abonnement Unibet Coolblue
pi_191702091
Wazige deurverdeling.
pi_191703371
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
Stadler Polen is druk bezig met de bouw van de WINK

[ afbeelding ]
88remon twitterde op zondag 23-02-2020 om 21:37:20 Volgens mij staan ze te popelen om naar Nederland te komen. Wij zijn er klaar voor! #nogevenwachten #Polen #arriva #machinist #treinleven https://t.co/tO1VE0wJ9W reageer retweet
Volgens de betreffende machinist zal er tussen Leeuwarden en Harlingen Haven overdag een strakke halfuursdienst gereden gaan worden. Dat houdt in dat het een treinstel extra gaat kosten ten opzichte van de 25/35-frequentie van nu.
Of de trein is sneller eah
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 februari 2020 @ 22:05:15 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_191703587
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Of de trein is sneller eah
Ze kunnen op Leeuwarden - Harlingen Haven alleen een treinstel uitsparen met de 25/35-verdeling of een nieuw stuk dubbelspoor tussen Dronryp en Franeker. Andere opties zijn er niet. In een 30/30 kom je een paar minuten tekort voor de keertijd in de haven.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_191711395
NS steekt bijna ¤4 mrd in treinen, onderhoud, IT en opknappen van stations

De NS gaat de komende jaren miljarden investeren in het spoorbedrijf. Het gaat om nieuw materieel, onderhoud van bestaande treinen, IT en verbetering van stations. De helft van het totaalbedrag van ¤3,7 mrd gaat naar nieuwe treinen.

De NS gaat de komende jaren miljarden investeren in het spoorbedrijf. Er is voor de komende vijf jaar een investering van in totaal ¤3,7 mrd voorzien in nieuw materieel, onderhoud van bestaande treinen, IT en verbetering van stations. De helft van het bedrag wordt besteed aan de aanschaf van nieuwe stoptreinen en intercity's voor het Nederlandse spoor. Dat blijkt uit de jaarresultaten 2019 die het spoorbedrijf donderdag op een bijeenkomst in Rotterdam heeft bekendgemaakt.
De investeringen zijn volgens NS nodig om de wassende stroom reizigers op te kunnen vangen en om het materieel up tot date te houden. De komende jaren neemt het aantal treinreizigers - het zijn er nu 1,3 miljoen per dag - zo snel toe, dat het Nederlandse spoor in 2025 mogelijk al aan zijn plafond zit.

Spoorconcessie behouden
Met de geplande investeringen hoopt de NS zijn vervoersprestaties op een hoog niveau te kunnen houden. En dat is van belang om de spoorconcessie die de Nederlandse overheid uitgeeft, te behouden en niet te verliezen aan een concurrent.
NS stelt dat het zich de komende jaren vooral gaat richten op de flexibele reiziger, de burger die meerdere vormen van vervoer combineert om op zijn of haar bestemming te bereiken. De uitwerking van die strategie heeft wel gevolgen voor de inzet van het personeel. NS zal de komende jaren meer IT'ers nodig en minder mensen met bijvoorbeeld administratieve of servicefuncties.

Conflict met or
De NS heeft beloofd om werknemers van wie de functie vervalt om te scholen of naar ander werk te begeleiden. De centrale ondernemingsraad (cor) eist echter van de NS een werkgelegenheidsgarantie voor de komende jaren. Die wil het spoorbedrijf niet geven. De cor gaat het geschil voorleggen aan de Ondernemingskamer van het Amsterdamse gerechtshof. De zaak speelt waarschijnlijk volgende maand voor het Hof.
In financiële zin had de spoorvervoerder een goed jaar. De omzet is vorig jaar omhooggeschoten. Op het Nederlandse spoor verbeterde het bedrijfsresultaat, maar de cijfers van de spoorbedrijven in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland stelden teleur.

Voor het eerst lag de omzet bij het Britse dochterbedrijf Abellio hoger dan bij NS Nederland: ¤2,92 mrd tegen ¤2,66 mrd in Nederland. Maar de marges op het Nederlandse spoor liggen veel hoger dan in het Verenigd Koninkrijk. In Nederland boekte de NS een bedrijfsresultaat van ¤213 mln, het beste resultaat in jaren. Dochterbedrijf Abellio Duitsland leed een verlies van bijna ¤33 mln, terwijl het veel grotere Abellio UK de boeken sloot met een bedrijfsresultaat van bijna ¤62 mln.

