abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191715200
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 15:48 schreef zoost het volgende:

[..]

Welk maatschappelijk belang wordt er dan gediend om iemand verkeerd te citeren en daarmee de indruk te wekken dat deze iemand racist is?
Als Baudet deze zaak verliest is het hek van de dam, het is een vrijbrief voor de politieke tegenstanders van Baudet om dan helemaal los te gaan en hem in de extreemrechtse hoek te zetten zodra Baudet iets zegt over immigratie bijvoorbeeld. Ze kunnen zich dan mooi verschuilen achter de uitspraak van de rechter en alles gooien op; hij zegt het niet letterlijk maar dat is wel wat heeft bedoeld te zeggen.
pi_191715237
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 16:08 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Als Baudet deze zaak verliest is het hek van de dam, het is een vrijbrief voor de politieke tegenstanders van Baudet om dan helemaal los te gaan en hem in de extreemrechtse hoek te zetten zodra Baudet iets zegt over immigratie bijvoorbeeld.
Dat recht van meningsuiting impliceert ook te kunnen uiten dat Baudet extreemrechtse neigingen heeft...
Dat heeft hij ook.
pi_191715248
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 15:48 schreef zoost het volgende:

[..]

Welk maatschappelijk belang wordt er dan gediend om iemand verkeerd te citeren en daarmee de indruk te wekken dat deze iemand racist is?
Nu Baudet zo keihard afstand heeft genomen van deze woorden weten we iig zeker dat hij er niet over een maandje stiekem voor gaat pleiten.
pi_191715365
quote:

[..]

Als Baudet deze zaak verliest is het hek van de dam, het is een vrijbrief voor de politieke tegenstanders van Baudet om dan helemaal los te gaan en hem in de extreemrechtse hoek te zetten zodra Baudet iets zegt over immigratie bijvoorbeeld. Ze kunnen zich dan mooi verschuilen achter de uitspraak van de rechter en alles gooien op; hij zegt het niet letterlijk maar dat is wel wat heeft bedoeld te zeggen.
Ze mogen best zeggen dat hij in de extreemrechtse hoek thuishoort, dat is namelijk een mening.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 16:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Righton citeerde hem niet.
Ze omschreef in haar eigen woorden wat hij de Europese politici verweet
Natuurlijk is de vrije meningsuiting in politieke kwesties van maatschappelijk belang.
Als ze nou zei: " Baudet heeft de kat van de buurvrouw vermoord "
Dat is laster... als het niet te bewijzen valt
Onzin. Ze gaf een tijd en een plaats en presenteerde het ook nog alsof het zijn letterlijke woorden waren en geen parafrase. Dan moet je niet met iets aankomen wat hij helemaal niet gezegd heeft, dat is gewoon vals.

"Vorige week heeft Bluesdude in topic zus en zo gezegd dat die Afrikanen hier massaal heen mogen komen om die witte geprivilegeerde vrouwen te verkrachten". Dat mag ik niet zeggen omdat het gewoon niet waar is, althans, dat neem ik aan want ik heb het verzonnen.

Ik mag wel zeggen dat Bluesdude het blijkbaar prima vindt dat Afrikanen hier vrouwen komen verkrachten, want dat zou dan mening zijn over wat ik denk te kunnen afleiden uit jouw schrijfsels bij elkaar. Zo moeilijk is het allemaal echt niet. De verdediging van die verse VPRO-troela die meteen even wilde scoren in eigen kring slaat echt helemaal nergens op, zoals ook menig Baudet tegenstander wel kan toegeven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_191715428
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 16:20 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik mag wel zeggen dat Bluesdude het blijkbaar prima vindt dat Afrikanen hier vrouwen komen verkrachten, .
gutt.. die nadruk op vermeende misdaden van mogelijk immigranten.
Hoe racistisch is dat ?
pi_191715778
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 16:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoe racistisch is dat ?
Gaat ook wel wat ver.
Wat zeggen de cijfers eigenlijk wat betreft immigranten en zedendelicten?
pi_191715966
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 16:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoe racistisch is dat ?
Het is wat jij beweert, ik niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_191716037
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 15:38 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

MIsschien moeten die "Marokkaanse" conducteurs hem ook maar aanklagen ;)

