #154
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_191699166
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:45 schreef ludovico het volgende:

Excuses begrijpt die geen reet van want hij heeft geen specifiek individu beledigd en zijn politieke punt blijft staan.
Dat maakt natuurlijk niets uit.
pi_191699184
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:45 schreef Poem_ het volgende:
Je kan inderdaad worden lastig gevallen. Baudet wist op voorhand al dat het om een controle ging. De dames hebben dat bij hem aangegeven. Vervolgens zet Baudet een heel ander verhaal neer op Twitter.
Oh dat zou het wel een tikje veranderen, heb je daar een bron van?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 26 februari 2020 @ 17:48:43 #156
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_191699204
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Oh dat zou het wel een tikje veranderen, heb je daar een bron van?
Zijn verklaring op Facebook.
pi_191699222
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:05 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die Marokkanen uitspraken zijn vaak gebaseerd op feiten.
Alleen deze keer niet?
pi_191699260
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:49 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Alleen deze keer niet?
Dat ze ook negatieve uitingen hebben in het openbaar dat er mensen worden lastiggevallen? Volgens mij zijn ze daarin ook oververtegenwoordigd ja.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191699265
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:48 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Zijn verklaring op Facebook.
Wat een lul.

Tjah dan toch maar weer netjes Hiddema stemmen volgende keer.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 26 februari 2020 @ 17:56:57 #160
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_191699321
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:53 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat een lul.

Tjah dan toch maar weer netjes Hiddema stemmen volgende keer.
Die verdedigt dit soort rattengedrag net zo fanatiek. Of in ieder geval, hij vergoelijkt het door even "och, die malle Thierry soms ook, hij houdt wel leven in de brouwerij" te mompelen ofzo. Maar goed, moraal en integriteit zijn niet voor iedereen even belangrijk natuurlijk.
pi_191699358
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:56 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Die verdedigt dit soort rattengedrag net zo fanatiek. Of in ieder geval, hij vergoelijkt het door even "och, die malle Thierry soms ook, hij houdt wel leven in de brouwerij" te mompelen ofzo. Maar goed, moraal en integriteit zijn niet voor iedereen even belangrijk natuurlijk.
Tjah maar afgezien daarvan zijn er weinig alternatieven. Martin Bosma is ook wel een toffe peer maar dat is qua landspolitiek een verloren stem.

Mja wat wilt Wilders nog, die kan nooit meer veilig over straat.... Arme man. Illustreert wel weer zijn gelijk overigens.... Teveel Moslim idioten in de wereld.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 26 februari 2020 @ 18:02:33 #162
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_191699402
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tjah maar afgezien daarvan zijn er weinig alternatieven. Martin Bosma is ook wel een toffe peer maar dat is qua landspolitiek een verloren stem.
Martin Bosma. :D Nog zo'n fout figuur.
pi_191699438
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:53 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat een lul.

Tjah dan toch maar weer netjes Hiddema stemmen volgende keer.
Niet geloven hoor dat verzint die gewoon ter plekke.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_191699452
quote:
16s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:06 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Niet geloven hoor dat verzint die gewoon ter plekke.
Lijkt me ook :7
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191699457
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:02 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Martin Bosma. :D Nog zo'n fout figuur.
Mooie kerel man. Kan goed betogen ook.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 26 februari 2020 @ 18:08:37 #166
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_191699458
Je zou je maar 3 weken later nog druk maken om een tweet die iemand heeft verstuurd. Tering wat een klein leven heb je dan.
pi_191699469
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:08 schreef T-zooi het volgende:
Je zou je maar 3 weken later nog druk maken om een tweet die iemand heeft verstuurd. Tering wat een klein leven heb je dan.
Ja maar THIERYYYYYYY BAUDETTTTT
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_191699489
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:08 schreef T-zooi het volgende:
Je zou je maar 3 weken later nog druk maken om een tweet die iemand heeft verstuurd. Tering wat een klein leven heb je dan.
Ach, die vent maakt kans om dood geschoten te worden wat dat betreft... 8)7
Interessant om al die haat te zien.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 26 februari 2020 @ 18:13:17 #169
22565 asco
Los in deze tent
pi_191699503
Ik had per ongeluk de NOS opstaan en daar was een item over dit gebeuren.

Ze hadden het over "niet-witten". :')

NIET-WITTEN weet je wel. _O- _O-

Snel weer afgezet, man wat is dit land afgegleden. :r
pi_191699512
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat ze ook negatieve uitingen hebben in het openbaar dat er mensen worden lastiggevallen? Volgens mij zijn ze daarin ook oververtegenwoordigd ja.
Wat lul je slap?
pi_191699515
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:13 schreef asco het volgende:
Ik had per ongeluk de NOS opstaan en daar was een item over dit gebeuren.

Ze hadden het over "niet-witten". :')

NIET-WITTEN weet je wel. _O- _O-

Snel weer afgezet, man wat is dit land afgegleden. :r
Volgens mij slaat het helemaal door de laatste 2 jaar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191699530
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:14 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Wat lul je slap?
Jonge
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 26 februari 2020 @ 18:24:59 #173
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_191699668
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]

En jij vond het zelf een goed idee dat mensen daar gingen liegen om een punt te maken?
Nee dat vind ik geen goed idee.
Echter als ik jou nu vertel dat ik bedreigd ben door twee Turken en jij deelt dit kun je ook niet weten of ik de waarheid zeg of niet
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_191699703
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:13 schreef asco het volgende:
Ik had per ongeluk de NOS opstaan en daar was een item over dit gebeuren.

Ze hadden het over "niet-witten". :')

NIET-WITTEN weet je wel. _O- _O-

Snel weer afgezet, man wat is dit land afgegleden. :r
Yup maar pas maar op als je diezelfde man neger zou noemen dan hangen ze je op. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_191699706
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:02 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Martin Bosma. :D Nog zo'n fout figuur.
Martin Bosma is een genie. Als iedere politicus zo zou zijn hadden we af en toe tenminste een interessant debat.
Facts don't care about your feelings
pi_191699728
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:28 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Martin Bosma is een genie. Als iedere politicus zo zou zijn hadden we af en toe tenminste een interessant debat.
Prachtig als hij het over de NPO heeft of over D66. c_/
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 26 februari 2020 @ 18:29:51 #177
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_191699733
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:28 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Martin Bosma is een genie.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_191699776
quote:
*knuppelt zeehondje neer*
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191699780
quote:
Geeft niet, je hebt zelf ook enige intelligentie nodig om een genie te herkennen.
Facts don't care about your feelings
pi_191701559
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:28 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Martin Bosma is een genie. Als iedere politicus zo zou zijn hadden we af en toe tenminste een interessant debat.
Hij is zo'n genie,dat hij nog niet eens door heeft, dat iedereen met een eigen stuk land om voor zichzelf daarop voedsel te produceren hem uitlacht, want iedereen met een eigen stuk land hoeft niet in de een of andere supermarkt zijn inkopen te doen, mijden dus gevaarlijke plaatsen. Als hij een genie zou zijn, dan had hij wel geprobeerd om daar de media-aandacht op te vestigen.
pi_191701613
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:16 schreef torentje het volgende:

[..]

Hij is zo'n genie,dat hij nog niet eens door heeft, dat iedereen met een eigen stuk land om voor zichzelf daarop voedsel te produceren hem uitlacht, want iedereen met een eigen stuk land hoeft niet in de een of andere supermarkt zijn inkopen te doen, mijden dus gevaarlijke plaatsen. Als hij een genie zou zijn, dan had hij wel geprobeerd om daar de media-aandacht op te vestigen.
Ik heb het dan ook niet per se over zijn politieke voorkeuren. Politiek is één grote poppenkast die mij verder weinig kan boeien en ben dan ook vrij neutraal daarover. Heb nooit op PVV gestemd en zal ik (denk ik) ook nooit doen. Heb het meer over hoe hij debatteert, z'n zaken goed op orde heeft en altijd mooie verhalen kan vertellen. Als ik het gestuntel en het gelul van zijn tegenstanders zie.. en hoe weinig die eigenlijk zeggen met zoveel tekst... ja dan vind ik hem een genie.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:00:47 #182
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191702382
Hoorde ik de naam van Martin _O_ Bosma _O_ vallen.
  woensdag 26 februari 2020 @ 22:55:52 #183
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_191704736
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:28 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Martin Bosma is een genie. Als iedere politicus zo zou zijn hadden we af en toe tenminste een interessant debat.
Het is wel een vermakelijk mannetje inderdaad, maar dan schaar ik 'm meer in de categorie Maarten van Rossum.
pi_191708959
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:55 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Het is wel een vermakelijk mannetje inderdaad, maar dan schaar ik 'm meer in de categorie Maarten van Rossum.
Dat is ook een master :P
Facts don't care about your feelings
pi_191709835
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:45 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Elke manier van profileren is discrimineren. Dat is de hele fokking basis van profileren, onderscheid maken op basis van een set aan kenmerken. Etniciteit hoort daar bij te horen wanneer het berust is op feitelijke cijfers.
Wanneer het merendeel van die etniciteit niet crimineel is, lijkt het me zeer laakbaar om dan op basis van die etniciteit te profileren.