Dividend naar de Staat
De groepsomzet klom met ruim 12% tot ¤6,66 mrd, het bedrijfsresultaat (zonder bijzondere baten/lasten) steeg met ¤37 mln tot ¤242 mln. De nettowinst verdubbelde bijna tot ¤215 mln. De NS keert 35% van de winst als dividend uit aan de Nederlandse staat die grootaandeelhouder is in het spoorbedrijf.

Financieel directeur Bert Groenewegen is redelijk tevreden met jaarcijfers 2019. ‘We streven elk jaar naar een bedrijfsresultaat van ¤250 mln tot ¤300 mln. Daar zijn we nog niet.' Hij geeft aan dat er wel bijzondere omstandigheden zijn waardoor de buitenlandse activiteiten veel minder renderend waren. De marktsituatie in het VK is ‘turbulent en onzeker'.
Door de forse investeringen die voor 2020 en 2021 op het programma staan, zal het bedrijfsresultaat de komende jaren waarschijnlijk iets terugvallen. ‘Als het groot onderhoud aan materieel achter de rug is, kan de winst weer gaan stijgen', zegt Groenewegen.

bron FD.nl

[ Bericht 0% gewijzigd door Adrie072 op 27-02-2020 12:45:21 (bron) ]
pi_191711615
NS geeft personeel bonus, bereidt zich voor op coronavirus

Tienduizenden NS-medewerkers mogen samen zes miljoen euro verdelen wegens goede prestaties. Daarmee wil topman Roger van Boxtel hen belonen voor de goede prestaties, maakte hij vandaag bij de jaarcijfers bekend.

David Bremmer 27-02-20, 12:23
NS presenteerde vanmorgen niet alleen klinkende jaarcijfers over 2019, halverwege de huidige spoorconcessie (deze loopt van 201hebben de spoorwegen hebben ook alle met het ministerie van Infrastructuur afgesproken prestatiedoelen bereikt. Als gevolg daarvan hoeft NS geen boete te betalen, maar ontvangt het juist 6 miljoen euro bonus.

Dat geld gaat naar nieuwe jongerenkaarten, maakte NS vanmorgen bekend. ,,Maar wij maken een zelfde bedrag uit onze begroting vrij voor alle collega’s”, aldus Van Boxtel. Hij roemde zijn personeel. ,,Mensen die bij nacht en ontij opstaan, soms veel over zich heen krijgen en toch elke dag weer hun beste beentje voor zetten.” Van Boxtel beklemtoont dat hijzelf, de directie en hoger management zijn uitgesloten van het extraatje. Alle personeelsleden onder de cao vallen eronder.

Coronavirus
Een probleem om het geld te vinden heeft de NS-directie niet. Mede door een flinke reizigersgroei steeg de nettowinst in 2019 tot 215 miljoen euro, bijna 100 miljoen meer dan een jaar eerder. De spoorwegen meldden vanmorgen dan ook klinkende jaarcijfers. Het aantal dagelijkse reizigers groeide fors naar 1,3 miljoen per dag, de treinen reden beter op tijd en de klanttevredenheid steeg naar 89 procent, het hoogste percentage ooit.

De spoorwegen meldden verder dat het zich met andere ov-bedrijven voorbereidt op een mogelijke uitbraak van het nieuwe coronavirus in Nederland. Wat voor scenario's er klaarliggen en of complete treinen worden stilgezet weigert de NS te zeggen. ,,We denken na over hoe we onze reizigers op de hoogte kunnen houden en welke adviezen we geven”, zei NS-bestuurslid Marjan Rintel tijdens een persconferentie op station Rotterdam Centraal. ,,We baseren ons op de informatie van het RIVM. Voor nu zeggen we alleen tegen onze reizigers dat ze goed hun handen moeten wassen en in hun elleboog moeten hoesten of niezen.”

Topman Roger van Boxtel waarschuwde voor ,,paniekvoetbal”. ,,Laten we rustig de autoriteiten volgen en niet doen alsof heel Nederland straks op zijn kop staat.’’



De NS-directie op een rij: Tjalling Smit, Anneke de Vries, president directeur Roger van Boxtel en Marjan Rintel en financiële topman Bert Groenewegen. © ANP

Rechtszaak
Vandaag werd ook bekend dat NS door de eigen centrale ondernemingsraad (cor) voor de rechter is gedaagd. Het personeel wil dat het spoorbedrijf een werkgelegenheidsgarantie opneemt in zijn nieuwe meerjarige strategie. NS weigert dat. De zaak dient binnenkort bij de Ondernemingskamer van het gerechtshof in Amsterdam.

