abonnement Unibet Coolblue
pi_191663729
In plaats van gebruik te maken van het vliegtuig wilde ik eens proberen te reizen via de trein. Via de site van NS International kon ik vond ik goedkoop (¤30) een trein pakken vanuit Eindhoven naar Hamburg. In 5,5 uur en met 2 overstapmomenten zou ik daar al per enkele reis zijn.

Voor deze 'sparpreis' echter, vind ik de voorwaarden aan de voorkant erg onduidelijk. Bij het ticket zelf staat dat deze prijs alleen geldt voor deze specifieke treintijden. Maar wat als een trein vertraagd is?
Op https://www.nsinternational.nl/nl/reisinformatie/tijdens-uw-reis staat dat ik dan contact moet zoeken met een servicepunt op het Duits treinstation. In de voorwaarden staat verder niet vermeldt wat dán. Moet ik als klant extra kosten maken? Ik heb me tenslotte niet gehouden aan de treintijden op mijn ticket.

Via de telefoon heb ik 3 medewerkers gesproken en zij vertellen mij allemaal dat er tussen vervoerders 'achter de schermen' afspraken zijn gemaakt over wat te doen bij het missen van een trein. Ik krijg terug te horen dat ik op het station een 'stempel' moet halen en dan alsnog een trein later kan pakken. Als de laatste trein niet meer rijdt kan er een hotel geboekt worden in overleg met NS International.
Prima alternatieven, maar waarom staat dit niet op de website? De voorwaarden zijn dan helder voor zowel NS als de klant en een gang naar de rechter hoeft niet plaats te vinden. Alle medewerkers konden mij bovenstaande afspraken niet zwart op wit geven, want dit is 'achter de schermen' bekend. Waarom dan niet vóór de schermen?
Ben je het wel of niet met me eens? Quote me en reageer.
  maandag 24 februari 2020 @ 15:05:30 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191663899
quote:
Bij het ticket zelf staat dat deze prijs alleen geldt voor deze specifieke treintijden. Maar wat als een trein vertraagd is?
Dat is toch helemaal niet relevant man. Vertrektijden gelden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_191663947
quote:
10s.gif Op maandag 24 februari 2020 15:05 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Dat is toch helemaal niet relevant man. Vertrektijden gelden.
Maar dus ook de vertrektijden van trein 2 en trein 3?
Ben je het wel of niet met me eens? Quote me en reageer.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 24 februari 2020 @ 15:09:45 #4
408813 crew  trein2000
pi_191663995
Stempeltje halen inderdaad. En dan is er niks aan de hand toch @dennistd?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_191664500
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 15:07 schreef Whipper het volgende:

[..]

Maar dus ook de vertrektijden van trein 2 en trein 3?
Lijkt me toch wel. En als jouw eerste trein vertraagd is waardoor je aansluiting nr 2 mist, dan inderdaad heb je wel wat gedoe (geklooi in de Duitse taal bij zo'n servicepunt) maar het is dan wel duidelijk dat de trein vertraagd was en dat het niet komt omdat je 'te langzaam zou zijn' in het overstappen.

Maar is het niet gewoon van pas als het zover is, dan pas zorgen gaan maken? De afstanden zijn groot dus ze kunnen een eventuele achterstand makkelijk goed maken lijkt me, makkelijker dan in het volle spoorwegnet in Nederland.
pi_191665410
Wat voor type/soort trein heb je geboekt? Zit er een trein bij met zitplaatsreservering?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_191666091
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 14:56 schreef Whipper het volgende:
Bij het ticket zelf staat dat deze prijs alleen geldt voor deze specifieke treintijden. Maar wat als een trein vertraagd is?
Jij koopt de dienst dat je van A naar B vervoerd wordt. Dat je twee maal moet overstappen is niet relevant omdat je slechts één dienst koopt en niet drie kaartjes. Zolang jij op tijd bent voor de eerste trein en niet zelf gaat treuzelen bij de overstapplekken dan zijn ze gewoon verplicht inspanning te leveren om jouw naar je eindbestemming te vervoeren.
pi_191667967
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 14:56 schreef Whipper het volgende:

Via de telefoon heb ik 3 medewerkers gesproken en zij vertellen mij allemaal dat er tussen vervoerders 'achter de schermen' afspraken zijn gemaakt over wat te doen bij het missen van een trein. Ik krijg terug te horen dat ik op het station een 'stempel' moet halen en dan alsnog een trein later kan pakken.
Ik heb al een paar keer met dergelijke tickets vertraging gehad en eigenlijk nooit problemen gekregen na een overstap, wel altijd even netjes bij de conducteur van de tweede trein gemeld voor of net na vertrek. Zolang je maar netjes kunt uitleggen welke trein waar vertraging had, kan de conducteur dat opzoeken en is het in mijn ervaring nooit een probleem.