De meeste criminelen zijn man. Iig significant vaker dan vrouwen. Dat betekent volgens jouw logica dat het dus prima is om vervolgens elke man maar staande te houden en te controleren? De kans dat een man iets illegaals gedaan heeft is immers veel groter dan bij een vrouw.

Of denk je dan toch iets als "ja maar wacht eens even ... de meeste mannen zijn niet crimineel, dus beter doen we dat gewoon niet?"
"Pools are perfect for holding water"
pi_191710725
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 10:36 schreef probeer het volgende:

[..]

Wanneer het merendeel van die etniciteit niet crimineel is, lijkt het me zeer laakbaar om dan op basis van die etniciteit te profileren.

De meeste criminelen zijn man. Iig significant vaker dan vrouwen. Dat betekent volgens jouw logica dat het dus prima is om vervolgens elke man maar staande te houden en te controleren? De kans dat een man iets illegaals gedaan heeft is immers veel groter dan bij een vrouw.

Of denk je dan toch iets als "ja maar wacht eens even ... de meeste mannen zijn niet crimineel, dus beter doen we dat gewoon niet?"
Een set aan kenmerken, wat snap je daar niet aan? Set doelt op meerdere, dus alleen op basis van geslacht kan nimmer nooit niet de aanleiding zijn. Als profileren zo simpel zou zijn, dan kunnen we het aan elke idioot overlaten.
pi_191711005
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 11:31 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Een set aan kenmerken, wat snap je daar niet aan? Set doelt op meerdere, dus alleen op basis van geslacht kan nimmer nooit niet de aanleiding zijn. Als profileren zo simpel zou zijn, dan kunnen we het aan elke idioot overlaten.
Duidelijk.

Dus alleen profileren op basis van etniciteit is in jouw ogen ook onjuist? Dat zouden dan meerdere kenmerken/waarnemingen moeten zijn, waar etniciteit hoogstens een onderdeel van is?

Begrijp ik je dan goed?
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 27 februari 2020 @ 11:49:57 #188
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_191711037
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 11:31 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Een set aan kenmerken, wat snap je daar niet aan? Set doelt op meerdere, dus alleen op basis van geslacht kan nimmer nooit niet de aanleiding zijn.
Profileren doe je dan ook voornamelijk a.d.h.v. gedrag. Uiterlijke kenmerken zijn vaak misleidend en ineffectief.
pi_191712422
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 11:48 schreef probeer het volgende:

[..]

Duidelijk.

Dus alleen profileren op basis van etniciteit is in jouw ogen ook onjuist? Dat zouden dan meerdere kenmerken/waarnemingen moeten zijn, waar etniciteit hoogstens een onderdeel van is?

Begrijp ik je dan goed?
Geen enkel alleenstaande kenmerk op zich kan een profiel vormen. Etniciteit kan wat mij betreft in een set aan kenmerken voorkomen, maar niet op zichzelf staan, net zoals geslacht of leeftijd dat bijvoorbeeld ook niet kunnen. Ik betwijfel ook dat etniciteit op die manier gebruikt wordt.
pi_191712522
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 11:49 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Profileren doe je dan ook voornamelijk a.d.h.v. gedrag. Uiterlijke kenmerken zijn vaak misleidend en ineffectief.
Beide zijn nodig, want gedrag op zich kan net zo misleidend zijn. Elke cultuur, functie of situatie heeft invloed op gedragskenmerken, die in die context wel of niet verdacht kunnen zijn. Uiterlijke kenmerken kunnen dat versterken of verzwakken. Plus ze kunnen een indicatie geven van normen & waarden, ideologie, et cetera.
  donderdag 27 februari 2020 @ 13:29:19 #191
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191712564
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ethnische profilering is pure discriminatie. En dat vind ik een probleem, ongeacht wat de statistieken zeggen.
Eens.

