Dat is toch helemaal niet relevant man. Vertrektijden gelden.quote:Bij het ticket zelf staat dat deze prijs alleen geldt voor deze specifieke treintijden. Maar wat als een trein vertraagd is?
Maar dus ook de vertrektijden van trein 2 en trein 3?quote:Op maandag 24 februari 2020 15:05 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dat is toch helemaal niet relevant man. Vertrektijden gelden.
Lijkt me toch wel. En als jouw eerste trein vertraagd is waardoor je aansluiting nr 2 mist, dan inderdaad heb je wel wat gedoe (geklooi in de Duitse taal bij zo'n servicepunt) maar het is dan wel duidelijk dat de trein vertraagd was en dat het niet komt omdat je 'te langzaam zou zijn' in het overstappen.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:07 schreef Whipper het volgende:
[..]
Maar dus ook de vertrektijden van trein 2 en trein 3?
Jij koopt de dienst dat je van A naar B vervoerd wordt. Dat je twee maal moet overstappen is niet relevant omdat je slechts één dienst koopt en niet drie kaartjes. Zolang jij op tijd bent voor de eerste trein en niet zelf gaat treuzelen bij de overstapplekken dan zijn ze gewoon verplicht inspanning te leveren om jouw naar je eindbestemming te vervoeren.quote:Op maandag 24 februari 2020 14:56 schreef Whipper het volgende:
Bij het ticket zelf staat dat deze prijs alleen geldt voor deze specifieke treintijden. Maar wat als een trein vertraagd is?
Ik heb al een paar keer met dergelijke tickets vertraging gehad en eigenlijk nooit problemen gekregen na een overstap, wel altijd even netjes bij de conducteur van de tweede trein gemeld voor of net na vertrek. Zolang je maar netjes kunt uitleggen welke trein waar vertraging had, kan de conducteur dat opzoeken en is het in mijn ervaring nooit een probleem.quote:Op maandag 24 februari 2020 14:56 schreef Whipper het volgende:
Via de telefoon heb ik 3 medewerkers gesproken en zij vertellen mij allemaal dat er tussen vervoerders 'achter de schermen' afspraken zijn gemaakt over wat te doen bij het missen van een trein. Ik krijg terug te horen dat ik op het station een 'stempel' moet halen en dan alsnog een trein later kan pakken.
Moe je wel net Duits/Frans etc. kunnen spreken.quote:Op maandag 24 februari 2020 18:50 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik heb al een paar keer met dergelijke tickets vertraging gehad en eigenlijk nooit problemen gekregen na een overstap, wel altijd even netjes bij de conducteur van de tweede trein gemeld voor of net na vertrek. Zolang je maar netjes kunt uitleggen welke trein waar vertraging had, kan de conducteur dat opzoeken en is het in mijn ervaring nooit een probleem.
En nog beter is het inderdaad als je even naar conducteur van de vertraagde trein gaat, die maakt gewoon een aantekening op je ticket en kan je ook vertellen wat de eerstvolgende aansluiting is, of bij een servicepunt op het station. Maar als het niet lukt (geen conducteur/onvindbare conducteur/te drukke conducteur), gewoon even bij het instappen pro-actief melden bij de conducteur van de 'verkeerde' trein en het is geen probleem.
Waarom zou je Frans moeten spreken in Duitsland?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 07:29 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Moe je wel net Duits/Frans etc. kunnen spreken.
Er staat toch sparpreisquote:Op maandag 24 februari 2020 16:19 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat voor type/soort trein heb je geboekt? Zit er een trein bij met zitplaatsreservering?
Overal waar ik kom volstaat Engels gewoon. De ene keer wat soepeler dan de andere keer, maar tegenwoordig kom je met Engels overal wel uit de voeten hoor.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 07:29 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Moe je wel net Duits/Frans etc. kunnen spreken.
Omdat NS internationaal ook op Frankrijk rijdt?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 07:52 schreef MCH het volgende:
[..]
Waarom zou je Frans moeten spreken in Duitsland?
De Thalys rijdt naar Frankrijk, is dat van de NS? Het is niet alsof alles wat zij verkopen ook door hun gereden wordt.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 08:02 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Omdat NS internationaal ook op Frankrijk rijdt?
Wat heeft sparpreis met soort/type trein/zitplaatsreservering te maken?quote:
Dat je zonder vertraging buiten jouw schuld je reis niet kan wijzigen, anders krijg je gewoon een nieuwe reservering van de zugchef. Ik snap dit hele topic überhaupt niet. Misschien nog de beste tip als je je reis kan boeken via Bahn.de dan daar doen en niet via die hopeloze site van de NS.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 09:39 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wat heeft sparpreis met soort/type trein/zitplaatsreservering te maken?
Op internationale treinen spreken conducteurs 4/5/6 talen, waaronder Engels. En als het treinen vanuit/naar Nederland zijn, ook Nederlands.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 07:29 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Moe je wel net Duits/Frans etc. kunnen spreken.
Je hebt mijn vraag niet beantwoord.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 09:44 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat je zonder vertraging buiten jouw schuld je reis niet kan wijzigen, anders krijg je gewoon een nieuwe reservering van de zugchef. Ik snap dit hele topic überhaupt niet. Misschien nog de beste tip als je je reis kan boeken via Bahn.de dan daar doen en niet via die hopeloze site van de NS.
Je kunt geen sparpreis tickets kopen voor regionale treinen dus daar heb je je antwoord. Dan maakt het niet uit of je ticket met of zonder reservering is. Bij vertraging krijg je een stempel voor de volgende.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 09:45 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je hebt mijn vraag niet beantwoord.
Wat heeft sparpreis met soort/type trein/zitplaatsreservering te maken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |