Als Baudet deze zaak verliest is het hek van de dam, het is een vrijbrief voor de politieke tegenstanders van Baudet om dan helemaal los te gaan en hem in de extreemrechtse hoek te zetten zodra Baudet iets zegt over immigratie bijvoorbeeld. Ze kunnen zich dan mooi verschuilen achter de uitspraak van de rechter en alles gooien op; hij zegt het niet letterlijk maar dat is wel wat heeft bedoeld te zeggen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 15:48 schreef zoost het volgende:
[..]
Welk maatschappelijk belang wordt er dan gediend om iemand verkeerd te citeren en daarmee de indruk te wekken dat deze iemand racist is?
Dat recht van meningsuiting impliceert ook te kunnen uiten dat Baudet extreemrechtse neigingen heeft...quote:Op donderdag 27 februari 2020 16:08 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Als Baudet deze zaak verliest is het hek van de dam, het is een vrijbrief voor de politieke tegenstanders van Baudet om dan helemaal los te gaan en hem in de extreemrechtse hoek te zetten zodra Baudet iets zegt over immigratie bijvoorbeeld.
Nu Baudet zo keihard afstand heeft genomen van deze woorden weten we iig zeker dat hij er niet over een maandje stiekem voor gaat pleiten.quote:Op donderdag 27 februari 2020 15:48 schreef zoost het volgende:
[..]
Welk maatschappelijk belang wordt er dan gediend om iemand verkeerd te citeren en daarmee de indruk te wekken dat deze iemand racist is?
Ze mogen best zeggen dat hij in de extreemrechtse hoek thuishoort, dat is namelijk een mening.quote:Op donderdag 27 februari 2020 16:08 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Als Baudet deze zaak verliest is het hek van de dam, het is een vrijbrief voor de politieke tegenstanders van Baudet om dan helemaal los te gaan en hem in de extreemrechtse hoek te zetten zodra Baudet iets zegt over immigratie bijvoorbeeld. Ze kunnen zich dan mooi verschuilen achter de uitspraak van de rechter en alles gooien op; hij zegt het niet letterlijk maar dat is wel wat heeft bedoeld te zeggen.
Onzin. Ze gaf een tijd en een plaats en presenteerde het ook nog alsof het zijn letterlijke woorden waren en geen parafrase. Dan moet je niet met iets aankomen wat hij helemaal niet gezegd heeft, dat is gewoon vals.quote:Op donderdag 27 februari 2020 16:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Righton citeerde hem niet.
Ze omschreef in haar eigen woorden wat hij de Europese politici verweet
Natuurlijk is de vrije meningsuiting in politieke kwesties van maatschappelijk belang.
Als ze nou zei: " Baudet heeft de kat van de buurvrouw vermoord "
Dat is laster... als het niet te bewijzen valt
gutt.. die nadruk op vermeende misdaden van mogelijk immigranten.quote:Op donderdag 27 februari 2020 16:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik mag wel zeggen dat Bluesdude het blijkbaar prima vindt dat Afrikanen hier vrouwen komen verkrachten, .
Gaat ook wel wat ver.quote:Op donderdag 27 februari 2020 16:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
gutt.. die nadruk op vermeende misdaden van mogelijk immigranten.
Hoe racistisch is dat ?
Het is wat jij beweert, ik niet.quote:Op donderdag 27 februari 2020 16:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
gutt.. die nadruk op vermeende misdaden van mogelijk immigranten.
Hoe racistisch is dat ?
Hij staat inderdaad volledig in zijn recht om naar de activistische rechters te stappen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 15:38 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
MIsschien moeten die "Marokkaanse" conducteurs hem ook maar aanklagen
Maar verder staat Thierry B. gewoon in zijn recht.
Maar een gebeurtenis parafraseren mag wel? Het hád gebeurd kunnen zijn, toch?quote:Op donderdag 27 februari 2020 16:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Onzin. Ze gaf een tijd en een plaats en presenteerde het ook nog alsof het zijn letterlijke woorden waren en geen parafrase. Dan moet je niet met iets aankomen wat hij helemaal niet gezegd heeft, dat is gewoon vals.
Ik vind de uitspraak van NPO fout, maar de meeste rechters zijn niet activistisch. En dat vind ik het hele kwalijke aan Baudet en de FvD-stemmerd. Zodra er iets niet naar hun zin gaat ligt het aan de extreem-linksen (Vanaf VVD naar links), aan de D666-rechters, aan de ....quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hij staat inderdaad volledig in zijn recht om naar de activistische rechters te stappen.
