abonnement Unibet Coolblue
pi_191880541
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:41 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Man man simpele ziel. Die zitten toch in een hele andere situatie?
Jij stelt dat het kapje opzich niet werkt, wat dus gewoon feitelijk onzin is. Ik ga dat ding ook nu niet opdoen naar het werk ofzo.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 13:43:17 #102
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191880560
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:57 schreef smeerpijp. het volgende:
Denk niet dat ze nog terugkomen gezien china de export heeft verboden inmiddels...we zijn fucked.

Gelukkig had ik nog 1 doosje besteld via internet destijds, toen werd ik uitgelachen op het werk
en nu door mij! _O-
Tot nooit .......
pi_191880572
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:43 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

en nu door mij!
Mag allemaal...ik heb ze onderin een kast gepleurd en als ze er nooit meer uitkomen zal het me een zorg zijn. Maar als ik ze ooit nodig heb ben ik wel blij dat ik ze heb.
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 7 maart 2020 @ 13:46:27 #104
319979 Fok-it
All is well
pi_191880597
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:44 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Mag allemaal...ik heb ze onderin een kast gepleurd en als ze er nooit meer uitkomen zal het me een zorg zijn. Maar als ik ze ooit nodig heb ben ik wel blij dat ik ze heb.
Dus het zou jou een zorg zijn dat medisch personeel een tekort aan mondkapjes heeft en daardoor misschien in nood minder medische hulp kan bieden alleen omdat jij zo nodig voor de zekerheid een lading moet inslaan?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 7 maart 2020 @ 13:47:38 #105
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191880617
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:44 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Mag allemaal...ik heb ze onderin een kast gepleurd en als ze er nooit meer uitkomen zal het me een zorg zijn. Maar als ik ze ooit nodig heb ben ik wel blij dat ik ze heb.
ik heb ze ook liggen. samen met dunne plastic overalls.
over van het plafond witten. maar ik heb nog meer schilderwerk dus echt niet dat ik zo voor corona ga gebruiken.
Tot nooit .......
pi_191880643
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:44 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Mag allemaal...ik heb ze onderin een kast gepleurd en als ze er nooit meer uitkomen zal het me een zorg zijn. Maar als ik ze ooit nodig heb ben ik wel blij dat ik ze heb.
Ik heb standaard ook altijd wat die dingen op hand, maar ook omdat ik ze wel gebruik bij sommige kluswerkzaamheden. Kan geen kwaad om er een paar te hebben inderdaad. Baat het niet, dan schaadt het niet. Een beetje voorzorgen kan nooit kwaad.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2020 13:50:34 ]
pi_191880653
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:46 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dus het zou jou een zorg zijn dat medisch personeel een tekort aan mondkapjes heeft en daardoor misschien in nood minder medische hulp kan bieden alleen omdat jij zo nodig voor de zekerheid een lading moet inslaan?
Ik wist dat deze ging komen _O-

Hoezo een lading, ik heb gewoon 1 doosje via een of andere bouwhandel kunnen bestellen? De overheid had toch allang deze shit moeten opkopen toen de gemiddelde consument nog lag te slapen...maar raad eens, de situatie was net andersom.

Toen ik ze kocht was er nog totaal geen tekort aan, en daarbij, het is toch niet de taak van de burger om te zorgen dat de overheid voldoende middelen beschikbaar heeft. Draai het verhaal even om zeg! :W
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 7 maart 2020 @ 13:55:22 #108
319979 Fok-it
All is well
pi_191880704
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:50 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Ik wist dat deze ging komen _O-

Hoezo een lading, ik heb gewoon 1 doosje via een of andere bouwhandel kunnen bestellen? De overheid had toch allang deze shit moeten opkopen toen de gemiddelde consument nog lag te slapen...maar raad eens, de situatie was net andersom.

Toen ik ze kocht was er nog totaal geen tekort aan, en daarbij, het is toch niet de taak van de burger om te zorgen dat de overheid voldoende middelen beschikbaar heeft. Draai het verhaal even om zeg! :W
Hoezo draai het verhaal even om? Wellicht dat jij het op een legitieme manier hebt aangeschaft. Genoeg burgers die het gewoon uit ziekenhuizen loopt te snaaien. Is het alsnog de verantwoording van de overheid? Moeten ze voortaan achter slot en grendel bewaard worden? Doe lekker normaal met zn allen zeg
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_191880839
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:55 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Hoezo draai het verhaal even om? Wellicht dat jij het op een legitieme manier hebt aangeschaft. Genoeg burgers die het gewoon uit ziekenhuizen loopt te snaaien. Is het alsnog de verantwoording van de overheid? Moeten ze voortaan achter slot en grendel bewaard worden? Doe lekker normaal met zn allen zeg
Tja, te schandalig voor woorden inderdaad...ziek ook, want dan haal je het letterlijk weg bij de mensen die ermee moeten werken. Dan ben je wel echt een stuk verpauperd uitschot.

Aan de andere kant: Kon de overheid zich helemaal voorbereiden op een situatie als dit? Nee waarschijnlijk niet. Sommige dingen kun je gewoon niet helemaal voorbereiden.

Maar als je als overheid pas bedenkt dat je misschien wel eens mondkapjes zou moeten gaan inkopen op het moment dat het virus over de hele wereld verspreid is, meerdere landen de export hebben verboden en consumenten alle detailhandel al hebben leeggekocht dan gaat er toch wel iets heel verschrikkelijk mis naar mijn idee?

