ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Winterberg dus, want komende zaterdag vindt het Treinentopic MiniWinterRondje™ plaats met daarin o.a. 2,5 uur lang dieselgeweld van een 218 met n-Wagen, de Desiro HC van Abellio en natuurlijk veel gezelligheid.
Hieronder het reisschema, wie denken er allemaal mee te gaan? Tickets (± ¤10-15) worden pas zaterdagochtend in Enschede gekocht dus je zit nog nergens aan vast
Voor wie geen abonnement heeft om naar Enschede en vanaf Arnhem te reizen is er via Vakantieveilingen een enkele reis voor ¤11,50 te koop, in totaal dus ¤23. Of via de Spoordeelwinkel 2x enkele reis voor ¤24.
Ik heb nog overwogen de ICE (104) te nemen op de terugweg naar Utrecht,via de Betuweroute (dan hoef ik niet met de bus) maar dat dachten meer mensen: die is volgeboekt...
Ik heb nog overwogen de ICE (104) te nemen op de terugweg naar Utrecht,via de Betuweroute (dan hoef ik niet met de bus) maar dat dachten meer mensen: die is volgeboekt...
Gewoon als Flexpreis-ticket boeken. Vind ik nog best een aardig idee.
Maar ik twijfel dus wel een beetje. BR218 met N-wagen is gewoon supertof. Maar ik weet niet of een hele dag in stoptreinen boemelen aan mij besteed is. Een wat langere tussenstop in Bestwig is anderzijds dan ook nog altijd een optie.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Een Sprinter was in Januari met de plank vast komen te zitten aan het perron van station Arnhem-Presikhaaf.
quote:
Conducteur van vastzittende Sprinter: 'Wilt u allemaal rechts gaan zitten?’ De reizigers in de Sprinter die dinsdagochtend met zijn treeplank vast kwam te zitten op station Arnhem-Presikhaaf, gingen op verzoek van de conducteur allemaal rechts zitten. Toen schoot de trein los.
Het was zo’n Sprinter met een uitschuifbare treeplank. De NS hebben ze in gebruik sinds 2018. Het is de bedoeling dat de treeplank op stations precies uitschuift tot aan de rand van het perron. Dan kunnen rolstoelrijders zonder hulp naar buiten rijden.
Maar op station Arnhem-Presikhaaf ging het dinsdagochtend mis. De stoptrein was om 8.09 uur in Zutphen vertrokken met bestemming Wijchen.
Om 8.31 uur werd Arnhem-Presikhaaf aangedaan. Nadat de uitstappers waren vertrokken en de instappers waren gaan zitten, was het tijd om de deuren te sluiten. Maar één deur weigerde. Wat bleek: de treeplank van deze deur was vast komen te zitten onder de rand van het perron.
De conducteur koos voor een onconventionele oplossing. ,,De treeplank zit vast, wilt u allemaal rechts gaan zitten? Dan schiet hij misschien los”, riep hij zonder mankeren om door de luidspreker van de trein.
Hilariteit alom in de coupés, maar de reizigers deden heel gezeglijk wat hun was opgedragen. Het gevolg was dat een seconde later de deur kon worden gesloten en dat de trein zijn reis kon vervolgen. Kennelijk heeft de Sprinter zover naar rechts geheld dat de treeplank los kwam van het perron. De conducteur gaf geen commentaar of uitleg over de situatie.
Woordvoerder Aldert Baas van ProRail vertelt dat de trein vast is komen te zitten omdat veel mensen tegelijk zijn uitgestapt. ,,Het perron moet hier nog worden aangepast aan de hoogte van de sprinters. De treeplank schuift uit tot het perron, maar dat is in dit geval onder de rand. Toen veel mensen uitstapten, is de trein iets opgeveerd en kwam de treeplank vast te zitten onder de perronrand. Dat gaan we vooralsnog verhelpen door onder de rand een balk aan te brengen. Dan detecteert de trein die balk als rand van het perron en schuift de treeplank iets minder ver uit."