Righton citeerde hem wel. Ze zei dat Baudet opzien baarde door te zeggen ...quote:Op donderdag 27 februari 2020 16:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Righton citeerde hem niet.
Ze omschreef in haar eigen woorden wat hij de Europese politici verweet
Natuurlijk is de vrije meningsuiting in politieke kwesties van maatschappelijk belang.
Als ze nou zei: " Baudet heeft de kat van de buurvrouw vermoord "
Dat is laster... als het niet te bewijzen valt
Jij zei net dat Righton iemand zeker citeerde.quote:Op donderdag 27 februari 2020 18:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Righton citeerde hem wel. Ze zei dat Baudet opzien baarde door te zeggen ...
Dat heeft hij niet gezegd, maar dat zei Righton en ze citeerde hem niet.quote:En vervolgens kwam een citaat met daarin ''het blanke Europese ras'', iets wat Thierry niet gezegd heeft.
Ze citeerde hem wel.quote:Op donderdag 27 februari 2020 18:50 schreef Bluesdude het volgende:
Dat heeft hij niet gezegd, maar dat zei Righton en ze citeerde hem niet.
Dat doet de media toch al jaren. Eindelijk nu eens een politicus die er klaar mee is. De dood van Pim Fortuyn was blijkbaar niet voldoende om van te leren.quote:Op donderdag 27 februari 2020 16:08 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Als Baudet deze zaak verliest is het hek van de dam, het is een vrijbrief voor de politieke tegenstanders van Baudet om dan helemaal los te gaan en hem in de extreemrechtse hoek te zetten zodra Baudet iets zegt over immigratie bijvoorbeeld. Ze kunnen zich dan mooi verschuilen achter de uitspraak van de rechter en alles gooien op; hij zegt het niet letterlijk maar dat is wel wat heeft bedoeld te zeggen.
ja de vinger op de wond liggen...... dat deed ze dus door de omvolkingsflauwekul van Baudet op zijn scherpst te benoemen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 23:02 schreef OllieA het volgende:
De journalistiek moet bij de les gehouden worden.
Ik heb het 20 minuten durende debatje met Baudet integraal beluisterd. (Zonde van mijn tijd overigens)quote:Op donderdag 27 februari 2020 23:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ja de vinger op de wond liggen...... dat deed ze dus door de omvolkingsflauwekul van Baudet op zijn scherpst te benoemen.
Ik zie haar niet een citaat presenteren. Ze presenteert niet een journaal, van wie je feitelijkheid , niet aanstootgevend wezen en kort to the point blijven verwacht . Ze presenteert een talkshow en die is volop persoonlijke opmerkingen van de talkshowhost. Een soort one-womanshowquote:Op donderdag 27 februari 2020 23:51 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik heb het 20 minuten durende debatje met Baudet integraal beluisterd. (Zonde van mijn tijd overigens)
Hij zegt niet wat de journaliste claimt.
De journaliste doet een parafrase, waarin ze andere uitspraken van hem meeweegt, gepresenteerd als citaat. Ik vermoed dat ze wel gelijk heeft in haar visie op Baudet, toch had ze het niet op deze manier moeten doen.
Dus, rectificeren. Hogere eisen aan de journalitiek dan aan politici. (Want die kern van mijn post negeer je)
Even hoe Buitenhof zichzelf omschrijftquote:Op vrijdag 28 februari 2020 00:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik zie haar niet een citaat presenteren. Ze presenteert niet een journaal, van wie je feitelijkheid , niet aanstootgevend wezen en kort to the point blijven verwacht . Ze presenteert een talkshow en die is volop persoonlijke opmerkingen van de talkshowhost. Een soort one-womanshow
Zelf had ik ook niet zo de omvolkingsagitatie van Baudet omschreven, maar zijn complotidee is wel nauw verwant aan die van die white genocide-roepers. Zij benadrukken ras, Baudet benadrukt culturele identieit. Baudet is slimmer.... want meer politiekcorrect. Het lukt hem niet altijd die schijn van politiekecorrectheid hoog te houden.
Zijn felle reactie zegt ook eerder dat hij iets te verbergen heeft ..... hij speelt leentjebuur bij racistische tiepjes
Dat is iets anders dan een soort one-womanshow.quote:Buitenhof is een journalistiek programma dat onafhankelijk van welke politieke invloed dan ook wordt gemaakt. De redactie hecht grote waarde aan de zorgvuldigheid van het journalistieke proces.
Ik hoop wel dat als Baudet en of de NOS de zaak verliezen een van de partijen de kosten gaat betalen en dat dit niet bij de belastingbetaler terecht gaat komen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 16:08 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |