abonnement Unibet Coolblue
pi_191710372
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2020 07:08 schreef Seven. het volgende:

[..]

TS wil horen dat hij 3,5k waard is en iedereen die het niet met hem eens is, wordt als trol of kneus weg gezet.
Het verbaast me wel dat iemand met 10 jaar ervaring in de techniek niet meer dan 3k bruto krijgt aangeboden. Ik lees aan de lopende band klaagverhalen van werkgevers dat ze geen mensen kunnen krijgen, maar een beetje fatsoenlijk betalen zit er niet in blijkbaar.
  Eindredactie Games donderdag 27 februari 2020 @ 11:09:25 #152
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_191710393
Maar je krijgt een verlaging. Je stapt over naar een nieuwe baan waar je minder per maand krijgt dan bij je vorige baan.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 27 februari 2020 @ 11:09:30 #153
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191710395
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 11:08 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Het verbaast me wel dat iemand met 10 jaar ervaring in de techniek niet meer dan 3k bruto krijgt aangeboden. Ik lees aan de lopende band klaagverhalen van werkgevers dat ze geen mensen kunnen krijgen, maar een beetje fatsoenlijk betalen zit er niet in blijkbaar.
Heb je de posts van TS gelezen?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191710428
quote:
10s.gif Op donderdag 27 februari 2020 11:09 schreef daNpy het volgende:

[..]

Heb je de posts van TS gelezen?
Als je mijn loodgieter hier laat posten lijkt het ook nergens op. Dat is niet automatisch relevant voor je marktwaarde.
  donderdag 27 februari 2020 @ 11:11:54 #155
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191710438
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 11:11 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Als je mijn loodgieter hier laat posten lijkt het ook nergens op. Dat is niet automatisch relevant voor je marktwaarde.
Je loodgieter pretendeert dan meestal ook geen ingenieur te zijn. En onze loodgieter krijgt fatsoenlijkere zinnen uit zijn toetsenbord dan deze TS :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191710491
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 11:11 schreef daNpy het volgende:

[..]

Je loodgieter pretendeert dan meestal ook geen ingenieur te zijn.
Mja dan nog, TS heeft 10 jaar ervaring en krijgt niet meer dan 3k aangeboden omdat zijn collega's ook niet meer verdienen. Het is dus kennelijk een plafond dat in het algemeen geldt.

Vind ik bijzonder voor een branche waar ze om mensen schreeuwen.
  donderdag 27 februari 2020 @ 11:17:05 #157
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191710518
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 11:15 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Mja dan nog, TS heeft 10 jaar ervaring en krijgt niet meer dan 3k aangeboden omdat zijn collega's ook niet meer verdienen. Het is dus kennelijk een plafond dat in het algemeen geldt.
Kan ook een plafond in het bedrijf zijn. Of die collega's durven ook nooit om verhoging te vragen. Technici zijn vaak geen onderhandelaars.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191711118
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 11:08 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Het verbaast me wel dat iemand met 10 jaar ervaring in de techniek niet meer dan 3k bruto krijgt aangeboden. Ik lees aan de lopende band klaagverhalen van werkgevers dat ze geen mensen kunnen krijgen, maar een beetje fatsoenlijk betalen zit er niet in blijkbaar.
Iemand die zich engineer noemt dat kan dus ook een uitwerkende tekenaar of adminstratieve functie zijn wat niet zo hoog gewaardeerd wordt in het bedrijfsleven. 8-)
pi_191713931
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 11:15 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Mja dan nog, TS heeft 10 jaar ervaring en krijgt niet meer dan 3k aangeboden omdat zijn collega's ook niet meer verdienen. Het is dus kennelijk een plafond dat in het algemeen geldt.

Vind ik bijzonder voor een branche waar ze om mensen schreeuwen.
Ik durf die 10 jaar te betwijfelen eerlijk gezegd. Als ik al m'n werkervaring onder 1 paraplu zou gooien heb ik dat ook en daarnaast heb ik een vergelijkbaar salaris als die van TS. Maar vaak is het meer in de geest van 8 jaar in de branche waarvan 4 in dit type functie.

