abonnement Unibet Coolblue
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 24 februari 2020 @ 12:09:29 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191660943
Ik kreeg hier in Engeland iets toegestuurd vanuit NL. Tot mijn verbazing zie ik dat het is geopend door de Home Office Border Force. Dit zou ik verwachten na Brexit, maar pas nadat de overgangsregeling afloopt.

Dus kennelijk kan post worden geopend als je iets van het ene naar het andere EU land stuurt? Of betekent dit dat er een specifieke verdenking was, waardoor autorisatie is verkregen?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191661367
Voor zover ik weet mogen steekproeven altijd gedaan worden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_191661731
Volgens de Engelse Televaag 8-) mocht dit in 2010 al door belastinginspecteurs, mits de geadresseerde eerst https://www.telegraph.co.(...)king-permission.html op de hoogte werd gesteld. Op andere site's lees ik weer dat het (ondertussen) zonder toestemming mag gebeuren :?


Ik ben benieuwd hoe dat in NL zit?
pi_191661927
quote:
4.1 Are there customs controls on goods from the EU?
The Border Force carry out selective checks to ensure that no prohibited goods such as drugs, indecent or obscene material, weapons etc, are received in the UK from EU countries. The Border Force also carry out routine controls for revenue purposes.
https://www.gov.uk/govern(...)ed-from-eu-countries
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_191662004
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 13:03 schreef spijkerbroek het volgende:
The Border Force also carry out routine controls for revenue purposes.
Waar ze dus eigenlijk mee willen zeggen "wanneer wij dat willen, kijken wij in uw post".
pi_191662115
Denk eigenlijk meer dat het onschuldig is.

Misschien dachten ze iets te zien op de scanner maar was het toch niks.
pi_191662248
quote:
14s.gif Op maandag 24 februari 2020 13:06 schreef Juup© het volgende:

[..]

Waar ze dus eigenlijk mee willen zeggen "wanneer wij dat willen, kijken wij in uw post".
:Y
En waarom niet?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_191662363
"De EU" bestaat eigenlijk niet.
Voor allerlei doeleinden zijn er allerlei andere groepjes landen die samenwerken.

Groot Brittanië doet (voor nu) nog wel mee met wat EU-zaken, maar met vrij verkeer van mensen en goederen hebben ze sowieso nooit meegedaan. Met de euro ook niet.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 24 februari 2020 @ 13:34:51 #9
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191662445
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 13:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Denk eigenlijk meer dat het onschuldig is.

Misschien dachten ze iets te zien op de scanner maar was het toch niks.
Vroeger bestond er zoiets als briefgeheim. Je mocht niet zomaar post openen zonder verdenking. Dat moest via speciale autorisatie.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191662506
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 13:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Groot Brittanië doet (voor nu) nog wel mee met wat EU-zaken, maar met vrij verkeer van mensen en goederen hebben ze sowieso nooit meegedaan.
Niet? Dan ben ik waarschijnlijk door de mazen geglipt, want ik heb er 2 jaar gewoond, gewerkt en belasting betaald. Vreemd dat ze dat nooit hebben opgemerkt en dat ik nooit ben uitgezet. Ik had immers geen werkvergunning.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_191663043
Betekent dit nu dat briefgeheim niet langer onder ons is?
pi_191663083
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 13:34 schreef SeLang het volgende:

[..]