Topman Roger van Boxtel benadrukt dat de spoorvervoerder zijn huidige medewerkers nog heel hard nodig heeft. ,,We nemen ook nog steeds mensen aan, en gezien de huidige krapte op de arbeidsmarkt is er weinig reden tot zorg.” Maar een garantie om het personeel zeker vijf jaar in dienst te houden, wil hij niet geven. Bij de NS werken volgens Van Boxtel in Nederland alleen al zo’n 24.000 mensen. In het buitenland heeft het bedrijf nog eens 15.000 medewerkers in dienst.

bron https://www.ad.nl/binnenl(...)oronavirus~a2ebc61b/

[ Bericht 2% gewijzigd door Adrie072 op 27-02-2020 12:44:24 (bron) ]
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 27 februari 2020 @ 12:56:12 #31
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_191711982
Zo zo, 6 miljoen op "tienduizenden" medewerkers. Dat is misschien 200 euro. Voor belastingen.

"Van Boxtel benadrukt dat hijzelf en de directie uitgesloten zijn van het extraatje" :O
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_191713697
Ik geef het alvast uit
pi_191713735
quote:
10s.gif Op donderdag 27 februari 2020 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo zo, 6 miljoen op "tienduizenden" medewerkers. Dat is misschien 200 euro. Voor belastingen.

"Van Boxtel benadrukt dat hijzelf en de directie uitgesloten zijn van het extraatje" :O
een voorstel wordt momenteel uitgewerkt maar volgens de interne nieuwsbrief gaat het om een bedrag van rond de200 euro netto.

Dat is nog altijd beter dan niks of de bol.com bon van 9 tientjes die we voor 2011 kregen :)

Mij hoor je niet klagen hoor. Goeie cijfers zijn een mooi opzetje voor de CAO onderhandelingen die net weer begonnen zijn
  donderdag 27 februari 2020 @ 15:00:58 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_191714090
Nieuwe goedkope tickets om jongeren (12-18) te verleiden om voor de trein te kiezen:

quote:
Dagkaart en weekendabonnement voor jongeren
NS komt met 2 nieuwe ticketmogelijkheden. Met de nieuwe Jongerendagkaart kun je de hele dag – maar buiten de spits – onbeperkt treinreizen voor ¤7,50. Het ticket is eenvoudig te koop via de NS-app en je zit niet vast aan een abonnement. Ook heb je geen OV Chipkaart nodig en kun je met een barcode op je mobiel de poortjes openen. Daarnaast komt er een nieuw Jongeren Weekend-abonnement. Hiermee kun je voor ¤15 per maand het hele weekend onbeperkt vrij reizen.Na een halfjaar bekijkt NS hoe populair de nieuwe jongerenkaarten zijn. Mocht deze onverwachts tegenvallen, dan gaat NS andere maatregelen onderzoeken om meer jongeren voor de trein te laten kiezen.
Bron: https://nieuws.ns.nl/ns-t(...)ongeren-12--18-jaar/
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 27 februari 2020 @ 15:03:35 #35
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_191714143
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 15:00 schreef James1988 het volgende:
Ook heb je geen OV Chipkaart nodig
AAAAAAARGH WAT
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_191714564
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 15:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

AAAAAAARGH WAT
je hebt geen ov chipkaart nodig
pi_191714801
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 15:31 schreef Salatrel het volgende:

[..]

je hebt geen ov chipkaart nodig
prima argument dus om een zaak aan te spannen om je abo zonder chipkaart te gebruiken
pi_191714961
wat zijn ze met de sporen bij den haag aan het doen trouwens?


en nog minder loopruimte op station door verplaatsen van de poortjes :{w
pi_191715220
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 15:53 schreef mschol het volgende:
wat zijn ze met de sporen bij den haag aan het doen trouwens?


en nog minder loopruimte op station door verplaatsen van de poortjes :{w
ik denk dat ze de sporen aan het vernieuwen zijn en door het verplaatsen van de poortjes hoef je straks niet uit en in te checken bij overstappen als de poortjes daadwerkelijk dicht gaan.

Dat ze daar niet eerder aan gedacht hebben zeg...
pi_191715363
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 16:09 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik denk dat ze de sporen aan het vernieuwen zijn en door het verplaatsen van de poortjes hoef je straks niet uit en in te checken bij overstappen als de poortjes daadwerkelijk dicht gaan.