Voor wat betreft het algemene plafond zie ik dat steeds minder mensen zich aansluiten bij groepen die zich (kunnen) inzetten voor salarisverhoging, zoals bijv de OR of de vakbond. Hierdoor kunnen werknemers als groep geen vuist meer maken. Het zal dus niet zozeer zijn dat technici zelf geen vuist meer maken, maar door zich niet meer te verenigen verliezen ze de macht van het getal. Ik denk dat dit de werkelijke reden is dat salarissen beginnen te stagneren.

Ik heb ooit eens gezien hoe sterk dat effect is. Ik heb ooit eens meegemaakt dat van hogerhand de veiligheid van de werknemers niet serieus genomen werd en betrokken afdelingen de procedures niet wilden aanpassen. Toen hebben ze als afdeling 1 dag gestaakt. Binnen no time was het geregeld.
pi_191714652
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 11:09 schreef Oscar. het volgende:
Maar je krijgt geen verlaging. Je stapt over naar een nieuwe baan waar je minder per maand krijgt dan bij je vorige baan.
Dit wil TS dus niet horen hè.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_191714726
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 11:15 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Mja dan nog, TS heeft 10 jaar ervaring en krijgt niet meer dan 3k aangeboden omdat zijn collega's ook niet meer verdienen. Het is dus kennelijk een plafond dat in het algemeen geldt.

Vind ik bijzonder voor een branche waar ze om mensen schreeuwen.
TS moet onderhandelen. Dat anderen het niet krijgen, is niet zijn probleem. Dat een werkgever hem niet veel hoger wil belonen dan de rest, is vanuit de werkgever gezien nog wel te begrijpen. Dat leidt tot scheve gezichten en uitstroom. Alhoewel onder marktconform belonen kennelijk nog niet tot problematische uitstroom geleid lijkt te hebben...
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 27 februari 2020 @ 15:51:53 #162
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191714935
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 14:52 schreef Daboman het volgende:

[..]

Voor wat betreft het algemene plafond zie ik dat steeds minder mensen zich aansluiten bij groepen die zich (kunnen) inzetten voor salarisverhoging, zoals bijv de OR of de vakbond. Hierdoor kunnen werknemers als groep geen vuist meer maken. Het zal dus niet zozeer zijn dat technici zelf geen vuist meer maken, maar door zich niet meer te verenigen verliezen ze de macht van het getal. Ik denk dat dit de werkelijke reden is dat salarissen beginnen te stagneren.
Daar kun je ook wel eens een goed punt hebben :Y
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191716054
Als ik het goed bergrijp, zit TS nu via een payroll constuctie bij een werkgever. dit geeft hem minder rechten, en dus een groter risico om op korte termijn je baan kwijt te raken. om dit te compenseren is het salaris hoger. nu wil de werkgever hem vast in dienst nemen, waardoor TS dus een stuk minder risico loopt op plotseling baanverlies. het salaris bevat dus niet meer het stukje compensatie voor dat risico.

dit lijkt mij toch gewoon logisch?

mocht je echt meer willen gaan verdienen, is de beste tip die ik je kan geven: kijk is naar andere branches. ik weet niet of dit een mogelijkheid is voor jou, maar voor bijvoorbeeld ITers kan het behoorlijk verschillen: dezelfde baan kan je zo 1000 euro meer opleveren bij een branche met goede CAO tegenover eentje met een slechte CAO. (ikzelf ben er ooit is 1058 euro per maand op vooruit gegaan door simpelweg van een Horeca CAO naar een kleinmetaal CAO te gaan)
pi_191719983
TS weet je zeker wat je tarief is? Want ik lees ook over payroll factor van 1,7 etc. Oftewel maar een heel klein beetje meer dan wat een werknemer sowieso zou kosten als die in loondienst was (+-1,5x z'n brutoloon)

Zit je nu voor vast bij die payroll?

Misschien loondienst een tegenvoorstel doen van 3250,- maar dan wel gelijk een vast dienstverband zonder proeftijd?

Is het niet zo trouwens dat je in bedrijven je mond kan houden over salaris? Dat doe ik ook. Collega ging lang zeuren maar heb 'm niks wijzer gemaakt ook al verdien ik niet bijzonder.