En nog beter is het inderdaad als je even naar conducteur van de vertraagde trein gaat, die maakt gewoon een aantekening op je ticket en kan je ook vertellen wat de eerstvolgende aansluiting is, of bij een servicepunt op het station. Maar als het niet lukt (geen conducteur/onvindbare conducteur/te drukke conducteur), gewoon even bij het instappen pro-actief melden bij de conducteur van de 'verkeerde' trein en het is geen probleem.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_191674057
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2020 18:50 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Ik heb al een paar keer met dergelijke tickets vertraging gehad en eigenlijk nooit problemen gekregen na een overstap, wel altijd even netjes bij de conducteur van de tweede trein gemeld voor of net na vertrek. Zolang je maar netjes kunt uitleggen welke trein waar vertraging had, kan de conducteur dat opzoeken en is het in mijn ervaring nooit een probleem.

En nog beter is het inderdaad als je even naar conducteur van de vertraagde trein gaat, die maakt gewoon een aantekening op je ticket en kan je ook vertellen wat de eerstvolgende aansluiting is, of bij een servicepunt op het station. Maar als het niet lukt (geen conducteur/onvindbare conducteur/te drukke conducteur), gewoon even bij het instappen pro-actief melden bij de conducteur van de 'verkeerde' trein en het is geen probleem.
Moe je wel net Duits/Frans etc. kunnen spreken.
pi_191674235
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 07:29 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Moe je wel net Duits/Frans etc. kunnen spreken.
Waarom zou je Frans moeten spreken in Duitsland?
pi_191674237
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 16:19 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat voor type/soort trein heb je geboekt? Zit er een trein bij met zitplaatsreservering?
Er staat toch sparpreis :')
pi_191674268
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 07:29 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Moe je wel net Duits/Frans etc. kunnen spreken.
Overal waar ik kom volstaat Engels gewoon. De ene keer wat soepeler dan de andere keer, maar tegenwoordig kom je met Engels overal wel uit de voeten hoor.
pi_191674305
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 07:52 schreef MCH het volgende:

[..]

Waarom zou je Frans moeten spreken in Duitsland?
Omdat NS internationaal ook op Frankrijk rijdt?
pi_191674743
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 08:02 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Omdat NS internationaal ook op Frankrijk rijdt?
De Thalys rijdt naar Frankrijk, is dat van de NS? Het is niet alsof alles wat zij verkopen ook door hun gereden wordt.
pi_191675261
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 07:53 schreef MCH het volgende:

[..]

Er staat toch sparpreis :')
Wat heeft sparpreis met soort/type trein/zitplaatsreservering te maken?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_191675305
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 09:39 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wat heeft sparpreis met soort/type trein/zitplaatsreservering te maken?
Dat je zonder vertraging buiten jouw schuld je reis niet kan wijzigen, anders krijg je gewoon een nieuwe reservering van de zugchef. Ik snap dit hele topic überhaupt niet. Misschien nog de beste tip als je je reis kan boeken via Bahn.de dan daar doen en niet via die hopeloze site van de NS.
pi_191675307
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 07:29 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Moe je wel net Duits/Frans etc. kunnen spreken.
Op internationale treinen spreken conducteurs 4/5/6 talen, waaronder Engels. En als het treinen vanuit/naar Nederland zijn, ook Nederlands.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_191675314
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 09:44 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat je zonder vertraging buiten jouw schuld je reis niet kan wijzigen, anders krijg je gewoon een nieuwe reservering van de zugchef. Ik snap dit hele topic überhaupt niet. Misschien nog de beste tip als je je reis kan boeken via Bahn.de dan daar doen en niet via die hopeloze site van de NS.
Je hebt mijn vraag niet beantwoord.
Wat heeft sparpreis met soort/type trein/zitplaatsreservering te maken?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_191675340
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 09:45 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Je hebt mijn vraag niet beantwoord.
Wat heeft sparpreis met soort/type trein/zitplaatsreservering te maken?
Je kunt geen sparpreis tickets kopen voor regionale treinen dus daar heb je je antwoord. Dan maakt het niet uit of je ticket met of zonder reservering is. Bij vertraging krijg je een stempel voor de volgende.
pi_191684656
Ik sluit me aan bij stavromulabeta.en de servicedesk medewerkers.
Meerdere keren zelf meegemaakt en nooit problemen gehad.
pi_191837271
Die voorwaarden zijn helemaal niet onduidelijk. Je hoort de trein te nemen die jij geboekt hebt en kunt niet zomaar een andere trein nemen. Stond er file toen jij naar het station reed en heb jij daardoor de trein gemist? Dikke pech! Maar als je onderweg vertraging oploopt en daardoor je corresponderende aansluiting niet haalt, zijn de medewerkers van de spoorwegen absoluut bereidt jou verder te helpen met een passend reisadvies en een aantekening op je kaartje zodat je tóch gewoon jouw bestemming kunt bereiken. Dus ontspan, en ga gewoon lekker van de reis genieten. En ja, ook ik spreek uit ervaring.
  woensdag 4 maart 2020 @ 22:18:11 #22
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_191837661
Volgens mij bedoelt TS dat er nergens vermeld staat wat je moet doen als je door vertraging van 1 van de treinen de volgende trein mist.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')