Vroeger bestond er zoiets als briefgeheim. Je mocht niet zomaar post openen zonder verdenking. Dat moest via speciale autorisatie.
Dat geldt niet voor douane.
Hier in Nederland mogen zij ook overal in kijken zonder jouw toestemming.
pi_191663201
Algemene douanewet:
Artikel 1:36
1.Aan enige instelling van vervoer toevertrouwde brieven worden zonder goedvinden van de afzender of van de geadresseerde slechts geopend indien de rechter-commissaris in de rechtbank van het arrondissement waarbinnen de brief is aangetroffen, daartoe, op verzoek van de inspecteur, bevel heeft gegeven.
2.Het bevel wordt slechts gegeven indien het vermoeden bestaat dat zich in de brief goederen bevinden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_191663604
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 13:38 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Niet? Dan ben ik waarschijnlijk door de mazen geglipt, want ik heb er 2 jaar gewoond, gewerkt en belasting betaald. Vreemd dat ze dat nooit hebben opgemerkt en dat ik nooit ben uitgezet. Ik had immers geen werkvergunning.
Sorry, misschien gebruik ik de verkeerde terminologie. Met 'vrij verkeer van mensen' bedoel ik in dit geval dat je zonder bij een douane-kantoor je identiteitsbewijs te laten zijn het land in/uit kunt.
Dat heeft van Nederland naar Groot-Brittanië nooit gekund.
pi_191663882
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 14:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Sorry, misschien gebruik ik de verkeerde terminologie. Met 'vrij verkeer van mensen' bedoel ik in dit geval dat je zonder bij een douane-kantoor je identiteitsbewijs te laten zijn het land in/uit kunt.
Dat heeft van Nederland naar Groot-Brittanië nooit gekund.
Je bedoelt Schengen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 24 februari 2020 @ 15:07:16 #16
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191663938
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 14:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Sorry, misschien gebruik ik de verkeerde terminologie. Met 'vrij verkeer van mensen' bedoel ik in dit geval dat je zonder bij een douane-kantoor je identiteitsbewijs te laten zijn het land in/uit kunt.
Dat heeft van Nederland naar Groot-Brittanië nooit gekund.
Dat heeft niets met vrij verkeer van mensen te maken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_191663979
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 13:23 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

:Y
En waarom niet?
Briefgeheim. In het geval van bijzondere omstandigheden heb ik er geen moeite mee, maar als ik de tekst goed interpreteer heeft die dienst een soort van vrijbrief om te handelen naar goeddunken.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 24 februari 2020 @ 15:12:04 #18
408813 crew  trein2000
pi_191664044
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 14:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat geldt niet voor douane.
Hier in Nederland mogen zij ook overal in kijken zonder jouw toestemming.
Maar geen brieven openen. Dat mag pas na toestemming van de R-C.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_191664067
quote:
14s.gif Op maandag 24 februari 2020 15:08 schreef Juup© het volgende:

[..]

Briefgeheim. In het geval van bijzondere omstandigheden heb ik er geen moeite mee, maar als ik de tekst goed interpreteer heeft die dienst een soort van vrijbrief om te handelen naar goeddunken.
Mits toestemming van de RC, ja.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_191664277
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 15:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar geen brieven openen. Dat mag pas na toestemming van de R-C.
Brieven ja, volgens mij gaat dit over een pakket.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 24 februari 2020 @ 15:25:53 #21
408813 crew  trein2000
pi_191664307
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 15:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Brieven ja, volgens mij gaat dit over een pakket.
Jij reageert op een post over briefgeheim en stelt dat dit niet geldt voor de Douane. Dat is gewoon onjuist.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_191664366
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 15:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Jij reageert op een post over briefgeheim en stelt dat dit niet geldt voor de Douane. Dat is gewoon onjuist.
Zucht, ja technisch gezien heb je gelijk.

Maar post openen is weer wat anders dan briefgeheim.
Ik ga van pakketpost uit, en dat mag zelfs PostNL open maken.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 24 februari 2020 @ 15:59:14 #23
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191664938
Dit was een platte envelop, maar wel eentje van karton. Dus voor dingen die niet mogen kreuken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191676911
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 15:59 schreef SeLang het volgende:
Dit was een platte envelop, maar wel eentje van karton. Dus voor dingen die niet mogen kreuken.
Alles wat niet overduidelijk een brief is (omdat het niet extreem plat is en daarom niet slechts een of enige velletjes papier bevat) kwalificeert als een pakket en mag bij de grens door iedereen en zijn moeder worden geopend beroepsmatig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')