Maar verder staat Thierry B. gewoon in zijn recht.
Hij staat inderdaad volledig in zijn recht om naar de activistische rechters te stappen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_191716056
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 16:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Onzin. Ze gaf een tijd en een plaats en presenteerde het ook nog alsof het zijn letterlijke woorden waren en geen parafrase. Dan moet je niet met iets aankomen wat hij helemaal niet gezegd heeft, dat is gewoon vals.
Maar een gebeurtenis parafraseren mag wel? Het hád gebeurd kunnen zijn, toch?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_191716969
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 17:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hij staat inderdaad volledig in zijn recht om naar de activistische rechters te stappen.
Ik vind de uitspraak van NPO fout, maar de meeste rechters zijn niet activistisch. En dat vind ik het hele kwalijke aan Baudet en de FvD-stemmerd. Zodra er iets niet naar hun zin gaat ligt het aan de extreem-linksen (Vanaf VVD naar links), aan de D666-rechters, aan de ....
Het is altijd de schuld van de ander. Grow up
pi_191717340
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 16:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Righton citeerde hem niet.
Ze omschreef in haar eigen woorden wat hij de Europese politici verweet
Natuurlijk is de vrije meningsuiting in politieke kwesties van maatschappelijk belang.
Als ze nou zei: " Baudet heeft de kat van de buurvrouw vermoord "
Dat is laster... als het niet te bewijzen valt
Righton citeerde hem wel. Ze zei dat Baudet opzien baarde door te zeggen ...

En vervolgens kwam een citaat met daarin ''het blanke Europese ras'', iets wat Thierry niet gezegd heeft.
pi_191717633
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 18:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Righton citeerde hem wel. Ze zei dat Baudet opzien baarde door te zeggen ...
Jij zei net dat Righton iemand zeker citeerde.
Ik citeer je niet in bovenstaande zin. Ik omschrijf wat ik dacht wat je bedoelde.
Dat is geen citaat.

quote:
En vervolgens kwam een citaat met daarin ''het blanke Europese ras'', iets wat Thierry niet gezegd heeft.
Dat heeft hij niet gezegd, maar dat zei Righton en ze citeerde hem niet.
Overigens is de complottheorie van Baudet de omvolkingsmythe die sommigen white genocide noemen en dan leggen ze nadruk op het blanke ras als slachtoffer. Vandaar dus de interpretatie van Natalie Righton.
Baudet zet de nadruk meestal op Europeanen als slachtoffers
Dat is al een complottheorie en Baudet koppelde het aan een verwant complot van vernietiging van de nationale staten door de EU en dat is weer vermengd met de demonisering dat het cultuurmarxisme de Europese cultuur wilt vernietigen.
pi_191717678
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 18:50 schreef Bluesdude het volgende:
Dat heeft hij niet gezegd, maar dat zei Righton en ze citeerde hem niet.
Ze citeerde hem wel.

Als ik zeg, Bluesdude baarde opzien door te zeggen dat ...

Luid ik daarmee een citaat in.

Kijk het maar terug.
pi_191718208
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 18:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ze citeerde hem wel.
\
ok... jij wint.... houd maar vol
pi_191721002
quote:

[..]

Dat doet de media toch al jaren. Eindelijk nu eens een politicus die er klaar mee is. De dood van Pim Fortuyn was blijkbaar niet voldoende om van te leren.
Land of the free. Home of the brave.
  donderdag 27 februari 2020 @ 21:05:28 #116
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191721314
Het maakt me eigenlijk weinig uit of het wel of geen complot is. Het gaat er om dat het gebeurt en dat men nalaat er tegen te handelen.
The End Times are wild
pi_191725077
Politici, waaronder Baudet, mogen parafraseren, propaganda bedrijven, krakkemikkige redeneringen opzetten, liegen, beloftes niet nakomen, om maar eens een paar zaken op te noemen waar een modale burger verre van blijft.

Aan journalisten zou ik hogere eisen willen stellen dan aan politici. Een integere journalist dient verslag te doen van feiten, cijfers correct weer te geven, en geen propaganda te bedrijven. Wanneer hij of zij een opinie geeft, dient dat ook duidelijk als zodanig te worden gepresenteerd.