Als notabene consumenten het tekort al van kilometers ver zien aankomen dan moeten er bij de overheid toch ook allang daarvoor alle alarmbellen 100X zijn gaan rinkelen.
pi_191881273
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 19:45 schreef TLC het volgende:
En mondkapjes zijn totaal zinloos
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:06 schreef pokkerdepok het volgende:
mondkapjes werken toch niet eens...
FFP2 en FFP3 mondkapjes werken wel om jezelf te beschermen. Vaak hebben deze maskers een uitademventiel om het draagcomfort te verhogen, deze maskers zijn daarom minder geschikt om anderen te beschermen als je zelf ziek bent.
Het RIVM raadt zorgverleners ook aan om een FFP2 mondkapje te gebruiken, wanneer er mogelijk sprake is van een besmettelijke ziekte bij een patient.

Als je een gasmasker koopt, dan heb je geen dure gas- of combinatiefilters nodig. Een P2 of P3 stoffilter is voldoende. Nadeel aan gasmaskers is dat je ze moet ontsmetten na gebruik, omdat er mogelijk virusdeeltjes erop zit.

Chirurgische mondkapjes beschermen je niet tegen het coronavirus. Deze maskers zijn vooral bedoelt (in deze situatie) om anderen niet te besmetten. Wanneer je hoest of niest komen er onzichtbare druppels in de lucht, door dit type masker te dragen worden het aantal druppels aanzienlijk verminderd. Wanneer je verdacht wordt van coronabesmetting, dan wordt dit type masker ook aan je gegeven in bijvoorbeeld het vliegtuig of bij de huisarts.

Dus FFP2 en FFP3 mondkapjes werken wel om jezelf te beschermen, ook de goedkope mondkapjes hebben wel degelijk nut in bepaalde situaties. De enige reden waarom de media verteld dat ze niet werken, is omdat anders iedereen mondkapjes gaat hamsteren en daardoor mogelijk een tekort onstaat voor zorgverleners.

Correct gebruik van een masker is nodig om jezelf niet te besmetten. Als je het masker afdoet, dan raak je alléén de elastiekjes aan om het masker af te doen. Het masker zelf mag je niet aanraken, omdat daar mogelijk virusdeeltjes op zitten. Hergebruik is niet aan te raden, maar als het niet anders kan dan moet je circa twee weken wachten tot je ze opnieuw gebruikt (het virus kan een tijdje buiten het lichaam overleven). Je moet ook ervoor zorgen dat het masker goed op je gezicht aansluit. Mannen kunnen overigens het beste hun baard of stoppels eraf scheren, want dan sluit het masker beter op je gezicht aan.

[ Bericht 7% gewijzigd door Brede_meneer op 07-03-2020 14:56:47 ]
pi_191884089
- dacht site te hebben maar denk scam site -

[ Bericht 12% gewijzigd door smeerpijp. op 07-03-2020 17:43:11 ]
  zaterdag 7 maart 2020 @ 17:50:05 #112
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_191884299
3e Action ook niks. En een 4e Action was vandaag dicht.
Dit gaat hem niet worden :D
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_191884444
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 19:42 schreef dodoria het volgende:
Nergens meer. Ze worden wereldwijd niet meer geleverd, want ze worden geproduceerd in China. Dus je moet iemand vinden die nog een huidige/oudere voorraad heeft liggen.
Je zou denken dat er nu investeringen komen om het ook lokaal te produceren, maar alle investeerders en speculanten kopen gewoon de voorraden op om ze vervolgens voor het vijf tot tienvoudige door te verkopen. :)

Zelfs de GGD heeft geen voorraden meer door hun wanbeleid. _O-
pi_191884495
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 17:58 schreef Fox. het volgende:

[..]


Zelfs de GGD heeft geen voorraden meer door hun wanbeleid. _O-
Echt te schandalig voor woorden....gvd iedereen maar dan ook iedereen zag dit van mijlenver aankomen :')

Ik ben bang dat het ook echt serieus lastig zal worden om nu nog iets te krijgen. Dus straks krijg je (terecht) hulpverleners die mensen weigeren te gaan helpen.

[ Bericht 10% gewijzigd door smeerpijp. op 07-03-2020 18:07:34 ]
pi_191888364
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 14:28 schreef Brede_meneer het volgende:
De enige reden waarom de media verteld dat ze niet werken, is omdat anders iedereen mondkapjes gaat hamsteren en daardoor mogelijk een tekort onstaat voor zorgverleners.
Mwoah,nee. Het is vooral omdat de praktijk aantoont dat mensen het correct gebruik wat jij omschrijft niet aankunnen zonder training - waardoor de maskers juist een bron van besmetting worden ipv er tegen te beschermen.

Ofwel: mensen zijn te dom om een masker te dragen of überhaupt voor zichzelf te zorgen. Wat we al wisten gezien de grote hoeveelheid mensen dat het concept handenwassen niet beheerst.
pi_191888426
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:57 schreef Kassamiep het volgende:
Mwoah,nee. Het is vooral omdat de praktijk aantoont dat mensen het correct gebruik wat jij omschrijft niet aankunnen zonder training
:')
pi_191888454
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:59 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

:')
Mensen lezen handleidingen niet. En correct gebruik van een masker is volstrekt contra-intuitief - mensen zitten de hele dag door aan hun gezicht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')