Ik stel voor dat ook vrouwen quota en quota op andere non functionele eigenschappen per direct afgeschaft worden en we alle discriminatie gaan verbannen :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191712728
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ethnische profilering is pure discriminatie. En dat vind ik een probleem, ongeacht wat de statistieken zeggen.
Er is ook best wel wat onderzoek dat suggereert dat met etnisch profileren je deels je eigen cijfers creëert. Immers, als je disproportioneel bij een bepaalde bevolkingsgroep gaat zoeken zul je ook disproportioneel veel vinden bij die groep.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_191712754
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 13:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er is ook best wel wat onderzoek dat suggereert dat met etnisch profileren je deels je eigen cijfers creëert. Immers, als je disproportioneel bij een bepaalde bevolkingsgroep gaat zoeken zul je ook disproportioneel veel vinden bij die groep.
Deels ja, dat klopt zeker.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_191712886
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ethnische profilering is pure discriminatie. En dat vind ik een probleem, ongeacht wat de statistieken zeggen.
Maar dan is het toch statistische profilering, niet etnisch?
Facts don't care about your feelings
  donderdag 27 februari 2020 @ 13:53:29 #195
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191712931
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 13:50 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Maar dan is het toch statistische profilering, niet etnisch?
Nee, statistische profilering is een pleonasme.
We have always been at war with Eastasia.
pi_191713050
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 13:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nee, statistische profilering is een pleonasme.
Daar zit wat in ja. Maar als je een database hebt met gegevens, dus geslacht, kleur haar, gewicht, lengte, huidskleur etc. dan kan het toch per definitie al niet racistisch zijn? Je profileert toch op basis van verschillende kenmerken.

Als de statistieken zeggen dat criminelen met name mannen zijn met een donkere huidskleur, dan is dat toch een goede onderbouwing om deze vaker te ondervragen?
Facts don't care about your feelings
pi_191713175
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 14:01 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Daar zit wat in ja. Maar als je een database hebt met gegevens, dus geslacht, kleur haar, gewicht, lengte, huidskleur etc. dan kan het toch per definitie al niet racistisch zijn? Je profileert toch op basis van verschillende kenmerken.

Als de statistieken zeggen dat criminelen met name mannen zijn met een donkere huidskleur, dan is dat toch een goede onderbouwing om deze vaker te ondervragen?
Lijkt me ook. Als uit de statistieken zou blijken dat mannen boven de 120 kg vaker diabetes krijgen dan lijkt me dat statistisch ook juist, en stel dat juist deze personen zouden worden benaderd (jn het kader van 'iets', preventie of zo?) dan hebben zij óók te maken met een profilering.

Waarom huidskleur binnen de statistiek dan een discriminatoire waarde zou moeten hebben vind ik discriminerend t.o.v. de andere statistische gegevens.

Huidskleur heeft m.i. een even grote statistische waarde als geslacht, kleur haar, ogen, gewicht of wat dan ook.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 27 februari 2020 @ 14:22:54 #198
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_191713423
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 13:27 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Beide zijn nodig, want gedrag op zich kan net zo misleidend zijn. Elke cultuur, functie of situatie heeft invloed op gedragskenmerken, die in die context wel of niet verdacht kunnen zijn. Uiterlijke kenmerken kunnen dat versterken of verzwakken. Plus ze kunnen een indicatie geven van normen & waarden, ideologie, et cetera.
Het is niet effectief, dat is inmiddels wel bewezen. Waarom zou je je daar dan zo krampachtig aan vast willen houden?
pi_191715643
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 14:22 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Het is niet effectief, dat is inmiddels wel bewezen. Waarom zou je je daar dan zo krampachtig aan vast willen houden?
Profilering werkt wel degelijk?
Zie de bv patserbakken controle in Rotterdam.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_191715901
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 16:40 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Profilering werkt wel degelijk?
Zie de bv patserbakken controle in Rotterdam.
Toch is het beter iedereen aan te houden met een patserbak.
Mits jong en man want dat is toch wel het profiel wat dit betreft.

Maar daar heeft de politie geen mankracht meer voor, denk dat ze daarom ook terugvallen op allerlei statistieken voor efficiënter de boel aanpakken.
pi_191729259
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 17:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Toch is het beter iedereen aan te houden met een patserbak.
Mits jong en man want dat is toch wel het profiel wat dit betreft.
Als jij in de Apollobuurt in Amsterdam alle jonge gasten met patserbakken aanhoudt kom je echt minder ver ben ik bang.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')