Dat ze daar niet eerder aan gedacht hebben zeg...
ik weet wel zeker dat dat de reden zal zijn maar vind dat ze het wel erg ruim nemen allemaal
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 februari 2020 @ 16:22:21 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_191715383
Groot onderhoud aan treinen? Treinen die bijna niet meer stuk gaan zou toch de norm moeten zijn, zeker op de manier hoe het spoor is ingericht?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_191715721
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 16:09 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik denk dat ze de sporen aan het vernieuwen zijn en door het verplaatsen van de poortjes hoef je straks niet uit en in te checken bij overstappen als de poortjes daadwerkelijk dicht gaan.

Dat ze daar niet eerder aan gedacht hebben zeg...
Toen de poortjes bij de verbouwing geplaatst werden was het nog de bedoeling dat perron 8/9 met de overige perrons verbonden zou worden, dat is toen niet gebeurd. Daarna zou perron 8/9 niet veel later verlengd worden richting de Binckhorst, ook dat is niet gebeurd.

Nu worden de poortjes dus verplaatst om ze toch te kunnen sluiten. Het verlengen van perron 8/9 is nu gepland voor 2024, dan worden ook de poorten weer op hun oorspronkelijke plaatst teruggezet.
  donderdag 27 februari 2020 @ 17:54:07 #43
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_191716607
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 15:53 schreef mschol het volgende:
wat zijn ze met de sporen bij den haag aan het doen trouwens?

Van ProRail op Facebook:

"We vervangen er samen met VolkerRail vier kruiswisselcomplexen die allemaal aan elkaar vast zitten. Het is in feite een heel groot wisselcomplex dat bestaat uit acht gewone wissels, vijf Engelse wissels en vier kruizen."

Wat foto's van het werk: https://www.facebook.com/ProRail/posts/2974889979228145
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 27 februari 2020 @ 18:04:59 #44
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_191716802
ProRail twitterde op donderdag 27-02-2020 om 18:02:16 ProRail doet aangifte tegen de chauffeur die woensdag met zijn vrachtwagen een aanrijding met een trein veroorzaakte in Berkel-Enschot. De chauffeur had daar niet mogen rijden. Ook zullen we de schade verhalen. Meer info > https://t.co/AmOm4gyC6z https://t.co/10e86lpm2G reageer retweet
  donderdag 27 februari 2020 @ 18:10:56 #45
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_191716922
quote:
14s.gif Op donderdag 27 februari 2020 16:22 schreef Peterselieman het volgende:
Groot onderhoud aan treinen? Treinen die bijna niet meer stuk gaan zou toch de norm moeten zijn, zeker op de manier hoe het spoor is ingericht?
Ik neem aan dat ze hier gewoon doelen op de lopende modernisering van VIRM.
  donderdag 27 februari 2020 @ 21:23:48 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_191723904
Ik vind het allemaal wel een mooie presentatie van NS en goede prestaties ook. Knap gedaan.
Bier.
pi_191724067
quote:
De prestaties op de hogesnelheidslijn kunnen en moeten beter. Onafhankelijk onderzoek laat zien dat investeringen in de infrastructuur nodig zijn om de prestaties van de IC direct en de internationale treinen naar het zuiden verder te verbeteren. Hiervoor zou je op deze lijn ¤ 300 miljoen moeten investeren in infrastructuur en ¤ 400 miljoen voor ERTMS.
WELK ONAFHANKELIJK ONDERZOEK!

Hellup! James? Klaasje?
Bier.
  donderdag 27 februari 2020 @ 22:38:30 #49
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_191724466
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 22:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

WELK ONAFHANKELIJK ONDERZOEK!

Hellup! James? Klaasje?
Ik denk dat ze hiernaar verwijzen: https://nieuws.ns.nl/aanp(...)aties-te-verbeteren/
pi_191724595
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 22:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze hiernaar verwijzen: https://nieuws.ns.nl/aanp(...)aties-te-verbeteren/
Aaah das toch die. Dan ken ik de inhoud. Ik dacht, nieuw jaarverslag, nieuw jaar, nieuw onderzoek. Maar een gedeelte daarvan is toch in uitvoer dacht ik? Ik heb het niet meer helemaal helder want 2 jaar terug, maar de windschermen is toch een ding?

En held ook echt dat je dat zo paraat hebt.
Bier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')