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op maandag 24 februari 2020 16:52 schreef spectrumanalyser het volgende: Een Sprinter was in Januari met de plank vast komen te zitten aan het perron van station Arnhem-Presikhaaf. [..]
en toen dacht je laat ik dat bericht een maand later eens in het topic knallen want dat is vast nog niet voorbij gekomen?
Op dinsdag 25 februari 2020 18:25 schreef Dr_Flash het volgende: Sein en wisselcorona in Eindhoven. Met bus 305 via Veghel en Uden naar Oss. Over een uurtje thuis. Hopelijk. Zo kom je nogeens ergens.
Hele tijd heen en weer met wanneer het opgelost is, werd uiteindelijk 18.30. Nu zeggen ze opeens dat het 21.15 wordt. Ik zit vast hier in EHV en moet naar Utrecht, maar ze zetten geen bussen in
Hele tijd heen en weer met wanneer het opgelost is, werd uiteindelijk 18.30. Nu zeggen ze opeens dat het 21.15 wordt. Ik zit vast hier in EHV en moet naar Utrecht, maar ze zetten geen bussen in
Hebben jullie ook verstand van reizen naar Spanje?
Wij willen in de zomer misschien naar Valencia met de trein, omdat het kan . Al wat onderzoek gedaan, snelste lijkt me de Thalys. Nu heb je natuurlijk de Zomerthalys die naar Valence gaat (5.5 uur; 100 euro voor 2 pers), en vanaf daar gaat de TGV naar Barcelona Sants (4.5 uur, met RENFE SNCF; ook 100 euro). De volgende dag dan met de Euromed van Barcelona naar Valencia (2.5 uur, ong 50 euro). Het is qua tijd een hele trip maar wel leuk . Zie ik iets over het hoofd of is dit de beste manier?
ProRail meldde dat het probleem eerder verholpen was, toen klapte het systeem er blijkbaar direct weer uit. Nu zeggen ze dat ze het weer gefixt hebben, fingers crossed
Op dinsdag 25 februari 2020 19:49 schreef Mykonos het volgende: ProRail meldde dat het probleem eerder verholpen was, toen klapte het systeem er blijkbaar direct weer uit. Nu zeggen ze dat ze het weer gefixt hebben, fingers crossed
Sta je nu nog steeds in EIndhoven? Sinds hoe laat?
Wij willen in de zomer misschien naar Valencia met de trein, omdat het kan . Al wat onderzoek gedaan, snelste lijkt me de Thalys. Nu heb je natuurlijk de Zomerthalys die naar Valence gaat (5.5 uur; 100 euro voor 2 pers), en vanaf daar gaat de TGV naar Barcelona Sants (4.5 uur, met RENFE SNCF; ook 100 euro). De volgende dag dan met de Euromed van Barcelona naar Valencia (2.5 uur, ong 50 euro). Het is qua tijd een hele trip maar wel leuk . Zie ik iets over het hoofd of is dit de beste manier?
Ziet er vrij optimaal uit inderdaad pienjo Wat je eventueel kunt proberen is een stopover in Valence, misschien is het de volgende dag wel wat goedkoper. Kun je nog een dagje citytrippen daar
Wij willen in de zomer misschien naar Valencia met de trein, omdat het kan . Al wat onderzoek gedaan, snelste lijkt me de Thalys. Nu heb je natuurlijk de Zomerthalys die naar Valence gaat (5.5 uur; 100 euro voor 2 pers), en vanaf daar gaat de TGV naar Barcelona Sants (4.5 uur, met RENFE SNCF; ook 100 euro). De volgende dag dan met de Euromed van Barcelona naar Valencia (2.5 uur, ong 50 euro). Het is qua tijd een hele trip maar wel leuk . Zie ik iets over het hoofd of is dit de beste manier?
Kijk even op Happyrail of een andere internationale boeker, ik denk dat het simpeler en vooral goedkoper kan ;-)
Volgens de betreffende machinist zal er tussen Leeuwarden en Harlingen Haven overdag een strakke halfuursdienst gereden gaan worden. Dat houdt in dat het een treinstel extra gaat kosten ten opzichte van de 25/35-frequentie van nu.