Het verschil tussen een beroepsgroep die de werkelijkheid naar haar hand wil zetten, en een beroepsgroep die de werkelijkheid zo goed mogelijk dient te beschrijven.

Hoewel ik Baudet een parmantige halfintellectueel vind, mag de rechter hem van mij in het gelijk stellen. De journalistiek moet bij de les gehouden worden.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_191725231
quote:
2s.gif Op donderdag 27 februari 2020 23:02 schreef OllieA het volgende:
De journalistiek moet bij de les gehouden worden.
ja de vinger op de wond liggen...... dat deed ze dus door de omvolkingsflauwekul van Baudet op zijn scherpst te benoemen.
pi_191725984
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 23:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ja de vinger op de wond liggen...... dat deed ze dus door de omvolkingsflauwekul van Baudet op zijn scherpst te benoemen.
Ik heb het 20 minuten durende debatje met Baudet integraal beluisterd. (Zonde van mijn tijd overigens)
Hij zegt niet wat de journaliste claimt.
De journaliste doet een parafrase, waarin ze andere uitspraken van hem meeweegt, gepresenteerd als citaat. Ik vermoed dat ze wel gelijk heeft in haar visie op Baudet, toch had ze het niet op deze manier moeten doen.
Dus, rectificeren. Hogere eisen aan de journalitiek dan aan politici. (Want die kern van mijn post negeer je)
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_191726252
quote:
2s.gif Op donderdag 27 februari 2020 23:51 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ik heb het 20 minuten durende debatje met Baudet integraal beluisterd. (Zonde van mijn tijd overigens)
Hij zegt niet wat de journaliste claimt.
De journaliste doet een parafrase, waarin ze andere uitspraken van hem meeweegt, gepresenteerd als citaat. Ik vermoed dat ze wel gelijk heeft in haar visie op Baudet, toch had ze het niet op deze manier moeten doen.
Dus, rectificeren. Hogere eisen aan de journalitiek dan aan politici. (Want die kern van mijn post negeer je)
Ik zie haar niet een citaat presenteren. Ze presenteert niet een journaal, van wie je feitelijkheid , niet aanstootgevend wezen en kort to the point blijven verwacht . Ze presenteert een talkshow en die is volop persoonlijke opmerkingen van de talkshowhost. Een soort one-womanshow

Zelf had ik ook niet zo de omvolkingsagitatie van Baudet omschreven, maar zijn complotidee is wel nauw verwant aan die van die white genocide-roepers. Zij benadrukken ras, Baudet benadrukt culturele identieit. Baudet is slimmer.... want meer politiekcorrect. Het lukt hem niet altijd die schijn van politiekecorrectheid hoog te houden.
Zijn felle reactie zegt ook eerder dat hij iets te verbergen heeft ..... hij speelt leentjebuur bij racistische tiepjes
pi_191726578
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 00:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik zie haar niet een citaat presenteren. Ze presenteert niet een journaal, van wie je feitelijkheid , niet aanstootgevend wezen en kort to the point blijven verwacht . Ze presenteert een talkshow en die is volop persoonlijke opmerkingen van de talkshowhost. Een soort one-womanshow

Zelf had ik ook niet zo de omvolkingsagitatie van Baudet omschreven, maar zijn complotidee is wel nauw verwant aan die van die white genocide-roepers. Zij benadrukken ras, Baudet benadrukt culturele identieit. Baudet is slimmer.... want meer politiekcorrect. Het lukt hem niet altijd die schijn van politiekecorrectheid hoog te houden.
Zijn felle reactie zegt ook eerder dat hij iets te verbergen heeft ..... hij speelt leentjebuur bij racistische tiepjes
Even hoe Buitenhof zichzelf omschrijft
quote:
Buitenhof is een journalistiek programma dat onafhankelijk van welke politieke invloed dan ook wordt gemaakt. De redactie hecht grote waarde aan de zorgvuldigheid van het journalistieke proces.
Dat is iets anders dan een soort one-womanshow.
En daar mogen hoge eisen aan worden gesteld, aan een journalistiek programma.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  dinsdag 10 maart 2020 @ 19:45:20 #122
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191946699
quote:

[..]

Ik hoop wel dat als Baudet en of de NOS de zaak verliezen een van de partijen de kosten gaat betalen en dat dit niet bij de belastingbetaler terecht gaat komen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')