Techniek is vaak betaalde hobby. Mensen die anders thuis zouden hobbyen zijn nu blij dat ze er salaris voor krijgen. Zijn meer met techniek bezig dan met geld. Daar maken bedrijven dankbaar gebruik van.

Voordeel van vast dienstverband in loondienst is dat ze je ook bezig houden in de magere jaren(als het meezit). Merk ik ook, op rustige dagen wat klusjes die zijn blijven liggen. Een zzp'er zou naar huis moeten.

Veel bedrijven hebben geen zin in zzp. Ze denken dat het tarief dan te hoog is. Of dat die zzp'er zo weer weg is voor een betere klus. Zzp'ers kennen ook vaak hun marktwaarde. Werknemers niet. Ze willen liever een naieve vakidioot in vaste dienst dan een slimme zzp'er.
  donderdag 27 februari 2020 @ 21:07:52 #165
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191721428
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 20:23 schreef tstile het volgende:
Techniek is vaak betaalde hobby. Mensen die anders thuis zouden hobbyen zijn nu blij dat ze er salaris voor krijgen. Zijn meer met techniek bezig dan met geld. Daar maken bedrijven dankbaar gebruik van.
Meeste techniek gebeurt tegenwoordig gewoon achter de computer en is het overgrote deel kantoorwerk.
Veel mensen bij mij op het werk die geen technische hobby hebben of affiniteit met de branche an sich (automotive).
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191727607
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 20:23 schreef tstile het volgende:
TS weet je zeker wat je tarief is? Want ik lees ook over payroll factor van 1,7 etc. Oftewel maar een heel klein beetje meer dan wat een werknemer sowieso zou kosten als die in loondienst was (+-1,5x z'n brutoloon)

Techniek is vaak betaalde hobby. Mensen die anders thuis zouden hobbyen zijn nu blij dat ze er salaris voor krijgen. Zijn meer met techniek bezig dan met geld. Daar maken bedrijven dankbaar gebruik van.

En zolang de Nederlandse maatschappij zo ouderwets blijft denken (want in andere landen heb je deze disrespect vanuit de werkgevers dus niet) dan blijven dit soort topics zich herhalen (zie StefanP in 2003 en Ixnay in 2008)
pi_191727749
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 07:47 schreef SwaPore het volgende:

[..]

En zolang de Nederlandse maatschappij zo ouderwets blijft denken (want in andere landen heb je deze disrespect vanuit de werkgevers dus niet) dan blijven dit soort topics zich herhalen (zie StefanP in 2003 en Ixnay in 2008)
Dan verhuis je naar andere landen waar je denkt dat werkgevers jou gouden bergen gaan betalen. In de grote mensen wereld gebruiken we normaliter het woord ondergewaardeerd ipv disrespect.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 09:04:45 #168
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_191728615
Disrespect is een woord dat ik alleen met petjes en bontkragen associeer.
pi_191729638
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 09:04 schreef mrPanerai het volgende:
Disrespect is een woord dat ik alleen met petjes en bontkragen associeer.
Zijn nickname bevat dan ook 'swa' :+
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_191730209
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 08:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan verhuis je naar andere landen waar je denkt dat werkgevers jou gouden bergen gaan betalen. In de grote mensen wereld gebruiken we normaliter het woord ondergewaardeerd ipv disrespect.
Ok boomer
pi_191730684
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 10:38 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Ok boomer
Als je op je werk net zo weinig inhoud hebt als hier snap ik niet eens dat ze jou 3000 per maand willen betalen. _O-
pi_191733419
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 11:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als je op je werk net zo weinig inhoud hebt als hier snap ik niet eens dat ze jou 3000 per maand willen betalen. _O-
Jij was toch die schooier die zwartrijdt met retourkaartjes in de trein met je minimumsalaris :')
pi_191733462
minimum loon struggles
pi_191733698
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 13:27 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Jij was toch die schooier die zwartrijdt met retourkaartjes in de trein met je minimumsalaris :')
Ik klaag tenminste niet met straattaal over mijn ingeneurs salaris. Er zijn ook werkgevers die techneuten in ieder geval stukken beter als jou betalen. :P

Veel succes met je buitenlandse avonturen om je 6 cijferige loon te gaan krijgen. :W
pi_191734187
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 10:38 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Ok boomer
Boomer :')
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')